Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 990 055
  • 47 171

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saako jostain tietää eri oikeiuslaitosten antamista tuomioista muualta kuin uutisista?

Ota yhteyttä ko. tuomioistuimen kansliaan ja pyydä sieltä paperit. Kerran olen Helsingin käräjiltä tilannut ja iso kirje tuli samantien. Hinta oli joku ihan tolkuton, olisikohan ollut 50snt per sivu.

Sen lisäksi vaimo vielä soitti minulle hädissään, että minkä takia sinä olet saanut oikeudesta kirjeen.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Saako jostain tietää eri oikeiuslaitosten antamista tuomioista muualta kuin uutisista? Ylensähän uutisissa kerrotaan vain päätekiöiden tuomioista.

www.oikeus.fi sivustolta löytyy sekä KKO:n, että KHO:n uusimmat päätökset helposti, sieltä löytyy myös hovioikeuksien ja hallinto-oikeuksien päätöksiä. Vanhempia KKO:n ja KHO:n päätöksiä haen itse mieluiten www.finlex.fi sivustolta.

Mikäli haluaa käräjäoikeuksien päätöksiä kannattaa varmaan soittaa kuten pernaveikko sanoi ko. alioikeuden kansliaan. Sieltä voi myös tilailla haastehakemuksia yms. Hinta on tosiaan 50 c/sivu. Jos todella haluaa ruveta hifistelemään niin mahdollistahan on päästä tutkimaan koko helvetin paperinivaskaa jossa on esitutkinnasta lähtien kaikki. Salassa pidettävät asiakirjat tietysti poistettuna.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Uutta passia pitäis hankkia mutta sotilaspassi on hukassa. Onko sotilaspassi välttämätön uuden passin saamiseen? Voiko passin saaminen venähtää yli kaksi viikkoa jos ei ole sotilaspassi olemassa?

- Tinke-80

Edit
varusmiespassi => sotilaspassi
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Mikä vittu on varusmiespassi?

Sotilaspassia Tinke varmaan tarkoitti.

Ja kyllä se käsittääkseni on välttämätön, mutta saahan sen järkätyksi pääesikunnasta tms.
Eli ilman todistusta asevelvollisuuden suorittamisesta (ehkä kiltti poliisivirkailija voi hyväksyä inttikuvan tai palvelustodistuksen yms. säälistä) ei voi saada passia, joka on voimassa yli 29 ikävuoden. Eli passin saatat saada, mutta se olisi vain sitten vuoden passi?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis hetkinen. Missä tapauksissa sotilaspassia tarvitsee varsinaisen passin hankkimiseen? Mä en ole kuullutkaan tuollaisesta. Itseltäni ei ainakaan sotilaspassia kysytty vuonna -06, kun silloin 25 -vuotiaana hommasin 10v passin. Asiasta hieman toiseen. Itseäni hieman ihmetyttää kun viime kertausharjoituksissa ei sotilaspassiin merkattu mitään. Olivat unohtaneet kerätä ne pois, kuulemman ensi kertauksissa saisi sen merkinnän.
 

ozo

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Latvia, Dinamo Riga
Onko totta vai urbaani legenda, että 100% tuoremehu kuluttaa hampaita eli on toisin sanoen epäterveellinen juoma?
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Siis hetkinen. Missä tapauksissa sotilaspassia tarvitsee varsinaisen passin hankkimiseen? Mä en ole kuullutkaan tuollaisesta. Itseltäni ei ainakaan sotilaspassia kysytty vuonna -06, kun silloin 25 -vuotiaana hommasin 10v passin.

Ei tarvitse. Jos et ota sitä mukaan passinhakureissulle niin tilanne tarkistetaan esikunnasta. Ei pitäisi venyttää passin saantia mitenkään. Näin ainakin virkailija itselle sanoi, kun viimeksi passia hain (eikä tullut mieleenikään näin tietoyhteiskunnassa ottaa jotain pahvista läpyskää mukaan matkaan).
 
Suosikkijoukkue
Kärpät, Huddersfield Town
Onko totta vai urbaani legenda, että 100% tuoremehu kuluttaa hampaita eli on toisin sanoen epäterveellinen juoma?

No, tavallaan totta. Varsinkin sitrushedelmien mehu on sen verran hapanta, että hammaskiille ei tykkää. Epäterveellisiksi en silti menisi väittämään, onhan noissa aikas mainiosti vitamiinejä ym. herkkuja.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Paljonko maksaa 70cl Kossu-pullo?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Kyselläänpäs nyt hieman vinkkiä tuolta dvd-maailmasta ja poltetuista sarjoista/elokuvista.

Eli tilanne on siis seuraava. Minulla on dvd-soitin, jolla haluaisin katsoa cd-levylle poltettuja sarjoja, tekstitysten kanssa. Ja kysymys kuuluu nyt, että miten ihmeessä saan poltettua sarjan tekstitysten kanssa levylle niin, että sarja näkyy dvd-soittimessa suomenkielisten tekstitysten kera?

Dvd-soitin itse sanoo ohjekirjassa, että DivX-tiedoston tekstitys näkyy vain smi-, srt- ja sub-tilassa. Ja kyseessä on tämä dvd-soitin.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ja kysymys kuuluu nyt, että miten ihmeessä saan poltettua sarjan tekstitysten kanssa levylle niin, että sarja näkyy dvd-soittimessa suomenkielisten tekstitysten kera?
Mä en noista ymmärrä mitään, mutta ainakin tähän asti ovat kaikki tekstitykset näkyneet ihan oikein, kun olen muuttanut .subin nimen leffan nimiseksi. Esimerkiksi jos leffan nimi on Rambo, niin tekstitystiedoston nimen olen vaihtanut rambo.subiksi, kun se alkuperäiseltä nimeltään on ollut vaikka rambo-proper.xvid.sub.

Mulla on suurin piirtein markkinoiden halvin divx- toistoon kykenevä soitin ja aina ne tekstit ovat lähteneet itsestään rullaamaan.
 

E V

Jäsen
Ei tarvitse. Jos et ota sitä mukaan passinhakureissulle niin tilanne tarkistetaan esikunnasta. Ei pitäisi venyttää passin saantia mitenkään. Näin ainakin virkailija itselle sanoi, kun viimeksi passia hain (eikä tullut mieleenikään näin tietoyhteiskunnassa ottaa jotain pahvista läpyskää mukaan matkaan).

Noh se vähän riippuu. Meikäläinen on jopa maksanut sakot siitä kun ei sotilaspassia löytynyt. Tämäpä tapahtui joskus 90-luvun alussa Stadissa.
Pääesikunnassa nuori yliluti oli haljeta naurusta, ei ollut koskaan kuullut kenenkään saaneen moisesta sakkoja. Antoi kyllä säälistä mun lukea koko kantakirjan, käsittääkseni myös ne vain intin käyttöön tarkoitetut tiedot ja arviot.
Muistaakseni sakko ei ollut edes mikään mitätön, ainakin siis köyhän opiskelijan budjettiin suhteutettuna.
Ihmettelin passitoimistossa sekä virkailijan ja konstaapelin kanssa miten on mahdollista, että yhteiskunta kyllä tietäisi jos en ole käynyt inttiä, muttei sitä, että olen intin käynyt.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Minä päivinä Hesari ilmestyy nyt pääsiäisen aikoihin? Seuraava digilehti näyttää tulevan vasta tiistaina, mutta tuleeko paperiversio joka päivä?
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Mä en noista ymmärrä mitään, mutta ainakin tähän asti ovat kaikki tekstitykset näkyneet ihan oikein, kun olen muuttanut .subin nimen leffan nimiseksi. Esimerkiksi jos leffan nimi on Rambo, niin tekstitystiedoston nimen olen vaihtanut rambo.subiksi, kun se alkuperäiseltä nimeltään on ollut vaikka rambo-proper.xvid.sub.

Jokin meikäläisen hommassa mättää, kun en saa vieläkään tekstitystä näkymään. Liekköhän sillä mitään vaikutusta, että ko. elokuvatiedosto on .avi-päätteinen?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Liekköhän sillä mitään vaikutusta, että ko. elokuvatiedosto on .avi-päätteinen?
Tuskin, kyllä mun hyllystä löytyy .avi -leffojakin ja niissäkin tekstitys toimii moitteettomasti. En osaa kyllä tuon enempää auttaa. Täytyy ilmeisesti olla tyytyväinen, että oma eltaxin soitin toimii edes tuossa asiassa hienosti.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minä päivinä Hesari ilmestyy nyt pääsiäisen aikoihin? Seuraava digilehti näyttää tulevan vasta tiistaina, mutta tuleeko paperiversio joka päivä?

Paperilehti tulee myös tiistaina. Seitsenpäiväisistä lehdistä yksikään ei ilmesty huomenna ja maanantaina taitaa ilmestyä vain Savon Sanomat ja Turun Sanomat.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Randy Marsh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat
NHL.com kauppa

Tuossa jokunen aika tähän ketjuun pistin kysymyksen, mistä kannattaisi tilata NHL-lippiksiä ja/tai -t-paitoja. Onko kenelläkään kokemuksia NHL.comin nettikaupasta? Onko samoja tuotteita myynnissä Euroopassa? Sitten jos noita rapakon takaa tilailee niin paljon ottaa tulli ja paljon menee veroihin? Kiitos jo etukäteen..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös