Liigan kurinpitopäätökset kaudella 2023–2024

  • 276 230
  • 2 260

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Taas perinteinen väärinymmärrys: polvitaklaus ei ole taklaus, joka osuu polveen, vaan taklaus, joka suoritetaan polvella esim. polvea eteenpäin työntäen tai ojentaen. Siis taklataan polvella, ei polveen.
No itse näin tuon tilanteen niin, että nimenomaan vastaanottajan jalka ei ehtinyt alta pois vaan jäi alle. Jesse ei mielestäni hakenut osumaa polvella, mutta voi olla että olen väärässäkin.

Tuolla pelaajan kommentilla hain lähinnä sitä, että osumaa ei juuri edes ollut.
 

1946

Jäsen
Suosikkijoukkue
PM07, Oulun Kärpät
Case Ritchie vs. Case Baptiste

Jännää nähdä, miten Liigan kurinpito rankaisee Baptisteä tuosta eilisestä. Ritchien temppu oli ainakin minun silmääni paljon vaarattomamman näköinen kuin Baptisten vastaava, ja pelikieltoahan Ritchielle tuli se 8 ottelua.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jännää nähdä, miten Liigan kurinpito rankaisee Baptisteä tuosta eilisestä. Ritchien temppu oli ainakin minun silmääni paljon vaarattomamman näköinen kuin Baptisten vastaava, ja pelikieltoahan Ritchielle tuli se 8 ottelua.
Ihan mielenkiinnosta; miksi Ritchien lyönnit olivat paljon vaarattomamman näköisiä?
 

Hantta#23

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ihan mielenkiinnosta; miksi Ritchien lyönnit olivat paljon vaarattomamman näköisiä?
Oletko ihan oikeasti edes tosissasi kysyessäsi tuota?
Mietipä nyt järkevästi mitä tuosta voi pahimmillaan seurata kun vedetään poikittaisella komposiitti mailalla useamman kerran niskan seudulle. Pahimmillaan murtuma niskarankaan ja jopa halvaantuminen.
Eivät päähän kohdistuneet nyrkin iskutkaan vaarattomia ole vaan silläkin voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi mutta kuitenkin valtava ero siihen kun toinen takoo kahden käden voimin komposiitti mailalla toista niskan ja pään seudulle.
Ritchie sai tuosta nyrkkeilystä 8 ottelua pelikieltoa joten mikäli jos Liiga oikeasti haluaa tälläiset kitkeä pois niin Baptisten pitäisi saada tuosta isomman kakun kuin mitä Ritchie sai eli 10-12 ottelua.
Liigan kurinpidon pitäisi vihdoin jo keskittyä olennaiseen ja ottaa Baptisten tyyliset poikittaiset mailan iskun pään seudulle, alaselkään, polvi -ja laitataklaukset, päähän kohdistuneet taklaukset pois ennenkuin tulee suurempaa vahinkoa.
 
Viimeksi muokattu:

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Oletko ihan oikeasti edes tosissasi kysyessäsi tuota?
Mietipä nyt järkevästi mitä tuosta voi pahimmillaan seurata kun vedetään poikittaisella komposiitti mailalla useamman kerran niskan seudulle. Pahimmillaan murtuma niskarankaan ja jopa halvaantuminen.
Eivät päähän kohdistuneet nyrkin iskutkaan vaarattomia ole vaan silläkin voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi mutta kuitenkin valtava ero siihen kun toinen takoo kahden käden voimin komposiitti mailalla toista niskan ja pään seudulle.
Ritchie sai tuosta nyrkkeilystä 8 ottelua pelikieltoa joten mikäli jos Liiga oikeasti haluaa tälläiset kitkeä pois niin Baptisten pitäisi saada tuosta isomman kakun kuin mitä Ritchie sai eli 10-12 ottelua.
Liigan kurinpidon pitäisi vihdoin jo keskittyä olennaiseen ja ottaa Baptisten tyyliset poikittaiset mailan iskun pään seudulle, alaselkään, polvi -ja laitataklaukset, päähän kohdistuneet taklaukset pois ennenkuin tulee suurempaa vahinkoa.

Vaikka Baptiste ansaitseekin jonkun pelikiellon niin sääntörikkeitä tuli vähemmän kuin Ritchien tapauksessa (katsoo sitä millä laseilla tahansa). Ei toki olennaista sillä nämä ei kuulu kiekkoon. Mutta jos kaikki seikat ottaa nyt huomioon ja arvioidaan pelkästään päälyönnit Ritchie-asteikolla niin pelikiellon pituus on 4-5 peliä. Toteutuva tuomio lienee 3 pelin paikkeilla.
 

hyperion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Vaikka Baptiste ansaitseekin jonkun pelikiellon niin sääntörikkeitä tuli vähemmän kuin Ritchien tapauksessa (katsoo sitä millä laseilla tahansa). Ei toki olennaista sillä nämä ei kuulu kiekkoon. Mutta jos kaikki seikat ottaa nyt huomioon ja arvioidaan pelkästään päälyönnit Ritchie-asteikolla niin pelikiellon pituus on 4-5 peliä. Toteutuva tuomio lienee 3 pelin paikkeilla.
Minä uskon 1 tai 2.

2 tuntuu omasta mielestä kohtuullisimmalta aidosti. Ei ole mitään takeita siitä että Liiga ottaa Jatkoaikatulkinnan siitä että tässä on komposiitilla hakattu, koska on kuvakulmia jotka antavat aidosti sen kuvan, että hanskalla lyömistä se on. Ritchien eka lyöntikin oli ilmainen itseasiassa, siinä vieressähän seisoi joku naurettava raitapaita jolla oli punaista hihassa ja tuijotti lyömistä suu auki niinkuin meikäläinen 10-vuotiaana bikiniasuista naista biitsillä, ja jäähykäsi nousi vasta tokasta lyönnistä. Nurmen kilpparit, Bryggmanin oma rike, Nurmen kypärättömyys, toiminta tuomarien väliintulossa... Itse näen Ritchie-asteikolla tämän olevan 2.

1 taas olisi tavallaan Liigalle työväline pestä omia käsiään tässä ja säilyttää kasvojaan (niin rumat kuin ne ovatkin) myös. Jotain sen kaltaista, että koska ei tää nyt "niin paha" ollut niin siksi ei tullut 2 minuuttia enempää eikä lähetetty itse kurinpitoon. Mutta että nyt uudemmalla harkinnalla niin pyöristyikin juuri niin että yhteen otteluun riittää rikkeet.

Huomenna kello 12 mennessä tiedetään.

Voin olla väärässä ja tulee se 10-14 ottelua mitä muu Suomi kaipaa. Saa nähdä.
 
Viimeksi muokattu:

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Montako peliä huilia laitetaan Boman & Kova kaksikolle jotka pitivät tilannetta 2 minuuttisen arvoisena? Ja vielä videolta katsomisen jälkeen. Ei kun perkele Boman ainakin puhalsi jo tänään.
 
Viimeksi muokattu:

Nilkkarallia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Varmaan aika odotettu tuomio. Sinällään yks hailee.

Kyseinen peli jätti kyllä tosi paskan maun tuomaritoiminnasta. Toivottavasti ei tarvitse nähdä tota kaksikkoa kevään tärkeissä peleissä. Bomanilta ei muistu tälläisiä ohipelejä menneisyydestä, mut Kova alkaa olla jo liiankin tuttu.
 

axe

Jäsen
Ajassa 53.37 Tapparan pelaaja Nicholas Baptiste saa väkivaltaisuudesta ainoastaan 2 minuutin rangaistuksen, vaikka pahoinpitelee / hakkaa poikittaisella mailalla puolustuskyvytöntä jäässä makaavaa Pelicansin pelaajaa Lars Bryggmania niskaan toistuvasti selän puolelta. Loukkaantumisriski tilanteessa todella suuri ja teko törkeä, sekä Tapparan pelaajalla on selvä vahingoittamistarkoitus.

Ei jumalauta. En oo kauheen hyvä myötähäpeässä, mutta tää tunne saattaa olla sitä.
 

hyperion

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ajassa 53.37 Tapparan pelaaja Nicholas Baptiste saa väkivaltaisuudesta ainoastaan 2 minuutin rangaistuksen, vaikka pahoinpitelee / hakkaa poikittaisella mailalla puolustuskyvytöntä jäässä makaavaa Pelicansin pelaajaa Lars Bryggmania niskaan toistuvasti selän puolelta. Loukkaantumisriski tilanteessa todella suuri ja teko törkeä, sekä Tapparan pelaajalla on selvä vahingoittamistarkoitus.

Ei jumalauta. En oo kauheen hyvä myötähäpeässä, mutta tää tunne saattaa olla sitä.
Onhan toi kyllä oikeasti noloa kieltä.

Ja siis jos joku ei saanut tästä kiinni, niin kyseessä on kirjaimellisesti Pelicansin kurinpitokäsittelypyynnön sisältö.
 

Nikez4

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans,Boston,Newcastle
Onhan toi kyllä oikeasti noloa kieltä.

Ja siis jos joku ei saanut tästä kiinni, niin kyseessä on kirjaimellisesti Pelicansin kurinpitokäsittelypyynnön sisältö.
Kyllä kyseessä ei ollut poikkari mutta eikös tämä teko ollut kuitenkin aika törkeä ja selkeä vahingoittamis tarkoitus.
 

peksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Crystal Palace, Tappara ja HIFK
Tässä näkyy kuinka oikeassa olin aiemmin. Kaikille kukkahatuille jotka kritisoivat mua niin seuratkaa jääkiekkoo se sama 37v mitä mä oon seurannu ja tulkaa sitten vasta aukomaan päätänne mulle.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Rönnin ihan saatana paska pumppu
Tässä näkyy kuinka oikeassa olin aiemmin. Kaikille kukkahatuille jotka kritisoivat mua niin seuratkaa jääkiekkoo se sama 37v mitä mä oon seurannu ja tulkaa sitten vasta aukomaan päätänne mulle.
Kandee vaihtaa ne linssit ja miettiä uudelleen seuraavan kerran kun porkkana on perse pystyssä jäällä.
 

YOLO 1922

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Penguins
Tässä näkyy kuinka oikeassa olin aiemmin. Kaikille kukkahatuille jotka kritisoivat mua niin seuratkaa jääkiekkoo se sama 37v mitä mä oon seurannu ja tulkaa sitten vasta aukomaan päätänne mulle.
Tähän on kuin suoraa BR79 kommentti menneistä lehdistötilaisuuksista. Tosin Tamilla on vuosia muutama vielä enemmän.

Tuomiosta: alimitoitettu, mutta odotettu.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kurinpitodelegaatio katsoo, että ensimmäinen Baptisten suorittama isku Bryggmaniin on vielä vähäisen kovuutensa johdosta sääntöjen rajamailla oleva sallittu pyrkimys päästä irti Bryggmanin kiinnipitämisestä.

Pelaajien on hyvä jatkossa muistaa, että Liigan linjauksen mukaan saa kerran lyödä maassa makaavaa takaraivoon. Toisesta lyönnistä saattaa sitten protestien jälkeen tulla 1 ottelun pelikielto.
 

Tapsuttelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Juuri tuo, mitä yllä todettiin, eli toinen käyttää kättä ja toinen mailaa. Ihan mielenkiinnolla kysyn kumpi sinusta vaikuttaisi todennäköisemmin vaarallisemmalta: lyöt jotain lätkähanskalla vai lätkämailalla?
Vastataan nyt tuohon, kun kerran kysyit; kyllä se mailalla lyönti lähtökohtaisesti on vaarallisempi, tapauksesta riippuen. Mutta edelleen ihmettelen, että miten Ritchien lyönneistä saa paljon vaarattomamman näköisiä. Itse ne arvioisin kyllä paljon lähemmäksi toisiaan. Ritchie taisi lyödä ainakin neljä kertaa vs. Baptisten kaksi iskua, ja Nurmen pää osittain jään pinnassa, jolloin vastavoimaa eri tavalla kuin Bryggmanin kohdalla.

Ja vaikka Baptisten maila olisikin osittain osunut Bryggmania, niin sitä mailan osumaa ei olisi mitenkään voinut verrata ihan puhtaasti mailan varrella lyötyyn iskuun. Vaikka kummankaan iskut ei mitään järin voimakkaita olleet (täysin turhia ja tuomittavia silti), niin jotenkin olisin taipuvainen uskomaan, että Ritchien lyönneissä enemmän niin sanotusti sitä jerkkua kuitenkin löytyy kuin Baptisten.

Oletko ihan oikeasti edes tosissasi kysyessäsi tuota?
Mietipä nyt järkevästi mitä tuosta voi pahimmillaan seurata kun vedetään poikittaisella komposiitti mailalla useamman kerran niskan seudulle. Pahimmillaan murtuma niskarankaan ja jopa halvaantuminen.
Eivät päähän kohdistuneet nyrkin iskutkaan vaarattomia ole vaan silläkin voi saada pahaa jälkeä aikaiseksi mutta kuitenkin valtava ero siihen kun toinen takoo kahden käden voimin komposiitti mailalla toista niskan ja pään seudulle.
Ritchie sai tuosta nyrkkeilystä 8 ottelua pelikieltoa joten mikäli jos Liiga oikeasti haluaa tälläiset kitkeä pois niin Baptisten pitäisi saada tuosta isomman kakun kuin mitä Ritchie sai eli 10-12 ottelua.
No totta ihmeessä kysyin tosissani, kun ihmetytti, että miten Baptisten iskuista niin paljon vaarallisemman näköisiä saa. Mutta toki niistä saa, jos noin haluaa niitä noin dramatisoida ja perusteettomasti mailalla lyödyiksi kategorisoida. Kuten edellä kirjoitin, niin mistään mailaniskusta ei varsinaisesti Baptistenkaan tapauksessa voi tosissaan puhua. Vaikka olisi puolittain osunutkin sekä hanskalla, että mailalla, niin puhuttaisiin silti ihan eri tapauksesta, kuin jos jollain metrin oteleveydellä vetäisee keskiosalla päin näköä tai niskaa. Nyt ei sellaisesta todellakaan ollut kyse.

Mitä tulee noihin pelikieltoihin, niin Ritchien 8 peliä oli kyllä aika raju, ja toisaalta Baptistelle annettu yksi ottelu olisi saanut olla kaksi tai kolme. Itse olisin antanut Ritchielle 5 ja Baptistelle 3.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös