Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 858
  • 47 171

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olen itse avannut päivystyksenä Ville Peltosen kotioven siten, että Ville haki pihalta pikkukundin joka työnsi kätensä luukusta sisään ja avasi oven. Kundilla oli päällä Villen ifk-paita. Veloitin Frankilta tuplahinnan, koska sinnehän se lasku meni :-)

Scholl puhuu varmaankin eri asiasta kun tiirikoinnista. Tiirikointi tarkoittaa mielestäni sitä, että lukkopesästä, siis siitä mihin avain työnnetään, avataan lukko.

Koululaiset saavat lukkoja auki muutenkin, kuten postiluukusta, työntelemällä kammalla oven välistä tms. Ammattilaisella on mukanaan systeemi, mikä työnnetään postiluukusta sisään ja jonka päässä on pyörivä kuminen systeemi, mikä tungetaan vääntönupin päälle ja toisesta päästä vedetään narulla ovi auki. Tämä on hyvä muistaa kun miettii laittaako ovea taka- tai varmuuslukkoon.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Olen itse avannut päivystyksenä Ville Peltosen kotioven siten, että Ville haki pihalta pikkukundin joka työnsi kätensä luukusta sisään ja avasi oven. Kundilla oli päällä Villen ifk-paita. Veloitin Frankilta tuplahinnan, koska sinnehän se lasku meni :-)

Scholl puhuu varmaankin eri asiasta kun tiirikoinnista. Tiirikointi tarkoittaa mielestäni sitä, että lukkopesästä, siis siitä mihin avain työnnetään, avataan lukko.

Koululaiset saavat lukkoja auki muutenkin, kuten postiluukusta, työntelemällä kammalla oven välistä tms. Ammattilaisella on mukanaan systeemi, mikä työnnetään postiluukusta sisään ja jonka päässä on pyörivä kuminen systeemi, mikä tungetaan vääntönupin päälle ja toisesta päästä vedetään narulla ovi auki. Tämä on hyvä muistaa kun miettii laittaako ovea taka- tai varmuuslukkoon.
Ja tämän postiluukun kautta avaaminen kannattaa tosiaan suojata ovessa myöskin. Sellainen metallinen puoliympyrän mallinen kupu vääntönupin "postiluukun puolella" estää kummasti pikkukätösten tai erinäisten vempeleiden avulla tapahtuvan avaamisen.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Olen itse avannut päivystyksenä Ville Peltosen kotioven siten, että Ville haki pihalta pikkukundin joka työnsi kätensä luukusta sisään ja avasi oven. Kundilla oli päällä Villen ifk-paita. Veloitin Frankilta tuplahinnan, koska sinnehän se lasku meni :-)
Siis Ville hoiti itse oven auki, sinä katsoit päältä ja laskutit HIFK:ta?
 

Hejony

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi
Mitä merkittävää tapahtui 23.1.2007? Jatkoajan kävijäennätys on meinaan siltä päivältä. Ajankohta on sellainen, ettei silloin ainakaan MM-, Olympia-, tai SM-finaalejakaan olla pelailtu. Joku ison hankinta voisi olla, mutta muistaakseni mitään jättilohia ei viime kaudella seurojen verkkoihin tarttunut.

Mikä siis sai kansalaiset liikkeelle noin sankoin joukoin?

EDIT: Niin ja minkä ikäiset pääsevät baarin (laillisesti) Egyptissä?
 

Shelter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Mitä merkittävää tapahtui 23.1.2007? Jatkoajan kävijäennätys on meinaan siltä päivältä. Ajankohta on sellainen, ettei silloin ainakaan MM-, Olympia-, tai SM-finaalejakaan olla pelailtu. Joku ison hankinta voisi olla, mutta muistaakseni mitään jättilohia ei viime kaudella seurojen verkkoihin tarttunut.

Mikä siis sai kansalaiset liikkeelle noin sankoin joukoin?

Billy Tibbetts HPK --> HIFK
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itseäni on jo jonkin aikaa vaivannut että mikä mahtaa olla biisin nimi joka soi nykyään telkkarissa coca-cola mainoksessa?
 

Iggy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mahdetaankohan tässä taas kysellä sitä Knack - My Sharona :aa, johon vastasin vähän aika sitten..

Se tosiaankin oli kappale jota hain, kiitoksia siis siitä. Olis tietenkin voinut lukea ketjua jonkin verran taakse päin ja katsoa onko kukaan muu kysynyt samaa mutta jotenkin turhauduttavaltahan se tuntuu.. Ehkä sun pitäis aina uuden sivun alettua mainita että se on sit Knack-My Sharona joka soi kokis mainoksessa=D
 

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Mitäs vittua, tuosta otteluketjussa olevasta liigalive-linkistä tulee joku hemmetin akan lärvä ja jotain hakukoneita?! Mitäv!?

www.liigalive.net

Onko osoite muuttunut tai jotain?
 

roottori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Mitäs vittua, tuosta otteluketjussa olevasta liigalive-linkistä tulee joku hemmetin akan lärvä ja jotain hakukoneita?! Mitäv!?
Domainin vuosimaksu on jäänyt maksamatta ja joku on "kaapannut" sen itselleen, kun domain liigalive.net vapautui. Oletettavasti osoitteen saa takaisin jonkun suuruista korvausta vastaan.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Löytyykö netistä jonkunlaista ulkomailla asuville suomalaisille suunnattua sivustoa tms.? Tai voiko jostain tarkastella, että missäpäin maailmaa suomalaisia ylipäänsä asuu? Edessä voi tulevaisuudessa olla muutto ulkomaille ja olisi mielenkiintoista tietää asusteleeko kyseisellä paikkakunnalla tai lähistöllä mahdollisesti muitakin suomalaisia.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Löytyykö netistä jonkunlaista ulkomailla asuville suomalaisille suunnattua sivustoa tms.? Tai voiko jostain tarkastella, että missäpäin maailmaa suomalaisia ylipäänsä asuu? Edessä voi tulevaisuudessa olla muutto ulkomaille ja olisi mielenkiintoista tietää asusteleeko kyseisellä paikkakunnalla tai lähistöllä mahdollisesti muitakin suomalaisia.

Täältä voisi löytyä ainakin jotakin.
 
Millä luokalla peruskoulussa saadaan viimeisimmät rokotukset? Siis jäykkäkouristus ym. Kun en millään muista milloin oon nuo saanut. Ja alkaa olla kuitenkin jo se 10 vuotta ylä-aste ajoista. Rokotuskortti on kadoksissa ja terveyskeskuksessa niillä tuskin on tietoa noista. Kun paikkakuntakin on vaihtunut välillä ja ei niillä täällä näytä olevan paljon muutakaan tietoa meikäläisen historiasta entisessä kotikunnassa.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Millä luokalla peruskoulussa saadaan viimeisimmät rokotukset? Siis jäykkäkouristus ym. Kun en millään muista milloin oon nuo saanut. Ja alkaa olla kuitenkin jo se 10 vuotta ylä-aste ajoista.
Ei sillä niin väliä ole, koska rokotukset on annettu, jos kerran aikaa siitä on jo se 10 vuotta. Ei muuta kuin hakemaan jatkopiikitystä vaan.

Itse otin tuossa keväällä jatkon jäykkäkouristukseen, ja kysyin samalla jatkoa poliolle, jonka olin ottanut samaan aikaan noin 10 vuotta sitten. Tohtori oli sitä mieltä, että polioa ei enää anneta varotoimenpiteenä, vaan pitää olla matkustamassa maahan, jossa rokotusta tarvitaan. Sitten vasta se annetaan. Kyllä mies sitä jotenkin perustelikin, mutta en siitä mitään ymmärtänyt. Ihmettelin vaan, että kaippa se niin sitten on.
 
Tai 10 vuotta sitten olin 8. luokalla. Joten mietin jos jotain rokotuksia olisi annettu 9:llä. Kai sitä pitäisi pikkuhiljaa joka tapauksessa alkaa kyselemään noita rokotuksia.
 

Cosmo

Jäsen
Suosikkijoukkue
JB & KG
Onkohan se ihan harkittua puuhaa, että jos vakuutusyhtiöstä on korvauksia hakemassa, ja niitä ei kuulu, ja sitten kun niitä kysyy, niin ne maksetaan oitis. Tämä eräskin ilmansuuntayhtiö on pankki nykyjään, joten onhan se käteisen hallussapitoi ihan perusteltua. Että maksetaan korvaukset heti kun niiden perään aletaan kyselemään, mitään muuta aikatauluahan ei vakuutusehdoissa ole mainittu.

Perustuu omakohtaisiin kokemuksiin Pohjolan kanssa, kaksi kertaa käynyt näin. Lähettänyt sinne lappuja korvauksia varten, odotellut 1-2kk ja kun on laittanut kyselyä perään, niin kas vain, parin päivän päästä vastataan, että juuri kysymyspäivänä on rahut maksettu tilille.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Perustuu omakohtaisiin kokemuksiin Pohjolan kanssa, kaksi kertaa käynyt näin. Lähettänyt sinne lappuja korvauksia varten, odotellut 1-2kk ja kun on laittanut kyselyä perään, niin kas vain, parin päivän päästä vastataan, että juuri kysymyspäivänä on rahut maksettu tilille.
"Kyselyä perään" :D Kenet pistit asialle?

Ei vaan, yhden kerran olen Pohjolasta korvausta hakenut ja silloin kävi niin, että yllätyksekseni yhtäkkiä huomasin että fyrkat oli tilillä. Laput tulivat postissa joskus myöhemmin. Käsittelyaikakin oli muistaakseni suht nopea, tai ainakin olin varautunut siihen että tämmöisissä asioissa saattaa joutua katselemaan vuodenajan jos toisenkin vaihtumista ennen päätöksiä, mutta toisin kävi.
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Omistin aikoinani Saabin. Eräs kuorma-auto osui siihen Saabin ollessa parkissa ja jatkoi ajoaan. Kuorma-auto jäljitettiin lähistöltä ja vakuutustietoja vaihdeltiin.

Ei kuulunut korvausta kuukauteen, vaikka soittelin ja kävinkin kuorma-autoilijan vakuutusyhtiössä asiaa kyselemässä.

Kului melkein toinen kuukausi, jolloin minulle piisasi ja menin poliisilaitokselle. Sieltä ylikonstaappeli soitti kuorma-autoilijan lafkaan ja sanoi "että pistäkäähän asia kuntoon, ei tästä oikein viitsisi tutkintaa aloittaa."

Rahat tulivat kahden päivän kuluttua poliisilaitoksella käynnistä.
 

Veijari

Jäsen
Kenen idea oli pistää spaghetti sellaisiin lasipurkkeihin joita voi sitten pidellä tiskipöydällä ikään kuin muodikkaasti esillä? Vitustako sitä nyt sitten tietää onko siinä lasipurkissa neljän minuutin vaiko vartin spaghettia, häh!
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kenen idea oli pistää spaghetti sellaisiin lasipurkkeihin joita voi sitten pidellä tiskipöydällä ikään kuin muodikkaasti esillä? Vitustako sitä nyt sitten tietää onko siinä lasipurkissa neljän minuutin vaiko vartin spaghettia, häh!

Keitä yksi kappale spagettia ja heitä se neljän minuutin kiehunnan jälkeen seinään. Mikäli se tarttuu kiinni, on kyseessä neljän minuutin spagetti. Mikäli ei tartu, nosta se lattialta, käytä kattilassa ja heitä minuutin välein seinään. Sillä minuutilla kun se tarttuu kiinni, voit päätellä spagetin laadun. Helppoa!
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kenen idea oli pistää spaghetti sellaisiin lasipurkkeihin joita voi sitten pidellä tiskipöydällä ikään kuin muodikkaasti esillä? Vitustako sitä nyt sitten tietää onko siinä lasipurkissa neljän minuutin vaiko vartin spaghettia, häh!

Mitä sillä väliä, akka ne safkat kummiskin tekee. Ja jos keittää liian pitkään tai on raakaa, itkee ja tekee uudelleen.

PS. Montako sovinistia tarvitaan vaihtamaan keittön lamppu? Ei yhtään, tiskatkoon ämmä pimeässä.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Tän olis voinu heittää tonne "mikäs sen biisin nimi olikaan"-ketjuun, mutta olkoon nyt täällä. Eli siis haussa on sellainen video missä joku näitä kakkoslaadun räppäreitä esiintyy jonain pikkurillimiehenä/suomenruotsalaisena järkyttävät valkoset maalis hampaissa ja heittää jotai "räppishittiä". Hyvät naurut sain siitä joskus.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Joskus tuli vastaan internetin ihmeellisessä maailmassa lehtileikkeestä otettu kuva/skannaus, jossa joku oli poiminut Raamatusta tiettyjä idioottimaisuuksia, kuten sen että alttaria ei saa lähestyä jos on taittovika, samaan peltoon kahta eri siementä kylvävä tulisi kivittää yms. Taisi olla yleisönosastokirjoitus vastineeksi jollekin kristitylle radiotoimittajalle tai jotain. Ja siis englanninkielinen. Mistähän tämän mainitun kuvan löytäisi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös