Pari testiä mitä kannattaa tehdä:Osaisikohan joku täällä auttaa? Itselläni on tässä muutaman päivän ajan ollut reitittimen kanssa ongelma, toisin sanoen en pysty muodostamaan siihen yhteyttä läppärillä tai PS5:lla. Oma puhelimeni, telkkari sekä avovaimon Apple laitteet yhdistyvät myöskin siihen hetkessä, joten ongelma on vain näissä minun laitteissani.
Muutama päivä sitten, kun olin omalla läppärilläni (windows) menossa nettiin huomasin, ettei läppäri ollutkaan pystynyt muodostamaan yhteyttä WiFiin. Verkko kyllä löytyi, mutta saate sanoina klassinen ei internet yhteyttä. Olen tässä nyt useamman kerran käynnistellyt reititintä uudestaan sekä tarkistanut johtoja, mutta siitä huolimatta verkko kyllä löytyy, mutta edelleen herjaa että ei internet yhteyttä. Läppärini löytää oman puhelimeni, ja pystyn puhelimestani jakamaan verkon läppärille. Reititin on noin 3 vuotta vanha Huawei WA8021V5, jonka kanssa ei ole aiemmin ollut mitään ongelmia. Reititinkin on pysynyt samalla paikalla aina, joten ongelmat eivät johdu myöskään siitä, että reitin olisi liian kaukana.
Alkaa itseltä loppua ideat, että mistä tämä yhtäkkinen ongelma voi johtua näillä tietyillä laitteilla.
- Kuten tuossa @rpeez mainitsi, niin piuhalla kannattaa kokeilla omat laitteet käyttää kiinni
- Toinen kokeilun arvoinen: Windowsin / PS:n verkkoasetuksista merkkaat sen WiFin unohdetuksi. Tämän jälkeen uusi yhdistäminen (pitäisi sitten kysyä WiFin salasanaa uusiksi).
- Kokeile määrittää PS:lle tai läppärille käsin IP-osoite.
- Kokeile vaihtaa testiksi läppärin DNS-palvelimet vaikka 8.8.8.8