Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 330
  • 47 171

Lukkoseppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Osaako joku selvittää kuinka puhelinyhtiöt (omassa tapauksessani lännen puhelin vai onko se DNA) toteuttavat siirtymäajan analogisten TV-kanavien jakelun. Onko laitoksella jokin "jättiläisdigiboksi" joka muuttaa kanavat analogisiksi siirtymäajan, vai onko mikään muuttunut. Kysymys tuli mieleeni koska lähetykseen on ilmaantunut digisysteemien hienouksia, kuten kuvan jäätymistä ja pikselöitymistä vaikka oma set up on täysin analogia-ajan tilassa.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Onko noin, että Mäkkärit lopetetaan Suomesta?

Ei, jos kyseessä on sama uutinen minkä itse joskus n. kuukausi sitten bongasin.. Siinä taisi olla että McDonalds yrittää myydä Suomen- ketjunsa jollekin, mutta ei ollut halukkaita ostajia.. Eli ei ole Mäkkärit poistumassa katukuvasta, ainakaan oman käsitykseni mukaan..
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ostin maanantaina Koti-Ideasta kaasujousella (tai mikä "kaasunostin" onkaan) varustetun tietokonetuolin.

Kuitin kerkesin jo hävittämään ja tietenkin tuolikin alkoi temppuilemaan..

Eli tuolin alaosa on sen muotoinen, että se tavoittaa tuolin kaasujousen "kärkeen"(eli siihen pieneen tököön, jota painamalla painetta lisätään tai vähennetään). Eli siis siihen millä tuolia lasketaan ja nostetaan.

Joten aina kun tuolilla istuu, se alkaa pikkuhiljaa vajoamaan alaspäin, koska tuolin pohja painaa pikkiriikkisen kaasujousen navikkaa..

Miten on, jos huomenna käyn kyseisessä liikkeessä asiasta kysymässä, onko minulla mitään oikeutta saada uutta tuolia tilalle kun kuittia ei enää tallessa ole?!?

Toivottavasti tekstistä ymmärtää pääpointin, vähän sekavasti ehkä selitetty..
Kyllähän tuon vaivan saa korjattua, mutta hölmöltä tuntuu ruveta uutta penkkiä murjomaan.. Tämän vian saisi rälläkällä hoidettua, jos vähän metallista säätövipua hioisi, tai penkin puuosaan tekisi pikkuisen kolon kaasujousen kärjen kohdalle. Mutta kuten sanottua, hölmöltä tuntuu uutta tuolia ruveta näin murjomaan.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ostin maanantaina Koti-Ideasta kaasujousella (tai mikä "kaasunostin" onkaan) varustetun tietokonetuolin.

Kuitin kerkesin jo hävittämään ja tietenkin tuolikin alkoi temppuilemaan..

Kyllä kaupalla on velvollisuus säilyttää "kopiot" kuiteista. Eli kun kerrot ostopäivän, niin sen pitäisi riittää. Itse olen esimerkiksi pesukoneen takuun saanut hoidettua ko. metodilla ilman mitään tositteita.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Onko olemassa jotain usb-usb piuhoja, jolla saisi näppärästi tiedot toisesta koneesta toiseen. Ei jaksaisi alkaa leikkimään 516mb muistitikulla, kun polttava asema ei vanhassa koneessa toimi. Ulkoista kovoa en ainakaan vielä viitsisi ostaa...
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Miten on, jos huomenna käyn kyseisessä liikkeessä asiasta kysymässä, onko minulla mitään oikeutta saada uutta tuolia tilalle kun kuittia ei enää tallessa ole?!?
Viallisen tuotteen voi palauttaa ilman kuittiakin. Vialliseltahan tuo kuitenkin kuulostaa, ellei tuo ominaisuus ole jokaisessa tuolissa.

Joka tapauksessa kannattaa ottaa mukaan kaikki "todisteet" mitä sinulla ilman kuittia on, pakkauspahvit tms.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
No tässä olisi ilmeisesti vastaava piuha, eikä tuossa ainakaan minun mielestä mainittu Vistasta mitään. Toki se varmaan kannattaa varmistaa ennen, jos tuollaista tilaamaan lähtee. Tuo ei kyllä ole 2.0.

Kiitosta. Alan selvittämään. Kappaleet olisi kiva saada talteen.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Kyllä kaupalla on velvollisuus säilyttää "kopiot" kuiteista. Eli kun kerrot ostopäivän, niin sen pitäisi riittää. Itse olen esimerkiksi pesukoneen takuun saanut hoidettua ko. metodilla ilman mitään tositteita.

No toivottavasti onnistuu. Pitää huomenna raportoida miten kävi..
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
No perkele, juuri tuollaista. Mut fittan. Molemmissa on XP. Nyt just alko vituttamaan. -> olutta.
Verkkokaupan tietojen mukaan siirto onnistuu kahden XP-koneen välillä. Mukana tuleva Windows Easy Transfer-ohjelmisto vaatii Vistan toiseen koneeseen. Hinta näyttäisi olevan kympin halvempi kuin Pixmaniassa.
 

J.Petke

Jäsen
Viallisen tuotteen voi palauttaa ilman kuittiakin. Vialliseltahan tuo kuitenkin kuulostaa, ellei tuo ominaisuus ole jokaisessa tuolissa.

Joka tapauksessa kannattaa ottaa mukaan kaikki "todisteet" mitä sinulla ilman kuittia on, pakkauspahvit tms.

Ei kaupan ole pakko ottaa tavaraa vastaan jos ei ole takuukuittia/kuittia tallessa. Se tuotehan voi olla ostettu mistä vaan ja milloin vaan.

Toki kun esittää asiansa asiallisesti ja nöyrästi niin voi oikeasti saada kovinkin helposti asiansa läpi. Jos taas lähtee aukomaan päätään maailmanomistajana niin asiat monesti "vaikeutuvat" kummasti.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Ei kaupan ole pakko ottaa tavaraa vastaan jos ei ole takuukuittia/kuittia tallessa. Se tuotehan voi olla ostettu mistä vaan ja milloin vaan.
Kuten sanoin, viallisen tuotteen voi palauttaa ostopaikkaan ilman kuittiakin. Silloin tosin on hyvä olla olemassa joku muu todiste ostotapahtumasta ja -paikasta, kuten vaikkapa pakkausmateriaalien viitteet kyseiseen liikkeeseen tai jopa se tiliote - ja jos joku sellainen todellakin on esittää, niin käyvät todisteena siinä missä kuittikin. Tapauskohtaisesti riippuen asiakas ei välttämättä tarvitse mitään näyttöä ostotapahtumastaan.

Tosin kuten sanoit, niin nätisti asiansa esittämällä saa usein muutenkin oikeudenmukaista palvelua ilman mitään lippusiakin.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mistäs löytyisi netistä näitä "soveltuvuuskokeita" tjsp, eli sellaisia missä testataan mikä ala on juuri itselleen sopiva.

Terveisin nimim. mitä teen isona?
 

Taskusorsa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins, Ilves
Eli lievähkö ongelma kännykän kanssa:

Eli puhelimeni näyttöön tulee teksti ''sim-kortin rekisteröiminen epäonnistui''! mitä mun pitäs tehdä? Kyseinen sim-kortti on toiminut moitteetta viimeisen 3kk ajan, mutta nyt sitten rupes tommosta vänkäämään. Olen yrittänyt hakea verkkoa, ottaa sim-kortin irti ja laittaa takaisin, käynnistää puhelimen uudestaan!.. Mutta noikaan ei näytä tepsivän :(

Mitä mun täytys tehdä että saisin puhelimen toimimaan normaalisti?
 
Viimeksi muokattu:

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Eli lievähkö ongelma kännykän kanssa:

Eli puhelimeni näyttöön tulee teksti ''sim-kortin rekisteröiminen epäonnistui''! mitä mun pitäs tehdä? Kyseinen sim-kortti on toiminut moitteetta viimeisen 3kk ajan, mutta nyt sitten rupes tommosta vänkäämään. Olen yrittänyt hakea verkkoa, ottaa sim-kortin irti ja laittaa takaisin, käynnistää puhelimen uudestaan!.. Mutta noikaan ei näytä tepsivän :(

Mitä mun täytys tehdä että saisin puhelimen toimimaan normaalisti?

Lasku maksamatta?
 
Kuten sanoin, viallisen tuotteen voi palauttaa ostopaikkaan ilman kuittiakin. Silloin tosin on hyvä olla olemassa joku muu todiste ostotapahtumasta ja -paikasta, kuten vaikkapa pakkausmateriaalien viitteet kyseiseen liikkeeseen tai jopa se tiliote - ja jos joku sellainen todellakin on esittää, niin käyvät todisteena siinä missä kuittikin. Tapauskohtaisesti riippuen asiakas ei välttämättä tarvitse mitään näyttöä ostotapahtumastaan.

Tosin kuten sanoit, niin nätisti asiansa esittämällä saa usein muutenkin oikeudenmukaista palvelua ilman mitään lippusiakin.
Jos en ihan väärin muista, niin laki taitaa mennä niin, että viallisen tuotteen saa palauttaa mihin tahansa kyseistä tuotetta myyvään kauppaan. Eikä tarvita kuitteja eikä mitään.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Voisiko joku kertoa, miksi useissa korkeissa savupiipuissa (esim. tehtaanpiiput) näyttää olevan kierteet ympärillä siten että piippu näyttää jättiläisruuvilta?
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
Voisiko joku kertoa, miksi useissa korkeissa savupiipuissa (esim. tehtaanpiiput) näyttää olevan kierteet ympärillä siten että piippu näyttää jättiläisruuvilta?
Tuuli ei ota kiinni niin paljotta piippuun, ja näin ollen pysyy paremmin pystyssä esim. myrskyssä.
 

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Onko kenelläkään (oikiksen ihmisillä tai muilla) kokemusta yhdistyksen purkautumishakemuksen tekemisestä käräjäoikeudelle? Luonnos on valmiina, muttei sitä mitä tahansa viitsi oikeuteen lähettää - eikä oikeusoppineiden palveluksille (lakitoimistojen käyttöön) ole opiskelijana varaa.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Onko kenelläkään (oikiksen ihmisillä tai muilla) kokemusta yhdistyksen purkautumishakemuksen tekemisestä käräjäoikeudelle? Luonnos on valmiina, muttei sitä mitä tahansa viitsi oikeuteen lähettää - eikä oikeusoppineiden palveluksille (lakitoimistojen käyttöön) ole opiskelijana varaa.
Soitappas piruuttasi kunnan/kaupungin yleiseen oikeusaputoimistoon ja tiedustele apua. Saattavat auttaa ilmaiseksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös