Kyllä on itämaan suuri ja mahtava taktillinen ja strategillinen nero pelannut taas että hitaampia hirvittää. Mielenkiintoista olisi tietää mikä oli suunniteltu tai edes toivottu lopputulema, kun hankala nähdä äkkiseltään mitään muuta kehityskulkua kuin tämänhetkinen. Toki Ukrainan kyky pidätellä "idän barbaarilaumoja" näin wanhahtavaa runollista kielikuvaa käyttääkseni on pakottanut EU-maat tekemään päätöksiä joilla on vaikutusta myös oman lompakon paksuuteen, mutta muilta osin tuo terroristivaltion melko pysyvä siirtyminen samaan kategoriaan Pohjois-Korean kanssa oli aika väistämätön. Eli parhaassakin tapauksessa olisivat erittäin nopealla puolustuksen luhistamisella välttäneet kohdat 1 ja 2, mutta kohdat 3 ja 4 seuraisivat joka tapauksessa.Tähän päälle vielä:
1. Opposition nousu Valko-Venäjällä ja Lukashenko torille jalkapuuhun
2. Ukrainan lähentyminen EU:ta ja Natoa
3. Suomi ja Ruotsi Naton jäseneksi
4. Länsimaiden yhdistyminen yhteisten arvojen puolesta ja venäjämielisen disinformaation poistuminen
Maailma olisi tämän jälkeen ihan kelvollinen paikka elää.
Aika yksinkertaista taktiikkaa, tukitaan ja pysäytetään huoltokolonna sopivaan maastonkohtaan, jonka jälkeen jo pelkkä osuma osuma 1-2 ensimmäiseen ajoneuvoon pysäyttää koko letkan. Ne tankit siellä edessä eivät kauaa ole operointikykyisiä, kun polttoaine ja a-tarvikkeet loppuvat. Tässäkin ihmetyttää, että ilmeisesti jonossa ajettu ilman tukijoukkoja.
Yllä tubesta video, jonka laitoin tänne jo aiemmin päivällä. Vanhaa kuvaa vuodelta 2014.
Näyttää tosiaan siltä, että Ukraina on onnistunut hyvin ainakin viivästyttämään ja osittain torjumaan Venäläisten etenemistä. Jokainen päivä sataa Ukrainalaisten pussiin. Se vaan pelottaa mitä keinoja ja aseita Venäjä on valmis on käyttämään kun sota ei etenekkään käsikirjoituksen mukaan.
Ja kohta on 50 000 rikki, kyse lienee vain minuuteista. Kannatusilmoituksia tulee hurjaa vauhtia ja sivusto toimii aika tahmeasti.Lainaan itse itseäni, huima on ollut vauhti, tällä hetkellä lukema on 49 595!
Onneksi on paljon videoita myös sellaisista tuhotuista ajoneuvoista, joissa Z-merkinnät ovat selvästi esillä.Tais eilen olla Redditissä, että nuo olis ukrainalaisten ja joutuneet ilmaiskujen kohteeksi.. Mistäpä näitä tietää, en ainakaan Z merkintää yhdestäkään bongannut, mitä ryssät käyttää.
No jospa saadaan sitten tännekin telttoja avuksi, kun tositilanne sattuu kohdalle.Ei hemmetti mä häpeen Suomea. Lähetämme telttoja....
Mä oikeasti annoin vielä yhden mahdollisuuden meidän valtapuolueiden päättäjille, mutta joka kerta päätökset on pääasiassa käsittämättömän ja naurettavan välimaastoa. Marin on mennyt johonkin bunkkeriin piiloon ja Krista Mikkonen lähettää telttoja ja laastareita. Niinistökin varmaan himassa masentuneena.
Oliko telttalähetyksessä ohella myös hallituksen JAXUHALEJA ukrainalaisille?Ei hemmetti mä häpeen Suomea. Lähetämme telttoja....
Edelleen, pitää ymmärtää meidän oma sijaintimme ja tilanteemme. Joku täällä mainitsikin jo, että Ukraina sen ymmärtää. Lisäksi on siellä sodassa tarve muullekin kuin aseille. Kuka niitä aseita käyttää, jos ei ole muita tarvikkeita pitämään taistelijoita kunnossa?Ei hemmetti mä häpeen Suomea. Lähetämme telttoja....
Mä oikeasti annoin vielä yhden mahdollisuuden meidän valtapuolueiden päättäjille, mutta joka kerta päätökset on pääasiassa käsittämättömän ja naurettavan välimaastoa. Marin on mennyt johonkin bunkkeriin piiloon ja Krista Mikkonen lähettää telttoja ja laastareita. Niinistökin varmaan himassa masentuneena.
Oliko telttalähetyksessä ohella myös hallituksen JAXUHALEJA ukrainalaisille?
Tehtaankadun nimen voisi samalla muuttaa Kiovankaduksi.