Teemu Turunen, Oulun Kärpät

  • 106 017
  • 463

Petrov

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät , Carolina Hurricanes
Noel Gunler voi olla pelaaja jonka kanssa Turunen syttyy säkenöimään. Marjamäen pitää toki nuo ensin samaan kenttään laittaa.
Tuskinpa noin, koska Gunler pelaa vasemmalla kuten Turunenkin. Todennäköisesti ykkönen on Gunler-Bunnaman - Koivunen. Turunen pelannee kuten viime pelissä Turunen - Kemppainen - Antonen
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
No kun näkemyksesi näin hyvin perustelit, niin pakko se on uskoa.
No voin heittää omaa lusikkaa sen verran että reilu viikko sitten oli oikein tyytyväinen ja näki Kärpät vaihtoehtona pidemmäksi aikaa. Pitää muistaa että Turusen yksi isoista asioista Kärppiin tulon kanssa oli Marjamäki. Paljon olisi vajaassa viikossa sitten muuttunut. Tokihan voi olla että Turunen heitti jotain mielistelevää hokijargonia, mutta yleensä pelaajat siinä tilanteessa pyörii paikallaan ja kommentoi lähinnä "saa nähdä" jos joku kyselee tulevaisuuden suunnitelmista.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan täyttä puppua, jotta Turunen tähyilee kesken kauden ensisijaisesti Ruotsiin ja toissijaisesti Sveitsiin. Eihän tuossa ole mitään järkeä, ei mitään. Kärppien paras hyökkääjä, tulisieluisella asenteella ja saanut juuri maalihanat taas auki. Ei varmasti halua kesken kauden pois, eikä pääse. Täysin höpöhuhu, vailla mitään järkeä.

Itse olen kuullut Turusen osalta tarinan niin, että, ”jos sama paska jatkuu ja ulkomailta osoitetaan kiinnostusta, kiinnostaa ehdottomasti lähteä.”

Liigasta on perinteisesti liikuttu vähän heikommillakin esityksillä Ruotsiin. Sveitsiin voi sitten päästä pelkällä suurella potentiaalilla, mutta pelipaikka ei ole mitenkään taattu.

Turunen ei siis mun tietojeni mukaan pyytänyt siirtoa mihinkään, mutta ei myöskään ole tyytyväinen itseensä eikä joukkueen esityksiin. Valmennuksen osalta voidaan korrektisti todeta, että ”kokonaisvaltaisesti paremmassa valmennuksessakin on tullut oltua kuin nyt ollaan”. Mitään skismaa ei tietääkseni kuitenkaan ole. On vain sellaista alapilveä. Kaikilla.

Näiden perusteella Turunen tuskin on ainakaan Marjamäen Kärpissä jatkamassa ensi kaudella. Toki, hän on ajatellut lompakko edellä aiemminkin, joten en lukitse vastaustani.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Tänään kaikui Stadissa hallin käytävillä paristakin suusta huhua, että Turunen olisi tyytymätön Kärpissä ja hakisi siirtoa pois jo tämän kauden aikana. Kuulemma tähyäisi loppukaudeksi ensisijaisesti Ruotsiin ja toissijaisesti Sveitsiin, mutta haluaisi jokatapauksessa pois Marjamäen joukkueesta.

Näiden perusteella Turunen tuskin on ainakaan Marjamäen Kärpissä jatkamassa ensi kaudella.
Turusen ensi kauden osoitteesta en tiedä. Lainasin tuohon ylimmäksi sen alkuperäisen väitteen, jonka olen sanonut olevan ihan täyttä puppua. Ei kai tuohon tosissaan kukaan usko. Ei mitään järkeä. Hallin käytävillä kuulee kyllä kaikenlaista ja joku suodatin olisi mielestäni hyvä olla. Toki jokainen valitsee ihan itse, mitä tänne kirjoittaa.
 
Suosikkijoukkue
Paws relate, Waggy tails, Wet kisses, I'll bark yo
Turusen ensi kauden osoitteesta en tiedä. Lainasin tuohon ylimmäksi sen alkuperäisen väitteen, jonka olen sanonut olevan ihan täyttä puppua. Ei kai tuohon tosissaan kukaan usko. Ei mitään järkeä. Hallin käytävillä kuulee kyllä kaikenlaista ja joku suodatin olisi mielestäni hyvä olla. Toki jokainen valitsee ihan itse, mitä tänne kirjoittaa.

Miksi kukaan ei voisi uskoa, että TT ei ole tyytyväinen Kärpissä ja hakisi siirtoa pois? Siitä on käsittääkseni vielä aika pitkä matka siihen, että todella siirtyy / pääsee siirtymään pois. Mutta kerro nyt, miksi ihmeessä puheet Turusen mahdollisesta tyytymättömyydestä ovat täyttä puppua?
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi kukaan ei voisi uskoa, että TT ei ole tyytyväinen Kärpissä ja hakisi siirtoa pois? Siitä on käsittääkseni vielä aika pitkä matka siihen, että todella siirtyy / pääsee siirtymään pois. Mutta kerro nyt, miksi ihmeessä puheet Turusen mahdollisesta tyytymättömyydestä ovat täyttä puppua?

Koska Kärpät best ja Lauri Marjamäki <3?

Itselleni on ihan herttaisen yhdentekevää siirtyykö Turunen mihinkään tai viihtyykö Kärpissä tai vaikka tekisi loppu-uransa pituisen jatkosopimuksen.

Kaikki kusilaarihuhut eivät tietenkään ole totta. Mutta kannattaa nyt huomioida sekin, että Teemu Turunen on Stadista kotoisin, joten nyt ei ole kyse siitä, että Mikkelissä tai Lappeenrannassa joku oli kuullut huhuja. Turusen suku ja kaikki lapsuudenkaverit ovat kotoisin suhteellisen läheltä sitä kusilaaria. Mun tietolähteeni oli sitä paitsi nainen. En ajatellut kirjoittaa asiasta mitään, mutta kun lainaamani kirjoittajan kertomukset sivuutettiin höpöhöpömahdottomina, halusin kirjoittaa, mitä minä olin kuullut. Siltikään en tiedä, kuinka paljon huhuissa on faktaa on mukana, mutta spekulointihan on parasta.
 

theZ

Jäsen
Itse olen kuullut Turusen osalta tarinan niin, että, ”jos sama paska jatkuu ja ulkomailta osoitetaan kiinnostusta, kiinnostaa ehdottomasti lähteä.”

Liigasta on perinteisesti liikuttu vähän heikommillakin esityksillä Ruotsiin. Sveitsiin voi sitten päästä pelkällä suurella potentiaalilla, mutta pelipaikka ei ole mitenkään taattu.

Turunen ei siis mun tietojeni mukaan pyytänyt siirtoa mihinkään, mutta ei myöskään ole tyytyväinen itseensä eikä joukkueen esityksiin. Valmennuksen osalta voidaan korrektisti todeta, että ”kokonaisvaltaisesti paremmassa valmennuksessakin on tullut oltua kuin nyt ollaan”. Mitään skismaa ei tietääkseni kuitenkaan ole. On vain sellaista alapilveä. Kaikilla.

Näiden perusteella Turunen tuskin on ainakaan Marjamäen Kärpissä jatkamassa ensi kaudella. Toki, hän on ajatellut lompakko edellä aiemminkin, joten en lukitse vastaustani.
Kaikki eivät ole olleet ihan tyytyväisiä joistakin asioista mitä palstalle olen paljastellut ja senkin vuoksi tarkoitus on ollut viettää vähän hiljaiseloa ja miettiä ehkä tarkemmin mitä tietoja tuo julki ja mitä ei. Turusen tapaukseen liittyen mulla on kuitenkin jotain faktoja heitettäväksi kun huhumyllyt pyörii.

- Turunen pelasi Marjamäen alaisuudessa jo lähes täyden kauden Jokereissa. Hänellä oli oikein hyvä käsitys millaisen päävalmentajan alaisuuteen hän siirtyy. Siitä huolimatta hän teki 2v sopimuksen Kärppiin.
- Lompakko edellä nyt kulkee jokainen pelaaja jossain määrin, mutta Turusen sopimus Kärppiin ei ole tuon profiilin pelaajalle kallis eikä motiivit siirtyä Kärppiin olleet taloudelliset. Puhutaan muutaman kymppitonnin erosta siihen palkkaan mitä Turunen tienasi IFK:ssa ensimmäisellä visiitillä vaikka sopimus silloin oli tehty jo hyvissä ajoin edellissyksynä ennen lopullista breikkaamista. Puhumattakaan millä palkkatasolla pelasi 2022 keväällä IFK:ssa loppukaudesta. Turunen tuskin jatkaa Kärpissä ensi kaudella, mutta jos jatkaa niin syy ei todellakaan tule olemaan raha.
- Turusella oli optio siirtyä vapaasti ulkomaille viime keväänä. Kärppien pelaajistossa oli vahvaa Marjamäki-vastaisuutta enemmänkin kuin pelkkä Leskinen. Turunen kuitenkin päätti jättää optionsa käyttämättä ja jäädä vaikka varmasti olisi johonkin päässyt jos olisi akuutisti halunnut päästä pois ja vielä ilman palkkatason putoamista. Yllätyinkin keväällä siitä vähän, ettei hän lähtenyt kun sen verran vaikea kausi Kärpillä oli.

Kuten BOL yllä kirjoitti, niin ei varmasti ole tyytyväinen omiin tai joukkueensa esityksiin. Jos pelkästään rahan perässä juoksisi niin tuskin olisi Ouluun ikinä siirtynyt edes. Minäkään en ole mistään lähteestäni kuullut, että Turunen olisi pyytämässä siirtoa mutta tietenkään kaikki asiat eivät omiin korviini kantaudu eikä etenkään jos tuollainen asia jäisi pelaajan ja seurajohdon väliseksi eikä etenisi tunnusteluiksi muihin seuroihin.

Tuo lainauksessa oleva sitaatti "On vain sellaista alapilveä. Kaikilla." lienee aika osuva. Tuskin on syytä paisutella tätä asiaa. Asiathan ovat voineet tietysti muuttua mutta jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
 

Dalhan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Washington Capitals
Kaikki eivät ole olleet ihan tyytyväisiä joistakin asioista mitä palstalle olen paljastellut ja senkin vuoksi tarkoitus on ollut viettää vähän hiljaiseloa ja miettiä ehkä tarkemmin mitä tietoja tuo julki ja mitä ei. Turusen tapaukseen liittyen mulla on kuitenkin jotain faktoja heitettäväksi kun huhumyllyt pyörii.

- Turunen pelasi Marjamäen alaisuudessa jo lähes täyden kauden Jokereissa. Hänellä oli oikein hyvä käsitys millaisen päävalmentajan alaisuuteen hän siirtyy. Siitä huolimatta hän teki 2v sopimuksen Kärppiin.
- Lompakko edellä nyt kulkee jokainen pelaaja jossain määrin, mutta Turusen sopimus Kärppiin ei ole tuon profiilin pelaajalle kallis eikä motiivit siirtyä Kärppiin olleet taloudelliset. Puhutaan muutaman kymppitonnin erosta siihen palkkaan mitä Turunen tienasi IFK:ssa ensimmäisellä visiitillä vaikka sopimus silloin oli tehty jo hyvissä ajoin edellissyksynä ennen lopullista breikkaamista. Puhumattakaan millä palkkatasolla pelasi 2022 keväällä IFK:ssa loppukaudesta. Turunen tuskin jatkaa Kärpissä ensi kaudella, mutta jos jatkaa niin syy ei todellakaan tule olemaan raha.
- Turusella oli optio siirtyä vapaasti ulkomaille viime keväänä. Kärppien pelaajistossa oli vahvaa Marjamäki-vastaisuutta enemmänkin kuin pelkkä Leskinen. Turunen kuitenkin päätti jättää optionsa käyttämättä ja jäädä vaikka varmasti olisi johonkin päässyt jos olisi akuutisti halunnut päästä pois ja vielä ilman palkkatason putoamista. Yllätyinkin keväällä siitä vähän, ettei hän lähtenyt kun sen verran vaikea kausi Kärpillä oli.

Kuten BOL yllä kirjoitti, niin ei varmasti ole tyytyväinen omiin tai joukkueensa esityksiin. Jos pelkästään rahan perässä juoksisi niin tuskin olisi Ouluun ikinä siirtynyt edes. Minäkään en ole mistään lähteestäni kuullut, että Turunen olisi pyytämässä siirtoa mutta tietenkään kaikki asiat eivät omiin korviini kantaudu eikä etenkään jos tuollainen asia jäisi pelaajan ja seurajohdon väliseksi eikä etenisi tunnusteluiksi muihin seuroihin.

Tuo lainauksessa oleva sitaatti "On vain sellaista alapilveä. Kaikilla." lienee aika osuva. Tuskin on syytä paisutella tätä asiaa. Asiathan ovat voineet tietysti muuttua mutta jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.
Aina lämmittää mieltä kun @theZ ja @GT kommentoi tänne!
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Mun tietolähteeni oli sitä paitsi nainen.
Tämä muuttaa tietolähteen paikkansa pitävyyttä miten? Sukupuolisensitiivisyys 2023.

On totta, että stadin suunnalla on paljon sukua ja varmasti myös kaipuuta Turusen koko perhettä kohtaan. Niinpä suvussakin osa asioista voi äkkiä kääntyä myös sukulaisten omien tunteiden suuntaiseksi. Turunen on voinut sanoa, että ei oikein peli ole kulkenut, ikävä homma. Tästä muodostuu nopeasti erilaisia keskusteluja jotka muovautuu tiettyyn suuntaan. Onhan siellä lapsikin tulossa Turusille paikassa missä ei ole perhe tukena auttamassa vauva arjen koittaessa. Eli varmasti tulevaa mietitään, mutta sukulaissuhteissakin on aina myös mahdollinen toinen puoli tahattomasti tai tahallisesti vaihtoehtona.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä muuttaa tietolähteen paikkansa pitävyyttä miten? Sukupuolisensitiivisyys 2023.

On totta, että stadin suunnalla on paljon sukua ja varmasti myös kaipuuta Turusen koko perhettä kohtaan. Niinpä suvussakin osa asioista voi äkkiä kääntyä myös sukulaisten omien tunteiden suuntaiseksi. Turunen on voinut sanoa, että ei oikein peli ole kulkenut, ikävä homma. Tästä muodostuu nopeasti erilaisia keskusteluja jotka muovautuu tiettyyn suuntaan. Onhan siellä lapsikin tulossa Turusille paikassa missä ei ole perhe tukena auttamassa vauva arjen koittaessa. Eli varmasti tulevaa mietitään, mutta sukulaissuhteissakin on aina myös mahdollinen toinen puoli tahattomasti tai tahallisesti vaihtoehtona.

Voihan lumihiutale! Ratakiskot käyttöön: pointti oli siinä, että huhu on kuultu vahvojen oletusten mukaisesti vähintään nyt kolmelta eri taholta. Oma erittäin vahva epäilyni on, että minun ja @Tölikän tulinen tietolähde ei ole sama henkilö. Voisin jopa väittää tätä faktaksi, mutta ei siitä sen enempää.

Mä en nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on nyt ollut ongelmana. @Tölikän tulinen toi kuulemansa asiat teidän tietoonne ja tuli kysymään, oletteko kuulleet samoja huhuja. Sen jälkeen täällä muutamilla nousi kamalat defenssit asian suhteen, vaikka koko ajan kaikille on ollut selvää, tai ainakin olisi pitänyt olla, että kyseessä on huhu. Minä kirjoitin tänne vain sen, miten minä olin itse aiheesta kuullut. Vaikka kumpikaan meistä ei ole Kärppä-kannattaja, emme ole tulleet teille tänne vittuilemaan. Ainakaan omiin tapoihini sellainen ei kuulu, joten voin tämän omalta osaltani vannoa faktaksi. Mutta sekin lienee ihan ymmärrettävää, että myös meitä kiinnostaa Teemu Turuseen liittyvät asiat, onhan meillä varsin hyviä muistoja.

On ihan selvä, että aika monen pelaajan lähipiirissä on ihmisiä, jotka eivät tiedä, mitä tarkoittaa luottamuksellisuus. Puuttuu tilannetaju, mitä asioita voi kertoa eteenpäin. Niistähän huhut yleensä aina lähtevät liikkeellekin. Joku mainitsee sivulauseessa jotain, jonka joku toinen nappaa kiinni, jonkun pelaajan vaimo on hakenut duunia jostain tai lapset on ilmoitettu johonkin päiväkotiin tms.

Enkä pidä sitäkään täysin mahdottomana ajatuksena, että joku on vain keksinyt tällaisen asian huvin ja urheilun vuoksi. Meillä HIFK:ssa on joskus ammoisina aikoina ollut valmennusryhmässä henkilö, joka laittoi kaikenlaisia keksittyjä juttuja liikkeelle ja jäi odottamaan, minkälainen huhu hänen korviinsa palasi. Tämä puhtaasti huvimielessä. Tästäkin toki on aikaa jo useampi vuosikymmen eikä silloin ollut internetin keskustelupalstoja, jolloin oikeasti villejä huhuja liikkui muutenkin nykyistä enemmän.

Ja sekin on mahdollista, että huhu on alun perin laitettu eteenpäin sieltä teiltä päin, koska sillä on kuviteltu saavan painetta organisaation ja Marjamäen suuntaan. Mistä näistä tietää? Ja se pitää jokaisen ymmärtää. Mitä isompi nimi tai mehevämpi huhu/juoru, sitä enemmän ne saavat tuulta purjeisiin ja sitä enemmän niillä kuvitellaan olevan vääntövoimaa. Ja joissain organisaatioissa reagoidaan ulkoa tulevaan paineeseen helpommin kuin jossain toisessa. Teillä ymmärtääkseni ollaan hyvin rauhallisesti eikä anneta ulkoisten voimien vaikuttaa käytännössä koskaan?

Kaikki eivät ole olleet ihan tyytyväisiä joistakin asioista mitä palstalle olen paljastellut ja senkin vuoksi tarkoitus on ollut viettää vähän hiljaiseloa ja miettiä ehkä tarkemmin mitä tietoja tuo julki ja mitä ei. Turusen tapaukseen liittyen mulla on kuitenkin jotain faktoja heitettäväksi kun huhumyllyt pyörii.

- Turunen pelasi Marjamäen alaisuudessa jo lähes täyden kauden Jokereissa. Hänellä oli oikein hyvä käsitys millaisen päävalmentajan alaisuuteen hän siirtyy. Siitä huolimatta hän teki 2v sopimuksen Kärppiin.
- Lompakko edellä nyt kulkee jokainen pelaaja jossain määrin, mutta Turusen sopimus Kärppiin ei ole tuon profiilin pelaajalle kallis eikä motiivit siirtyä Kärppiin olleet taloudelliset. Puhutaan muutaman kymppitonnin erosta siihen palkkaan mitä Turunen tienasi IFK:ssa ensimmäisellä visiitillä vaikka sopimus silloin oli tehty jo hyvissä ajoin edellissyksynä ennen lopullista breikkaamista. Puhumattakaan millä palkkatasolla pelasi 2022 keväällä IFK:ssa loppukaudesta. Turunen tuskin jatkaa Kärpissä ensi kaudella, mutta jos jatkaa niin syy ei todellakaan tule olemaan raha.
- Turusella oli optio siirtyä vapaasti ulkomaille viime keväänä. Kärppien pelaajistossa oli vahvaa Marjamäki-vastaisuutta enemmänkin kuin pelkkä Leskinen. Turunen kuitenkin päätti jättää optionsa käyttämättä ja jäädä vaikka varmasti olisi johonkin päässyt jos olisi akuutisti halunnut päästä pois ja vielä ilman palkkatason putoamista. Yllätyinkin keväällä siitä vähän, ettei hän lähtenyt kun sen verran vaikea kausi Kärpillä oli.

Kuten BOL yllä kirjoitti, niin ei varmasti ole tyytyväinen omiin tai joukkueensa esityksiin. Jos pelkästään rahan perässä juoksisi niin tuskin olisi Ouluun ikinä siirtynyt edes. Minäkään en ole mistään lähteestäni kuullut, että Turunen olisi pyytämässä siirtoa mutta tietenkään kaikki asiat eivät omiin korviini kantaudu eikä etenkään jos tuollainen asia jäisi pelaajan ja seurajohdon väliseksi eikä etenisi tunnusteluiksi muihin seuroihin.

Tuo lainauksessa oleva sitaatti "On vain sellaista alapilveä. Kaikilla." lienee aika osuva. Tuskin on syytä paisutella tätä asiaa. Asiathan ovat voineet tietysti muuttua mutta jokainen voi vetää omat johtopäätöksensä.

Hyvä kirjoitus. Eikä tarkoitukseni ollut arvostella Turusta ja hänen valintojaan. Eikä Kärppiäkään. En ihmettele yhtään, että Turunen teki Kärppien kanssa sopimuksen, koska paperilla teille kasattiin kovaa nippua, joka lähtökohtaisesti taisteli tosissaan mestaruudesta. Ja rahaakin seuralla on. Plus, että Marjamäen palkkaamisen ja muutaman vuoden taaperruksen jälkeen seuralla näytti olevan aidosti kovat piipussa. Kukapa ei haluaisi olla mukana nostamassa Kärppiä takaisin huipulle ja vieläpä isossa roolissa?

Mitä tulee sopimuksen rahalliseen arvoon, niin "muutama kymppitonni enemmän" on kuitenkin todella paljon rahaa. Oma arvioni on, että vaikka Turunen oli HIFK:lle todella edullinen pelaaja, hän ei kuitenkaan pelannut millään pähkinöillä. Arvioin tiedossa olevien lukujen valossa, että Turunen tienasi HIFK:sta kaudella 2019-20 n. 120k€. Joka tapauksessa Turunen yli tuplasi vuosiansionsa verovuodesta 2018 verovuoteen 2019 HPK- ja HIFK-vuosien välillä.

Turusen kohdalla ei myöskään kannata katsoa pelkästään ekan kauden Kärpät-sopimuksen arvoa, vaan koko 2v. sopimuksen arvoa. Itseäni kiinnostaa enemmän aina koko sopparin arvo, varsinkin, jos siinä on ulkomaan optio. Kuten Turusella oli. Niitä optioita ei kuitenkaan ihan kenelle tahansa pelaajalle anneta, vaan niitä saa lähtökohtaisesti vain ne pelaajat, joilla on potentiaalia siirtyä leveämmän leivän perässä ulkomaille. Ja koska nämä pelaajat yleensä myös ehdottomasti halutaan pitää se toinen kausikin, se näkyy palkassa. Tämä koskee siis vain hyvin rajallista määrää pelaajia, mutta Turunen kuuluu siihen joukkoon. Junnut ja liigajyrät ovat asia erikseen.

Oma arvioni on, että Turusen sopimus on nimenomaan takapainoitteinen, johtuen juuri siitä ulkomaan optiosta. Ja silloin kun näin on, pelaajan tulotason nousu ulkomailla edellyttää yleensä todella hyvää edellistä kautta Liigassa henkilökohtaisella tasolla. Lähtökohtaisesti pelaaja kuitenkin haluaa vähintään saman roolin kuin nykyisessä seurassaan, johon siis on edelleen voimassaoleva sopimus ja taattu tulotaso, joten harva sopimuksen alainen pelaaja vaihtaa isoa rooliaan ja hyvää palkkaa pienempään rooliin ja kutakuinkin samaan palkkaan ilman todella painavaa syytä. Kärpissä Turuselle oli tarjolla ykköshepan rooli edelleenkin eikä viime kauden perusteella samaa roolia korkeammalla tulotasolla hyvin suurella todennäköisyydellä ulkomailta olisi ollut tarjolla. Kysymys on aina kokonaisuudesta ja kun Turusella ei henkilökohtaisella tasolla ole ollut mitään akuuttia syytä siirtyä muualle, ei ole suurikaan ihme, että jäi Kärppiin.

Turunen on parhaimmillaan äärimmäisen viihdyttävä pelaaja ja toivoisin, että hän pääsisi itseään kentällä vapaasti toteuttamaan nykyistä "paremmin". Tai pystyisi, ihan miten vain. Mulla ei ole ollut missään vaiheessa minkäänlaiset pahat tai väärät tarkoitusperät näiden spekulaatioiden tai huhujen suhteen ja pahoitteluni, jos joku on ne sellaisina ottanut.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Turusella oli optio siirtyä vapaasti ulkomaille viime keväänä. Kärppien pelaajistossa oli vahvaa Marjamäki-vastaisuutta enemmänkin kuin pelkkä Leskinen. Turunen kuitenkin päätti jättää optionsa käyttämättä ja jäädä vaikka varmasti olisi johonkin päässyt jos olisi akuutisti halunnut päästä pois ja vielä ilman palkkatason putoamista.
Se, että Turunen jäi joukkueen kaikkien hankaluuksien älkeen Ouluun, vaikka olisi ollut mahdollisuus siirtyä pois, kertoo paljon Turusen asenteestaan suhteessa Kärppiin. Joukkueessa on ollut tänä syksynä aivan eri henki kuin viime keväänä. Pöytä puhdistettiin kesällä. Viime keväänä osa joukkueesta oli tosiaan ”kapinassa” Marjamäkeä vastaan. Sen pystyimme kaikki todistamaan runkosarjan lopussa ja ja säälisarjassa seuraamalla joukkueen suorittamista jäällä. Osa tyytymättömistä pelaajista poistui muualle. Osa jäi. Yhtäkaikki, purku ja suunnitelma jatkosta on tehty. Sen jälkeen joukkue on ollut sitoutunut ja yhtenäinen.

Minäkään en ole mistään lähteestäni kuullut, että Turunen olisi pyytämässä siirtoa mutta tietenkään kaikki asiat eivät omiin korviini kantaudu eikä etenkään jos tuollainen asia jäisi pelaajan ja seurajohdon väliseksi eikä etenisi tunnusteluiksi muihin seuroihin.
Ei ole pyytänyt siirtoa. Kauakolossa Turunen on suorittanut nousujohteisesti ja pelaa kovalla asenteella. Pelaajan pään sisään en tietenkään pääsee, mutta mikään ei viittaa ulospäin siihen, että hän suunnittelisi toivotonta sopimuksen purkuyritystä ja siirtoa ulkomaille. Päinvastoin, aivan erisuuntaisia viitteitä on voinut havaita.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kysymys on aina kokonaisuudesta ja kun Turusella ei henkilökohtaisella tasolla ole ollut mitään akuuttia syytä siirtyä muualle, ei ole suurikaan ihme, että jäi Kärppiin.
Niinpä. Miksi ihmeessä hän nyt haikailisi sitten ulkomaille, kun ei sitä kesällä tehnyt, kun se oli mahdollista ja joukkue osin sekaisin. Nyt pelitapaa on muokattu Turusellekin sopivammaksi, joukkue on yhtenäinen ja hyvä henkinen. Minusta ajatus Turusen sopimuksen purusta on aivan absurdi. Miten Turunen ylipäätään kuvittelisi pääsevänsä sopimuksestaan irti? Kärppien paras hyökkääjä kuitenkin. Ja ei, ei kannata sanoa, että kiukuttelemalla kuten Leskinen. Jos tuollaista luulee, ei tiedä Turusen asenteesta mitään.
Enkä pidä sitäkään täysin mahdottomana ajatuksena, että joku on vain keksinyt tällaisen asian huvin ja urheilun vuoksi.
Olen huomannut, että tällaista tapahtuu paljon. Ajoittain minulla on varmaa tietoa asian oikeasta tilasta ja esimerkiksi täältä saa lukea huhuja ja joskus jopa muka varmana tietona aivan päinvastaista.
 

vanukas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Sebastian Ahon kiekkokoulu
Niinpä. Miksi ihmeessä hän nyt haikailisi sitten ulkomaille, kun ei sitä kesällä tehnyt, kun se oli mahdollista ja joukkue osin sekaisin. Nyt pelitapaa on muokattu Turusellekin sopivammaksi, joukkue on yhtenäinen ja hyvä henkinen.

Onko joukkue yhtenäinen ja hyvä henkinen? Viime kaudellakin näin kerrottiin - kunnes kävi ilmi ettei niin ollutkaan. En tiedä itse mitään Kärppien koppimenosta, mutta Marjamäen kommenteista ja Kärppien pelistä voisi päätellä että tilanne ei ole henkisesti helppo ja siinä maaperässä syyllisten etsiminen ja sisäinen kritiikki kasvaa helposti.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Onko joukkue yhtenäinen ja hyvä henkinen? Viime kaudellakin näin kerrottiin - kunnes kävi ilmi ettei niin ollutkaan.
On ja sen näkee myös kaukalossa. Näin oli viime kaudellakin aika pitkään. Kevättalvesta homma sitten romahti. Marjamäki on hommasta tietenkin vastuussa. En minä kuitenkaan hirveästi arvosta pelaajia, jotka kusivat omaan pesään. Kyllä minua vitutti katsoa joukkueen hölmöilyä kaukalossa, siis todella.
En tiedä itse mitään Kärppien koppimenosta, mutta Marjamäen kommenteista ja Kärppien pelistä voisi päätellä että tilanne ei ole henkisesti helppo ja siinä maaperässä syyllisten etsiminen ja sisäinen kritiikki kasvaa helposti.
Kukapa kopin ulkopuolinen sitä Kärppien tai minkään joukkueen koppimenosta voisi tässä hetkessä varmaksi tietää. Vaikka Kärppien tilanne on henkisesti hankala varsinkin itseluottamuksen suhteen, ei se tarkoita sitä, että yhteishenki olisi huono. Oikein johdettuna vaikeudet vahvistavat ja yhdistävät. Tällä hetkellä tilanne on tämä. Toki voittoja tarvitaan, jotta usko ja itseluottamus pönkittyvät.
 

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Se, että Turunen jäi joukkueen kaikkien hankaluuksien älkeen Ouluun, vaikka olisi ollut mahdollisuus siirtyä pois, kertoo paljon Turusen asenteestaan suhteessa Kärppiin. Joukkueessa on ollut tänä syksynä aivan eri henki kuin viime keväänä. Pöytä puhdistettiin kesällä. Viime keväänä osa joukkueesta oli tosiaan ”kapinassa” Marjamäkeä vastaan. Sen pystyimme kaikki todistamaan runkosarjan lopussa ja ja säälisarjassa seuraamalla joukkueen suorittamista jäällä. Osa tyytymättömistä pelaajista poistui muualle. Osa jäi. Yhtäkaikki, purku ja suunnitelma jatkosta on tehty. Sen jälkeen joukkue on ollut sitoutunut ja yhtenäinen.


Ei ole pyytänyt siirtoa. Kauakolossa Turunen on suorittanut nousujohteisesti ja pelaa kovalla asenteella. Pelaajan pään sisään en tietenkään pääsee, mutta mikään ei viittaa ulospäin siihen, että hän suunnittelisi toivotonta sopimuksen purkuyritystä ja siirtoa ulkomaille. Päinvastoin, aivan erisuuntaisia viitteitä on voinut havaita.
Ole kyllä vähän eri mielinen tästä "hyvästä hengestä" ja yhtenäisyydestä. Itse en vain oikein näe siellä mitään tiikerinsilmää tai sellaista intohimon liekkiä. Jotenkin aneeminen, vaisu ja eritoten 'pidättäytyväinen' vaikuttaa tuo joukkue olevan. Tai, voihan se henki ollakin (pelaajien kesken) ihan hyvä ja parempi kuin viime kaudella. Mutta se vaatisi myös sieltä pelaajien sisältä (Kukkonen & Pyörälä) ja valmennuksesta (Manner) sitä jotain henkilä joka puhaltaa siihen liekin ja "hyvän hengen" aihioon lisää henkeä ja ruokkii sekä kasvattaa sitä sulavalla tavalla. En vieläkään usko, että Marjamäki on oikea henkilö tähän.

Ja jos ei Marjamäki, niin kuka sitten ottaa noita em. Kukkosen, Pyörälä, Mannerin etc. roolia? Soosi SIhvonenko? Ei siinä, Soosi vaikuttaa ihan asialliselta ja mukavalta kaverilta, mutta samalla myöskin sellaiselta henkilöltä, joka istuu siellä MarjaLaten vieressä pimeän huoneen nurkassa Excel-taulukoita ja pelikirjaa tutkien, kuin joukkueen edessä tätä uskos pumpaten ja intohimomn liekkiä kasvatten. Ja Havu Mäntymaa kurkkii siellä oven suussa, että "pääsispä itsekin, ettei vaan tarvitse mennä joukkueen eteen luomaan innostusta". Tuskin Ville "Havu" Mäntymaakaan sitä siis tekee. Mies on kuin veistos ja joku stoalainen suolapatasas siellä vaihtoaitiossa, ei vaikuta hänkään sellaiselta henkilöltä, joka käy pitämässä kaikkien teltat pystyyn nostattavan hengen nostatus puheen kopissa pelaajille ja luo rentoutta. Korkeinkaan "hyvä hyvä jätkät ja camoon!" ja käsien taputus yhteen.

Enkä kritisioi tässä kenekään yksittäisen henkilön persoonaa, jokainen on juuri sellainen kuin on ja omaa ne omat vahvuutensa, mutta se tiimin roolitus ja niiden persoonien hyödyntäminen ja jopa tarkoituksella erilaisten persoonallisuuksien hakeminen siihen tiimiin on se juttu. Jotka kaikki täydentävät toisiaan ja paikkaavat täten toistensa heikkouksia. Tästäkin on tehty varmaan satoja eri tutkimuksia ja jotain "tiimiroolitestejä", miten eri persoonallisuuden piirteet ja ihmisten vahvuusalueet tukevat toisiaan ja, miten kaikkein paras tiimi muodostuu sellaisesta, jossa on näitä kaikkia sekaisin. Nyt Kärpissä tuntuu valmennuksen suhteen olevat yhdet suuret aivot vahvuuten ja siihen liittyvä Excel-taulukoiden pyörittely, mutta muu osaaminen, joka liittyy ihmisten kanssa toimimiseen ja ilmapiirin luomiseen on hyvin minimaalista, koska kenelläkään nykyisen valmennustiimin jäsenistä ei ole siihen juurikaan annettavaa.

Pelaajista Ohtamaa on varmasti omalla tavallaan hyvä kapteeni, mutta ei hänkään vaikuta nimenomaan sellaiselta "hengen luojalta", joka ruokkisi ja kasvattaisi sitä hyvän hengen aihiota, joka siellä mahdollisesti on. Eikä sen tarvitse välttämättä olla kukaan kapteenistosta, mutta edes joku sellainen kaveri (Björkqvist ehkä ainoa?), joka tuo omalla persoonallaa ja jutuillaan sitä rentoutta ja kasvattaa sitä joukkueen hyvä tilaa, kuten parhalla mahdollisella tavalla nähtiin kaudella 2017/2018 Mamban alaisuudessa. Mitän tällaista samanlaista intohimon liekkiä, suurta itsevarmuutta ja vapautuneisuutta, ei tuossa Kärppien pelissä ole. Ja luulen, että se johtuu nimenomaan siitä, että siellä ei ole sitä jotain henkilöä - ei ehkäpä pelaajistossa - mutta ei etenkään valmentajistossa. Tätä yritettiin jo sanoa ja avata täällä viime kaudella, että tuo valmennus on liian samankaltainen ja siihen olisi pitänyt saada muutoksia. Noh, mitään muutoksia ei viime kauden jälkeen tullut tai uutta persoonaa sisään, vaan samalla väsyneellä ja aneemisella ryhmällä jatkettiin.

Jos Marjamäelle ei haluttu antaa potkuja, niin olisi hänelle pitänyt antaa täksi kaudeksi edes paras mahdollinen mahdollisuus onnistua tuomalla uusi apukoutsi - se "Manner" (tai Petu Matikainen) - siihen vierelle hoitamaan sen pumppaamisen ja hengen luomisen. Sihvosessa on yhtä paljon särmää, kuin kromatussa kahvipannussa, mutta on Latelle jo tuttu pitkän ajan takaa ja oikein sellainen "ride or die" tyyppinen kaveri, joten tämän johdosta kenties se olisi sitten ollut Mäntymaa, joka olisi voinut lähteä hakemaan uusia tuulia omalle valmennusuralleen (esim. päävalmentaja Mestikseen). Kyllä Late peliä osaa valmentaa ja tietää varmasti jonkun Meidän Pelin -pelikirjan sun muut pelitaktiset jutut teoriatasolla ulkoa käsin.

Mutta edelleen uskon, että ne on ne Laten vajavaiset ihmisjohtamis- & hengenluomistaidot, joka on se suurin este, joka tällä hetkellä pidättelee tuota joukkuetta saavuttamasta sitä suurinta potentiaaliaan sekä saa pelaajat näyttämään, joten "pidättäytyväisiltä" ja tukkoisilta. Ja missä se muutos myös on, mistä mainitsit? Täysin samalla valmennustiimillä jatketaan, hyökkäys pysyi n. 90%:sesti täysin samana, pakistossa pientä vaituvuutta jne. Nyt yritetään toistaa liki täysin samoilla ukoilla jotain, mikä epäonnistui viime kaudella karusti, mutta odotetaan jotenkin hassusti eri lopputulemaa. Ei ne ihmisten persoonallisuuden piirteet ja vahvuudet siitä ole mihinkään muuttunut. Ja teennäinen esittäminen ei koskaan johda mihinkään hyvään lopputulemaan.

Marjamäestä en usko tähän ilmapiiriin luomiseen olevan ja nyt ne tukevat "siipimiehet" puuttuvat siitä rinnalta, jolloin Marjamäkikin on heitetty täysin epäedulliseen paikkaan, ja vieläpä ypöyksin. Nyt pitäisi yksin suoritua jostain sellaisesta mammuttimaisesta haasteesta, joka ei miehen vahvuuksiin kuulu. Mets siihen tuotiin apurattaiksi nyt, mutta ainakaan vielä mitään kovin hedelmällistä ja mullistavaa ei ole saanut aikaan, ja vieläkin näyttää vuori olevan liian suuri kavuttavaksi. Kyllä se vaatisi jonkun sellaisen tyypiin ihan siihen ydinvalmennusryhmään, kuin joku mukava setä, joka käy aina joka maanantaiaamu kysymässä kuulumisia. Ei toki joukkueen sisältääkn pahemmin sellaista voimaa ja joukkueen harteille ottamista (a'la KukkoLasse tai Pyörälä) ole näkynyt. Ohtamaa, Kemppainen, Koivisto ja Anttila yms. johtavat varmasti omalla tavallaan ja omien persooniensa kautta, mutta ei siitäkään oikein sellainen tiikerinsilmä paista, tai sellainen, että "pumpataan" nimenomaisesti joukkue täyteen energiaa ja hyvää henkeä. Tuollainen liideri ja suunnannäyttäjä tuntuu uupuvan. Varmaksihan me ei Kärppien koppimenoa tiedetä, mutta kuuluisa klisee "peli näyttää kaiken" kertoo myös todella paljon, siitä kehonkielestä ja henkisestä tilasta, missä joukkue on. Ja se ei omaan silmään mitenkään vakuuttavalta näytä tai siltä, että joku ottaisi joukkueen sillä saralla reppuselkään. Itse peilaan näitä aina takavuosien esimerkkeihin ja ei tuosta tohuusta vaan itselle huo'uo sellainen samanlainen pöhinä tai henki, kuin esim. juuri Mannerin mestaruuskaudella, jolloin siitä joukkueesta todellakin huokui jotain todella erityistä. Ei ole huokunut Kärpistä enää moneen vuoteen. Sen takia tässä on niin vaikea mistään innostua, kun ei vaan itse näe sitä mitää samanlaista 'voimaa' tuossa nykyisessä joukkueessa tai tekemisessä.

Marjamäki eikä kukaan muu valmennus osaa kasvattaa sitä joukkueen hyvää henkeä, vaikka siellä olisikin se aihio, niin sitä pitää osata tönätä oikealla tavalla eteenpäin, mutta tällaista taitoa ei kellään (tunnu olevan nyt kohta kahden kauden otannalla) Kärppien joukkueessa, eikä varsinkaan stoalaista patsasmaisuutta huokuvassa valmennuksessa. Kuka ottaa sitä roolia nyt ja - silloin kun se onnistuminen tulee ja se pieni liekki alkaa liehottaa - puhaltaa siihen lisää eloa ja tönää vaunua eteenpäin oikeaan suuntaan?

Olisi mennyt ehkä paremmin Marjamäen omaan ketjuun, mutta annetaan nyt olla täällä...
 
Viimeksi muokattu:

Goodrow

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Oliko Turusen kaksivuotisessa sopimuksessa siis ulkomaanoptio toiselle kaudelle? Kärppien tiedotteessa siitä ei ollut mitään mainintaa, mutta eipä tuo ollut ensimmäinen kerta. En ymmärrä, miksi noita on täytynyt pimittää.
 

Goner

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, NHL
On ja sen näkee myös kaukalossa. Näin oli viime kaudellakin aika pitkään. Kevättalvesta homma sitten romahti. Marjamäki on hommasta tietenkin vastuussa. En minä kuitenkaan hirveästi arvosta pelaajia, jotka kusivat omaan pesään. Kyllä minua vitutti katsoa joukkueen hölmöilyä kaukalossa, siis todella.

Sen verran voin sanoa ihan aitona faktana, että ensimmäiset säröt Marjamäki/joukkue välille syntyi jo keväällä 2022. Ja tämä ei perustu huhupuheisiin. Tähän peilaten luulen, että viime kaudella se usko alkoi horjua jo huomattavasti aiemmin kuin kevättalvella.

Mitä Turuseen tulee, tykkään miehen asenteesta ja peli-ilmeestä. Enkä tosiaan usko, että on tällä kaudella mihinkään tosiaankaan lähdössä. Ainoa mikä vähän ärsyttää, on satunnainen rikkeiden ylikorostaminen.
 

McTorso

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Sen verran voin sanoa ihan aitona faktana, että ensimmäiset säröt Marjamäki/joukkue välille syntyi jo keväällä 2022. Ja tämä ei perustu huhupuheisiin. Tähän peilaten luulen, että viime kaudella se usko alkoi horjua jo huomattavasti aiemmin kuin kevättalvella.
Tosiaan aito fakta on varmasti se, että isossa yhteisössä on varmasti tyytymättömyyttä. Ei joukkueen ja Marjamäen välillä ole ollut säröä keväällä 2022. Sen sijaan Marjamäen ja yksittäisen pelaajan välillä on varmasti ollut. Aito ”kapinaryhmä” oli niin voimakas kevättalvella 2023, että se alkoi näkymään joukkueen pelaamisessa.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Sen verran voin sanoa ihan aitona faktana, että ensimmäiset säröt Marjamäki/joukkue välille syntyi jo keväällä 2022. Ja tämä ei perustu huhupuheisiin. Tähän peilaten luulen, että viime kaudella se usko alkoi horjua jo huomattavasti aiemmin kuin kevättalvella.

Mitä Turuseen tulee, tykkään miehen asenteesta ja peli-ilmeestä. Enkä tosiaan usko, että on tällä kaudella mihinkään tosiaankaan lähdössä. Ainoa mikä vähän ärsyttää, on satunnainen rikkeiden ylikorostaminen.
Boldaus oma ja olen tästä täysin samaa mieltä. On kova jätkä.
 

Frank McKee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, T. Arima
Boldaus oma ja olen tästä täysin samaa mieltä. On kova jätkä.
Itse itseäni lainateksani niin onhan tämä nyt hirveetä ruveta lanaan Turusta tän "huhun" takia.
Annetaan Teemun pelata ja näyttää että mikä on miehiään.
On asenteella pelaava kaveri ja tekee töitä ihan sama mitä tapahtuu. On siis mun papereissa vitun kova jätkä.

Pelaa kyllä sille joukkueelle missä on ja voitaisko jättää nämä "huhut" sikeseen ja katellaan eteenpäin?
Annetaan aikaa sekä joukkueelle sekä Turuselle.

Nälkäinen kaveri ja hieno pelaaja. Pelaa joka ilta täysillä.
 

Apis17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Voihan lumihiutale! Ratakiskot käyttöön: pointti oli siinä, että huhu on kuultu vahvojen oletusten mukaisesti vähintään nyt kolmelta eri taholta. Oma erittäin vahva epäilyni on, että minun ja @Tölikän tulinen tietolähde ei ole sama henkilö. Voisin jopa väittää tätä faktaksi, mutta ei siitä sen enempää.

Mä en nyt oikein ymmärrä, mikä tässä on nyt ollut ongelmana. @Tölikän tulinen toi kuulemansa asiat teidän tietoonne ja tuli kysymään, oletteko kuulleet samoja huhuja. Sen jälkeen täällä muutamilla nousi kamalat defenssit asian suhteen, vaikka koko ajan kaikille on ollut selvää, tai ainakin olisi pitänyt olla, että kyseessä on huhu. Minä kirjoitin tänne vain sen, miten minä olin itse aiheesta kuullut. Vaikka kumpikaan meistä ei ole Kärppä-kannattaja, emme ole tulleet teille tänne vittuilemaan. Ainakaan omiin tapoihini sellainen ei kuulu, joten voin tämän omalta osaltani vannoa faktaksi. Mutta sekin lienee ihan ymmärrettävää, että myös meitä kiinnostaa Teemu Turuseen liittyvät asiat, onhan meillä varsin hyviä muistoja.

On ihan selvä, että aika monen pelaajan lähipiirissä on ihmisiä, jotka eivät tiedä, mitä tarkoittaa luottamuksellisuus. Puuttuu tilannetaju, mitä asioita voi kertoa eteenpäin. Niistähän huhut yleensä aina lähtevät liikkeellekin. Joku mainitsee sivulauseessa jotain, jonka joku toinen nappaa kiinni, jonkun pelaajan vaimo on hakenut duunia jostain tai lapset on ilmoitettu johonkin päiväkotiin tms.

Enkä pidä sitäkään täysin mahdottomana ajatuksena, että joku on vain keksinyt tällaisen asian huvin ja urheilun vuoksi. Meillä HIFK:ssa on joskus ammoisina aikoina ollut valmennusryhmässä henkilö, joka laittoi kaikenlaisia keksittyjä juttuja liikkeelle ja jäi odottamaan, minkälainen huhu hänen korviinsa palasi. Tämä puhtaasti huvimielessä. Tästäkin toki on aikaa jo useampi vuosikymmen eikä silloin ollut internetin keskustelupalstoja, jolloin oikeasti villejä huhuja liikkui muutenkin nykyistä enemmän.

Ja sekin on mahdollista, että huhu on alun perin laitettu eteenpäin sieltä teiltä päin, koska sillä on kuviteltu saavan painetta organisaation ja Marjamäen suuntaan. Mistä näistä tietää? Ja se pitää jokaisen ymmärtää. Mitä isompi nimi tai mehevämpi huhu/juoru, sitä enemmän ne saavat tuulta purjeisiin ja sitä enemmän niillä kuvitellaan olevan vääntövoimaa. Ja joissain organisaatioissa reagoidaan ulkoa tulevaan paineeseen helpommin kuin jossain toisessa. Teillä ymmärtääkseni ollaan hyvin rauhallisesti eikä anneta ulkoisten voimien vaikuttaa käytännössä koskaan?



Hyvä kirjoitus. Eikä tarkoitukseni ollut arvostella Turusta ja hänen valintojaan. Eikä Kärppiäkään. En ihmettele yhtään, että Turunen teki Kärppien kanssa sopimuksen, koska paperilla teille kasattiin kovaa nippua, joka lähtökohtaisesti taisteli tosissaan mestaruudesta. Ja rahaakin seuralla on. Plus, että Marjamäen palkkaamisen ja muutaman vuoden taaperruksen jälkeen seuralla näytti olevan aidosti kovat piipussa. Kukapa ei haluaisi olla mukana nostamassa Kärppiä takaisin huipulle ja vieläpä isossa roolissa?

Mitä tulee sopimuksen rahalliseen arvoon, niin "muutama kymppitonni enemmän" on kuitenkin todella paljon rahaa. Oma arvioni on, että vaikka Turunen oli HIFK:lle todella edullinen pelaaja, hän ei kuitenkaan pelannut millään pähkinöillä. Arvioin tiedossa olevien lukujen valossa, että Turunen tienasi HIFK:sta kaudella 2019-20 n. 120k€. Joka tapauksessa Turunen yli tuplasi vuosiansionsa verovuodesta 2018 verovuoteen 2019 HPK- ja HIFK-vuosien välillä.

Turusen kohdalla ei myöskään kannata katsoa pelkästään ekan kauden Kärpät-sopimuksen arvoa, vaan koko 2v. sopimuksen arvoa. Itseäni kiinnostaa enemmän aina koko sopparin arvo, varsinkin, jos siinä on ulkomaan optio. Kuten Turusella oli. Niitä optioita ei kuitenkaan ihan kenelle tahansa pelaajalle anneta, vaan niitä saa lähtökohtaisesti vain ne pelaajat, joilla on potentiaalia siirtyä leveämmän leivän perässä ulkomaille. Ja koska nämä pelaajat yleensä myös ehdottomasti halutaan pitää se toinen kausikin, se näkyy palkassa. Tämä koskee siis vain hyvin rajallista määrää pelaajia, mutta Turunen kuuluu siihen joukkoon. Junnut ja liigajyrät ovat asia erikseen.

Oma arvioni on, että Turusen sopimus on nimenomaan takapainoitteinen, johtuen juuri siitä ulkomaan optiosta. Ja silloin kun näin on, pelaajan tulotason nousu ulkomailla edellyttää yleensä todella hyvää edellistä kautta Liigassa henkilökohtaisella tasolla. Lähtökohtaisesti pelaaja kuitenkin haluaa vähintään saman roolin kuin nykyisessä seurassaan, johon siis on edelleen voimassaoleva sopimus ja taattu tulotaso, joten harva sopimuksen alainen pelaaja vaihtaa isoa rooliaan ja hyvää palkkaa pienempään rooliin ja kutakuinkin samaan palkkaan ilman todella painavaa syytä. Kärpissä Turuselle oli tarjolla ykköshepan rooli edelleenkin eikä viime kauden perusteella samaa roolia korkeammalla tulotasolla hyvin suurella todennäköisyydellä ulkomailta olisi ollut tarjolla. Kysymys on aina kokonaisuudesta ja kun Turusella ei henkilökohtaisella tasolla ole ollut mitään akuuttia syytä siirtyä muualle, ei ole suurikaan ihme, että jäi Kärppiin.

Turunen on parhaimmillaan äärimmäisen viihdyttävä pelaaja ja toivoisin, että hän pääsisi itseään kentällä vapaasti toteuttamaan nykyistä "paremmin". Tai pystyisi, ihan miten vain. Mulla ei ole ollut missään vaiheessa minkäänlaiset pahat tai väärät tarkoitusperät näiden spekulaatioiden tai huhujen suhteen ja pahoitteluni, jos joku on ne sellaisina ottanut.
Itse en ole ottanut mitää huhujasi pahoin tarkoitusperin. Edellisessä viestissä nousikin omalla kohdalla karvat pystyyn tämän lähteen osoituksena. On se sitten mieheltä naiselle, naiselta miehelle, naiselta naiselle jnejne tai ihan miten vain kaikki ovat tasa-arvoisessa asemassa. En ymmärrä miksi sitä pitää erikseen painottaa miltä sukupuolesta se on.

Hyvää pohdintaa viestissä ja juuri tätä itsekin avasin omassani viestissä. Huhut voivat olla kenen tahansa itse tehtyä, joskus paikkansa pitäviä tai mitä vain siitä välistä. Sehän niissä onkin hienoa, jännitys elementti mikä on totta.
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kyllähän tätä miestä kelpaa katsella. Nimimerkin @theZ aiempaan huhuiluun viitaten, olen kyllä tyytyväinen, että Turunen päätti vaikean viime kauden jälkeen jäädä Kärppiin ja hänellä mitä ilmeisimmin oli uskoa Kärppien tähän kauteen sekä siihen, että hän voi omalla panoksellaan auttaa Kärppiä.
 

Sturba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Myllykosken imuri, Kärpät, Carolina Hurricanes
Turusella kolmeen viime peliin tehot 5+3. Kai se on uskottava, että Marjamäenkin joukkueessa tehoilu on mahdollista, vaikka sitä on ollut alkukauden perusteella vaikea uskoa. Mutta, no, katsotaan nyt se lauantain Tappara-matsi ensin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös