Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 971 479
  • 47 166

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko kenelläkään kokemuksia Logitechin Harmony kaukosäätimistä?

On tullut halu korvata nuo kaikki olohuoneessa ajelehtivat kapulat yhdellä ja ainoalla, kaupassa suosittelivat ko. kapuloita.

Kaikki kokemukset kiinnostavat, eniten tietenkin se että kuinka kattavasti kapula "tukee" eri laitteita (Philipsiä ja Handania). Löytyykö jostakin tuettujen mallejen listaa? Kuinka helposti säätimen saa toimintakuntoon ja saako kaikki alkuperäiset toiminnot mukaan?

Kiitos jo etukäteen.
Itselläni on ollut puolisen vuotta käytössä Harmony 555-kaukosäädin. Olen ollut säätimeen todella tyytyväinen. Handanin boxi, Finluxin telkku, Kenwoodin vahvistin ja ProCaster dvd toimivat kaikki moitteetta. Jokainen laite löytyi suoraan listasta, mitään ihme virittelyjä ei tarvittu. Laite on puolen tunnin virittelyn jälkeen käyttökunnossa. Käyttöliittymällä on helppo viritellä toimintoja, joilla voi saada haluamansa kokoonpanot päälle yhdellä napin painalluksella.

Suosittelen. Verkkokaupassa ei hintakaan päätä huimannut.

Jeps. Itselläni on halvemman pään malli 525. Sitä ei muuten enää näemmä löydy Logitechin sivuilta, eli liekö malli 550 sitten korvannut tuon.

525:n on korvannut tuo itseltäni löytyvä 555.

Noh, jälkeenpäin jotain huomautettavaakin on löytynyt. Hallintasofta on joiltain osiltaan mielestäni aika kömpelösti toteutettu. Esimerkiksi kun yritin tehdä toimintoa, jolla muut laitteet olisivat pois päältä, mutta vain vahvistimen se sisääntulo, johon tietokoneen äänikortti on kytketty, olisi päällä, meni touhu yllättävän hankalaksi. Tällaiselle kun ei oikein valmista toimintoa ole. Lopulta homma kuitenkin oli suht yksinkertainen, jahka älysin miten homma toimii.

Itse olen pitänyt tuota hallintasoftaa varsin yksinkertaisena helppokäyttöisenä. Monenlaisia näppäinyhdistelmiä on tullut viriteltyä, eikä niiden ojelmointiin montaa minuuttia mene.

Pattereita kuluu aika lailla, joten suosittelen ladattavien akkujen hommamista. Ilmeisesti kuitenkaan ei Kameleonin virrankulutuksen tasolle päästä, mitä olen juttuja kuullut.

Miten kauan sinulla patterit kestää? Omassa säätimessä on vielä ensimmäiset patterit menossa. Säädintä on käytetty jatkuvasti päivittäin.

Tuettujen laitteiden valikoima on kohtuullisen riittävä. Itselläni oli aiemmin Panasonicin TV luultavasti jostain kultaiselta 80-luvulta, mutta sekin löytyi suoraan tyyppinimellä telkkulistasta. Vilkaisin PVR-listaa, ja Handan ainakin valmistajana näkyisi löytyvän. Lista muuten sisältää pika-arviona satoja merkkejä. Käsittääkseni tuettujen laitteiden lista kasvaa koko ajan.

Tietokannasta löytyy komennot 120 000:lle laitteelle 3300:lle valmistajalle. Itse etsin useampia vuosia säädintä vahvistimelleni. Mistään en löytänyt, Harmonylla laite toimii moitteettomasti.

edit:lisätty Andrej:n viestin quote. Boldaukset allekirjoittaneen kommentteja.
 
Viimeksi muokattu:

Museoesine

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja muut keskisuomalaiset
Katson eurosportilta Werder Bremen - Liverpool ottelua ja kismittää yksi asia. Selostus nimittäin kuuluu sekä suomen että ruotsin kielellä, vaikka valitsisin selostuskieleksi pelkästään suomen. Voikohan tätä jotenkin säätää, vai onko vika ylemmällä taholla?

e: osasin ihan itse
Mikä oli ratkaisu? Itselläni oli viikonloppuna sama ongelma ja voi olla edelleen, mutten osannut korjata sitä.
 

SSee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Semir Ben-Amor
Mikä oli ratkaisu? Itselläni oli viikonloppuna sama ongelma ja voi olla edelleen, mutten osannut korjata sitä.

Digiboxin audio-näppäimellä pääsee valitsemaan selostuskielen, tämä ei siis auttanut, mutta vasemmalle / oikealle liikkumalla pääsee valitsemaan kummasta kaiuttimesta ääni tulee. Ainakin itsellä pelkästään oikeaa kaiutinta kuunnellessa selostus tulee pelkästään suomen kielellä.

Ehkä vähän vaikeasti selitetty, mutta koita saada selvää.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen pitänyt tuota hallintasoftaa varsin yksinkertaisena helppokäyttöisenä. Monenlaisia näppäinyhdistelmiä on tullut viriteltyä, eikä niiden ojelmointiin montaa minuuttia mene.
Kyllähän se on kätevä valmiiden toimintojen virittelyyn, eli "Watch DVD" ja "Listen to music" -tyyppisten viritysten tekoon. Kuitenkin jostain syystä ohjelman käyttölogiikka ei oikein vastaa minun hermoratojani. Esimerkiksi kun olin luomassa edellisessä viestissä mainitsemaani toimintoa, piti "Add activity" -kohdasta valita tyypiksi "Utility", ja sieltä sitten pääsi tekemään vapaasti haluamansa toiminnon, ilman että piti valita jokin olemassa olevista pohjista. Valinnan otsikko oli siis omituinen, samoin kuin mielestäni loogisesti erilainen valinta muiden joukossa, siis template-vaihtoehtojen joukossa "Ei templatea", ja vielä tuollaisella nimellä.

Jollekin toiselle käyttäjälle voi hyvinkin olla järkeenkäyvä ratkaisu, mutta minun oli tosiaan hankala löytää tuota toimintoa.

Miten kauan sinulla patterit kestää? Omassa säätimessä on vielä ensimmäiset patterit menossa. Säädintä on käytetty jatkuvasti päivittäin.
Olisikohan viime kesänä ostettuun kapulaan nyt 6-8 kertaa tullut vaihdettua. Toki on muistettava, että tämä yksittäinen säädin on korvannut neljä kaukosäädintä, ja siten joutuu aika paljon signaalia lähettämään. Kuitenkaan edes television säätimen paristoja en muistaakseni joutunut vaihtamaan kuin useamman vuoden väliajalla, jos oikein muistan.
 

Lauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues & Devils
Niskat on olleet jo pari päivää ihan helvetin kipeät, minkä nimistä voidetta tässä kannattaisi käyttää?
 

#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
jokerit
Ei sulla pitäisi tuossa olla mitään hätää. Opintojen aloittaminen on syy, jonka jokainen työnantaja ymmärtää sopimuksen purkamisen syyksi. Ilmoitat hyvissäajoin tilanteesi, jolloin työnantajalle jää aikaa hommailla uutta kaveria tilalle. Käsittääkseni sopimuksesi on osa-aikainen. Kannattaa ehkä keskustella työnantajan kanssa mahdollisuudesta jatkaa hommia pienemmillä työtuntimäärillä ajankäytön ja jaksamisen asettamissa rajoissa. Puhumisella sopimisella noista selviää.

En kyllä usko,että tässä mitään hätää tulee. Tilanne vaan meni siten, että olin siis vakituisessa työsuhteessa jonka muutin osa-aikaiseksi juuri opiskelujen aloittamisen takia ja vielä vakuuttelin pomolle, että jaksan kyllä tehdä vähimmäismäärän tunteja. Nyt kuitenkin sain minulle paremman opiskelupaikan joka on kauempana työpaikkaani ja nyt en luultavasti ehdi tehdä töitä edes sitä vähimmäismäärää, mutta oneksi kaikki on neuvoteltavissa.
 

Rocco

Jäsen
Mikä silta mahtoi vilahtaa hetki sitten JIMn dokumentissa Sillanrakentajat?


EDIT2: luultavasti kyseessä oli ennemmin "cable-stayed bridge" kuin riippusilta. Kyseessä ei kuitenkaan ollut Ranskan Millau Viaduct Ranskassa.

Tuolta linkittämältäsi sivulta löytyy alta linkki tänne ja voisin veikata että näitä siltoja selaamalla löytyy se oikea.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Mobilatia, nimim. positiivisia kokemuksia on.

Mobilat on ihan hyvä voide, juu. Mutta käytännössä samaa tavaraa löytyy apteekista melko lailla halvemmalla muilla nimillä. En nyt muista mikä se minulla käytössä oleva on, nimi alkaa muistaakseni V:llä, mutta henkilökunta auttaa varmasti.

t. hanu
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Mobilat on ihan hyvä voide, juu. Mutta käytännössä samaa tavaraa löytyy apteekista melko lailla halvemmalla muilla nimillä. En nyt muista mikä se minulla käytössä oleva on, nimi alkaa muistaakseni V:llä, mutta henkilökunta auttaa varmasti.

t. hanu
Voltaren?

Orudis-niminen geeli on myös ihan hyvää lihasjuntturoihin.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Yritän tilata ulkomaisesta nettikaupasta (tässä tapauksessa Topvision-online), niin selain ilmoittaa korttitietoa varmistettaessa, kun yrittää ottaa Luottokuntaan yhteyttä, "page not found". Sama tapahtuu niin IE:llä kuin FF:lläkin tai Visalla ja Masterilla. Mistähän mahtaisi johtua/mikä avuksi tai mihin pitäisi reklamoida?

Mitään vahvistuksia tilauksista ei tule, joten tuskinpa veloitustakaan, mutta eipä saa tilattuakaan.
 

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mikähän auto on kyseessä, joka seisoo uuden asuntomme viereisellä tiellä? Logoina etupellissä sekä takaluukussa on Ferrarin ori. Tammenlehvä ympärillä.
Auto on Fiatin näköinen, siis jonkun uuden Punton tjsp. Mutta sanaa Fiat ei löydy mistään. Kuvaa en tähän hätään ehtinyt ottaa, mutta hämää hitosti, että mikä auto se on? Fiatia veikkaisin.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Irtisanomisajasta

Täältä varmaan löytyy vastaus tähänkin probleemaan. Kyseessä se viimeinen kytkimen nosto työpaikan pihasta ja irtisanomisajasta.

Työsopimuksessa on erikseen kirjattuna kahden kuukauden irtisanomisaika molemmille osapuolille. Voiko tuo edes olla pätevä tai laillinen klausuuli työntekijän irtisanoutuessa itse?

Olen turissut asiasta parin viisaamman ihmisen kanssa, ja nämä ovat epäilleet tämän pätevyyttä, mutta työlainsäädäntöä heikommin tuntevana kaipaisin asialle pistettä.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Täältä varmaan löytyy vastaus tähänkin probleemaan. Kyseessä se viimeinen kytkimen nosto työpaikan pihasta ja irtisanomisajasta.

Työsopimuksessa on erikseen kirjattuna kahden kuukauden irtisanomisaika molemmille osapuolille. Voiko tuo edes olla pätevä tai laillinen klausuuli työntekijän irtisanoutuessa itse?

Olen turissut asiasta parin viisaamman ihmisen kanssa, ja nämä ovat epäilleet tämän pätevyyttä, mutta työlainsäädäntöä heikommin tuntevana kaipaisin asialle pistettä.

Riippuu, noudatetaanko jotakin TESsiä ja onko siellä jotain määritelty. Laki ei taida sinänsä kieltää työntekijän irtisanomisajan pidentämistä kuukaudesta kahteen, mutta TES voi sen estää. Tarkista siis ensin se.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Tämä oli nyt viimeinen pisara...

... mutta minun on pakko kysyä tätä:

Kuuluuko kellään muulla aivan kamalaa särinää (noin sekunnin ajan) ennen jokaista Canal+:n elokuvaa sen Dolby Digital-promon alussa?!?
 

MR8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Klubi, Kallion Voima
Kuuluuko kellään muulla aivan kamalaa särinää (noin sekunnin ajan) ennen jokaista Canal+:n elokuvaa sen Dolby Digital-promon alussa?!?

Jep, kuuluupa hyvinkin. Se on ERITTÄIN ärsyttävää jos ei muista laittaa mutelle ja äänet ovat valmiiksi elokuvasäädöissä. Monta kertaa pelästynyt ko. pärinää.
 

Siivu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Habs, Ilves
Riippuu, noudatetaanko jotakin TESsiä ja onko siellä jotain määritelty. Laki ei taida sinänsä kieltää työntekijän irtisanomisajan pidentämistä kuukaudesta kahteen, mutta TES voi sen estää. Tarkista siis ensin se.

TES kertoo seuraavaa:

Jollei muusta sovita työntekijän noudattamat irtisanomisajat työsuhteen jatkuttua keskeytyksettä ovat:
- 14 päivää, jos työsuhde on jatkunut enintään 5 vuotta
- 1 kuukausi, jos työsuhde on jatkunut yli 5 vuotta.

Tämä lienee siis selvä, muusta on sovittu. Pari kuukautta aidanseipäänä siis.

Kiitos DAF!
 

Random Hero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mistä saan haalittua itselleni Mätäpoliisien - Pillurallipoppi biisin? Tätä biisiä ei kuuntele normaalit yli 13-vuotiaat ihmiset, mutta minä olenkin amis.

Edit. Ei hätää enää, tosin havaitsin että tämähän on ihan vitun huono "biisi"... Odotin nimen takia enemmän :(
 
Viimeksi muokattu:

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Mikähän auto on kyseessä, joka seisoo uuden asuntomme viereisellä tiellä? Logoina etupellissä sekä takaluukussa on Ferrarin ori. Tammenlehvä ympärillä.
Auto on Fiatin näköinen, siis jonkun uuden Punton tjsp. Mutta sanaa Fiat ei löydy mistään. Kuvaa en tähän hätään ehtinyt ottaa, mutta hämää hitosti, että mikä auto se on? Fiatia veikkaisin.
Tuntomerkkien perusteella kyseessä on Porsche.

EDIT: Niin siis logon tuntomerkkien.

EDIT 2: Porschen Cayenne-mallisto muistuttaa Porschen malleista ehkä eniten Puntoa. Mielestäni.

Tiedä sitten...

EDIT 3: Niin siis ihan eri kokoluokissahan Punto ja Cayenne painii, mutta koreissa on samoja piirteitä.
 
Viimeksi muokattu:

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Onko kenelläkään kokemuksia Logitechin Harmony kaukosäätimistä?

Kävin sitten ostamassa eilen kehujen rohkaisemana Logitechin Harmony 555 kapulan. Murhetta on riittänyt.

En saa millään toimimaan activies osiota kunnolla. Milloin vahvari jää käynnistymättä, milloin tv, vahvari voi myös mennä väärälle sisääntulolle.

Onko jotain vinkkejä, miten tuon paskan saa toimimaan niin kuin sen pitäisi? Jos huomennakaan en saa sitä pelittämään palautan ko. pökäleen.
 
Viimeksi muokattu:

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
En saa millään toimimaan activies osiota kunnolla. Milloin vahvari jää käynnistymättä, milloin tv, vahvari voi myös mennä väärälle sisääntulolle.
Toistuvatko ongelmat aina samalla tavoin, vai vaihtelevatko ongelmat aina? Jos ensimmäinen, niin hallintasoftan kautta pystyy lisäämään "napinpainalluksia" toimintoihin, eli jos esimerkiksi TV jää käynnistymättä, lisää toiminnon loppuun TV:n käynnistyssignaali. Jos taas ongelmia on vaihtelevasti, luulisin että kyse on viallisesta kapulasta.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Toistuvatko ongelmat aina samalla tavoin, vai vaihtelevatko ongelmat aina? Jos ensimmäinen, niin hallintasoftan kautta pystyy lisäämään "napinpainalluksia" toimintoihin, eli jos esimerkiksi TV jää käynnistymättä, lisää toiminnon loppuun TV:n käynnistyssignaali. Jos taas ongelmia on vaihtelevasti, luulisin että kyse on viallisesta kapulasta.

Kyllä ne ongelmat toistuvat enemmän kuin vaihtelevat satunnaisesti. Tuntuu, että kun yhden saa toimimaan niin seuraavassa sitten on taas ilmaantunut jotakin uutta.

En tiedä, ottaa vaan jumalattomasti päähän. Kai sitä nyt on sitten tullut vanhaksi, kun ei saa edes yhtä kaukosäädintä toimimaan.
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Omat kokemukseni ovat osoittaneet sen, että 525/555-kapulat ovat hyvät yleiskapuloita ja jos on tarkoitus ohjata 1-2 laitetta.

Jos on 3+ laitetta tai tarkoitus on tehdä noita makroja/aktiviteetteja niin vahvasti suosittelen tuota 895-mallia. Se maksaa mutta se on hyvä.

P.s. Logitechin kapuloita kannattaa konfata vain sen Harmony www-sivun kautta, ei sen ohjelmiston avulla.
 

Kipelov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiovan fasistijuntta
Varmaan jo kysytty jossain, mutta onko esim. Ruotsissa ja Tsekeissä vastaavia "jatkoaikoja" kuin tämä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös