Suomen presidentinvaalin 2024 liveseuranta

  • 133 242
  • 3 006

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mutta en silti pidä tällaisia purkauksia järkevinä.
Onhan toi nyt ihan järjenköyhää, että Twitter on tälläkin hetkellä täynnä näiden ääripäiden tähden totuuksia, että Suomi on homofobinen maa ja äänestetty on väärin sen tähden kun Haavisto on homo.

Pekka oli niin hyvä häviäjä kuin häviäjä voi olla, niin samaa toivoisi hänen kannattajiltaan, eikä lähteä tälle demokratian halventamisen linjalle.
 

Jeffrey

Jäsen
Ensimmäisestä virkkeestä olen itse asiassa jopa samaa mieltä. Ei siitä tietenkään faktaa ole, mutta uskon että Haavisto olisi heterona saanut sen 1,5%-yksikköä enemmän ääniä.

Tosin on häntä äänestetty myös koska on homoseksuaali. Toki vaikea määritellä tämän vaikutusta, mutta muulen ettei esimerkiksi Halonen olisi ikinä ollut presidentti jos Rehn olisi voittanut Ahtisaaren.
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Veikkaan, että pressan pesti olisi Marinille oikeinkin mieluisa. Ei tarvitsisi itse tehdä päätöksiä ja kävisi välillä vähän viisastelemassa ja lukemassa valmiita puheita.
Ja siinä 40v iässä osataan piilottaa koksut ja ois ainakin tilaa bailata ilman median ahdistelua. No vitsi vitsi, mulla ei ole kyllä mitään Marinia vastaan. Hoiti hommat esimerkillisesti pääministerinä. (lukekaa: mielestäni)
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Sanotaanko näin, jos Haavistolla olisi ollut sama buugi kuin 2012 kampanjoinnissa niin olisi voittanut. Niinistön kansansuosio vaan oli poikkeuksellisen kovaa jo pitkältä ajalta, mutta nyt oli se Haaviston sauma.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät

Mitä veikkaatte, että kukakohan IL:n toimittaja on tämän takana? :D

No ei tarvitse edes arvata.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Nää Wikipediaankin asti ilmestyneet jutut Stubbin biseksuaalisuudesta taitavat ainakin siinä mielessä pitää paikkaansa että aikamoista perseennuolemista Haavistoa kohtaan tuli äsken tuossa haastattelussa. Haavisto melkeimpä antoi pakit eikä lähtenyt samalle nuoleskelulinjalle.

Mutta joo, kahdesta huonosta vaihtoehdosta vähemmän huono tuli valittua.
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mikäli Vihreät haluaa Haaviston menestyksestä nostetta, oli kyllä virheratkaisu päästää YYA-muumio Erkki Tuomioja ääneen Ylen suorassa lähetyksessä. Yksi vahingollisimmista viime vuosikymmenten suomalaispoliitikoista.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Siis asuuko Ahvenanmaalla suomalaisia? Saiko sieltä edes ostaa kämppää itselleen jos ei ole saarelaista herrasväkeä?
Muistaakseni menee niin että on pitänyt asua vähintään kymmenen vuotta että saa ostaa asunnon.

Ei yhtään rotupuhtautta vaalivaa meininkiä...
 

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Ensimmäisestä virkkeestä olen itse asiassa jopa samaa mieltä. Ei siitä tietenkään faktaa ole, mutta uskon että Haavisto olisi heterona saanut sen 1,5%-yksikköä enemmän ääniä.
No joku tutkimus/kysely osoitti, että Stubbin kohdalla puolisolla oli väliä vain 3%, mutta Haaviston kohdalla se oli jotain 30-40% luokkaa. Kyllä siinä on aika iso ero, joka vaikuttaa äänestämiseen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Isaa

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Hyvä kuitti:

PS äänestäjät jäi kotiin ja keskustalaiset ratkaisi tuloksen.

Kukaan ei tarvinnut Tynkkysen tai Peltokankaan vollotukseen, vaan presidentti valittiin siitä huolimatta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Stubb vei Savo-Karjalan 50,1-49,9. Äänissä oli 568 äänen ero.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös