Yleisesti Jokerien, SKA:n, KHL:n ja Rotenbergin suhteesta

  • 190 521
  • 1 088

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Olen pitemmän aikaa todennut että Jokereissa Rotenberg käyttää tosiasiallista valtaa. Jos se ei pidä paikkaansa, kuka sitä valtaa käyttää ja millä rahalla? .

Ei kai tässä kukaan ole epätietoinen siitä miten Jokereiden omistusjärjestys menee, ja sillä kenellä tosiallisesti olisi paalua takanaan ja kenellä ei. Mä uskon, että Jokereissa tosiallista valtaa käyttää Jukka Kohonen mitä tulee seuran operatiiviseen toimintaan. Ei Roman Rotenberg ei Hjallis Harkimo, vaan Jukka Kohonen. Jos hänelle on annettu 20milj budjetti, ja hän käyttää siitä vaikka vain 17-miljoonaa, niin se on hänen ja Jari Kurrin tekemä päätös. Ei Erkan, ei Romanin, ei Hjalliksen, vaan hänen.

Olen satavarma, että RR ei ole sen enempää suoraan kuin välillisestikään mukana yhdessäkään joukkueen rakentamista koskevassa päätöksessä. Paitsi tietysti offseasonilla, kun lyödään lukkoon seuraavan kauden budjettiraamit.
Sä aliarvioit aika rajusti mm. Harkimoa, Kohosta, Kurria, Erkkaa, jos kuvittelet, että RR siellä kävelee poikien yli lämpimikseen ja ketään ei sano vastaan. Kaikista eniten aliarvioit RR:ää. Ei hän ole idiootti ja kerjää vaikeuksia kanssaomistajien ja seuran operatiivisen johdon kanssa. Miljardien päällä istuva kaveri osaa kyllä pitää bisnekset bisneksinä ja muut asiansa muina asioina. Muistetaan nyt vielä sekin, että kaveri on vähintäänkin puolisuomalainen. Käynyt koulunsa täällä, tehnyt bisnestä täällä etc. ja tietää kyllä ihan tasan tarkkaan miten voi tehdä asioita suomessa, verrattuna esim. siihen miten toimii sitten venäjällä. Lisäksi, ainakin oma käsitykseni on sellainen, kaveri vaikuttaa niin kunnianhimoiselta nilkiltä ja ns. asioiden muuttajalta, ja ainakin omasta ja mutsinsa mielestä varmaan onkin, ettei todellakaan lähtisi suhmuroimaan jotain SKA-Jokerit valtapeliä ihan vaan koska teoriassa voisi siihen pystyä, jonka jälkeen hänelle nauraisi niin Suomessa kuin varsinkin Venäjällä kulkukoiratkin. Hän haluaa olla hyvä - paras. Ja uskon ihan aidosti siihen, että jos kysyn RR:ltä näkymiä kymmenen vuoden päähän, niin hän näkee päässään omavaraiset huippujoukkueet, massiiviset tv-yleisöt ja miehen kaiken sen onnistumisen takana. Oman itsensä. Roman Rotenbergin. Bisnesgurun ja maailman kovimman jääkiekkomogulin.


Aika massiivista saman possen aliarviontia on myös se, että koska taustalla on syvä tasku, niin toimitusjohtaja voi huseerata harkitsematta millaisen tuloksen tahansa, koska RR:lle nyt varmaan jokunen sata tonnia sinne ja toinen tänne. Mä veikkaan, että asia on just päinvastoin. Jokereissa tehdään tällä hetkellä siellä taloudellisella puolella kaikki tarkemmin kuin koskaan aikaisemmin, jolloin taustalla oli Harkimon fyrkat, ja ennen muuta Harkimon tunteet, jotka ohjailivat miestä niin, että jos sarjasijoitus oli vaikka joulutauolla jotain muuta kuin 1 tai 2, tai joku himapeli nyt muuten vaan hävittiin huonolla pelillä, niin oli ihan ok käydä nostamassa automaatilta muutamat sadat tonnit vahvistuksiin ja ylittää budjetit niin että kolina käy. RR saattaa tehdä samaa SKA:ssa, mutta ei varmasti Jokereissa. Meillä on selkeästi nyt sellainen johto, joka ei tee ensimmäistäkään liikettä pelkällä tunteella, vaan jokainen joukkueeseen hankittu pelaaja on varmasti joka kantilta mietitty, scoutattu ja analysoitu miljoonine palaverein todellinen tarve. Kurri ja Vuorinen haluavat olla ammattimiehiä, Kohonen on ammattimies ja se tarkoittaa sitä, että yhtään perustelematonta euroa ei kuluteta mihinkään, joka ei läpäise herrojen tarvehankintakriteereitä.

Tavoite on paras mahdollinen urheilullinen ja taloudellinen tulos. Se tarkoittaa varmaankin hyvin pitkälti sitä, että jos vaikka tällä hetkellä olisi puoli milliä pelaajaan, mutta kolmikko laskeskelee mielessään, että kukaan ehdokkaista ei ole selkeästi sen väärti, että joukkueen menestymismahdollisuudet paranevat ihan selkeästi sen fyrkan kuluttamalla ja korvaamalla joku nykyinen pelaaja tulijalla, niin voi olla ihan helposti mahdollista, että pojat pitävät kuule rahan taskussa ja näillä mentiin. Paskaahan se on fanin kannalta, kun on tottunut siihen, että Hjallis ja Virmanen hankkivat jätkää minkä kerkesivät tuloksesta välittämättä. Nyt vois olla periaatteessa massia, jos anelis omistajilta, mutta nyt on puikoissa kaverit joita ei fanien itkut ja panikointi ohjaile kun rakennetaan jääkiekkojoukkuetta.

Em. perustuen sanon, että kaikki salaliitotteoriat ym. ovat ihan hirveää foliohattupaskaa. Kusipää saa olla, muttei tyhmä kusipää.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Jepjep.

"Ulkoisesti toi teidän setti näyttää samalta kuin 911-foliohaihattelu, joten sisältöä mä en viitti ees miettiä. Siellähän mainitaan vaan jotain Puuttineita ja Rottenberejä ja salaliittoja ja pidetään näitä juttu faktoina lol".

Ensinnäkään jokainen mielipide ei ole yhtä arvokas, kun keskustellaan asioista; laajasti perusteltu näkemys on parempi, kuin ilman perusteluja läväytetty "toi on vaan tollasta salaliittoilua, vituttaa". Niinpä väite, että jokaisella on mielipide siinä missä perseenreikäkin ei sovellu tähän keskusteluun sitten yhtään, sillä vastaväitteitä esim. @Cobol ille on tullut todella vähän mitään kunnollisia substanssiin perustuvia vastaväitteitä.

Tuo Cobolin pitkä teksti on niin jäätävä maton vetäminen jalkojen alta teiltä yksinkertaistajilta, että naurattaa.

Nyt haluaisin todella kovasti nähdä niitä vastaperusteluja, siis perusteltuja näkemyksiä siitä, missä esim. Cobol (tai minä) on totaalisen väärässä. Argumentoikaa, tuokaa esille faktoja, joissa täällä on menty metsään, käyttäkää logiikkaa! Totesin jo aiemmin, että foliohattuiluksi leimaaminen yms. tekstin sisältöön perustumaton kritiikki ei oikein riitä. Pitää olla substanssia, muuten ei ole kredibiliteettiä!

edit. Okei, @Mike, case in point: miten perustelet nuo näkemyksesi? Nythän koko viesti on iso määrä mielipiteitä vailla todellisia perusteluja siitä miksi Cobol on väärässä.
 
Viimeksi muokattu:

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Niinpä väite, että jokaisella on mielipide siinä missä perseenreikäkin ei sovellu tähän keskusteluun sitten yhtään, sillä vastaväitteitä esim. @Cobol ille on tullut todella vähän mitään kunnollisia substanssiin perustuvia vastaväitteitä.
!


Ei vaan se sopii tähän ihan täysin. Kukaan meistä ei tiedä RR:n todellisista tekemisistä, mitä tulee seuran operatiiviseen toimintaan, Jokereissa hevon vittua. Joten kaikki, korostan kaikki, spekulointi suhteensa -perusteltu tai perustelematon- on pelkkää kirjoittajan olettamaa asiasta. Se, että sä oot kyhännyt pienessä mielessäsi jonkun ajatuksen ja onnistunut perustelemaan sen itsellesi ei tee siitä faktaa kun omassa päässäsi. Me ei tiedetä vaikka Jokereissa käyttäisi viimeistä päätäntävaltaa Tauski Peltonen, jonkun hänelle suomin oikeuksin. Kukaan ei kiellä sulta sun foliohattuilua, mutta älä nyt herran jestas tule muille kertomaan, että pitäisi ostaa syöttämäsi (mun silmiin) paska faktana, koska sitä se ei ole, vaan ainoastaan sun oma olettama.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
RR saattaa tehdä samaa SKA:ssa, mutta ei varmasti Jokereissa.

Eiks tämä just osoita, että Romanilla Jokerit on lapsipuolen asemassa?

Onks muuten @Cobol ja @V-G- sinusta jotenkin kusipäitä vai keihin viittasit viestisi lopussa?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Muistuttaisin myös sellaisesta pikkuseikasta RR:n SKA-kulutukseen ja Jokerit-kulutukseen liittyen, että SKA:ssa hän panee haisemaan sponssien fyrkkaa, Jokereissa omaansa.. Mä tiedän kumpaa itse käyttäisin hövelimmin.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Eiks tämä just osoita, että Romanilla Jokerit on lapsipuolen asemassa?

Onks muuten @Cobol ja @V-G- sinusta jotenkin kusipäitä vai keihin viittasit viestisi lopussa?

Se osoittaa sen, että Jokerit on hänelle liiketoimintaa, jossa hän on sijoittajana taustalla. Jokerit hoitaa itse toiminnan, ja tekee päätöksensä budjettinsa raameissa. Täällä on ollut viime aikoina ihan muita näkemyksiä.

Luulin Romania koskevasta viestistä käyvän ilmi, että kyse juurikin Romanista. Ihan täysi mulkkuhan se mies on, mutta ei siinä ongelmaa jos ko. mulkulta tulee kymppimilli kaudessa ja pysyy kulisseissa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Olen satavarma, että RR ei ole sen enempää suoraan kuin välillisestikään mukana yhdessäkään joukkueen rakentamista koskevassa päätöksessä. Paitsi tietysti offseasonilla, kun lyödään lukkoon seuraavan kauden budjettiraamit.
Sä aliarvioit aika rajusti mm. Harkimoa, Kohosta, Kurria, Erkkaa, jos kuvittelet, että RR siellä kävelee poikien yli lämpimikseen ja ketään ei sano vastaan. Kaikista eniten aliarvioit RR:ää.

OK. Nyt ehkä selvisi. Kun kirjoitin sanatarkasti:

Jokerien päivittäiseen johtamiseen Rotenberg ei ole aikoihin osallistunut

niin ymmärrämme päivittäisen johtamisen eri tavalla. Yrityselämässä päivittäinen tai operatiivinen johtaminen tarkoittaa sitä, että henkilö on mukana päätöksenteossa ja johtamisessa päivittäistasolla. Kun kirjoitan että Rotenberg ei sitä ole se tarkoittaa että hänellä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

Rotenbergin valta tulee rahasta.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Se osoittaa sen, että Jokerit on hänelle liiketoimintaa, jossa hän on sijoittajana taustalla. Jokerit hoitaa itse toiminnan, ja tekee päätöksensä budjettinsa raameissa. Täällä on ollut viime aikoina ihan muita näkemyksiä.

Luulin Romania koskevasta viestistä käyvän ilmi, että kyse juurikin Romanista. Ihan täysi mulkkuhan se mies on, mutta ei siinä ongelmaa jos ko. mulkulta tulee kymppimilli kaudessa ja pysyy kulisseissa.

Miksi fiksu mies tekee sitten paskaa liiketoimintaa? Tuskin Jokerit ikinä suomalaisena jenginä KHL:ssä saa mustaa viivan alle. Miljardöörit harvemmin tekee tappiollista liiketoimintaa ilman hyviä motiiveja, mitkä ne ovat?

Ehkä mä olen vähän yksinkertainen, mutta jotenkin yhdistin ton kusipää ja tyhmä kusipää-läpän näihin henkilöihin joita kutsut foliohatuiksi.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
edit. Okei, @Mike, case in point: miten perustelet nuo näkemyksesi? Nythän koko viesti on iso määrä mielipiteitä vailla todellisia perusteluja siitä miksi Cobol on väärässä.

Mulla ei todellakaan riitä virta etsimään pari päivää vanhoja viestejä varsinkin kun joutuisin etsimään sitä kaikista ketjuista, koska jokainen täyttynyt tällä samalla skeidalla. Jos nyt en kuitenkaan ihan väärin muista, niin meille mm. sinun ja cobolin kirjoittamana kerrottu, että Jokerit ei hanki siirtorajalla pelaajia koska Rotenberg ja Jokerit ei tee sitä eikö tätä koska Rotenberg, Putin ja herra ties mikä kaikki. Mulla ei ole mitään tarvetta väittää cobolin olevan väärässä Jokereiden omistuspohjasta tms. ja ne asiat ovat ihan tarkastettavaa julkista tietoa, mutta nämä väitteenne joukkueen päivittäisen toiminnan ohjailun suhteen, SKA:n eduksi suhmuroinnit yms.ovat pelkkää foliohattupaskaa, jota kukaan ei meistä pysty puoleen tai toiseen todistamaan, vaikka kovasti täällä moni on yrittänyt. Joku sanoi Sprenglerinkin olevan RR:n salajuoni. A-J Niemi mm. kertoi, että jos pitäisi valita välipäivinä vieraspelit Venäjällä vai perheen kanssa pelilomalla Alpeilla, niin Alpit voittaisi..
Ja kuten sanoin. RR ei ole idiootti vaikka kusipää nilkki, ja toisaalta hänellä on tasan nolla syytä torpedoida Jokereiden toimintaa... Eiku, ainiin, koska Putin..

OK. Nyt ehkä selvisi. Kun kirjoitin sanatarkasti:

Jokerien päivittäiseen johtamiseen Rotenberg ei ole aikoihin osallistunut

Rotenbergin valta tulee rahasta.

Jotenkin mulla alkaa tulemaan tunne, että kun toinen alkaa puhumaan aidasta, niin toinen puhuu aidanseipäistä. Kukaan ei kiistä RR:n rahan tuomaa valtaa. Se on sitten toinen juttu miten sitä käytetään, missä asioissa käyttää, kuka käyttää, vai käyttääkö kukaan. Sitä meistä ei tiedä kukaan.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Miksi fiksu mies tekee sitten paskaa liiketoimintaa? .

Entäs jos fiksu mies ajattelee, että se ei pidemmällä tähtäimellä olekaan paskaa liiketoimintaa. Mielessä käynyt ikinä ajatus, että hän ihan aidosti uskoo siihen, että tulee päivä jolloin fyrkka ei tule hänen taskusta.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Kukaan ei kiistä RR:n rahan tuomaa valtaa. Se on sitten toinen juttu miten sitä käytetään, missä asioissa käyttää, kuka käyttää, vai käyttääkö kukaan. Sitä meistä ei tiedä kukaan.

On siis yksi asia josta olemme samaa mieltä. Se että raha antaa RR:lle vallan.

Lisäksi minä olen sitä mieltä, että hän käyttää rahan suomaa valtaansa. Konkreettinen esimerkki mm. Moseksen pelaajaoikeudet, Huhtalan 100 % palkkakorvaus jne. Ensimmäisellä hän vahvisti SKA:ta tälle kaudelle ja antoi huhujen mukaan Jokereille kaksi miljoonaa tai minun arvatakseni lähempänä summa on euroa kuin kahta miljoonaa. Toisessa eli Huhtalan osalta Jokerit pelasi pitkään vajaamiehisenä hyökkäyksen osalta vaikka Kennedy olisi irronnut oletettavasti aiemminkin. Irtosi kuitenkin vasta kun Olimbista saatiin rahaa. SKA on hyötynyt takaa-ajossaan tilanteesta ja Jokerien vajaasta hyökkäyksestä.

Yllä olevat ovat mielestäni hyvin lähellä faktoja. Ainoastaan Moseksen pelaajaoikeudet on arvaus korvauksen suuruudesta.

Spenglerin osalta en usko että Erkka on halunnut Jokereita sinne. Tämä ei ole fakta vaan näkemys joka pohjaa Erkan kertomaan levon tärkeydestä ja Erkan kertomaan joukkueen tilanteesta eli on ollut kova syksy ja alkutalvi.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Yllä olevat ovat mielestäni hyvin lähellä faktoja.
Ei kun ne ovat foliohattuilua jotka ovat keksitty pienessä mielessä.

Tämä jankuttaminen saa nyt riittää minulle(kin). Lienee ihan selvää jokaiselle, että osaa ärsyttää sellainen kritiikki, jossa Rotenbergiä arvostellaan muusta kuin "kusipäisestä käytöksestä" suhteessa Jokereihin ja sitten on mm. minä, joka pidän näistä asioista siniset silmänsä sulkevia hieman liian helppoihin menevinä. Olen siis foliohattu, kun olen aika varma siitä, että Rotenbergin omaisuus takaa hänelle mahdollisuuden reguloida Jokereiden mahdollisuuksia ja perustelen tapausesimerkein (Karalahti, Harju, Huhtala, Korpikari, Olimb, Moses, 10-13m€, 327 972 jne.).

Tuo ärsytys esim. minuun näkyy tietyistä kirjoituksista oikein hyvin läpi. En viitsi enempää kuumentaa tunteita, joten jään nyt hieman sivummalle tästä keskustelusta. Kantani ovat varmasti kaikille selvät.
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
. Konkreettinen esimerkki mm. Moseksen pelaajaoikeudet, Huhtalan 100 % palkkakorvaus jne. Ensimmäisellä hän vahvisti SKA:ta tälle kaudelle ja antoi huhujen mukaan Jokereille kaksi miljoonaa tai minun arvatakseni lähempänä summa on euroa kuin kahta miljoonaa. Toisessa eli Huhtalan osalta Jokerit pelasi pitkään vajaamiehisenä hyökkäyksen osalta vaikka Kennedy olisi irronnut oletettavasti aiemminkin. Irtosi kuitenkin vasta kun Olimbista saatiin rahaa.
Niin on minunkin arvaus, mutta kuten Kurri sanoi, niin Jokerit ei ollut minkäänlainen vaihtoehto Mosesille missään vaiheessa. Se nyt on sitten se ja sama meneekö ne oikeudet SKA:lle, ZSKA:lle, Magnille tai vaikka UFA:lle. Jollekin isolle joka tapauksessa. Voi olla, että muilta ei oltaisi saatu niistä kuin 50-senttiä. Ja vaikka oltas saatu 5-milliä, niin kuka sanoo että Kohosen/Kurrin tahtotila on laittaa se heti joukkueeseen. Entäs jos taputtelevat toisiaan selkään hyvin kasatusta pakasta ja luottavat sen onnistumiseen, vaikka fanit ovatkin paniikissa? Olisiko Kennedy irronnut aiemmin ja millä rahalla? Hän sai kenkää joulukuun alussa ja sen jälkeen Jokerit teki diilin. Tiedämmekö oliko Kennedy meidän ykkösvaihtoehto, vai kenties joku ihan muu pelaaja, jota kytättiin, mutta ei sitten kuitenkaan saatu. Kurrilla ei ehkä painunut paniikkinappula heti pohjaan, vaan jaksoi kuluttaa muutaman viikon kartoittaakseen vaihtoehdot.


Entäs jos Olimbin lähtö ei liittynyt mitenkään Kennedyyn vaan realisoitui tyyliin parin päivän varoitusajalla ja nyt on todellisuudessa haku päällä, vaikka julkisesti ei olekaan?

En mä vaan saa mitenkään käännettyä Rotenbergin kontolle. Koko ajatus, että leikkaisi kesken kauden Jokereiden budjettia, koska haluaa nostaa SKA:n ohi runkosarjassa on imo absurdi. Ja toisaalta.. Tuollaisessa tilanteessa meillä on edelleen siellä se Hjalliskin, joka voisi tehdä Hjallikset ja rahoittaa sen yhden hyökkääjän. Jos mitään ei tapahdu, niin kyllä se Kohonen-Kurri-kaksikon tietoinen valinta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Mitä tulee Moseksen siirtokorvaukseen, niin sehän oli suoranainen 2 miljoonan lahja RR:ltä Jokereille. Tuon 2 miljoonan ansiosta Jokerit ei tule tänä vuonna tekemään niin paljon persnettoa kuin viime vuonna. Mitä tulee tuohon vaikeasti kirjoitettavaan cupiin mikä järjestetään Sveitsissä, niin siihen on mielestäni luonnollinen selitys. Matkustaminen ja majoittuminen Sveitsissä maksaa rahaa ja useat KHL-joukkueet ovat enemmän tai vähemmän taloutensa kanssa ongelmissa. Miksi sinne ei siis taloudellisista järkisyistä lähetetä joukkuetta Suomesta, jonka taloudelliset tappiot kuitenkin kuitataan muualta. Mielestäni järkevää politiikkaa ja se on se hinta, minkä Jokerit vielä joutuu maksamaan siitä, että tappiot kuittaa veli Venäläinen.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Entäs jos fiksu mies ajattelee, että se ei pidemmällä tähtäimellä olekaan paskaa liiketoimintaa. Mielessä käynyt ikinä ajatus, että hän ihan aidosti uskoo siihen, että tulee päivä jolloin fyrkka ei tule hänen taskusta.

Viime kaudella mökki hyvällä täyttöasteella, KHL-ensihuuma, mutta silti about 10 Meur miinusta jonkin lähteen mukaan. Kohonenkin taisi myöntää, että tappiot olivat miljoonaluokkaa. Anyways, ehkä fiksu mies on sellainen visionääri, että keksii kuinka tästä kaikesta saa konvehdin.

Kysymykseesi: en usko, että tätä hommaa saa Suomessa taloudellisesti kannattavaksi. Kai mä sit oon foliohattu, mutta epäilen tässä taustalla olevan joku veivaus. Kuka veivasi ja mitä. Vituttaahan tää kun jullit on ainoa jengi pk-seudulla, joka saa nykyään pidettyä toiminnan taloudellisesti terveenä.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
En mä vaan saa mitenkään käännettyä Rotenbergin kontolle..

No tästä ollaan eri mieltä. Minä seison sen takana että isojen rahojen ohjailija ja osaomistaja käyttää valtaansa.

Sitten jos olet tarkka, kirjoitin SKA:n hyötyneen Jokerien vajaasta kokoonpanosta. Se on fakta. Mutta en kirjoittanut, että Rotenberg panttaisi rahoja sen takia. Uskon että hän olisi toiminut samoin vaikka SKA olisi 50 pts Jokerien edellä koska - luuloa edelleen - tulobudjetissa voi olla ennakoitua enemmän aukkoa. Tästä kirjoitin myös aiemmin.

Jos siis tiivistetään erot näkemyksissämme, ne ovat sellaiset että minä uskon RR:n käyttävän rahan suomaa valtaansa raha-asioissa, mutta en osallistuvan mihinkään päivittäiseen johtamiseen. Sinä uskot että RR omaa rahan suoman vallan, mutta hän on luovuttanut sen ulos ja sitä käyttää vain Kohonen ja kumppanit.

Minä katson myös, että Venäjän rahoittama KHL kärsii hyvin todennäköisesti yhden maailman korruptoituneimman maan ongelmista, mikä säteilee myös KHL:n johtoon ja toimintaan. Näkemykseni ole perustellut mm. Venäjän rankingilla maailman korruptiolistalla (noin 130) ja Venäjän valtiojohtoisella vilunkipelillä urheilussa (kuten doping) sekä Jokerien tekemillä kanteluilla KHL:n johdolle tiettyjen otteluiden tuomaroinnista ja omilla laskemillani jäähyjakaumista joissakin otteluissa. Huomautan, että olen silti ollut lähes ainoa tai ainoa joka on monissa yksittäistilanteissa puolustanut KHL:n tuomarointia Jokerien otteluissa. Eli paljon on ollut hyvääkin tuomarointia. Eniten olen ihmetellyt halua kiistää korruptio vaikka yksi sen näkyvimmistä ilmentymistä, Roman Rotenberg, on Jokerien osaomistaja.

Varsinkin viimeisen kappaleen näkemykset ovat herättäneet vastustusta, mutta itse en ymmärrä miksi koska ne ovat kiistämättömiä jos asiaa tarkastelee ilman värilaseja.

***

Aattelin jättää asian toistaiseksi tähän koska samat asiat on todettu osaltani moneen kertaan. Jatkuva toistaminen tuskin vaikuttaa niiden mielipiteisiin jotka ovat eri tai samaa mieltä.
 
Viimeksi muokattu:

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Kennedy olisi irronnut oletettavasti aiemminkin. Irtosi kuitenkin vasta kun Olimbista saatiin rahaa. SKA on hyötynyt takaa-ajossaan tilanteesta ja Jokerien vajaasta hyökkäyksestä.

Tässäkin vain oletetaan. Kaikki mitä täällä keskustellaan on olettamusta. Sen takia on tyhmä tulla vaatimaan Mikeltä faktaa/tietoa/vastaväitettä. Aika hyvin tuolla sanoikin jo niitä, mutta eihän kukaan meistä täällä tiedä totuutta. KAIKKI on päätelmiä/mutua/paskaa. Ainoa mihin voidaan kaikki yhtyä on se että raha tulee Venäjältä(RR). Ainakin toimistolta sanottu että budjetin raamit lyödään ennen kauden alkua ja niissä koitetaan sitten pysyä. Voidaan myös olettaa että Moseksesta ei saatu 2miljoona tai jos saatiin niin ne meni operatiiviseen toimintaan. Koskas muuten esimerkkinä Huhtalan liksa tilitetään toimistolle/on palkka rasitteesta pois? Jokerithan maksaa Väänäsenkin palkasta jonkin osan ja sieltä tuli heti Kulda joka tuskin pelaa Erkkarullat tai mailat pelkkänä liksana.

Mutua mutun päälle ja sit raivotaan vielä toisillemme. Way to go!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Yksi kommentti vielä, @Memotuss . Nostin kaksi asiaa esille: Moses ja Huhtala.

Jos muita haluaa käsitellä, Kulda tuli lokakuussa eikä ylitä ns, verorajaa ellei Jokerit pelaa jopa finaalissa kun runkosarja päättyy jo 18.2.2016. Väänäsen palkasta saatavaa korvausta emme tiedä. Olen kysynyt asiasta yleisellä eli vakuutustasolla, mutta Jokerit ei halua summaa kertoa täysin ymmärrettävistä syistä. Voi mennä aika lähellä yksyhteen tai sitten ei mene artistivero ja Väänäsen palkasta saatava korvaus huomioiden. Jos Jokerit menee finaaleihin, Kuldan verot on pikkujuttu. Finaalien aikataulua ei kaiketi vielä ole, mutta Kulda voi pelata ns. artistiverolla huhtikuun alkupäiviin asti 2016.

Lainaamaasi SKA:n hyötymistä Jokerien pelaamisesta tiukassa ottelurupeamassa ja matkustelussa vajaalla rosterilla ei voi kiistää. Tai kyllä sen Jatkoajassa näköjään voi, mutta kiistämisessä ei mieltä ole. Se nyt vaan on fakta, että SKA hyötyy.

Isoissa kysymyksissä näyttää siis olevan yksimielisyys tai niihin ei haluta reagoida:

Venäjän korruption vaikutukset KHL:ään
KHL:n korruption vaikutukset KHL:n johtamiseen ja tuomarilinjaan
KHL:n johtamisen ja tuomarilinjan vaikutukset SKA:n otteluissa
KHL:n johtamisen ja tuomarilinjan vaikutukset Jokerien otteluissa


Mutta tämä tästä koska mitään järkeä ole käsitellä viesti ja päivä toisensa jälkeen jonkun palkan osuutta jostain kun se on vain pieni detalji kokonaisuudessa.
 
Viimeksi muokattu:

Memotuss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Messin joukkue.
Lainaamaasi SKA:n hyötymistä Jokerien pelaamisesta tiukassa ottelurupeamassa ja matkustelussa vajaalla rosterilla ei voi kiistää. Tai kyllä sen Jatkoajassa näköjään voi, mutta kiistämisessä ei mieltä ole. Se nyt vaan on fakta, että SKA hyötyy.

Nyt tuli lainausvirhe omalta osalta. Kuka tietää oliko Kennedy aikasemmin saatavilla siihen piti vain tarttua. Tai ainakaan mihkään järkevään raha summaan jos halutaan/PITÄÄ pysyä budjetin raameissa. Moseksen oikeuksista sanoinkin jo että tuskin sieltä tuli mitään tai sitten ne rahat käytettiin RR:n tappiomäärän pienentämiseen. Kukaanhan meistä ei tuotakaan faktana voi todistaa mitä sille rahalle kävi jos sitä edes tuli. Huhtalasta ja palkanmaksusta ei ole itsellä tietoa miten tulee vakuutuksesta rahat tai milloin ei rasita tämän vuoden budjettia. Eikä ole tietoa millaisella rahalla Huhtala edes meillä pelaa.
Pahoittelut lainausvirheestä.

Edit. ja olen suurimmalta osin samaa mieltä varsinkin tuomareita jotka suosivat kotiin päin. Arenalla ainakin pitäisi viheltää Kanukki ja Tsekki/Slovaki tuomarit. Toisaalta yhdessä matsissa oli itä-blokin dumarit ja nekin vetivät ihan vihkoon.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Hyötyykö ainoastaan SKA Jokereiden kapeasta materiaalista ja otteluruuhkasta? Jotenkin voisi ajatella, että kaikki vastustajat siitä hyötyy, mutta ehkä se on vain sitten SKA, koska Rottenberg.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Pahoittelut lainausvirheestä.

OK, ihmettelinkin lainaustasi :)

Vielä @attendo kyseli hyötyykö muut kuin SKA Jokerien kapeasta materiaalista otteluruuhkassa, niin vastaus on että hiukan, mutta eipä läheskään samalla tavalla kuin SKA. Ennen Jokerien viimeisintä pelirupeamaa, SKA oli 14 pistettä perässä. Nyt ero on seitsemän pistettä ja Jokereilla on yksi ottelu enemmän pelattuna. Näiden seurojen välillä ratkaistaan paljon.

(Jokerit ja SKA ratkaisevat Bobrov divisioonansa voiton ja voittaja on runkosarjan taulukossa vähintään konferenssin toinen ja saa siten periaatteessa helpomman vastustajan kotiedulla riippumatta pisteistä. Divisioonan kakkonen (eli SKA tai Jokerit) voi teoriassa olla jopa kokonaan ulkona playoffeista SKA:n tapauksessa, mutta käytännössä näin tuskin käy vaan kakkosena myös SKA kamppailee kotiedusta. Oletan että vahvistunut SKA pysyy nousussa. Divisioonan ykkönen saa kotiedun varmasti ja vastaansa todennäköisesti konferenssin seiskan.).
 

matti&teppo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yllä olevat ovat mielestäni hyvin lähellä faktoja. Ainoastaan Moseksen pelaajaoikeudet on arvaus korvauksen suuruudesta.
Anteeksi huutelu vieraaseen pöytään, mutta...

Cobolille iso kiitos, aivan loistava viesti Jokereiden omistuskuvioista. Mutta mitä tulee tuohon lainattiin kohtaan niin Moseksen pelaajaoikeuksien korvauksen suuruudella ei taas ole mitään väliä, jos niillä rahoilla kuitataan tappioita. Sama kai se on Jokereiden kannalta kummasta taskusta Rotenberg Jokereiden tappiot kuittaa.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös se ole aivan se ja sama Jokereille laittaako RR kauden aikana sen koko 10 miljoonaa "omistaan" vai laittaako 8 miljoonaa itse ja SKA:n kautta Moseksen oikeuksista 2. Tai vaikka kuittaisi koko 10 miljoonaa SKA:n tileiltä Moseksella. Jokereiden tappioita kuittaantuu 10 miljoonaa joka tapauksessa. Tämä siis sillä oletuksella ettei Moseksen pelaajaoikeuksien myynnistä tulleet fyrkat nosta joukkueen konaisbudjettia. Ja niinhän nyt näyttäisi käyvän.

SKA:n kannalta tilanne on taas aivan eri, ja toivottavasti tämä ei mene siihen että RR tulee vastaisuudessakin kuittaamaan osan tappioista vastaavalla tavalla. Sieltä vaan Jokereista tavallaan ilmaiseksi pelaajia SKA:han. Ilmaiseksi siksi, että vaikka rahaa liikkuu ei se tavallaan näy missään. Sama rahasumma kun liikkuisi joka tapauksessa.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
HEP! Tässä! Lukekaa tämä!

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta eikös se ole aivan se ja sama Jokereille laittaako RR kauden aikana sen koko 10 miljoonaa "omistaan" vai laittaako 8 miljoonaa itse ja SKA:n kautta Moseksen oikeuksista 2. Tai vaikka kuittaisi koko 10 miljoonaa SKA:n tileiltä Moseksella. Jokereiden tappioita kuittaantuu 10 miljoonaa joka tapauksessa.

Kiitos @matti&teppo! Loistava selvennys.

Nyt jatkan mykkyyttäni aiheesta.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Moi vaan @matti&teppo ja anteeksi vaan jos meidän riitely kuului sinne naapuriin.... Oli muuten aika hyvä lohkaisu toi. No joo asiaan. Vaikka Jokerit toki omistaa tai omisti Mossen pelioikeudet KHL:ssä, niin en näe että tuossa kaupassa vietiin Jokereilta ilmaiseksi pelaaja, koska Mosse ei ollut tämän kauden kokoonpanossa oleva pelaaja. Asia olisi aivan eri, jos esim. SKA:lta loukkaantuisi maalivahti ja Karlsson myytäisiin sinne. Silloin olisi kyseessä ryöstökalastus ja olisin ensimmäisenä repimässä kausikorttia ja foliohattuilemassa palstalla. Nyt siihen ei ole aihetta. Tulen toki sen verran asiassa vastaan, että kyllähän tuossa RR veti välistä, mutta ei toki kuitenkaan kohdellut Jokereita mitenkään väärin vaan pelasi korttinsa fiksusti. Moses ei olisi tullut kuitenkaan Jokereihin pelaamaan, sen on Jari Kurrikin todennut ja siitä lähdetään. Jokerit olisi toki voinut olla myymättä Moseksen pelioikeuksia, mutta koska Moses itse halusi palata nimenomaan KHL:ään eikä mennä esim. Sveitsiin, niin pelaajaoikeuksien myyminen oli oikeastaan ainoa vaihtoehto, ellei sitten oltaisi haluttu olla esteenä Moseksen urakehitykselle ja pakottaa pelaamaan jossain muualla kuin KHL:ssä. Tuollainen ei kuitenkaan olisi ollut reilua huomioiden Moseksen ansiokas ura meillä. Ja tässä vaiheessa taas RR teki sen, minkä kuka tahansa samassa tilanteessa oleva olisi tehnyt asemansa suomin edellytyksin vai pitäisikö käyttää sanaa valtuuksin. Osti pelaajaoikeudet SKA:lle ja teki sopimuksen Moseksen kanssa. Fiksu veto ja mä olisin toiminut noissa housuissa aivan samoin. En olisi päästänyt Mosesta vastustajien riveihin, vaan poiminut itselleni. Jokereiden kannalta on aivan sama pelaako Moses Lokomotivissa, CSKA:ssa tai vaikka nyt sitten SKA:ssa. Kaikki noi on meidän vastustajia. Älkää nähkö mörköjä siellä missä niitä ei ole.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Anteeksi huutelu vieraaseen pöytään, mutta...

Cobolille iso kiitos, aivan loistava viesti Jokereiden omistuskuvioista. Mutta mitä tulee tuohon lainattiin kohtaan niin Moseksen pelaajaoikeuksien korvauksen suuruudella ei taas ole mitään väliä, jos niillä rahoilla kuitataan tappioita. Sama kai se on Jokereiden kannalta kummasta taskusta Rotenberg Jokereiden tappiot kuittaa.

Kiitokset! Sinänsä on aivan sama kummasta taskusta RR (ja hänen taustansa yhtiöineen) rahaa maksaa ja on täysin mahdollista, että näillä rahoilla kuitataan Jokerien kokonaistappioita siten, että Jokerien pelaajabudjetti ei kasva lainkaan Moses-rahan myötä. Tällöin voi syntyä tilanne josta kirjoitat eli RR maksaa summan X Jokerien tappioita joka tapauksessa ja summa on Moseksen myötä sama X edelleen. Kutsuin aiemmin tämäntyyppistä valtaa vallan käytöksi rahan kautta. Kun emme tiedä tarkemmin kannattaa muistaa, että sekin on mahdollista mistä myös kirjoitin eli Jokerien budjetoiduista tuloista on jäänyt uupumaan sen verran iso siivu, että sitä kuitataan nyt Moseksen avulla. Julkisuudessa oleva summa Moseksen pelaajaoikeuksista 2 miljoonaa on vitsi. Mutta se ei tarkoita, etteikö rahaa olisi voinut liikkua muista syistä yli Moseksen pelaajaoikeuksien arvon jos rahaa on ylipäätään liikkunut lainkaan muualla kuin taskusta toiseen.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös