Juhani Tamminen – tribuuttiketju

  • 797 388
  • 8 833

Sepe72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders ja Kokudo Keikaku (vähän TPS)
Ah, no sitten olin ihan väärässä. Menen metsänlaitaan. ----->
Tässä on veli/sisar Individual oivallisesti käyttänyt vanhaa coaching-metodia:
1. Pysähdy
2. Analysoi
3.Tee johtopäätös
4. Jatka matkaa

Havaitsi virheen tapahtuneen, nosti reilusti käden pystyyn virheen merkiksi, päätti siirtyä hetkeksi metsänlaitaan (toivottavasti myös huuto kuuluu tähän). Tämän jälkeen taas pää pystyssä eteenpäin.
My maximum respect!
 
Suosikkijoukkue
Ranskan välieräjoukkue 1995, Leijonat 1988
Onko kukaan ollut kärpäsenä katossa Turkuhallissa? Joko gaalassa on kuultu, ketä ilman Turun Palloseuraa ei olisi, ja kuinka monta lakkia Kupittaalla lensi ilmaan 1960-luvulla Karhu-Kissoja vastaan?
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Onko kukaan ollut kärpäsenä katossa Turkuhallissa? Joko gaalassa on kuultu, ketä ilman Turun Palloseuraa ei olisi, ja kuinka monta lakkia Kupittaalla lensi ilmaan 1960-luvulla Karhu-Kissoja vastaan?

Tässä edes kuvan verran fiilistä. Näyttää tosiaan aika juhlavalta.

 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
"Varhainen su aamu nyt Turun Kuusamakujalla!! Eilinen hieno " TPS 100 v gaala" vielä tuoreessa muistissa Turkuhallin massiivisissa tiloissa!! Olipahan hieno tapahtuma , jossa oli ilo ja kunnia olla mukana!! Nykyjohto , omistajien Paananen & Kodisoja ansaitsee kyllä hatunnoston nykytilanteessta!! Homma toimii niin kentällä, toimistolla kuin kulisseissa ja näin "oman juniorin" ominaisuudessa on kyllä ilo seurasta nykymenoa, eilen hienon gaalan juhlapöydän antimien antaessa lisäflavourin nykytepsin menoon!! Simply great sanon minä ja uskon ja toivon, että meno vain kiihtyy, niin kentällä kuin kulisseissa!! Itse liityin omana juniorina riveihin jo 1960 luvun alkupuolella, ensin jalkapallon ( TPS B juniorit ; Coach Mauri Heinonsen joukkueeseen ja syksyllä oli vuorossa jääkiekko ja heti edustusjoukkueeseen ja ykkösketjuun Pertti Kuismasen # 12 ja Juuso Wahlstenin ( R.I.P.) # 8 vierelle oikean laitahyökkääjän tontille ja numerolla 14!! Se oli ns. " flying start" , josta oli hyvä jatkaa kohti kansallista ja kansainvälistä huippua rakastamassani lajissa!! Me kaikki ko. ajan lahjakkuudet, Timo Nummelin, Jarmo Koivunen , allekirjoittanut olimme ns ." kahden lajin taitajia" , jioka ko aikaan oli enemmän sääntö kuin poikkeus!! Silloin lyhyet sarjakaudet ja jäähallin puuttuminen Turussa antoivat mahdollisuuden molempien päälajien pelaamiseen huipputasolla, yhtälö, joka tänään on luonnollisesti " out of question" - take my word!! Pääasia on se, ettäseura menestyy ja viel molemmissa hienoissa päälajeissa, joptta turkulainen palloilukulttuurri kehittyy hienossa kotikaupungissamme!! Bravo TPS ja Turku - take my word!! Bravo erityisesti nykyomistajat, Ilkka Paananen ja Mikko Kodisoja, joiden antamalla taloudellisella tuella ja selkänojalla on hienoa kehittää toimintaa, sen kaikllla tasoilla ; edustuksesta junioreihin ja fasiliteetteihin!! Joten siinä juhlivan ( 100 v) Tepsin hengessä: Have A Great Winning Day" , Br Tami, Lion # 79, TPS # 14 C , jo vuodesta 1966 , silloin heti ykkösketjussa Pertti Kuismanen ( # 12- Juhani Wahlsten (R.I.P.) #8 -Tamminen # 14 !! Jo silloin verkko heilui vastustajan päädyssä ja musiikki huusi " hunajata" , silloin toki Kupittaan jäästadionilla , jossa " häkki oli täynnä aina kun vastassa oli Ilves , Tuto, HIFK .. to name a few!! Siinä hengessä, menestystä Tepsille niin jäällä kuin vihreällä veralla!! Keep rocking & have " A Great Winning Day" , Br Tami , Lion # 79, TPS # 14 C ; THE HEAD COACH 1985-88 .. to name a few!!"
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Damn right, my friend!! Innokkaana JA:n foorumin seuraajana olen AINA ihmetellyt joidenkin kirjoittajien käytäntöä mennä kirjoittamaan jotain asiaa ( Kärpät ; Salkkarit etc. ..) käsittelevään ketjuun Otsikolla ; " Ketä kiinnostaa??!!" In case epäselvää , niitä jotka em. ketjuihin kirjoittelevat ketjun aihe selvästi kiinnostaa -take my word!! Nyt ( 21.10. 2022) Tami -henkisten ihmisten leppoisa kohtauspaikka ja erilaisten " tamismien", Tamiin liittyvien juttujen ja päivitysten sekä hyvähenkisen imitoinnin ketju aka. Tributeketju on jo 222:s sivulla -eli kyllä kiinnostaa -i assume!! AB
Joskus kauan sitten täällä oli ihan hauskaakin läppää ja sen vuoksi täällä tulee vielä silloin tällöin käytyä. Laatu jutuissa on pudonnut aika radikaalisti ja nykyään joku itse itsensä nimeämä ”ykkösketju” näköjään toistelee noita iänikuisia latteuksia päivästä toiseen. Aika harvoin täältä mitään oikeasti hauskaa ja oivaltavaa juttua enää löytää. No, se ei varmaan tän ketjun tarkoitus olekaan. Harmi sinänsä.

Ja tässä ennakolta muutama vastaus: Oletko selvin päin? Mind your own business. Menolippu Pohjois-Koreaan. Mene metsänreunaan itkemään elämän kovuutta. Stay out of my pages. Oliko muuta?
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Ja tässä ennakolta muutama vastaus: Oletko selvin päin? Mind your own business. Menolippu Pohjois-Koreaan. Mene metsänreunaan itkemään elämän kovuutta. Stay out of my pages. Oliko muuta?
Reve rocks, kuka seuraavaksi lauteille? Keep rocking, br. Frankie #79
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
joku itse itsensä nimeämä ”ykkösketju”

Minä olen nimennyt itseni vitosketjuun, i assume!! Luepa muuten noi tämän ketjun tägit niin saat tietää, mikä täällä on aiheena. Keep rocking, my friend !! Kahvia tarjolla mutta soita etukäteen alakerran timanttiselle leidille yksityisyrittäjän kiireet !!

Terv. TK, lion 69

PS: tuokko maitoa samalla?
 

Lemiöö66

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelikanat, änärin Pingviinit ja kaikki lätkä...
Joskus kauan sitten täällä oli ihan hauskaakin läppää ja sen vuoksi täällä tulee vielä silloin tällöin käytyä. Laatu jutuissa on pudonnut aika radikaalisti ja nykyään joku itse itsensä nimeämä ”ykkösketju” näköjään toistelee noita iänikuisia latteuksia päivästä toiseen. Aika harvoin täältä mitään oikeasti hauskaa ja oivaltavaa juttua enää löytää. No, se ei varmaan tän ketjun tarkoitus olekaan. Harmi sinänsä.

Ja tässä ennakolta muutama vastaus: Oletko selvin päin? Mind your own business. Menolippu Pohjois-Koreaan. Mene metsänreunaan itkemään elämän kovuutta. Stay out of my pages. Oliko muuta?
Tähän myös törmännyt ja asiasta maininnut. Vastauksien laatu @Reverent just noita. Ryhmästä kadonnut alkuaikojen kliimaksi sekä hohto. Muutamat ovat nostaneet itsensä kaiken yläpuolelle "ykkösketjuun" ja my god millä meriiteillä. Samanlaisia tasalakkeja koko porukka. Toistojen määrä on itse tuotteessa eli kiekossa tavoite, täällä siitä on tullut rasite...
 
Toistojen määrä on itse tuotteessa eli kiekossa tavoite, täällä siitä on tullut rasite...

Tamminen kirjoittaa käytännössä melkein aina saman jutun uudestaan niin siitä on kiistatta aika paha saada muuta kuin toistoa. Pieniä muutoksia sisällössä voi tulla kuten Sportin nousu tai HIFKin päävalmentajuus milloin kirjoitettu historiaa uusiksi mutta muuten aika samaa vuonna 66 jne.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mikähän on päivitys huomenna kun TPS jatkaa ykkösessä
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mikähän on päivitys huomenna kun TPS jatkaa ykkösessä
Ehkä jotain tämän tyyppistä (ohessa Tamin mietteitä kun TPS putosi Ykköseen karsintojen päätteeksi 2020):

Manu Juhani Tamminen (15.11.2020) kirjoitti:
Rauhallinen su iltapäivä Suomen Turussa!! Eilen ( la 14.11) oli erikoinen sporttipäivä!! Aamupäivällä ( salilla M&M Pitkämäki) kulki hyvin , iltapäivä meni " vihkoon " legendaarisella Kupittaalla ( Veritas Stadion ) , jossa olin paikalla kannustamassa TPS:n jalkapallojoukkueen ( coached by Jonatan Johansson) " via dolorosaa" kun vastassa oli toinen legendaarinen joukkue KTP !! Upea johtomaali ( 1-0) Albijon Muzacin tekemänä ja junioritähti Pyyhtiän rakentamana ( kova keskitys) vasemmalta sivurajalta ja Muzaci oli juuri siellä missä pitää ( takatolppa) , hieno pusku ja 1-0!! Silloin olimme vielä Liigajoukkue!! Sitten taivas ( liigapaikka ) romahti, kun koko kauden vaivannut kokemattomuus ja keskittymiskyvyn puute tuli karmealla tavalla esiin!! Matias Paavolan keskitys ja Antti Mäkijärvi teki puskemalla ( täysin vapaana) aivan yläkulmaan ja peli tasan 1-1!! Vierasmaalisääntö tarkoitti Tepsille taas reissua divariin , josta joukkue nousi - viimeksi- kauden 2019 alla!! Silloin Tommi Pikkarainen teki todellisen urotyön, kääri hihat, kokosi nerokkaasti kilpailukykyisen joukkueen ja hups- Tepsi oli " back in business" !!
Nyt on vastaavan urotyön aika!! Neljä eri nousua Euroopan eri liigoissa tehneenä uskon olevani selvillä siitä vaikeusasteesta, joka uudella johdolla on edessään!!
Jos TPS:n johto kaipaa konsultointia, niin ohjeet on tässä: Ottakaa mallia Oulun Kärpistä, joka vajosi 1980 -luvun lopulla kaikkien aikojen ahdinkoon, aina konkurssia ja 2- divisioonaa myöten!! Silloin Seppo Arponen , Finnveran Pohjois-Suomen TJ Rovaniemeltä astui esiin, lähti timanttisella visiolla ja tahdonvoimalla raivaamaan " uutta tulemista" !! Ensimmäinen hankinta oli Juha Junnon saaminen Toimitusjohtajan tehtäviin Kuopiosta, jossa Junno oli kunnostautunut ensin päävalmentajana ( mm. hopeaa 1990) SM liigassa ja sitten timanttisesena TJ:nä silloisella heppoisella kiekkomarkkinalla Kalpan peräsimessä veljien Tavi & Turunen antaessa tulitukea hallituksen suunnalta!! Olin itse tekemässä Vaasassa vastaavaa , silloin partnereina Tarmo Pajuluoma ( PJ) ja Juha Saari TJ ja allekirjoittanut ensin päävalmentajana ja myöhemmin tuplaroolissa TJ & Head Coach !! Ensimmäinen yritys toi finaalipaikan Kalpaa vastaan ja lock out ratkaisi!! Kimmo Timonen, Sami Kapanen, Adam Hall etc.. " vapautuivat ratkaisun hetkillä kilpailijan käyttöön ja me ( Sport ) jäimme nuolemaan näppejämme!! Bonuksena kuitenkin täpötäysi halli game 2 ( yli 6000 henkeä ) 4000:n katsojan hallissa!! Kalpa oli parempi ja nousi Liigaan!! Toinen yritys astetta kovempi ja jämäkkäämpi!! Olin päävalmentajana ja urheilutoimenjohtajana koonnut timanttisen joukkueen ja ainoana tavoitteena nousu kauden 2008-2009 päätteeksi!! Ensin divisioonan playoffseissa Hermes & Hokki nurin ja sitten Ässien kimppuun ja " legendaarinen kasitien ( derby oli tosiasia!! seitsemän tulikuumaa peliä , häkki täynnä niin Porin Isomäessä kuin Kuparisaaressa !! Se - kuten eilinen oli urheilun draamaa parhaimmillaan, josta meidän nykyiset SM Liigan leaderit voisivat VIHDOINKIN ottaa oppia!! Suljettu sarja on URHEILUN IRVIKUVA- take my word!! Sen tyylisessä jutussa en urheilumiehenä näe mitään hienoa!! Br Tami, Lion # 79
 

Sepe72

Jäsen
Suosikkijoukkue
Cleveland Crusaders ja Kokudo Keikaku (vähän TPS)
Tässä edes kuvan verran fiilistä. Näyttää tosiaan aika juhlavalta.

Olin paikalla ja kyllä tapahtuma oli viimeisen päälle järjestetty, vaikka katsoisi asiaa muidenkin kuin mustavalkoisten lasien läpi.

Tämän ketjun aihemaailmaa sivuaa eikä pelkästään sivua Lion79:n preesens juhlagaalassa. Ohjelmassa oli muutamia palkitsemisia, joista merkittävin tietysti Timo Nummelinin yksinoikeutettu valinta vuosisadan tepsiläiseksi. Onnea Numppa!

Lisäksi jaettiin OKM:n urheilun kultaiset ansioristit seitsemälle henkilölle. Pukumiehistä kaksi prinikkaa meni lääkäreille Juhani Ikonen ja Olli Heinonen. Loput viisi menivät pelaajille, joista tietysti osa on myös valmentanut. Aimo Moisander, Jorma Valtonen, Kari Jalonen, Saku Koivu ja viimeisenä, hyvät naiset ja arvon herrat, Juhani Tamminen!! Tosin Tami haastateltiin ensimmäisenä ja vanhalla mestarilla meni todella isosti tunteisiin. Valitettavasti kaikki näkivät hauraan miehen iskukyvyn, mutta se ei ota mitään häneltä pois. Tähän seitsikkoon pääseminen on todellisuudessa vaatinut hieman muutakin kuin pelkkiä prinsiippeja ja paskanpuhumista. MY MAXIMUM RESPECT.

Tami ei kuitenkaan muistanut mainita asiasta sunnuntain päivityksessä ja se kyllä antaa asiaan hieman happaman sivumaun. Kysymys ei varmasti ole siitä, etteikö hän tätä huomionosoitusta arvostaisi. Päinvastoin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tähän seitsikkoon pääseminen on todellisuudessa vaatinut hieman muutakin kuin pelkkiä prinsiippeja ja paskanpuhumista. MY MAXIMUM RESPECT.

Veli todistaa vahvasti ja täyttä asiaa!! Kylläpä toi hyvän mielen päivityksesi.

Hyvää kohta alkavaa viikkoa kaikille tamisteille toivottaa br. TK, lion 69, vitoskentän laituri jo vuodesta kuka menneitä muistelee!
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
HERÄTYS!!

"Rauhallinen , varhainen aamuhetki Turun Kuusamakujalla!! Kahvia koneesta ( Insighnia De Longhi ) , teksi TV auki ja ready to go!! Tiukan liigakarsinnan ( jalkapallo ) lopputulos ( yhteismaalit ) Lahti vs. TPS 3-2 Lahdelle häiritsee, mutta " next year " sanon minä!! Niin se vaaka on kallistunut TPS:n hierarkiassa take my word!! Kun aloitin seurassa ( TPS ) 1960 luvun alussa , oli TPS menestyjä erityisesti jalkapallossa ja jääkiekko tuli " hyvänä kakkosena " mitä menestykseen tuli!! Toki jo keväällä 1967 pokkasimme hopeaa kauden päätteeksi RU-38 ( Porista) voittaessa pokaalin ; Matti Mölli Keinosen, Raimo Kilpiön, Pekka Kuusiston dominoidessa jään pinnalla!! Meillä ( TPS) silloin ykkösketjuna Pertti Kuismanen # 12 -Juuso Wahlsten ( R.I.P.) # 8 ja allekirjoittanut numerolla # 14 !! Silloinen ( 1960 luku) oli TPS menestyjä joka vuosi jalkapallossa, kiekko tuli hyvänä kakkosena , mitä menestykseen tulee!! Kevään 1967 riemukas hopea toki inspiroi kiekkopuolta ja meitä nuoria erityisesti ja näin hoidimme " pikkupojan" kotiin keväällä 1969 first time ever!! Silloin ykkösketjuna Jouni Samuli # 15, Jarmo Koivunen # 19 ja allekirjoittanut numerolla # 14 !! SE oli läpimurto vailla vertaa ja kohta koko ykkösketju sai mahdollisuuden myös " isoissa leijonissa" !! Minun kohdallani se johti ikimuistoiseen debyyttiin MM kisoissa Tukholmassa keväällä 1970, silloin ketjuna Harri Linnonmaa - Matti Murto - Juhani Tamminen!! Se oli läpimurto vailla vertaa, kisojen aikana hoidin ylioppilaskirjoitukset kiitettävästi , sitten kohti silloista Liikuntatieteellistä ; legendaarista " Jumppaa" jonne astelin syksyllä 1970!! Silloin myös seuraksi tuli HJK , joka ko. aikaan hallitsi myös pelihommat jäällä!! Coachina silloin ( HJK ) syvästi arvostamani Raimo " Tiikeri" Määttänen , josta tuli pitkäaikainen valmentajani niin Lejjoniin kuin TPS:N riveihin!! Mätsky - maximum respect - sanon minä!! Yhdessä Kalevi Nummisen ( Tappara & Leijonat) herrat mullistivat harjoittelun , niin määrän kuin laadun suhteen ; Numminen Tapparassa ja " Mätsky" meillä TPS:n perämisessä!! Joten siinä - edelläkävijöiden ( ala Kallu & Mätsky ) : Have A Great Hockey & Business Day" , Br Tami, Lion # 79, TPS # 14 C , Leijonat # 16 ( alkuun) , kunnes Lasse Oksanen lopetti Leijonissa ja paita # 14 vapautui ja Leijonien huoltaja Matias Helenius ( R.I.P.) antoi ko. paidan ( # 14 ) minulle ja aika pian myös " isojen Leijonien kapteeniksi legendaarisen ystäväni Vellu Ketolan lopetettua uransa maajoukkueessa ja keskittyessä Porin Ässien menerstykseen tunnertulla tyylillään , kruununa mestaruus Poriin 1978 !! Time flies, kovat olivat kovia jo tuolloin- take my word!! Br Tami, TPS # 14 C, Leijonat # 14 C .. to name a few!! Keep rocking & have A Great Everybody!"
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
TPS ainakin mainittiin pari kertaa...

Kun Te olette näitä Tammisen kirjoja lukeneet, niin onko nää tarinat sieltä peräisin ?
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hyvää huomenta!!

"Varhainen aamu ( 05.30 ) Turun Kuusamakujalla!! Teksi TV ( Yle) auki ja heti page 235 kertoo , että Kiviranta maalinteossa Lidellin syötöstä!! Hienoa, sanoo Lion # 79!! Olimme se ensimmäinen sukupolvi, joka lähti Pohjois Amerikkaan, silloin WHA Liigaan!! Vellu Ketola ja Hexi Riihiranta Winnipegiin syksyllä 1974 , me Late Mononen , Pekka Rautakallio ( Phoenix ) ja minä ( Lion # 79 ) seurasimme perässä, minä ensin Cleveland Crusadersin violettiin pelipaitaan, kunnes kauden alussa minut tradattiin Phoenixiin ja kun Seppo Repo liittyi jengiin ( Phoenix ) oli kuuluisa " The Lappline" valmis ja jengi ihmeissään erityisesti yv pelien aikana kun Pekka Rautakallio taituroi siniviivalla ja Robbie Ftorek liittyi yv viisikkoon!! Kiekko ,liikkui ja verkko heilui vastustajan päässä!! Great memories- take my word!! Eihän siitä ole kuin 45 vuotta!! Time flies- take my word!! Keep rocking & have A Great Day!! Br Tami, Lion # 79, Phoenix Roadrunners # 23 !! Oi niitä aikoja!! JT"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös