Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 983 331
  • 47 171

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Yksi tuopillinen ei riitä nostamaan promilleja liian korkeiksi.
Olen joskus puhaltanut poliisin promillemittariin heti juotuani 0,5 litran kolmosoluttuopin. 0,2. Pelotti aivan perkeleesti ajanjaksolla puhallus - poliisin lopullinen ilmoitus siitä mihin lukema asettui.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Yksi tuopillinen ei riitä nostamaan promilleja liian korkeiksi.

Se yksi tuopillinen saattaa silti riittää verikokeisiin asti, jollei poliisilla ole tarkkuusalkometriä mukana (nykyäänkään ei taida aina olla). Voi siis aiheuttaa yllättävää harmia, kun perusalkometrin tarkkuus ei kaikissa tilanteissa riitä.
 

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Niin, 50 kiloiselle naiselle. Muutoin ei mene kyllä 0,5 promillen yli vaikka joisi tuopin yhdellä huikalla.

Sitä kun ei tiedä minkä painoiset neitokaiset näitäkin juttuja lukee niin pitää kirjoitella hyvin hyvin varovaisesti näistä jutuista. Itse olen kyllä juonut huomattavasti enemmänkin kuin sen yhden tuopin ilman, että 0,5 on mennyt rikki.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Jees, vaikka alkoholinsietokyky on suunnilleen sama kuin 5-vuotiaalla tyttölapsella niin yksi tuoppi joskus jopa menee alas ilman suurempia ongelmia ja kun kerta promilletkaan eivät silloin ylity niin oikeastaan pitää lähinnä päättää huvittaako juoda ilmaista kaljaa vaiko ollako ilman.
 
Niin, 50 kiloiselle naiselle. Muutoin ei mene kyllä 0,5 promillen yli vaikka joisi tuopin yhdellä huikalla.

Onneksi on 50kg nainen, saa halvemmat humalat. Juotuani pienen siiderin oli vajaan tunnin päästä lukemat 0,2. Joten puolet isommalla miehellä tuskin silloin on enää mitään. Ja etenkään jos se ei tunnu edes vielä missään. Itsellä se just ja just tuntuu päässä, tosin ei kovin kauaa.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mitähän tarkoittaa ernu? Törmäsin tällaiseen minulle vieraaseen käsitteeseen www.salakuunneltua.fi -sivustolla.

"Kolme vahvasti meikattua, tummiin pukeutunutta ernutyttöä..."

*edit* pienellä päättelyllähän tuo olisi näköjään selvinnyt. Kiitokset finnjewelille, noin sen täytyy olla.
 
Viimeksi muokattu:

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ennen kuin menen soittamaan vuokranantajalle niin kysytään nyt täältä myös.

Eli tähän mennessä (2 viime vuotta) olen maksanut vuokran joka kuun 5. päivä suoraan opintotuesta (asumislisät sun muut). No nyt tuli vuokranantajalta kirje, jossa oli laskut vuokrasta seuraavan vuoden ajalle. Ongelmani on siinä, että laskuihin on nyt lyöty eräpäiväksi joka kuun 3. päivä ja viivästyskoroksi 13%.

Vuokrasopimusta ei juuri nyt tässä ole käsillä, mutta jotenkin mulla on sellanen muistikuva, että siinä sopimuksessa sanottaisiin vuokranmaksupäivän olevan kuun 5. päivä. Eli tällöin tuo vuokranantajan nyt ilmoittama 3. päivä ja viivästyskorot eivät olisikaan päteviä, vai miten? Koska eikös alkuperäinen vuokrasopimus ole tässä kuitenkin se, joka asian määrittelee?
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Usein kun jokin yhtye julkaisee uuden albuminsa, josta on olemassa myös bonuskappaleilla varustettu versio, julkaistaan tuo versio Japanissa. Minkä takia juuri japanilaiset saavat nauttia näistä bonuskappaleista?
 

Kaivanto

Jäsen
Pääsääntöisesti kyllä voi. Minkälainen tila ja pinta kyseessä? Tai mitkä maalit?

Vanerikyltti, joka tulee sisätiloihin. Tärpättiohenteinen pohjamaali on Bilteman nikkarin pohjamaali ja päälle tuleva vesiohenteinen maali saman lafkan joku perusmaali, ei maalari muista nyt nimeä eikä ole purkkia saapuvilla.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)

Mikäli alkuperäisessä vuokrasopimuksessa on maksupäiväksi sovittu kuukauden viides päivä niin se on se päivä, jolloin vuokra pitää maksaa. Tietenkin sopimuksessa voi olla ehto, joka oikeuttaa vuokranantajan yksipuolisesti muuttamaan maksupäivää, mutta tälläinen yksipuolinen muuttamisehto voi olla helposti kohtuuton ja siten pätemätön varsinkin, jos muutoksesta ei ilmoiteta hyvissä ajoin.
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Isäni täyttää pian 50 vuotta ja siksi kyselisin teiltä että millaisia lahjoja/yllätyksiä olette järjestänee/kokeneet 50 vuotis päivänä? Kuitenkin haluaisin jotenkin muutenkin muistaa kuin perinteisellä ostan konjakki pullon synttärikahvien oheksi. Kuumailmapallolla lennättämistä olen miettinyt mutta mielenkiinnosta haluaisin kuulla millasia kokemuksia muilla on.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Kertokaas joku hyvä sivusto missä olisi paljon tribaali tatuoinneista kuvia, hauikseen olisi tarkoitus ottaa. Ihan sellainen perus perus.

Googletin mutta ei oikein onnistunut.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Isäni täyttää pian 50 vuotta ja siksi kyselisin teiltä että millaisia lahjoja/yllätyksiä olette järjestänee/kokeneet 50 vuotis päivänä? Kuitenkin haluaisin jotenkin muutenkin muistaa kuin perinteisellä ostan konjakki pullon synttärikahvien oheksi. Kuumailmapallolla lennättämistä olen miettinyt mutta mielenkiinnosta haluaisin kuulla millasia kokemuksia muilla on.
Tähän hommaan voisi antaa oikeastaan sellaisen vinkin, että vanha sanonta pätee tässä asiassa hyvin. Nimittäin siitä puhe, mistä puute.

Älä nyt heti ymmärrä väärin tätä lausetta. En tarkoittanut juuri sitä, mitä siitä ensimmäiseksi tulee mieleen, vaan noin yleisellä tasolla miehillä on se taipumus, että normaaleissa keskusteluissa tahtoo pyöriä niitä asioita, joista kiinnostusta löytyy tai puutetta on eniten. Näistä löytää välillä jopa helpostikin syntymäpäivälahjan, jonka sankari on kertonut itse kuitenkaan tietämättä sitä. Eli kaikki ne henkilöt, joiden kanssa isäsi on päivittäin tekemisissä, ovat nyt niitä henkilöitä, joita sinun kannattaa haastatella. Heiltä tulet varmasti saamaan hyviäkin vinkkejä ostoslistaan.

Jos taas saat päättää ihan itse kuulematta ketään muuta, lahja voi olla luonnollisesti sitä klassista kamaa, mistä 50 vuotias on kiinnostunut. Kuumailmapallolla lentelykin on ihan jees homma, kunhan vaan ei isälläsi ole lentopelkoa. Se ei nimittäin silloin onnistu.

Sellainenkin pointti on olemassa, että kumpaa isäsi arvostaa enemmän. Materiaa, joka säilyy vuosia, tai kokemusta esim. juuri tästä pallolla lentelystä. Näillä vaihtoehdolla voi myös olla vaikutusta lahjan valintaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä takia juuri japanilaiset saavat nauttia näistä bonuskappaleista?

Kai ne ovat vain tottuneet saamaan jotain ekstraa ja siitä on siten tullut käytäntö.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Usein kun jokin yhtye julkaisee uuden albuminsa, josta on olemassa myös bonuskappaleilla varustettu versio, julkaistaan tuo versio Japanissa. Minkä takia juuri japanilaiset saavat nauttia näistä bonuskappaleista?
Muistelisin lukeneeni jostain että Japanissa levyt ovat niin kalliita että niihin pitää saada jotain bonusta etteivät kuluttajat ala ostaa piraatteja, tai lataamaan levyjä netistä.
 

Tuzzi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Miksi FF:lla kiekosta puhutaan kendona? Onko sen tarkoitus olla jotenkin "alentavaa" kuten esim. jos jalkapallosta puhutaan potkupallona vai onko se muuten vain hauska nimitys? Ja mistä se nimi tulee, liittyykö jotenkin tähän japanilaiseen taistelulajiin? Joku f-foorumisti nyt tulkoon kaapista ulos ja tarina pöytään!

Terveisin FF-huumoria salaa rakastava (joka ei viisana miehenä uskalla tällaista kysyä k.o foorumilta).
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Pitäsi saada pykättyä sopimusasiakirja. Olisko jollain tietoa yms mallia tai vastaavaa?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös