Yhdysvaltain presidentinvaalit 2016

  • 391 022
  • 3 327

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Sinä siis luotat amerikkalaisiin tiedotusvälineisiin enemmän kuin maailman Suomen, joka on lehdistönvapausindeksin kärkimaa? Minä kun luulin, että sinä perustat väitteesi faktoihin, etkä tarinoihin.

Sivusta huutelen sen verran, että Hillaryn epäluotettavuus amerikkalaisten silmissä on lähes fakta. Se on useissa gallupeissa tullut esillä ja pitkään. Näihin verrattuna yhden suomalaisen toimittajan luonnehditan Hillarysta kympin tyttönä, on yksinkertaisesti propagandistinen väite. Sille ei ole saatu todellisuudesta mitään tukea.
 
@Kirjoittelija unohtaa, että on suvaitsevainen. Suvaitsevaisten tulee luottaa YLE:en ja Hesariin.

Se minua sinussa, nimimerkissä @Tuamas ja monissa muissa vihervasemmistolaisissa ihmetyttää, että kun USA:n pressanvaaleihin saadaan kerrankin aika lähellä teidän arvomaailmaanne oleva vaihtoehto ja hänet sitten savustetaan ulos kisasta sääntöjen vastaisin keinoin, se on teidän mielestänne ihan OK.
 

Tuamas

Jäsen
Niin,
"Of the 126,000 Democratic voters taken off from the rolls in Brooklyn, Ryan said 12,000 had moved out of borough, while 44,000 more had been placed in an inactive file after mailings to their homes bounced back. An additional 70,000 were already inactive and, having failed to vote in two successive federal elections or respond to cancel notices, were removed."
 

Tuamas

Jäsen
Se minua sinussa, nimimerkissä @Tuamas ja monissa muissa vihervasemmistolaisissa ihmetyttää, että kun USA:n pressanvaaleihin saadaan kerrankin aika lähellä teidän arvomaailmaanne oleva vaihtoehto ja hänet sitten savustetaan ulos kisasta sääntöjen vastaisin keinoin, se on teidän mielestänne ihan OK.

Täh?
Etkö sinä olekaan palstan johtava visva?

Et kai nyt myönnä liki vuoden jatkunutta matu-trollaustasi?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Näihin verrattuna yhden suomalaisen toimittajan luonnehditan Hillarysta kympin tyttönä, on yksinkertaisesti propagandistinen väite. Sille ei ole saatu todellisuudesta mitään tukea.

Siis eikös tuossa tarkoitettu ihan vain Clintonin erinomaista opiskelumenneisyyttä ja tunnettua politiikan yksityiskohtien hallintaa?
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Täh?
Etkö sinä olekaan palstan johtava visva?

Et kai myönnä trollanneesi matu-keskusteluissa jo pian vuoden?

Öyhöhän tuo on ollut aina - aluksi ei omaksunut tätä sketsihahmo-trolliutta ja ihan vain öyhötti suoraan, sitten, ilmeisesti puutteenalaisen työväenluokkaisen taustansa takia on nähnyt paremmaksi turvautua tähän omalaatuiseen käänteistyyliin. Toimi ehkä Andy Kaufmanilla, mutta se mies olikin keskiluokkaa...
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Se minua sinussa, nimimerkissä @Tuamas ja monissa muissa vihervasemmistolaisissa ihmetyttää, että kun USA:n pressanvaaleihin saadaan kerrankin aika lähellä teidän arvomaailmaanne oleva vaihtoehto ja hänet sitten savustetaan ulos kisasta sääntöjen vastaisin keinoin, se on teidän mielestänne ihan OK.

Jos näin on tapahtunut, niin onko se ollut minusta OK? Olenko minä vihervasemmistolainen, ettet vain itse olisi enemmän sellainen kuin minä?

Sitä on liikkeellä yliopistopiireissä...
 

Tuamas

Jäsen
Öyhöhän tuo on ollut aina - aluksi ei omaksunut tätä sketsihahmo-trolliutta ja ihan vain öyhötti suoraan, sitten, ilmeisesti puutteenalaisen työväenluokkaisen taustansa takia on nähnyt paremmaksi turvautua tähän omalaatuiseen käänteistyyliin. Toimi ehkä Andy Kaufmanilla, mutta se mies olikin keskiluokkaa...

Selvähän se on, mutta rooli pysyi tähän saakka hienosti kasassa.

Nyt ilmeisesti Trump ja Hillary ovat ohjanneet sen verran verta päästä toiseen, ettei paletti enää pysynytkään kasassa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
..."Amerikkalainen media" ei ole mikään monoliitti. Minä luotan The Young Turksin raportteihin demokraattien puoluekokouksesta paljon enemmän kuin siihen ruusunpunaiseen kuvaan, jota Yle ja Hesari tapahtumasta maalasivat. Fox Newsiin en luota pätkääkään.

Eli sinä nojaudut ideologisesti vasemmistolaiseen lähteeseen ja julistat sitä faktana täällä?? Ymmärrän, että vasemmistolaiset ovat pahastuneet Sandersin tappiosta, mutta heidän pahastuminen ei ole kuitenkaan sellainen fakta, jolla voisi perustella Clintoniin kohdistuvaa lokakampanjaa.
 

Stigu

Jäsen
New York primary hit by voter issues, Brooklyn 'purge' - CNNPolitics.com

Toki se on tullut selväksi, että hillbotien logiikalla tuokaan ei ole vaalien fiksaamista, sillä jos ihmisiä ei edes päästetä äänestämään, silloin heidän ääniään ei tarvitse jättää laskematta. Ja jos ääniä ei jätetä laskematta, silloinhan kyseessä eivät ole fiksatut vaalit. Ja näin demokratia on voittanut taas.
.
Millä logiikalla juuri Sandersin kannattajia ei päästetty äänestämään?

Did New York's Voting Problems Hurt Hillary Clinton?

Tuon artikkelin mukaan noiden 120 000 " ei- päästetyn" äänestäjän enemmistö saattoi olla Clintonin kannattajia.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Siis eikös tuossa tarkoitettu ihan vain Clintonin erinomaista opiskelumenneisyyttä ja tunnettua politiikan yksityiskohtien hallintaa?

Saattaa olla. Laura Saarikoski kuitenkin kirjoittaa, että hänen esimerkkinsä ei ole kaukana Hillarysta ja Donaldista, joten itse kuvittelin, että H&D ei liity silloin suoraan esimerkkiin ja että otsikko "Kympin tyttö vs vitosen poika" ei siten tarkoita yksin opiskelumenestystä.
 
Olenko minä vihervasemmistolaine

En ole ihan varma mutta muistaakseni olet hyvin suvaitsevainen ihminen kuten esim. Action Bronson ja kahden suunnan sentteri. Suvaitsevaisia puolueita Suomessa ovat vain vihreät, vasemmistoliitto ja RKP, joten oletin sinun äänestävän jotain noista kolmesta. Jos olin väärässä, pahoittelen hätäistä johtopäätöstäni.
 

H.Incandenza

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, KuPS, SiiPe, Chelsea FC
Sinä siis luotat amerikkalaisiin tiedotusvälineisiin enemmän kuin maailman Suomen, joka on lehdistönvapausindeksin kärkimaa? Minä kun luulin, että sinä perustat väitteesi faktoihin, etkä tarinoihin.

Olen kirjoittanut tästä jossain aikaisemminkin mutta mielestäni tässä ei ole kysymys lehdistönvapaudesta. Suomessa on vapaa lehdistö, eli sitä ei valtiovalta tai kukaan muu painosta, sorra tai muutoin ohjaile. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, ettei lehdistöllä voisi olla laput silmillä tai muuten jonkinlaista agendaa, vaikkapa vihervasemmistolaista. Silti se on vapaata. Minusta tässä sekoitetaan kaksi asiaa keskenään.
edit: tämä myös @Tarinankertoja :lle
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En ole ihan varma mutta muistaakseni olet hyvin suvaitsevainen ihminen kuten esim. Action Bronson ja kahden suunnan sentteri. Suvaitsevaisia puolueita Suomessa ovat vain vihreät, vasemmistoliitto ja RKP, joten oletin sinun äänestävän jotain noista kolmesta. Jos olin väärässä, pahoittelen hätäistä johtopäätöstäni.

Olet kova lokeroimaan ihmisiä ja mm. puolueita. Muista nyt kuitenkin, että sinun lokerointi ei ole faktaa vaan sinun ideologinen mielipiteesi. Ja taustasi tuntien, rehellisesti sanottuna sinun mielipide on lapsuudestaan katkeroituneen ihmisen näkökulma, ei kovin puolueeton lähtökohta.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
En ole ihan varma mutta muistaakseni olet hyvin suvaitsevainen ihminen kuten esim. Action Bronson ja kahden suunnan sentteri. Suvaitsevaisia puolueita Suomessa ovat vain vihreät, vasemmistoliitto ja RKP, joten oletin sinun äänestävän jotain noista kolmesta. Jos olin väärässä, pahoittelen hätäistä johtopäätöstäni.

En ole suvaitsevainen, mutta vihaan rasismia.

RKP:tä olen äänestänyt.
 
Ja taustasi tuntien, rehellisesti sanottuna sinun mielipide on lapsuudestaan katkeroituneen ihmisen näkökulma, ei kovin puolueeton lähtökohta.

Ovatkohan kaikki tämänkin videon protestoijat lapsuutensa katkeroittamia:
Debbie Wasserman Schultz BOOED At DNC By Florida Delegation - YouTube

Miksi nuo ihmiset buuaavat Debbie Wasserman Schultzille, joka Hillary Clintonin mielestä on mitä esimerkillisin demokraattisen puolueen edustaja? Ja miksi niillä lukee lapuissa "E-MAILS", kun ei sieltä sähköposteista oikeasti löytynyt mitään raskauttavaa. Eihän tuossa mölyämisessä ole mitään järkeä.

Mitä mieltä Sinä muuten olet siitä, että Clinton palkkasi Wasserman Schultzin heti Wikileaks-"skandaalin" jälkeen omaan kampanjaansa ylistyssanojen saattelemana? Oliko se oikea ratkaisu? Tähän on toki todennäköisesti ihan turha odotella vastaukseksi mitään muuta kuin kiertelyä, kaartelua ja perhetaustastani vittuilua.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tjaa. Mistä lähtien roskasakkia on päästetty tänne kommentoimaan?

Onko kuulunut mitään uutta presidenttiehdokkaista?
 

Tuamas

Jäsen
Minä kannatan Yhdysvaltain pressanvaaleissa Jill Steinia. Siitä voinet päätellä millainen visva olen. Ketä sinä kannatat? Ja mikset näe mitään ongelmaa siinä, että Sanders savustettiin ulos kisasta sääntöjä rikkomalla?

Toistaiseksi on aika vähän näkynyt konkreettisia todisteita sääntörikkomuksista, lähinnä eri osavaltioiden pitkään jatkuneita käytäntöjä, jotka ovat tulleet yllätyksenä joillekin.

Toki sen nyt ei pitäisi yllättää ketään, että puoluejohto ajaa itselleen sopivinta ehdokasta ehdokkaaksi.
Näin tekivät erittäin todennäköisesti myös republikaanit, mutta Trumpin ylivoiman vuoksi homma meni ns. vituiksi ja ketään ei kiinnosta.

En ole toki asiassa sinänsä ottanut juurikaan kantaa, ottaa vaan silmään palstan kovimpien hompanssien sanoisinko hieman värittynyt kuva asioista.
 
Toistaiseksi on aika vähän näkynyt konkreettisia todisteita sääntörikkomuksista,

Et ole niihin Wikileaksin julkaisemiin sähköposteihin törmännyt missään?


Näin tekivät erittäin todennäköisesti myös republikaanit

Kyllä. Olen ihan samaa mieltä. Mitä luulet: jos republikaanit kärähtäisivät housut kintuissa puolueen sääntöjen vastaisesta lokakampanjasta liian vasemmistolaista esivaaliehdokasta kohtaan, olisitteko te TosiFanin ja muiden hillbotien kanssa täällä kertomassa että eihän tuossa nyt ole mitään ihmeellisiä ? Rohkenen epäillä.
 

Tuamas

Jäsen
Et ole niihin Wikileaksin julkaisemiin sähköposteihin törmännyt missään?

Niin, lähinnä puoluejohdon suosimista, joka on nähdäkseni business as usual tuollaisessa tilanteessa.

Kyllä. Olen ihan samaa mieltä. Mitä luulet: jos republikaanit kärähtäisivät housut kintuissa puolueen sääntöjen vastaisesta lokakampanjasta liian vasemmistolaista esivaaliehdokasta kohtaan, olisitteko te TosiFanin ja muiden hillbotien kanssa täällä kertomassa että eihän tuossa nyt ole mitään ihmeellisiä ? Rohkenen epäillä.

Oliko pakko ihan hengiltä asti piestä se olkiukko?
 
Niin, lähinnä puoluejohdon suosimista, joka on nähdäkseni business as usual tuollaisessa tilanteessa.

Sinä näköjään tunnet puolueen säännöt paremmin kuin New York Timesin toimittaja. Liekö ko. toimittelijakin sellainen "hompanssi".

http://www.nytimes.com/2016/07/26/us/politics/dnc-wikileaks-emails-fundraising.html

Some of the emails revealed internal discussion by committee officials — obligated under party rules to remain neutral in the presidential primary — about how to discredit Senator Bernie Sanders of Vermont, enraging some of his supporters.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Sinä näköjään tunnet puolueen säännöt paremmin kuin New York Timesin toimittaja. Liekö ko. toimittelijakin sellainen "hompanssi".

http://www.nytimes.com/2016/07/26/us/politics/dnc-wikileaks-emails-fundraising.html

Some of the emails revealed internal discussion by committee officials — obligated under party rules to remain neutral in the presidential primary — about how to discredit Senator Bernie Sanders of Vermont, enraging some of his supporters.
Teille tämä saattaa tulla yllätyksenä mutta tuonkaltaista suhmurointia on tapahtunut kaikkialla ja aina. Nyt vain se pääsi julkisuuteen asti. Notorius H.R.C. tuskin osallistui asiaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös