Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 230
  • 47 171

Cucamonga

Jäsen
Nyt olisi kirjan nimi hukassa. Kirjan alussa kerrotaan, että sisäkkö tappoi kokonaisen perheen ja sen jälkeen kerrataan tapahtumat siihen hetkeen. Elikkäs kirjassa eräs hienostoperhe palkkaa sisäköksi naisihmisen, joka ei osaa lukea, mutta osaa pitää sen tiedon salassa. Tämä em. sisäkkö paiskii töitä niin perkeleesti ja tuijottaa lopun ajan televisiota. Ystävystyy jossain vaiheessa hihhuliuskovaiseen naiseen, jonka kanssa sitten lopussa nitaisee koko perheen haulikolla.
 

MusanMake

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Suomi
Chip Whitley kirjoitti:
Joo, itselläni on vaan vielä aikaa reilu puolitoista vuotta ennen kuin kutsu käy. Saa nähdä...kauan aikaa menee prosessissa missä muututaan jehovaksi? ;) On sekin saatana, jehovilla ei tietääkseni ole pakollista asepalvelusta?
Ei tarvi mennä inttiin, jos jehovalainen sattuu olemaan. Mutta enpä usko että läpi menee, jos sattumalta puoltoista vuotta ennen armeenian aloitusta käännyt sellaiseksi:)

Ja niinkuin joku tuossa sanoi, on niitä vaihtoehtojakin. Sivarissa saat pitää fledan. Niin varmaan saat linnassakin. Tosin henk. koht. menisin mieluummin inttiin pulina kuin lusimaan ponnari heiluen. Mulla oli muuten ihan sama homma aikoinaan: oli heviletti ja Sepulturan/Panteran paitaa päällä, mutta niin vaan piti niistäkin luopua kun Niinisalo kutsui. Silloin vitutti, mutta ei nyt enää. Olin mä varmaan vähän tyttömäisen näkönen silloin, ku oli vielä korvarenkaatkin:) Vaik mimmit diggaskin..

Ihan vinkkinä silti suosittelen sulle, että mene sinä nuorimies armeijaan vaan. Ei se mikään "miesten koulu" ole, mutta ärsyttäviä tilanteita tulee varmasti jos et mene: mietippäs kun suvun äijät tulee sulle juttelemaan, niin ekana ne kysyy varmasti, että onko sotaväki käyty? Sanoppa siinä olevasi sivari, niin välit kivaan kummisetään viilenee nopeasti.

Samoin kun joskus aikananne menet työporukalla tai vaikka ihan kaveriporukalla saunaehtoota viettämään ja Karhua juomaan. Usein se juttu käväisee jossain vaiheessa armeijatarinoissa ja silloin on siviilipalvelusmies hyvinkin hiljaa.

Sieltä saa oikeasti paljon hyviä kavereita ja muistoja lopuksi ikää. Eikä se mikään paha paikka ole. Kun katsot kadulla ympärillesi, niin voit miettiä samalla että melkeinpä joka ainoa äijä on ihan saman jutun aikoinaan kokenut, vaikka olisi kuinka vuosirenkaita kertynyt vyötärön ympärille.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jii kirjoitti:
Pitääkö hakea ja jos hakee niin miten asian ilmoittaa nykyiselle esimiehelle ilman että asiasta jää esimiehelle sellainen fiilis, että nyt olen lähdössä enkä tykkää työstä ollenkaan. Joka tapauksessa asia tulee meinaan esille vaikken kertoisikaan, sillä teemme sen verran tiivistä yhteistyötä yritysten kesken.
Eikös nuo ole luottamuksellisia asioita joten eipä tuo välttämättä tule esimiehellesi tietoon. Sitten jos hän asiasta saa tietää niin toteat vain että viihdyt kyllä erittäin hyvin nykyisessä työssä mutta että tuo toinen työ tarjoaisi enemmän haastetta ja askeleen uralla eteenpäin.

Itse en ainakaan oma-aloitteisesti kertoisi omalle esimiehelleni hakevani muualle.
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Täällä päinvastainen näkemys. En näe mitään syytä pimittää asiaa pomolta, varsinkaan kun tarkoituksena ei ole lypsää lisää palkkaa nykyisestä paikasta(?), vaan ihan oikeasti mahdollisuus päästä vastuullisempiin hommiin. Täysin ymmärrettävä syy vaihtaa taloa. Fiksun pomon luulisi ennemminkin ilahtuvan rehellisyydestä verrattuna siihen, että vaan lähtisit. Asiahan tulisi kuitenkin ilmi heti irtisanomisilmoitusta jätettäessä, kun ensimmäinen kysymys kuuluu, että "mihin lähdet". Jos tuossa valehtelee, niin se on yhtäkuin siltojen polttamista ja näin pienessä maassa ei kannata polttaa siltoja mihinkään.

Sama pätee kaikkeen. Vaikka yksittäisissä tapauksissa saattaa saada näennäistä hyötyä asioita pimittämällä tai vääristämällä, niin pitkässä juoksussa rehellisyys maksaa varmasti paremmin.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Junabussi

Huomenna tulee ensimmäinen näppärä sauma käyttää junabussia. Lähden täältä raumalta 17.30 bussilla kokemäelle, sieltä junalla tampereen kautta jyväskylään.

Kysynkin siis, että mistä lippu pitää ostaa? Voiko sen ostaa jo bussikuskilta, vai myykö se vain pätkän rauma-kokemäki? Jos myy niin junastahan voi ostaa lipun.

Netistä koitin tutkailla, muttei mitään järkevää oikein löytynyt.

E: typo ja lisäys
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
HerraHermanni kirjoitti:
Huomenna tulee ensimmäinen näppärä sauma käyttää junabussia. Lähden täältä raumalta 17.30 bussilla kokemäelle, sieltä junalla tampereen kautta jyväskylään.

Kysynkin siis, että mistä lippu pitää ostaa? Voiko sen ostaa jo bussikuskilta, vai myykö se vain pätkän rauma-kokemäki? Jos myy niin junastahan voi ostaa lipun.

Netistä koitin tutkailla, muttei mitään järkevää oikein löytynyt.

E: typo ja lisäys
Muistaakseni se bussi lähtee Rauman "rautatieasemalta" jolloin saat piljetin koko matkaksi. Noh, edellinen reissu noin on tullut tehtyä joskus 90-luvun lopussa joten ei kovinkaan tarkkaa muistikuvaa.
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Jenkeillä (ja briteillä?) on joku tällainen peli jonka joskus aina tv-ssä näkee...eka tyyppi sanoo: "Knock knock" ja toka tyyppi "who's there?". Jotenkin näin. Mistä tässä on kyse???
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
AnaMasa kirjoitti:
Täällä päinvastainen näkemys. En näe mitään syytä pimittää asiaa pomolta, varsinkaan kun tarkoituksena ei ole lypsää lisää palkkaa nykyisestä paikasta(?), vaan ihan oikeasti mahdollisuus päästä vastuullisempiin hommiin. Täysin ymmärrettävä syy vaihtaa taloa. Fiksun pomon luulisi ennemminkin ilahtuvan rehellisyydestä verrattuna siihen, että vaan lähtisit. Asiahan tulisi kuitenkin ilmi heti irtisanomisilmoitusta jätettäessä, kun ensimmäinen kysymys kuuluu, että "mihin lähdet". Jos tuossa valehtelee, niin se on yhtäkuin siltojen polttamista ja näin pienessä maassa ei kannata polttaa siltoja mihinkään.

Sama pätee kaikkeen. Vaikka yksittäisissä tapauksissa saattaa saada näennäistä hyötyä asioita pimittämällä tai vääristämällä, niin pitkässä juoksussa rehellisyys maksaa varmasti paremmin.
En mä mielestäni kehoittanut pimittämään ja/tai valehtelemaan, tottakai jos asia tulee esiin voi kertoa miten asia laita on. Mutta minkä ihmeen takia jo toista työpaikkaa hakiessa sanoisi pomolleen että hakee muualle, sitä en ymmärrä. Mitäs jos et sitten saakaan sitä toista paikkaa? Pahimmassa tapauksessa työ jatkuu nykyisellään, työntekijä on silti ihan vilpittömästi tyytyväinen mutta pomo ajattelee että hitto, kohta se lähtee kuitenkin. Kuriositeettina voisin lisätä että mutulla aika harva joka hakee johonkin työpaikkaan jättää sen hakemisen vain yhteen paikkaan jollei sitä ekaa saa.
 

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
mäkine kirjoitti:
Muistaakseni se bussi lähtee Rauman "rautatieasemalta" jolloin saat piljetin koko matkaksi. Noh, edellinen reissu noin on tullut tehtyä joskus 90-luvun lopussa joten ei kovinkaan tarkkaa muistikuvaa.

Se VR:n junabussi Kokemäelle lähtee linja-autoasemalta. Ja Raumalla ei tietääkseni myydä enää VR:n lippuja vaan ne on käytävä ostamassa Porissa/Harjavallassa. Itse olen mennyt tuonne itä-Suomeen päin aina tosin Helsingin kautta, joten en osaa sanoa saako biljetin ostettua tuosta VR:n bussista. Vähän epäilen ettei saa.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
Mdawg kirjoitti:
Se VR:n junabussi Kokemäelle lähtee linja-autoasemalta. Ja Raumalla ei tietääkseni myydä enää VR:n lippuja vaan ne on käytävä ostamassa Porissa/Harjavallassa. Itse olen mennyt tuonne itä-Suomeen päin aina tosin Helsingin kautta, joten en osaa sanoa saako biljetin ostettua tuosta VR:n bussista. Vähän epäilen ettei saa.

Eli se matka ei onnistukaan, koska mulla ei ole lippua. Perskele!
 

AnaMasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lahko
Nikke kirjoitti:
En mä mielestäni kehoittanut pimittämään ja/tai valehtelemaan, tottakai jos asia tulee esiin voi kertoa miten asia laita on. Mutta minkä ihmeen takia jo toista työpaikkaa hakiessa sanoisi pomolleen että hakee muualle,
Kappas, luin päin helvettiä alkuperäisen kysymyksen siten, että työtä oltaisiin jo tarjottu. Pahoittelut. Juu ei missään tapauksessa kannata kertoa jos on vasta hakemassa. Itsekin nyt vaihtamassa paikkaa ja pomolle kerron heti kun toisesta paikasta on mustaa valkoisella.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
mäkine kirjoitti:
Jenkeillä (ja briteillä?) on joku tällainen peli jonka joskus aina tv-ssä näkee...eka tyyppi sanoo: "Knock knock" ja toka tyyppi "who's there?". Jotenkin näin. Mistä tässä on kyse???

Mietin ensiksi, että yritän vastata omin sanoin, mutta turhaahan se on nykymaailmassa. Luulin aikaisemmin, että on vain Google God ja muita jumalia ei ole. Kyllä se niin vain on, että Wikipedia God on aivan yhtä kova jätkä.

Uusi jumala
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
HerraHermanni kirjoitti:
Eli se matka ei onnistukaan, koska mulla ei ole lippua. Perskele!

Tein sellasen tempun että ostin kokemäki-tampere välille lipun veeärrän nettikaupasta.

Uskoisin että sekin käy että sanon bussikuskille että opiskelija kokemäen rautatieasemalle.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
HerraHermanni kirjoitti:
Tein sellasen tempun että ostin kokemäki-tampere välille lipun veeärrän nettikaupasta.

Uskoisin että sekin käy että sanon bussikuskille että opiskelija kokemäen rautatieasemalle.
Muistathan, että VR:n paskasysteemi vaatii opiskelijakortin, jonka VR on myöntänyt. Eli normaali opetushallituksen myöntämä opiskelijakortti ei kelpaa. Ja tämä VR:n opiskelijakortti maksaa 5-6 euroa.

Siis miettikää nyt, opetushallituksen opiskelijakortti ei käy VR:llä opiskelijakorttina, ei jumalauta.

Minä otin kerran opiskelijalipun kun luulin pääseväni normaalilla opetushallituksen kortilla, onneksi olin vielä silloin niin nuori, että pääsin lastenlipulla.
 

passenger

Jäsen
help

tietokoneessani oleva f-secure ohjelman vanhenee kohta. toimiiko ohjelma vanhenemisen jälkeen ollenkaan? pitääkö hommata uusi vai mitä? netistä saa kai joitain ilmaisiakin suojausohjelmia.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Kuittien yms. scannaus

Olisiko arvon palstaveljillä keinoja "saada näkyviin" kuluneita lämpökirjoitettuja kuitteja?

Tarkoitukseni olisi scannailla työmatka- ja takuukuitteja koneelle. Osa kuiteista on jo sen verran kuluneita, että niistä on vaikea ottaa paljain silminkin selvää. Tarkemman kuvauksen ongelmastani postasin Tietokone-expertti -ketjuun, mutta kysytään nyt tätäkin kautta, joskos jollain olisi parempia ehdotuksia.
 

Anselm Raato

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ajetaan Valtralla, Seattle Kraken
JuVii kirjoitti:
Muistathan, että VR:n paskasysteemi vaatii opiskelijakortin, jonka VR on myöntänyt. Eli normaali opetushallituksen myöntämä opiskelijakortti ei kelpaa. Ja tämä VR:n opiskelijakortti maksaa 5-6 euroa.


Kyllähän käy. Monesti oon matkustanu tätä rauma-jkl väliä ja aina on käyny niin bussissa kuin junassa.

PS. Missä Suomessa on Parviniemi?
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
passenger kirjoitti:
tietokoneessani oleva f-secure ohjelma vanhenee kohta. toimiiko ohjelma vanhenemisen jälkeen ollenkaan? pitääkö hommata uusi vai mitä? netistä saa kai joitain ilmaisiakin suojausohjelmia.
Varmaan toimii mutta ei lataa enää uusimpia virustunnisteita (=käytännössä siis ei toimi). Sinun täytyy ostaa uusi lisenssi ohjelmaan, jos haluat sitä vielä käyttää.
Netissä on tosiaan paljon ilmaisiakin virus- ja palomuuriohjelmia, pieni googletus auttaa kyllä. Tosiaan kannattaa muistaa tuo palomuuri myös, kun käsittääkseni se kuuluu F-Secureen myös.
Itse esim. käytän Avast! & Sygate yhdistelmää, toimii kuin rasvattu.
 

JuVii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
HerraHermanni kirjoitti:
Kyllähän käy. Monesti oon matkustanu tätä rauma-jkl väliä ja aina on käyny niin bussissa kuin junassa.

PS. Missä Suomessa on Parviniemi?
Itse matkustin viimeksi toukokuussa pidemmän matkan junalla, silloin ei käynyt. Ilmeisesti siellä on tullut vähän järkeä juttuihin. Hyvä niin jos muutos on tullut.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
JuVii kirjoitti:
Itse matkustin viimeksi toukokuussa pidemmän matkan junalla, silloin ei käynyt. Ilmeisesti siellä on tullut vähän järkeä juttuihin. Hyvä niin jos muutos on tullut.

Tuo itseasiassa vähän riippuu mistä roikkuu. Minkään oppilaitoksen oma kortti ei kelpaa, mutta opiskelijärjestöjen kortit kelpaavat.

Vr:n sivuilta: "Huom! Koulukohtaiset kortit, opintokirjat, lukukausimaksukuitit yms. vastaavat eivät oikeuta opiskelija-alennukseen eivätkä VR:n opiskelijakorttiin."

Ja samaan syssyyn ne järjestöjenkortit jotka kelpaavat.

Suomen Opiskelija-Allianssi r.y. (OSKU)
Suomen Ammattikorkeakoulu-opiskelijayhdistysten Liitto (SAMOK)
Suomen Kauppaopiskelijain Liitto (SKOL)
Suomen Terveydenhuolto- ja Sosiaalialan Opiskelijoiden Liitto (TERHOL)
Suomen ylioppilaskuntien liitto (SYL)
Suomen Ammattiin Opiskelevien Keskusliitto (SAKKI ry)
Suomen Ammattikorkeakouluopiskelijat (SARKA ry)
Musiikkialan Ammattiopiskelijat (MusA ry)
Suomen kaupan ja hallinnon alojen opiskelijat (KauHa ry)
Poliisikoulu, opiskelijakortti
Suomen Lukiolaisten Liitto r.y. (SLL)
Finlands Gymnasistförbund (FGF)
Puolustusvoimien henkilökortti (kuvallinen) kadeteille ja Maasotakoulun opistoupseerioppilaille

Että jos nyt joku on päästänyt koulukohtaisella kortilla halvemmalla, niin on tehnyt virheen. Ainakin jos noihin vr:n nettisivujen tietoihin on uskominen.
 

Kaiser Soze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rontti's potatoes, whiners and wankers
Millä nimellä kutsutaan "lajia", jossa hypitään ja taiteillaan kaupungissa katoilla, kaiteilla, kiipeillään ränneissä, roikutaan partsella jne jne..?

Perjantaipullo ei ole oikea vastaus.
 

kone82

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaiser Soze kirjoitti:
Millä nimellä kutsutaan "lajia", jossa hypitään ja taiteillaan kaupungissa katoilla, kaiteilla, kiipeillään ränneissä, roikutaan partsella jne jne..?

Perjantaipullo ei ole oikea vastaus.
Kyseessä on parkour.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Parkour
 

JustinCase

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, FC Liverpool
Muutama vuosi sitten suomalainen mainostoimisto teki palkitun lyhytelokuvan joulupukin koulutuksesta.

Leffa meni pääpiirteittäin, niin että pari äijää metsästi erämaasta joulupukin näköisen ukkelin. Tästä ukosta koulutettiin pitkän ajan kuluttua loistava pukki ja lähetettiin lopulta jonnekin namibiaan.

Mikä tämän pätkän nimi ja mistähän sen voi ladata, kyseessähän on ilmainen pätkä?
 

Gleb

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
JustinCase kirjoitti:
Muutama vuosi sitten suomalainen mainostoimisto teki palkitun lyhytelokuvan joulupukin koulutuksesta.

Leffa meni pääpiirteittäin, niin että pari äijää metsästi erämaasta joulupukin näköisen ukkelin. Tästä ukosta koulutettiin pitkän ajan kuluttua loistava pukki ja lähetettiin lopulta jonnekin namibiaan.

Mikä tämän pätkän nimi ja mistähän sen voi ladata, kyseessähän on ilmainen pätkä?

Rare Exports Inc.

http://www.woodpeckerfilm.fi/rareexports/

Löytyy katsottavaksi ainakin Youtubesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös