"Finnish Flashin" paluu

  • 458 767
  • 1 796

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ei, vaan olen sitä mieltä, että "ei todellakaan ole joukkuepelaajan merkki, jos oman joukkueensa pudotuspelivoiton jälkeen valittelee vähäistä peliaikaansa". Paino siis sanalla merkki.
Vähän sama kuin toteais Wayne Rooneysta, että ei ole pelimies, kun kaveri ilmaisee tyytymättömyytensä siihen, että otetaan kesken pelin vaihtoon. Pelimiehen merkkihän tuo on. Oliko Brett Hull joukkuepelaaja? Suu kävi ja tulokset näkyivät tulostaululla.
 

kakkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Ei, vaan olen sitä mieltä, että "ei todellakaan ole joukkuepelaajan merkki, jos oman joukkueensa pudotuspelivoiton jälkeen valittelee vähäistä peliaikaansa". Paino siis sanalla merkki.
Uskomatonta kiemurtelua. Lopeta se pilkun hieronta. Kyllä tuosta sun kommentista saa sen käsityksen että Teme ei olis joukkuepelaaja koska päästää suustaan tuollaista.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders

Tässä tavallisten mattimeikäläisten luvatussa maassa ollaan totuttu "teen parhaani ja tyydyn siihen mitä tulee" tyylisiin kommentteihin, joten monien on vaikea suhtautua ihmisiin, jotka uskaltavat sanoa suoraan sen, mitä ajattelee. Esimerkkeinä Teemu tai vaikkapa Ville Nieminen.
Tuskin kukaan pelaaja, joka selkeästi itse tiedostaa pystyvänsä ratkaisemaan pelit, tykkää istua ratkaisuhetkillä penkillä. Jotkut uskaltavat sanoa sen lehdistöllekin suoraan, jotkut peittävät sen tavallisten perusjargonien alle.

Toisekseen, luulin, että Pee puhuu Selänteen Anaheim-aikaisista lausunnoista, mutta kyse olikin joistain parin vuoden takaisista lausunnoista, joilla ei ole mitään tekemistä tämänhetkisen, voitontahtoisen Teemun kanssa, joka on ainakin nykyisin juurikin joukkuepelaaja. Sen huomaa sekä miehen naamasta, otteista jäällä sekä joukkuetovereiden kommenteista.

Let's go, Ducks!
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Katsoin itse kyseisen haastattelun, ja Teemu sanoi suunnilleen näin:

"Saan peliaikaa nykyään noin (en muista kuinka monta) minuuttia, ja se on vähän liian vähän mun tasoiselle pelaajalle". Ja tämä on faktaa.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jutun mukaan...

Selänne oli Milan Hejdukia parempi pelaaja joskus ennen käpysotia..

Oli todellakin, ja on sitä 37-vuotiaana edelleen.

Veikkaan, että kun urat on paketissa ja pelit pelattu, Hejduk ei monessa mielessä paljon paina vaakakupissa Selänteeseen verrattuna. Kyllä, Hejdukilla on kannu ja Teemulla toistaiseksi ei, mutta kyllä niitä pelaajia voi joukkuepelissä muillakin mittareilla puntaroida.
 
Viimeksi muokattu:

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Katsoin itse kyseisen haastattelun, ja Teemu sanoi suunnilleen näin:

"Saan peliaikaa nykyään noin (en muista kuinka monta) minuuttia, ja se on vähän liian vähän mun tasoiselle pelaajalle". Ja tämä on faktaa.
Tämä on siis ilmiselvästi merkki, että Selänteen pinnan alla kytee vahvana oman edun tavoittelu. Ei missään tapauksessa ansaitse sormusta.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ikijokeri kirjoitti:
Tuskin kukaan pelaaja, joka selkeästi itse tiedostaa pystyvänsä ratkaisemaan pelit, tykkää istua ratkaisuhetkillä penkillä.

Toki näin, mutta kun oma joukkue oli juuri varmistanut jatkopaikkansa, en ymmärrä, miksi omasta jääajasta tarvitsee kitistä. Täysin eri asia, jos olisi tullut tappio, mutta nyt ratkaisijoita oli riittänyt muitakin.

Ikijokeri kirjoitti:
Toisekseen, luulin, että Pee puhuu Selänteen Anaheim-aikaisista lausunnoista, mutta kyse olikin joistain parin vuoden takaisista lausunnoista, joilla ei ole mitään tekemistä tämänhetkisen, voitontahtoisen Teemun kanssa, joka on ainakin nykyisin juurikin joukkuepelaaja. Sen huomaa sekä miehen naamasta, otteista jäällä sekä joukkuetovereiden kommenteista.

Juuri näin.
 

M10

Jäsen
"Saan peliaikaa nykyään noin (en muista kuinka monta) minuuttia, ja se on vähän liian vähän mun tasoiselle pelaajalle". Ja tämä on faktaa.

Tuo kommentti oli Selänteeltä säälittävä varsinkin, kun joukkueella oli pudotuspelit kesken. Paska kausi oli alla muutenkin, joten olisi vain pitänyt turpansa kiinni.

Jotkut uskaltavat sanoa sen lehdistöllekin suoraan, jotkut peittävät sen tavallisten perusjargonien alle.

Jotkut älyävät pitää mölynsä mahassa, kun eletään koko joukkueen kauden kannalta tärkeintä aikaa.
 

Wäinö#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Ducks, Red Wings, Griffins
- Kyllä kaipaisin kunnon peliminuutteja. 10-12 minuuttia ei ole tarpeeksi minun tasoiselle pelaajalle. Se on hukkaan heitettyä taitoa. Aina kun menen kentälle, yritän kuitenkin hoitaa homman niin hyvin kuin mahdollista. Kyllä pikkasen enemmän vastuuta toivoisin itselleni, Selänne sanoi MTV3:lle.

Ihme rutinaa minusta tuosta lausunnosta ja sitten Jatkoajan toimittajakin jaksanut alkaa purkamaan pitkäaikaisia Selänne-antipatioitaan Snaipperi-tyyliin jossain jutussakin.

Minusta tuo lausunto kuvastaa vain pelkästään sitä turhautumista, jota Selänne tuohon aikaan koki. Hän ei todellakaan ole mikään jarrukentän pelaaja ja kun tietää mihin parhaimmillaan kuitenkin yltää, niin ei ihme että hermo on kireällä. Selänteen tapauksessa ihmetystä herätti vielä tämä mystinen polvivamma, jonka laatu oli pitkään pimennossa. Ei sitä uran loppuvaiheessa kannata alkaa enää mitään jarrumiehen roolia opetella ja mikäli Selänteen vamma ei olisi koskaan parantunut, uskon että hokkarit olisi ollut naulassa jo pitkään. Teemun sanoin pelin pitää olla hauskaa.
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Ihme rutinaa minusta tuosta lausunnosta ja sitten Jatkoajan toimittajakin jaksanut alkaa purkamaan pitkäaikaisia Selänne-antipatioitaan Snaipperi-tyyliin jossain jutussakin.
Siitä sentään pisteet himaan, että kyseinen toimittaja kirjoitti pari vuotta myöhemmin toisen jutun, jossa myönsi virheensä. Nyt sitten odotellaan pari viikkoa, josko olisi aihetta toiseen korjausjuttuun: "Teemu Selänne ei tule koskaan voittamaan Stanley Cupia. Se on kova arvio, mutta täysin todennäköinen. Ensi kesänä 36 vuotta täyttävä Selänne pelaa Anaheimissa, joukkueessa jolla ei ole realistisia mahdollisuuksia Cupiin."
 

Tanskanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Pee & kumppanit: Eikö tuosta lausunnosta käy selväksi kuinka turhautunut Selänne oli? Loukkaantuneena kyllä oli, mutta varmasti tiesi pystyvänsä antamaan tärkeän panoksen joukkueelleen. Eikö kuka tahansa pelaaja "tähti"-pelaaja olisi ollut turhautunut samassa tilanteessa? Yksi peli tai voitto ei ratkaise mitään pleijareissa, joten luonnollisesti huippuluokan hyökkääjä haluaa itselleen enemmän peli-aikaa, joka voi sitten seuraavassain ottelussa tuoda voiton.
Vai olisiko Teemun pitänyt kommentoida vaan, että "Oli mukava pelata vähiten koko joukkueesta, sillä tuli voitto. Olen aina halunnut olla voittavassa joukkueessa, omalla suorituksella/paikalla ei ole mitään väliä jos vain pelaa voittavassa joukkueessa. Enhän minä täällä pelaamassa ole, olen saamassa tilastotietoihini voitettuja otteluita"

Kohta varmaan joku kaivaa vaikkapa vaihteeksi Yzermanin tiedoista ottelun jossa on pelannut joukkueestaan vähiten. Sitten ihmetellään mitenkä ei ole antanut lausuntoa peli-aikaansa koskien.

Oikeastihan Teemu on uhkaillut kaikkia kiekkomaailman ihmisiä, jonka johdosta hänen sanotaan olevan hyvä jätkä ja joukkuepelaaja. Kyllä pelko saa ihmeitä aikaan. Varsinkin, kun Teemun kaltainen gooni uhkailee viattomia ihmisiä saadakseen itsestänsä pmukavampia lausuntoja.

Kohta joku taas vetää herneet nenäänsä tästä yli-ampuvasta ja huonosta huumorista. I don't care.
 

Serblaani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, (Selänne)
Turhaa kitinää, jotka tosta haastattelusta kitisevät, jotkut unohtavat, että toimittaja on heittänyt varmaankin kysymyksen "Mitä mieltä olet roolistasi, joukkueessasi?, saatko mielestäsi tarpeeksi peliaikaa? Mitä siihen pitäisi sanoa, muuta kuin totuus, siitähän vasta poru olisi syntynyt, että Teemu sanoisi olevansa tyytyväinen 3ketjun jarrurooliin.

Selänne on hieno pelaaja ja ihminen, joukkuepelaajakin kuten joukkuekaverit ovat sanoneet, silti jotkut repii porua, jostain 3-4vuotta sitten tehdystä haastattelusta.
 

Snaipperi #16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Flames, Leijonat&Team Canada
Mitenkään enää Selänteen asioihin puuttumatta, minulla ei erityisemmin ole Selänteeseen antipatioita, tuntuu vaan tosissaan ihmeelliseltä että tiettyjen pelaajien arvostelu on kielletty.

St.Patrick minun kirjoitukseni ja mielipiteeni on aina moneaan otteeseen ja useasti näkökulmasta perusteltuja. Itsehän en lähde wezq -tyylisen oneliner vittuiluun mukaan. Vielä kun se pikku-teininilkki sanoisi miten on provoilua tai Jokeri-antipatiaa jos pitää toisesta Jokeri-kiekkoilijasta (Kurri), mutta ei pidä toisesta niinkään. Minulle on ihan sama mistä joku pelaaja tulee kun puhutaan SM-liigan ulkopuolisista asioista. Perustelen aina jos olen jotain mieltä.

Mutta niinkuin sanoin en lähde tähän väittelyyn enää mukaan.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Kyllähän Teemua saa arvostella, kun on aihetta. Selänne oli ihmeen vaisu siinä pelissä, jossa näin hänen viimeksi pelaavan, 5. välierä Detroit-Anaheim. Lopulta Selänne tosin ratkaisi pelin jatkoajalla ja syötti tasoitusmaalin viimeisellä minuutilla, joten Selänteen huonous oli aika suhteellinen käsite siinäkin pelissä.

The Hockey News valitsi 24.4.2007 numerossaan kauden 06-07 runkosarjan All Stars-kentällisen, joka oli lehden mielestä: Luongo, Pronger-Lidström, Heatley-Crosby-Selänne.
 

wezq

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Snaipperi #16 kirjoitti:
St.Patrick minun kirjoitukseni ja mielipiteeni on aina moneaan otteeseen ja useasti näkökulmasta perusteltuja. Itsehän en lähde wezq -tyylisen oneliner vittuiluun mukaan. Vielä kun se pikku-teininilkki sanoisi miten on provoilua tai Jokeri-antipatiaa jos pitää toisesta Jokeri-kiekkoilijasta (Kurri), mutta ei pidä toisesta niinkään.
Jo tämä kertoo kaiken oleellisen sinun kirjoituksistasi. Kun olet ahditettuna nurkkaan niin kirjoitat henkilökohtaisuuksia. Melko säälittävää etten sanoisi. Enkä kyllä ole vielä sinulta nähnyt ainuttakaan hyvää ja perusteltua vastausta mihinkään väittämistäsi. No netissähän menee henkilökohtaisuuksiin ne ihmiset jotka eivät uskalla päteä IRL. Ja onelinereita en ole koskaan harrastanut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
Jo tämä kertoo kaiken oleellisen sinun kirjoituksistasi. Kun olet ahditettuna nurkkaan niin kirjoitat henkilökohtaisuuksia. Melko säälittävää etten sanoisi. Enkä kyllä ole vielä sinulta nähnyt ainuttakaan hyvää ja perusteltua vastausta mihinkään väittämistäsi. No netissähän menee henkilökohtaisuuksiin ne ihmiset jotka eivät uskalla päteä IRL. Ja onelinereita en ole koskaan harrastanut.

Vähän offtopic. Mutta samalla tavalla henk.kohtaisuuksiinko, kuin sinä menit tuossa ylläolevassa viestissä?
Ja kyllä minusta Snaipperi on kantansa perustellut. Se ettei itse ole samaa mieltä sen kanssa, ei taas meinaa sitä etteikö perustelut olisi riittävät.
 

Pee

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tanskanen kirjoitti:
Pee & kumppanit: Eikö tuosta lausunnosta käy selväksi kuinka turhautunut Selänne oli? Loukkaantuneena kyllä oli, mutta varmasti tiesi pystyvänsä antamaan tärkeän panoksen joukkueelleen. Eikö kuka tahansa pelaaja "tähti"-pelaaja olisi ollut turhautunut samassa tilanteessa? Yksi peli tai voitto ei ratkaise mitään pleijareissa

Eikö edes yksi jatkopaikka, jonka Colorado oli juuri varmistanut Teemun suorittaessa avautumisensa?

Edelleen toistan tämän: tuossa vaiheessa Avalance ei tarvinnut Selänteen suurempaa panosta, vaan ratkaisijoita löytyi muualtakin, koska jatkopaikka tuli selvästi otteluvoitoin 4-1.
 

tinkezione

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens, Ipa, Rod Weery
Aivan käsittämättömän väännön olette näemmä saaneet aikaiseksi vanhoista jutuista. Luulisin, että itseänikin olisi vituttanut jalkavammaisena oma kädettömyyteni sen verran, että suusta putoilee vähän mitä sattuu.

Tämän vuoden Teemusta ei liene kenelläkään kahta sanaa siitä, etteikö mies olisi suunnilleen Anaheimin taistelun ikoni ankkalauman matkalla kohti pyttyä. Joten voisiko arvon herrasväki GIVE HIM SOME SLACK, vaikka tuo Colorado-2004-gate nyt tuntuukin yöunet vievän.
 

Raibe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit jälkeen KHL:n
Fakta on se, että jokaisen uralle mahtuu huonoja ja hyviä hetkiä. Hyvän kriitikin tunnistaa siitä, että osaa arvioida pelaajan tekemisiä niin hyvässä kuin pahassakin.

Nyt tuntuu, että otetaan jompi kumpi kanta asiaan ja sitten seistään sillä kannolla loppuun asti, tuli mitä tuli.

Jos unohdetaan tuo Colorado sekä satunnaiset turhautumiset, niin kyseessä on aivan vitun kova jätkä, ihan kaikilla mittareilla. Kyllä Teemu krediittinsä ansaitsee, katsellaan tätä hommaa missä valossa tahansa.

Jos ei Selänteestä pidä persoonana tai henkilönä, niin se ei tee mielestäni hänestä keskitason jääkiekkoilijaa noilla esityksillä, mitä mies on näyttänyt.

Hyväksyn täysin Snaipperin mielipiteen Teemusta, mutta en voi ymmärtää sitä. Tuntuu, että herra tarkkis unohtaa kokonaan Teemun parhaat hetket sekä tason millä herra on koko uransa pelannut. Tämä on se seikka, mikä ihmetyttää.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hyväksyn täysin Snaipperin mielipiteen Teemusta, mutta en voi ymmärtää sitä. Tuntuu, että herra tarkkis unohtaa kokonaan Teemun parhaat hetket sekä tason millä herra on koko uransa pelannut. Tämä on se seikka, mikä ihmetyttää.
Itsekin hyväksyn eriäviä mielipiteitä eikä Teemunkaan tasoista pelaajaa tarvitse aina ylistää eikä toki tarvitse ylistää koskaan jos siltä tuntuu, mutta erityisesti tuo "Selänne ei ansaitse Stanley Cupia" oli mielestäni pahemman laatuista yliampumista tai kujalla olemista kirjoittajalta.

Väite on mielestäni ensinnäkin naurettava ja sanotaanko jopa paradoksaalinen, sillä eihän tuollaista voi oman käsitykseni mukaan sanoa kenestäkään, joka pelaa jengissä joka voittaa kannun. Olettaen siis, että Ducks cupin voittaa, ja tästä oletuksestahan kyseinen kirjoittaja luonnollisesti lähti.

Pelaamallahan se ansaitaan jos mitenkään, ja vaikka voittavan jengin kaikki osaset ovat palkintonsa ansainneet, Teemun osalta ei kuitenkaan puhuta esim. luukkuvahdista joka ei käy playoffseissa kertaakaan maalin suulla tai joka neljännessä matsissa 5 minuuttia pelaavasta farmihätäapulaiturista vaan jenginsä ja koko liigan tähtikaartiin kuuluvasta huippu-uran tehneestä pelaajasta.

Sellaisia numeroita tilastosarakkessaan ja tekoja jäällä 15 vuoden NHL-uran aikana, että alkaa olemaan yhden sormuksen arvoinen ura takana. No, toistaiseksi ei luonnollisesti ole yhdenkään sormuksen arvoinen kun niitä ei ole herunut, mutta onneksi siinä vaiheessa asiaa ei käsittääkseni ole kenenkään enää kiistäminen, kun Teemu nostaa parta väristen Stanley Cupin kohti kattoa.

Ja toivottavasti nostaa.
 

-Mercury-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Laukonut kommentit maikkarin toimittajalle puhelimessa. Entä sitten? Varmaan ei pelikaverit saaneet tietää tästä ja vaikka olisivat saaneetkin niin lukutaidotonkin ymmärtää että kyse on lähinnä kritiikistä itselle ja turhautumista kun joutuu yksijalkaisena pelaamaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös