Ondřej Slováček

  • 27 041
  • 149

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Ja syötöt kyllä näyttäisi napsuvan suht hyvin vauhdissa olevan pelaajan lapaan.

Eilenkin laitto Saarijärven läpiajoon 8 muun kenttäpelaajan läpi. Kaverilla on kyllä huikea pelisilmä juuri pelin avaamisen suhteen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #16

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
6 Liigan matsia nyt vyöllä ja ehkä voi tehdä varovaisen arvion. Syöttöjen tarkkuus hyvää luokkaa, minusta välillä syötöt saisivat olla kovempia. Liike keskitasoa, luistelu saisi olla terävämpää. Kaksinkamppailuissa hieman heikko, mutta osaa kokeneena pelaajana roikkua vastustajissa sääntöjen puitteissa. Peliaikaa on tullut mukavasti. Ylivoimalla viivassa kiekon kanssa hyvä, mutta laukaisu-uhka puuttuu.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Täytemieheltä näyttää minun silmiini vielä. Toki Lukon paletti on aika sekaisin, joten sinne voi tällä hetkellä hyvänkin pelimiehen taidot hukkua. Uskon Slovacekin tuosta parantavan, jos joukkue parantaa.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
6 Liigan matsia nyt vyöllä ja ehkä voi tehdä varovaisen arvion. Syöttöjen tarkkuus hyvää luokkaa, minusta välillä syötöt saisivat olla kovempia. Liike keskitasoa, luistelu saisi olla terävämpää. Kaksinkamppailuissa hieman heikko, mutta osaa kokeneena pelaajana roikkua vastustajissa sääntöjen puitteissa. Peliaikaa on tullut mukavasti. Ylivoimalla viivassa kiekon kanssa hyvä, mutta laukaisu-uhka puuttuu.

Ei kyllä likimainkaan kuulosta siltä "Pressin korvaajalta".
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ei kyllä likimainkaan kuulosta siltä "Pressin korvaajalta".

No toivottavasti kukaan ei ole Slovacekista odottanutkaan Pressin korvaajaa, että siinä mielessä otsikko on aika railakkaasti vedetty överiksi.

Slovacek on kutakuinkin ollut juuri sitä mitä miehestä odotinkin. Erittäin kaukana Liigan tähtipakin statuksesta ja ihan hirveästi ei miehellä ole käyttöä ykkös-, kakkosparissa kiekollisena maestrona. Menee joukon jatkeena kolmosparissa ja tekee pisteen silloin tällöin.

Ihan samanlainen hankinta mitä joku Jeff Jillson tai Doug O`Brien aikanaan, missä miehestä toivotaan kovaa tekijää, mutta on ihan harmaata massaa.

Näillä näytöillä ei jatkoon ensi kaudeksi, sillä minun papereissani ulkomaalaisen pelaajan pitää olla selkeästi joukkuetta vahvistava pelaaja.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Onneksi tätä kautta on jäljellä ja optiossa varmasti aikamääre paljon myöhemmin.

Aika kohtuuton jos 7 peliä oli aikaa näyttää. Hyppäys Tšekeistä liigatempoon on kuitenkin melkoinen.

Tässä voi olla aihiota kun saa vielä lisää pelejä alle.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyppäys Tšekeistä liigatempoon on kuitenkin melkoinen.

En tiedä elääkö täällä vielä yleinen harhaluulo Extraligasta, mutta kyllä ainakin omissa papereissani on hyvinkin lähellä Liigan tasoa. Kärkijoukkueet pärjäisivät aivan satavarmasti täälläkin kärkikahinoissa ja pohja taas on yhtä surkea mitä se on täällä.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
En tiedä elääkö täällä vielä yleinen harhaluulo Extraligasta, mutta kyllä ainakin omissa papereissani on hyvinkin lähellä Liigan tasoa. Kärkijoukkueet pärjäisivät aivan satavarmasti täälläkin kärkikahinoissa ja pohja taas on yhtä surkea mitä se on täällä.

En ole asiantuntija, mutta kyllä liigassa tempo on aika kova, jos sitten kokemuksessa / taidossa hävitään.

Siihen ei välttämättä helppoa hypätä mukaan.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ei siinä vauhdissa tai tempossa ole oikeastaan mitään eroa. Suurin ero on pelitaktillisissa asioissa, missä Suomi yleisesti ottaen peittoaa koko keskisen Euroopan.

Ai, ainakin CHL-peleissä huomaa että temmossa eroa Saksan ja Sveitsin jengeihin.

Mutta selvä sitten jos Tsekeissä sama.

Jokatapauksessa uusi liiga, uusi maa ja 7 peliä on aika vähän aikaa vetää isoja johtopäätöksiä.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ei siinä vauhdissa tai tempossa ole oikeastaan mitään eroa. Suurin ero on pelitaktillisissa asioissa, missä Suomi yleisesti ottaen peittoaa koko keskisen Euroopan.

Ihan jatkuvasti saa kuulla muualta Suomeen tulleiden ulkkareiden suusta miten Suomessa luistellaan ja tehdään töitä ihan hulluna ja täällä jokainen pelaaja on ”work horse”. Kyllä pelitempo ja työmäärä on Liigassa ihan selkeästi edellä vaikka nyt esimerkiksi Tshekkiä.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen noita Tsekin liigan pelejäkin katsellut, ja kyllä mä sitä mieltä olen että vauhtia ja tempoa on Suomessa ihan hemmetin paljon enemmän kuin Tsekissä.

Ja vaikkei Slovacekiin liitykään, niin sanonpa senkin että Suomen liigassa ei pärjäisi kahden kuukauden kuluttua 50 vuotta täyttävä harmaapartainen vanhus, ei vaikka omistaisi jonkun joukkueenkin. Mutta Tsekin liigassa pärjää. Täällä meillä kun joku Jagr parkkeeraisi ison perseensä ylivoimalla maskimieheksi, ja pitäisikin yhtäkkiä lähteä omaan päätyyn niin siinähän tulisi jumalauta omat joukkuekaverit jo kolme kertaa vastaan ennen kuin Jagr ehtisi punaviivan ylittämään.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Olen noita Tsekin liigan pelejäkin katsellut, ja kyllä mä sitä mieltä olen että vauhtia ja tempoa on Suomessa ihan hemmetin paljon enemmän kuin Tsekissä.

Ja vaikkei Slovacekiin liitykään, niin sanonpa senkin että Suomen liigassa ei pärjäisi kahden kuukauden kuluttua 50 vuotta täyttävä harmaapartainen vanhus, ei vaikka omistaisi jonkun joukkueenkin. Mutta Tsekin liigassa pärjää. Täällä meillä kun joku Jagr parkkeeraisi ison perseensä ylivoimalla maskimieheksi, ja pitäisikin yhtäkkiä lähteä omaan päätyyn niin siinähän tulisi jumalauta omat joukkuekaverit jo kolme kertaa vastaan ennen kuin Jagr ehtisi punaviivan ylittämään.

Samaa mieltä. Toki ylivoimalla Jagr tekisi edelleen tehoja Liigassakin, eikä sitä kiekkoa veteraanilta ole helppoa suojauksesta pois ottaa.
 

Veffi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomenmestari 2021
Ja vaikkei Slovacekiin liitykään, niin sanonpa senkin että Suomen liigassa ei pärjäisi kahden kuukauden kuluttua 50 vuotta täyttävä harmaapartainen vanhus, ei vaikka omistaisi jonkun joukkueenkin. Mutta Tsekin liigassa pärjää. Täällä meillä kun joku Jagr parkkeeraisi ison perseensä ylivoimalla maskimieheksi, ja pitäisikin yhtäkkiä lähteä omaan päätyyn niin siinähän tulisi jumalauta omat joukkuekaverit jo kolme kertaa vastaan ennen kuin Jagr ehtisi punaviivan ylittämään.
Eihän tämä harmaaparta ole enää muutamaan vuoteen puolustanut. Säälihän se on, ettei voi uraansa lopettaa, kun Kladno menisi siinä kohtaa nurin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Roku

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Nyt on Slovacekillä takana 12 peliä ja aika miettiä onko hän vahvistus vai ei? sen voi suoraan sanoa että Pressin korvaaja ei ole. 12 peliä hyökkäävältä puolustajalta 0-3 pistettä ja -1 kun kärki puolustajamme Saarijärvi +11, Gregoire +10 Piipponen +16.
Abt ja Slovacek on pelaajia joille en itse olisi näillä näytöillä toistaiseksi jatkoja tarjoamassa. Minusta ulkomaan pakin pitää olla tasoa Gregoire, ei tasoa Kukkonen/Laitinen. Mitä muut mieltä?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt on Slovacekillä takana 12 peliä ja aika miettiä onko hän vahvistus vai ei? sen voi suoraan sanoa että Pressin korvaaja ei ole. 12 peliä hyökkäävältä puolustajalta 0-3 pistettä ja -1 kun kärki puolustajamme Saarijärvi +11, Gregoire +10 Piipponen +16.
Abt ja Slovacek on pelaajia joille en itse olisi näillä näytöillä toistaiseksi jatkoja tarjoamassa. Minusta ulkomaan pakin pitää olla tasoa Gregoire, ei tasoa Kukkonen/Laitinen. Mitä muut mieltä?
12 pelin otanta on pieni, mutta sen voi kyllä todeta että ei Slvacekista mitään uutta Pressiä saatu, kuten ketjun otsikossa kysellään. Mun mielestä Slovacek on kuitenkin ollut tilastojaan parempi, eli ne nyt jatkoa poiskaan vielä sulkisi. Kiekollisesti Slovacek menee kuitenkin 100/100 Laitisen, Kukkosen, Abtin ja junnujen edelle ja puolustaakin paremmin mitä itse aluksi pelkäsin/ajattelin. Lisäksi en usko että Slovacek on mitenkään kallis, joten siinä mielessä voisi ensi kaudella hyvinkin jatkaa mun puolesta, jos loppu kausi on nousujohteinen.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on Slovacekillä takana 12 peliä ja aika miettiä onko hän vahvistus vai ei? sen voi suoraan sanoa että Pressin korvaaja ei ole. 12 peliä hyökkäävältä puolustajalta 0-3 pistettä ja -1 kun kärki puolustajamme Saarijärvi +11, Gregoire +10 Piipponen +16.
Abt ja Slovacek on pelaajia joille en itse olisi näillä näytöillä toistaiseksi jatkoja tarjoamassa. Minusta ulkomaan pakin pitää olla tasoa Gregoire, ei tasoa Kukkonen/Laitinen. Mitä muut mieltä?

Slovacekista edelleen samaa mieltä kuin aiemmin. Liike ei tahdo riittää, mutta osaa kokeneena pelaajana roikkua vastustajissa ilman jäähyjä. Kiekollinen peli hyvällä tasolla, laukaus saisi olla parempi ja syötöt välillä kovempia. Jos saa luistelua kehitettyä, niin mahdollisuus parantaa tasoa selvästi.

Abt ei tähän ketjuun liity, mutta itse en optiota käyttäisi. Abtilta puuttuvat selkeät vahvuudet, ulkomaalaisen peruspakin odottaisi olevan fyysisempi.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Minusta ulkomaan pakin pitää olla tasoa Gregoire, ei tasoa Kukkonen/Laitinen. Mitä muut mieltä?
No pitää ja pitää. Siitä vaan sitten agenttihousuja jalkaan ja diilaamaan Kallelle/Simon softalle kelpaavia pelaajia. Jos markkina on kuiva niin se on kuiva. Minusta tilanteeseen nähden ollut hyvä hankinta ja tuskin tosiaan kovin kalliskaan. Mitään katastrofeja ei pelitilanteista ole verkkokalvolle palanut (vrt. Abtin alkukausi). Pressin kanssa yhteistä aiempi hyökkääjäkokemus, mutta siihen sitten yhtäläisyydet loppuvatkin. En usko, että tämän kaverin kanssa on vielä kiire sopia jatkosta mitään. Olihan Piipponenkin vailla sopparia vielä toukokuussa, ja on tällä hetkellä ykkösparissa.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Presskin ollut alkuun fanien hampaissa ja oltiin lähettämässä pois.
Itsehän en tietenkään jaksa mennä tarkistamaan herran ketjusta asiaa...
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikö Presskin ollut alkuun fanien hampaissa ja oltiin lähettämässä pois.
Itsehän en tietenkään jaksa mennä tarkistamaan herran ketjusta asiaa...

Pressin potentiaali kuitenkin oli näkyvissä heti, isokokoinen, kova laukaus ja taitava. Treenipeleissä oli asenne löysä ja sijoittuminen välillä hukassa, tuosta kritiikkiä tuli. Slovacekilla ei vastaavia ominaisuuksia ole, tai sitten ne ovat olleet täysin piilossa.

Slovacek ei myöskään ole ollut fanien hampaissa, kriitikkiä ei ole minusta tullut. Täyttänyt paikkansa kokeneena pelimiehenä, Ilves-matsissa näkyi, että kovassa vauhdissa vaikeuksia on.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös