Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 690
  • 47 170

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joopa joo. Kysymys tuli mieleeni, kun katselin koosteita yön Nhl-matseista eli onko kellään änärituntijalla tietoa käytännöstä? Saa Sm-liigan puolestakin toki vastata.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
sampio kirjoitti:
Joopa joo. Kysymys tuli mieleeni, kun katselin koosteita yön Nhl-matseista eli onko kellään änärituntijalla tietoa käytännöstä? Saa Sm-liigan puolestakin toki vastata.
Enpä tiedä, mutta voisin kuvitella niiden kulkeutuvan johonkin hyväntekeväisyyskohteisiin.

Jos joskus tulee uutisista bongattua isompikin röykkiö heimoneekereitä esim. Thrashers-lippikset päässä, voi olla melko varma Hossan hattrick-hattujen kohtalosta.
 
ikuinen lupaus kirjoitti:
Miten rugby eroaa amerikkalaisesta jalkapallosta? Varusteet eri tasoa, mut onko säännöissä minkälaisia eroavaisuuksia?
Voisin listata ehkä ne olennaisimmat:

-rugbypallo on hivenen "pulleampi", eli leijaa paremmin, eikä lennä ihan yhtä kovaa kuin perus siannahka
-rugby on 15 vs 15, eikä niitä pelaajia vaihdella sen mukaan hyökätäänkö vai puolustetaanko
-rugbyssa on kielletty kaikki kovat varusteet, eli käytössä olevat kypärät ja harttarit ovat suht ohuita ja pehmeitä. Monet eivät niitä käytä. Itsellänikin vain hammassuojat
-rugbyssa peli on jatkuvaa, eli tilanne katkeaa vain kun tapahtuu rike, tulee maali, tai pallo menee yli rajojen. Tällöinkin voi valveutunut pelaaja käynnistää välittömästi pelin uudestaan (paitsi maalin jälkeen, tai jos tuomari sen kieltää)
-rugbyn peliaika on 2 x 40min suoraa aikaa
-rugbyn pisteet: maali = try 5pts (vastaava kuin touchdown jefussa, mutta pallo on kyettävä painamaan maahan maalialueella. Eli siinäkin on vielä vastustajalla mahdollisuus estää maali), tryn jälkein lisäpistepotku = conversion 2pts (suoritetaan sivusuunnassa kohdasta johon try tehtiin, etäisyyden saa itse määrittää), penaltysta suoritettu potkumaali 3pts, ja pelitilannepotkumaali = drop goal 3pts.
-edellämainittu penalty tulee, kun toinen joukkue tekee sääntörikkeen. Tällöin rikottu joukkue voi jatkaa peliä samantien, yrittää potkumaalia tai potkaista pallon sivurajasta yli, mutta normaalista poiketen saa itse heittää pallon sisään
-rugbyssa on siis myös sisäänheitot
-taklauksen saa suorittaa vain hartiatason alle, ja aina pitää olla ote taklattavasta - eli ei niinkuin esim. jääkiekossa
-palloa ei saa syöttää eteenpäin, joten eteenpäin se menee vain juoksemalla tai potkaisemalla

Tämän lisäksi on liuta sääntöjä ja erikoistapauksia lisää. Kysykää vaan, kyllä mä jaksan selostaa. :)

Kaikinpuolin fantastinen laji!!
 

Rocco

Jäsen
Squit kirjoitti:
Kuinka helvetissä madden 2007 ps2:lle voi pienentää pelinopeutta?
Meinaatko pelinopeudella peliaikaa, vai sitä millä vauhdilla pelitapahtumat tapahtuu ylipäätään?

No, ainakin lisäaikaa saat itselle asettamalla sliderit A.I. -valikossa, ja CPU-puolen kohdalla "awareness" valikossa alemmas. Tällöin tietokoneen eli vastustajasi reagointi hidastuu, pelaajat käyvät päälle hitaammin jne. Eli käytännössä kaikki tapahtumat tietokoneen puolelta tapahtuu pienellä viiveellä.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Kielimiehet/-naiset

Olen tilaamassa Saksasta tuotetta ja tuli semmoinen tarjous joka itsellekin sopisi.
Mutta mitä tämä lause tarkoittaa selvällä suomenkielellä maksutavoista puhuttaessa:

You can pay only with IBAN and BIC Code on my german bank account !

Siis tuleeko tuolta joku tilinumero ja voin sanoa pankissa pankkitädille että siirtää rahat tililtäni (huolellisempi kuin itse), vai mikä on käytäntö?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
stiflat kirjoitti:
Olen tilaamassa Saksasta tuotetta ja tuli semmoinen tarjous joka itsellekin sopisi.
Mutta mitä tämä lause tarkoittaa selvällä suomenkielellä maksutavoista puhuttaessa:

You can pay only with IBAN and BIC Code on my german bank account !

Siis tuleeko tuolta joku tilinumero ja voin sanoa pankissa pankkitädille että siirtää rahat tililtäni (huolellisempi kuin itse), vai mikä on käytäntö?
Juu, tai voit itse siirtää ne nettipankista, jos voit. Eli IBAN on pankkitilin numero kansainvälisessä muodossa ja Swift/BIC on pankin tunnus (esim. NDEAFIHH = Nordea).
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Master God kirjoitti:
Juu, tai voit itse siirtää ne nettipankista, jos voit. Eli IBAN on pankkitilin numero kansainvälisessä muodossa ja Swift/BIC on pankin tunnus (esim. NDEAFIHH = Nordea).
Jes jes... kiitos vain!
Eli siis puhutaan ihan normaalista tilisiirrosta pankkien välillä.
Kyllä olisi tuo OP-nettipankki mahdollisuuskin, mutta ajattelin mennä pankkiin itse, kun ilmeisesti nuo ulkomaansiirrot eivät ole ihan niin yksinkertaisia kuin suomen sisäiset, kai.
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
stiflat kirjoitti:
Kyllä olisi tuo OP-nettipankki mahdollisuuskin, mutta ajattelin mennä pankkiin itse, kun ilmeisesti nuo ulkomaansiirrot eivät ole ihan niin yksinkertaisia kuin suomen sisäiset, kai.
On ne. Ei siinä ole oikeastaan mitään sen ihmeellisempää kuin nettipankista suomalaiselle tilille maksaessa. Eri sivun kautta se kylläkin menee. Äitini maksoi viime viikolla saksalaiselle tillille juuri OP:n kautta, joten ei se kovin monimutkainen homma voi olla.

Konttorissa maksettaessa muuten taitaa tulla ihan kohtalaisen suolainen palvelumaksu.
 

GmB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulta-Kerho
22 parasta

MTV on listannut 22 parasta lauluääntä- listan ja en sitä mistään löydä.
Eli jos joku voisi jostain kaivaa esiin nuo nimet niin olisin erittäin kiitollinen.
 

Erik Loka

Jäsen
Kauanko menee että lähettävät mulle opiskelijakortin? Jos vaikka maanantaina vien VR:lle tuon "Todistuksen opiskelijakortin saamiseksi". Ja saako sieltä jotain väliaikaista korttia tms.?
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Erik Loka kirjoitti:
Kauanko menee että lähettävät mulle opiskelijakortin? Jos vaikka maanantaina vien VR:lle tuon "Todistuksen opiskelijakortin saamiseksi". Ja saako sieltä jotain väliaikaista korttia tms.?
Sikäli kun oikein muistan, VR:n lipputädiltä saa VR:n oman opiskelijakortin välittömästi - sikäli kun VR:n lipputätiä kiinnostaa. Eli saman tien pitäisi saada.
 

Erik Loka

Jäsen
Master God kirjoitti:
Sikäli kun oikein muistan, VR:n lipputädiltä saa VR:n oman opiskelijakortin välittömästi - sikäli kun VR:n lipputätiä kiinnostaa. Eli saman tien pitäisi saada.

No sepä hyvä. Onko tuo siis vain väliaikainen, vai ihan "vakituinen" kortti. Mietin vaan, kun tuossa lapussa käsketään viemään valokuva mukana niille.
 

Speedye

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, CR7, AO, Härski
Erik Loka kirjoitti:
Kauanko menee että lähettävät mulle opiskelijakortin? Jos vaikka maanantaina vien VR:lle tuon "Todistuksen opiskelijakortin saamiseksi". Ja saako sieltä jotain väliaikaista korttia tms.?

Toimit näin.. Menet sen lapun kanssa VR:n tädille, mukana yksi passikuva ja olisikohan ollut 6 euroa?. Kuitenkin alle kympin luokkaa. Saat kortin välittömästi mukaasi ja sama korttihan käy myös linja-autoissa.

EDIT: Kortti voimassa vuoden kerrallaan.. Tai varmasti tuo sama kortti käy mutta siihen pitää ostaa uusi lukuvuosi tarra.
 

Erik Loka

Jäsen
Speedye kirjoitti:
Toimit näin.. Menet sen lapun kanssa VR:n tädille, mukana yksi passikuva ja olisikohan ollut 6 euroa?. Kuitenkin alle kympin luokkaa. Saat kortin välittömästi mukaasi ja sama korttihan käy myös linja-autoissa.

EDIT: Kortti voimassa vuoden kerrallaan.. Tai varmasti tuo sama kortti käy mutta siihen pitää ostaa uusi lukuvuosi tarra.

Hienoa! Kiitos.
 

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Sade (ei se lauleskelija)

Miksi digiboksin kautta ei saa näkyviin sitä lumisadetta, mitä näkyi/näkyy analogisella puolella aina silloin kun varsinaista lähetystä ei ole olemassa? Pikselimössö on aika heikko korvaus vanhalle kunnon lumisateelle.

En maksa tv-lupamaksua ennen kuin lumisadetta alkaa näkymään.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Rontti kirjoitti:
Miksi digiboksin kautta ei saa näkyviin sitä lumisadetta, mitä näkyi/näkyy analogisella puolella aina silloin kun varsinaista lähetystä ei ole olemassa? Pikselimössö on aika heikko korvaus vanhalle kunnon lumisateelle.

En maksa tv-lupamaksua ennen kuin lumisadetta alkaa näkymään.

Ystävä hyvä. Helposti saat näkymään, seuraa ohjeita.

A.Kytke televiisio auki, kanavalle jolta ei tule lähetystä.

B.Älä kytke digiboxiin virtaa.

C.Siinä on lumisade, silmiesi edessä.
 

E.Köykänen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
tutzba kirjoitti:
Kysytään nyt täältäkin, kuinka kauan Chicagon Martin Havlat aikoo olla vielä loukkaantuneena?

Chicagon nettisivujen mukaan saattaa pelata tiistaina Minnesotaa vastaan, joten ei aio varmaan enää kauan olla loukkaantuneena.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kysymys lähiaikoina lentokoneella matkustaneille

Marraskuussa tuli voimaan määräys, ettei nestemäisiä aineita saa viedä koneeseen käsimatkatavaroiden mukana. Ilmailuhallinnon ja Finnairin sivuilta löytyy tästä lisätietoa, mutta saako koneeseen viedä roll-on dödön ? Noilla mainituilla sivuilla on esimerkkeinä että hajuvettä ei saa viedä, kiinteän huulipunan sen sijaan saa viedä. Mitenköhän suhtautuvat dödöön ?

Sillä tätä kyselen, että ma-ti työmatka Keski-Eurooppaan eikä perkele viitsisi laittaa vähiä kamoja ruumaan jonkun perkeleen dödön tai hammastahnan takia.
 

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
bozik kirjoitti:
Sillä tätä kyselen, että ma-ti työmatka Keski-Eurooppaan eikä perkele viitsisi laittaa vähiä kamoja ruumaan jonkun perkeleen dödön tai hammastahnan takia.
Eikö olisi yksinkertaisinta jättää dödöt kotiin ja ostaa tax-freesta uusi?

Mutta se sääntöhän taisi mennä niin, että nesteiden tulee olla läpinäkyvässä pullossa. Nestettähän se roll-on sisältää eittämättä, eli jos se ei ole läpinäkyvässä astiassa, niin ei käy.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Master God kirjoitti:
Eikö olisi yksinkertaisinta jättää dödöt kotiin ja ostaa tax-freesta uusi?
Näin meinaan toimia. Ei tämäkään tosin välttämättä ole kovin hyvä tapa. Kaiken järjen mukaan minulla on sitten sama probleema uuden dödön kanssa Brysselin kentällä takaisinpäin tullessa.

On muuten perseestä nämä määräykset työmatkojen kannalta. En todellakaan ala valuttamaan esim. hammastahnaa johonkin vitun minigrip pussiin tai jos sen teen niin vien sitten vähintäänkin koka-tahnaa siinä samalla ;)
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
bozik kirjoitti:
On muuten perseestä nämä määräykset työmatkojen kannalta. En todellakaan ala valuttamaan esim. hammastahnaa johonkin vitun minigrip pussiin tai jos sen teen niin vien sitten vähintäänkin koka-tahnaa siinä samalla

Sitähän ne tuntuvat olevan, jotenkin muodostuu väkisinkin sellainen tunne ettei ole lunperin ajateltu ja suunniteltu koko hommaa perusteellisesti, nyt sitten matkustajille koituu paikoitellen kohtuutontakin vaivaa, kuten se, että vielä viikko pari takaperin kussakin EU-maassa sovellettiin omalla tapaa EU:n määrästä mitä tulee matkustajan tarvitsemiin lääkkeisiin. Osassa sovellettiin sääntöä siten, että lääkkeitä sai viedä matkustamoon vain sen verran mitä lennolla tarvitsisi, osassa taasen siten, että mitä matkalla tarvitsisi - ongelmaahan on siinä, että tietyt lääkkeet eivät kestä kylmyyttä eivätkä lentoyhtiöt voi antaa 100% takeita siitä etteivätkö lääkkeet altistuisi kylmyydelle. Se se olisi mukava kun perillä huomaisi nestemäisen lääkkeen jäätyneen matkalla käyttökelvottomaksi tms. Jollei reseptejä tai muuta dokumenttia sairaudesta ole mukana niin sitä on varsin hankala saada korvaavaa lääkitystä tilalle jossain "ambomaalla". Puhumattakaan siitä, että jatkolennoilla lääkkeet saatettaisi ottaa pois ja laitattaa ruumaan, jolloin jälleen olisi ongelmana niiden mahdollinen tuhoutuminen jos altistuvat kylmälle.

vlad.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös