Peking 2022: Naisten jääkiekon liveseuranta

  • 96 910
  • 2 278
O
Omaan tasoonsa nähden mitä olympialaisissa pitäisi olla. Tuollainen virhemäärä ei ole selitettävissä "mutta kun naiset"-tekosyyllä.
"Omaan tasoonsa nähden mitä olympialaisissa pitäisi olla"
"Omaan tasoonsa nähden" ja "mitä olympialaisissa pitäisi olla" ovat kaksi eri asiaa. Yritä pikkuhiljaa päättää mitä mieltä olet.

"Omaan tasoonsa nähden": Öö...meinaatko, että Suomen taso on taantunut esimerkiksi alkulohko-otteluista tai viime kesän MM-kisoista`?

"mitä olympialaisissa pitäisi olla": Mitäköhän tuo tarkoittaa? Missä se määritellään mitä olympialaisissa pitäisi olla? Ilmeisesti sinun päässäsi. Yleensä olympialaisiin kannattaa osallistua, jos taso riittää mitaleille.
 
Viimeksi muokattu:

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Suski menis meikä all-starsiin joka päivä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Kuka tämä hippi on discoverylla? The Rasmuksen Lauri?
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Mertanen ja Salminen ovat välillä horjuneet, mutta menevät kyllä miestenkin studiolätinät huomioiden tuonne Leftin Karlssonin tasolle. Ei mitään jatkuvaa tsemppareiden jakamista ja bullshittia.
 

tadetsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ylen studiossa osataan kertoa että finaalipaikka oli todella lähellä, mutta onni ei ollut tällä kertaa mukana ja kehutaan maasta taivaaseen.
 

lunde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Chicago Blackhawks, naiskiekko
Mun mielestä mahdollinen keskustelun kettuileva sävy johtuu siitä, että naiset ovat itse vaatimassa huikeita korvauksia c-junnutason lätkästä.
Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.

Ensimmäinen iso edistysaskel olisi, että pääsarja- ja maajoukkuetasolla pelaajien ei tarvisi maksaa pelaamisesta. Urheilija-apurahoilla tuota on onneksi pystytty jonkin verran helpottamaan Suomen terävimmän huipun osalta.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Rajahuhtaa alkoi siinä 55 min kohdalla vituttamaan huolella.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Minusta tämä huono häviäminen studiota myöten on noloa. Pitäisi myöntää tosiasiat ettei oltu edes lähellä ja ero näyttää vaan kasvaneen Kanadaan ja USA:n.
 

Glove

Jäsen
Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.

Ensimmäinen iso edistysaskel olisi, että pääsarja- ja maajoukkuetasolla pelaajien ei tarvisi maksaa pelaamisesta. Urheilija-apurahoilla tuota on onneksi pystytty jonkin verran helpottamaan Suomen terävimmän huipun osalta.
Pääsarjatasollahan se on ihan seurasta kiinni, kuka sen homman maksaa. Mikään ei estä seuraa keräämästä niin paljoa sponsoritukieuroja, että pelaaminen olisi maksutonta tai siitä jopa maksettaisiin. Toinen mahdollisuus on laittaa tuote siihen kuntoon, että se kiinnostaa maksavaa yleisöä ja yleisö- ja ottelutapahtumatulott tuovat merkittävän osan joukkueen budjetista niin kuin miestenkin liigassa.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Paras Suomen peli tähän mennessä, joten ihan ei täällä oleva kritiikki mene mulle perille. Se, että se ei riitä tuon parempaan, on fakta. Jenkit ja Kanada on ennen kisoja leireillyt kuukausikaupalla yhdessä keskittymällä vain tähän turnaukseen. Lähtökohtaisesti ovat jo parempia joukkueita niin pärjätäkseen Suomi tarvitsisi ainakin vastaavan leirimäärän.
Itse en nähnyt tuota niin negatiivisena. Toki muutama iso virhe olisi saanut jäädä tekemättä mutta paine oli paikoitellen melkein jatkuvaa, niin siinä virheet kertantuu. Samanlainen ilme ja asenne pronssipeliin, niin ottavat ne vähiten kimaltelevat metallit pois kuleksimasta.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Paras Suomen peli tähän mennessä, joten ihan ei täällä oleva kritiikki mene mulle perille. Se, että se ei riitä tuon parempaan, on fakta. Jenkit ja Kanada on ennen kisoja leireillyt kuukausikaupalla yhdessä keskittymällä vain tähän turnaukseen. Lähtökohtaisesti ovat jo parempia joukkueita niin pärjätäkseen Suomi tarvitsisi ainakin vastaavan leirimäärän.
Itse en nähnyt tuota niin negatiivisena. Toki muutama iso virhe olisi saanut jäädä tekemättä mutta paine oli paikoitellen melkein jatkuvaa, niin siinä virheet kertantuu. Samanlainen ilme ja asenne pronssipeliin, niin ottavat ne vähiten kimaltelevat metallit pois kuleksimasta.

Höpö höpö. Ehkä paskin tekosyy ikinä. Eihän tuossa edes saatu luotua paikkoja kun olisi pitänyt alkaa maalaamaan. Tasoero paistoi kilometrin päähän.
 
Joukkue pelasi huonosti, varsinkin kiekollisena. Oliko sinulla siihen jotain näkemystä? Muuta kuin selitellä, että miehet pelaavat paremmin?
Vieläkö pitää vääntää rautalangasta? Varmasti "joukkue pelasi huonosti", jos mittatikuksi otetaan vaikka miesten tai poikien joukkueet tai Kanadan tai USA:n naiset. Tosiasia on se, että Suomi nosti tasoaan selvästi alkulohkosta (vaikka totaalisen käsittämättömästi väititkin Suomen pelannee "omaan tasoonsa nähden" huonosti), ja nähdäkseni on epärealistista odottaa jotain ihmeitä. Jos se, että pelaa maailman 3. parasta naisjääkiekkoa on "huonosti", niin kai se sitten on (koska tuo tulee riittämään pronssiin: selvästi huonompi suoritus toki ei). Itse määrittelen "huonon" vähän jotenkin muuten. Esimerkiksi Kanadaa vastaan alkulohkossa Suomi pelasi oikeasti surkeasti, jos verrataan esimerkiksi tämän päivän otteluun.
 
Kyllähän tuossa seuraava askel olisi se, että Suomella olisi 2 ketjullista lisää pelaajia, jotka pystyvät tuossa vauhdissa syöttämään ja pitämään kiekkoa. Osalla Suomen pelaajista oli aivan jääkiekon perustaidoissa isoja puutteita, ainakin tässä vauhdissa.

Joukkueena Suomi puolusti hyvin, pelin rikkomista ja puolustamista, sitten naiset vaihtoon. Hyökkäyspelaamisen kuva oli se, että jopa 6 vs 4 sohitaan kiekkoa päätyyn.
Valitettavasti Suomessa olosuhteet ja resurssit naisjääkiekossa ovat sellaiset, ettei kahta ketjullista kansainvälisen huipputason pelaajia ole tulossa.
 

Simolainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Länsirannikko
Itse luodulla olkiukolla on helppo perustella kettuilua.

Ensimmäinen iso edistysaskel olisi, että pääsarja- ja maajoukkuetasolla pelaajien ei tarvisi maksaa pelaamisesta. Urheilija-apurahoilla tuota on onneksi pystytty jonkin verran helpottamaan Suomen terävimmän huipun osalta.

Olen pelannut naisten maajoukkuetta vastaan C-junnujen pääsarjajoukkueessa. Taklauskiellolla. Voitettiin 11-1.
NMJ sai 4 laukausta kohti maalii. C-sm sarjassa oltiin tuona vuonna 6. Mikä tässä on itse luotua olkiukkoa?
Ja en oo ainoa jolla on vastaavia kokemuksia. Nyt niitä matseja ei taida olla, ettei kellekään tule paha mieli.
Susanna Tapani ei erottunut B-mestiksessä muista pelaajista kuin ponnarista.

Kaikki muut kutakuinki maksaa pelaamisesta Suomessa paitsi Liiga- ja Mestispelaajat. Ja paljon maksavatkin. A-junnuissa toki jengejä, joiden emoseurat hoitaa.

Moni uhraa elämänsä, omat säästönsä, vanhempien ja isovanhempien säästö (jos saavat) unelmansa eteen jossain toisessa lajissa. Myös pojat jäkiksessä. Miksi siis naisten/tyttöjen ei pitäisi maksaa unelmiensa saavuttamisesta? Markkinoinnilla hallit täyteen ja siitä itse tehdyllä tuloksella eteenpäin? Ai ei vai?
Eikun muut tekee tulokset, toiset korjaa hedelmät.
 

ZayWest

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Käännettävät rotsit, Ensisijainen kontakti
Valitettavasti Suomessa olosuhteet ja resurssit naisjääkiekossa ovat sellaiset, ettei kahta ketjullista kansainvälisen huipputason pelaajia ole tulossa.

En lähde kapinoimaan tätä vastaan, mutta jo nyt tuossa joukkueessa 19-20 vuotiaat Holopainen ja Laitinen ovat osoittaneet ettei Hiirikoskea ja esimerkiksi Karvista aikanaan ikävä tule. Minä en ainakaan uskonut että Suomi saisi koskaan Hiirikosken tasoista korvaajaa, mutta Laitisesta on jopa parempaan.

Tuohon samaan ikähaarukkaan menee Vainikka, Sundelin, Nylund ja Rantala. Eivät ole loistaneet samaan tapaan, mutta näidenkin pelaajien kohdalla korostuu pyrkimys luisteluvoimaan ja oikeasti pyrkimys pelata kiekolla.

Eli omiin silmiini tuosta nk. selviytymiskiekosta halutaan eroon ja siihen on erittäin hyvää lääkettä että usea nuori on jo nyt mukana ja saavat pelata vahvuuksillaan. Ja oppia virheistä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös