Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 000 461
  • 47 191
Suosikkijoukkue
Kärpät
Jos MP3-soittimessa on parisataa biisiä ja kuuntelen sitä puolisen tuntia kestävän työmatkan ajan shuffle-moodissa, niin minkä takia samat veisut toistuvat päivästä toiseen? Laite on vielä mallia "karvalakki", eli ei rekisteröi suosikkikappaleita. Outoa.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raksilan Pleksi kirjoitti:
Jos MP3-soittimessa on parisataa biisiä ja kuuntelen sitä puolisen tuntia kestävän työmatkan ajan shuffle-moodissa, niin minkä takia samat veisut toistuvat päivästä toiseen?
Jos shuffle-moodiin ei ole ohjelmoitu sitä, että se muistaa soitetut (arvotut) kappaleet - ja on soittamatta niitä ennen kuin kaikki kappaleet on soitettu - samoja saattaa hyvinkin tulla, periaatteessa jopa peräkkäinkin. Tosin jos liikaa samoja tulee, niin sitten on shufflessa jotain mätää.
 

Vee_-

Jäsen
Olisin kiinnostunut kaikkien (toivottavasti) tunteman MHM2000 -pelin päivittämisestä 2007 vuoden versioksi, eli managerien, pelaajien yms. nimien muuttamisesta. Millä tämä onnistuisi helpoiten, ja onko kukaan muu koittanut tätä? Itse en koodaamisesta tiedä periaatteessa mitään, eli mikä olisi helpoin tapa hoitaa asia? Notepadilla ei oikein hommat luonnistunut, tuskin tätä sillä on koodattukaan.

Kaikenlaiset vinkit ovat tervetulleita, jos lopputulos tyydyttää itseäni, saatan pistää sen vaikka jakoon kiinnostuneille (molemmille).
 

morningstar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Buffalo Bills
hupiheppu kirjoitti:
Olen tässä ihmetellyt, jotta ennenkuin minulla oli kirjoitusoikeudet tälle palstalle, mulla oli kauheasti mielipiteitä eri ketjuihin. Harmitti vaan kun ei päässyt purkautumaan. Mutta nyt, kun oikeudet on kunnossa ja saisi asiansa näkyviin, niin mulla on sellainen tunne, että ei ole mitään kirjoitettavaa. ...missä vika, hä???
Täällä kellään mitään asiaa ole. Sun pitää vain lakata häpeämästä omaa pätemisen tarvettasi. Ei mekään hävetä.
 

tty_01

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Lawless kirjoitti:
Jos shuffle-moodiin ei ole ohjelmoitu sitä, että se muistaa soitetut (arvotut) kappaleet - ja on soittamatta niitä ennen kuin kaikki kappaleet on soitettu - samoja saattaa hyvinkin tulla, periaatteessa jopa peräkkäinkin. Tosin jos liikaa samoja tulee, niin sitten on shufflessa jotain mätää.

Kaipa siinä soittimessa on ohjelmoitu jonkinlainen "ei niin satunnainen kuin pitäisi" algoritmi tuolle toiminnolle. Kuvittelisin, että jos kappaleita ei poisteta/lisätä, niin se voisi hyvinkin ajaa aina tuon saman "satunnnaisen" valinnan.
 

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Twite kirjoitti:
Sattuuko joku tietämään että mistä sarjakuvasta (tai muusta) on peräisin oheisen linkin kuvassa taustalla oleva juliste?
Tarkoitat varmaan sitä isompaa taustalla näkyvää julistetta? En tiedä, mutta mielestäni tyyli näyttää japanilaiselta, eli siis lienee japanilaista sarjakuvaa (manga). Toki saatan olla väärässäkin, alan asiantuntija kun en ole.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Koirapoika kirjoitti:
Ainakin Final Fantasy hahmoja olin pari tunnistavinani...
Sehän se on. Tässä hyvin samanlainen Final Fantasy VII -juliste. Itse asiassa, olisko sama kuva, tosin tyttökuvassa on ainakin yksi jannu eri paikassa.
 
Viimeksi muokattu:

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Olen jossain lukenut, että joihinkin yliopistoihin/tiedekuntiin/AMK:hin pääsisi suoraan sisään, kun on ylempi kk-tutkinto taskussa. Onko huhussa mitään perää ja mitenköhän sitä pidentäisi opiskelijastatusta helpoiten :)
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
varjo kirjoitti:
Olen jossain lukenut, että joihinkin yliopistoihin/tiedekuntiin/AMK:hin pääsisi suoraan sisään, kun on ylempi kk-tutkinto taskussa. Onko huhussa mitään perää ja mitenköhän sitä pidentäisi opiskelijastatusta helpoiten :)
Ainakin 3-4 vuotta sitten Lappeenrannassa pääsi ekonomin paperit saatuaan ilmottautumalla tekniikan puolelle opiskelijaksi. Virallisesti tuota tietysti anottiin ja joku teki päätökset, mutta pari kaveria, jotka teekkariksi rupesivat pääsivät sinne ilman mitään vaikeuksia.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
tty_01 kirjoitti:
Kaipa siinä soittimessa on ohjelmoitu jonkinlainen "ei niin satunnainen kuin pitäisi" algoritmi tuolle toiminnolle. Kuvittelisin, että jos kappaleita ei poisteta/lisätä, niin se voisi hyvinkin ajaa aina tuon saman "satunnnaisen" valinnan.


Eihän se vekotin tokikaan soita kahta kertaa samaa biisiä puolen tunnin sisään, paitsi jos virrat katkaisee välillä. Tuntuu vain että siinä on n. 20 kappaleen ydin, jonka ulkopuolelta tulee sitten satunnaisesti muita pläjäyksiä. Rasittava piirre muuten ihan ok vehkeessä. Jossain Nokian kännykän soittimessa oli myös sama "ominaisuus". Uteliaille vielä tiedoksi että ämppärin merkki on Admin.
 

Fosse

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Chelsea FC
Sauna panelin puhdistus

Kun saunassa oleva panelointi alkaa tummua nurkista, niin onkohan tuolle jotain muuta tehtävissä kuin paneloida sauna uusiksi? Lyhyt ja ytimekäs kyssäri, johon ei pikainen googletus antanut vastausta.

Tuli vain mieleen, että itse saunan panelointi ei paljoa maksa. Mutta sitten kun panelit on uusittu, niin varmaan näyttää vanhat lauteet ja kiuas aika kuppaiselta.Tässä vaiheessa sitten hinta pompsahtaakin eri potenssiin.
 

J.Petke

Jäsen
Fosse kirjoitti:
Kun saunassa oleva panelointi alkaa tummua nurkista, niin onkohan tuolle jotain muuta tehtävissä kuin paneloida sauna uusiksi? Lyhyt ja ytimekäs kyssäri, johon ei pikainen googletus antanut vastausta.

Tuli vain mieleen, että itse saunan panelointi ei paljoa maksa. Mutta sitten kun panelit on uusittu, niin varmaan näyttää vanhat lauteet ja kiuas aika kuppaiselta.Tässä vaiheessa sitten hinta pompsahtaakin eri potenssiin.

Tässä olisi yksi vaihtoehto

http://www.tikkurila.fi/tuotetiedot/tehopesu.html
 

Seppis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Äsät
TV-kaupoille, mars!

Minkäs merkkisiin televiissioihin ei kannata langeta, kun markkinoilla on jos jonkinlaisia näköratioita tarjolla?
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Toshiba, LG, Samsung, Hitachi, Thomson.. onko noista mihinkään?
 

blazee

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kärpät, Ducks, Capitals, Red Wings, Penguins!
Seppis kirjoitti:
Minkäs merkkisiin televiissioihin ei kannata langeta, kun markkinoilla on jos jonkinlaisia näköratioita tarjolla?
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Toshiba, LG, Samsung, Hitachi, Thomson.. onko noista mihinkään?

Suosittelen LG:tä ja Samsungia. Markkinoilla varmasti riittää todella laatu tavaraa näiltä kahdelta valmistajalta. Itse valitsisin jommankumman näistä.
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Seppis kirjoitti:
Minkäs merkkisiin televiissioihin ei kannata langeta, kun markkinoilla on jos jonkinlaisia näköratioita tarjolla?
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Toshiba, LG, Samsung, Hitachi, Thomson.. onko noista mihinkään?
JVC:ltä saat myös tuohon hintaluokkaan 32 tuumaisen töllön. Philipsiltäkin löytynee joku malli varmaan alle tonnilla. Tosin Philipsin töllöjä ei kauheasti ole kehuttu.
 

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Seppis kirjoitti:
Minkäs merkkisiin televiissioihin ei kannata langeta, kun markkinoilla on jos jonkinlaisia näköratioita tarjolla?
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Toshiba, LG, Samsung, Hitachi, Thomson.. onko noista mihinkään?

Suosittelen Samsungia. Philipsiä älä ainakaan osta.
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Seppis kirjoitti:
Minkäs merkkisiin televiissioihin ei kannata langeta, kun markkinoilla on jos jonkinlaisia näköratioita tarjolla?
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Toshiba, LG, Samsung, Hitachi, Thomson.. onko noista mihinkään?

LG:tä ja Samsungia sulle suosittelen muutaman vuoden kodinkonekauppiaan kokemuksella. Eipä ole mitään suuria ongelmia ollut ko. vehkeiden osalta.

Toshibassa, Hitachissa ja Thomsonissa laatu kulkee käsi kädessä hinnan kanssa. Halvat vehkeet ovat vähän niin ja näin, mutta kalliimmat vekottimet ovat hyviä. Halvimmat taidetaan tehdä isolla tehtaalla turkissa, missä tehdään melkein mitä merkkiä tahansa.

Sony on tietysti kova kone. Tonnin paikkeilla voi U-sarjalaisen saada. Sonyn kaikissa telkuissa on digi-vastaantoin. Sonyn töllöjen hinnat vaan vaihtelee helvetisti, johtuen sekavasta jälleenmyynti hinnastosta. Jos Sony on varastosta loppu, voi olla pitkätkin toimitusajat.

JVC ja Panasonic ihan jees.

Kannattaa välttää Salora ja Philips merkkisiä. Ne tehdään turkissa, ihan perseestä käyttää, on ongelmia ollut näitten vehkeitten kanssa. Muutenkin jos tulee hiemankin erilainen merkki vastaan, niin luultavasti turkin kone kyseessä.

Jos olisin sinä, pistäisin 1100-1200€ Sony:n laitteeseen. Mutta myös Samsung ja LG olisivat ostolistallani korkealla.

Edit: typo
 
Viimeksi muokattu:

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Jääkaapin puhdistus

Pikainen kysymys: voiko jääkaapin sisäpintojen puhdistamiseen käyttää jotain peruspuhdistusainetta kuten Ajaxia tai muuta vastaavaa? Samaa yleispuhdistusainetta olen käyttänyt mm. kaiuttimien, television ja ruokapöydän puhdistamiseen, joten ei kai tuosta mitään haittaa ole vai? Lähinnä kiinnostaa se, että ei kai siitä tule mitään maku-/hajuhaittoja.
Seppis kirjoitti:
Tarkoitus olis hankkia 32 tuumainen töllö, ei mitään digi-telkkua, ja alle tonnilla.
Ihan yleisenä kysymyksenä; mikä järki on ostaa tällä hetkellä uusi televisio ilman digiviritintä? Puolen vuoden päästä sillä tonnin sijoituksella ei tee käytännössä yhtään mitään ilman erillistä digiviritintä. Muutaman satasen lisäsijoitus takaa yksinkertaisen katselunautinnon syyskuusta eteenpäinkin. Jos tällä hetkellä ei ole sopivaa mallia tarjolla, niin kannattaa kärvistellä vanhalla niin kauan kuin pystyy ja odottaa uusia malleja. Huonoa ostosta ei kannata tehdä.

Itsekin tyydyn tällä hetkellä kahdeksan vuotta vanhaan 4:3 kuvasuhteiseen 29" Sonyyn. Uutta asuntoa ja uusia televisiomalleja odotellessa...
 

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mr.Fox kirjoitti:
Pikainen kysymys: voiko jääkaapin sisäpintojen puhdistamiseen käyttää jotain peruspuhdistusainetta kuten Ajaxia tai muuta vastaavaa? Samaa yleispuhdistusainetta olen käyttänyt mm. kaiuttimien, television ja ruokapöydän puhdistamiseen, joten ei kai tuosta mitään haittaa ole vai? Lähinnä kiinnostaa se, että ei kai siitä tule mitään maku-/hajuhaittoja.

Itse olen aina pessyt ihan vedellä laimennetulla fairylla. Jos tuota ajaxia käytät, niin huuhtele huolellisesti, sillä sehän on sellaista melkoisen voimakkaan tuoksuista tavaraa, joten noita makuhaittoja varmaankin muuten tulee.

EDIT:
scholl kirjoitti:
Eikös se ole niin, että yleensä tv:t missä on digiviritin, ovat lähinnä antenni- eivätkä kaapelitalouksille?
Niinhän se tosiaan yleensä on. Kaapelitalouksiin on saatavilla paljon vähemmän malleja, mutta joitain on sentään markkinoilla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös