Yleisradio Oy – YLE

  • 492 977
  • 3 902

Tuamas

Jäsen
Tavaa vielä kerran. Tosin ei taida riittää tälläkään kertaa. Missä siinä puolusteltiin Ukkolaa? Ammuin ainoastaan alas väitteesi kuten niin monta kertaa aiemminkin.

Ai kuten Hillaryn ja Trumpin valehtelun määrän ja Demokraattien hakkeroiduksi joutumisen syyn?

Ammuit alas?
Syvä uuh, lue nyt ne lainaamani Ukkolan viestit ketjusta ja kerro kuinka menestyksekäs alasampuminen oli.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Päivärintaa ei tule kyllä ikävä. En ole viimeisiin vuosiin hänen ohjelmiaan katsonut, mutta ainakin aikaisemmin hän kunnostautui enemmän vieraidensa puheen päälle huutamisessa ja yksisilmäisessä jankuttamisessa kuin journalistisessa ammattitaidossa. Hänen ohjelmissaan oli vain yksi tähti ja se oli Päivärinta itse. Päivärinna mielipide oli se oikea ja jos vieras yritti jotain omaa agendaansa siinä tuoda esille niin jankkaamisella ja päällehuutamisella se tehokkaasti hiljennettiin. Nyt vielä tällainen itkupotkumarttyyriero. Saatiin siinä taas itselleen journalismin esitaistelijan kruunua tummille kutreille. Eiköhän se löydy jostain kaupallisen kanavan ohjelmasta kohta jankkaamasta.

Voihan tietysti olla, että tyyli on viime vuosina muuttunut kun en ole enää seurannut hänen ohjelmiaan.

Jääskeläisen kannattaisi ottaa joukot riviin ja sanoa, että jos ei kiinnosta niin tuossa on ovi. Kyllä Ylelle tekijöitä tilalle varmasti löytyy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ai kuten Hillaryn ja Trumpin valehtelun määrän ja Demokraattien hakkeroiduksi joutumisen syyn?.

Myönsin että, siinä oli virhe. Kun laittaa vuodessa noin 500 - 1 000 linkkiä, virheitä tulee.

Sinulta odotan edelleen erittelyä Ukkolaan liittyen: missä on näytöt, että miehensä kirjoittaa Ukkolan tekstit. Mitään näyttöä tuskin tulee, joten jäljelle jää vain se, että kyse on sinun mielipiteestäsi. Niitä en jaksa kommentoida, sen verran tiukkaa kommarikamaa tulee. Ainoastaan faktapuoli kiinnostaa - jos sellaista löytyy.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Päivärintaa ei tule kyllä ikävä. En ole viimeisiin vuosiin hänen ohjelmiaan katsonut, mutta ainakin aikaisemmin hän kunnostautui enemmän vieraidensa puheen päälle huutamisessa ja yksisilmäisessä jankuttamisessa kuin journalistisessa ammattitaidossa. Hänen ohjelmissaan oli vain yksi tähti ja se oli Päivärinta itse.

Pitkälti samaa mieltä. Mutta kysehän ei ole sinänsä Päivärinnasta, vaan uutis- ja ajankohtais- sekä muiden toimittajien brändäyksestä lähes kaikkialla. Tärkeintä on nostaa itsensä ylös, koska se takaa jatkossa rahakkaita sopimuksia. Kun ylittää tietyn riman, ihmiset katsovat/kuuntelevat toimittajaa, eivät ohjelman aiheita. Että mitähän se X tällä kertaa sanoo. Yksi mainio ja samalla huono esimerkki on Mertaranta, joka voi lässyttää jääkiekko-ottelussa täysin sokeana ja edelleen pelistä kovinkaan ymmärtämättä omiaan, koska moni haluaa nimenomaan hänet kohottamaan tunnelmaa.

Päivärinnan kritiikki YLE:n suhteen on mielestäni sekä villaista että toisaalta kestävää. Kertoo nähdäkseni siitä, että YLE:ssä on ongelmia. Päivärinta yksilöi hieman syytöksiään tässä ja osa niistä on ulkopuolisen (ja poliittisesti oikeistolaisen) silmin ihan normaaleja työpaikan johtamiseen liittyviä ongelmia, osa taas nimenomaan journalismiin liittyviä ongelmia.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Myönsin että, siinä oli virhe. Kun laittaa vuodessa noin 500 - 1 000 linkkiä, virheitä tulee.

Sinulta odotan edelleen erittelyä Ukkolaan liittyen: missä on näytöt, että miehensä kirjoittaa Ukkolan tekstit. Mitään näyttöä tuskin tulee, joten jäljelle jää vain se, että kyse on sinun mielipiteestäsi. Niitä en jaksa kommentoida, sen verran tiukkaa kommarikamaa tulee. Ainoastaan faktapuoli kiinnostaa - jos sellaista löytyy.

Tuskin Turkkila Ukkolan juttuja kirjoittaa, mutta vaikuttaa varmasti hänen mielipiteeseensä. Ukkola käyttää facekeskustelussa mielenkiintoisia fraaseja, kuten "jutut eivät kestä merivettä". Olen joskus mieltänyt nämä Soinin fraasivarastoon kuuluvaksi. Kirjoitustensa perusteella Sanna Ukkola kannattaa Perussuomalaisia. Onko näin?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Tuskin Turkkila Ukkolan juttuja kirjoittaa, mutta vaikuttaa varmasti hänen mielipiteeseensä. Ukkola käyttää facekeskustelussa mielenkiintoisia fraaseja, kuten "jutut eivät kestä merivettä". Olen joskus mieltänyt nämä Soinin fraasivarastoon kuuluvaksi. Kirjoitustensa perusteella Sanna Ukkola kannattaa Perussuomalaisia. Onko näin?

Laitatko faktat väitteistäsi vaikka seuraavaan viestiin. Mahdoton ottaa kantaa, ellet näytä mihin ne perustuvat. En seuraa Ukkolaa kuin sen mitä telkkarissa väkisin näen ja hänen facebookinsa tutustuin ensimmäisen kerran tänä aamuna. Sitä ennen luin kolumnin Ukkolalta ja HS:sta haastattelun yhdessä äitinsä kanssa. Persuja tai Soinia en seuraa käytännössä lainkaan.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Laitatko faktat väitteistäsi vaikka seuraavaan viestiin. Mahdoton ottaa kantaa, ellet näytä mihin ne perustuvat. En seuraa Ukkolaa kuin sen mitä telkkarissa näen ja hänen facebookinsa tutustuin ensimmäisen kerran tänä aamuna.

Kommentoit Ukkolaa, mutta et tunne hänen tuotantoaan lainkaan? En rupea sinulle tekemään taustatyötä, jos et kerran asiasta mitään tiedä. Ei ehkä kannattaisi taas tulla syvällä rintaäänellä puhumaan tyhjiä. Ja sitä paitsi en, väittänyt viestissä mitään, pohdiskelin vaan asioita. Ja puoliso vaikuttaa varmasti puolisonsa mielipiteisiin, tavalla tai toisella.
 

Tuamas

Jäsen
Sinulta odotan edelleen erittelyä Ukkolaan liittyen: missä on näytöt, että miehensä kirjoittaa Ukkolan tekstit. Mitään näyttöä tuskin tulee, joten jäljelle jää vain se, että kyse on sinun mielipiteestäsi. Niitä en jaksa kommentoida, sen verran tiukkaa kommarikamaa tulee. Ainoastaan faktapuoli kiinnostaa - jos sellaista löytyy.

Minkäs olkiukon se fakta-Cobol nyt rakensi?

Missäs minä näin olen väittänyt?

Minä linkitin Ukkolan kolumneihin, joista totesin että 2015 kieppeillä on tapahtunut selkeä muutos aiheissa ja näkökulmassa.

Ps. Miksei tähän viimeiseen juttuun liittyvä faktapuoli kiinnosta? Vai menikö taas niin vihkoon, että ignooraat koko homman?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kommentoit Ukkolaa, mutta et tunne hänen tuotantoaan lainkaan? En rupea sinulle tekemään taustatyötä,.

Kommentoin Ukkolaa, en kysymiäsi persuyhteyksiä suhteessa Ukkolan tekstit ja sanomiset. Niitä nyt odotellaan sekä sinulta että @Tuamas joten katsotaan, mitä löydätte. Vaikea minun on ottaa kantaa teidän väitteisiin, vaikka näyttääkin jo selvältä, että luistelette siitä mitä kirjoitatte jälleen kerran.

Mutta yrittäkää nyt edes.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minkäs olkiukon se fakta-Cobol nyt rakensi?Missäs minä näin olen väittänyt?

Yksinkertaistin väitettäsi siitä, että miehensä rakentelisi Ukkolan tekstien suuntaviivat. Ajattelin, jos se auttaisi sinua tuomaan jotain faktaa esille.

Nopeasti tartuitkin, mutta toki ilman faktoja. Ei taida löytyä.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kommentoin Ukkolaa, en kysymiäsi persuyhteyksiä suhteessa Ukkolan tekstit ja sanomiset. Niitä nyt odotellaan sekä sinulta

Kommentoit Ukkolaa, mutta et siis hänen kirjoituksiaan Ylen toimittajana? Juurihan @Tuamas sinulle linkitti Ukkolan Ylen blogin, johon tutustumalla voit kommentoida Ukkolaa toimittajana. Perheenäitinäkö sinä kommentoit Ukkolaa?

Minä tunnen Ukkolan ainoastaan mediasta, Ylen toimittajana. Hänen kirjoitettujen juttujen perusteella minulle on tullut käsitys, että hän kannattaa Perussuomalaista puoluetta.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Minä tunnen Ukkolan ainoastaan mediasta, Ylen toimittajana. Hänen kirjoitettujen juttujen perusteella minulle on tullut käsitys, että hän kannattaa Perussuomalaista puoluetta.

Toisaalta aika monen suomalaisen toimittajan jutuista saa kuvan, että he kannattavat Vasemmistoliittoa tai Vihreitä. Riippuu varmaan jutun tarkoituksesta ja foorumista, että kuinka paljon toimittajan oma maailmankuva sieltä voi välittyä. Minulla on ollut sellainen mielikuva, että Ylellä toimittajat eivät ujostele tuoda esiin omaa vasemmistolaista näkemystään. Siihen nähden on ihan kiva jos sieltä löytyy sitten laajempaakin kirjoa.
 

Tuamas

Jäsen
Yksinkertaistin väitettäsi siitä, että miehensä rakentelisi Ukkolan tekstien suuntaviivat. Ajattelin, jos se auttaisi sinua tuomaan jotain faktaa esille.

Nopeasti tartuitkin, mutta toki ilman faktoja. Ei taida löytyä.

"Yksinkertaistin väitettäsi", huomaa että on kommaripropagandaa kirjoiteltu, tuohan on ihan vaihtoehtoinen fakta.

En minä nyt ala aikuiselle ihmiselle tavaamaan teksteistä, lue itse edes otsikot (laitoin linkin kaikkiin Ukkolan ylellä julkaistuihin juttuihin) ja totea kummin päin asia mielestäsi on.

Minun mielestäni Ukkolan tekstien tulokulmat ja aiheet ovat siirtyneet melko monta napsua kohti Suomen Uutisten linjaa tuossa 2015 tienoilla ja nähdäkseni ainakin osasyy tähän todennäköisesti on Ukkolan puoliso.
 
Viimeksi muokattu:

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät

Tuamas

Jäsen
Toisaalta aika monen suomalaisen toimittajan jutuista saa kuvan, että he kannattavat Vasemmistoliittoa tai Vihreitä. Riippuu varmaan jutun tarkoituksesta ja foorumista, että kuinka paljon toimittajan oma maailmankuva sieltä voi välittyä. Minulla on ollut sellainen mielikuva, että Ylellä toimittajat eivät ujostele tuoda esiin omaa vasemmistolaista näkemystään. Siihen nähden on ihan kiva jos sieltä löytyy sitten laajempaakin kirjoa.

Siis eihän Ukkolan persuhenkisyydessä ole mitään vikaa, lähinnä tässä on kyse siitä että tämä näkökulma kiistetään painokkaasti.

Ylen kannalta arvokas toimittaja, kun nyt hommalaisillakin on oma sympattava toimituksessa ts. Yle ei sieltä katsottuna ole pelkkää kuraa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Minun mielestäni Ukkolan tekstien tulokulmat ja aiheet ovat siirtyneet melko monta napsua kohti Suomen Uutisten linjaa tuossa 2015 tienoilla ja nähdäkseni ainakin osasyy tähän todennäköisesti on Ukkolan puoliso.

Et kuitenkaan saa mitään esimerkkejä?

"Yksinkertaistin väitettäsi", huomaa että on kommaripropagandaa kirjoiteltu, tuohan on ihan vaihtoehtoinen fakta.

Kun kerran välttämättä vaadit, alla oleva on esimerkki kommaripropagandasta:

Rakennusliitolta tuli taannoin vallan loistava avaus tämän tiimoilta
http://www.kauppalehti.fi/uutiset/r...aa-tuntipalkka-6-euron-pohjalukemiin/V8Lt2nir
Vähemmän yllättäen muut liitot eivät ole lähteneet mukaan.

Työnantajien ja monien työntekijöiden kannalta niin surkea esitys, että edes ay-liike ei lämmennyt kommariliiton ajatuksille.

Miten voit kommentoida Ukkolan kirjoituksia, kun et ole niihin tutustunut?

Johan luettelin kaiken, mitä olen Ukkolalta lukenut/katsonut. Miten se estää kommentoimasta?

TosiFani kirjoitti:
Kirjoitustensa perusteella Sanna Ukkola kannattaa Perussuomalaisia.

Missä on ne perusteet? Koittakaa nyt osoittaa Ukkolan ja persupolitiikan yhteys muutenkin kuin teidän aivoissanne.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
YLE:n osalta kannatan sellaista ratkaisua, jossa kaupallisen puolen tuotantoa ja alustoja yhdistetään YLE:n vastaaviin viime vuonna päätettyä uudistustakin enemmän. YLE:n poliittiset nimitykset tulee lopettaa ja toimittajien vihervassariosastoja karsia erittäin voimakkaasti, jotta heidän ylipainostaan päästään. Ajankohtaisohjelmissa on pyrittävä ainoastaan tasokkaaseen journalismiin ilman, että toimitusjohdon tai toimittajien poliittinen näkemys kulkee mukana. Kaikki tehtäisiin siis journalismin ehdoilla, ei puolueiden ehdolla.
 

Tuamas

Jäsen
Et kuitenkaan saa mitään esimerkkejä?

Pre-persuhenkisyys
Sanna Ukkola: Persuista päivää | Yle Uutiset | yle.fi

Sanna Ukkola: Kuppi nurin! | Yle Uutiset | yle.fi


Post-persuhenkisyys
Sanna Ukkola: Naiskortteja ja kikkelitanssia | Yle Uutiset | yle.fi

Sanna Ukkola: Onko Trump uusi brexit? | Yle Uutiset | yle.fi

Sanna Ukkola: Miksi lapsille pakkosyötetään ideologiaa? | Yle Uutiset | yle.fi

Tuosta nyt muutama esimerkki muuttuneesta linjasta.

Sinänsä tämä on turhaa, koska tekstin tulkintaan vaikuttaa lähtökohdat, sinulla on selvästi oma agenda ja näkökulma (joka ei luonnollisesti ole objektiivinen) jonka scopen läpi luettuna tekstit eivät varmastikaan viittaa mitenkään mihinkään.

Kun kerran välttämättä vaadit, alla oleva on esimerkki kommaripropagandasta:

Työnantajien ja monien työntekijöiden kannalta niin surkea esitys, että edes ay-liike ei lämmennyt kommariliiton ajatuksille.

Opetele lukima.
Kirjoitin sinulla olevan kokemusta kommaripropagandasta, jolloin tuollainen vaihtoehtoisten faktojen esittäminen tulee kuin vettä vaan.

Eli sinusta on kommaria että palkat voivat joustaa alle TESsin?
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pre-persuhenkisyys Post-persuhenkisyys

Miten se linja oli muuttunut? Trump ja Brexit, vai?

Sinänsä tämä on turhaa, koska tekstin tulkintaan vaikuttaa lähtökohdat, sinulla on selvästi oma agenda ja näkökulma (joka ei luonnollisesti ole objektiivinen) jonka scopen läpi luettuna tekstit eivät varmastikaan viittaa mitenkään mihinkään.

Suomeksi: koska en pystynyt väitettäni osoittamaan faktaksi, vien keskustelun väitteestäni faktoja pyytäneeseen nimimerkkiin.

Eli sinusta on kommaria että palkat voivat joustaa alle TESsin?

Et tietenkään pyri viemään keskustelua sivuun ihannoimasi raksaliiton esityksen tyrmäämisestä ay-liikkeessä... Raksaliiton takana on vassarit, joiden työkalupakista löytyy muitakin vastaavia typeryyksiä. Se että ne eivät nauti edes demarien suosiota ay-liikkeessä, johtuu itse asioista. Ei minusta.
 

Patapakka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minun mielestäni Ukkolan tekstien tulokulmat ja aiheet ovat siirtyneet melko monta napsua kohti Suomen Uutisten linjaa tuossa 2015 tienoilla ja nähdäkseni ainakin osasyy tähän todennäköisesti on Ukkolan puoliso.

Olen samaa mieltä tästä. Muutos tapahtui parisen vuotta sitten ja varmaan osasyy on Matias Turkkila. Sitten seuraava kysymys onkin, että mitä merkitystä tällä on? Minusta vaikuttaa, että YLEssä on useampia vihervasemmistolaisia toimittajia, niin eikö ole hyvä, että on edes yksi ns. päinvastaiselta suunnaltakin.
 

Tuamas

Jäsen
Miten se linja oli muuttunut? Trump ja Brexit, vai?

Suomeksi: koska en pystynyt väitettäni osoittamaan faktaksi, vien keskustelun väitteestäni faktoja pyytäneeseen nimimerkkiin.

No vittu lue ne linkittämäni tekstit ja kerro oma johtopäätöksesi, onko linjassa tapahtunut muutosta?

Lainaan lievästi persuhenkistä kirjoittajaa, koska sinä olet näemmä sokea aatteellesi:

Olen samaa mieltä tästä. Muutos tapahtui parisen vuotta sitten ja varmaan osasyy on Matias Turkkila. Sitten seuraava kysymys onkin, että mitä merkitystä tällä on? Minusta vaikuttaa, että YLEssä on useampia vihervasemmistolaisia toimittajia, niin eikö ole hyvä, että on edes yksi ns. päinvastaiselta suunnaltakin.
 

Tuamas

Jäsen
Olen samaa mieltä tästä. Muutos tapahtui parisen vuotta sitten ja varmaan osasyy on Matias Turkkila. Sitten seuraava kysymys onkin, että mitä merkitystä tällä on? Minusta vaikuttaa, että YLEssä on useampia vihervasemmistolaisia toimittajia, niin eikö ole hyvä, että on edes yksi ns. päinvastaiselta suunnaltakin.

Kuten jo kirjoitinkin, ei yhtään mitään väliä.

Koko pointti on siinä, että @Cobol kiistää tämän tulokulman ja sen muutoksen.

On hyvä että YLEssä on eri arvoista ja näkökulmista lähteviä kirjoittajia ja YLEn kannalta loistava asia, että löytyy myös persuhenkistä toimittajakuntaa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
No vittu lue ne linkittämäni tekstit ja kerro oma johtopäätöksesi, onko linjassa tapahtunut muutosta?

Minusta ei isompaa, etkä sitä kykene osoittamaan persuksi osoittamaan - kuten herkkänahkaisuutesi hyvin paljastaa.

Ukkola on liukunut onneksi vähän oikealle, sentään, mutta en tuosta persua noilla eväillä pysty sinun tapaasi tekemään. Kovin olet huolissasi yhdestä toimittajasta, joka ei sitoudu YLE:n viheervassarilinjaan eikä varmaan ihannoi raksaliiton näkemyksiä työllistämisestäkään.

Nykyinen punavihreä YLE tuskin muuttuu kovin nopeasti. Valtiotieteiden tohtori Jussi Westisen tutkimuksen mukaan Tampereen yliopiston tulevista journalisteista vihreitä kannatti 47.7 prosenttia ja vasemmistoliittoa 27.3 prosenttia. Demareita kannatti 11.4 prosenttia, joten punavihreiden kannatus ilman Sdp:tä oli 75 prosenttia ja Sdp mukaan luettuna 86.4 vaatimattomat prosenttia.

Karmeat luvut.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Eiköhän tässä ole käynyt niin että Turkkila on persuistanut Ukkolan, kun meidän lespo-kommareiden suunnitelmana oli että Ukkola olisi punavihertänyt Turkkilan! Voi suru. Mutta kun täällä puhutaan tendensseistä niin onhan sekin jonkinlainen juttu, että on naimisissa keskeisen hallituspuolueen äänenkannattajan päätoimittajan kanssa?

@Cobol - kun tuossa siteeraat puoluekannatuksia niin onko tutkittu lehtien ja mediatalojen omistajien, kustantajien ja päätoimittajien puoluekantaa? Ymmärtääkseni näillä tahoilla on se viimeinen sana kuitenkin, eikös totta?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös