MM 2022: Suomi

  • 288 807
  • 1 937

Vilko93

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat, Jukurit
Ai saakeli kun Dallas tai Florida vielä putoaisi kuudessa pelissä, ja saataisiin kunnon jackpot. Eipä siinä, Granlund on aivan mahtava vahvistus, ja jo yksin nostaa joukkueen profiilia ja tuo helpotusta orastavaan maalinteko-ongelmaan. Tolvasta ei kai sitten edes pyydetty? Näin voisi päätellä Jalosen eilisistä kommenteista, joiden mukaan rapakon takaa tulevan pitää tuoda selkeää lisäarvoa joukkueeseen. Turha sekoittaa pakkaa lyhyellä varoajalla saapuvalla ja aikaerosta kärsivällä keskitason änäripuurtajalla, jos täällä on jo lähes yhtä hyvä vaihtoehto, joka ollut pidempään mukana leirityksessä. Kyllä ne tietysti odottaa vain isompia nimiä änäristä. Luulisi että Haula vielä kelpaisi, vaikka Tolvanen ei.
 

Juuriskapää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buffalo, Leeds Rhinos, Lukko, TPS, TUTO, RNK
Lisäksi jaksan vielä ihmetellä, miten Ojamäelle ei nähdä mitään käyttöä tuolla. Kaveri painoi 29 maalia vajaalla KHL-kaudella, laukauksen lisäksi nopea ja kykenee fyysiseenkin peliin.
KHL ei ole mikään meriitti. Suomeen tulleet pelaajat olivat jalkahitaita ja muutenkin yllättävän velttoja. Tuosta olen samaa mieltä, että Mörkön roikuttaminen joukkueessa on häpeäksi Jaloselle ja Ojamäki ehdottomasti mielummin. Toisaalta toivon, että Kaapo Kakko saadaan vielä joukkueeseen ellei sitten pelaa puolikuntoisena kun koko kausi meni erinäisten leikkausten ja loukkien takia pipariksi.
 

Ralph

Jäsen
Ei ole tiedotettu eikä yleensä ole ollut tapana tiedottaakaan mitään. Siis sellaisia, jotka eivät joukkueeseen syystä tai toisesta mahdu.
Eikö ole jännä, että pelaaja joka takoi 19 vuotiaana miesten maajoukkueessa enemmän tehoja kuin iso osa jengin hyökkääjistä ikinä, ei mahdu jengiin?
Entä jos Tolvanen on kieltäytynyt? Turha Jalosta on syyttää, jos Tolvasella on vaikka pientä vammaa tai muuten ei ole halukas lähtemään jatkamaan kauttaan.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ainakin Seppälä, Nurmi ja Palmu jäävät alkuun ilman leimaa, sekä Innala/Rajala/Sallinen kolmikosta 1-3 pelaajaa.
Maikkarin uutisesta Jalosen siteeraus: "Meillä on perjantaina ensimmäinen peli, lauantaina toinen ja maanantaina kolmas. Siinä painetaan aika iso osa alkulohkon seitsemästä pelistä neljään päivään. Emmehän me voi lähteä niihin millään kahdella ketjulla. Kyllä me lyömme heti kunnon joukkueen jalkeille – alusta alkaen".

Itse tulkitsen tuon tarkoittavan sitä, että perjantaina pelataan normaalin jääkiekkojoukkueen tapaan neljällä hyökkäysketjulla ja minimissään kuudella pakilla. Eli riippuu pitkälti siitä, onko Granlund jo perjantaina tulessa, että jääkö yksikään kolmikosta Rajala/Sallinen/Innala ilman leimaa. Jos oli niin, että Mikke perjantaina saapuu Tampereelle, niin aika kyseenalaista, onko pelaamisessa samana päivänä hirveästi järkeä.
 
Entä jos Tolvanen on kieltäytynyt? Turha Jalosta on syyttää, jos Tolvasella on vaikka pientä vammaa tai muuten ei ole halukas lähtemään jatkamaan kauttaan.

Missään nimessä ei ollut tarkoitus syytellä ketään. Totesin vain, että ei maajoukkueen johto kommentoi jokaista mahdollista NHL-pelaajaa erikseen. Tolvasesta ei olla puhuttu ja voi olla, että hän on kieltäytynyt tai loukkaantunut tai Nashville estänyt matkan tai jokin muu syy. Tai sitten ei kuulu valmennuksen suunnitelmiin tai sitten tilanne on edelleen auki. Mene ja tiedä.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini
Hieman jopa yllätyin Aaltosen pudottamisesta. Jokiharjun tilanne harmillinen.

Miken liittyminen mukaan taas nosti fiilistä entisestään. Ihan tajuton soturi ja yksi kovimpia leijonasydämiä. Aina tullut ja millä asenteella..!
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
Kahtena viime kautena 0.39 pistettä/peli NHL:ssä tehnyt pelaaja ei ole rankan kauden jälkeen mikään vahvistus. Se on vain miehen vaihtaminen toiseen. Silloin voi aivan hyvin mennä niillä, jotka ovat jo joukkueessa ja pelitavassa sisällä.

Pitää nyt ymmärtää, että sieltä NHL:stä tulijalla pitää olla sitä supertähtipotentiaalia (tasoa Barkov, Hintz, Aho, Teräväinen, Granlund, Heiskanen), jotta sitten tekemisen taso voi olla vähän heikompikin (edelleen, aika-eron ja rankan kauden jäljiltä), mutta silti auttaa joukkuetta.

Tai sitten täytyy olla täysin eri profiilin pelaaja, kuten fyysinen maalineduspakki, jotka nyt vielä loistaa poissaolollaan.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tolvasen näkisin itse hyvinkin mahtuvaksi joukkueeseen, joten luulisi jotain pientä infoa tulevan lähiaikoina. Kyllähän NHL:stä lähes jokaiselta kaverilta kuullaan "joo/ei" iltapäivälehtien artikkeleissa. Ristolaiselta sitten on kuultu puolestaan sopimusneuvotteluista ja jaksamisesta, mutta pääsääntöisesti kyllä aina on infoa tullut jollain tapaa.
Vain omassa managerointitoimistossani Tolvanen ei enää tähän ryhmään mahdu tässä vaiheessa. Jalosen en usko nyt tuovan ketään muita sisään kuin ratkaisupelaajia. Tolvanen on mielestäni monipuolistunut Pohjois-Amerikassa, mutta samalla tuhonnut osan luontaisesta maalintekokyvystään. Ei löytyisi viime vaiheen paikkaa, jos kokoaisin joukkueen. Leirien kautta olisi saattanut olla eri tilanne.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jos nyt unohdetaan vaikka Pesoset ja Rajalat, niin kyllä vähintäänkin Mäenalasen ja Anttilan kanssa Ojamäen pitäisi kamppailla pelipaikasta. Jos Anttila vielä tekee jotain merkittävää näissä kisoissa, voin perua pahat sanani.
Ootko kuullut roolituksesta tai valmentajan luottopelaajista? Aika merkittäviä juttuja Anttila on maajoukkueessa saanut kolme vuotta sitten MM-kisoissa, vuosi sitten MM-kisoissa, kolme kuukautta sitten Olympialaisissa, miksei saisi tänäkin keväänä?

Mä jättäisin Rajalan passin leimaamatta, on tuollainen taitopelaaja mutta kuitenkin aika tasapaksu. Sallinen tuo selkeästi fyysisyyttä ja ilkeyttä maalin lähistöllä ja päätyyn, Innala kykenee tekemään maaleja.
Ai, no nyt sitten fyysisyys kelpaa! Taitopelaajan sijaan työntekijä. Ja edellisessä lainauksessa toisinpäin.

Tolvasen näkisin itse hyvinkin mahtuvaksi joukkueeseen, joten luulisi jotain pientä infoa tulevan lähiaikoina. Kyllähän NHL:stä lähes jokaiselta kaverilta kuullaan "joo/ei" iltapäivälehtien artikkeleissa. Ristolaiselta sitten on kuultu puolestaan sopimusneuvotteluista ja jaksamisesta, mutta pääsääntöisesti kyllä aina on infoa tullut jollain tapaa.
Onko tarvetta? Tolvaselle ei ole käyttöä kisoissa, vaan tarvitaan huippuosaamista (jos on saatavilla) jo valmiiksi pirun kovan rungon päälle.
 

massaonvoimaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
@Musta_Kyy juuri. Edelleen täällä ihmetellään Jalosen roolitusta. Tai ei ihmetellä, kun sitä ei ymmärretä. Jalosen joukkueessa kaikki pelaajat pelaavat jotain erikoistilannetta. Aaltonen ylivoimaa. Anttila alivoimaa. Ei nämä mene päittäin. Sama koskee Ojamäkeä. Anttilan voisi tiputtaa joukkueesta Lammikko tms. nelosen ukko ja Aaltosen pudotti MG. Mutta tosiaan Anttila on pomminvarmasti nelosen laidassa jos pysyy terveenä kun ratkaisupelit koittaa.

Harmi tuo Jokiharjun tilanne. Honka tilalle?
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Ootko kuullut roolituksesta tai valmentajan luottopelaajista? Aika merkittäviä juttuja Anttila on maajoukkueessa saanut kolme vuotta sitten MM-kisoissa, vuosi sitten MM-kisoissa, kolme kuukautta sitten Olympialaisissa, miksei saisi tänäkin keväänä?


Ai, no nyt sitten fyysisyys kelpaa! Taitopelaajan sijaan työntekijä. Ja edellisessä lainauksessa toisinpäin.
No miksei kelpaisi? Eiköhän joka joukkueessa ole sekä taitopelaajia että niitä monipuolisempia duunareita, joilta ei esim. maaleja voi kauheasti odottaa? Lähinnä pointtini oli, ettei siellä voi mun mielestä olla kovin montaa tuollaista pass first -tyyppistä peluria, koska maalintekijöitäkin kaivataan. Ja sen lisäksi on kiva olla sitten Hartikaista ja Sallista, vaikken esim. Sallisen suuri fani olekaan. Tämä kysymys vastaa myös tuohon sun roolituskyssäriin.

Ja tiedän hyvin, että Anttila on Jalosen luottopelaaja. Eri asia on, kuinka pitkään taso oikeasti riittää. Omasta ja varmasti monenkin mielestä Anttilan taso ei riitä enää, mutta katsellaan.
Onko tarvetta? Tolvaselle ei ole käyttöä varmaankaan.
Voi olla, että Jalosen mielestä ei ole. Itse kyllä näen, että esimerkiksi ylivoimille Tolvanen voisi olla merkittävä lisä.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Granlund on kyllä hieno mies. Äijään voi aina luottaa.
Voi kun MM-kisat yleisestikin nauttisivat suurempaa arvostusta pelaajien mielessä enkä nyt tarkoita suomalaisia vaan ihan kaikkia pelaajia. Mikke selvästi arvostaa aina mahdollisuutta vetää leijona-paita ylle ja tulla kisoihin mikä on hienoa nähdä.
 

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ja tiedän hyvin, että Anttila on Jalosen luottopelaaja. Eri asia on, kuinka pitkään taso oikeasti riittää. Omasta ja varmasti monenkin mielestä Anttilan taso ei riitä enää, mutta katsellaan.
Kolmessa kuukaudessa on tapahtunut sitten paljon! MM2019->O2022 taso riitti sitten varsin mallikkaasti. Oli osa erittäin merkittäviä kentällisiä näissä kaikissa, ellei jopa kaikissa kolmessa arvoturnauksessa finaalipaikan/voiton mahdollistanut tärkemmäin, parhaiten roolinsa hoitaneen, hyökkäysvitjan osa.
 

Randalf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Slava Ukraini

Tuosta IIHF:n sivuille vievästä linkistä voit katsoa paitojen designin.

Eli tuttuun tapaan olympialaisten paitamalli otetaan mukaan. Tykkään tästä kyllä! Ei nuo edellisetkään huonot olleet, mutta 2014-2017 käytössä olleet olivat näistä uudemmista enemmän mieleeni ja tämän vuoden malli taas on mukavan simppeli, eikä ole mitään turhia raitoja ja muita härökuvioita mukana. Olympialaisissa suosittiin tuota tummaa, mutta omaan silmään tuo valkoinen on kyllä vähän säväyttävämpi.
 

Jyyd

Jäsen
Suosikkijoukkue
♠️, Flyers
Kolmessa kuukaudessa on tapahtunut sitten paljon! MM2019->O2022 taso riitti sitten varsin mallikkaasti. Oli osa erittäin merkittäviä kentällisiä näissä kaikissa, ellei jopa kaikissa kolmessa arvoturnauksessa finaalipaikan/voiton mahdollistanut tärkemmäin, parhaiten roolinsa hoitaneen, hyökkäysvitjan osa.
Olen valmis pyörtämään sanani, jos Anttila ratkaisee taas kullan tai on ratkaisuhahmona isoissa otteluissa.

Olen (ja varmaan moni muukin on) sitä mieltä, että Anttilan tilalle löytyisi tasokkaampaa pelaajaa. Vaikka sellaisia, jotka kykenevät enemmänkin maaleja tekemään ym., jos vain peliaikaa saavat.

Eikä Anttilalta mitään pois, mutta mun nähdäkseni nyt alkaa olla Anttilan aika kiintiöMörkönä ohitse. Ihan yhtälailla olen sitä mieltä, että Mäenalanenkin on tuolta korvattavissa.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Vaikka NYR:ä hieman fanitankin niin nyt toivon, että pinkut voittaa seuraavan pelin ja saadaan Kaapo mahdollisesti turnaukseen.
Lainaan itseäni toteamalla saman kuin eilen eli

Edelleenkään sitä Kakkoa ei kannata kisoihin odotella vaikka Rangers putoaisi jo seuraavassa pelissä, tulokassopimus päättyy tähän kauteen ja kesällä ovat edessä neuvottelut joita ei riskeerata edes kotikisojen takia, vaikka sinänsä pelaaja varmasti haluaisikin niihin osallistua. Varmasti halutaan muutenkin ehjä kesä alle kun runkosarja meni täysin pipariksi noiden loukkaantumisten ja leikkausten takia. Ensi kerralla sitten.

Se on ihan hyvä nyrkkisääntö että jos NHL-pelaajalla on sopimus katkolla ja selkeästi kuitenkin tarkoituksena jatkaa nimenomaan siellä, häntä ei tulla MM-kisoissa keväällä näkemään. Tämän kun saisi esim. Iltapäivälehtien kommenttiosioiden asiantuntijoille jotenkin iskostettua niin tarvisi aina lukea niitä samoja purkautumista ties mistä maanpetturuudesta ja vastaavista, heh.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Lähinnä pointtini oli, ettei siellä voi mun mielestä olla kovin montaa tuollaista pass first -tyyppistä peluria, koska maalintekijöitäkin kaivataan.
Ketkä tuolla sitten ovat selkeitä pass first -tyyppejä? Harjoituksissa ylivoimaa hyökkääjistä pelasivat tänään Innala, Manninen, Hartikainen, Sallinen, Armia, Filppula, Rajala ja Pesonen. Minun silmissäni näistä vain Filppula on sellainen pelaaja, joka ei mielellään lauo.

Ylivoimakentällisten pääpelintekijät Manninen ja Rajala ovat molemmat noin 20 maalin miehiä seurajoukkueissaan, mikä on varmaan normaalia parempi tilanne. Esim. viime vuonna ylivoimaa oli pyörittämässä Ruohomaa ja Kontiola, joiden laukaisuhanakkuuden puutetta saattoi pitää potentiaalisena ongelmana, mutta nyt samaa ei ole nähtävissä.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Olen valmis pyörtämään sanani, jos Anttila ratkaisee taas kullan tai on ratkaisuhahmona isoissa otteluissa.

Olen (ja varmaan moni muukin on) sitä mieltä, että Anttilan tilalle löytyisi tasokkaampaa pelaajaa. Vaikka sellaisia, jotka kykenevät enemmänkin maaleja tekemään ym., jos vain peliaikaa saavat.

Eikä Anttilalta mitään pois, mutta mun nähdäkseni nyt alkaa olla Anttilan aika kiintiöMörkönä ohitse. Ihan yhtälailla olen sitä mieltä, että Mäenalanenkin on tuolta korvattavissa.
Eli yhden miehen pitää ratkaista kolmen vuoden sisäään MM-kulta jämäjoukkueella, historian ensimmäinen olympiakulta JA historian eka MM-kulta kotikisoissa, jotta kelpaisi joukkueeseen? Selevä.

Ne harvat Anttilaa paremmat pelaajat ovat parhaillaan rapakon takana ratkomassa pleijareita, ja sielläkin eri roolissa. Muut saman kaliiberin johtohahmot eli Koivun veljekset ovat jo lopettaneet uransa.

Omissa kirjoissani Anttila mahtuu niin kauan maajoukkueeseen, kun jaksaa luistimet itse sitoa.

PS. Micke, tervetuloa!
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös