Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 864
  • 47 170
Suosikkijoukkue
HIFK
Halpa & sopiva pitopaikka läksiäisille?

Lähen reissuun vuodeksi tossa syssymmällä ja aattelin pitää frendeille läksiäiskekkerit siinä syyskuun alkupuolella. Pileiden pitopaikka vain on pahasti hakusessa, himassa kun ei ole tilaa tarpeeksi.

Eli: osaako joku kertoa, mistä päin Helsinkiä/Espoota löytyis halvalla joku mukava juhlapaikka n. 50-70 henkilölle? Tarkoituksena juhlia siis syyskuisena lauantaina, kekkerit alkais joskus iltapäivällä ja kestäis yöhön. Juhlapaikalla sais mieluiten jatkaa vähintään puoleen yöhön, ehkä jopa 02:een asti. Jonkin sortin keittiöviritys jääkaapin kera tarttis myös olla.

Hintaa sais mielellään koko roskalle (siis tilavuokralle) tulla max. 200 €.
 
Mihin aikaan saa baarissa tarjoilla alkoholia? Siis jos baari aukeaa jo klo 8 aamulla saako siellä jo tarjoilla viinaa? Kun kaupoissa tuo myynti on vasta nykyään klo 9 alkaen.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Suomessa telkkarimainoksen slogan kuului 'Brylcreem-tyyli on tyttöjen mieleen' :D
"Brylcreemia tukkaan, niin tytöt tykkää" oli kuulemma (isäni mukaan) toinen lentävä lause.
Jatkoluvalla anniskelu onnistuu 5->3:30.
Anteeksi, mitä tarkoitat?
Vai onko kyseessä kirjoitusvirhe; 5 ei kuitenkaan ole kovin lähellä välilyöntiä tai --merkkiä.

EDIT: aah... pari kertaa luin koko lauseen uusiksi, niin ymmärsin. Siis alkoholin anniskelu on sallittua 09:00->01:30 ja jatkoluvalla 05:00->03:30. Tuosta jatkoluvan pidennyksestä "toiseen suuntaan" (05:00-09:00) en ollutkaan tietoinen.

Itse käytän selvyyden vuoksi lähes poikkeuksetta noita "ylimääräisiä" nollia sekä päivämäärissä että kellonajoissa. Esim. syntymäpäiväni on 09.01. eikä 9.1.
 
Viimeksi muokattu:

Anders

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Brylcreemia tukkaan, niin tytöt tykkää" oli kuulemma (isäni mukaan) toinen lentävä lause.Anteeksi, mitä tarkoitat?
Vai onko kyseessä kirjoitusvirhe; 5 ei kuitenkaan ole kovin lähellä välilyöntiä tai --merkkiä.
Tarkoittaa juuri tuota. roottorin linkin takaa löytyy mm:

Alkoholiasetuksen mukaisesti saa anniskella kello 9.00-01.30. Luvanvaraista on anniskelun aloittaminen aamulla aikaisintaan kello viisi tai anniskelun jatkaminen kello puoli kolmeen tai puoli neljään. Jatkoaikahakemuksen käsittelee kaikkien anniskelulupien osalta toimialueen lääninhallitus.
 
Kiitoksia vastauksista. Joten ei auta kuin kysellä kyseisestä baarista mihin aikaan saavat tarjoilla aamusta. Siis enhän minä heti aamusta sinne ole menossa vaan ne kaverit.. (oikeesti)
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mulla on montrealin komposiitti mailan varsi (meni lapa paskaks ja pistin poikki sopivasta kohtaa) ja nyt mietin että mikäs vaihtolapa tähän kävisi? Ei viitsi vartta heittää menemään kun ihan tehtaalla on valmistettu nimenomaan minulle (kaveri duunissa siellä).

Oiskohan ccm lavat oikeita?
 

ludvig

Jäsen
Kuuleeko Otaniemi?

Teekkarit & otaniemeläiset sekä muut tietoiset espoolaiset; kertokaapas saako Otaniemen yleisurheilukentällä telmiä kuka tahansa, vai onko alueella oleskelulle määritelty spesifit kriteerit? Jos siis menen joskus juoksemaan radalle, niin a) kiipeänkö aidan yli puolirikollisesti ja juoksen henkihieverissä ratamestaria karkuun vai b) astelen tyylikkäästi pääovista sisään heiveröisten insinööriopiskelijoiden aplodien saattelemana ja aloitan kuntoharjoitteluni?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Teekkarit & otaniemeläiset sekä muut tietoiset espoolaiset; kertokaapas saako Otaniemen yleisurheilukentällä telmiä kuka tahansa, vai onko alueella oleskelulle määritelty spesifit kriteerit? Jos siis menen joskus juoksemaan radalle, niin a) kiipeänkö aidan yli puolirikollisesti ja juoksen henkihieverissä ratamestaria karkuun vai b) astelen tyylikkäästi pääovista sisään heiveröisten insinööriopiskelijoiden aplodien saattelemana ja aloitan kuntoharjoitteluni?

Sikäli kun olen oikein ymmärtänyt, tuo Otarannan kenttä on Espoon kaupungin hallinnoima, joten eiköhän sinne kuka tahansa saa mennä. Varsinkin, jos mitään kieltokylttejä ei näy.
 

Niksuli_

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa ja Dallas Stars.
Mulla on montrealin komposiitti mailan varsi (meni lapa paskaks ja pistin poikki sopivasta kohtaa) ja nyt mietin että mikäs vaihtolapa tähän kävisi? Ei viitsi vartta heittää menemään kun ihan tehtaalla on valmistettu nimenomaan minulle (kaveri duunissa siellä).

Oiskohan ccm lavat oikeita?

Mene vaikka varren kanssa urheiluliikkeeseen käymään. Siellä ne osaa katsoa sen ellet itse löydä lapavalikoimasta sopivaa. Itse olen CCM:n komposiittivarteen löytänyt ihan CCM:n oman lavan menemällä varren kanssa kauppaan.
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Mene vaikka varren kanssa urheiluliikkeeseen käymään. Siellä ne osaa katsoa sen ellet itse löydä lapavalikoimasta sopivaa. Itse olen CCM:n komposiittivarteen löytänyt ihan CCM:n oman lavan menemällä varren kanssa kauppaan.

Juu näin ajattelinkin tehdä mutta tulipahan nyt kysäistyä kuitenkin jatkoajan tietäjiltä.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Menee ehkä enemmän Digiboksi ketjuun tai johonkin muuhun, mutta tästä saa aina vastauksen kaikkeen.

Saako Humax CXC2000PVR:lla tallennettuja ohjelmia siirrettyä tietokoneelle? Boksissahan on RS232-portti ja jos hankkii rs-usb-kaapelin, niin onnistuuko?
 

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Menee ehkä enemmän Digiboksi ketjuun tai johonkin muuhun, mutta tästä saa aina vastauksen kaikkeen.

Saako Humax CXC2000PVR:lla tallennettuja ohjelmia siirrettyä tietokoneelle? Boksissahan on RS232-portti ja jos hankkii rs-usb-kaapelin, niin onnistuuko?

Ei saa. Sarjaportti digibokseissa on aina pelkästään ohjelmiston päivittämistä varten. Tallennusten siirtoa varten on sitten siihen kykenevissä bokseissa oikeat usb-liitännät.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Täytyy myöntää että tämä on ehkä tyhmin kysymys mitä olen täältä kysynyt.. Itse ei ole skootterilla tullut koskaan ajettua, niin rupesin pähkäilemään että minkä verran hallintalaitteet eroavat moottoripyörästä?!?

Onko skootterissa edes kytkintä?!? Entä jarrut, ne taitavat olla oikeassa kahvassa, moottoripyörän tapaan?
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Täytyy myöntää että tämä on ehkä tyhmin kysymys mitä olen täältä kysynyt.. Itse ei ole skootterilla tullut koskaan ajettua, niin rupesin pähkäilemään että minkä verran hallintalaitteet eroavat moottoripyörästä?!?

Onko skootterissa edes kytkintä?!? Entä jarrut, ne taitavat olla oikeassa kahvassa, moottoripyörän tapaan?
Skootterissa ei ole kytkintä, koska siinä ei ole vaihteitakaan (tai on ns. automaatti) Jarrut ovat muistaakseni etujarru oikeassa kahvassa ja takajarru vasemmassa.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Onko skootterissa edes kytkintä?!? Entä jarrut, ne taitavat olla oikeassa kahvassa, moottoripyörän tapaan?
Ei ole vaihteita ja näin ollen ei myöskään kytkintä. Kaasua vaan ja moottori ja variaattoriveto huolehtii eteenpäinmenosta. Vauhtia pysäytellään käsijarruilla.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ei ole vaihteita ja näin ollen ei myöskään kytkintä. Kaasua vaan ja moottori ja variaattoriveto huolehtii eteenpäinmenosta. Vauhtia pysäytellään käsijarruilla.

No tälläinen oli vähän aavistukseni, sainpa sillekin vahvistuksen..

Itse tuli aikoinaan vain mopoilla ajeltua, ja myöhemmin vähän isommilla pyörillä niin jäivät nämä nykyisin yleistyneet skootterit väliin. Aika lupsakka voisi olla tuollaisella kyllä ajella, jospa sitä pääsisi vielä tänä kesänä testaamaan..
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Miksi Robert etunimisten henkilöiden lempinimi on Bob ja William etunimisten Bill?
 

LaTe_Show

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Rockies: 1980-1981.
Rob - Bob, Will - Bill.

Juha - Jussi, Mauno - Manu, Lauri - Lasse. Muutama esimerkki suomalaisista nimistä.

Ei kai siinä ole muuta että ne kuulostavat samanlaiselta. Helpompi lausua jne jne...

nukkumaan..

... tästä ehkä "hauskin" esimerkki on: Richard - Dick :)
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Mene vaikka varren kanssa urheiluliikkeeseen käymään. Siellä ne osaa katsoa sen ellet itse löydä lapavalikoimasta sopivaa. Itse olen CCM:n komposiittivarteen löytänyt ihan CCM:n oman lavan menemällä varren kanssa kauppaan.

Tämä toimiikin CCM:n katkaistuissa komposiittimailoissa (ja tietysti ihan erillisissä varsissa), ellei sitä ole katkaistu ihan tyvestä.

Montrealissa ei toimi, koska se katkaistun mailan varsi on sisältä soikea 99%:ssa tapauksista, nimenomaan sen takia, että siihen ei soviteltaisi lapoja. Siihen kyllä saa puunilkkaisen lavan menemään, kun sitä varren sisälle tulevaa osaa veistetään, mutta se ei kyllä kestä juuri minkäänlaista kulutusta, koska sitä joutuu veistämään niin paljon.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös