Amazing Race

  • 225 505
  • 1 238

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Aikaisemmin täällä ei ole kukaan tullut kertomaan mitä seuraavassa jaksossa käy, ennen kuin se on tullut telkkarista. Sinä nyt sitten päätit tehdä toisin, ja vielä uliset että minäkö nyt tässä väärin tein. Olisi ollut helppo temppu kirjoittaa vaikkapa: ”tässä tämän päivän jaksosta juttua” ja sitten spoileri-tagien sisälle teksti. Ihan peruskäytöstapoja pitäisi tämmöset jo olla, ja jos ei niitä osaa niin ei se mitään, mutta syytä olisi sitten kuunnella kun osaavammat neuvoo.
No mitä haluat? Mitä olen ulissut? Olen sanonut sen, että ehkä ei kannattaisi ketjua lukea jos jännityksen haluaa pitää. Aika helppo ratkaisu. Ihan "peruskäytöstapoja" älä nyt viitsi tuollaista heittää. Kommentoin jaksoa ja se sisälsi spoilereita joita mielestäni ei ole tässä ketjussa mitenkään kielletty kertomasta.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
No mitä haluat? Mitä olen ulissut? Olen sanonut sen, että ehkä ei kannattaisi ketjua lukea jos jännityksen haluaa pitää. Aika helppo ratkaisu. Ihan "peruskäytöstapoja" älä nyt viitsi tuollaista heittää. Kommentoin jaksoa ja se sisälsi spoilereita joita mielestäni ei ole tässä ketjussa mitenkään kielletty kertomasta.
Sekin on aika helppo ratkaisu laittaa jaksopaljastukset spoilereihin.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
No mitä haluat? Mitä olen ulissut? Olen sanonut sen, että ehkä ei kannattaisi ketjua lukea jos jännityksen haluaa pitää. Aika helppo ratkaisu. Ihan "peruskäytöstapoja" älä nyt viitsi tuollaista heittää. Kommentoin jaksoa ja se sisälsi spoilereita joita mielestäni ei ole tässä ketjussa mitenkään kielletty kertomasta.
Tässä ketjussa puhutaan paljon muustakin ohjelmaan liittyvästä kuin siitä järjestyksestä, jossa joukkueet tulevat maaliin siinä jaksossa, jos ei ole vielä televisiossa näytetty. Mokasit, mutta niinhän meistä kaikki joskus. Nyt kun toivottavasti ymmärrät, mikä se moka oli, niin otat opiksesi etkä tee samaa enää toiste. Eiks je?
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
No olin sitten vähän hölmö ja menin sitten paljastamaan asioita. Voin tämän ottaa omaan piikkiin. En tee tätä enää uudestaan, mutta @FASlapsi voisi vielä tarkentaa mitä olen ulissut. Kiitos kaikille kommentoijille ja jatketaan tästä eteenpäin kohti seuraavaa jaksoa.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No olin sitten vähän hölmö ja menin sitten paljastamaan asioita. Voin tämän ottaa omaan piikkiin. En tee tätä enää uudestaan, mutta @FASlapsi voisi vielä tarkentaa mitä olen ulissut. Kiitos kaikille kommentoijille ja jatketaan tästä eteenpäin kohti seuraavaa jaksoa.
Ulisit tuota että en minä ole mitään väärin tehnyt, vaikka kyllä sinä nyt vaan teit. Mutta nyt on jo parempi ääni kellossa. Onneksi kukaan ei tästä varmaan itsemurhaan asti mennyt harmistumaan.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Jos ketjun nimi olisi "Amazing race, ruudun tahtiin" en olisi tästä asiasta pahastunut. Mutta kun ketjun nimessä ei mainita ruudun tahtiin, oletan että tässä ketjussa ei spoilereita ole.

Mennään eteenpäin.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Onpas täällä hilpeä tunnelma. Mikä on se raja milloin spoilereita ei tarvitse enää käyttää? Sitten kun tv:ssä esitetty jakso on lähtenyt pyörimään, vai vasta lopputekstien kohdalla? Eipä olisi itsellenikään tullut edes mieleen käyttää spoilereita. Sen verran on toki itsesuojeluvaistoa, että tätä ketjua en koskaan avaa perjantain jälkeen ennen kun olen jakson nähnyt. On muuten pomminvarma tapa pitää jännitys.

***

Varmuuden vuoksi omat havainnot spoilerina:

Vähän tylsähkö jakso, ei nähty juuri ohituksia vaikka Bakalla meni puoli päivää jousiammunnassa. Leikkauksien ansiosta on myös tosi vaikea nähdä todellisia eroja, taas annettiin se kuva, että rallikuskit ja vihalinnut ovat molemmat yhtäaikaa siellä paitakaupassa, autoradalla ja loppusuoralla, mutta näin ei ilmeisesti ollut Heikin kommenttien perusteella.

Viimeinkin päästiin Angry Birdseistä ja Peter veti kyllä hienosti tämän shown tyylilleen omaisesti maaliin saakka. Hidaste-tehtävässäkin Peterin rooliksi jäi tyhjätä oma kahvikuppi mahdollisimman nopeasti, kun Anna teki kaiken muun.

Aika paljonhan noissa tehtävissä näkee pieniä yksityiskohtia mm. sääntöjen kanssa puljaamisessa. Timo oli hirveän huolissaan siitä, että Marcus asetteli ruokaa paljain sormin hygieniasyistä, mutta Brot vetelivät ihan huoletta keskenään paljaalla. En tiedä miten paljon tällaiset pienet yksityiskohdat vaikuttavat lopputulokseen.

Jakson kohokohtana tällä kertaa oli ampumahiihtäjien tehtävänjälkeiset halaukset sille nuorelle miehelle. Tuli ihan flashback omiin esiteiniaikoihin.

Toivottavasti ensi viikolla saataisiin taas käänteitä, jotka laittaisivat järjestystä uusiksi. Nyt on mennyt taas pari jaksoa peräkanaa köröttelynä formulatyyliin.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Ulisit tuota että en minä ole mitään väärin tehnyt, vaikka kyllä sinä nyt vaan teit. Mutta nyt on jo parempi ääni kellossa. Onneksi kukaan ei tästä varmaan itsemurhaan asti mennyt harmistumaan.
Missähän viestissä ulisin sitä, että en minä ole mitään väärin tehnyt? Lainaa ulinan sisältävä viesti tähän.
 

Weagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
The Red Rockers
Joka viestissähän täällä ulistaan.

No, spoilaannuin kyllä tänään itskelin. Mistä lähtien tällaisten kisailusarjojen jaksoja on ladattu Ruutuun ennen tv-ensi-iltaa ja mikähän tässä on pointtina? Luulisi Neloselle tv-katsojatkin maistuvan.

Tietääpä jatkossa olla lukematta ketjua ennakkoon lauantaisin.

Ensi viikolla taidetaan taas saada kunnon viihdettä, kun tiiserin mukaan siellä on Bosse paikallisen xylofonin kimpussa
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Missähän viestissä ulisin sitä, että en minä ole mitään väärin tehnyt? Lainaa ulinan sisältävä viesti tähän.
Etkö sä jaksa sun omia viestejä lukea jos ei joku tee niistä sulle jotain referaattia? En mä nyt ala semmosta sulle tekemään. Mä oon kallis mies.
 

LiiAaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Etkö sä jaksa sun omia viestejä lukea jos ei joku tee niistä sulle jotain referaattia? En mä nyt ala semmosta sulle tekemään. Mä oon kallis mies.
En jaksa omia viestejä lukea, mutta en myöskään jaksaisi totaalista paskaa lukea. Miksi et vastannut kysymykseeni? Pitääkö se esittää uudestaan?
 

Loorz15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit | Huuhkajat | Teuvo Teräväinen
Älkää pliis päästäkö "Rasilalla on skootterin mutteri hukassa" -tasolle.
Olen muuten kaivannut Rasilaa hänen (ja rouvansa) tippumisensa jälkeen. Mitä kontenttia hänestä oltaisiin näillä tehtävillä saatukaan. Sitä sähellystä oli jotenkin pelottava katsoa, koskaan ei tiennyt milloin räjähtää.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Hienoa, rallimiehet jatkavat vielä vaikka näytti siltä, että meni "tiukoille".
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Hienoa, rallimiehet jatkavat vielä vaikka näytti siltä, että meni "tiukoille".
Illuusiotahan tuossa pyritään ohjelman katsojille luomaan, että viimeisenä olijat olisivat rintarinnan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Illuusiotahan tuossa pyritään ohjelman katsojille luomaan, että viimeisenä olijat olisivat rintarinnan.

Siksi laitoinkin lainausmerkit. Mutta joo, vähiin käyvät joukkueet 5 enää jäljellä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Bosse, Timppa ja kahdeksan ilmapalloa kuvattuna polkuauton tuulilasin läpi nousi melkein Lapin ja Fermin Jyskälä 2022 kuvan rinnalle koomisuudessan.
Jotenkin tuo kahdeksan ilmapalloa oli osuva esimerkki Bossen ja Timpan meiningistä. Mahtoiko kellään muulle joukkueelle tulla mieleenkään puhallella varmuuden vuoksi vielä ekstrapalloa?

Ei ollut muuten varmaan kaukana ettei Bosse ladannut laskutaidotonta soppakauppiasta koteloon. Onneksi laski vielä kolmannen kerran.

Ängribööds-äijää ei jää ikävä. Se oli kyllä hyvä heitto joltain, että Westerbacka ja Mirva-rakas olisi ihan mahtava pari jos jotain AllWorst-kautta joskus kilpailtaisiin.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Anna pääsi vihdoin rauhaan, hän osoittautui tässä ohjelman edetessä erittäin sympaattiseksi hahmoksi. Ja Vesterpäckästä taas tuli kummallisen retardi kuva, miten saakelissa tommonen ontelokotelo on niin hyvin pisneksissään onnistunut?

Ampumahiihtäjistä Kaisalla vähän alkaa kasetti osoittamaan pettämisen merkkejä, mutta toisaalta Marin kanssa jotenkin osuu heillä persoonat yksiin. Toinen sählää ja on aina yltiöpositiivinen tiimipeluri, toinen jämäkämpi ja tosikompi liideri. Vähän pelottaa että onko nyt Twitterit sun muut täynnä paheksuntaa Marin blackface-esitystä kohtaan. Kaisa ja Paasonenkin sentään tajusivat että älä meitä vedä tähän mukaan nyt hei, brot jos tulee maaliin ja mä oon täällä heitä naama mustaksi sössättynä vastassa niin minä tipun samaan kastiin Axl Smithin kanssa kun aletaan seuraaviin ohjelmiin juontajia hakemaan.

Rallimasat näyttää vähän jo luovuttaneen leikin. Kunpa tuotanto olisi tajunnut pistää ensi rasteille jonkun jengit kokoon kasaavan jutun taas, jotta ralli-eeverteilläkin olisi mahiksia jatkoon.

Sen verran vielä näistä jaksojen spoilaamisesta ennen telkkariesitystä; minusta on ihan yleissivistysasia, että jos tänne tahtoo tulla huutelemaan jaksojen tapahtumista ennen kuin sitä jaksoa on telkkarissa näytetty, niin olisi ihan kohteliasta pistää ne viestit spoiler-tagien sisään. Se ei ole ihan kauhean vaikeaa, minäkin osaan niitä spoiler-tageja käyttää, varmaan Bosseltakin se jotenkuten luonnistuisi, niin opetelkaapa nyt te intomielisimmätkin. Toivon että tämä ehdotus osattaisiin ottaa vastaan ilman hirveää marttyyrivollotusta ja rage-rasilamaista jankutusta jostain omien viestienne referoinneista.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
speed bump... miksi ei ekalla kertaa kun tuli säälijatko? Vähän tää formaatista lipsuminen välillä pännii, mutta muutenhan hyvää viihdettä tarjotaan kyllä.

Tän ketjun suosikit, eli rallikuskit, ois saanu tippua. En näe mitään tahatonta komiikkaa tyhmissä ihmisissä (ilmankos ovat autokuskeja). Westerbackka oli kyllä turhake, harmi koska Anna taas oli aika bueno.

Toki nättityttö Ederin keljassa loppuun asti..

EDIT: siis joku uhriutuu mokatessaan etukäteispaljastuksen tehtyään suomitv tahdin ketjussa... huoh...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joka viestissähän täällä ulistaan.

No, spoilaannuin kyllä tänään itskelin. Mistä lähtien tällaisten kisailusarjojen jaksoja on ladattu Ruutuun ennen tv-ensi-iltaa ja mikähän tässä on pointtina? Luulisi Neloselle tv-katsojatkin maistuvan.
Eihän todella monella edes ole enää lineaarista telkkaria, saati sen lähetysajoista sen tarkempaa tietoa. Minullakin meni useampi viikko että tajusin että tämä tulee lauantaisin, kun omaksi katselutottumukseksi muodostui katsoa tämä Selviytyjien kanssa peräperää sunnuntaina.

Silti, tapana on että ennen tv-ensi-iltaa ei ketjuun kommentoida ilman spoilereita.
 

Bob Rambo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, AC Oulu
Kohtalaisen tylsäksi on tämä ohjelma mennyt hyvän alun jälkeen. Vähän alkaa itselläkin keskittyminen ohjelmaan lipsua, jos ei ralliukot ole ruudussa. Harmi homma kyllä, koska potentiaalia tässä formaatissa olisi useammaksi kaudeksi.

Nauratti kyllä tuo luotu illuusio tasaväkisestä kilpailusta viimeisen jatkajan paikalle. Luulisi, että tuolla vaatekaupassa olisi kilpailijat törmänneet väkisinkin toisiinsa, jos siinä olisi yhtään minkäänlaista kilpailua ollut olemassa. Peräkanaa juoksemista tämä on, eikä nyt ollut oikeasti yhtään sellaista tehtävää, jossa jokaisen tiimin kohdalla olisi ollut suurempaa mahdollisuutta kämmäilylle. Pikemminkin tehtävät ohjasi siihen suuntaan, että kärkitiimi saa venytettyä keulaa ja häntäpään kaksikko jää vain entisestään jälkeen.

Ei siinä, ei minua haittaisi jos seuraavassa jaksossa lyötäisiin pareille WRC-auto ja paperikartat nenän eteen ja käsky suoriutua Heikin luo 150km päähän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös