Yleinen F1-keskustelu

  • 336 423
  • 2 123

Nelfor

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edelleen mun mielestä todella outo ajankohta näille uutisille. Tässä on pakko olla taustalla jotain, mistä ei julkisuudessa tiedetä.
 

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Edelleen mun mielestä todella outo ajankohta näille uutisille. Tässä on pakko olla taustalla jotain, mistä ei julkisuudessa tiedetä.

Hyvin outo ajankohta tosiaan, voisikohan olla että Hamilton todennut tulevan kauden auton paskaksi hallussaan olevan datan perusteella?

Itse veikkaan Gaslya Mersulle, Antonelli sitten joskus 2028.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Huhhuh! Aikamoista tykitystä ollut tämä päivä.

Yleensä nämä huhut velloo sen muutaman viikon, jopa kuukausia, kunnes saadaan lopullinen varmistus tai huhuilta siivet.
Tämä huhu ja puheet Hamiltonin Ferrarille siirtymisestä tuli, näki ja voitti, kaikki yhden päivän aikana.

Sytyn täysillä Hamiltonin näkemiseen punaisissa ja Leclerc-Hamilton on loistava kaksikko.
Olisihan siinä jotain hienoa, kun Hamilton ottaisi lopulta sen kahdeksannen mestaruutensa punaisissa.
 

ChosenTwo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalaiset NHL:ssä
Mitä lisäarvoa joku peräjoukoissa ajeleva Andretti tuo sarjalle?
Minulla on tähän viihteellinen näkökulma, että lisää autoja = lisää tapahtumia = lisää viihdettä. Jos ajellaan aluksi peräpäässä mahdollisesti koheltaen, niin tarjoaa sekin mukavaa katsottavaa, etenkin jos kisassa meno sattuu muuten olemaan jonossa ajelua.
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Voi olla että Toto vapauttaa Lewiksen ennen kauden alkua, koska voi olla vähän vaivautunutta jakaa tietoa ''Ferrarin miehelle''.

Kuka olisi vapaana ajamaan Mersua per heti ? Jari Nurmisen aika taisi mennä jo
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Edelleen mun mielestä todella outo ajankohta näille uutisille. Tässä on pakko olla taustalla jotain, mistä ei julkisuudessa tiedetä.
Erikoinen ajankohta, mutta ei sinänsä ihan ainutkertainen kuitenkaan. Toki edellisestä vastaavasta on jo aikaa, aikoinaan Fernando Alonson ensimmäinen siirtyminen McLarenille kaudeksi 2007 paljastui joulukuussa 2005 eli jotain 15kk ennen kyseisen kauden alkua. Alonsohan voitti vielä toisen mestaruutensa kaudella 2006 Rellulla.

Hamiltonista oli joskus muistaakseni Urheilulehdessä juttua siihen liittyen, että mies osaa haistella muuttuvia voimasuhteita aika hyvin ennakkoon. Eli hyvinkin mahdollista se että Mersun tulevaisuus kärkitallina ei vakuuta häntä ja jostain syystä X näkee sitten Ferrarissa enemmän potentiaalia.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
@Roger Moore Hämis voittanu kaiken moneen kertaan Mersulla, vaikka viime kaudet ovat olleet Maxin juhlaa...

Onko ruoho vihreämpää aidan toisella puolella.

Koska Mervi pääsee pädögillä vai Gridillä irti ja kysyy Hämis että siis tosiaan Fefelle 25?
 

Derrick

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Schumacher
Vesti
Vandoorne
Drugovich
Taitaa Toto pitää kiinni Lewiksesta, muilla ei ole oikein kokemusta kärkitallin autosta. Schumacher olisi saksalaiselle tallille kiinnostava nimi ja legendan poika mutta riittääkö taidot vai onko Mickilla vain pelkkä nimi
 

Puolueeton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Bull Racing
Hamiltonista oli joskus muistaakseni Urheilulehdessä juttua siihen liittyen, että mies osaa haistella muuttuvia voimasuhteita aika hyvin ennakkoon. Eli hyvinkin mahdollista se että Mersun tulevaisuus kärkitallina ei vakuuta häntä ja jostain syystä X näkee sitten Ferrarissa enemmän potentiaalia.
Niin, kyllähän tässä vähän haiskahtaa se että Hamilton tietää mahdollisesti jotain mitä muut eivät tiedä, mahdollisesti vähän samanlainen juttu silloin kun Laudan suostuttelemana siirtyi kaikkien yllätykseksi mersulle tallista joka oli edellisellä kaudella vauhdin puolesta mestaruuskelpoinen, ja mitä sitten tapahtui onkin historiaa.

En oikein mitään muuta tuohon keksisi, miksi muuten lähteä 40-vuotiaana Ferrarille tallista joka on ollut top2 talli viimeiset 10 vuotta? Muutenkin ulkopuolisen silmillä katsottuna Ferrari näyttää niin epätasapainoiselta ja isolta kysymysmerkiltä kaikin puolin. Mielenkiintoista kyllä nähdä oliko tämän Hamiltonin siirron vaikuttimena enimmäkseen urheilulliset syyt vai sitten jotkut muut.
 

Duckworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport ja Formula 1.
Schumacher olisi saksalaiselle tallille kiinnostava nimi ja legendan poika mutta riittääkö taidot vai onko Mickilla vain pelkkä nimi
Mick on kumminkin voittanut f3 ja f2 mestaaruuden ja vaikka nimi kantaisi hyviin talleihin, niin silti miehen on pitänyt itse ajaa voittoisasti.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mick on kumminkin voittanut f3 ja f2 mestaaruuden ja vaikka nimi kantaisi hyviin talleihin, niin silti miehen on pitänyt itse ajaa voittoisasti.

Voittanut kuitenkin radalla Tsunada, Mazepin ja Zhoun. Enemmän tuntuu että nimestä ollut haittaa kun porukka ajattelee että on vain nimensä ansiosta mukana. Taisi vain tuo Haas olla vähän huono paikka edetä uralla.
 

Dino

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Itse ymmärrän kyllä periaatteessa muiden tallien näkökulman. Ovat laskeneet, että kun tulisi uusi talli jakamaan kakkua, pitäisi tuon tallin kyetä myös kasvattamaan sitä tarpeeksi, jotta tuo kompensoituisi.
Minun mielestäni lajissa on jo lähtökohtaisesti jotain todella pahasti pielessä, jos osallistuvat urheilijat tai tallit pääsevät päättämään kuka saa osallistua ja kuka ei. Etenkin jos tuo määritellään vielä sillä perusteella että "Jos tulee lisää osanottajia niin minulle tulee vähemmän rahaa, joten haluan estää sen".

Minun mielestäni sen pitäisi riittää, että tallien taustat ja rahoitus tutkitaan sillä tavalla, ettei mitään Andrea Modan kaltaisia huumoriviritelmiä pääse mukaan, mutta kaikille vähänkin potentiaalisille pitäisi antaa silti mahdollisuus vaikka ne eivät heti olisikaan sarjalle rahaa imuroivia kassamagneetteja.

Tämä koko sarja on alkanut mädäntyä kun tallit ovat saaneet liikaa valtaa, eikä Libertykään ole ainakaan auttanut asiaa.
 

aatelisode

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, Skellefteå, Capitals, Erik Karlsson
Hamiltonista oli joskus muistaakseni Urheilulehdessä juttua siihen liittyen, että mies osaa haistella muuttuvia voimasuhteita aika hyvin ennakkoon. Eli hyvinkin mahdollista se että Mersun tulevaisuus kärkitallina ei vakuuta häntä ja jostain syystä X näkee sitten Ferrarissa enemmän potentiaalia.

Eipä se nyt ihan hirveitä meedion taitoja vaatinut tietää, että Mersulla oli iso lobbaus saada hybridikoneet käyttöön ykkösissä. 2007 vuodesta alkaen olivat kehitelleet omaa hybridiyksikköään tulevaisuutta silmällä pitäen. Sitä eroa muut sitten kuroivat kiinni "aika" monta kautta. Tietenkin oli pieni Arvoitus, miten yksikkö toimii käytännössä.

Ferrari-siirto voi olla myös siitä syystä, että tämä oli viimeinen mahdollisuus ajaa autolla, joka on kaikista legendaarisin koko sirkuksessa ja samalla ollaan sormet ristissä, että tulevaisuus olisi hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös