Sekalaisten kysymysten ketju II

• 7 107 327
  • 47 279

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Finisher kirjoitti:
Heh. Mutta itse voisin kuitenkin väittää että minun Wordini tekee tuota ihan ilman insertin painallustakin.

Sama juttu. Enhän tätä kysymystä todellakaan huvikseni kysynyt, vaan siksi, että Worksini todella tekee tuota ihan ilman käskyäkin.

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
spertti kirjoitti:
Oletko tosissasi? Miten helvetissä se voisi laskea takaisin? Minne se haihtuu?

EDIT: Saman tilavuuden se vie sekä palana, että nestemäisenä.

Eiköös se Arkhimedeen laki tähän kysymykseen vastaa, eikä siinä kai tilavuudella ole mitään tekemistä, vaan painolla. Ts. massa kertaa putoamiskiihtyvyys. Koska putoamiskiihtyvyys ei juuri muutu (toki muutaman senttimetrin matkalla vähän), on massan muutos ainoa joka nostetta muuttaisi. Sekään ei kai tässä liukenemisessa muutu, eli ei laske mihinkään. Tilavuudella ei ole mitään väliä kaiketi?

Kaivanto

Jäsen
DAF kirjoitti:
Tilavuudella ei ole mitään väliä kaiketi?

No eikös se ole juuri se, millä on väliä? Ammeessa kilo alumiinia taitaa nostaa vedenpintaa enemmän kuin kilo kultaa...

Kilo vettä vie enemmän tilaa kiinteänä kuin nesteenä, sokerista en tiedä. edit: Joskaan kemiallisesti sokerin olomuoto ei taida kuumassakaan juomassa muuttua, joku kunnolla kemiaa ymmärtävä korjatkoon tarvittaessa.

Viimeksi muokattu:

tutzba

Jäsen
Mitäs nuo numerot noissa hopeakoruissa/-esineissä tarkottikaan. Otetaan vaikka esimerkkinä 925, kun tuli sellainen koru ostettua joululahjaksi tyttöystävälle. Vielä ehtis vaihtamaan jos se onkin jotakin ihan sekundalaatua.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Jaahas. Olen tallentanut musiikkini wma-muodossa koneelleni, mutta Creativeni taas tykkää vain mp3-tiedostoista. Millähän konstilla saisin haluamani albumit mahdollisimman vaivattomasti mp3-muotoon?

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
tutzba kirjoitti:
Mitäs nuo numerot noissa hopeakoruissa/-esineissä tarkottikaan. Otetaan vaikka esimerkkinä 925, kun tuli sellainen koru ostettua joululahjaksi tyttöystävälle. Vielä ehtis vaihtamaan jos se onkin jotakin ihan sekundalaatua.

Prosentteja jalometallipitoisuudesta. 92,5 prossaa on siis hopeaa, loput muuta huttua. Sama systeemi toimii tietääkseni ainakin kullassa ja platinassa.

Jii

Jäsen
Suosikkijoukkue
musta & valkoinen
tutzba kirjoitti:

Se kertoo hopean pitoisuuden tuhanesosina, eli 92,5 % hopeaa ja 7,5% jotain muuta. Hopeassa on neljä sallittua pitoisuutta 800, 830, 925 ja 999.

http://www.tukes.fi/jalometallituotteet/esitteet_ja_oppaat/jalometalliesite.html

Ihan Ok tavaraa ostit.

Kaivanto

Jäsen
sampio kirjoitti:
Jaahas. Olen tallentanut musiikkini wma-muodossa koneelleni, mutta Creativeni taas tykkää vain mp3-tiedostoista. Millähän konstilla saisin haluamani albumit mahdollisimman vaivattomasti mp3-muotoon?

Tuosta ei osaa päätellä, tahdotko kääntää wma:t mp3:iksi vai ripata mp3:t CD:ltä, mutta kumpi tahansa onnistuu CDex:llä. Ilmainen ohjelma, on hoitanut mp3-käännökset ainakin tässa talossa moitteetta jo vuosia.

Exact Audio Copy (EAC) on myös suosittu ilmainen ohjelma samaan tarkoitukseen. Itse on ole käyttänyt enkä tiedä, onnistuuko esim. wma:n kääntäminen suoraan ämppäriksi.

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaivanto kirjoitti:
Tuosta ei osaa päätellä, tahdotko kääntää wma:t mp3:iksi vai ripata mp3:t CD:ltä, mutta kumpi tahansa onnistuu CDex:llä.
Haluamani wma-biisit/albumit ajattelin vääntää mp3-muotoon. Tuoreimpien levyjen osalta älysin vaihtaa mediaplayerin tallennusasetukset kohdilleen, mutta muutamankymmentä lättyä meni wma:na, enkä jaksaisi kaikkia alkaa tallentaa uudestaan. Kokeilen siis CDex-ohjelmaa.

Kaivanto

Jäsen
sampio kirjoitti:
Haluamani wma-biisit/albumit ajattelin vääntää mp3-muotoon. Tuoreimpien levyjen osalta älysin vaihtaa mediaplayerin tallennusasetukset kohdilleen, mutta muutamankymmentä lättyä meni wma:na, enkä jaksaisi kaikkia alkaa tallentaa uudestaan. Kokeilen siis CDex-ohjelmaa.

Laatu kylläkin heikkenee pakattaessa toisen pakkauksen kautta. Siis esim. viisimegainen hyvälaatuisenkin wma:n kautta tehty ämppäri on laadultaan huonompi kuin viisimegainen suoraan levyltä tehty ämppäri. Että jos ne levyt ovat hyllyssä ja selkä taipuu ne sieltä ottamaan, niin suosittelen. Sinänsä rippaaminen levyltä ei vie sen kauempaa kuin tiedostostakaan, jos asemasi ei mikään aataminaikuinen luokkaa 4x-nopeuksinen ole.

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
wilberto kirjoitti:
Kyllä kuulemma palaa, mikäli on yhtään uskominen tämän päivän Iltalehteen. Siinä Idolsin mainoksessahan se Ibby Love huutaa jotain Idols 2007:ää ne aurinkolasit silmillä. Varmaan ihan loistavaa settiä taas luvassa..

Kaveri sanoi, että jossain netissä olisi jo ollut jotain matskua Ibbyn tämän vuotisesta esiintymisestä. Ei ole tullut kyllä missään vastaan enkä oikein muutenkaan usko, että olisi vuotanut ulos ennen varsinaista ohjelmaa.

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
tutzba kirjoitti:

Schwalbe tuossa jo vastasi, mutta tarkennan vielä, että kyse on promilleista eli 925 promillea hopeaa ja 75 promillea muuta kamaa, yleensä kuparia. Kupari lujittaa metalliseosta ja halvempana aineena laskee seoksen hintaa. Tämä 925-hopea on yleisin seos ja sitä kutsutaan muistaakseeni Sterling-hopeaksi.

scholl

Jäsen
Onko erivärisissä normipaprikoissa jotain eroa?
Siis jos ajatellaan sitä, että ruokaohjeessa neuvotaan laittamaan esim. punaista paprikaa niin miksi niin on sanottu. Miksei ole riittänyt vain paprika ja asiakas voi sitten itse tunkea esteettisen näkemyksensä mukaisesti keltaista, oranssia tai punaista paprikaa esimerkiksi. Vai onko niillä oikeasti joku olennainen ero?

Itse tungin intialaiseen safkaan keltaista paprikaa kun olisi pitänyt laittaa punaista. Se on parempi näin, koska ei heti tiedä, että tuleeko suuhun kanaa, paprikaa vai kenties molempia.

spertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
scholl kirjoitti:
Onko erivärisissä normipaprikoissa jotain eroa?.

Onkohan tämä nyt joku kompa, jota en ymmärrä? Makueroahan noilla on todella paljon, ja ainakin itse pystyn sokkona erottamaan ainakin keltaisen, ja punaisen paprikan. Vihreätä en olekaan aikoihin syönyt.

scholl

Jäsen
Ei ole kompa. Mielestäni vihreä on erimakuinen, mutta noissa muissa ajattelin olevan vain sitä eroa, että ovatko kuinka makeita. En tiennyt, että niissä on jotain makueroa, jos kypsyys on sama.

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
scholl kirjoitti:
En tiennyt, että niissä on jotain makueroa, jos kypsyys on sama.
Siis saman lajin paprikat ovat eri värisiä riippuen juuri tuosta kypsyydestä. Vihreä on vähiten kypsä, sitten keltainen ja punainen. Ainakin näin itse olen käsittänyt.

Panasonic 42PV60

Sattuuko joku omistamaan kyseistä töllöä? Onko siinä erikseen liitäntä s-videolle, vai onko "sisällytetty" yhteen scart-liitännöistä? En ahkerankaan googlauksen jälkeen tähän vastausta löytänyt..

Kiitos jo etukäteen.

Chintiki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Semmoinen satunnainen kysymys, että mistä voisi ostaa nappikuulokkeisiin niitä pehmusteita? Olen etsinyt supermarketeista ja kaikkialta eikä tunnu löytyvän. Pitäisikö ihan hifiliikkeeseen mennä?

Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Steelers
Väsyneet Kädet kirjoitti:
Sattuuko joku omistamaan kyseistä töllöä? Onko siinä erikseen liitäntä s-videolle, vai onko "sisällytetty" yhteen scart-liitännöistä? En ahkerankaan googlauksen jälkeen tähän vastausta löytänyt..

Kiitos jo etukäteen.

http://tinyurl.com/ydbzru

Tuosta saisi ainakin käsityksen, että on erikseen liitäntä s-videolle.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy