Yleisurheiluvuosi 2018

  • 67 300
  • 315

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Holmén, joka viimeksi on menestynyt, juoksi joku yli 30 kilsaa päivässä, eikä hänkään mikään maailman huippu ollut. Kansallisen tason urheilijat keksivät muuta tekemistä päivilleen kuin käydä kaksi kertaa lenkillä. Siitä nimittäin tulee sellainen väsymyskin, että levolle pitää jäädä reilusti aikaa.
Tämän takia erilaiset sprinttikisat varmaan yleistyvät tai keksitään uusia sarjajakoja. Oma paras juoksumatkani nuorena oli 10 m juoksu, jossa ylipainoisenkin reaktionopeus ja kiihtyvyys riitti "menestykseen".
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Sitä ei kai televisioitu. Vattulainen on juossut 28.48 tällä kaudella, mutta hän ei ollut kisassa mukana. Juoksi vain vitosen. En myöskään tiedä, miksei Jarkko Järvenpää ollut mukana. Tässä mielenkiintoista pohdintaa tasosta yleisesti: Ex-huippujuoksija jyrähtää: "Jos painelee kympin 31 minuuttiin, hänet pitäisi liputtaa radalta pois" - Aamulehti
Järvenpää ei tosiaan ollut mukana, eikä myöskään Robin Ryynänen. Missähän hän lienee, kun ei ole mitään kuulunut?
 

Beltran

Jäsen
Suosikkijoukkue
aleksander stubb
Järvenpää ei tosiaan ollut mukana, eikä myöskään Robin Ryynänen. Missähän hän lienee, kun ei ole mitään kuulunut?
Ryynänen oli kesäkuun puolivälissä Oulussa Valkean kaupungin kisoissa, tapahtuma joka muistetaan Antti Ruuskasen paluukisana. Ryynänen osallistui 3000 metrin juoksuun, keskeytti noin 2km kohdalla reittään pidellen. Sen jälkeen ei ole tainnut kilpailla.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Järvenpää juoksi vitosen Tampere Parkrunissa 14.7. aikaan 15.57. Kyseessä ei ole erityisen vakava juoksutapahtuma, joten se selittänee osaltaan aikaa. Mutta ihan yhtä lailla mikäli Järvenpää valitsee ei-niin-vakavan tapahtuman Kalevan Kisojen edelle, voisi olettaa, ettei mies ihan täydessä iskussa tällä hetkellä ole.

Kestävyysjuoksun puolelta kiinnostaisi kovasti myös Tomi Lehdon nykytila. Nuorukaisen viime kauden estetulos oli vain viisi sekuntia päälle yhdeksän minuutin, mutta tänä vuonna ei ole kuulunut mitään.
 

scholl

Jäsen
Järvenpää juoksi vitosen Tampere Parkrunissa 14.7. aikaan 15.57. Kyseessä ei ole erityisen vakava juoksutapahtuma, joten se selittänee osaltaan aikaa. Mutta ihan yhtä lailla mikäli Järvenpää valitsee ei-niin-vakavan tapahtuman Kalevan Kisojen edelle, voisi olettaa, ettei mies ihan täydessä iskussa tällä hetkellä ole.

Toukokuussa mies juoksi Euroopan cupissa B-erässä Lontoossa 29.29. Samassa tapahtumassa, jonka A-erässä Vattulainen teki ennätyksensä. Samoin toukokuun alussa mies oli voittanut molemmat matkat maastojuoksun SM-kisoissa. Helsinki Half Marathonissa miehen piti juosta kova aika, mutta sairastui alle vuorokausi ennen starttia ja jätti kisan väliin. Sen jälkeen miehestä ei ole oikeasti kuulunut mitään yli kuukauteen. Oisko se tauti vienyt kuntoa pois vai mikä.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Alisa Vaino lähtee Lappeenrannassa kello 10.00 tavoittelemaan EM-rajaa 10 000 metrille. Nyt, kun Suomen joukkue on kokenut jonkin verran takaiskuja, on Berliinin lennolla Alisalle tilaa.

Jännä toki, että Kalevan Kisojen jälkeen nainen totesi, että ei ole valmis EM-kisoihin.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Alisa Vainion loppuaika oli 33.27.04. Ei riittänyt, raja jäi seitsemän sekunnin päähän. Ei silti hassumpi suoritus, jos edes urheilija ei koe olevansa vielä täydessä tikissä.

Tämä oli Vainion uran toiseksi kovin kympin noteeraus, kovempaa on kulkenut vain vuoden 2015 Kalevan Kisoissa.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Tosi harmillinen tuo Hyryläisen loukkaantuminen. Pistesija olisi hyvinkin voinut tulla. Ja ylipäänsä myöhäisheränneitä veteraaneja on mielenkiintoista seurata.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Alisa Vainion loppuaika oli 33.27.04. Ei riittänyt, raja jäi seitsemän sekunnin päähän. Ei silti hassumpi suoritus, jos edes urheilija ei koe olevansa vielä täydessä tikissä.

Tämä oli Vainion uran toiseksi kovin kympin noteeraus, kovempaa on kulkenut vain vuoden 2015 Kalevan Kisoissa.
Joo ja tämä "lupaus" on nyt saman ikäinen kuin 2 minuuttia kovempaa SE:n juossut Sandell. Maailman kärkeen puuttuu tuostakin SE:stä sitten vielä pitkälle toista minuuttia. Silti piti järjestää pelleily kisat, että josko nyt pääsisi kierroksellavarvattavaksi EM kisoihin. Todellinen "lupaus". EM-kisarajat on niin naurettavia, että jos ei ilman pelleilyitä pysty niitä saavuttamaan, niin ei sinne kisoihin kyllä mitään asiaakaan ole.
 
Joo ja tämä "lupaus" on nyt saman ikäinen kuin 2 minuuttia kovempaa SE:n juossut Sandell. Maailman kärkeen puuttuu tuostakin SE:stä sitten vielä pitkälle toista minuuttia. Silti piti järjestää pelleily kisat, että josko nyt pääsisi kierroksellavarvattavaksi EM kisoihin. Todellinen "lupaus". EM-kisarajat on niin naurettavia, että jos ei ilman pelleilyitä pysty niitä saavuttamaan, niin ei sinne kisoihin kyllä mitään asiaakaan ole.

Eipä se tosin meiltä ole pois jos tuollaisia kisoja halutaan järjestää ja antaa oman kylän tytölle vielä mahdollisuus alittaa kisaraja ja siten päästä kisoihin mukaan. Veikkaan, että paikalle kutsutut toimitsijat tulivat talkoilla tai makkarapalkalla sinne. Yleisöäkin oli mukavat viitisensataa.
 

scholl

Jäsen
Pitää muistaa, että kommentoija on joku homppeli, jolla ei ole varmaan mitään käsitystä oikeasta urheilusta. Kannattaa jättää omaan arvoonsa "kritiikki".

Alisa on nousukunnossa, joten siinä mielessä näyttöpaikan järjestäminen oli ymmärrettävää. Keväästä mennyt monta minuuttia eteenpäin, eikä ratakymppejä juosta koko ajan, joten kisojen löytäminen ei ole helppoa. Tosin hänen lausuntonsa Kalevan kisoista oli omituinen, kun hän sanoi, että on niin kova jännittämään, ettei haluaisikaan lähteä sinne EM-kisoihin.

Tuo on silti väärä tapa juosta yksikseen. Vainion pitäisi hakea kv. kisoja ja sitä kautta kehitystä. Kaverilla on sama valmentaja kuin Alisalla, aion ottaa kyllä kilpailemisen puheeksi. Pohjoismaissa ja Keski-Euroopassa kannattaisi kilpailla. Muita vastaan juokseminen kehittää, ei yksinään tyhjällä kentällä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eipä se tosin meiltä ole pois jos tuollaisia kisoja halutaan järjestää ja antaa oman kylän tytölle vielä mahdollisuus alittaa kisaraja ja siten päästä kisoihin mukaan. Veikkaan, että paikalle kutsutut toimitsijat tulivat talkoilla tai makkarapalkalla sinne. Yleisöäkin oli mukavat viitisensataa.
Toki saahan sitä järjestää mitä haluaa, minusta vaan tuo on melkoista pelleilyä. Yleensä jos ei rajat rikkoonnu niin mennään treenaamaan. Tosin Vainio nyt on treenannut kroppansa jo niin rikki ettei mitään järkeä ole tuossakaan. Minusta vain on ihan naurettavaa tämä meuhkaaminen asian ympärillä. Se EM raja on niin kaukana kärjestä, saati että kuinka kaukana Vaino on edes Sandellin ajoista, niin pitäisi olla kyllä ihan muualla se tekeminen kuin jossain kisarajoissa.

Mutta minä olenkin tälläinen homo, jolla ei ole mitään käsitystä urheilemisesta. Olikohan tämä homottelu jotenkin olevinaan loukkaus vuonna 2018?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Miksi sinä hyvä mies sitten meuhkaat?
Koska tuo touhu vähän ärtsyttää. Joo Vainio oli oikeasti kova lupaus muutama vuosi sitten, sitten hajos kroppa ja pää. Nyt kyseessä ei ole enää edes kovin kummoinen lupaus, mutta median ja porukan meno asian ympärillä on ihan käsittämättömissä sfääreissä. Ei minulla ole mitään Vainiota vastaan, vaan tuota ympärillä pörräävää paskakärpäsparvea.
 

Majoneesi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki voijjaan tuhota
Minä uskon, että Vainion parhaat juoksut on vielä edessä. Nousujohteinen harjoittelu ja järkevä kilpailutahti seuraaville vuosille ja sekä kympin että ennen muuta maratonin Suomen ennätykset vaihtaa omistajaa.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Joo ja tämä "lupaus" on nyt saman ikäinen kuin 2 minuuttia kovempaa SE:n juossut Sandell. Maailman kärkeen puuttuu tuostakin SE:stä sitten vielä pitkälle toista minuuttia. Silti piti järjestää pelleily kisat, että josko nyt pääsisi kierroksellavarvattavaksi EM kisoihin. Todellinen "lupaus". EM-kisarajat on niin naurettavia, että jos ei ilman pelleilyitä pysty niitä saavuttamaan, niin ei sinne kisoihin kyllä mitään asiaakaan ole.

Ymmärtäisin tämän kritiikin mikäli kyseessä olisi joku 30-vuotias urheilija. Kuitenkin Vaino on kestävyysurheilijaksi edelleen todella nuori, joten arvokisastartti ja sen legendaarisen kokemuksen hankkiminen voisi olla ihan hyvästä. Erityisesti pitkillä matkoilla arvokisat eroavat niin paljon muista kilpailuista.

En oikein osta tuota argumenttia, että on jo kaksi vuotta vanhempi kuin joku joskus, kun kestävyysurheilussa on niin monia esimerkkejä siitä, että huipulle on noustu vanhemmallakin iällä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ymmärtäisin tämän kritiikin mikäli kyseessä olisi joku 30-vuotias urheilija. Kuitenkin Vaino on kestävyysurheilijaksi edelleen todella nuori, joten arvokisastartti ja sen legendaarisen kokemuksen hankkiminen voisi olla ihan hyvästä. Erityisesti pitkillä matkoilla arvokisat eroavat niin paljon muista kilpailuista.

En oikein osta tuota argumenttia, että on jo kaksi vuotta vanhempi kuin joku joskus, kun kestävyysurheilussa on niin monia esimerkkejä siitä, että huipulle on noustu vanhemmallakin iällä.
Nykyaikana mennään niin kovaa pisimmilläkin matkoilla, että siellä ei kauhean vanhat juhli. Enkä minä ole mistään iästä puhunut muussa kuin siinä että miten lupaava Vainio on, kun saman ikäsenä Sandelli paino jo huomattavasti kovempaa. Kuten sanoin oli lupaus, nyt on lähinnän kotimaan tasolle kova, mutta kärkeen on matkaa helvetisti. Silloin minun on vaikea ostaa näitä tituleerauksia lupauksesta. Se nyt vain on tässä tapauksessa skipatty tyystin ja kyllähän Vainio voi lähteä milloin vain kilpailemaan, kisoja tässä maailmassa riittää, ensin vaan pitäisi edes pystyä juoksemaan alle sen EM rajan että saisi kovimpiin kisoihin kutsuja. Minulla on ihan sellainen kutina että Vainiosta tulee tuollainen menetetty lupaus, varsinkin valmentajan yms. taustajoukkojen toiminta on juuri sellaista. Hirveällä haloolla julkisuuteen ja sitten menikin jo kasetti, nyt samaa sitten tehdään uudestaan ja mitään ei olla opittu.

Toistan nyt uudestaan minulla ei ole mitään Vainiota vastaan, on/oli muuten helvetin kova lätkänpelaajakin. Minulla on tuota mediamyllyä ja taustojen toimintaa vastaan. Mutta tää on niin tätä, auta armias jos uskallat jostain tälläisestä jotain sanoa niin 10 ihmistä hyppää barrikaadeille, kun sehän on heiltä pois.
 

Quethas

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Suomen maajoukkueet, Tampere United
Joo eiköhän nousukuntoinen Vainio ole ihan menetetty lupaus. Lopettaisi jo. Eihän Vainio ole alle 23-vuotiaiden eurooppalaisten listalla kuin 3000 metrillä sijalla 7, vitosella sijalla 13 ja kympillä sijalla 6. Jos vuotta vanhemmat siivotaan listalta pois, sijoitukset ovat viisi, kahdeksan ja kolme.

Joten tuskin Vainiosta mitään tulee.

Records & Lists - European Athletics
 

King Jeremy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool, Bayern München ja Boston Celtics
Minulla on ihan sellainen kutina että Vainiosta tulee tuollainen menetetty lupaus, varsinkin valmentajan yms. taustajoukkojen toiminta on juuri sellaista. Hirveällä haloolla julkisuuteen ja sitten menikin jo kasetti, nyt samaa sitten tehdään uudestaan ja mitään ei olla opittu.

Toistan nyt uudestaan minulla ei ole mitään Vainiota vastaan, on/oli muuten helvetin kova lätkänpelaajakin. Minulla on tuota mediamyllyä ja taustojen toimintaa vastaan.

Oon itsekin kriittinen liiallisen julkisuuden suhteen etenkin, kun se ei perustu oikeastaan riittäviin kykyihin. Näistä on useitakin esimerkkejä, mutta jätetään nyt mainitsematta, koska se ei ole tämän kirjoitukseni pointti. Pointti on, etten ainakaan itse ole nyt saanut kuvaa, että tarkoituksellisesti olisivat mediaan itseään tyrkyttämässä. Fakta on, että kyseessä on erittäin lahjakas nuori urheilija, jolta toki meni vähän toista vuotta täysin hukkaan, mutta mielestäni mitään ei ole menetetty. Vielä on mahkut korkealle! Vouhkaaminen tuntuu olevan median aikaansaannosta, ja toisaalta on sitten niinkin, että ilman medianäkyvyyttä ei tule fyrkkaa, ja ilman fyrkkaa on helvetin vaikea elää urheilijan elämää.
 

Ostoskassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet, Boston Bruins, suomalaiset
Nykyaikana mennään niin kovaa pisimmilläkin matkoilla, että siellä ei kauhean vanhat juhli. Enkä minä ole mistään iästä puhunut muussa kuin siinä että miten lupaava Vainio on, kun saman ikäsenä Sandelli paino jo huomattavasti kovempaa. Kuten sanoin oli lupaus, nyt on lähinnän kotimaan tasolle kova, mutta kärkeen on matkaa helvetisti.

Jos nyt unohdetaan tuo sana "lupaus", sana jonka itse toit tähän keskusteluun. Niin Vainio on edellleen nuori urheilija, erityisesti kestävyysurheilijaksi, vuosi tai pari ei ole kestävyysurheilijalle mikään katastrofi, joten vaikka matkaa eteenpäin on, niin varmasti myös paljon potentiaalia on vielä näyttämättä.

Se nyt vain on tässä tapauksessa skipatty tyystin ja kyllähän Vainio voi lähteä milloin vain kilpailemaan, kisoja tässä maailmassa riittää, ensin vaan pitäisi edes pystyä juoksemaan alle sen EM rajan että saisi kovimpiin kisoihin kutsuja.

Ja silloin, kun Vainiolle varta vasten järjestetään kilpailuja, joissa tavoitteena on se EM-raja (jotta saisi niitä kutsuja kovimpiin kilpailuihin), niin se on pelleilyä. Ja ei ne jänisjuoksut tuo Vainiolle yhtään samaa kokemusta kuin Arvokisastartti, oli se juoksu missä päin maailmaa tahansa. Totean edelleen, että Vainiolle olisi voinut olla hyvä hakea sitä kokemusta arvokisoista, koska arvokisat ovat aivan erilaisia kuin jotkut timanttiliigan kilpailut, eliittikisoista nyt puhumattakaan.

Mutta tää on niin tätä, auta armias jos uskallat jostain tälläisestä jotain sanoa niin 10 ihmistä hyppää barrikaadeille, kun sehän on heiltä pois.

En nyt ihan ymmärrä. Sinä tulit tänne itse huutelemaan pelleilyistä ja menetetyistä lupauksista, sinulle vastataan yhtä viestiä lukuun ottamatta asiallisesti ja sen jälkeen heität uhrikortin kuinka kukaan ei ymmärrä sinua. Sinä itse tulit tänne keskisormet pystyssä aukomaan päätäsi, silti sinulle osoitetut vastaukset ovat olleet täysin asiallisia. Toisaalta, jos joutuu jatkuvasti eri puolilla jatkoaikaa kahnauksiin, voisi olla myös hyvä pohtia, että onko omassa keskustelutyylissä kenties korjaamista, en tiedä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos nyt unohdetaan tuo sana "lupaus", sana jonka itse toit tähän keskusteluun. Niin Vainio on edellleen nuori urheilija, erityisesti kestävyysurheilijaksi, vuosi tai pari ei ole kestävyysurheilijalle mikään katastrofi, joten vaikka matkaa eteenpäin on, niin varmasti myös paljon potentiaalia on vielä näyttämättä.
En minä sitä lupausta ole keksinyt. Kyllä se nyt on ollut käytössä Vainiosta puhuttaessa aivan jatkuvasti. Ja kyllä, kyseessä on nuori urheilija, sitä me vaan emme voi tietää että onko se tuloskunto Vainiolla nouseva vai onko jopa huippu nähty, kuten ihan asiantuntijat sanoivat.
Ja silloin, kun Vainiolle varta vasten järjestetään kilpailuja, joissa tavoitteena on se EM-raja (jotta saisi niitä kutsuja kovimpiin kilpailuihin), niin se on pelleilyä. Ja ei ne jänisjuoksut tuo Vainiolle yhtään samaa kokemusta kuin Arvokisastartti, oli se juoksu missä päin maailmaa tahansa. Totean edelleen, että Vainiolle olisi voinut olla hyvä hakea sitä kokemusta arvokisoista, koska arvokisat ovat aivan erilaisia kuin jotkut timanttiliigan kilpailut, eliittikisoista nyt puhumattakaan.
No minä saan mielestäni pitää tuollaista ylimääräistä kilpailua pelleilynä. Kuten jo sanoin niin kun sillä kisarajalla ei olla kärkeä lähelläkään, vaan koko reissu olisi lähinnä kierroksella ohitetuksi tulemista, niin en minä näe sen mitään ihmeellistä urheilijalle antavan. Sitten kun se vauhti, ilman mitään ihme kikkailuja, riittää nyt edes niihin hyvinkin maltillisiin EM rajoihin niin sitten toki niistä juoksuista saa hyvää kokemusta, jos ei nyt mitään muuta saakkaan. EM-kisoihin on kuitenkin lähdössä tästä maasta melkoinen määrä urheilijoita ja kun tiedetään mikä on yleisurheilun taso tässä maassa, niin kyllä ne kisarajat on hyvinkin löysät. Aikaakin on ollut 2 vuotta se raja rikkoa. Vainion ruumiinrakenne on hyvin kevyt ja se voi hyvinkin olla, että ikä tekee vain hallaa hänelle. Minulle se mahdollisuus että Vainion huippu on jo nähty, on täysin realistinen uhkakuva.
En nyt ihan ymmärrä. Sinä tulit tänne itse huutelemaan pelleilyistä ja menetetyistä lupauksista, sinulle vastataan yhtä viestiä lukuun ottamatta asiallisesti ja sen jälkeen heität uhrikortin kuinka kukaan ei ymmärrä sinua. Sinä itse tulit tänne keskisormet pystyssä aukomaan päätäsi, silti sinulle osoitetut vastaukset ovat olleet täysin asiallisia. Toisaalta, jos joutuu jatkuvasti eri puolilla jatkoaikaa kahnauksiin, voisi olla myös hyvä pohtia, että onko omassa keskustelutyylissä kenties korjaamista, en tiedä.
Yritätköhän sinä nyt löytää jotain sellaista mitä minun tekstissäni ei ole mainittu? Minä vain totesin että tässä(kin) asiassa ihmiset lähtee heti puolustelemaan, ihan kuin heillä olisi jotain menetettävää, jos sanoo mitään vastaista mielipidettä. En minä muuta sanonut. En ole ollut keskisormet pystyssä, en ole aukonut kenellekkään päätäni, enkä ole väittänyt että vastaukset eivät olisi olleet asiallisia. Onhan se hurjaa kun osaa olla eriävää mieltä jostain, pitäisi vaan rinkirunkata ja taputella toisia selkään, ettei vaan tule mitään keskustelua.
 

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, Alisa Vainio on 20-vuotias. Kyllä häntä pitää voida kutsua lupaukseksi edelleen, vaikka pari kautta ehti välissä mennä pieleen. Maratonilla Vainio voi hyvinkin olla parhaimmillaan vasta 2030-luvulla. Tai sitten hän on parhaan maratoninsa jo juossut. Emme me sitä täällä voi tietää.

Ihan en ymmärrä, että mistä tämä erään kirjoittajan paha mieli asian suhteen johtuu. Että kehtaakin hakea tulosrajaa! Ja 500 ihmistä meni paikalle kannustamaan ja media perhana kirjoitti asiasta. Koko keskustelussa on ollut yksi henkilö, joka käyttäytyy kuin tämä olisi häneltä itseltään pois, mutta jollain sumealla logiikalla hän syyttää muita keskustelijoita tästä asiasta.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, Alisa Vainio on 20-vuotias. Kyllä häntä pitää voida kutsua lupaukseksi edelleen, vaikka pari kautta ehti välissä mennä pieleen. Maratonilla Vainio voi hyvinkin olla parhaimmillaan vasta 2030-luvulla. Tai sitten hän on parhaan maratoninsa jo juossut. Emme me sitä täällä voi tietää.

Ihan en ymmärrä, että mistä tämä erään kirjoittajan paha mieli asian suhteen johtuu. Että kehtaakin hakea tulosrajaa! Ja 500 ihmistä meni paikalle kannustamaan ja media perhana kirjoitti asiasta. Koko keskustelussa on ollut yksi henkilö, joka käyttäytyy kuin tämä olisi häneltä itseltään pois, mutta jollain sumealla logiikalla hän syyttää muita keskustelijoita tästä asiasta.
Opettele tägäämään jos on asiaa ja opettele lukemaan mitä on kirjoitettu. Minä totesin että jos ei kisoihin pääse ilman että järjestetään pelleilytapahtumia, niin ei sinne kisoihin pitäisi olla mitään asiaa muutenkaan. Onpa todellakin minulta pois tuon toteaminen. Saahan sitä järjestää kisoja vaikka joka päivä jos siitä onnelliseksi tulee, mutta kyllä minä saan myös niitä pitää pelleilynä.

Saan muuten pitää myös muutakin toimintaa nuoren ihmisen taustalla melkoisena pelleilynä jo alle 20v ikäisenä on ollut kantapäässä ja reidessä rasitusmurtumat. Ei ihan terveellä pohjalla ole toi touhu ja varsinkaan valmennus.
 
Viimeksi muokattu:

sininen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Opettele tägäämään jos on asiaa ja opettele lukemaan mitä on kirjoitettu. Minä totesin että jos ei kisoihin pääse ilman että järjestetään pelleilytapahtumia, niin ei sinne kisoihin pitäisi olla mitään asiaa muutenkaan. Onpa todellakin minulta pois tuon toteaminen. Saahan sitä järjestää kisoja vaikka joka päivä jos siitä onnelliseksi tulee, mutta kyllä minä saan myös niitä pitää pelleilynä.

Saan muuten pitää myös muutakin toimintaa nuoren ihmisen taustalla melkoisena pelleilynä jo alle 20v ikäisenä on ollut kantapäässä ja reidessä rasitusmurtumat. Ei ihan terveellä pohjalla ole toi touhu ja varsinkaan valmennus.

En vain ymmärrä sinun negatiivista tunnekuohuasi tästä asiasta. Miksi sinulla on niin paha mieli siitä, että parikymppinen juoksija kehtaa yrittää päästä arvokisoihin? Ihan sama onko hänen nykytasonsa minuutin vain kaksi vai kolme Euroopan huipulta. Joku EM-kisaedustus voi olla vaikka kuinka ratkaiseva käänne nuorelle urheilijalle ja konkretisoi sen, että miksi niitä hommia tehdään myös marraskuussa räntäsateessa.

En tiedä seuraatko yleisurheilua kovinkaan tarkasti, mutta siinä on myös syynsä, että miksi EM-kisarajat ovat aika paljon hövelimmät kuin MM-kisarajat ja olympiarajat ovat olleet. Varsinkin kestävyysmatkoilla eurooppalaisilla pyyhitään lattiiaa MM-tasolla ja EM-kisat ovat monelle se ainoa realistinen paikka menestyä tai edes edustaa.

Sinulla on toki oikeus pitää pelleilynä sekä tätä kisarajan alitusyritystä, että Alisa Vainion touhuja muutenkin (vaikka sinulla ei omien sanojesi mukaan mitään häntä vastaan olekaan), mutta jos olet joskus ollut teini, niin ehkä muistat, ettei sekään ihan helvetin helppoa ollut. Voi teini-iän pahemminkin mokata kuin juoksemalla itseltään jalat alta. Onko se sitten liiallista intoa ja inhimillistä virheiden tekemistä ja opikseen ottamista vai "pelleilyä".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös