Yleisurheiluvuosi 2013

  • 126 418
  • 596

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Kyllä sieltä 2 pinnaa tuli, koska kapula ei vaihtunut rajojen ulkopuolella. Eli tällöinhän juoksijat voivat palata takaisin vaihtoalueelle ja juosta sitten hyväksytysti maaliin.

Okei, hyvä homma..

Itse juuri kiukkuisesti vaihdoin kanavaa sen sähläyksen yhteydessä :)
 

TKH

Jäsen
Menee jo vähän live-seurannan puolelle, mutta mainitaan nyt kuitenkin, että mikäli seiväs katkeaa hypyn yhteydessä niin sitähän ei silloin yritykseksi lasketa, eli siitä saa siis uusintayrityksen. Jälleen yksi asia jota esimerkiksi Ylen tiimi ei näköjään tiedä.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Menee jo vähän live-seurannan puolelle, mutta mainitaan nyt kuitenkin, että mikäli seiväs katkeaa hypyn yhteydessä niin sitähän ei silloin yritykseksi lasketa, eli siitä saa siis uusintayrityksen. Jälleen yksi asia jota esimerkiksi Ylen tiimi ei näköjään tiedä.

Nooh... Hannula ei tiedä edes mitä punainen lippu tarkoittaa pituushypyssä. Äsken pitkän saarnansa päätteeksi Hannula joutui kuulemaan Juuselalta, että valitettavasti hyppysarakkeeseen ei tule muuta numeroa kuin roomalainen X, koska hyppy oli yliastuttu.

Tahtoisin taas huomauttaa senkin nippelitiedon selostamoon, että väliaikoja voi laskea myös itse ja katsella tonnivitosen starttipaikkaa, kakkosen starttipaikkaa ja voi jukupätkä siinä satasen lähtöpaikan kohdallakin on kaarteessa semmonen viiva. Mitähän se tarkottaa? Lähetän ihan kohta selostamoon havaintopiirustuksen yleisurheilukentästä. Nim. "Besserwisser"

Mutta heittääkö Korpelan Merja koskaan seiskakymppistä? Onko se niin hullu ettei vedä dopingia?

Suome nuori yleisurheilupolvi on muuten parempi kun Ruotsilla.
 

kalma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Nooh... Hannula ei tiedä edes mitä punainen lippu tarkoittaa pituushypyssä. Äsken pitkän saarnansa päätteeksi Hannula joutui kuulemaan Juuselalta, että valitettavasti hyppysarakkeeseen ei tule muuta numeroa kuin roomalainen X, koska hyppy oli yliastuttu.

Hannula sanoi, ettei pöytäkirjaan tule merkintää ja siihen Juusela heitti tuon mahtavan vitsinsä.
Välillä voisivat olla vaikka hiljaa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Loistava viimeinen kierros Sandralta tänään kolmen tonnin esteissä ja palkinnoksi 9:38.41, joka on uusi SE.

Kuten selostamostakin jo todettiin, oli hyvä kirittäjä tämä ruotsalainen viimeisellä kierroksella.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Pitkämäki voitti ihan hyvällä sarjalla, paras heitto tänään se 86,38, eli ysikymppistä ei nähty.

Ruuskanen säesti taustalla, kuten ennakoin, yli kasivitosella hänkin. Mannio jäi peräti viidenneksi, kun ruotsalaiset Ambin johdolla kiilasivat väliin.

Amb jos ei kärsi loukkaantumisista jatkossa, niin tulee aiheuttamaan paljon harmaita hiuksia myös suomalaisille keihäsmiehille. Erittäin hyvä heittäjä, ensi kaudella heittää terveenä ollessaan jo yli sen 85m.
 

TKH

Jäsen
3 uutta SE:tä oli tämän päivän anti. Ei huonosti, tosin vain yksi oli tietysti aikuisten SE, mutta kuitenkin. Eriksson lupasi jo pari vuotta sitten juosta 9:30 ja tämän päivän esitys on oikein mukava askel sinne suuntaan. 2 muuta SE:tä tulivat muuten junnujen toimesta pitkissä viesteissä. Sandblomkin pääsi jo hyppäämään SE korkeudesta ja vaikka pudotukset SE:stä vielä selviä olivatkin, niin joka tapauksessa 189 on kotimaisittain oikein hyvä tulos. Naisten korkeuden kotimainen taso on muutenkin ollut mukavassa nousussa jo useita vuosia ja tämä kausi on ollut hyvää jatkoa tälle trendille. Muista lajeista mieleen jäi lähinnä hyvä tasoinen keihäs, Sieviläisen pituus sekä Venla Paunosen esitys pitkissä aidoissa.
 

Jermu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hannula sanoi, ettei pöytäkirjaan tule merkintää ja siihen Juusela heitti tuon mahtavan vitsinsä.
Välillä voisivat olla vaikka hiljaa.

Tekisivät suuren palveluksen kaikille, jos olisivat vaikka koko ajan hiljaa. Aivan jäätävän pihalla oleva kaksikko. Kaiken kruununa oli Juuselan sekoilu naisten korkeudessa. Kaikki kunnia Sandholmin hienolle kisalle, mutta onko Juuselalla vähäisintäkään ymmärrystä yhtään mistään, jos kuvittelee suomalaisen naiskorkeushyppääjän yrittävän korkeudesta 198? Ei ollut ihan mikään pelkkä huolimattomuusvirhe, kun toisti sen n. 5 kertaa.
 
Mitä ihmettä. Katselin tuossa Ruotsi-ottelun tuloksia niin Ruotsi ei näköjään ottanutkaan kolmoisvoittoa miesten 800 metrillä? Näin tuon juoksun ja olin varma, että Sandells olisi jäänyt neljänneksi? Tuossa vaiheessa iltaa olin ottanut vasta yhden oluen...
 

TKH

Jäsen
Mitä ihmettä. Katselin tuossa Ruotsi-ottelun tuloksia niin Ruotsi ei näköjään ottanutkaan kolmoisvoittoa miesten 800 metrillä? Näin tuon juoksun ja olin varma, että Sandells olisi jäänyt neljänneksi? Tuossa vaiheessa iltaa olin ottanut vasta yhden oluen...

Aluksi oli näin, eli siis väärinpäin, mutta korjasivat myöhemmin toisinpäin. Eli kolmoisvoitto Ruotsiin siis meni.
 

TKH

Jäsen
Kinnunen raivostui humalaväitteistä: Räty valehtelee

En viitsinyt tuota aikaisemmin mainita, mutta laitetaan nyt kuitenkin. Kimmo veti siis herneen nenään, mutta olisi ehkä kannattanut olla hiljaa, koska enemmän huomiotahan tuo Sepon juttu nyt vain kerää.

Sinä vuonna olin itse asiassa selvin päin, mutta se taisi olla ainut Ruotsi-ottelu, jolloin olin selvänä ja juuri silloin hävisin. Myöhemmin sain jopa Kinnusen Kimmonkin vähän ottamaan kisan aikana. Parhaana vuonna ei kukaan meistä suomalaisista ollut selvin päin kisan aikana ja siitä huolimatta tuli kaksois- tai kolmoisvoittoa.
Ilman paineita rahantekokisaan - Rädyn rykäisy
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Yleensä, kun lehdistössä käytetään sanavalintaa "x raivostui", niin kukaan ei ole raivostunut yhtään mistään. Kinnusen vastineen perusteella nyt voi kuvailla jonkun raivostuneen, tässä kohtaa Kinnusen.

Joku voisi sanoa, että joisi tuokin viinaa, ettei olisi noin raivona. Onhan se ikävää jos sanotaan juoneen, vaikka ei ole juonut mutta tuommoinen vauhkoontuminen on jo osoitus ylireagoinnista.

Kyllä minä ymmärrän, että vastine oli hyvä kirjoittaa mutta siihen se ymmärrykseni sitten loppuukin.

Huonosti kirjoitettu, molemmilta, sekä Sepolta, että Kimmolta.
 
Yleensä, kun lehdistössä käytetään sanavalintaa "x raivostui", niin kukaan ei ole raivostunut yhtään mistään. Kinnusen vastineen perusteella nyt voi kuvailla jonkun raivostuneen, tässä kohtaa Kinnusen.

Joku voisi sanoa, että joisi tuokin viinaa, ettei olisi noin raivona. Onhan se ikävää jos sanotaan juoneen, vaikka ei ole juonut mutta tuommoinen vauhkoontuminen on jo osoitus ylireagoinnista.

Kyllä minä ymmärrän, että vastine oli hyvä kirjoittaa mutta siihen se ymmärrykseni sitten loppuukin.

Huonosti kirjoitettu, molemmilta, sekä Sepolta, että Kimmolta.
Oletko tuon vastineen löytänyt sitten jostain?

Kimmon ja tapauksen tuntien tuossa ei ole tippaakaan ylireagointia. Kimmo tosiaan on ollut toista kymmentä vuotta absolutisti ja jokainen hänen tuttunsa tämän voi vahvistaa. Myöskin sanomiset siitä, että aikanaan ei kilpailujen yhteydessä ole juotu, pitää aivan varmasti paikkaansa. Kun tietää, millaisia ongelmia alkoholi on aiheuttanut Kinnusten perheessä, en ihmettele yhtään, että Kimmo vetää herneet nenään tuollaisista täysin perättömistä väitteistä ja alkoholin ihannoinnista.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Oletko tuon vastineen löytänyt sitten jostain?
...

Sieltähän se löytyy, ymmärtääkseni ihan kokonaisuudessaan tuon maikkarin uutislinkin takaa. Kinnunen itse sen medialle lähettänyt.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Kimmon ja tapauksen tuntien tuossa ei ole tippaakaan ylireagointia.
Miksi internetissä jotkut eivät ymmärrä edes sitä mitä toinen on tarkoittanut, vaikka ei luulisi olevan epäselvyyttä mitä on tarkoitettu. Ymmärsit noin 100 % väärin sen mitä tarkoitin.

Sillä ei ole mitään merkitystä, että oletko sinä tuntenut Kimmo Kinnusen, että onko hän minun mielestäni ylireagoinut tuossa vastineessaan.

Minun mielestäni siinä vastineessa on ylireagointia. Olin tuon sanoessani tietoinen, että Kimmo Kinnunen on ollut 12 vuotta absolutistina. Siis kun lopussa oli jopa vihjailua, että on käynyt mielessä haastaa Räty oikeuteen. C'mon. Olisi voinut sanoa ihan vaan, että on ollut 12 vuotta absolutistina, Seppo on höpissyt omiaan ja sanonut, että hän ei ole kisoissa ryypännyt. Siinä se. Tuo kiihkoilu on sitä turhaa ylireagointia.

Se, ettei se sinun mielestäsi ole ylireagointia, kertoo, että olet oletettavasti samanlainen ylireagointiin taipuvainen kiihkoilija. Sellaiset ihmiset ymmärtävät toisiaan ja toisenlaiset ihmiset eivät ymmärrä heidänlaisiaan, ei siinä sen ihmeempää.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Lol. Kiihkoilua kiihkoilusta. Valitat minulle, etten ymmärrä lukemaani ja samaan aikaan missaat Kimmon kirjotuksen pointin täysin. Alkaa olla aika timanttista.
Tuo kommenttisi on ihan nollatason kommentti, siis siinä mielessä, että siinä on lähinnä jotain teinilollottelua eikä mitään argumentaatiota.

Kyllä nuo ovat todella kärkkäitä sanavalintoja. Kinnunen käytti vastineessaan mm. tällaisia sanavalintoja:

"...loukkaa minua yksityishenkilönä sekä sotii vahvasti niitä periaatteita ja arvoja vastaan..."

"...aiheeton nimeni käyttäminen ja lokaaminen ilman todellisuuspohjaa on todella lapsellista asioiden vääristelyä ja valehtelua..."

"...On loukkaavaa ja alentavaa, että kyseisellä asialla leikitellään ja valehdellaan..."

"...On myös kovin alentavaa ja pöyristyttävää..."

"...Onko taustalla kenties perisuomalainen kateus vai muuten vain mielipahan aiheuttaminen..."

Sekä loppukaneettina, jatkoaikakielellä, itkupotkuraivarin huipentumana: "Enempää en tästä aiheesta tämän kirjoitukseni jälkeen enää kommentoi enkä myöskään jatka asian eteenpäin viemistä, vaikka siihen olisi nyt hyvin painava syy."

Tokihan voit olla edelleen sitä mieltä, että tuo oli viileän rauhallinen vastine mutta minun silmiini tuo on kyllä jotain ihan muuta.

Nyt tähän vaikka sitten: LOL. WTF. OMG.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
"...Onko taustalla kenties perisuomalainen kateus vai muuten vain mielipahan aiheuttaminen..."

Sekä loppukaneettina, jatkoaikakielellä, itkupotkuraivarin huipentumana: "Enempää en tästä aiheesta tämän kirjoitukseni jälkeen enää kommentoi enkä myöskään jatka asian eteenpäin viemistä, vaikka siihen olisi nyt hyvin painava syy."

Tokihan voit olla edelleen sitä mieltä, että tuo oli viileän rauhallinen vastine mutta minun silmiini tuo on kyllä jotain ihan muuta.

Totta. Tekstin perusteella Kinnunen vaikutti todellakin suuttuneen Rädyn kommenteista, jotka näin jälkikäteen on todettu puhtaiksi valheiksi.

Miksi tämä Kimmon suuttumus on jotenkin väärää? Eikö Kinnunen olisi saanut hermostua asiasta? Räty kuitenkin väitti Kinnusen käyttäneen kisoissa doping-ainetta ja vielä sellaista ainetta joka Kinnuselle muutenkin on "arka" asia.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Miksi tämä Kimmon suuttumus on jotenkin väärää? Eikö Kinnunen olisi saanut hermostua asiasta?
Minähän kerroin jo heti aluksi, että huonosti kirjoitettu, sekä Sepolta, että Kimmolta. En siis puolusta kumpaakaan.

Pidän raivoajatyyppejä vastenmielisinä ja raivoamista vastenmielisenä tapana kommunikoida. Siis varsinkin, kun kyse on sangen virallisesta tiedotteesta eikä jostakin keskustelupalstainttämisestä. Ei toki ole hyvä höpötellä omiaan, kuten Räty teki, en tietenkään tarkoita sitä. Jotenkin vaan on huomattavasti tyylikkäämpää jos tuossa kohtaa julkisuuteen olisi annettu asiallisempi kommentti eikä tuommoinen itkupotkuraivari. Varsinkin, kun Kinnunen on vielä pyörinyt vielä ns. piireissä mukana niin tuommoinen raivo on epäsopivaa.

Tietenkään en Rautapönikän mielestä saa olla tätä mieltä vaan kaikkien tulee olla samaa mieltä tästäkin asiasta, kuin mitä hän on. En silti ole, vaikka hän kuinka jatkaisi solvaamistaan. Semmoista se on.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Pidän raivoajatyyppejä vastenmielisinä ja raivoamista vastenmielisenä tapana kommunikoida. Siis varsinkin, kun kyse on sangen virallisesta tiedotteesta eikä jostakin keskustelupalstainttämisestä. Ei toki ole hyvä höpötellä omiaan, kuten Räty teki, en tietenkään tarkoita sitä. Jotenkin vaan on huomattavasti tyylikkäämpää jos tuossa kohtaa julkisuuteen olisi annettu asiallisempi kommentti eikä tuommoinen itkupotkuraivari. Varsinkin, kun Kinnunen on vielä pyörinyt vielä ns. piireissä mukana niin tuommoinen raivo on epäsopivaa.

Totta, Kinnusen vastine on varsin tunteellinen. Minusta kuitenkin sinulta on jäänyt yksi asia täysin huomaamatta. MTV3 ja Räty eivät oma-aloitteisesti korjanneet väärää väitettään. Ei siis ihme, että Kinnunen poltti päreensä.

Jos MTV3 ja Räty olisivat edes vähän välittäneet ns hyvästä journalistisesta tavasta, niin he olisivat oma-aloitteisesti korjanneet Rädyn kolumnin ja myös pahoitelleet tapausta. Nyt maikkari ja Räty "huorasivat" tapauksesta kaiken mahdollisen mediahuomion, ja odottivat pari päivää ennen kuin julkaisivat "oikaisunsa".

Niin, ja muuten Rädyn alkuperäistä blogikirjoitusta ei ole vieläkään muutettu. Jos lukee pelkästään sen, niin luulee vieläkin, että Kinnunen nautti alkoholia ainakin yhdessä Ruotsi-ottelussa.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Totta, Kinnusen vastine on varsin tunteellinen. Minusta kuitenkin sinulta on jäänyt yksi asia täysin huomaamatta. MTV3 ja Räty eivät oma-aloitteisesti korjanneet väärää väitettään.
Ei se minulta ole jäänyt huomaamatta.

Ehkäpä sieltä vielä tulee kommenttia. Tuo Kinnusen reagointitapa vaan oli sellainen, ettei sen jälkeen välttämättä enää edes huvita ainakaan ihan heti pyytää anteeksi, koska siinä on höpötelty omiaan, kuten kateuskortti vedetty esiin enkä usko, että kateudella on mitään tekemistä tämänkään asian kanssa.

Noin muutoin, en pidä asiaa niin olennaisena, että tästä täytyy päiväkausia täällä lätistä, joten en nyt tästä enempää sano. Paitsi jos Rautapönikkä keksii jotakin todella hassua.
 

oliwa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Supercell
Ei se minulta ole jäänyt huomaamatta.

Noin muutoin, en pidä asiaa niin olennaisena, että tästä täytyy päiväkausia täällä lätistä, joten en nyt tästä enempää sano. Paitsi jos Rautapönikkä keksii jotakin todella hassua.

Ei jäänyt kuitenkaan huomaamatta, mutta sinusta Rädyn ja Maikkarin toiminnasta, viivyttelystä ja "huoraamisesta", ei olisi saanut suuttua?

Meitä on tosiaan moneksi. Sääli että Kinnunen kirjoitti tunteellisen vastineen, eikä vienyt asiaa suoraan käräjille. Oltaisiin oikeudessa saatu kuulla Rädyltä ja Maikkarilta miksi "oikaisun" tekeminen kesti monta päivää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös