Kenen joukoissa seisot?

  • 12 936
  • 162

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Suomi kun ei valitettavasti ihan tällä kertaa selvinnyt jalkapallon MM-kisoihin, niin suosikkijoukkueita on Suomessa monia. Yleisesti ottaen Englanti ja Saksa taitavat olla aika suosittuja fanituksen kohteita jalkapallon arvokisoissa.

Mikä on siis sinun suosikkisi ja kerro toki että miksi? Kauanko olet kannustanut arvokisoissa kyseistä maata?

Itsellä ei ole tiettyä suosikkia, joka seuraisi vuodesta toiseen. Tällä kertaa tuntuu, että Portugali, Sveitsi ja Brasilia ovat omia suosikkeja joille ensisijaisesti kultaa toivon.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ranskan kelkassa olen ollut vuodesta 1998, jolloin Zidane teki minuun lähtemättömän vaikutuksen. Toinen joukkue, jolle toivon menestystä, on Hollanti. Samaisissa kisoissa Bergkamp kumppaneineen sai minut vakuutettua hollantilaisten iloisesta pelityylistä. Myös Davids oli tärkeässä roolissa tuossa tehtävässä.
Kisojen ulkopuolelle jääneistä joukkueista Italia on kolmas joukkue, jota fanitan.

Englannille en toivo oikeastaan mitään hyvää, vaikka toki olin tyytyväinen, kun he murjoivat Iranin maanrakoon. Toinen inhokkini eli Saksa ei ole koskaan kolahtanut, oli sitten laji mikä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

Lösönen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arizona Coyotes
Kunhan joku eurooppalainen joukkue voittaa jälleen. Kansainvälisen jalkapallon valtikka kuuluu Eurooppaan.
 

Tuusa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit

Liitteet

  • 20221121_201347.jpg
    20221121_201347.jpg
    133,6 KB · kertaa luettu: 116
Suosikkijoukkue
Lahen Pelsu, Dallas Stars, Leksand, Orlando Magic
Hollannin kelkassa ollaan kuten aina. Lisäksi ausseille sympatiat vaikka melko epätodennäköistä on heidän pudotuspeleihin pääsy.
 

cheap_shot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks, Jokerit, KäPa, Liverpool
Ranska. MM-98 ekat kisat mitkä lapsuudesta muistan. Zidane, Henry, Makelele, Desailly ja Vieira mahtuvat aina ja iänkaikkisesti minun dreamteamiin. Osa toki heistä vielä 98 penkkimiehenä, mutta kuitenkin.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
1994 ensimmäiset kisat joista muistan jotain ja taktisen jalkapallon mestari-Italian joukoissa 1996-lähtien. No Italia päätti boikotoida näitä kisoja vastalauseena FIFAn korruptiolle koska Italialaiset eivät voi sietää korruptiota jalkapallossa tai missään muuallakaan.. joten pakko joku on valita niin otetaan pitkin hampain Argentiina koska Gabriel Batistuta oli joskus lapsuudessa yksi suosikeistani. Pyöräytin peräti kyyneleen kun Argot jäivät tuomarifarssikisoissa 2002 alkulohkoon ja Batigolin maju-ura päättyi siihen.

Pitkin hampain siksi koska en voi sietää Messi vs Ronaldo -miekkailua.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kun Italia ei jaksanut osallistua, niin sitten Argentiina Messin takia. Saksa kelpaa toki aina myös.

koska Italialaiset eivät voi sietää korruptiota jalkapallossa tai missään muuallakaan..

Luulen, että tällä foorumilla vain minä pystyn ymmärtämään tätä. I feel you, bro.
 

ML17

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boston Bruins
Niin monta hyvää jengiä, että vaikea valita. Ennen kaikkea kiinnostaa se, millaista futista joukkue pelaa näissä kisoissa. Mitä olen Argentiinalta nähnyt, pelaavat hienoa jalkapalloa, jossa on vauhtia, taitoa ja myös vittumaisuutta (esim. Romero). Eli ehkä eniten heidän kelkassa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Football is coming home!! Yake my word!!
 

Arthur Morgan

Jäsen
Suosikkijoukkue
AC Oulu, Kärpät, Huuhkajat
Yleensä näissä olen aina Englantia kannattanut. Niin näissäkin kisoissa, mutta silti toivoisin Argentiinalle sitä kultaa. En Argentiinan vuoksi, vaan Messi sen ansaitsisi. Loppuisi ne viimeistenkin epäilijöiden mussutus.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Apa

Götze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saksahan se luonnollisesti on. Ei mitään hajua mistä se on lähtenyt, mutta niin kauan kuin muistan on Saksan vankkureissa seisty arvokisoissa. Hollanti sitten kakkossuosikkina.

Ylivoimainen inhokki on edelleen Espanja, joskin pitää myöntää että se henkilöityy vahvasti ällöttävään Alba & Busquets kaksikkoon ja luultavasti inhokin vähän haihtuu kun tuo kaksikko lopettaa. Ranskallakin vähän tuo Mbappe ja varsinkin viimeismpien lausuntojensa jälkeen Lloris tympäisee.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Saksa, 1986 kisoista asti. Seuraavina Englanti, Tanska ja Sveitsi. Argentiinastakin tykkäsin aikoinaan, koska Maradona ja nyt on vähän sama homma, koska Messi. Brasilia ja Portugali ei nappaa yhtään.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Saksahan se luonnollisesti on. Ei mitään hajua mistä se on lähtenyt, mutta niin kauan kuin muistan on Saksan vankkureissa seisty arvokisoissa. Hollanti sitten kakkossuosikkina.
Voi olla, että moni ei oikeasti tiedä, mistä vieraan maan kannattaminen on lähtenyt. Se voi pitää ihan paikkansa. Minä pystyn sen kuitenkin tarkasti muistamaan.

Olin teini, oltiin Italiassa ja siellä tietysti hehkutettiin kisoja. Eli siis 1990 kotikisat. Siellä päädyin ostamaan kokonaisen Italian peliasun, ja oli ihan oikea, kaikki Diadoraa, ei siis mitään torikopioita. Paita on tallessa vieläkin, se on yksi arvokkaimpia pelipaitoja mitä omistan. Se päällä sitten jännättiin mökillä Saimaalla Italian otteita, kun oltiin loppukuu mökillä. Ei menty ihan maaliin asti, mutta pronssi tuli.

En ole tuosta irti päässyt. Enkä silloin Huuhkajista tiennyt mitään. Mutta toki Huuhkajat on ainoa, jonka laitan Azzurrin edelle. Argentiina ja Saksa ovat sitten niitä seuraavaksi rakkaimpia, tietyistä syistä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös