Severi Lahtinen – koirankoppitalentti vai ei käyttöä JYPissä?

  • 240 291
  • 1 321

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Onko siellä oikeasti mitään kättä pidempään tästä Severin siirrosta Pelsuun? Pelsu palstalla yksi nimimerkki sitä huuteli, mutta kellään muulla ei ollut ns varmaa tietoa asiasta.

Voi olla että osa jutuista mitä Severistä liikkuu menee vähän pitkäksi, mutta kaikille lienee selvää ettei kyllä ole kovin urheilullinen jätkä kyseessä. Toivon todella, että jos Jypistä lähtee joku muu kuin Pelsu ottaa siitä riippakiven itselleen.
Ei ole ainakaan itsellä, jotain toisen käden tietoa kuulin kuinka Seve olisi valitellut hyllytyskomennustaan ja kaipailee takaisin Lahteen.

Tuosta on sitten vedetty mutkia sopivasti suoriksi. Lahtinenhan on ihan aktiivisesti vieraillut Lahdessa JYP-sopimuksen voimassa ollessa ennekin, jopa keskellä peliviikkoa.

En ihmettele jos Lahtinen JYPistä, poistuu ja Sevelle varmaan Lahti ja Pelicans olisi mieluisa kohde, mutta ihmetyttäisi miksi Pelicans haluaisi Seven takaisin.
 
Suosikkijoukkue
Kaikki suomalainen jääkiekko
Onko siellä oikeasti mitään kättä pidempään tästä Severin siirrosta Pelsuun? Pelsu palstalla yksi nimimerkki sitä huuteli, mutta kellään muulla ei ollut ns varmaa tietoa asiasta.
Ei ole suoraa tietoa Pelicansin osalta, mutta viimeisen viikon aikana minulle on tullut useampi kysely Lahtisesta. Vaikea sanoa, että mistä päin, koska jotkut tykkäävät käyttää välikäsiä.
 

Jarna90

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Ei ole ainakaan itsellä, jotain toisen käden tietoa kuulin kuinka Seve olisi valitellut hyllytyskomennustaan ja kaipailee takaisin Lahteen.

Tuosta on sitten vedetty mutkia sopivasti suoriksi. Lahtinenhan on ihan aktiivisesti vieraillut Lahdessa JYP-sopimuksen voimassa ollessa ennekin, jopa keskellä peliviikkoa.

En ihmettele jos Lahtinen JYPistä, poistuu ja Sevelle varmaan Lahti ja Pelicans olisi mieluisa kohde, mutta ihmetyttäisi miksi Pelicans haluaisi Seven takaisin.
Joo se ei tarkoita tosissaan että kaipaus on molemminpuolista:) Minusta Jukurit, Ässät, Saipa tai Kookoo voisi olla Severille sopivampi paikka.
 
Viimeksi muokattu:

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Aika kovasti rapaa täällä pelaajan niskaan kaadetaan. Muistetaan nyt kumminkin, ettei meistä kukaan huhuja kummemmin tiedä, missä mennään pelaajan tilanteen kohdalla. Ihan mahdollista on olla yksityiselämän ongelmia kohdallaan, joilla ei ole mitään tekemistä urheilullisuuden puutteen kanssa. En sano tietäväni sen kummemmin, mutta jättäisin raipat iskemättä juuri siksi.

Pelaaja saa paikan näyttää tänään. Toivon onnistumista. En pelkästään hänen itsensä vuoksi, vaikka se tärkeintä hänelle itselleen on, vaan myös JYPin vuoksi, onnistuessaan voisi tuoda sen yhden napsun lisää viisikkoonsa, jolla joukkue pisteisiin kurottaa.
 

Tepi#45

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ahvenjärvi antoi Hockey Corner Podcastille pitkän haastattelun viime kauden päätyttyä. Ahvenjärvi nosti esiin yhden nimen ja se oli nimenomaan Lahtinen.

Lahtinen ei kuulemma pitänyt itsestään meteliä kopissa, mutta työnteko oli kiitettävällä tasolla ja ymmärsin tämän tarkoittavan harjoittelua kaukalossa ja kaukalon ulkopuolella.

Jos tähän on tullut muutos, eikä Lahtiselle maistu valmennuksen päätökset, niin minun puolesta voi jatkaa matkaa muualle. Aika näyttää miten käy.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kai Lahtinen on ihan omilla ansioilla saanut kuraa. Oli ne syyt mitkä tahansa niin pelissä ja pelin ulkopuolella tulee edes yrittää käyttäytyä.

Alkukaudesta muistuu muuten mieleen sellainen tilanne jossa Lahtinen käytännössä oli menossa yksin läpi niin jäi odottelemaan tulisiko perässä vastustajan pakkien lisäksi joku oma pelaaja jolle syöttää, tuli sieltä mutta sellaisella viiveellä että 1-0 vastaan hyökkäys muuttui 2 vastaan 3 hyökkäykseksi. No näitä nyt sattuu.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kai Lahtinen on ihan omilla ansioilla saanut kuraa. Oli ne syyt mitkä tahansa niin pelissä ja pelin ulkopuolella tulee edes yrittää käyttäytyä.

Alkukaudesta muistuu muuten mieleen sellainen tilanne jossa Lahtinen käytännössä oli menossa yksin läpi niin jäi odottelemaan tulisiko perässä vastustajan pakkien lisäksi joku oma pelaaja jolle syöttää, tuli sieltä mutta sellaisella viiveellä että 1-0 vastaan hyökkäys muuttui 2 vastaan 3 hyökkäykseksi. No näitä nyt sattuu.

Tää mua vähän risoo pelaajia ja heidän edesottamuksiaan käsiteltäessä, kaikki on vaan saaneet kuraa omilla ansioillaan? Näinkö se oikeasti on. Jollakulla saattaa olla ihan oman mielenterveytensä kanssa kamppailua, joka vaikuttaa siihen muuhunkin elämään, ei pelkästään pelaamiseen, sekinkö on omilla ansioillaan saatua? Samoin voi lähipiirissä olla ongelmia, jotka iskevät pelaajan psykofyysiseen kokonaisuuteen, joka näkyy kaukalossa, sekinkö laitetaan pelaajan omaan piikkiin?

Entä jos pelaaja on ylikriittinen itseään kohtaan ja vaatii itseltään epärealistisia suorituksia, homma menee väkisin yrittämiseksi ja tulos ei taatusti seuraa. Vaikka mitään en tiedä, jopa tämä kuulostaisi uskottavammalta, kuin lossiksi lyöminen luonteen heikkouttaan, sillä tuollakaan asti hän ei olisi, jos näin olisi.

Lahtisen ongelma viisikkopelissä on minun silmään ollut eniten se luontainen tapa pelata viivoja kunnioittamatta, joka on pasmat sekoittavaa niin omille, kuin vastustajallekin. Siksi olen pohtinut täällä, että hänen viisikkonsa tarvitsisi tasapainottavaa sentteriä ja hyvin hereillä olevaa muuta viisikon miehitystä. Eli se avu voi olla myös kirous, riippuen siitä miten valmennus osaa hoksata asiat suunnitelmissaan.

Kuvaamaasi sattuu toisinaan, myös muille, kun Lahtiselle ja kaipa nekin peliin sattumuksina kuuluvat, joku ei hoksaa haaston paikkaa tai laskee, että voi maltilla luoda paremman maalipaikan ja sitten tilanne onkin jo kuivunut kasaan. Minulle alkukaudesta muistuu mieleen tilanne, jossa vaikutti siltä, että pelaaja itse tuskastui tekemiseensä ja häipyi kesken kaiken pukkariin. Siksi mieleen tuli tuo liika itsekritiikki, kun minä en ainakaan huomannut, että valmennus olisi raippaa hänelle antanut siinä, vaikka varmahan en olla voi, kun en paikalla itse ollut.

Pelaajalla voi tosiaan olla se voimakas tunne, että nyt tai ei koskaan lyödään tulos pöytään ja kun asiat ei sujukaan kuin elokuvissa kyky käsitellä tilannetta ei ole helppo. Mikäli jotakin tällaista on, niin toivon, että kokenut valmennus osaa antaa siimaa ja samalla tukea prosessiin, sitähän ei tiedä mitä se voi onnistuessaan joukkueelle poikia, eli kannattaa yrittää, kunnes ei enää kannata. Aina ei voi onnistua.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tää mua vähän risoo pelaajia ja heidän edesottamuksiaan käsiteltäessä, kaikki on vaan saaneet kuraa omilla ansioillaan? Näinkö se oikeasti on. Jollakulla saattaa olla ihan oman mielenterveytensä kanssa kamppailua, joka vaikuttaa siihen muuhunkin elämään, ei pelkästään pelaamiseen, sekinkö on omilla ansioillaan saatua? Samoin voi lähipiirissä olla ongelmia, jotka iskevät pelaajan psykofyysiseen kokonaisuuteen, joka näkyy kaukalossa, sekinkö laitetaan pelaajan omaan piikkiin?

Entä jos pelaaja on ylikriittinen itseään kohtaan ja vaatii itseltään epärealistisia suorituksia, homma menee väkisin yrittämiseksi ja tulos ei taatusti seuraa. Vaikka mitään en tiedä, jopa tämä kuulostaisi uskottavammalta, kuin lossiksi lyöminen luonteen heikkouttaan, sillä tuollakaan asti hän ei olisi, jos näin olisi.

Lahtisen ongelma viisikkopelissä on minun silmään ollut eniten se luontainen tapa pelata viivoja kunnioittamatta, joka on pasmat sekoittavaa niin omille, kuin vastustajallekin. Siksi olen pohtinut täällä, että hänen viisikkonsa tarvitsisi tasapainottavaa sentteriä ja hyvin hereillä olevaa muuta viisikon miehitystä. Eli se avu voi olla myös kirous, riippuen siitä miten valmennus osaa hoksata asiat suunnitelmissaan.

Kuvaamaasi sattuu toisinaan, myös muille, kun Lahtiselle ja kaipa nekin peliin sattumuksina kuuluvat, joku ei hoksaa haaston paikkaa tai laskee, että voi maltilla luoda paremman maalipaikan ja sitten tilanne onkin jo kuivunut kasaan. Minulle alkukaudesta muistuu mieleen tilanne, jossa vaikutti siltä, että pelaaja itse tuskastui tekemiseensä ja häipyi kesken kaiken pukkariin. Siksi mieleen tuli tuo liika itsekritiikki, kun minä en ainakaan huomannut, että valmennus olisi raippaa hänelle antanut siinä, vaikka varmahan en olla voi, kun en paikalla itse ollut.

Pelaajalla voi tosiaan olla se voimakas tunne, että nyt tai ei koskaan lyödään tulos pöytään ja kun asiat ei sujukaan kuin elokuvissa kyky käsitellä tilannetta ei ole helppo. Mikäli jotakin tällaista on, niin toivon, että kokenut valmennus osaa antaa siimaa ja samalla tukea prosessiin, sitähän ei tiedä mitä se voi onnistuessaan joukkueelle poikia, eli kannattaa yrittää, kunnes ei enää kannata. Aina ei voi onnistua.

Niin. Yksilön näkökulmasta voi olla monenlaisia vaikuttimia siihen miten elämä, peli ja urheilu kulkee. Tästä ei olla erimieltä. Jokainen on kuitenkin tavallaan oman onnensa seppä, ainakin tuossa vaiheessa kun liigaan on päästy pelaamaan.

Sitten jos on mahdollista valita kokoonpanoon pelaaja joka takoo vähän paremmin ja vaikka noudattaa joukkueen yhteisiä pelisääntöjä säntillisemmin niin sitten se varmaan valitaan pelaavaan. Tämä on sitä huippu-urheilun raadollisuutta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Niin. Yksilön näkökulmasta voi olla monenlaisia vaikuttimia siihen miten elämä, peli ja urheilu kulkee. Tästä ei olla erimieltä. Jokainen on kuitenkin tavallaan oman onnensa seppä, ainakin tuossa vaiheessa kun liigaan on päästy pelaamaan.

Sitten jos on mahdollista valita kokoonpanoon pelaaja joka takoo vähän paremmin ja vaikka noudattaa joukkueen yhteisiä pelisääntöjä säntillisemmin niin sitten se varmaan valitaan pelaavaan. Tämä on sitä huippu-urheilun raadollisuutta.

Muuten samaa mieltä, mutta jotkut elämän pahat rypyt ei kysy, onko liigaan asti saatu tie raivattua, vaan joidenkin asioiden kanssa voi joutua kamppailemaan, vaikka polku sinne tavoitteeseen olisi ongelmitta marssittu. Kiekkoilijakaan ei ole elämän sattumuksille immuuni, eikä varsinkaan oman onnensa seppä.

Tietenkin valmennus laittaa kentälle ryhmän, joka on heidän näkemyksellään se paras saatavilla oleva, mutta jos on olemassa kortti, joka nyt ei toimi, mutta yhteistyöllä voi tuottaa, lienee viisas siellä back stagella senkin eteen puuhastella. Nythän po. herra saa paikan näyttää, mikä indikoi, ettei ainakaan valmennus ole laskuista miestä unohtaneet.

Ravan heittämisen ja haukkumisen sijaan minä toivon pelaajalle onnistumista, koska se sataa joukkueen laariin lopulta. Veikkaan, että parhaansa kaukaloon tänään laittaa, riittääkö, aika näyttää.
 

Flou

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ravens
Pesonen ja Pekka Jormakka olivat kaksi erilaista esimerkkiä miten asiat voi käsitellä. Pessi oli kevään -09 mestaruuskomeetta ja sitten tuli vaikeaa. Miten hän reagoi? Kesti paineen, oppi ja sitten alkoikin rullaamaan ja oli kevään -12 mestaruuskomeetta myös.

Jormakkaa en tylytä, mutta hän sitten jäi paljolti kellumaan ja ihmettelemään kohtaloaan.

Voi miettiä että kumpi esimerkeistä sopii Lahtiseen. Hänellä olisi kaikki edellytykset taitojen puolesta, mutta mitäpä hyötyä noista on jos odottaa vapaalippua pelaavaan ja kuvittelee parin nätin kikan tai väläytyksen riittävän.
Tosin pitää muistaa, että myös Pesonen ehti hölmöillä sen farmikomennuksen myötä. Harrin haastattelu jonkun ottelun erätauolla oli melkoista katkeruutta. Pihlström oli juuri tullut joukkueeseen mukaan ja Harri pistetty Mestistä pelaamaan.

Tuon pettymyksen jälkeen Pesonen toki käsitteli asian oikein ja teki oikeat asiat varmistaen, että kohtalo ei toistu.
 

pynski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Pelicans julkaisee huomenna uuden sopimuksen klo 11. En muuten asiaa tähän ketjuun kirjoittelisi, mutta lienee Lahtinen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Pelicans julkaisee huomenna uuden sopimuksen klo 11. En muuten asiaa tähän ketjuun kirjoittelisi, mutta lienee Lahtinen.

Aika masentavalta tuntuisi että häntäpään joukkueen rotaatiopelaajaa koskevaa sopimusta tai siirtoa hypettäisiin tuolla tavalla, eiköhän se ole joku kovemman luokan tulija.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Aika masentavalta tuntuisi että häntäpään joukkueen rotaatiopelaajaa koskevaa sopimusta tai siirtoa hypettäisiin tuolla tavalla, eiköhän se ole joku kovemman luokan tulija.
Mutta entäs kaksi häntäpään joukkueen rotaatiopelaajaa? Two amigos - Lahtinen ja Salonen.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Mutta entäs kaksi häntäpään joukkueen rotaatiopelaajaa? Two amigos - Lahtinen ja Salonen.

Olen aika varma että molemmat takoisivat välittömästi piste per tahtia muualla. Mielellään en näkisi enää yhtään uutta Ratista, Kemiläistä tai Nenosta.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Olen aika varma että molemmat takoisivat välittömästi piste per tahtia muualla. Mielellään en näkisi enää yhtään uutta Ratista, Kemiläistä tai Nenosta.
Itse ainakin mielellään näen pelaajan onnistuvan, jos se ei tapahdu meillä niin sitten muualla.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Itse ainakin mielellään näen pelaajan onnistuvan, jos se ei tapahdu meillä niin sitten muualla.
Juuri näin. Ketä lohduttaa jos Patrik Puistolat ja kumppanit omassa jengissä jos esitykset eivät ole sitä mitä odotetaan? En jaksa harmitella sitä että Puistola lähti, se harmittaa enemmän että potentiaali löytyi heti kun paidan väri vaihtui.

En usko että Lahtinen on Pelicansin vahvistus, ainakaan huomenna. Tuskin näitä pressejä suunnitellaan kerrotaan tulevaksi, jos nykyinenkin sopimus on vielä katkomatta.
 

Gorbatjovi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, New Jersey Devils, JPS, Dream Theater. Ja #28
Kyllä se näinkin tietysti menee, mutta kyllä se aika paljon syö miestä kun ukko toisensa jälkeen puhkeaa kukkaan muualla :(

Turha sitä harmitella pelaajan kannalta. Se harmistus kannattaa kääntää vitutukseksi seuraa kohtaan, kun ei luoda sellaisia olosuhteita että pelaajat breikkaa täällä. Hankala täällä on kenenkään ollut breikata muutamien männävuosien aikana.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Nostanpas tämän ketjun ylös teidän jyväskyläläisten puolesta. Melkoiseen vireeseen on Seve itsensä pumpannut. Voittomaali tänään oli silkkaa seksiä.

Nimim. Lahessa on ehkä vähän ikävä tätä Seveä
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös