Ihmettelyketju

  • 6 389 514
  • 38 805
Sain äsken postissa kirjeen taloyhtiöltä, että minulle ja kämppikselle on annettu varoitus metelöinnistä klo 22:n jälkeen. Ihmettelenkin tässä, että miten voin aiheuttaa meteliä, jos menen yleensä klo 22:n jälkeen nukkumaan ja kuuntelen muutenkin televisiota ja mp3:sia kuulokkeet päässä? Olen muutenkin sellainen helvetin hissukka, että kovin ääni jota päästelen lienee pieru. Soitan kohta toimistoon, mutta onko jatkoajassa muita aiheettoman ilmoituksen saaneita?

Edit: kämppis on myös samanlainen nyhverö.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Soitan kohta toimistoon, mutta onko jatkoajassa muita aiheettoman ilmoituksen saaneita?

Meille tuli alkukesästä myös "häiriköintilappu", mutta se osoittautui aiheettomaksi, sillä asunnon numero oli väärä. Nyt se jollekka tämä lappu oli tarkoitettu, on häädetty taloyhtiöstä.
Sain muuten valituksen tekijältä villasukat lahjaksi, väärästä valituksesta. Tosin parempi lahja oli, sen oikean häirikön ulostaminen taloyhtiöstä, joka tapahtui myös tämän kyseisen henkilön aloitteesta.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Ettei vaan olisi ollut alakerran naapurin vihje siitä, että voi sitä kävellä vähän kevyemmälläkin askeleella? :)

Kyseessä on toisessa rapussa asuva henkilö, joka sattui asumaan noiden oikeiden metelöijien seinänaapurina, me asuimme metelöijiä vastapäätä.
Tosin voihan se olla niinkin, että sukat olivat kuitenkin alakerran rouvalta, muttei uskaltanut niitä vain itse meille tuoda.
 
Puhelimessa selvisi se, että valitus oli tehty 2vk:n takaisen viikonlopun jäljiltä. Itse muistan tuosta lauantaista etenkin sen, että yläkerran amikset pitivät todella kovaa ääntä tuntien ajan: aivan luin luukussa oltaisiin tapeltu tai ajettu kauhakuormaajalla. Ihmetyttääkin tuollaiset tyypit, jotka eivät osaa korvilla kuulostella edes vähää alusta, mistä päin möykkä lähtee. Itse ainakin osaan 99% todennäköisyydellä kertoa, kuuluuko humppa alhaalta, ylhäältä, vasemmalta vai oikealta.

Itse olen ainakin ottanut amismöykkään jo alusta lähtien sen asenteen, että ei se metelöinti loputtomiin kestä ja on turha vaivata päätään turhilla asioilla. Sain kyllä puhelimessa vakuutettua, että meteli lähtee ihan jostakin muualta, kuin kahden nörtin lukaalista. Naapurin pissiksille vielä vinkkinä, että pankaa vaikka tampoonit korvaan ja jättäkää syyttömät rauhaan. :)
 

Cmprs

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, HIFK
Miten kuusi laudaturia lukiosta kirjoittanut kaveri on aikoinaan mennyt tekemään tällaista musiikkia?
Lahjoja olisi varmaan ollut ihan mihin tahansa, mutta ei niin ei. Toki mm. isän kuolema on varmasti vaikuttanut, mutta silti. Sittemminhän musiikkikin on parantunut, vaikkakin on edelleen erittäin tarkoituksellisen masentavaa. Uudempaa tuotantoa
 

Erik Loka

Jäsen
Miten kuusi laudaturia lukiosta kirjoittanut kaveri on aikoinaan mennyt tekemään tällaista musiikkia?

Aivan samaa olen ihmetellyt. Ymmärrän ehkä jotenkin sen musiikin mitä Apulanta teki joskus 90-luvun puolivälissä, mutta kun siitä ei olla juurikaan aikuistuttu ollenkaan. Eniten minua kyrsii tuossa musiikissa sanat ja lauluääni. Kerrassaan hirvittävää.
 

ukkometso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sitä vaan IHMETTELEN, että miksi (luulisin) monet eivät kuuntele näitä RadioSuomen upeita perjantai-ilta/yölähetyksiä. Sopivat niin lempeästi Quiche Lorrainén, Pfaffenheim Pinot Gris´in ja kynttilänvalon kanssa. Tosin vielä plussana, onhan lisäksi vielä Hän. Ukkometso kuittaa. Öitä.
 

Korppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ihmettelen ihmisen suunnatonta viisautta.
Kuopiossa on jaettu 100.000 yhden sentin kolikkoa. Tämä on siis taidetta, joten ymmärrän nyt miksi en ymmärrä taiteista mitään.
http://www.iltasanomat.fi/videot/?cat=1&id=1440687&ap=1
Ei hyvältä näytä. Paras oli tuossa videolla kommentti, jossa yksi valopää kehotti käyttämään nämäkin rahat hoitajien palkankorotuksiin. Just joo. Nämäkin 1000 euroa.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Itse olen ainakin ottanut amismöykkään jo alusta lähtien sen asenteen, että ei se metelöinti loputtomiin kestä ja on turha vaivata päätään turhilla asioilla.

Olen ottanut samanlaisen asenteen. Samassa rapussa asuu pari kolme asunnollista todellista amiskansan helmeä: takaspoilereilla varustetut vanhat corollat itsetehdyillä liekkikuvioilla kyljissä ja tottakai, luu ulkona ajellen suomalaista tekno-remix musiikkia kuunnellen. Viikonloppuisin armotonta teknopauketta ja lippatukat pystyssä huudetaan parvekkeella kilpaa. Niin kauan en viitsi puuttua asiaan kun musiikki loppuu ajallaan, eli 22-23 alkaa olemaan hiljaista. Näin on tähän asti yleensä ollutkin.

En ole varma asuuko yksi näistä Taikapeili-luukuttajista suoraan yläpuolellani (ainakin musiikki kuului eilenkin kovaa). Mikäli ei , niin voin vain kuvitella minkälaisena musiikki kuuluu kerrosta ylempänä asuvalle.

Kerran olen joutunut edellisessä kämpässäni asustellessa käymään sanomaan naapurille, että josko voisi laittaa hieman hiljemmalla. Kaverilla oli tapana testa uutta kotiteatteriaan sunnuntaiaamuna. Gladiatorin hevoskohtauksiin on mukava herätä, kun luulee että omassa olohuoneessa laukkaa 50 kappaletta hevosia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Britanniasta:

Muslim supermarket checkout staff who refuse to sell alcohol are being allowed to opt out of handling customers’ bottles and cans of drink.

Islamic workers at Sainsbury’s who object to alcohol on religious grounds are told to raise their hands when encountering any drink at their till so that a colleague can temporarily take their place or scan items for them.


Näkisin tämän asian niin, että jos kokee, että ei pysty tuolla olemaan töissä, niin sitten olisi parempi etsiä muita töitä. Semmoisiakin kun on tarjolla. Vähintä mitä ainakin pitäisi sitten tehdä on laittaa kyltti kassalle, että tällä kassalla on alkoholin hankinta hieman hankalampaa.

Toisaalta nyt jo on kylttejä, että kassalla on ala-ikäinen töissä ja toimii sekin ihan kohtuullisesti. Joskus joutuu odottamaan, että saadaan aikuinen paikalle. Tuossa on kuitenkin kyse siitä, että myyntitapahtuma vain valvotaan, sen voi tehdä vaikka kymmenen metrin päästä. Onhan se heti hankalampaa kun joutuu ihan fyysisesti tulemaan siihen tekemään toisen töitä. Siitä tuskin edes maksetaan lisää.
 

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pakko ihmetellä?

Mikä siinä on, että kun nainen ajaa isoa autoa, niin se on jotenkin *-----------* ?
Varsinkin, jos naisella on "asiat kohdallaan"....
Suurin osa miehistä kuolasi...
Ihmeellistä ellei peräti luonnollista.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Ihmetyttää oma öinen toiminta. Kiskoin tyynyliinan pois tyynyn päältä ja asettelin se sitten tyynylle ja jatkoin nukkumista. Humalassa en ollut, nuha on ja Burana 600 oli napattuna rauhallisehkon unen takeeksi.
 

DR_J

Jäsen
Suosikkijoukkue
Huuhkajat, HJK
Tällä hetkellä ihmetyttää Suvi Lindenin toiminta. Ensin adoptoi lapsen ja sitten ei ole edes valmis huolehtimaan lapsestaan vaan painuu samantien takaisin eduskuntaan.
 

Gellner

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tällä hetkellä ihmetyttää Suvi Lindenin toiminta. Ensin adoptoi lapsen ja sitten ei ole edes valmis huolehtimaan lapsestaan vaan painuu samantien takaisin eduskuntaan.

En tiennytkään, että Suvi Linden on yksinhuoltaja.
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Kaksi listaa artisteja.

Lista A: Donna Summer, Madonna, Afrika Bambaata, Chic, Leonard Cohen, The Ventures, John Mellencamp, Dave Clark Five ja Beastie Boys.

Lista B: Metallica, Kiss, Moody Blues, Yes, Electric Light Orchestra, Rush, Jethro Tull, Todd Rundgren ja Genesis.

Toisen listan artistit ovat ehdolla rockin Hall of Fameen, toisen listan artistit eivät kelvanneet.

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että niinkin hieno artisti kuin Leonard Cohen sinänsä yhdentekevään galleriaan pääsisi. Ja onhan Madonnakin merkittävä artisti. Jne. Mutta noin kokonaisuutena tuo vertailu kyllä kertoo paljon.
 

ilman sukkia

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ihmettelen mitä tekemistä tällä on Ilari Filppula ketjussa...
Eikös maalivahdin kymppejä pidä laittaa kärsimään joku kentällä olevista pelaajista? Tuonkin takia Wallinheimo voisi vähän miettiä milloin kuumenee, jos vaikka pinna palaa silloin kun kentällä on joukkueen kolme parasta hyökkääjää ja kaksi parasta pakkia.
Lisäksi ihmettelen voiko kukaan ottaa huomioon tulistuessaan ketä muita kentällä on? Tuskin tulee ekana mieleen siinä tilanteessa, no kaikkeahan voi vaatia.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Sopisi kyllä myös vitutusketjuun, mutta pistetään nyt tänne..

Eli Cola-Olli levyttää dancemusiikkia.. Tässä uutinen.

Onko tämä enää hauskaa?!? Onko tämä koskaan ollut hauskaa?!? Itselläni meni maku tähän vitun Cola-Olli juttuun samantien kun sitä alkoi lehdissä/tv:ssä enemmän pyörimään.
Staran haltuunsa saama eurodance-tyylinen kappale on miehen tuttua sanontaa mukaillen nimeltään Ei pysty. Biisi koostuu kuuluisasta televisioesiintymisestä lainatuista lausahduksista. Mukana ovat esimerkiksi “Kotona se ei näin hapokasta ole”, “Ei pysty”, “Nyt kävi näin” ja tietenkin klassikko “On niin hapokasta”.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
NRJ:n nettisivut kirjoitti: Staran haltuunsa saama eurodance-tyylinen kappale on miehen tuttua sanontaa mukaillen nimeltään Ei pysty. Biisi koostuu kuuluisasta televisioesiintymisestä lainatuista lausahduksista. Mukana ovat esimerkiksi “Kotona se ei näin hapokasta ole”, “Ei pysty”, “Nyt kävi näin” ja tietenkin klassikko “On niin hapokasta”.

Saisikohan tähän biisiin mukaan vielä Antsa Mertarannan "Ihanaa leijonat, ihanaa" -huudot ja Kyllösen "Nyt skotti hameet korville" -hehkut?

Paska myy. Myy siis paskaa.
 
Viimeksi muokattu:

HangoverFairy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Bensanhinta?

Ihmettelen miten bensanhinta vaihtelee näin euroaikana?
Halvemmillaan myydän 1.199€/l ja vajaan sadan kilometrin päässä hinta on 1.399€/l. Onko mahdollisesti hintasopimuksia myyjien välillä?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Halvemmillaan myydän 1.199€/l ja vajaan sadan kilometrin päässä hinta on 1.399€/l. Onko mahdollisesti hintasopimuksia myyjien välillä?
Ei ainakaan tässä tapauksessa ole kartellista mitään tietoa, kun ero on 20 senttiä.

Itse ihmettelen taas kerran tuota naisväkeä. Keskiviikkoisen ja eilisen suursiivouksen aikana ei pahaa sanaa tullut mistään asiasta esiin. Tänään aivan yllättäen tarvitaan kuulemma uusi imuri, kun vanhalla ei tee yhtikäs mitään. Niin, ja eilen se masiina toimi kuitenkin ihan hyvin, enkä hetki sitten sitä kokeillessani huomannut siinä mitään vikaa. Ole tässä sitten puhtaan paidan kanssa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös