Yliarvostetuin elintarvike

  • 40 247
  • 260

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Sysipaska ketju, kun tätä lukiessa tulee lähinnä vihaiseksi siitä, miten uskomattoman huono maku niin monella on.

Tomaatti-mozzarella -salaatti ei todellakaan ole mitään herrojen herkkua, vaikka hyvää onkin. Vielä parempaa, kun rakentaa sen rapekuoriselle ja hyväsitkoiselle patongille, laittaa basilikaa päälle ja kruunaa komeuden balsamico-kastikkeella. Tomaateiksi vielä jotain hyvin kypsyneitä miniluumuja tai vastaavia ja mozzarellaksi buffaloa tai hintalaatu-suhteeltaan aivan loistavaa Lidlin kamaa. Hyvä patonkin maksaa 2-3 euroa, rasia tomaatteja 2 euroa, basilika 2 euroa ja Lidlin mozzarella alle euron, balsamico-soossi tuohon annokseen joitain senttejä. Itse vedän tuohon vielä reilusti voita pohjalle, vaikkei se kovin italialaista olekaan. Kunnon patongit neljälle kustantaa yhteensä kahdeksan euroa, eli kaksi ecua per sämpy. Lisäksi tuosta jää vielä basilikaa ja tomaatteja vaikka pe*seeseensä tunkisi.

Oltermanni ja suomalainen edam ovat syvältä, samoin vaaleapaahtoinen kahvi ja bulkkilagerit. Jauholeikkeleet, marinoidut lihat, pussirouheleivät, halvat tiivistemehut ja laihat margariinit menevät samaan kastiin. Sekä tietysti kaikki geneeriset paistopistepullat ja -viinerit. Kaikilla noilla toki elää, enkä niitä missään tapauksessa torju, jos vierailuilla niihin törmään, hyvätapainen kun olen. Kotiin en niitä osta kyllä kuin äärimmäisessä hädässä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Lihapiirakat ja mikropitsat, kauheeta kuraa ja myyntivaltteja. Lihiksiä ostelen vain kun olen kauheen kännisafkan tarpeessa. Ja ainolta oikealta snagarilta eli Otaniemen grilliltä.
Näin itä/keskisuomalaisena nuo kaupan pallerot lähinnä loukkaavat koko lihapiirakoiden nimikettä. Mulle ainoa ja oikea lihapiirakka on lörtsyn muotoinen, hiukan sitä paksumpi ja lievästi rapeakuorinen herkku, eikä mikään vetisen rasvainen ja lihalla tumpattu pulla. No, nämä on näitä nostalgioita osittain. Mutta jumankauta kun mä olen oikeassa!
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Lihapiirakat ja mikropitsat, kauheeta kuraa ja myyntivaltteja. Lihiksiä ostelen vain kun olen kauheen kännisafkan tarpeessa. Ja ainolta oikealta snagarilta eli Otaniemen grilliltä.

Lihapiirakat yliarvostettuja? Ja silti sä vedät niitä itse. Putoaa hieman pohja pois tuolta mutta mutta (Heikelän äänellä). Hallissa lihistä on tullut vedettyä jo niin pitkään ettei mitään järkeä. Loistava purtava erätauolla. Kerro mikä olisi parempi.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Joulukinkku. Käsittämätöntä, että jotkut jaksavat valmistaa ja syödä tätä suolaliemellä turvoksiin pumpattua lihaa jo pikkujoulusta lähtien.
Niin totta. Viimejouluna ostin sellasen possun sisäfilepötkön ja se oli niin paljon parempaa, kuin ne pinkin tennispallokinkut.
 

d2uce

Jäsen
Heitä perusteluja näille.

Vuohenjuusto maistuu niin hirveälle, ettei juuri pysty edes hengittämään, jos sitä on erehtynyt suuhunsa laittamaan. Käsittämättömän usein olen nähnyt niitä tarjoiltavan vielä sellaisina Saarioisen miksopizzan kokoisina kiekkoina. Lisäksi ulkomuoto näyttää erehdyttävästi fetalta. Juustojen kusipää ja täys kyrpä. Veikkaan, että tätä vuollaan oikeasti vuohien esinahan alta.

Kookoslastuissa on tunkkaisen maun lisäksi suutuntuma ihan perseestä. Sama kun söis sahanpurua.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Niin totta. Viimejouluna ostin sellasen possun sisäfilepötkön ja se oli niin paljon parempaa, kuin ne pinkin tennispallokinkut.
Pinkit kinkut eivät ole joulukinkkua nähneetkään. Aito ja oikea on harmaasuolattua.

Voi hyvänen aika kun tulisi jo joulu!
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yliarvostettujen elintarvikkeiden joukkoon kuuluvat ehdottomasti markettien erityisesti kesäisin lihahyllyistä löytyvät marinoidut pihvit, leikkeet ja muut vastaavat. Kauhean heikkolaatuista tavaraa kotimaiseksi ja herran jumala sen marinaadin määrä. Toinen vastaava kammotus on kaiken maailman makumakkarat, kuten juusto ja paprikatäytteiset tekeleet. Eivät maistu miltään ja lihapitoisuuden puutetta on kompensoitu tunkemalla väliin jos jotakin bulkkia. Kassler on kanssa äärimmäisen yliarvostettu, reunoilta ihraista tavaraa. Ja neljäntenä vielä nämä pienpanimoide oluet, joista järjestään löytyy ainakin meikäläisen makuun joku olutnautinnolta estävä sivumaku.
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Lihapiirakka, varsinkin nämä kaupoissa muovipusseissa myytävät, täyttää kyllä kaikki kriteerit yliarvostetuimmasta elintarvikkeesta. Heti perässä seuraa samoiten muovipaketoidut karjalanpiirakat. Mutta sitten on Eromangan lihapiirakka, joka takia lihapiirakkaa ei voi tähän ketjuun nimetä.

Kaikkialta ympäri Suomen löytyy maailman paras lihapiirakka. Haluaisin kuitenkin kysyä niiltä, jotka ovat Eromangan lihapiirakkaa maistaneet, että oletteko joskus syöneet parempaa lihapiirakkaa? Missä?

Valmismarinoidut lihat saa minun ääneni tässä kisassa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kaikkialta ympäri Suomen löytyy maailman paras lihapiirakka. Haluaisin kuitenkin kysyä niiltä, jotka ovat Eromangan lihapiirakkaa maistaneet, että oletteko joskus syöneet parempaa lihapiirakkaa? Missä?

En ole kyseistä herkkua syönyt koska tuosta en ole täällä Varsinais-Suomessa edes ennen kuullut. Mistäs sitä täällä päin voi ostaa?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kaikkialta ympäri Suomen löytyy maailman paras lihapiirakka. Haluaisin kuitenkin kysyä niiltä, jotka ovat Eromangan lihapiirakkaa maistaneet, että oletteko joskus syöneet parempaa lihapiirakkaa? Missä?
Olen tainnut maistaa, jos kyseessä on se pieni pulju vanhan kauppahallin suunnalla, esplanadeilta alaspäin tai jotain. Menini sinne tajuttomien odotusten kera, ja ihan hyvää oli. Pakko silti sanoa, ettei se muistojani lyönyt pieksämäkeläisestä Pekan Piirakasta. Ei ole enää Pekkaa eikä leipomoa.
 

Kaulasuoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kreikka
Kuka arvostaa vuohenjuustoa?

Minä.

Yritän keksiä parhaani mukaan jotain yliarvostettua paskaa, mutta tuskin kukaan arvostaa roiskeläppiä, lihiksiä, valmisburgereita, kalapuikkoja tms. jne. kovinkaan korkealle. Tyydyn siis sanomaan että kyseiset tuotteet ovat aikalailla paskaa, mutteivat yliarvostettuja.
Sitäpaitsi on hyvä että kaikki eläimestä irtisaatava käytetään hyväksi joten kananjännenahkayms-nugetit ja -(liha)pullat saavat synninpäästön.

Mikä nyt sitten olisi yliarvostettua? Vastataan vaikka olut.

edit: sampio vaikuttaa ihan pätevältä kaverilta.
edit2:
Fazerin Sininen.
Siinä se tuli. Tämä oli hyvä haku!
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Kaikkialta ympäri Suomen löytyy maailman paras lihapiirakka. Haluaisin kuitenkin kysyä niiltä, jotka ovat Eromangan lihapiirakkaa maistaneet, että oletteko joskus syöneet parempaa lihapiirakkaa? Missä?

Tiedä tuota, mutta Forssassa kutsutaan lihapiirakkaa kahdella nakilla "hotsi":ksi. Tämä taas on pyhäinhäväistys, sillä hotsi on hämeenlinnalainen perinneherkku, jota ei sovi sekoittaa lihapiirakkaan. Ei sillä, että lihapiirakassa mitään vikaa olisi...

Forssalaisten outous ei toisaalta yllätä kai ketään.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Energiajuomat. Tosin iso osa ei arvosta paskan vertaa. Tietyissä piireissä (pennuilla) kulttiasemassa.

Grillimakkarat. Miksi näitä menee kaupaksi niin paljon vuodenajasta riippumatta? Rasvaista ja jauhoista mössöä.

Kalja ja siideri. Myydään keskellä viikkoakin hirveitä määriä viikonlopuista puhumattakaan. Jengi tosiaan tenuttelee joka päivä.

Tomaatti, kurkku ja jäävuorisalaatti. Muutahan ei voi salaattiin laittaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Fazerin Sininen.
Niin totta. Hyväähän se periaatteessa on, mutta ei kyllä erityisen laadukasta kuitenkaan. Ja kaikkiin hehkutuksiin ynnä jumalointeihin nähden aivan liian yliarvostettua.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Täällä vaikuttaa olevan monilla ihmisillä järkyttävän sysiankea maku. Jotkut syövät eineksiä ja ryystävät keskipökköä päälle. Vuohenjuustokin on sentään suht aitoa tavaraa eikä mikään makkaraperkaamon mikrotuoteinnovaatio.

En tiedä arvostanko vuohenjuustoa mitenkään erityisen korkealle, mutta kyllä vuohenjuustoa tulee ostettua sen monikäyttöisyyden vuoksi. Erinomaista uunissa, sellaisenaan kuumennettuna tai klassisesti munakoison päällä uunitettuna. Toimii myös grillatun leivän tai laadukkaan voi-/juustosarven kanssa ihan tuoreeltaan, jolloin tuore tomaatti, salaatti ja laadukas öljy säestävät raikasta kokonaisuutta.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Mämmi. Nauttii käsittämätöntä suosiota sukupolvesta toiseen. Jopa nuoremmissa ikäluokissa lusikoidaan surutta mämmiä. Juha Mietokin saatana söi varmaan 300 astiallista mämmiä vai mikä se määrä nyt olikaan.
 

d2uce

Jäsen
Mämmi. Nauttii käsittämätöntä suosiota sukupolvesta toiseen. Jopa nuoremmissa ikäluokissa lusikoidaan surutta mämmiä. Juha Mietokin saatana söi varmaan 300 astiallista mämmiä vai mikä se määrä nyt olikaan.

"Vähän perusteluja tälle. Mitä muuta söisit muka pääsiäisenä?"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös