Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 871
  • 47 170
Suosikkijoukkue
Kärpät
Löytyykö Oulusta halpaa sauna/kokoustilaa omienjuontimahdollisuudella ja jos niin mistä?

P.S. Noin 5-10 hlö. Sauna ei ole välttämätön.

Myllyojan asukastuvalla on joskus pidetty kinkereitä. Paikka on Oulujoen rannalla n. 5 km keskustasta. Pieni rantasauna, jokikin taitaa olla siinä kohtaa vielä sulana, eli uintimahdollisuus löytyy. Tässä linkki: http://www.ouka.fi/yhdistykset/myllyoja/

Ruokahuoltoa siellä ei ole, mutta Oulun perinneruokaa eli pizzaa saa suhteellisen läheltä: http://www.kaenkky.com/?p=k&id=286&m=/Riccione-Oulu

Ai niin, omat sotkut täytyy siivota tuolta lähtiessä, eli valtavia sikajuhlia siellä ei oikein voi pitää. Tai ainakin jonkun täytyy olla skarppina...
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Eihän Petsamo ollut kaupunki, vaan pienehkö kuntakeskus. Pikaisesti tutkien Koivisto ja tehdaspaikkakunta Lahdenpohja olivat kauppaloita.

Kiitos. Tuohan tuli kuin teinipoika reisille. Mitenkähän helvetissä minulle on jäänyt päähän kuva Petsamosta satamakaupunkina Jäämerellä.

Ja päässä rupesi soimaan Junnun sanoitus Vippaa mulle viitonen (Brother, Give me a dime). Väärä ketju, mutta miksiköhän?

t. hanu
 

V-man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mielellään. Puoli-ilmainen.

Kaikki Googlella äkkiseltään löydetyt ovat liian kalliita. Ajattelin, että jollain olisi sisäpiirin tietoa. Googlettaa osaan toki itsekin.

Jos teitä on isompi porukka niin sittenhän tilataksilla keskustaan siirtyminen ei maksa juuri mitään. Kannattaa kysyä Ravintola Caiosta. Siellä on käsittääkseni hyvinkin edullinen saunatilojen vuokra. Ainakin ennen oli.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Miten pitäisi toimia, kun haluaisin oman tilini tilinkäyttöoikeuden vain itselleni - tällä hetkellä se on itseni lisäksi eräällä toisella henkilöllä? Pankkiin soittamalla tuo varmaan selviäisi mutta ajattelin ensin tiedustella täältä sielunveljiltä... :)

Jos on verkkopankkitunnukset, laita viestiä sitä kautta. Puhelimessa harvemmin poistavat käyttöoikeuksia tai muutakaan, koska henkilöllisyyden todentaminen on hankalaa.
 

Särki

Jäsen
Palstan fyysikot, kertokaa minulle asia:

Auton laseista puhetta, nimittäin. Jos ulkona on kylymä ilma, mutta auton lasien päällä on lumipeite joka eristää huurteen kertymisen laseihin, niin miksi auton ikkunoiden sisäpuolella on ihan perkeleellinen kerros huurretta?

Vituttaa joinakin kiireaamuina rapata auton laseja, vielä sisäpuolelta. Eikä tosiaan ulkopuolella ole muuta kuin harjata lumet lasista pois, mutta autoon istuessa ilmoille kiirii vitunhuuto, kun lasit tosiaan ovat sisäpuolelta jäässä. MIKSI NÄIN?

Kokeileppa seuraavalla kerralla kun illalla jätät autosi, niin jäähdytä sisätilat ennenkuin laitat ovet kiinni. Ei pitäisi aamulla olla lasit ainakaan sisältä jäässä. Tottahan muistat puhdistaa matot jäästä ja lumesta, etkä anna niiden sulaa auton sisään?
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mikäs on se sellainen suomalainen (?) vedonlyöntisivu, jossa lyödään vetoa "virtuaalirahalla". Jonkun kirjoittajan allekirjoituksessakin on linkki ollut kyseiselle sivulle. Ei vaan millään tule mieleen...
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Mikäs on se sellainen suomalainen (?) vedonlyöntisivu, jossa lyödään vetoa "virtuaalirahalla". Jonkun kirjoittajan allekirjoituksessakin on linkki ollut kyseiselle sivulle. Ei vaan millään tule mieleen...

Itsellä ei kyllä ole mitään tietoa, mutta kuullostaa aika mielenkiintoiselta. Eikö se siis maksa mitään?
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Itsellä ei kyllä ole mitään tietoa, mutta kuullostaa aika mielenkiintoiselta. Eikö se siis maksa mitään?
Ei se oletettavasti mitään maksa, vähän niinkuin ne PAFfin sivujen pelikonedemot. Vielä halvemmaksi tulee (säästää nettiliittymämaksun) kun hakee kiskalta aimo nivaskan lotto-, pitkäveto- yms. kuponkeja. Sitten vain himassa täyttelee niitä ja eikun jännäämään.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Mikäs on se sellainen suomalainen (?) vedonlyöntisivu, jossa lyödään vetoa "virtuaalirahalla". Jonkun kirjoittajan allekirjoituksessakin on linkki ollut kyseiselle sivulle. Ei vaan millään tule mieleen...
Tämä on oikeasti ihan tosi hyvä systeemi. suosittelen sitä kaikille. Itse olen ihan parikymmentätuhatta virtuaalieuroa voitolla. Kaverilla ei mene ollenkaan niin hyvin, hänellä on virtuaalitappiota reilusti ja vielä jonkinlainen virtuaali-pelihimo iskenyt. Pitää silti itsekin myöntää että virtuaalirahalla pelatessa tulee välillä jotenkin sokeaksi niille summille mitä pelissä liikkuu.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Tämä on oikeasti ihan tosi hyvä systeemi. suosittelen sitä kaikille. Itse olen ihan parikymmentätuhatta virtuaalieuroa voitolla. Kaverilla ei mene ollenkaan niin hyvin, hänellä on virtuaalitappiota reilusti ja vielä jonkinlainen virtuaali-pelihimo iskenyt. Pitää silti itsekin myöntää että virtuaalirahalla pelatessa tulee välillä jotenkin sokeaksi niille summille mitä pelissä liikkuu.
Enää pitäisi tietää mikä se sivusto oli? Niinkuin alunperin kysyttiin?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Minkä ihmeen takia Kim Hirshcoswätzmikälien sponsoripipossa äsken telkkarissa luki että "Luvia"? Onko Luvian kunta tullut siihen oikeaan tulokseen ettei naapurikylän puulaakeja kannata näillä meriiteillä sponsoroida vai uskooko paikallinen saha saavansa Töölön ympäristöstä paikallisemman pohjan asiakaskunnalleen? Vai onko tää "Luvia" joku monikansallinen suurfirma josta en ole kuullut? Niinkuin "Nokia"? (Mistä olen kyllä kuullut)
 

tutzba

Jäsen
Mikä mättää, kun Samsung SGH-L760-puhelimella pystyy ottamaan vain 10 sekunnin mittaista videopätkää. Muistia on riittävästi, että siitä ei ole ainakaan kiinni.
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
Minkä ihmeen takia Kim Hirshcoswätzmikälien sponsoripipossa äsken telkkarissa luki että "Luvia"? Onko Luvian kunta tullut siihen oikeaan tulokseen ettei naapurikylän puulaakeja kannata näillä meriiteillä sponsoroida vai uskooko paikallinen saha saavansa Töölön ympäristöstä paikallisemman pohjan asiakaskunnalleen? Vai onko tää "Luvia" joku monikansallinen suurfirma josta en ole kuullut? Niinkuin "Nokia"? (Mistä olen kyllä kuullut)

Se on se puukauppa, LuviaWood. Sama mainos on myös Jokereiden visiirin ylälaidassa.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Ostin halvan porasarjan, jossa muutama puu-, kivi-, ja metallipora. Mistäs nyt tiedän, että mikä on mikäkin?

Kolme laatua siis
1. Haalean mustia, joissa tyvessä merkintä HSS. Minun silmiini kaikkein tavallisimman näköisiä
2. Tyvestä ja porakuvion uloimmalta kohdiltaan metallinen, porakuvion sisemmät osat pikimustaa. Erittäin terävä pää.
3. Kirkkaan metallisia, joissa punainen tylppä pää.
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Ostin halvan porasarjan, jossa muutama puu-, kivi-, ja metallipora. Mistäs nyt tiedän, että mikä on mikäkin?

Kolme laatua siis
1. Haalean mustia, joissa tyvessä merkintä HSS. Minun silmiini kaikkein tavallisimman näköisiä
2. Tyvestä ja porakuvion uloimmalta kohdiltaan metallinen, porakuvion sisemmät osat pikimustaa. Erittäin terävä pää.
3. Kirkkaan metallisia, joissa punainen tylppä pää.
Sanoisin että menee näin:

1. metalli
2. puu
3. kivi
 

manager3

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vanhat PC-pelit Vistassa?

Tässä lauantai illan ratoksi tuli pengottua kaappeja ja kappas löysin aimo kasan vanhoja pc-pelejä.

Nyt kiinnostaisikin tietää vieläkös näitä pystyy pelaamaan nykykoneilla ja Windows Vistassa. Vaatiiko jotain lisäasennuksia tai taidokasta atk-osaamista? Uskaltaako ton cd:n vaan tyrkätä koneeseen ja kattoo kuinka käy?

En nyt ensi hakemalla löytänyt googlestakaan apua.

Erityisesti tää houkuttelis NHL 99
 

kärppä73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Montreal Canadiens
Tässä lauantai illan ratoksi tuli pengottua kaappeja ja kappas löysin aimo kasan vanhoja pc-pelejä.

Nyt kiinnostaisikin tietää vieläkös näitä pystyy pelaamaan nykykoneilla ja Windows Vistassa. Vaatiiko jotain lisäasennuksia tai taidokasta atk-osaamista? Uskaltaako ton cd:n vaan tyrkätä koneeseen ja kattoo kuinka käy?

En nyt ensi hakemalla löytänyt googlestakaan apua.

Erityisesti tää houkuttelis NHL 99

jos omistat Fallout 2 pelin, niin olet onnekas..paras peli mitä ikinä olen pelannut!
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Ööööh.. siis summalle 0? Vai oliko tässä nyt joku juttu jota en ymmärtänyt? Usein on.
niin. Oli siinä. Tai yritti ainakin olla. Edellisen viestin lukeminen lienee myös tarpeellista.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös