Yleisömäärät kaudella 2014–2015

  • 351 362
  • 1 703

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jep, mutta tuomarit, toimitsijat, vartijat, kaikki henkilökunta ja muu maksaa. Ottelua ei ole niin halpaa järjestää kun voisi olettaa.
...

Tekevätkö seurat tappiota ottelutapahtumista?

Ylivoimaisesti isoin kulu seuroilla on pelaajakustannukset ja sieltä ei merkittäviä säästöjä tule, vaikka runkosarjan ottelumäärää pudotettaisiin kymmenellä ottelulla. Palkat pysyisivät ennallaan ja pelaajaringit hyvin todennäköisesti samankokoisina.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tekevätkö seurat tappiota ottelutapahtumista?

Ylivoimaisesti isoin kulu seuroilla on pelaajakustannukset ja sieltä ei merkittäviä säästöjä tule, vaikka runkosarjan ottelumäärää pudotettaisiin kymmenellä ottelulla. Palkat pysyisivät ennallaan ja pelaajaringit hyvin todennäköisesti samankokoisina.

Eivät tee mutta ei se halpaakaan touhua ole, varsinkin jos katsojakeskiarvo laskee edelliskausista. Siinä se pointti vain on että jos pelimäärää kokoajan kasvatetaan katsojakeskiarvo tippuu ja keskimääräinen tuotto per ottelu laskee kokoajan lähemmäksi sitä ettei ottelu kannata rahallisesti.

Loppupeleissä ne sponsorit ja muut yhteistyökumppanit on ihan tavallisia tallaajia, jos pelejä on tylsä katsoa ja katsomot tyhjillään ei ne anna rahaa. Tiistaiotteluissa ei varmaan aitiotakaan hirveästi ole seuroilla käytössä, melkein persnettoa seurat noista matseissa ottaa. Loppujen lopuksi esimerkiksi seisomokatsomot ja fanikatsomot on niin pieni osa seurojen tuloja, että melkein kannattaa ne päästää vaikka sisälle ilmaiseksi jos ne vain tuo halliin ääntä, katsojia ja samalla sitten isot kihot kiinostuu sponsoroimaan sitä myöten seuraa ja rikkaat ostaa kalliiman kategorian lippuja.
 

motamoro

Jäsen
Joku kirjoitti pari sivua sitten, että kaikissa peleissä ei ole panosta, varsinkaan alkusyksystä. Minun mielestä kaikissa otteluissa on jaossa 3 pinnaa ja se on ihan sama asia ottaako ne pisteet ottelusta nro 10 lokakuussa ti Ässät-HPK vai nro 50 helmikuussa la Ässät-HIFK. Seuran faneille asialla ei pitäisi olla merkitystä ketä on vastassa ja jokainen piste on yhtä arvokas maaliskuussa kun sarjataulukko on valmis.

Sen sijaan ne ketkä tulevat katsomaan enemmän vain "jääkiekkoa", alkavat pohtia valintaa seuraavien näkökulmien kautta

A) Lippujen/ottelutapahtuman hinnoilla
B) Tapahtuman mielenkiintoisuudella
C) Vaihtoehtoisella tekemisellä

Esimerkiksi tänään minulla olisi ollut aikaa mennä katsomaan Liigaa (Sport-SaiPaa), kun Ässilläkään ei ollut ottelua. Sitten tein tapahtumasta päässäni ns. excel-taulukon.

A) 13e seisomalippu, ei tarvitse ostaa mitään ruokaa/juomaa. Bensat muutama euro, tai pyöräilyllä 20min enemmän matkoihin. Ei lyömätön rasti, siirrytään kohtaan B
B) Sport-SaiPa, kiinnostavuudeltaan luokkaa neutraali, ei ole HPK-JYP, muttei myöskään mikään puolueettomana katsomisen huippuottelu. Siirrytään kohtaan C.
C) Hei, mulla onkin Ruudun vuositilaus niin voisin vaikka katsoa ekan erän Sport-SaiPaa, sitten toisen erän TPS-KalPaa ja sen jälkeen voikin katsoa telkkarista Kööpenhamina - HJK. Tää kuulostaa hyvältä suunnitelmalta.

Olisinko mennyt otteluun, jos ei olisi Ruudun kaltaista palvelua? Olisin 99% varmasti.
Kiinnostaisi saada jotain numeerista dataa, monta Ruudun nettipaketti/tv-pakettia on myyty kotitalouksille.

Ja joo, onhan tässä Ruudussa hyväkin puoli, näen kaikki Ässien kamppailut, mutta mahdollisuuksien mukaan niihinkin tulee lähdettyä (Esim. kauden avaus Lukko-Ässät, jonka yleisömäärä oli yllätys. Odottelin koska halli täyttyy, mutta 2min ennen ottelun alkua totesin ettei taida tulla täyttä hallia).

Ongelma on varmasti se, että nyt muutkin kuin HC-fanit ovat hommanneet kanavapaketin ja jäävät pois hallista, kun fanit ovat nykyään ainoita ketkä siellä ovat? Onhan Urhokin tarjonnut kaudesta 2011-12 lähtien kausikorttia millä näki 199e hinnalla kaikki 60 runkosarjaottelua haluamalta joukkueelta, mutta tuo ei oikein ottanut alleen huonon markkinoinnin ja teknisten farssien vuoksi. Maksaahan Ruutukin n. 240e kaudessa/vuodessa, mutta siinä saa toki myös playoffit kaupan päälle ja toimijana hieman luotettavampi/tunnetumpi (vaikkei mulla Urhon kanssa mitään isompia ongelmia ollutkaan).

Olipas sekava teksti, mutta kai tästä pointti tulee selväksi.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
...
Olisinko mennyt otteluun, jos ei olisi Ruudun kaltaista palvelua? Olisin 99% varmasti.
Kiinnostaisi saada jotain numeerista dataa, monta Ruudun nettipaketti/tv-pakettia on myyty kotitalouksille...

Niinpä, tämä on ihan hyvä pointti. Minulla on tavallaan jopa ikävä niitä vanhoja aikoja, kun kiekkokierrosta kuunneltiin radiosta (jos ei oltu paikan päällä) ja sitten tuskailtiin, jos Urheiluruudussa ei näytetty siitä oman jengin matsista edes pientä inserttiä. Nykyään lätkää näkee niin valtavasti ja joka tuutista, Ruutu-palvelun tilaajana katson joka Liiga-kierroksella otteluita, vaikkei Ässät edes pelaisi.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ongelma on varmasti se, että nyt muutkin kuin HC-fanit ovat hommanneet kanavapaketin ja jäävät pois hallista, kun fanit ovat nykyään ainoita ketkä siellä ovat? Onhan Urhokin tarjonnut kaudesta 2011-12 lähtien kausikorttia millä näki 199e hinnalla kaikki 60 runkosarjaottelua haluamalta joukkueelta, mutta tuo ei oikein ottanut alleen huonon markkinoinnin ja teknisten farssien vuoksi. Maksaahan Ruutukin n. 240e kaudessa/vuodessa, mutta siinä saa toki myös playoffit kaupan päälle ja toimijana hieman luotettavampi/tunnetumpi (vaikkei mulla Urhon kanssa mitään isompia ongelmia ollutkaan).

Olipas sekava teksti, mutta kai tästä pointti tulee selväksi.

Jep, mutta urhon lähetyksen kuva oli heikko sd laatua ja ei tainnut myöskään tukea montaa eri mobiilialustaa. Parissa vuodessa kännykät, tabletit ja älytelkkarit on lisännyt äkkiä suosiota ja pc on mennyttä aikaa. Harvalla myöskään oli kiinostusta investoida heikosti toimivaan palveluun 199 euroa yhdellä kertaa kun nyt saa kätevästi 20-30 euroa kuukausi. Aika harva varmaan ymmärtää sitä että perustallaajilla ei välttämättä ole sitä isoa rahakasaa maksaa kerralla, sen takia kausikortitkin monelta jää helposti tässä taloustilanteesta tilaamatta, moni seura ei taida edes osamaksua tarjota.

Nettitilaajia on varmasti paljon enemmän, määrää on varmasti vaikea suhteuttaa sillä ennen pystyi ostamaan yksittäisiä otteluja ja sarjakortteja. Siinä tuo isoin ero melkein onkin, nyt on iso määrä kestotilauksen omaavia sen sijaan että ostetaan vaikka yksittäinen ottelu kaverin kanssa.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Olisinko mennyt otteluun, jos ei olisi Ruudun kaltaista palvelua? Olisin 99% varmasti.
Kiinnostaisi saada jotain numeerista dataa, monta Ruudun nettipaketti/tv-pakettia on myyty kotitalouksille.

Ongelma on varmasti se, että nyt muutkin kuin HC-fanit ovat hommanneet kanavapaketin ja jäävät pois hallista, kun fanit ovat nykyään ainoita ketkä siellä ovat? Onhan Urhokin tarjonnut kaudesta 2011-12 lähtien kausikorttia millä näki 199e hinnalla kaikki 60 runkosarjaottelua haluamalta joukkueelta, mutta tuo ei oikein ottanut alleen huonon markkinoinnin ja teknisten farssien vuoksi. Maksaahan Ruutukin n. 240e kaudessa/vuodessa, mutta siinä saa toki myös playoffit kaupan päälle ja toimijana hieman luotettavampi/tunnetumpi (vaikkei mulla Urhon kanssa mitään isompia ongelmia ollutkaan).

Olet asian ytimessä. Kaikenlaiset teoriat ottelumääristä, tuomareista tai muista huonoista päätöksistä ovat pidemmänaikavälin ongelmia, eivät ne ole tyhjentäneet katsomoita nyt yhtä-äkkiä vaan katsojat ovat todellakin kotona katsomassa otteluita. Viimeisen parin viikon aikana yksi mainos ylitse muiden puskee esiin joka tuutista eli "hanki Liiga kotiisi", Nelosen markkinointi on todella massiivista ja näyttää myös onnistuneen. Nelosen paketteja on myyty kyllä sen verran (täälläkin tuntuu yhdellä jos toisella olevan pelit kotisohvalla), että jokaisen Liigajoukkueen talousalueelta jää satoja katsojia kotiin katsomaan otteluita. Nykyisestä tv-sopimuksesta saadaan hyvät rahat, mutta jääkö jo nyt enemmän saamatta kun lipputulojen lisäksi oheismyynti kärsii.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
... Nykyisestä tv-sopimuksesta saadaan hyvät rahat, mutta jääkö jo nyt enemmän saamatta kun lipputulojen lisäksi oheismyynti kärsii.

Tämä on tosiaan hyvä kysymys.

Minä muuten olen aika hyvä esimerkki tämän hetken tilanteesta ja Ruutu-palvelun vaikutuksesta. Jos Ässät ei pelaa, niin olen saattanut lähteä katsomaan Nordikselle Hifkin matsia. Nyt tämä ei oikein houkuttele, eikä syynä ole "tuote" tai "kabinettipeli" tai mikään muukaan tällainen asia, vaan se, että näen pelin kotisohvalta ja voin vielä vaihdella muidenkin matsien välillä.
 
Nykyisestä tv-sopimuksesta saadaan hyvät rahat, mutta jääkö jo nyt enemmän saamatta kun lipputulojen lisäksi oheismyynti kärsii.

Mitä luokkaa nämä tulot ovat vuosi/seura? Tv-sopimuksesta saatavat rahat ovat muistaakseni jotain 800k-1mil. vuositasolla. Nopeasti ajateltuna saa aika paljon lippuja ja oheismyyntiä harrastaa tuohon hintaan. Eihän se tietysti yksiselitteistä kun ei ne tv-sopimuksesta saadut rahat ennen tätä soppara 0€ olleet.
 
Suosikkijoukkue
Pelicans
Mitä luokkaa nämä tulot ovat vuosi/seura? Tv-sopimuksesta saatavat rahat ovat muistaakseni jotain 800k-1mil. vuositasolla. Nopeasti ajateltuna saa aika paljon lippuja ja oheismyyntiä harrastaa tuohon hintaan. Eihän se tietysti yksiselitteistä kun ei ne tv-sopimuksesta saadut rahat ennen tätä soppara 0€ olleet.

Arviot ovat olleen noi 850k luokkaan, jossa nousua Urhon aikaan 250k. Ainakin tuo erotus tulee kyllä nyt nopeasti syödyksi.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Liiga toimii TV-tuotteena se on mahtava homma. Ratkaisua yleisökatoon ei tietenkään tule hakea rajoittamalla tarjontaa TV:n puolella ja näin yrittämällä estää asiakaskunnalta sen haluama palvelu ja tapa kuluttaa liiga-tuotetta. Se ei olisi millään tavalla kehittävää ja jos ihmisiä pitää tuolla tavalla ikään kuin "pakottaa" hallille, niin se vain kertoo siitä, että tuote ei tosiaan ole kunnossa.

Nyt ei ole kyse siitä, että ihmiset jäisivät pois hallilta ja sen sijaan seuraisivat Liigaa ilmaisten, laittomien piraattilähetysten kautta - jokainen Nelosen liigalähetysten katsoja ja maksupaketin tilaaja nostaa Liigan arvoa mediasisältönä ja Liiga poimii hedelmät kun on esim. aika tehdä uusi TV-sopimus tai houkutella yhteistyökumppaneita.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jos Liiga toimii TV-tuotteena se on mahtava homma. Ratkaisua yleisökatoon ei tietenkään tule hakea rajoittamalla tarjontaa TV:n puolella ja näin yrittämällä estää asiakaskunnalta palvelu, jota se haluaa. Se ei olisi millään tavalla kehittävää ja jos ihmisiä pitää tuolla tavalla ikään kuin "pakottaa" hallille, niin se vain kertoo siitä, että tuote ei tosiaan ole kunnossa.
Jos noin joka kuudes suomalainen seuraa Liigaa ja maksaa siitä, niin kyllähän sen pitäisi olla helevatan hyvä asia. Sitten tarvitaan enää vähän älykkyyttä että siitä kaivetaan lisää rahaa joukkueille ja sen ei pitäisi olla mikään mahdottomuus. Miksi esim. nelosen soppariin ei kuulu esim. TV mainokset koti/molemmillejoukkueille? Kyllähän nuo mainoskatkot olisi voinut sopia niin, että niillä esitettäisiin nelosen omien ohjelmien tms. muun shaiban sijaan vaikka 2 kotijoukkueen mainosta. Tälläset on ihan siitä kiinni että onko halua ja tahtoa. Se kun ei olisi edes neloselta pois, heillä kun on mainoksille kuitenkin aikaa ihan huru mykke. Silloin kun tuollaiset määrät ihmisiä seuraa Liigaa ja ongelmana on saada heidät hallille, niin kyllä ehdottomasti pitäisi lähteä etsimään ratkaisua omasta pesästä eikä siitä että tuotteen näkyvyyttä pitää rajoittaa.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jos Liiga toimii TV-tuotteena se on mahtava homma. Ratkaisua yleisökatoon ei tietenkään tule hakea rajoittamalla tarjontaa TV:n puolella ja näin yrittämällä estää asiakaskunnalta palvelu, jota se haluaa. Se ei olisi millään tavalla kehittävää ja jos ihmisiä pitää tuolla tavalla ikään kuin "pakottaa" hallille, niin se vain kertoo siitä, että tuote ei tosiaan ole kunnossa.

Trendi on ollut laskeva, tuntuu että se nyt on näkyvinään liiankin dramaattisena alkukaudesta ja kaiken maailman palloiluiden huuman keskellä. Ja toki, hedelmällisintä on verrata kunkin paikkakunnan omia lukuja. Vaikuttas että varmojen joukko ja irtokatsojat ovat pienentyneet aiempaan verrattuna. Ei oo saatu väkeä parhaalla mahdollisella tavalla liikkeelle. Markkoinointi, ottelutapahtumien mielekkyys, hinnoittelu, tempaukset, tarjoukset, peli jäällä. Kaikissa terävöidyttävä. Saatas jäälle sopivasti draamaa ja rytinää, hoidettais tuomarilinjat ja sanktiot jämäkästi. Persoonille annettava tilaa, ei katsojat syty ja innostu hyssyttely ja hipsuttelu kiekosta. Turha nöyristely muutenkin helvettiin, tää on edelleen parhaimmillaan laadukas ja viihdyttävä sarja, jos se vaan haluu olla sitä.
 

Poro24

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Omalla kohdallani liigan sulkeminen ja kabinettisekoilu oli suurimpia syitä miksi Liiga ei tällä hetkellä kiinnosta. SaiPa kiinnostaa, mutta ei ole tullut mielenkään vilkaista mitä muissa otteluissa tapahtuu.

Vaikka putoaminen Liigasta Mestikseen olikin täysin epätodennäköistä, niin jopa sillä entisellä naurettavalla karsintasysteemillä se teoreettinen mahdollisuus siitä että joku joutuu puolustamaan omaa sarjapaikkaansa toi todella paljon lisäjännitystä ja draamaa peräpäähän. Kai tekin nyt muistatte muutama kausi sitten, kun TPS juhli runkosarjan viimeisen ottelun jälkeen karsintojen välttämistä kuin mestaruutta? Tätä urheilu ja Liiga tarvitsisi. Tuntuu vain tällä hetkellä, että todella suuri osa runkosarjan panoksista on kadonnut.

Pitkälle on vajottu niistä ajoista, kun oli se noin 52 ottelua, toimivat karsinnat ja pelipäiviksi olivat vakiintuneet tiistai, torstai ja lauantai. Itkettää.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tänään on yleisömäärä-keskustelun osalta mielenkiintoinen peli, kun Ässät pelaa perjantai-pelin Porissa. Joukkueella on kulkenut hyvin, vastustaja on sieltä sytyttävimmästä päästä ja viikonloppu tulossa.

Tosin en ole näin etukäteenkään varma, että mitä illan yleisömäärästä tulisi sitten päätellä, Porin kokoisessa kaupungissa lätkä on ykkösjuttuja riippumatta siitä, katsovatko ihmiset matsin hallilla vai telkkarista kotona.
 

Ressa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tänään on yleisömäärä-keskustelun osalta mielenkiintoinen peli, kun Ässät pelaa perjantai-pelin Porissa. Joukkueella on kulkenut hyvin, vastustaja on sieltä sytyttävimmästä päästä ja viikonloppu tulossa.

Tällä hetkellä kun myytyjä paikkoja katsoo, niin ihmisiä on tulossa hieman yli 4000. Mutta en ihmettelisi, jos jäätäisiin alle 4000, päivän aikana täytyy myydä vielä reilusti jos tuohon halutaan.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tällä hetkellä kun myytyjä paikkoja katsoo, niin ihmisiä on tulossa hieman yli 4000. Mutta en ihmettelisi, jos jäätäisiin alle 4000, päivän aikana täytyy myydä vielä reilusti jos tuohon halutaan.

Okei, katsotaan mikä on lopullinen määrä. Mutta kuten sanottua, en olisi niin varma, mitä yleisömäärästä voidaan päätellä. Porissa hallilla käyvä sakki ei varmuudella ole saanut mitään uutta, tähdellisempää tekemistä, vaan Ässät on iso juttu edelleen. Säät voi vaikuttaa, samoin yleinen taloustilanne, joka on vaikuttanut kaikkeen kuluttamiseen, käyrät osoittavat alaspäin.

Varmasti myös Ruutu-palvelu vaikuttaa. Eilen olisin suurella todennäköisyydellä ollut katsomassa Espoossa Blues-Hifkiä, mutta ei tullut lähdettyä, kun näkee himassakin.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Blues - HIFK keräsi eilen 4851 katsojaa, kun viime kaudella ensimmäinen vastaava matsi veti Espoossa 6615 katsojaa. Erittäin huolestuttavaa.
Vähän pelonsekaisin tuntein odotan seuraavaa Bluesin kotimatsia jossa nostetaan kattoon Jere Lehtisen paita.

Viime kauden alussa oli eri paikkakunnilla paljon parempia lukuja vaikka silloinkin oli aivan samanlainen tv-tarjonta ja matsien hinnoittelu. Selitykset ovat aika vähissä. Olisko niin että lätkä yleensä lajina on tulossa Suomessa alaspäin? En tiedä.
 

444

Jäsen
Blues - HIFK keräsi eilen 4851 katsojaa, kun viime kaudella ensimmäinen vastaava matsi veti Espoossa 6615 katsojaa. Erittäin huolestuttavaa.
Vähän pelonsekaisin tuntein odotan seuraavaa Bluesin kotimatsia jossa nostetaan kattoon Jere Lehtisen paita.

Viime kauden alussa oli eri paikkakunnilla paljon parempia lukuja vaikka silloinkin oli aivan samanlainen tv-tarjonta ja matsien hinnoittelu. Selitykset ovat aika vähissä. Olisko niin että lätkä yleensä lajina on tulossa Suomessa alaspäin? En tiedä.
Näetkö mitään merkitystä sillä, että viime kaudella tuo ensimmäinen kohtaaminen Espoossa tapahtui perjantaina 1.11.? Eli käytännössä viikonloppuna ja puolitoista kuukautta myöhemmin verrattuna eiliseen?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Näetkö mitään merkitystä sillä, että viime kaudella tuo ensimmäinen kohtaaminen Espoossa tapahtui perjantaina 1.11.? Eli käytännössä viikonloppuna ja puolitoista kuukautta myöhemmin verrattuna eiliseen?

Kyllä varmasti sillä on merkitystä mutta onko noin paljon mikä tuo erotus on? Joka tapauksessa viime kauden alussa katsojaluvut olivat liigassa parempia kuin nyt ovat olleet.
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Mistä löytyy eri joukkueiden yleisömäärätavoitteet kootusti tälle kaudelle?
 
Omalta osaltani on jäänyt tällä kaudella kaikki matsit näkemättä (myöskään telkusta en oo kattonu), vaikka oma suosikki sarjataulukon mukaan hyvin on pärjännytkin. Ei oo oikein jaksanut seurata ja pienmen henkilökohtaisen analyysini tuloksena iso osa on varmaankin siinä negatiivisessa ilmapiirissä joka oli liigaa koskevassa keskustelussa ja median kirjoittelussa. Syypäänä siihen on tottakai kabinettipäätökset ja toisaalta suomalaisen kiekkoskenen pirstaloituminen johtuen KHL:n Suomeen tulosta ja siihen liittyvästä yltiöfanaattisesta kirjoittelusta. Omat "tuntosarveni" aistivat tietynlaisen apatian suomalaisessa jääkiekossa tällä hetkellä, joka vaikuttaa ainakin itseeni siten että minkääntasoinen jääkiekko ei tällä hetkellä paljoa nappaa. Ei maaottelut, ei CHL tai liiga, ei NHL tai mestis saati KHL. sarjataulukon olen sentään vaivautunut katsomaan ja välillä tällä palstalla lukemassa mielipiteitä. Minusta jääkiekko Suomessa tarvitsi nyt ison positiivisen uutisen, joka saisi tuon kelkan kääntymään.
 

Dinho

Jäsen
Surkeita yleisömääriä on tosiaan. Oma arvioni on, että jääkiekko ei enää kiinnosta suomalaisia niin paljon, kun koris, lentis ja futis ovat nostaneet profiiliaan. Nuo lajit ovat sivistyneempiä ja perheystävällisimpiä, kuin lätkä.
 

Pratu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viesti kuin viesti niin hinnat tuntuvat nousevan esille. Se ongelma kun ei ole hinnoissa, tai tavallaan on. Huonointa mahdollista markkinointia on ilmaisliput ja muu polkumyynti sekä alennuksilla markkinointi. Niin voidaan saada yksittäisen ottelun yleisömäärää buustattua ylös, mutta kokonaisuus pitkässä juoksussa sakkaa. On kuin se pissa siellä housuissa talvipakkasella. Minkään tuotteen imagolle ei tee hyvää jatkuva polkumyynti ja jopa ilmaiseksi tyrkyttäminen.

Tuotteen arvostus ja kiinostavuus pitää laittaa kuntoon. Se ei tapahdu hintoja laskemalla. Mitä sitten pitäisi tehdä, tässä pientä listaa:
-KHL:stä kitinä lopetettava
-Tehdään selväksi että Liiga on suljettu, mutta mukaan otetaan uusia jos halutaan ja ketä halutaan. Vatvomiselle loppu.
-Olosuhteet kuntoon. Liigassa ei esimerkiksi ole yhtään 2000-luvulla rakennettua hallia.
-Visuaalisuus kuntoon. Standardit peliasu- ja hallimainontaan.
-Panostusta ja laatua internet ja some maailmaan. Esimerkiksi mobiiliyhteydet saatava toimimaan halleissa pelien aikana.
-Fanituotteiden ja fanikulttuurin kehittymisen edesauttaminen. Liigan yhteinen fanikauppa.
-Ottelutapahtumat pitää saada freesseiksi, useammin spesiaali ohjelmaa niin ennen, jälkeen kuin otteluiden aikana. Pienikin tavallisuudesta poikkeama nostaa tapahtuman kiinnostavuutta ja tekee siitä erityisen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viesti kuin viesti niin hinnat tuntuvat nousevan esille. Se ongelma kun ei ole hinnoissa, tai tavallaan on. Huonointa mahdollista markkinointia on ilmaisliput ja muu polkumyynti sekä alennuksilla markkinointi. Niin voidaan saada yksittäisen ottelun yleisömäärää buustattua ylös, mutta kokonaisuus pitkässä juoksussa sakkaa. On kuin se pissa siellä housuissa talvipakkasella. Minkään tuotteen imagolle ei tee hyvää jatkuva polkumyynti ja jopa ilmaiseksi tyrkyttäminen.

Tuotteen arvostus ja kiinostavuus pitää laittaa kuntoon. Se ei tapahdu hintoja laskemalla. Mitä sitten pitäisi tehdä, tässä pientä listaa:
-KHL:stä kitinä lopetettava
-Tehdään selväksi että Liiga on suljettu, mutta mukaan otetaan uusia jos halutaan ja ketä halutaan. Vatvomiselle loppu.

-Olosuhteet kuntoon. Liigassa ei esimerkiksi ole yhtään 2000-luvulla rakennettua hallia.
-Visuaalisuus kuntoon. Standardit peliasu- ja hallimainontaan.
-Panostusta ja laatua internet ja some maailmaan. Esimerkiksi mobiiliyhteydet saatava toimimaan halleissa pelien aikana.
-Fanituotteiden ja fanikulttuurin kehittymisen edesauttaminen. Liigan yhteinen fanikauppa.
-Ottelutapahtumat pitää saada freesseiksi, useammin spesiaali ohjelmaa niin ennen, jälkeen kuin otteluiden aikana. Pienikin tavallisuudesta poikkeama nostaa tapahtuman kiinnostavuutta ja tekee siitä erityisen.

Kaksi ensimmäistä eivät vaikuta paikallisesti esim. Ässien yleisömääriin merkittävästi. Ensisijaisesti jääkiekko yleisö haluaa kokea oman joukkueen voiton, jos joukkue voittaa, sitä ei kiinnosta kabinettisekoilut.

1. Joukkueen pelaaminen kuntoon, voittavaa joukkuetta tullaan katsomaan.
2. Liput oikean hintaiseksi, ei ilmaislippuja, ei ökyhintoja.
3. Ottelutapahtuma kuntoon.
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viesti kuin viesti niin hinnat tuntuvat nousevan esille. Se ongelma kun ei ole hinnoissa, tai tavallaan on. Huonointa mahdollista markkinointia on ilmaisliput ja muu polkumyynti sekä alennuksilla markkinointi. Niin voidaan saada yksittäisen ottelun yleisömäärää buustattua ylös, mutta kokonaisuus pitkässä juoksussa sakkaa. On kuin se pissa siellä housuissa talvipakkasella. Minkään tuotteen imagolle ei tee hyvää jatkuva polkumyynti ja jopa ilmaiseksi tyrkyttäminen.

Tuotteen arvostus ja kiinostavuus pitää laittaa kuntoon. Se ei tapahdu hintoja laskemalla. Mitä sitten pitäisi tehdä, tässä pientä listaa:
-KHL:stä kitinä lopetettava
-Tehdään selväksi että Liiga on suljettu, mutta mukaan otetaan uusia jos halutaan ja ketä halutaan. Vatvomiselle loppu.
-Olosuhteet kuntoon. Liigassa ei esimerkiksi ole yhtään 2000-luvulla rakennettua hallia.

Tähän asti olen täysin eri mieltä oikeastaan kaikesta. Ei hintoja tarvitse polkumyynnillä myydä, mutta kohtuullisuus antaisi mahdollisuuden köyhemmillekin osallistua kyseiseen tapahtumaan ja sitä kautta saada jatkumoa heidän jälkikasvustaan tulevaisuuteen. Hinnat ovat tällä hetkellä väärällä tasolla sen tähden, että tavallisilla ihmisillä ei ole mahdollisuutta lähteä halliin katsomaan peliä usein, vaikka haluja olisikin.

KHL:stä kitiseminen on toki täysin turhaa.

Liigan sulkeminen oli virhe, joka tehtiin nyt toistamiseen. Ennemmin ilmoitettaisiin kolmen viimeisen pullahtavan ulos ja laitettaisiin liiga avoimeksi ja saataisiin kaksi huipputasoista sarjaa. Edellyttäen mestiksen tekevän saman vieläkin isommalla määrällä.

Hallista sinällään ihan samaa mieltä, mutta taloustilanne ei anna mahdollisuuksia uusien hallien rakentamiselle. Se on haihattelua tällä hetkellä, vaikka se olisikin kivaa.

Samaa mieltä olin noista lopuista, etenkin ottelutapahtumien spesiaaliohjelmista. Niillä saataisiin lisää katsojia aivan varmasti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös