Yleisurheilun MM-kilpailujen kiinnostavuus?

  • 2 035
  • 29

Yleisurheilun MM-kilpailujen kiinnostavuus?


  • Äänestäjiä
    71
  • Poll closed .
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Yleisurheilun vuoden 2019 maailmanmestaruuskilpailut järjestetään Quatarin Dohassa ajalla 27.9.-6.10.

Kuinka kiinnostavina pidät nykyisiä MM-kilpailuita?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Omalta osaltani suomalaisen yleisurheilun ennennäkemätön alennustila sekä kv-tason räikeät dopingasiat (käryt ja kärähtämättömyydet) ovat johtaneet siihen, että MM-kilpailut eivät kiinnosta nyt edes sitä vähää mitä joskus aiemmin.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kiinnostaa erittäin paljon, kuten aina. Jos ajattelen yleisurheilua kokonaisuutena, niin se on nimenomaan urheilua, kun taas esimerkiksi jääkiekko ja muut pallopelit ovat pelaamista (en toki näitä mitenkään vähättele). Lajien kirjo ja dramatiikka alkuerineen on erinomaista viihdettä.

Suomalaisten menestys toki olisi positiivista plussaa, mutta eipä tuolla lapsuuden ja nuoruuden jälkeen ole ollut isommin merkitystä. Dopingista en jaksa sen enempää stressata ja moralisoida. Onhan se ongelma jääkiekon lippulaivassa NHL:ssäkin, mutta siellä se lakaistaan maton alle.
 

Glove

Jäsen
Olen joukkuelajien ystävä, en yksilöurheilun
Minä löysin yleisurheilun hienouden siinä vaiheessa kun aloin sitä valmentamaan ja perehdyin lajiin enemmän. Oma tausta on ihan joukkuelajeista, lätkää, futista, pesistä. Ainoa yu-laji missä pärjäsin koulussa, oli kuulantyöntö. Harmi vaan kun rinnakkaisluokan kaveri oli parempi ja minä olin ikuinen kakkonen.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Varsin useinhan minua ei ole yleisurheilu kiinnostanut kuin korkeintaan olympiakisoissa. Näiden kisojen osalta pyrin vakaasti kuitenkin siihen että kisat kiinnostavat.

Koitan nimittäin opetella seuraamaan myös yleisurheilua. Kiva juttu että urheilua tulee paljon tv:stä seuraavan reilun viikon ajan ja siitä pitäisi ottaa ilo ja nautinto irti.
 

adolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat & Haminan Palloilijat

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Yleisurheilu ollut minulle aina laji, johon en tarvitse suomalaisia pärjäämään. Arvokisat aina kovassa seurannassa.
Vähän samankaltainen juttu mullakin.
Sama juttu. Vastasin tosin nyt että "kiinnostaa melko paljon" kun yleensä vastaus olisi että kiinnostaa erittäin paljon. Lähinnä sen vuoksi näin että tuo Qatarin kisaisännyys vähän ehkä häiritsee. Eniten sen vuoksi että stadion tuntuu olevan aika tyhjillään, sen vuoksi toivoisi että näitä kisoja annettaisiin pääasiassa maihin joissa on vähän vahvempi yleisurheilu- tai urheilukulttuuri muutenkin. Qatarilla vähän vielä tekemistä.

Ja joo, eipä tuo Qatar maana oikein positiivisia fiiliksiä aiheuta muutenkaan. Ja kolmen vuoden päästä siellä on jalkapallon MM-kisat...
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Yksi asia mikä hieman kisainnostusta häiritsee on kisojen aikataulu. Melko mahdoton istua joka päivä alkuillasta lähtien kotona katsomassa kisoja.
 
Ihan mielellään katsoo, sen minkä jaksaa. Joku toinen laji saattaa kiinnostaa enemmän kuin joku muu. Onpa nyt telkkarissa jotain muutakin kuin Salkkarit. Ja nyt näissäkin kisoissa toki ymmärrettävästi keskustellaan tai yksin ajatellaan, että onkohan tuo urheilija doupannut kun se pärjää noin hyvin. Ajattelen itsekin, mutta en enää stressaa siitä niin paljon. Pääasia että tulee urheilua ja hyvätasoista sellaista. Katsojat viihtyy. Siinä se.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Ei kyllä kiinnosta yhtään. Ilmeisesti ei kyllä montaa muutakaan, jo periaatteen ja paskojen olosuhteiden vuoksi.

Yleisurheilusta on vähän mennyt maku senkin takia et erittäin todennäköisesti vuoden urheilija-gaalassa lopulta Pitkämäki voittaa pystin, vaikkei olisi kuin kerran kesässä heittänyt 75m keihästä jossain kuortanegamesissa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Käynyt pitkälti sama kuin hiihtolajien kohdalla. Joskus vuosituhannen alussa seurasi vielä kisoja varsin tarkasti, mutta nykyään kiinnostus on lähellä nollaa. Hyvin epätodennäköistä, että seuraisin muuten kuin urheilu-uutisten otsikoista. Eikä se, että ne järjestetään tuollaisessa perslävessä, ainakaan auta asiaa.
 

Timppa73

Jäsen
Käynyt pitkälti sama kuin hiihtolajien kohdalla. Joskus vuosituhannen alussa seurasi vielä kisoja varsin tarkasti, mutta nykyään kiinnostus on lähellä nollaa. Hyvin epätodennäköistä, että seuraisin muuten kuin urheilu-uutisten otsikoista. Eikä se, että ne järjestetään tuollaisessa perslävessä, ainakaan auta asiaa.
Pakko lainata samat sanat, otsikkojen tasolle jää kisojen seuranta.
Ajankohta milloin kisataan, myös vuodenaika milloin kisataan ja tosiaan paikka missä kisataan. Toivottavasti kukaan urheilija ei loukkaannu kisoissa pahasti kun pitkä kausi, kuumuus ja kisapaikkojen amatööritason kunto/hoito.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Sama juttu. Vastasin tosin nyt että "kiinnostaa melko paljon" kun yleensä vastaus olisi että kiinnostaa erittäin paljon. Lähinnä sen vuoksi näin että tuo Qatarin kisaisännyys vähän ehkä häiritsee. Eniten sen vuoksi että stadion tuntuu olevan aika tyhjillään, sen vuoksi toivoisi että näitä kisoja annettaisiin pääasiassa maihin joissa on vähän vahvempi yleisurheilu- tai urheilukulttuuri muutenkin. Qatarilla vähän vielä tekemistä.

Ja joo, eipä tuo Qatar maana oikein positiivisia fiiliksiä aiheuta muutenkaan. Ja kolmen vuoden päästä siellä on jalkapallon MM-kisat...

Tämä aika hyvä täydennys minun vastaukseeni. Saman klikkasin hieman samoin perustein. Kyllähän tällainen tapahtuma ansaitsisi paikalle lajista kiinnostuneita katsojia. Itselle perinne on katsella Paavo Nurmi Games paikan päällä ja katsomossa aina ilahduttaa, kun muukin yleisö kannustaa kaikkia eikä vain yhtä suomalaista keihäänheittäjää (näin kärjistetysti). Qatarista varmaan urheilijoillakin sanottavansa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Meikällä ei ole urheilutaustaa, mutta joukkuepelit ovat olleet suosikkeja siitä asti kun aloin seuraamaan urheilua. Viihdyn niissä itse osaa ottaessa muutenkin paremmin kuin yksilölajeissa. Ei siitä tosin sen enempää.

Olen myös itse enemmän joukkuepelien ystävä.

Tämä varmasti ainakin osittain selittyy tietynlaisella jatkuvuudella. HIFK on HIFK, nyt ja ennen. Sen sijaan vanhat yleisurheiluidolit (Zelezny, Haile yms) ovat jo aikoja sitten lopettaneet eikä uusiin mestareihin oikein osaa samaistua. Joukkuepeleissä se on kuitenkin se joukkue siinä keskiössä.



Ihan kiva yleisurheilua on silti vielä katsoa ja se onkin ainoa yksilöurheilulaji, mitä seuraan olympialaisten ulkopuolella, mutta enää en jaksa katsoa läheskään kaikki kilpailutapahtumia.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En ole kovin suuri yleisurheilun ystävä mutta kyllä mä sitä hiukan seuraan. Ja jos nämä tämänvuotiset kisat olisi pidetty elokuussa niin seuraisin näitäkin, nyt kun jääkiekkokausi ehti alkamaan ja suurin huomio on siinä niin nämä kisat kiinnostavat poikkeuksellisen vähän.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Lähinnä sen vuoksi näin että tuo Qatarin kisaisännyys vähän ehkä häiritsee. Eniten sen vuoksi että stadion tuntuu olevan aika tyhjillään,
Ihme ettei siellä ole sheikit käskyttäneet pakilaisia ja muita orjia täyttämään tyhjät tuolit. Juuri jossain dokumentissa oltiin Groznissa Terekin pelissä ja kuulemma Kadyrovin posse pitää huolen että kotijoukkueen puoli katsomosta on aina pullollaan "innokasta fania" koko pelin ajan.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä olen joskus seurannut hyvinkin tarkkaan yleisurheilua. 1980-luvun alkupuolella mm muistin jokaisen lajin maailmanennätystuloksen ja Helsingin 1983 kisoista tuli kateltua tarkkaan kaikki lähetykset. Sitten kun suuri idolini Martti Vainio kärysi dopingista, niin kaikki muuttui pysyvästi. Olen seurannut lajeja sen jälkeenkin, mutta suurin into lopahti. Ajattelin, että näistä meneillään olevista MM-kisoista katselen jotain lähetyksiä, mutta vielä en ole katsellut. Sanotaan, että kiinnostaa vain vähän.
 

A Siente

Jäsen
Yleisurheilua on ihan kiva seurata, mutta jotenkin tämä nykyinen kisapaikka vie kaiken mielenkiinnon. Suomalaisten tasokin kun on mitä on, niin jää kisat katsomatta tällä kertaa.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun on tottunut näihin sähäköihin Timanttiliigan tai vastaaviin kisoihin niin näissä sattumat on vähän helvetin pitkässä liemessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös