HIFK:n huhut, mutut & htt-spekuloinnit

  • 7 120 160
  • 30 192

HJL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Katso Pallo, Vancouver Cancouver
Varmaan samanlainen, mutta peli tuntuu luistavan. Näillä sydänasioilla ei ole mitään merkitystä jos peli sakkaa. Peltosenkaan IFK-sydämmellä ei ole mitään merkitystä, kun hän ei saa joukkuetta pelaamaan potentiaalinsa mukaisesti.
Erosen tilastoja katsellessa ei voi väittää pelin luistavan, mutta enpä toisaalta ole juuri nähnyt hänen tällä kaudella pelaavan.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Varmaan samanlainen, mutta peli tuntuu luistavan. Näillä sydänasioilla ei ole mitään merkitystä jos peli sakkaa. Peltosenkaan IFK-sydämmellä ei ole mitään merkitystä, kun hän ei saa joukkuetta pelaamaan potentiaalinsa mukaisesti.
Upeasti kyllä luistaa kun kiekollisena pakkina mättänyt 16 matsiin huikeat 5 pistettä, tehotilaston ollessa napsun pakkasella.
 

Mojo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Buli
Erosen tilastoja katsellessa ei voi väittää pelin luistavan, mutta enpä toisaalta ole juuri nähnyt hänen tällä kaudella pelaavan.
Ei ole Erosta yhtään ikävä, koska sen verran flegu oli täälläkin, eikä mitään muutosta näytä tapahtuneen parempaan suuntaan. Ikääkin kuitenkin 32v, joten tuskin tuo enää uusia temppujakaan oppii.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Upeasti kyllä luistaa kun kiekollisena pakkina mättänyt 16 matsiin huikeat 5 pistettä, tehotilaston ollessa napsun pakkasella.

Eronen on ilmeisesti pelannut alkukaudesta käsivamman kanssa. Kahdella viime kaudella 30+ pistettä Pelsussa, joten vaikea uskoa että taso on muuten yhdessä kesässä täysin romahtanut.

Eronen pelaa tällä hetkellä enemmän tai vähemmän käsi hajalla. Laukomista ei uskalla esimerkiksi harrastaa totuttuun tyyliin ja se jos mikä on miehen vahvuus. Tässä varmasti syy esimerkiksi sille että ylivoimaa ei tällä hetkellä pelaa.

Yhtä kaikki, toivottavasti Erosen pelit IFK:ssa on kuitenkin jo takanapäin.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Upeasti kyllä luistaa kun kiekollisena pakkina mättänyt 16 matsiin huikeat 5 pistettä, tehotilaston ollessa napsun pakkasella.

On se kuitenkin parempi tilasto, kuin ykkösketjun hyökkääjän 5 pinnaa 17 ottelussa ja samainen -1. Turhaahan tämä spekulointi on, kun ei mitään vaihtoja kuitenkaan liigassa lähes koskaan tehdä. Joku ehdotti Ikosen vaihtamista Eroseen ja siihen vain heitin, että miksei Pakarinen, joka on alisuorittanut koko syksyn.

Tärkeämpää olisi spekuloida miksei IFK reagoi kunnolla pakkivajeeseen. Ilves ja Jyp ovat molemmat hankkineet viime viikkkoina juuri meidän tarpeisiin sopivat pakit. Meillä hankitaan divarivahvistus.
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Kun Kuopiolainen toimittaja haastattelee Suonenjokelaista Pakarista, ja kysyy että sytyttääkö KalPa-JYP vai HIFK-Jokerit enemmän, on vastaus hänelle jälkimmäinen aivan selvästi. Kun kysyy voisiko kuvitella joskus palaavansa KalPaan, on vastaus ettei ole edes ajatellut asiaa, tällä hetkellä ei näytä todennäköiseltä. Kun kysyy mitä tulee mieleen HIFK:sta, hän sanoo "todella rakas seura" mutta KalPasta vain "hieno kasvattajaseura minulle". Helsinkiin kommentoi "huikea paikka" mutta Kuopioon pelkkä "lupsakka kaupunki". Nämä eivät siis olleet IFK-haastattelussa, vaan sellaisessa tilanteessa, jossa olisi helposti voinut ylistää Kuopiota ja KalPaa ja/tai vähätellä Helsinkiä ja IFK:ta. Vaan niin ei tehnyt. Minulla ei myöskään ole mitään syytä epäillä, etteikö se olisi täyttä totta mitä Pakarinen on kertonut, että hän oli jo pienenä poikana IFK-fani, ja yksin faniutensa kanssa koko Suonenjoella, jossa varmasti sai vittuilua aiheesta kun muut menivät virran mukana ja kannattivat KalPaa. Kyllä musta tuntuu, että Pakarisella on IFK-muotoinen ja punaisen värinen sydän, enkä haluaisi lukea täältä tuollaista palkkasoturipalturia.

Joku ehdotti Ikosen vaihtamista Eroseen ja siihen vain heitin, että miksei Pakarinen, joka on alisuorittanut koko syksyn.

Tärkeämpää olisi spekuloida miksei IFK reagoi kunnolla pakkivajeeseen. Ilves ja Jyp ovat molemmat hankkineet viime viikkkoina juuri meidän tarpeisiin sopivat pakit. Meillä hankitaan divarivahvistus.

Minä sitä ehdotin. Ikonen ei ole YV-roolissaan onnistunut, eikä hän ole tasakentällisin niin tärkeä koska keskushyökkääjiä on Jääskä, Koivistoinen, Lehterä ja neloseenkin Seppälä ja Väänänen. Ikosella ei myöskään ole mitään siteitä IFK:hon, toisin kuin Pakarisella. Ei näitä voi edes verrata. Pakarinen suorittaisi paremmin jos pääsisi VJP-ketjuun.

Pakki pitäisi hankkia, siitä olen samaa mieltä.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Kun kysyy mitä tulee mieleen HIFK:sta, hän sanoo "todella rakas seura" mutta KalPasta vain "hieno kasvattajaseura minulle".
Ja kun KalPa.fi kysyi P-Amerikan vuosina:

Mitä vastaisit tällä hetkellä kysymykseen, haluaisitko päättää ammattilaisurasi aikanaan siellä mistä se alkoi, eli Niiralan Montussa ja KalPa-paidassa?
- Olisihan se tottakai hienoa. Rakentaa joukkue näistä KalPan omista pojista, Härski, Jasu, Kisu, Pudi ja kumppanit ja tuoda mestaruus joskus Kuopioon. Tottakai toivon, että se mestaruus tulisi jo aikaisemminkin. Luulen kuitenkin, että pelaan viimeisen kauteni Suonenjoen Kiekko-Karhuissa, tai ainakin viimeisen pelini. Siellä ei ole vielä yhtään peliä tullut edustusjoukkueessa pelattua.


Pointtinani on se, että mielestäni on vähän turhaa antaa liikaa painoarvoa lausunnoille tai eleille vaan parempi luottaa omiin silmiin matseissa. Itselle ei ole koskaan tullut palkkasoturi-viboja Pakarisesta, vaikka niitäkin on turhan monia nähty IFK:ssa vuosien varrella.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: HJL

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
Eronen on ilmeisesti pelannut alkukaudesta käsivamman kanssa. Kahdella viime kaudella 30+ pistettä Pelsussa, joten vaikea uskoa että taso on muuten yhdessä kesässä täysin romahtanut.
Sehän suorastaan maksimoisi penailun määrän mikäli hankittaisiin IFK:hon valmiiksi loukkaantunut pelaaja. No, ei tule tapahtumaan, joten sikäli turha asialla on edes spekuloida.

On se kuitenkin parempi tilasto, kuin ykkösketjun hyökkääjän 5 pinnaa 17 ottelussa ja samainen -1. Turhaahan tämä spekulointi on, kun ei mitään vaihtoja kuitenkaan liigassa lähes koskaan tehdä. Joku ehdotti Ikosen vaihtamista Eroseen ja siihen vain heitin, että miksei Pakarinen, joka on alisuorittanut koko syksyn.
Pakarisen arvoa ei kyllä mitata pelkästään tehopisteissä vaikka toki olen samaa mieltä, että olisihan niitä voinut kertyä enemmän. Siitä olen myös samaa mieltä, että alakerta kaipaa vahvistusta. Mitä tulee Eroseen, niin hänestä jäi jo IFK-ajoilta melko löysä vaikutelma vaikka onnistui ne +30 tehopistettä neppailemaan. Parempaan pitää skouttiosaston pystyä kuin johonkin JYP:ssä flopanneeseen käsivammapotilaaseen.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Palkkasoturin sydän sillä on. Oligarkkirahat kelpasivat hyvin vielä pari vuotta sitten ja jos joku ehdottaisi vaihtoa Eroseen niin mun mielestä sitä kannattaisi harkita. Tuskin Jypissä kuitenkaan siihen suostuttaisi
Mitä ihmettä sä oot vetänyt? Pakarinen omaa jengistä ehkä jopa isoimman IFK-sydämen (Åstenin, Jääskän ja Melartin kanssa).
 
Suosikkijoukkue
IFK ilman möyrimistä, NYR, Inkvisitio 1480-
Palkkasoturin sydän sillä on.
Vaikka Tobbe viime kaudella totesi jotain, että kaikilta ei voida vaatia 100% logolle pelaamista päivästä yksi alkaen, niin on niitä poikkeuksiakin. Esim. juurikin Pakarinen ja Rask. Se oli päivästä yksi alkaen en gång, alltid kun miehet marssivat Nordiksen koppiin. Ei missään määrin palkkasoturin vikaa Pakarisessa.

Huhuja ei tähän hätään ole, mutta jo täällä aiemmin mainitun Huutjärven ottaisin kyllä ens kaudeks ihan ilomielin. Tosin vahva mutu on, että kaveri siirtyy rapakon toiselle puolelle..
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun Kuopiolainen toimittaja haastattelee Suonenjokelaista Pakarista, ja kysyy että sytyttääkö KalPa-JYP vai HIFK-Jokerit enemmän, on vastaus hänelle jälkimmäinen aivan selvästi. Kun kysyy voisiko kuvitella joskus palaavansa KalPaan, on vastaus ettei ole edes ajatellut asiaa, tällä hetkellä ei näytä todennäköiseltä. Kun kysyy mitä tulee mieleen HIFK:sta, hän sanoo "todella rakas seura" mutta KalPasta vain "hieno kasvattajaseura minulle". Helsinkiin kommentoi "huikea paikka" mutta Kuopioon pelkkä "lupsakka kaupunki". Nämä eivät siis olleet IFK-haastattelussa, vaan sellaisessa tilanteessa, jossa olisi helposti voinut ylistää Kuopiota ja KalPaa ja/tai vähätellä Helsinkiä ja IFK:ta. Vaan niin ei tehnyt. Minulla ei myöskään ole mitään syytä epäillä, etteikö se olisi täyttä totta mitä Pakarinen on kertonut, että hän oli jo pienenä poikana IFK-fani, ja yksin faniutensa kanssa koko Suonenjoella, jossa varmasti sai vittuilua aiheesta kun muut menivät virran mukana ja kannattivat KalPaa. Kyllä musta tuntuu, että Pakarisella on IFK-muotoinen ja punaisen värinen sydän, enkä haluaisi lukea täältä tuollaista palkkasoturipalturia.



Minä sitä ehdotin. Ikonen ei ole YV-roolissaan onnistunut, eikä hän ole tasakentällisin niin tärkeä koska keskushyökkääjiä on Jääskä, Koivistoinen, Lehterä ja neloseenkin Seppälä ja Väänänen. Ikosella ei myöskään ole mitään siteitä IFK:hon, toisin kuin Pakarisella. Ei näitä voi edes verrata. Pakarinen suorittaisi paremmin jos pääsisi VJP-ketjuun.

Pakki pitäisi hankkia, siitä olen samaa mieltä.

Mitä ihmettä sä oot vetänyt? Pakarinen omaa jengistä ehkä jopa isoimman IFK-sydämen (Åstenin, Jääskän ja Melartin kanssa).

Sen lauluja laulat jne. Ei kai nyt kukaan voi tosissaan uskoa noita sydänjuttuja? Kuinka lujaa se IFK-sydän sykki kun kaveri veti pari kautta Putinlätkää Ilmalassa? Ihan sama mitä jossain maalaislehden haastattelussa jorisee.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Sen lauluja laulat jne. Ei kai nyt kukaan voi tosissaan uskoa noita sydänjuttuja? Kuinka lujaa se IFK-sydän sykki kun kaveri veti pari kautta Putinlätkää Ilmalassa? Ihan sama mitä jossain maalaislehden haastattelussa jorisee.

Hei joku roti nyt, lätkä on pelaajien duuni. Jos naapuri tarjoaa yli kaksin- tai kolminkertaista palkkaa, niin kyllä itse kukin menisi naapuriin duuniin vaikka kuinka olisi sydän himassa. Tilanne olisi toinen, jos Härkä olisi pelannut Liigaa Narreissa, vaan eipä ole. Kuriositeettina mainittakoon, että mä en muuten kyseenalaista Sormusen (joka siirtyi Narreihin) tai Köllin (joka olisi suostunut siirtymään vain Jokereihin 98-kaudella) HIFK-sydäntä.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Laittaisimmeko jonkinlaisen vedon tästä kiinni? Minä sanon, että Iiro Pakarisen taso nousee merkittävästi nykyisestä vielä tämän kauden aikana.

@Stratman , ilmeisesti et kuitenkaan ole uskossasi ihan niin vahva, että rohkenisit vedonlyönnin tielle lähteä? @Frankie selvisi tappiostaan paitsi hengissä, myös kunnialla.

Jos kuitenkin olet valmis lyömään asiasta vetoa, ehdotan panokseksi, että vedon hävinnyt osapuoli lisää allekirjoitukseensa viipymättä HIFK:n viimeisen pelin jälkeen yhden kuukauden ajaksi seuraavan lauseen:
”Löin vetoa toisen käyttäjän kanssa 1.11.2023 ja väitin, että [oma väite] ja hävisin vedon. Olen aasi”.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Pakarinen pelannut valtaosan Lehterän kentässä ja kenttä, kuten ylivoimakin hakee itseään.

Jos IFK saisi kasattua toimivat koostumukset ja välillä laitettaisiin kiekkoa sisään, olisi tuolla Pakarisen lisäksi monella muullakin tilastot paremmissa kuoseissa. Pakarinen tekee nöyrästi sitä duunia mitä pitää ja äärimmäisen arvokas pelaaja joukkueelle, niin osaamisen kuin kokemuksenkin näkökulmasta.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
@Stratman , ilmeisesti et kuitenkaan ole uskossasi ihan niin vahva, että rohkenisit vedonlyönnin tielle lähteä? @Frankie selvisi tappiostaan paitsi hengissä, myös kunnialla.

Jos kuitenkin olet valmis lyömään asiasta vetoa, ehdotan panokseksi, että vedon hävinnyt osapuoli lisää allekirjoitukseensa viipymättä HIFK:n viimeisen pelin jälkeen yhden kuukauden ajaksi seuraavan lauseen:
”Löin vetoa toisen käyttäjän kanssa 1.11.2023 ja väitin, että [oma väite] ja hävisin vedon. Olen aasi”.

Mulla ei ole oikein mitään voitettavaa tällaisessa vedossa, kun en minä halua että Pakarinen epäonnistuu. Haluan, että hän pelaa hyvin ja IFK voittaa.
 

Stratman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hei joku roti nyt, lätkä on pelaajien duuni. Jos naapuri tarjoaa yli kaksin- tai kolminkertaista palkkaa, niin kyllä itse kukin menisi naapuriin duuniin vaikka kuinka olisi sydän himassa. Tilanne olisi toinen, jos Härkä olisi pelannut Liigaa Narreissa, vaan eipä ole. Kuriositeettina mainittakoon, että mä en muuten kyseenalaista Sormusen (joka siirtyi Narreihin) tai Köllin (joka olisi suostunut siirtymään vain Jokereihin 98-kaudella) HIFK-sydäntä.

No just tätähän mä tarkoitin. Palkkasoturi, eli pelaa siellä missä maksetaan eniten. Palkkasoturikin voi olla joukkueelleen arvokas pelaaja, joka aina hoitaa hommansa viimeisen päälle. Varmaan Pakarinen viihtyy IFK:ssa, en epäile, mutta mistään sydämestä on mulle turha höpöttää. Ja ihan sama vaikka olisi minkälainen sydän, jos ei suorita odotetulla tasolla.

P.S. Onko siis sun mielestä hyväksyttävämpää, että pelaaja on pelannut KHL-Jokereissa, kuin Liiga-Jokereissa? Mulla se menee just päinvastoin. En hirveästi arvosta ruplasotureita.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Oliko niitä huhuja, mutuja tai htt-spekulointeja? Huuhtanen tainnut olla ainut huhu/mutu ja sekin koskee ensi kautta. Mites tämä kausi? Rightin snaipperille sekä kiekolliselle pakille olisi kyllä tarvetta. Koodinimet Hamilton ja Heiskanen kelpaisivat kyllä.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Sen lauluja laulat jne. Ei kai nyt kukaan voi tosissaan uskoa noita sydänjuttuja? Kuinka lujaa se IFK-sydän sykki kun kaveri veti pari kautta Putinlätkää Ilmalassa? Ihan sama mitä jossain maalaislehden haastattelussa jorisee
Olen täysin sanaton. Et pysty luottamaan oman suosikkijengisi pelaajan sanaan?

Tätä juuri meinaan sillä että muutaman kirjoittajan anti tälle palstalle on 0. Saman verran taitaa muuten olla Ikosella maaleja, mutta toisin kuin sinä, Ikonen sentään tuo jengille jotain.

Häpeäisit saatana.
 

Burnittaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Blackhawks, Chiefs, Liverpool
Mulla ei ole oikein mitään voitettavaa tällaisessa vedossa, kun en minä halua että Pakarinen epäonnistuu. Haluan, että hän pelaa hyvin ja IFK voittaa.
Ja silti olisit valmis vaihtamaan Pakarisen Jypin jämä-narriin?

Mitä vittua sä oot vetäny aamulla?
 

tmh

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Viikingit
Joo, puhutaanko mieluummin vaikka siitä Huuhtanevasta? Katselin loppupuolen tuosta Jukurien pelistä ja kaveri teki tulosta kun sitä tarvittiin. Mietin jo viime kaudella että miten tämä kaveri on alta parikymppinen, ilmeisesti Kanadan kaurapuurot tekivät tehtävänsä jo vuoden aikana. Jos mitenkään on mahdollista niin hänet on saatava stadiin, vaikkakin kutsu valtameren taakse lienee enemmän kuin todennäköistä

Edit. Huutonaurua ajatukselle Eronen - Pakarinen vaihtokaupasta. Jotain rajaa näihin
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
No just tätähän mä tarkoitin. Palkkasoturi, eli pelaa siellä missä maksetaan eniten. Palkkasoturikin voi olla joukkueelleen arvokas pelaaja, joka aina hoitaa hommansa viimeisen päälle. Varmaan Pakarinen viihtyy IFK:ssa, en epäile, mutta mistään sydämestä on mulle turha höpöttää. Ja ihan sama vaikka olisi minkälainen sydän, jos ei suorita odotetulla tasolla.

P.S. Onko siis sun mielestä hyväksyttävämpää, että pelaaja on pelannut KHL-Jokereissa, kuin Liiga-Jokereissa? Mulla se menee just päinvastoin. En hirveästi arvosta ruplasotureita.

No osoita mulle sitten yksikin pelaaja, joka ei noilla reunaehdoilla ole palkkasoturi. Ja ennen kuin sanot MMÅ, niin mieti pelaisiko Micke Stadissa, jos täältä tarjottaisiin 50k kaudesta ja Turusta 100k. Väitän ettei pelaisi. Ja vaikka tuo paremman liksan perässä lähtisi Turkuun, en mä hänen sydämen väriä epäilisi. Siitä samaa mieltä, että sydän ei voi olla ainoa peruste rokottaa pelaajaa messissä. Siitä taas eri mieltä, että Pakarisen otteet eivät oikeuttaisi paikkaa Stadissa.

Ps. On.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mulla ei ole oikein mitään voitettavaa tällaisessa vedossa, kun en minä halua että Pakarinen epäonnistuu. Haluan, että hän pelaa hyvin ja IFK voittaa.

No, onhan sulla voitettavana nyt vaikka sellainen tietynlainen suoraselkäisyys ja omien huuteluidensa takana seisominen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös