Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 010 277
  • 47 206

Seether

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penthouse
Kertokaapas joku Movie Makerin kaltainen ohjelma millä pystyisi leikkaamaan ja liittämään pätkiä yhdeksi kokonaiseksi videoksi? Movie Maker kyllä löytyy koneelta, mutta se on perseestä. Ei sillä mitään pysty tekemään kun koko ajan itkee, että "Windows Movie Maker on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja tämä ei ole yksin minun ongelmani. Olen kuullut, että monilla muillakin kyseinen ohjelma itkee jatkuvasti.
 

Alamummo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool FC, Heiskanen, Lundell, Rantanen
Saksa - tuo titteliviidakoitten luvattu maa...

Saksatietäjämme scholl varmasti ainakin osaa vastata tähän:

Onko Angela Merkelin titteli tätä nykyä Frau Bundeskanzlerin, Frau Dr. Bundeskanzlerin vai Dr. Bundeskanzlerin? Vai kenties onko se jotain muuta?

Ihan uteliaisuuttani kysyn, enkä jaksaisi kauheasti googlettaa. Merkelin omilta sivuilta en oikein vastausta löytänyt, siellä hän oli Dr. Angela Merkel.
 

smasa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Djurgårdens IF, Eintracht Frankfurt
Seether kirjoitti:
Kertokaapas joku Movie Makerin kaltainen ohjelma millä pystyisi leikkaamaan ja liittämään pätkiä yhdeksi kokonaiseksi videoksi? Movie Maker kyllä löytyy koneelta, mutta se on perseestä. Ei sillä mitään pysty tekemään kun koko ajan itkee, että "Windows Movie Maker on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja tämä ei ole yksin minun ongelmani. Olen kuullut, että monilla muillakin kyseinen ohjelma itkee jatkuvasti.

Pinnacle Studiosta on ainakin aiemmin ollut saatavilla joku 30 päivän trial version, suosittelen.

EDIT:
Vierailepa http://www.tucows.com/downloads/Windows/AudioVideo/Video/VideoEditors/
valinnanvaraa riittää ja kaikki tarjolla olevat lienevät laillisia (demo/shareware/freeware).
 
Viimeksi muokattu:

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Seether kirjoitti:
Kertokaapas joku Movie Makerin kaltainen ohjelma millä pystyisi leikkaamaan ja liittämään pätkiä yhdeksi kokonaiseksi videoksi? Movie Maker kyllä löytyy koneelta, mutta se on perseestä. Ei sillä mitään pysty tekemään kun koko ajan itkee, että "Windows Movie Maker on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja tämä ei ole yksin minun ongelmani. Olen kuullut, että monilla muillakin kyseinen ohjelma itkee jatkuvasti.

Vaikka Pinnacle Studio
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Seether kirjoitti:
Kertokaapas joku Movie Makerin kaltainen ohjelma millä pystyisi leikkaamaan ja liittämään pätkiä yhdeksi kokonaiseksi videoksi? Movie Maker kyllä löytyy koneelta, mutta se on perseestä. Ei sillä mitään pysty tekemään kun koko ajan itkee, että "Windows Movie Maker on havainnut virheen, ja tuote on suljettava. Pahoittelemme häiriötä." Ja tämä ei ole yksin minun ongelmani. Olen kuullut, että monilla muillakin kyseinen ohjelma itkee jatkuvasti.

Isoja videotiedostoja käsiteltäessä movie maker taitaa kaatua aina... Paska mikä paska.
Kannattaa etsiä jostain joku toinen ohjelma
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Lätkän pistepörssissä on seuraava tilanne:

Pelaaja A, 27 ottelua, pisteet 28
Pelaaja B, 26 ottelua, pisteet 27

Millä todennäköisyydella pelaaja B nousee 27. pelissä (oletetaan että pelaa) samoihin pisteisiin pelaajan A kanssa?
Voiko tuon laskea?
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
DanC kirjoitti:
Millä todennäköisyydella pelaaja B nousee 27. pelissä (oletetaan että pelaa) samoihin pisteisiin pelaajan A kanssa?
Voiko tuon laskea?
Jos hänet laitetaan Alfredssonin tilalle Heatleyn ja Spezzan ketjuun pelaamaan tuo ottelu, niin todennäköisyys lähentelee 100 prosenttia. Toinen vaihtoehto on, että kyseessä on itse Alfredsson, jolloin puhutaan jälleen lähes 100% todennäköisyyksistä.

Vanha kunnon Alfredsson-kaava. Muunlaista ratkaisua en itse tuohon probleemaan keksinyt.
 

Jääkuutio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins + ex-Kiekko-Espoo
DanC kirjoitti:
Lätkän pistepörssissä on seuraava tilanne:

Pelaaja A, 27 ottelua, pisteet 28
Pelaaja B, 26 ottelua, pisteet 27

Millä todennäköisyydella pelaaja B nousee 27. pelissä (oletetaan että pelaa) samoihin pisteisiin pelaajan A kanssa?
Voiko tuon laskea?

Vastattakoon vaikka niin, että jos pelaaja B on Steve Kariya ja pisteiden teon todennäköisyys noudattaa standartoitua normaalijakaumaa, on todennäköisyys sille, että Kariya tekee pisteen tai enemmän on 51,6%.

Vastasiko kysymykseen? Ei niin...
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
DanC kirjoitti:
Lätkän pistepörssissä on seuraava tilanne:

Pelaaja A, 27 ottelua, pisteet 28
Pelaaja B, 26 ottelua, pisteet 27

Millä todennäköisyydella pelaaja B nousee 27. pelissä (oletetaan että pelaa) samoihin pisteisiin pelaajan A kanssa?
Voiko tuon laskea?

Itse näkisin että koska tasoihin nouseminen tarkoittaa yhtä pistettä pitäisi katsoa pelaaja B:n otteluhistoriaa.
Oletettakoon, että B on tehnyt pisteitä 20 ottelussa 26:sta, niin tilastollinen pisteentekotodennäköisyys olisi 77%. Ja koska B:lle riittää se, että hän tekee pisteen, niin kenties olisi niin että 77% todennäköisyydellä B nousee tasoihin A:n kanssa.

A:n ohi meneminen sen sijaan vaatisi 2 tai useamman pisteen syntymiseen käytetyn pelin määrän laskemista.

Noin tuon voisi mielestäni laskea ja tuolta pohjalta käsittääkseni vedonlyönnissä annetaan Will/will not score-kertoimia.
 

Pikkujofa

Jäsen
Ainakaan haku-toimintoa käytettyäni en löytänyt tähän kauan mieltä askarruttaneeseen kysymykseeni vastausta, jotenka valaiskaapa tyhmempää..

Miksi SM-liigassa pelikello tikittää eteenpäin ja vastaavasti änärissä taaksepäin?
 

DanC

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, Bleg, ACM
Pikkujofa kirjoitti:
Miksi SM-liigassa pelikello tikittää eteenpäin ja vastaavasti änärissä taaksepäin?

Pohjois-Amerikassa kellojen vieterit laitetaan toisinpäin kuin eurooppalaisissa kelloissa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Veikkaisin, että jenkeille on liian vaikea laskea itse paljonko peliä on jäljellä. Sitähän ei yleensä tartte laskea, että paljonko on pelattu. Kello tikittää taaksepäin myös muissa jenkkilajeissa.
 

HABS #11

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Pelicans, Antikale Lahko
Pikkujofa kirjoitti:
Ainakaan haku-toimintoa käytettyäni en löytänyt tähän kauan mieltä askarruttaneeseen kysymykseeni vastausta, jotenka valaiskaapa tyhmempää..

Miksi SM-liigassa pelikello tikittää eteenpäin ja vastaavasti änärissä taaksepäin?

Suomi tunnetaan pikku amerikkana ja ensi kaudella sm-liigassa kelloja muutetaan lähemmäksi NHL käytäntöä. Ensimmäiset 10min kellot näyttävät pelattua aikaa ja viimeisen 10min jäljellä olevaa aikaa.
 

repe_joke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim
HABS #11 kirjoitti:
Suomi tunnetaan pikku amerikkana ja ensi kaudella sm-liigassa kelloja muutetaan lähemmäksi NHL käytäntöä. Ensimmäiset 10min kellot näyttävät pelattua aikaa ja viimeisen 10min jäljellä olevaa aikaa.

Tämäpäs kiva. Eipähän ainakaan äkkinäinen kanava surffari tiedä sitten paljonko erästä on pelattu.
"Jaa 9:47 vasta ekasta erästä takana" Vai onko sittenkin 10:13?

Ei kyllä kuulosta minun korvaani järkevältä muutokselta. Varmaan yv:t menee sitten myös silleen, että ekana näytetään ensimmäinen minuutti pelattua aikaa ja toinen jäljellä olevaa aikaa.
 

Mats Bedö

Jäsen
Suosikkijoukkue
TrailBlazers, HIFK, Bruins & Raiders
Kuka oli se suomalainen jannu, joka oli 80-luvulla hetken aikaa LA Lakersissa mukana?? Tais olla kesaliigassa ihan univormussakin... Ja eiks han sittemmin tullut Suomeen ja ToPoon...??
 

Puster

Jäsen
1Timer kirjoitti:
Kuka oli se suomalainen jannu, joka oli 80-luvulla hetken aikaa LA Lakersissa mukana?? Tais olla kesaliigassa ihan univormussakin... Ja eiks han sittemmin tullut Suomeen ja ToPoon...??
Eikös kyseinen jamppa ollut nimeltään Timo Saarelainen.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
No niin, eilinen lumimyrsky aiheutti meidän taloudelle lyhyitä sähkökatkoksia. Yhden sellaisen jälkeen tietokoneen keskusyksikköön ei tullut enää virtaa, vaikka näytössä paloi valmiustilavalo ja samaan pistorasiaan kytketyt stereot toimivat. Päättelin, että jotain kivaa on käynyt (virtalähde tai emolevy päreinä?), ja menin nukkumaan. Aamulla kuitenkin kokeilin vielä konetta, ja sepä lähti toiminaan aivan normaalisti! Kymmenen minuutin kuluttua kuitenkin sähköt räpsähtivät jälleen sekunniksi pois aiheuttaen saman ilmiön, kuin eilen illalla; keskusyksikkö pimeänä, muut kamat toimii. Onko kellään ideaa, mikä voisi olla homman nimi? En ole vielä päässyt kysymään vaimolta, toimiiko kone nyt normaalisti.
 

palle fontän

Jäsen
Suosikkijoukkue
RDS
Itselläni oli joskus suurehkoja vaikeuksia saada Fujitsun pöytäkonetta heräilemään sähkökatkon jälkeen. Sitten kun se kerran käyntiin pörähti, niin ei enää ongelmaa. Syytä tuohon en tiedä.
 

jerry

Jäsen
sampio kirjoitti:
No niin, eilinen lumimyrsky aiheutti meidän taloudelle lyhyitä sähkökatkoksia. Yhden sellaisen jälkeen tietokoneen keskusyksikköön ei tullut enää virtaa, vaikka näytössä paloi valmiustilavalo ja samaan pistorasiaan kytketyt stereot toimivat. Päättelin, että jotain kivaa on käynyt (virtalähde tai emolevy päreinä?), ja menin nukkumaan. Aamulla kuitenkin kokeilin vielä konetta, ja sepä lähti toiminaan aivan normaalisti! Kymmenen minuutin kuluttua kuitenkin sähköt räpsähtivät jälleen sekunniksi pois aiheuttaen saman ilmiön, kuin eilen illalla; keskusyksikkö pimeänä, muut kamat toimii. Onko kellään ideaa, mikä voisi olla homman nimi? En ole vielä päässyt kysymään vaimolta, toimiiko kone nyt normaalisti.

Laita minuutiksi tai kahdeksi se powerin virtanappula offille tai nykäise koko piuha irti koneesta. Itselläni ainakin lähtee noin käyntiin joka kerta kun on sammunut sähkökatkon takia. Tietysti huonolla tuurilla on voinut jotain hajotakin.
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kuuluisi melkeinpä vitutusketjun puolelle, mutta mikä ihme siinä on, kun monet vanhukset eivät vaikuta tietävän, että vieraiden ihmisten tuijottaminen on sopimatonta ja vastoin yhtä alkeellisimmista käytöstavoista?


Ranger
 
Tänne taas kyssäriä liigapelistä. Eli onko oulun raksilassa joku ns. vieraskatsomo? Tarkoitus olisi sinne tulla peliin kärpät- SaiPa 11.12. Toki suurta ongelmaa tuskin tulee jos joutuu kärppä päädyssä olemaan. Mutta ehkä tuo SaiPa on kuitenkin enempi suosikki. Ja ilmeisesti olen niitä harvoja jotka täältä etelämmästä sinne raahautuu. Mutta on muutakin ohjelmaa sielläpäin silloin. Ja ilmeisesti kyseinen jäähalli sijaitsee lähellä keskustaa ja bussiasemaa? Näin olin kartasta katsovinani. Ja lippuja saa varmaan hallilta. Jos ei tuokin ole jostain ihme syystä joku helevatan juhlapeli niinkun oli jyp-hpk viimeks.
 

Pikkujofa

Jäsen
tintti83 kirjoitti:
Tänne taas kyssäriä liigapelistä. Eli onko oulun raksilassa joku ns. vieraskatsomo? Tarkoitus olisi sinne tulla peliin kärpät- SaiPa 11.12.

Yleensä vierasjoukkueen fanit ovat tuolla E ja F-katsomojen kulmauksessa.
Paikat ovat ilmeisesti seisomapaikkoja, jotenka suosittelen ostamaan tiketin lippupalvelusta etukäteen.

Lipunostossa varmaan tarpeen katsomokartta:

http://www.oulunkarpat.fi/liput.php
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös