Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 978 792
  • 47 170

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Mihin menee Ottawa Senatorsin Stanley Cup voiton vuoksi valmistetut paidat ja lippikset?
 

scholl

Jäsen
Minä pystyn löytämään suutareita Helsingistä, mutta missä helvetissä on ompelimoja?

Pietarinkadulla on ainakin yksi. Lisäksi on yhdistettyjä ompelimo-/pesulaputiikkeja. Kampin keskuksessa on julkisuudessa mainostettu www.texfit.fi, jonne en toki itse ole mitään ommeltavaa vienyt, mutta tosiaan onhan noita paikkoja paljon. Granin ostarillakin on joku mesta, mikä ainakin näyttää ompelimolta.

edit. pantse mainitsikin jo texfitin
 

scholl

Jäsen
Samaan paikkaan kuin kaikkien muiden hävinneiden joukkueiden vastaavat eli roskiin.

Eivät mene. Olen lukenut, että nuo menevät kehitysapuna Afrikkaan tai vastaaviin paikkoihin. Jossain syrjäkylässä ei tiedetä, että kuka voitti kenet tai mistä lajista oli edes kyse, joten on katsottu, että niitä voi sinne lähettää.
 

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
Eivät mene. Olen lukenut, että nuo menevät kehitysapuna Afrikkaan tai vastaaviin paikkoihin. Jossain syrjäkylässä ei tiedetä, että kuka voitti kenet tai mistä lajista oli edes kyse, joten on katsottu, että niitä voi sinne lähettää.

Noitahan kannattaisi sitten lähteä ostamaan Afrikasta. Voipi olla "Ottawa Senators Stanley Cup Winner 2006-07" lippiksellä keräilyarvoa parin kymmenen vuoden kuluttua.
 

Thoke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Masokistien ja pessimistien suosikki=SaiPa
Mikä on nousuhumala englannin kielellä? Täytyy nimittäin kröhöm.. laajentaa sanavarastoa tulevaisuuden varalle.
 

Benny S.

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olen lukenut jostakun että, pelaajat saavat NHL:ssä voittamistaan palkinnoista kuten esim. Maurice Richard trophysta ja Stanley cupista itselleen jonkinlaiset pienoismallit?
Pitääkö paikkansa, löytyykö tietoa?
 

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Menin hankkimaan syksyyn asti kestävän kausiseutulipun. Nyt en kuitenkaan sitä enää tarvitse.
Voiko R-kioskeissa vaihtaa matkakortin kauden arvolipuksi?
YTV:n palvelupisteissä ainakin voi, mutta ne ovat aika nihkeäasti auki huomenna ja asialla on loman vuoksi kiire.
 

Koira

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ajattelin huvikseni kysyä tätä hassua kysymystä. Mulla on yhdestä verkkatakista hajonnut vetoketju, ja se pitäisi korjata tai vaihtaa. Missä liikkeissä tuollaisen voisi tehdä, ja paljonko sellainen suunnilleen maksaisi? Ettei vaan joku jopa tietäisi jotain liikettä täältä Itä-Helsingin (itis) suunnalta.

Tuo takki vaan on aika mieleinen, ja melko uutena hajonnut, enkä ole liikkeissä juuri tuollaisia enää nähnyt, niin siksi ajattelin tuon korjauttaa, tai siis nyt aluksi kysästä täältä. En ole ennen vienyt vaatteita korjattavaksi mihinkään.

Onko vetoketju hajonnut ompeleistaan vai eikö se "mene kiinni"? Jos jälkimmäinen niin vie suutarille kiristettäväksi tai kiristä vetoketjun vetimen peräpäätä varovasti papukaijapihdeille (leveys ja sivusuunnassa).

Nimimerkillä edellisessä elämässä (10v. sitten) skutsari
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko vetoketju hajonnut ompeleistaan vai eikö se "mene kiinni"?
No se ei vaan mene kiinni, mutta mä olen kyllä itse yrittänyt säädellä tuota jo niin paljon, että on mennyt siitäkin huonommaksi. Vähän tyhmältä kyllä kuulostaa korjailla jotain verkkatakkia, mutta kun tuo on vaan jotenkin sen verran mieleinen enkä ole missään enää nähnyt noita.

Mutta kiitti kaikille vastanneille. Mä katselen jossain vaiheessa millaisia liikkeitä tuolta löytyy.
 

Erik Loka

Jäsen
Räjähtääkö 0,33l kaljatölkit jos ne on yön yli pakkasessa?
Suunnitelmani nimittäin on, että kun pakastan olueni yöllä, ehtivät ne huomisen junamatkan aikana sulaa, ja kun pääsen Tampereelle, kassissani on kylmää keittoa.
 

Sir von Aulis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekko
Räjähtääkö 0,33l kaljatölkit jos ne on yön yli pakkasessa?
Suunnitelmani nimittäin on, että kun pakastan olueni yöllä, ehtivät ne huomisen junamatkan aikana sulaa, ja kun pääsen Tampereelle, kassissani on kylmää keittoa.

En uskalla satavarmaa tietoa antaa tölkkien osalta, mut pullot kyllä pamahtaa. Joten en suosittele, nimim. vituttaa siivota ja sulattaa pakastinta.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Räjähtääkö 0,33l kaljatölkit jos ne on yön yli pakkasessa?
Suunnitelmani nimittäin on, että kun pakastan olueni yöllä, ehtivät ne huomisen junamatkan aikana sulaa, ja kun pääsen Tampereelle, kassissani on kylmää keittoa.
Ei niitten pitäs räjähtää. Itellä pari kertaa unohtunu pakastimeen jäähtymään. Mikset ostas tampereelta sitä olutta?
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En uskalla satavarmaa tietoa antaa tölkkien osalta, mut pullot kyllä pamahtaa. Joten en suosittele, nimim. vituttaa siivota ja sulattaa pakastinta.
Itse en myöskään tölkeistä tiedä. Pulloja on joskus unohtunut pakastimeen, ja pari kertaa halennutkin, mutta ei niitä jämiä ainakaan mulla ole kovinkaan vaikea ollut siivota. Itse pullo on lohjennut pariin osaan, ja jäätynyt kaljakin on kokkareina tai sellaisiana jäähileinä, että niitä on ollut suht helppoa poimia.

Itse juon olueni yleensä ihan vaan huoneenlämpöisenä, mutta kavereita varten on joskus joutunut viilentämään nopeasti pakastimessa.

Onhan kyllä jääkaapissakin melko kylmää, jos niitä siellä pitäisi yön yli. Tai yksi vaihtoehto on pitää oluttölkkejä aamulla ennen lähtöä esimerkiksi vajaan tunnin ajan pakastimessa. Ei ne kauaa kylmänä säily, mutta varmaan tampereelle asti. Tai sitten jättää kaljat kotiin, niin ei tarvitse pitkää matkaa niitä kuljetellakkaan, ja ostaa tampereelta kylmää.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Räjähtääkö 0,33l kaljatölkit jos ne on yön yli pakkasessa?
Suunnitelmani nimittäin on, että kun pakastan olueni yöllä, ehtivät ne huomisen junamatkan aikana sulaa, ja kun pääsen Tampereelle, kassissani on kylmää keittoa.
Mitenköhän kaljan maulle käy, kun se on ensin ollut jäässä ja sitten sulaa? Ainakin limsasta luonnollisesti häviää maku ja hiilihapot pakastamisen jälkeen. Tietysti jos maku ei haittaa, kunhan on kylmää kamaa, niin mikäs siinä. Ellei tosiaan paukahda.
 

scholl

Jäsen
Maku menee pilalle, kun jäätyy. Olen kokenut joskus. Laittaisin itse mahdollisimman kylmään osaan jääkaappia. Tölkissähän nimittäin tulevat todella kylmiksi jo sillä tavalla, eivätkä niin nopeasti lämpeä. Mikset laittaisi mukaan sellaisia pakastimessa kylmennettäviä kylmäpatruunoita?
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Eiko Tampereella enaa nykyaan myyda kaljaa? Mina meinaan menisin ensimmaiseen kaljakauppaan Tampereella ja ostaisin kylmaa kaljaa. Joisin ja tulin sielta akkia pois.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kaljatölkki ei mene rikki, vaikka menisi umpijäähän. Hiilihapot kyllä häviävät suurimmaksi osaksi. Itse säilytän olutta usein parvekkeella, jonka lämpötila talvella on noin 5 astetta ulkoilmaa lämpimämpi. Mikäli ulkoläpötila menee alle -10 asteen, niin oluet on syytä siirtää sisälle. Mikäli lämpötila on jotain -7, on tölkkiä syytä hieman lämmittää ennen avausta, sillä muuten se jäätyy välittömästi kun se avataan ja paine laskee tölkin sisällä.
 
Suosikkijoukkue
Timo Rajalan Kultainen Takki
Maku menee pilalle, kun jäätyy. Olen kokenut joskus. Laittaisin itse mahdollisimman kylmään osaan jääkaappia. Tölkissähän nimittäin tulevat todella kylmiksi jo sillä tavalla, eivätkä niin nopeasti lämpeä. Mikset laittaisi mukaan sellaisia pakastimessa kylmennettäviä kylmäpatruunoita?
Itse en huomannut makueroja kun viime talvena ullakolle unohtunut case pääsi jäätymään. Toisaalta odotin sulamisen jälkeen monta vuorokautta ennen nauttimista, eli mahtaisiko se maku ajan kanssa "normalisoitua"? "Liian kylmä" (ts. lähellä jäätymistä oleva melkein hileinen) olut maistuu kyllä pahalle, sen olen huomannut.
 

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Kaljatölkki ei mene rikki...

Tästä rohkenen olla eri mieltä. Joskus muutama vuosi sitten unohdin kaljatölkin pakkaseen pariksi päiväksi, niin komeasti oli haljennut, kun seuraavan kerran vilkaisin. Onneksi oli jäässä, jälki ei ollut kummoista.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
2 Euron kolikko...

Tuli vastaan 2 euron kolikko, missä takapuolella oli painettu teksti; Euroopan Sopimus. Kuvassa oli jonkunsortin lakikirja ja alhaalla teksti Suomi Finland 2007.

Montakohan näitä kolikoita painettiin kaikenkaikkiaan?!? Varmaan muutama tuhat(ko)?!?
 

Bosco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh
Tuli vastaan 2 euron kolikko, missä takapuolella oli painettu teksti; Euroopan Sopimus. Kuvassa oli jonkunsortin lakikirja ja alhaalla teksti Suomi Finland 2007.

Montakohan näitä kolikoita painettiin kaikenkaikkiaan?!? Varmaan muutama tuhat(ko)?!?

Ei ole valitettavasti ihan niin harvinaisesta kolikosta kyse. 1,4 miljoonaa on noita painettu mikäli kyseessä todella on tuo Rooman sopimuksen 50-vuotis juhlakolikko.

http://ec.europa.eu/economy_finance.../commemorative_coins_en.htm#commemorative2007
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös