Ketjukoostumukset kaudella 2021–2022

  • 248 482
  • 2 027

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
IFK tänään:

Turunen - Broadhurst - Dyk

Jotenkin en näe tämän kentän toimivan, Turunan ja Broadhurst ovat molemmat enemmän sellaisia tekopaikan järjestelijöitä eivätkä niinkään tykkää itse ratkoa tilanteita. Pelkään että ko. kenttä syyllistyy siirtelyyn ja toisekseen paikkojen rakentellulla voisi olla tarvetta muissakin kentissä, en oikein ymmärrä miksi kaksi parasta pelintekijää on laitettu samaan. Noh, ehkäpä siitä syntyy jotain maagista.

Itse olisi ehkäpä kokeillut ennemmin näin:
Hirvonen - Broadhurst - Dyk
Turunen - Paajanen - Gardiner
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Höpsis. HIFK voi hyvin tehdä (ja itse asiassa vastustajasta riippuen ehkä kannattaisikin) neljä ketjua, jotka rummuttavat tasaisesti ”taitopohja” edellä. Se tosin tarkoittaisi sitä, että nykynelkku istuu katsomossa joissain peleissä. Mut sellaista se on, kun pelataan vain ja ainoastaan voitosta. Palolan tasoista kaveria ei ole varaa istuttaa katsomossa ja peluuttaa Karvisia ja Åsteneita.
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jarruketjua tarvitaan ja alivoiman osaajia joihin Palli ei profiloidu eikä liike riitä. Ylivoimapelaaja jonka rooli on tuloksenteossa, mutta nyt siellä on kovemmat kaverit edellä.
 
Viimeksi muokattu:

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pallilla tekee kyllä tiukkaa mahtua kokoonpanoon, kun ei sitä neloseenkaan oikein voi laittaa.
Kyllä sen voi neloseen laittaa, mutta itse luulen, että Palola syrjäyttää Dykin ja tällä tekee tiukkaa mahtua pelaavaan kokoonpanoon.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Jotenkin en näe tämän kentän toimivan, Turunan ja Broadhurst ovat molemmat enemmän sellaisia tekopaikan järjestelijöitä eivätkä niinkään tykkää itse ratkoa tilanteita. Pelkään että ko. kenttä syyllistyy siirtelyyn ja toisekseen paikkojen rakentellulla voisi olla tarvetta muissakin kentissä, en oikein ymmärrä miksi kaksi parasta pelintekijää on laitettu samaan. Noh, ehkäpä siitä syntyy jotain maagista.

Itse olisi ehkäpä kokeillut ennemmin näin:
Hirvonen - Broadhurst - Dyk
Turunen - Paajanen - Gardiner
Enkä minä.
Dyk ei osu tällä hetkellä edes laiturilta mereen.
Pörrää ja on työteliäs.
Tehoja ei tule, viimeiseen 12 matsiin yksi osuma, näin ollen ei tulosyksikköön pidä mahtua.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
Aika rajusti sekoitellaan ketjuja. Innala - Koivistoinen ainoa joka kestää yhdessä.

E: myös AB - Dyk mutta he ovat pelanneet välillä myös eri ketjuissa.
Samaa mieltä. Tänään tuskin Gardiner tekee maalia ellei yv:llä.
Ei ole sopivaa syöttäjää.
Ja kyllä Turusen pitäisi olla Paajasen kanssa.
Jos kaikki olisivat terveenä laittaisin edelleen:
Turunen-Paajanen-Palola
Innala-Koivistoinen-Pakarinen
Gardiner-Broadhurst-Dyk
ja
Tallberg-Salomäki-Jääskä
muut sitten stunteiksi.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jarruketjua tarvitaan ja alivoiman osaajia joihin Palli ei profiloidu eikä liike riitä. Ylivoimapelaaja jonka rooli on tuloksenteossa, mutta nyt siellä on kovemmat kaverit edellä.
Ihan mielenkiinnosta: Kuinkas paljon meillä on ”jarruketjun” jätkät vetäneet alivoimaa? Oman mutun mukaan siellä aika usein on nähty AB, Innala, Koivistoinen, Paajanen, Tale jne. PW ja Åsten välillä.

Eli oman mutun mukaan ykköshepat kantaa myös av:lla aika isoa kuormaa? Se onko se hyvä juttu onkin sitten ihan eri keskustelu.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihan mielenkiinnosta: Kuinkas paljon meillä on ”jarruketjun” jätkät vetäneet alivoimaa? Oman mutun mukaan siellä aika usein on nähty AB, Innala, Koivistoinen, Paajanen, Tale jne. PW ja Åsten välillä.
Entä Palolaa alivoimalla, onko nähty?
Edelleenkin, olen sitä mieltä että Palolan paikka on tulosketjuissa ja ylivoimalla joihin tekee nyt tiukkaa mahtua. Ei tästä nyt sen isompaa numeroa ja adoptiota tarvitse tehdä. Aika tulee näyttämään olenko väärässä. Toki HIFK:lla on niin laaja ja laadukas hyökkäyskalusto, että pelaajien kierrättäminen voi tehdä hänelle tilaa ja varmasti hänelle annetaan siihen jonkinlainen mahdollisuus vielä runkosarjan aikana.
 
Suosikkijoukkue
HIFK kundit & gimmat & Buli; Kerava Shakers
Eikös Teissalalla, Taposella ja Luodolla ole se nuortenpelaajien status eli saavat liikkua edestakas myös siirtorajan jälkeen.
Jep. Vaikka Taponen olisi 30-vuotias, niin maalivahdit saavat muistaakseni miten tarvitaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kaksi alisuorittajaa surffailee nuyt AB:n ympärillä. Toivottavasti kavereiden peli alkaisi nyt toimimaan. Ihmettelin jo eilen mitä ihmettä Turuselle on siellä Venäjällä tehty kun tekeminen on noin vaisua. Zärdäänin paluu lämmittää kovasti.
 

Bad Bob #42

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Chicago Blackhawks
Kaksi alisuorittajaa surffailee nuyt AB:n ympärillä. Toivottavasti kavereiden peli alkaisi nyt toimimaan. Ihmettelin jo eilen mitä ihmettä Turuselle on siellä Venäjällä tehty kun tekeminen on noin vaisua. Zärdäänin paluu lämmittää kovasti.

Mitäköhän pelejä olet katsonut, Turunen on luonut lähes joka vaihdossa maalipaikan ketjukavereilleen. Jos tämä on alisuorittamista maltan tuskin odottaa kun mies pääsee omalle tasolleen, saati ylisuorittaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse olen kyllä sitä mieltä, että jarruketjua tarvitaan ja alivoiman osaajia joihin Palli ei profiloidu eikä liike riitä. Ylivoimapelaaja jonka rooli on tuloksenteossa, mutta nyt siellä on kovemmat kaverit edellä.

En väitä, etteikö jarruketju ole hyödyllinen. Mutta siitä en ole ihan vakuuttunut, että HIFK:lla olisi varsinaisesti sellaista "jarruketjua", joka 100-varmasti pitää vastustajan nollilla. Esim. meillä nelonen, eli PW, Karvinen, Väänänen ja Åsten ovat kaikki miinuksilla. Mikä sinänsä on ihan saavutus meillä. Enkä nyt siis halua ottaa mitään pois meidän nelosen ukoilta, mutta minään varsinaisena vastustajan pimentäjinä en heitä pidä. Toki pleijarit ovat aina oma maailmansa ja näen ehdottomasti käyttöä heillekin. Mutta itse en mitenkään näe, että Palola ei mahtuisi kokoonpanoon. Hänhän on ollut joukkueen tasaisin suorittaja, vaikka jengi täällä ihan hiilenä on häneen ollutkin. Ja hänellä oli kuitenkin melko rikkoinainen syksykin.
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Mitäköhän pelejä olet katsonut, Turunen on luonut lähes joka vaihdossa maalipaikan ketjukavereilleen. Jos tämä on alisuorittamista maltan tuskin odottaa kun mies pääsee omalle tasolleen, saati ylisuorittaa.
Jos Paajanen saisi joskus kiekon maaliin, niin Turusen statsitkin olisivat paremmat. Paajanen hyvä puolustus-suuntaan, mutta hyökkäyspäässä ei kädet ja tekeminen riitä.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Jos Paajanen saisi joskus kiekon maaliin, niin Turusen statsitkin olisivat paremmat. Paajanen hyvä puolustus-suuntaan, mutta hyökkäyspäässä ei kädet ja tekeminen riitä.
Amen tälle. Normaalisti Patti osuu edes auttavalla tasolla, mutta varsinkin viimeiset kaksi kotimatsia ovat olleet järkyttävää viimeistelyn osalta. Muutenkin ollut hieman ulkona. Tänään on skarpattava.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Mitäköhän pelejä olet katsonut, Turunen on luonut lähes joka vaihdossa maalipaikan ketjukavereilleen. Jos tämä on alisuorittamista maltan tuskin odottaa kun mies pääsee omalle tasolleen, saati ylisuorittaa.
Turunen on ollut vähän "vaisu", mutta pystyy silti luomaan paikkoja hyvin ja hakeutumaan itse paikoille. Pieni tuntuman puute ja uusi joukkue sekä pelisysteemi näkyvät, mutta samalla näkyy myös se, että kun Turunen pääsee iskuun, niin on tähän sarjaan aivan top-pelaaja. Pienestä nyt kiinni, voi ryöpsähtää jo tänään kunnolla tai sitten loppuviikosta.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itsellä suurin mielenkiinto kohdistuu jatkossa siihen, että miten HIFK rakentaa terveellä rosterilla nelosketjunsa. Noista kolmesta ensimmäisestä on siinä mielessä turha kommentoida, että ne ovat aivan helvetin kovia joka tapauksessa. Kysehän on lähinnä siitä, että miten yhteispeli/kemiat lähtevät rullaamaan.

Nelosen osalta puolestaan, että lähdetäänkö siitä rakentamaan pelaavaa vai puolustavaa? Wirtasen kanssa se olisi selkeästi puolustavampi ja Väänäsen kanssa hyökkäävämpi. Lisäksi heitän sellaisena utopistisena mahdollisuuden, että Hirvonen pelaa keskellä ja Paajanen nelosessa, joka terveellä rosterilla olisi ainoa mahdollisuus saada kaikki ykköskorin ukot kokoonpanoon. Tod. näk. tätä ei tule tapahtumaan, vaan HIFK harrastanee kierrätystä sekä kärkiketjuissa että nelosessa. Etenkin nelosketjun roolitus riippunee hyvin pitkälle vastustajasta.

HIFK:llahan olisi mahdollisuus rakentaa esim: Tallberg-Paajanen-Salomäki tyylinen voimakolmikko.
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Entä Palolaa alivoimalla, onko nähty?
Edelleenkin, olen sitä mieltä että Palolan paikka on tulosketjuissa ja ylivoimalla joihin tekee nyt tiukkaa mahtua. Ei tästä nyt sen isompaa numeroa ja adoptiota tarvitse tehdä. Aika tulee näyttämään olenko väärässä. Toki HIFK:lla on niin laaja ja laadukas hyökkäyskalusto, että pelaajien kierrättäminen voi tehdä hänelle tilaa ja varmasti hänelle annetaan siihen jonkinlainen mahdollisuus vielä runkosarjan aikana.
Juu pointti olikin se, että tuo väitteesi nepalin ”av-erikoismiehistä” ei pidä paikkaansa ja täten puolla Palolan tiputtamista sen varjolla pois kokoonpanosta.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu pointti olikin se, että tuo väitteesi nepalin ”av-erikoismiehistä” ei pidä paikkaansa ja täten puolla Palolan tiputtamista sen varjolla pois kokoonpanosta.
Ja mun pointti olikin siinä, että Palolan paikka ei ole nelosketjun puolustavassa roolissa, mutta ei tunnu menevän jakeluun. Eikä siihen vaikuta se ketkä sitä av:ta nyt pelaavat. Siihen vaikuttaa pelaajan vahvuudet ja heikkoudet.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Juu pointti olikin se, että tuo väitteesi nepalin ”av-erikoismiehistä” ei pidä paikkaansa ja täten puolla Palolan tiputtamista sen varjolla pois kokoonpanosta.

Ja mun pointti olikin siinä, että Palolan paikka ei ole nelosketjun puolustavassa roolissa, mutta ei tunnu menevän jakeluun. Eikä siihen vaikuta se ketkä sitä av:ta nyt pelaavat. Siihen vaikuttaa pelaajan vahvuudet ja heikkoudet.

No niin. Nyt riita poikki ja voita väliin.

Innala - Koivistoinen - Pakarinen
Tallberg - Broadhurst - Gardiner
Turunen - Paajanen - Dyk
Salomäki - Hirvonen - Palola

Problem solved. Neljällä ykkösväylällä mennään. Loppu se kiukuttelu!!!!!
 

Dimas_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins, #87, ManU, CR7, Seattle Seahawks
Ja mun pointti olikin siinä, että Palolan paikka ei ole nelosketjun puolustavassa roolissa, mutta ei tunnu menevän jakeluun. Eikä siihen vaikuta se ketkä sitä av:ta nyt pelaavat. Siihen vaikuttaa pelaajan vahvuudet ja heikkoudet.
Ei tarvitse olla noin tyly, kyllä täällä jakeluun menee mutta pointeista olemme vain eri linjoilla. :) Liike on kyllä Palolan heikkous ja ehkä nepaliin laittaisin Ollia ennemmin Talea, Dykiä jne. mutta kyllä Palola mun kokoonpanoon mahtuu koska tahansa.
 

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No niin. Nyt riita poikki ja voita väliin.

Innala - Koivistoinen - Pakarinen
Tallberg - Broadhurst - Gardiner
Turunen - Paajanen - Dyk
Salomäki - Hirvonen - Palola

Problem solved. Neljällä ykkösväylällä mennään. Loppu se kiukuttelu!!!!!
Jääskä?
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Bafforosso

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK parhaimmillaan
No niin. Nyt riita poikki ja voita väliin.

Innala - Koivistoinen - Pakarinen
Tallberg - Broadhurst - Gardiner
Turunen - Paajanen - Dyk
Salomäki - Hirvonen - Palola

Problem solved. Neljällä ykkösväylällä mennään. Loppu se kiukuttelu!!!!!
Ehkä Salomäki sentteriksi ja Tallberg ja Jääskä laidoille kuitenkin. Palola Dykin paikalle ja Gardiner Tallbergin paikalle ja Dyk Gardinerin.
 

Hattu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ehkä Salomäki sentteriksi ja Tallberg ja Jääskä laidoille kuitenkin. Palola Dykin paikalle ja Gardiner Tallbergin paikalle ja Dyk Gardinerin.

Ymmärsin, että Jäky olisi aikaisintaan välierien kohdalla pelikunnossa - jos silloinkaan, finaalit taisi olla todennäköisin paluuajankohta. Onko multa mennyt jotain ohi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös