Yleisesti Jokerien, SKA:n, KHL:n ja Rotenbergin suhteesta

  • 191 285
  • 1 088

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Päinvastoin. Odotan sitä kun SKA pudottaa jokerit, Rottenberg ruikkii shampanjaa aitiossa ja 13 tuhatta lammasta raivoaa oman joukkueensa omistajalle.

Joku selvästi kussu sun muroihin.

Romanin itku on samaa mitä me harrastetaa joka helvetin kerta kun hävitään. Olihan dumarit kyllä finaalissa välillä keitaalla, mutta siitä hyötyivät molemmat jengit.

Naurattaa silti Rotan sadface, muahaha.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko sinusta KHL:n konkreettisessa pelihistoriassa jotain sellaista, joka tukisi tällaista väittämä.

Äkkiäpä unohtui Jokerien tekemät viralliset valitukset KHL:n tuomaroinnin puolueellisuudesta ja erityisesti CSKA:n kohtaaminen playoffeissa 2015, jonka tuomaroinnista Jokerit poltti aivan oiketetusti päreensä ja kokosi videon KHL:n johdon käsiteltäväksi. Jokerien GM Jari Kurri totesikin aiheesta:

"Tuomarilinjan tulee muuttua. Meillä pitää olla ennen ottelua tunne, että me saamme oikeudenmukaista kohtelua, oli sitten tulos mikä on. Näin ei voi jatkua."

Myös SKA:n jatkosta viime kauden playoffeissa osittain tuomaripelillä tehtiin varsin näkyvästi iso kysymys. Myös Venäjällä. Olen sen useampaan kertaan tänne kopioinut sanasta sanaan, mutta ethän kaikkia pikkujuttuja toki voi muistaa.

Muilta osin en lähde tässä ketjussa vastaamaan. Jos haluat, laita kysymykset vapaan puolen Venäjä-ketjuun jollain muotoilulla niin vastaan siellä huomenna.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Ei vaan mua ei ihan aidosti kiinnosta Venäjän harjoittama politiikka, länsimaiden harjoittama politiikka, eikä varsinkaan vetää sen suhteen yhtäläisyysmerkkejä esim. Jokereiden omistajien tilinsaldoihin ja pohtia syitä ja seurauksia. Olet oikeassa siinä, että tässä meillä on näkemysero. Sinä näet RR:n fyrkat osana Venäjän politiikkaa, ja minulle se fyrkka on vain fyrkkaa, eikä mua kiinnosta vähääkään mistä se on ne tehny.

Jep. Tämän eron molemmat tietävät. Jokerien merkitys on kuitenkin molemmille iso, joten näillä mennään jatkossa.
 

Kurppa

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Hartford Whalers
Itse tiedän näiden kisojen ansiosta yhden HIFK:n nykyisistä pelaajista, ja tiedän että julli pelaavat kaupungin omistamassa jäähallissa, thats it.

Kieltämättä ei minullakaan päähän mahtuisi IFK:sta mitään, jos pitäisi muistaa kaiken maailman Tseljabinskin Traktorin kaikki Igorit ja Sergeit ja erottaa ne vielä toisistaan.

P.S. Pelaako Togliattin Lada vielä Venäjän liigaa?
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Äkkiäpä unohtui Jokerien tekemät viralliset valitukset KHL:n tuomaroinnin puolueellisuudesta ja erityisesti CSKA:n kohtaaminen playoffeissa 2015, jonka tuomaroinnista Jokerit poltti aivan oiketetusti päreensä ja kokosi videon KHL:n johdon käsiteltäväksi. Jokerien GM Jari Kurri totesikin aiheesta:

"Tuomarilinjan tulee muuttua. Meillä pitää olla ennen ottelua tunne, että me saamme oikeudenmukaista kohtelua, oli sitten tulos mikä on. Näin ei voi jatkua."

Haluatko vielä omin sanoin läpikäydä merkittävimmät kataluudet, joita Jokerileiri kohtasi tuomareiden taholta keväällä 2015 ja etenkin ZSKA:ta vastaan? Olethan nähnyt kaikki matsit ja asiat tuoreessa muistissa. Ossi Väänäsen tapauksen toki kaikki muistavat varsinkin, kun KHL itse myönsi tuomion menneen vihkoon. Sanoisin kuitenkin näin lähtökohtaisesti, että aika kapealla mennään esitettyihin väitteisiin nähden.

Myös SKA:n jatkosta viime kauden playoffeissa osittain tuomaripelillä tehtiin varsin näkyvästi iso kysymys. Myös Venäjällä. Olen sen useampaan kertaan tänne kopioinut sanasta sanaan, mutta ethän kaikkia pikkujuttuja toki voi muistaa.

Ei niin, kun en ihan ymmärrä, että mitä tekemistä SKA:n mestaruudella ja Putinin Rotenbergille antamalla tehtävällä (eli Jokereilla) on keskenään? Onko nyt niin, että korruptiorahojen lisäksi palkinto Jokereiden ja hallin ostamisesta oli myös KHL:n mestaruus? Putin määräsi siis SKA:n voittamaan ja tuomarit toteuttivat toiveen?
 

Chespa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jää-Ahmat & HPK
Kieltämättä ei minullakaan päähän mahtuisi IFK:sta mitään, jos pitäisi muistaa kaiken maailman Tseljabinskin Traktorin kaikki Igorit ja Sergeit ja erottaa ne vielä toisistaan.

P.S. Pelaako Togliattin Lada vielä Venäjän liigaa?
Kyllä pelaa mutta ei valitettavasti ole pleijareihin asiaa. Ja en minäkään tiedä Traktorin pelaajia mutta ifk:n kyllä. Mutta vasta puolitoista kautta pelattu "Venäjän liigaa" ja n.30 jengiä niin ei näitä kovin äkkiä muista. Paitsi tietysti isojen jengien pelaajat.
 

Jeffrey

Jäsen
Kieltämättä ei minullakaan päähän mahtuisi IFK:sta mitään, jos pitäisi muistaa kaiken maailman Tseljabinskin Traktorin kaikki Igorit ja Sergeit ja erottaa ne vielä toisistaan.

P.S. Pelaako Togliattin Lada vielä Venäjän liigaa?

Mulla varmasti ihan yhtä hyvin hallussa HIFKin asiat, kuin keskiverto jullilla Järvenpään Haukkojen hommat.

Ja ei, Lada Togliatti ei enää pelaa Venäjän liigaa...
 

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Kyllä pelaa mutta ei valitettavasti ole pleijareihin asiaa. Ja en minäkään tiedä Traktorin pelaajia mutta ifk:n kyllä. Mutta vasta puolitoista kautta pelattu "Venäjän liigaa" ja n.30 jengiä niin ei näitä kovin äkkiä muista. Paitsi tietysti isojen jengien pelaajat.

Mua ei yleisisti kiinnosta myöskään ifkn saati kenenkään muun pelaajat. Kiinnostaa lähinnä aina Jokerien pelaajat. @Kurppa varmaan muistaa katsomatta suoraan kalpan rosterin saati Kookoon.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Haluatko vielä omin sanoin läpikäydä merkittävimmät kataluudet, joita Jokerileiri kohtasi tuomareiden taholta keväällä 2015 ja etenkin ZSKA:ta vastaan?

En, koska uskovainen ei myönnä mitään. Tyydyn tässä yhteydessä jälleen kerran viittaamaan Jokerien tekemään videokanteluun ja GM Kurrin sanoihin tumaroinnista niin keväällä 2015 kuin syksyllä 2015.

Onko nyt niin, että korruptiorahojen lisäksi palkinto Jokereiden ja hallin ostamisesta oli myös KHL:n mestaruus? Putin määräsi siis SKA:n voittamaan ja tuomarit toteuttivat toiveen?

Ota vaikka jotain lääkettä jos se auttaisi. Menee sen verran lapselliseksi jälleen kerran.
 
Viimeksi muokattu:

Mordjinn

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyvä vaan jos Rottaa ahdistaa. Varmaan duuninsakin puolesta joutuu valittelemaan ja itkeskelemään. Vastenmielinen nilkki jonka toivon painuvan Jokereista niin kauas kuin pippuri kasvaa. Mahtoi olla kivaa kuurata Kummolan selkää Hjalliksen kanssa...
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Off topicina ja ilman mitään värilaseja, tältä palstalta tuskin löytyy yhtään sellaista henkilöä joka voisi kirkkain silmin sanoa, että Suomi ei olisi hyötynyt Nuorten MM-kisojen tuomaroinneista sekä Ruotsi että Venäjä otteluissa. Lisäksi, kun pelataan pienillä marginaaleilla isoista asioista, niin näistä pienistä virheistä helposti syntyy hävinnelle joukkueelle katkeraa katkerampi vitutus, mikä purkautuu sitten puheessa. RR käytös on siis täysin normaalia venäläisenä vertaa esim. vuoden 2014 MM-loppuottelu ja Suomessa käyty keskustelu. Venäjän valmentajalle rispektiä siitä miten otti tappion vastaan.
 

Beukeboom

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät / Mamba!
Kisoissa Rotenberg oli Venäjän kiekkoliiton edustaja, eikä Jokereiden, joten liikaa en kiinnittäisi huomiota kaverin puheisiin.

Muutoin itseäni urheiluromantikkona ja jääkiekkoihmisinä tympäisee, että Jokerit, joka on kuitenkin tavallaan Suomen seurajääkiekon johtotähti, on omistuksessa, jolta ei voi odottaa varauksetonta tukea menestyksen eteen. Omistaja ikään kuin asettaa lasikaton, jotta Jokereiden menestys ei olisi liian todennäköistä.
 

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En, koska uskovainen ei myönnä mitään. Tyydyn tässä yhteydessä jälleen kerran viittaamaan Jokerien tekemään videokanteluun ja GM Kurrin sanoihin tumaroinnista niin keväällä 2015 kuin syksyllä 2015.

Onko siis niin, että jo syksystä asti Jokereita sorretaan tuomareiden toimesta ainakin isoimpia venäläisiä joukkueita vastaan? Että playoffit ei ole ainoa paikka, jossa Jokereita sorretaan, vaan kyse on koko runkosarjan kestävästä epäoikeudenmukaisuudesta, joka pohjautuu ilmeisesti kollektiiviseen näkemykseen Jokereiden roolista KHL:ssä tuomareiden keskuudessa? Ja tämän roolinhan oli ymmärtääkseni keksinyt Putin. Ja se rooli on siis olla isoimpien venäläisten joukkueiden sparrausvastustaja.

Ota vaikka jotain lääkettä jos se auttaisi. Menee sen verran lapselliseksi jälleen kerran.

Nyt kyllä loukkaannuin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Onko siis niin, että jo syksystä asti Jokereita sorretaan tuomareiden toimesta ainakin isoimpia venäläisiä joukkueita vastaan? Että playoffit ei ole ainoa paikka, jossa Jokereita sorretaan, vaan kyse on koko runkosarjan kestävästä epäoikeudenmukaisuudesta, joka pohjautuu ilmeisesti kollektiiviseen näkemykseen Jokereiden roolista KHL:ssä tuomareiden keskuudessa? Ja tämän roolinhan oli ymmärtääkseni keksinyt Putin. Ja se rooli on siis olla isoimpien venäläisten joukkueiden sparrausvastustaja.

Kuten olen muutaman kerran todennut, pidän Jokerien ja Kurrin a) tekemää kantelua ja b) Kurrin aiheesta antamia lausuntoja joista viimeisin on syksyltä 2015 perusteltuina. En ole asemassa, jossa voisin kelata ottelunauhoja, joten luotan Jokerien materiaaliin. Olen itsekin nostanut reaaliaikaisesti esille otteluita, joissa tuomarilinja on suosinut vastustajaa. Olen myös aina selittänyt mitä olen suosimisella tarkoittanut. Olen myös nostanut esille monta kertaa tuomioita, jotka ovat menneet sääntöjen mukaan vaikka mm. Erkka on niistä itkenyt. Niinpä olen laskenut yhteen sekä omat havaintoni + Jokerien kannan ja päätynyt siihen, että osassa KHL-otteluita vastustajaa suositaan. Suosimistavat olen myös tuonut esille ja ne ovat hyvin samantyyppisiä joista Jokerit on protestoinut ja kertonut julkisuuteen.

Edellä oleva on ns, faktapohjainen osuus sen suhteen mitä Jokerit on kokenut ja miten siihen Jokerit on reagoinut ja mitä itse olen joissakin peleissä havainnut.

Sitten mennään ihan toiseen asiaan, mikä ei ole muuta kuin oma käsitykseni. Ne olen moneen kertaan tuonut esille alkaen KHL:stä osana Venäjän ja Putinin politiikkaa. Yhtään liioittelematta varmaan 20-30 kertaa. En lähde niitä enää toistamaan.

Nyt kyllä loukkaannuin.

Tarkoitus ei ollut loukata vaan herätellä. Tuli sen verran älytöntä tekstiä sinulta.
 

JofaPlayer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
On se jotenkin kumma juttu, että täältä ei löytynyt Kummolalle ilkkujia ja dissaajia, sen jälkeen kun hän valitti 2014 finaalin jälkeen tuomareista, ja vaati kv-liitolta selvitystä asiasta.

Tuosta finaalista nousi kohu ihan kansainvälisesti, ei vain Suomessa. Rotta itkee jäähymääristä ja pöyristelee ettei ole vastaavaa nähnyt finaalissa.

Unohtui sellainen pikkuseikka että yksi valopää otti 10+20min henk.koht rangaistuksen mikä ei edes vaikuttanut kenttätasapainoon. Johonkin vaikuttavat penaltyt 10min ja 4min.

Toissakevään miesten mm-finaalissa jäähyt Venäjä 12min Suomi 28min, joista useampi minuutti kahden miehen ylivoimaa Venäjälle. Venäjälle siis lähes erän verran vähintään yksi mies enemmän kentällä. Lyhyt on muisti sulla ja Rotalla.

Ja tosiaan muissakin kiekkomaissa ihmeteltiin, ei vain minuuttien epätasaista jakautumista, vaan myös ylipäätään tuomarilinjan epäreiluutta Suomea kohtaan. Mm. Malkin teloi Haulan todella rumasti ja selvisi ilman jäähyä. Käy YouTubesta katsomassa noita tuomarointikoostevideoita tuosta pelistä ja jos sen jälkeenkin vielä ihmettelet miksi moni valitti tuomareista niin ihmettelen suuresti.
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ja tosiaan muissakin kiekkomaissa ihmeteltiin, ei vain minuuttien epätasaista jakautumista, vaan myös ylipäätään tuomarilinjan epäreiluutta Suomea kohtaan.

Samoin ihmeteltiin tässäkin turnauksessa Suomea suosivaa tuomarilinjaa pudotuspeleissä ympäri maailmaa.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Off topicina ja ilman mitään värilaseja, tältä palstalta tuskin löytyy yhtään sellaista henkilöä joka voisi kirkkain silmin sanoa, että Suomi ei olisi hyötynyt Nuorten MM-kisojen tuomaroinneista sekä Ruotsi että Venäjä otteluissa. Lisäksi, kun pelataan pienillä marginaaleilla isoista asioista, niin näistä pienistä virheistä helposti syntyy hävinnelle joukkueelle katkeraa katkerampi vitutus, mikä purkautuu sitten puheessa. RR käytös on siis täysin normaalia venäläisenä vertaa esim. vuoden 2014 MM-loppuottelu ja Suomessa käyty keskustelu. Venäjän valmentajalle rispektiä siitä miten otti tappion vastaan.
Kerrotko, miten Suomi hyötyi siitä, että Venäjän kapteeni sai vain henkilökohtaisia kymppejä eikä myös sääntöjenmukaista 5 minuutin rangaistusta telottuaan jäähyaition toimitsijaa ottelun varsinaisen peliajan lopussa Suomen mentyä johtoon 3-2?
 

Wildcard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Kerrotko, miten Suomi hyötyi siitä, että Venäjän kapteeni sai vain henkilökohtaisia kymppejä eikä myös sääntöjenmukaista 5 minuutin rangaistusta telottuaan jäähyaition toimitsijaa ottelun varsinaisen peliajan lopussa Suomen mentyä johtoon 3-2?

Tarkoitin kokonaisuutena.
 

erku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Unohtui sellainen pikkuseikka että yksi valopää otti 10+20min henk.koht rangaistuksen mikä ei edes vaikuttanut kenttätasapainoon. Johonkin vaikuttavat penaltyt 10min ja 4min.

Toissakevään miesten mm-finaalissa jäähyt Venäjä 12min Suomi 28min, joista useampi minuutti kahden miehen ylivoimaa Venäjälle. Venäjälle siis lähes erän verran vähintään yksi mies enemmän kentällä. Lyhyt on muisti sulla ja Rotalla.

Aika koomista kirjoittelua. Ensin kritsoit Rotenbergiä siitä, ettei hän huomioinut yhden Venäjän jäähyn olleen isompi, mutta heti seuraavassa kappaleessa syyllistyt itse samaan idioottimaisuuteen kuin Rotenberg. Nimittäin tuo Suomen 28min sisälsi Miikka Salomäen kymmenen minuutin jäähyn eli todellakaan Venäjä ei päässyt pelaamaan lähes verran yksi mies enemmän kentällä. ja kahden minuutin ylivoimaa Venäjä pääsi vetämään vain kerran tuossa Minskin finaalissa, ei todellakaan useita minuutteja.

Eli tosiaan, lyhyt on muisti sulla ja Rotalla.
 

huihai

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ehkä Hartwall -hallia on tarkoitus käyttää suurena vastaanottokeskuksena? Sinne mahtuu aika paljon oligarkkeja väliaikaismajoitukseen. Ja poliisiasemakin on siinä vieressä. Taitaa Moskovan junakin pysähtyä siinä Pasilan kohdalla? :) Kaikkien kannalta parempi jos eivät tule stadiin asti.
Ja sitten on aika lähellä Nordenskiöldinkadulla viikonloppuisin kirpputori.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Ja sitten on aika lähellä Nordenskiöldinkadulla viikonloppuisin kirpputori.

Mikäs siinä. Kuulostaa hyvältä.
Kun stadilainen lätkä on siirtynyt Helsinki Gardeniin, on hyvä että perinteitä pursuava Nordis saadaan uusiokäyttöön. Ja olihan Nordiksella, ennen kuin jokerit suomettui, vähän jokerihistoriaakin vaikkei jokerifanit sitä tunnukaan arvostavan.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | isn't
vaikkei jokerifanit sitä tunnukaan arvostavan.
Muista pitää mukana kriittinen suhtautuminen lähdeaineistosi määrän suhteen; muutama Nordista vähättelevä fani ei tee vielä johtopäätöstä. Mä olen ainakin aina ollut todella myötämielinen Nordenskikkeliä kohtaan. Näkisin Jokerit paljon mieluummin siellä kuin Hartwall Areenalla etenkin kun se on nykyään mitä on. Käyn edelleen joka kaudella vähintään kerran Nordiksella kiertämässä alakertaa ja haistelemassa popparivoita seiniltä.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Muista pitää mukana kriittinen suhtautuminen lähdeaineistosi määrän suhteen; muutama Nordista vähättelevä fani ei tee vielä johtopäätöstä...

Jep, myös mun käsitykseni mukaan vähänkään noita vanhempia aikoja muistavat Jokeri-fanit kyllä arvostavat laajasti Nordis-historiaa. Tuossa hallissahan ne Jokerien suurimmat ja kultaisimmat ajat on koettu.

Olin pikkupoika, mutta hyvin muistuu mieleen Jokerit-Ässät-peleistä Paven johtama vanha fanikatsomo, hienoja aikoja.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Muista pitää mukana kriittinen suhtautuminen lähdeaineistosi määrän suhteen; muutama Nordista vähättelevä fani ei tee vielä johtopäätöstä. Mä olen ainakin aina ollut todella myötämielinen Nordenskikkeliä kohtaan. Näkisin Jokerit paljon mieluummin siellä kuin Hartwall Areenalla etenkin kun se on nykyään mitä on.

Sama! Lähes kaikki mun rakkaimmat muistot on Nordiksen ajoilta. Ainakaan minulle ei olisi ollenkaan paha rasti mikäli Jokerit vielä pelaisi liigaa tai jotakin alasarjaa Nordiksella. Halli vaatisi hieman remppaa, jotta hallia nykyisin rumentavat jullimatskut saataisiin siivottua pois :)
 

Marquez

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, FC Barcelona, Huuhkajat
Hmm, kiinnostava viesti Hjallikselta Ylellä venäläisomistajista: "Ei sillä ole tänä päivänä mitään väliä mulle, että he on siellä. Me päätetään Suomessa, mitä tehdään." Tavallaan hienoa, jos näin olisi, enkä tiedä kehtaako Hjallis täysin valehdellakaan. Hänhän toki on seuran pääomistaja. Tilanne on tietysti vähän suhteellinen, kun ne KHL:ssä pelaamiseen riittävät resurssit tarjoavat juuri ne, joilla ei ole mitään väliä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös