Rotaation vika
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- IFK
Olispa Pesosella munaa pistää Peltonen pihalle tämän kauden jälkeen ja samalla ilmoittaa että tervetuloa herra X
Molemmista samaa mieltä. Roolitus on koko kauden toiminut paremmin kuin edellisellä, jossa esim Vesalainen ja Marleau selasivat ketjusta toiseen, ja Marleau välillä sentterinä välillä laiturina. Jääskä, Koivistoinen välillä kolmosen sentterinä jne.Kova suoritus, Pesoselta...
HIFK odotetusti TOP-4, kuten jo syksyllä kerroin et on mielestäni IFK:lla huomattavasti parempi/yhtenäisempi joukkue kuin edellisenä kautena.
Hyvin malttoi Pesonen kauden aikana, eikä panikoinut hankintojen suhteen kuten esim. Kärpät. Varmasti siihen auttoi: "IFK:n kannattajien parempi maltti vaatimusten suhteen, kuin Oulussa"..
Todella hyviä pointteja ja täysin samaa mieltä. Lisään vielä, että pakisto on omasta mielestä parempi kuin viime kauden lopussa. Hyvä Pessi!Molemmista samaa mieltä. Roolitus on koko kauden toiminut paremmin kuin edellisellä, jossa esim Vesalainen ja Marleau selasivat ketjusta toiseen, ja Marleau välillä sentterinä välillä laiturina. Jääskä, Koivistoinen välillä kolmosen sentterinä jne.
Ainoat joilla oli selkeä rooli, olivat Lehterä ja Nättinen. Katsoin juuri viime kauden viimeisen runkosarjapelin kokoonpanot ja Marleau ykkösen laiturina, Pakarinen kakkosen sentteri, Jääskä kakkosen laidassa, Koivistoinen kolmosen keskellä jne.
Pleijareiden lopussa Pakarinen ykkösen laidalla, Jääskä kakkosen keskellä, Marleau kakkosen laidalla.
Tällä kaudella vaikea nähdä että kokoonpano eläisi vastaavalla tavalla ilman isoa määrää loukkaantumisia.
Nyt on ykkösen jätkät, hyvässä ja pahassa, naulattu paikoilleen hyvissä ajoin. Kakkonen Palmun myötä selkeä, ja selkeästi kolmosta parempi. Kolmonen (Mäkiaho - Somppi - Mieho) hienosti löytänyt energiaa tuovan roolinsa pystyen samalla luomaan paikkoja.
Neloseen puhtaasti rikkovia kokeneita pelaajia.
Huomattavasti selkeämmin roolitettu joukkue hyökkäyksen osalta.
Hyvää pohdintaa! Sen verran uskallan veikata, että offseasonin lopulla, kun Pesosella oletettavasti oli Hallituksen päätöksen pohjalta hyvin rajallinen kassa käytössä niin vastaavassa tilanteessa Salmelainen olisi 11/10 pistänyt rahat hyökkäykseen. Pesonen valitsi toisen reitin, kun kiinnitti Sundin. Tämä nykyinen puolustus on valovuoden edellä jokaista Salmelaisen kokoamaa puolustusta.Todella vaikea on vielä arvioida Pesosen kykyä tuossa nykypestissään, mutta kesken kauden hankinnat ovat osuneet ihan kivasti maaliin. Tässä joukkueessa on kuitenkin niin paljon Salmelaisen kädenjälkeä mukana, että on ihan mahdotonta sanoa miten Pesonen näkee esim. joukkueen roolituksen menestystä haettaessa. Onko se hyökkäyksen osalta selkeä top-6 ja bottom-6 vai onko se selkeä top-9 ja nelosketju? Entä pakisto ja valmennus? Ei me olla vielä saatu näihin vastauksia.
Niin kiinnitti Sundin ja haki kauden aikana 50/50 vahvistuksia/ensi kauden soppareita (Larsen, Somppi) sekä hyökkäykseen että puolustukseen.Hyvää pohdintaa! Sen verran uskallan veikata, että offseasonin lopulla, kun Pesosella oletettavasti oli Hallituksen päätöksen pohjalta hyvin rajallinen kassa käytössä niin vastaavassa tilanteessa Salmelainen olisi 11/10 pistänyt rahat hyökkäykseen. Pesonen valitsi toisen reitin, kun kiinnitti Sundin. Tämä nykyinen puolustus on valovuoden edellä jokaista Salmelaisen kokoamaa puolustusta.
Tätä kelasin itekkin pari päivää sit.Kausi vielä kesken pahasti ja tämä ei ole Pesosen kasaama jengi muutenkaan. Pistää kuitenkin tämä runkosarja miettimään, että niinköhän se Pesonen tietää jotain joukkueenrakennuksesta ja dynamiikasta. Ainakin pelaajana ollut todella monessa menestyvässä joukkueessa. Toisin kuin edeltäjänsä.
Kausi vielä kesken pahasti ja tämä ei ole Pesosen kasaama jengi muutenkaan. Pistää kuitenkin tämä runkosarja miettimään, että niinköhän se Pesonen tietää jotain joukkueenrakennuksesta ja dynamiikasta. Ainakin pelaajana ollut todella monessa menestyvässä joukkueessa. Toisin kuin edeltäjänsä.
Lisätään listalle vielä Teräsmies Roine. Alkio mainitsi tänään, että mies pelannut 9 matsia Edareissa ja ihme kyllä pystynyt välttämään loukkaantumiset. Taitaa Roineella olla lähes 300 runkosarja matsia putkeen. Voi olla vielä tärkeä palanen kevään ratkaisu peleissä.Loistavaa työtä.
Kesken kauden sisään Hovinen, Larsen, Somppi ja Palmu (sekä varauksin Lundell joka teki vaikeina aikoina tärkeitä maaleja ja myös ratkaisi RL-skaboja 1-2kpl).
Jatkot Marleau ja Kiviharju.
Kausi vielä kesken pahasti ja tämä ei ole Pesosen kasaama jengi muutenkaan. Pistää kuitenkin tämä runkosarja miettimään, että niinköhän se Pesonen tietää jotain joukkueenrakennuksesta ja dynamiikasta. Ainakin pelaajana ollut todella monessa menestyvässä joukkueessa. Toisin kuin edeltäjänsä.
Loistavaa työtä.
Kesken kauden sisään Hovinen, Larsen, Somppi ja Palmu (sekä varauksin Lundell joka teki vaikeina aikoina tärkeitä maaleja ja myös ratkaisi RL-skaboja 1-2kpl).
Jatkot Marleau ja Kiviharju.
Jatkoihin jonon jatkoksi vielä Lehterä, kenen parin vuoden jatko on ehkäpä se suurin hauiksen näyttö so far Pesoselta.
Nyt kiinnostaa mitkä oli haparoinnit?Lehterä on siinä mielessä poikkeustapaus, kun mies haluaa perheineen asustaa etelä-Helsingissä eikä jaksa enää raahautua maakuntiin pelaamaan, niin häneltä tarvii käydä kysymässä enää vain "liksa about sama ja montako vuotta?"
En väheksy tällä kumpaakaan, en Pesosta tai Lehterää. Pesonen saa muilla soppareilla näyttää, että tietää, mitä on tekemässä. Alku lupaa hyvää, paria haparointia lukuunottamatta.
Nyt kiinnostaa mitkä oli haparoinnit?
Jos tarkoitat loukki paikkaus pelaajia, niin nopealla aikataululla ei ole mahdollista saada huippuja pätkädiileillä.
Koska kokokauden soppareilla tulleet on hyviä, no Roineesta en niin tiedä, mut vissiin lojaali joukkuepelaaja, tuskin ehkä pelaa kaikkia pleijari matseja nyt ku Komarovkin palaa, hyvä et on leveyttä, sitä ei ikinä liikaa IFK:ssa.
Mun mielestä Nurmi oli hallittu riski, eikö hän kellottanut peleissään +20 minuutteja?Tarkoitan lähinnä Granbergiä ja Nurmea. Toinen jostain Ruotsin aladivarista paikkaamaan kolhuja ja toinen Kerhosta lähes tulkoon suoraan vemppaosastolle loppukaudeksi.
Yritys hyvä, en siitä sorsi Pesosta missään nimessä. Ja nämä muut kauden aikaiset haut ovat mielestäni täyttäneet paikkansa hyvin.
Kokonaisuutena annan Pesoselle arvosanan 8 tällä hetkellä. Katsotaan ensimmäinen kokonaan hänen kokoama joukkue.
Mun mielestä Nurmi oli hallittu riski, eikö hän kellottanut peleissään +20 minuutteja?
Ikävä et loukkaantui, mut ei vaikuta meidän pakiston kokonaisuus arvosanaan oikeastaan ollenkaan.
No mut eihän Pesonen voi kontrolloida peliaikaa, mun mielestä high risk/ high reward hankinta ja kun kukaan ei oo kylmänä niin seiskapakkina ois vaan käyttöö.Olen ymmärtänyt, että nuo kellotetut minuutit osaltaan johtivat siihen, että hän on loppukauden sivussa.
Olen myös voinut ymmärtää väärin.
Lehterä on siinä mielessä poikkeustapaus, kun mies haluaa perheineen asustaa etelä-Helsingissä eikä jaksa enää raahautua maakuntiin pelaamaan, niin häneltä tarvii käydä kysymässä enää vain "liksa about sama ja montako vuotta?"
En väheksy tällä kumpaakaan, en Pesosta tai Lehterää. Pesonen saa muilla soppareilla näyttää, että tietää, mitä on tekemässä. Alku lupaa hyvää, paria haparointia lukuunottamatta.
No mut eihän Pesonen voi kontrolloida peliaikaa, mun mielestä high risk/ high reward hankinta ja kun kukaan ei oo kylmänä niin seiskapakkina ois vaan käyttöö.
Mun mielestä pienen panoksen hallittu riski, tuskin vaikutti kassaan suuresti.
Olen tietoinen Lehterän halukkuudesta asua etelä-Helsingissä, tuohan lienee ainoa syy, miksi Jori on alun perin meille edes tullut. Tai siis tuo ja sarja missä narrit ovat pelanneet/eivät ole pelanneet alkuperäisen sopimuksen tekohetkellä. Jatkosopimuksen tekohetkellä on ollut jo hyvin tiedossa, että suurehkolla todennäköisyydellä narrit voikin pelata ensi kaudella jo liigaa. Jorilla olisi siten voinut olla markkinamielessä duopoli monopolin sijaan. Eikä Lehterällä varmaan ainakaan HIFK:n puolelta asetettuna ollut ehdotonta takarajaa jatkon tekemiselle kauden alussa. Jorin on siis halunnut jatkaa nimenomaisesti HIFK:ssa, eikä ole jäänyt katsomaan, muuttuuko markkina yllä viitatulla tavalla. Tästä mä annan sulan Pesosen hattuun. Ja koska Jori on vaan niin helvetin tärkeä pelaaja, on se sulka mun mielestä kaikkein suurin tähänastisista.
Olen antanut itseni ymmärtää, että Jorilla on ainakin jollain tavoin sukset ristissä naapuriin. Voihan se olla, että mieli on muuttunut uuden organisaation myötä, mutta en löisi vetoa sen puolesta.