Yhdysvaltain ex-presidentti Donald J. Trump

  • 3 440 529
  • 22 774

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
En nyt ihan ymmärrä vertaustasi, voinet sitä hieman minulle avata?

Et tietenkaan.

Ihmisten kehittamat laaketieteelliset metodit kanssaihmisten elaman pidentamiseksi ja elaman laadun parantamiseksi ovat sinun nakemyksesi mukaan luonnon vastaisia ja luonnon pitaisi antaa hoitaa nama ongelmatapaukset pois ilman muiden ihmisten asiaan puuttumista. Tassa tapauksessa vertasin kahta erilaista kasvainta jotka ihmisen kehoon usein muodostuvat ja useissa tapauksissa ihmiset eivat niita sinne halua.

Muutenkin ajattelusi on varsin pinnallista. Ulkoistat meidat ihmiset luonnosta, niin kuin me emme olisi osa sita. Me juuri olemme osa sita, ja jos me lahdemme korjaamaan esim. katastrofien jalkia tai rokottamaan ihmisia viruksia vastaan, meidan yrityksemme korjata tilanne kuuluu luontoon. Siina missa valkosolut elainten kehossa yrittavat estaa tautien leviamista ja korjaamaan vaurioita, ihminen tekee samaa planeetan mittakaavassa.

Et varmaan ymmarra tatakaan?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tämähän on ihan hyvä vastaus. Ongelma vaan on siinä, että se ei vastaa siihen alkuperäiseen kysymykseen. Eli miten tämän rajoittaa näiden naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta?
No nyt en ole seurannut keskustelua niin tarkkaan että osaisin vastata. Tulin vain ihmettelemään noita aika lapsellisia ihmettelyjä siitä miksi muka ghanalaisten abortteja pitäisi tukea. Mutta jos siis kysymys kuuluu että miten naisten aseman parantaminen (apukeinona abortit) rajoittaa naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta, niin ei kai mitenkään, en tosin ymmärrä kysymystä.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tämähän on ihan hyvä vastaus. Ongelma vaan on siinä, että se ei vastaa siihen alkuperäiseen kysymykseen. Eli miten tämän rajoittaa näiden naisten seksuaalista itsemääräämisoikeutta?

Mista sina tuollaisen kysymyksen keksit, ei kai taalla seksuaalisesta itsemaaraamisoikeudesta ole kysytty vaan turvallisista metodeista tehda abortteja.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Vaikea sanoa ovatko kaikki kysyjät ihan tosissaan, mutta kehitysmaiden naisten aseman parantaminen on ainoa keino miten maailma voi ehkä pelastua. Aborttien maksaminen on osa sitä, ja lähinnä ensiapua, vielä tärkeämpää olisi esimerkiksi naisten kouluttaminen.

Tama on niin itsestaanselvaa, ja silti niin helvetin vaikea joillekin vajokeille ymmartaa.

Ne ongelmat mitka naita nahkakuulia eniten piinaavat (musulmaani tulee ja raiskaa ja tappaa) johtuvat kuitenkin koulutuksen puutteesta ja uskonnon ylhaisesta asemasta ko. kulttuureissa. Mutta kun ei ymmarrykseen mahdu, etta muun maailman etuja palvelisi juuri noiden alueiden sekularisointi. Eika se tapahdu aseilla ja kovistelulla, vaan aaliomaisyyksien kouluttamisella pois ihmisten aivoista. Eika se ole mikaan nopea prosessi, mutta se on pakollinen prosessi. Siina hoidettaisiin itse sairautta, ei oireita.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Et tietenkaan.

Ihmisten kehittamat laaketieteelliset metodit kanssaihmisten elaman pidentamiseksi ja elaman laadun parantamiseksi ovat sinun nakemyksesi mukaan luonnon vastaisia ja luonnon pitaisi antaa hoitaa nama ongelmatapaukset pois ilman muiden ihmisten asiaan puuttumista. Tassa tapauksessa vertasin kahta erilaista kasvainta jotka ihmisen kehoon usein muodostuvat ja useissa tapauksissa ihmiset eivat niita sinne halua.

Muutenkin ajattelusi on varsin pinnallista. Ulkoistat meidat ihmiset luonnosta, niin kuin me emme olisi osa sita. Me juuri olemme osa sita, ja jos me lahdemme korjaamaan esim. katastrofien jalkia tai rokottamaan ihmisia viruksia vastaan, meidan yrityksemme korjata tilanne kuuluu luontoon. Siina missa valkosolut elainten kehossa yrittavat estaa tautien leviamista ja korjaamaan vaurioita, ihminen tekee samaa planeetan mittakaavassa.

Et varmaan ymmarra tatakaan?
Ymmärrän, mutta en ymmärrä tätä yhteneväisyyttä mitä nyt tässä maalailet. Meillä on maa millä on varaa maksaa sen kansalaisten sairaanhoidosta. On siis luonnollista että me käytämme maamme varoja sen kansalaisista huolehtimiseen. En nyt ihan ymmärrä miten se vertautuu siihen että meidän tai kenenkään muun pitäisi maksaa jonkun toisen maan kansalaisten ruokaa, juomaa, tai terveydenhuoltoa. Enkä minä ulkoista meitä luonnosta, minä ulkoistan meidän vastuumme muiden maiden kansalaisten terveydenhuollosta, koska se ei meille kuulu. Se on heidän oma asiansa.

Kuten aiemmin sanoin, minä pidän esim. rokotuksia meidän kannalta edullisina, koska sillä vältämme pandemioita. Sillä että hoidamme Ghanan abortteja, emme hoida pandemiaa, ellei ihmiskuntaa sellaiseksi kutsu.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ne ongelmat mitka naita nahkakuulia eniten piinaavat (musulmaani tulee ja raiskaa ja tappaa) johtuvat kuitenkin koulutuksen puutteesta ja uskonnon ylhaisesta asemasta ko. kulttuureissa. Mutta kun ei ymmarrykseen mahdu, etta muun maailman etuja palvelisi juuri noiden alueiden sekularisointi.

Yksi askel voisi olla myös suvaitsevaisten suvaitsevaisuus. Viestisi perustella haluat vaan terävöittää tätä vastakkainasettelua. Huutelet ymmärryksen perään mutta jotenkin tuntuu, että säkin tarvitset hieman ymmärrystä. Ja oikeastaan me kaikki tarvitsemme tätä. Ei kinaamalla saada mitään aikaan, bro.
 

Saxon-747

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chelsea
Tama on niin itsestaanselvaa, ja silti niin helvetin vaikea joillekin vajokeille ymmartaa.

Ne ongelmat mitka naita nahkakuulia eniten piinaavat (musulmaani tulee ja raiskaa ja tappaa) johtuvat kuitenkin koulutuksen puutteesta ja uskonnon ylhaisesta asemasta ko. kulttuureissa. Mutta kun ei ymmarrykseen mahdu, etta muun maailman etuja palvelisi juuri noiden alueiden sekularisointi. Eika se tapahdu aseilla ja kovistelulla, vaan aaliomaisyyksien kouluttamisella pois ihmisten aivoista. Eika se ole mikaan nopea prosessi, mutta se on pakollinen prosessi. Siina hoidettaisiin itse sairautta, ei oireita.

Tätä sekularisointia on nyt toteutettu tovi ja näyttää hyvin etenevän. Raqqa on varmasti se kruununjalokivi tässä projektissa... Diktatuuri vetoiset mutta melko sekulaarit libya ja syyriakan ei kelvannut vaan niitäkin piti vähän parantaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Yksi askel voisi olla myös suvaitsevaisten suvaitsevaisuus. Viestisi perustella haluat vaan terävöittää tätä vastakkainasettelua. Huutelet ymmärryksen perään mutta jotenkin tuntuu, että säkin tarvitset hieman ymmärrystä. Ja oikeastaan me kaikki tarvitsemme tätä. Ei kinaamalla saada mitään aikaan, bro.

Halveksunta on eri asia kuin suvaitsevaisuus.

Halveksun jarjen koyhyytta (tahan kuuluu aikuisialla mielikuvituskavereihin uskominen), mutta suvaitsen kylla sen etta ihmiset saavat kuvitella tykonansa mita tahansa kunhan eivat sitten silla mandaatilla vaikuta negatiivisesti muiden ihmisten elamaan (ajetaan rekalla ihmismereen, ammutaan kalashnikovilla ihmisia teatterissa koska on tulkittu etta sita joku olematon haluaisi, kerrotaan ihmisille etta jos tarvitset abortin niin tossa on sulle hyva henkari koska mun mielikuvituskaveri ei tykkaa jos siina avustetaan ammattimaisesti).

Jos ne mielikuvituskavereiden toiveet pysyvat ihan siella kokijan omassa kuupassa, niin siita vaan, jatkakaa samalla linjalla. Kylla minulla ymmarrysta tyhmemmille riittaa, tiedan hyvin miten ihmisia ehdollistetaan lapsuudesta asti uskomaan asioihin jotka eivat ole totta, mutta sita minun on vaikea ymmartaa etta aikuisialla ei sitten pysty tuosta taudista paranemaan vaikka maailma tarjoaa vastustamattoman vasta-argumentin sille kannalle.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Tätä sekularisointia on nyt toteutettu tovi ja näyttää hyvin etenevän. Raqqa on varmasti se kruununjalokivi tässä projektissa... Diktatuuri vetoiset mutta melko sekulaarit libya ja syyriakan ei kelvannut vaan niitäkin piti vähän parantaa.

Sinun mielestasi sekularismi on Raqqan ongelma?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Halveksunta on eri asia kuin suvaitsevaisuus.

Halveksun jarjen koyhyytta (tahan kuuluu aikuisialla mielikuvituskavereihin uskominen), mutta suvaitsen kylla sen etta ihmiset saavat kuvitella tykonansa mita tahansa kunhan eivat sitten silla mandaatilla vaikuta negatiivisesti muiden ihmisten elamaan (ajetaan rekalla ihmismereen, ammutaan kalashnikovilla ihmisia teatterissa koska on tulkittu etta sita joku olematon haluaisi, kerrotaan ihmisille etta jos tarvitset abortin niin tossa on sulle hyva henkari koska mun mielikuvituskaveri ei tykkaa jos siina avustetaan ammattimaisesti)..
Huomaatko miten itse harrastat asioiden vääristelyä ja suoranaista valehtelua? Eikö tämä aseta sanomasi hieman outoon valoon, kun pelkästään totuuden kirjoittamisella et saa aikaiseksi tarpeeksi jyrkkiä mielipiteitä, mitkä sitten jotenkin ajaisivat asiaasi ja vastapuolesi muuttuisi joksikin ihmishirviöksi "kuulapääksi", vai minkä muun hassunhauskan sanan nyt heille keksitkään.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Kuten aiemmin sanoin, minä pidän esim. rokotuksia meidän kannalta edullisina, koska sillä vältämme pandemioita. Sillä että hoidamme Ghanan abortteja, emme hoida pandemiaa, ellei ihmiskuntaa sellaiseksi kutsu.

Eli naet vain ne globaalit ongelmat ja korjaustavat jotka sopivat tamanhetkiseen ideologiaasi. Et nae korrelaatiota omaan elamasi laadun parantamiseen Ghanalaisten naisten aseman parantamisessa, vaeston kasvun jarkevoittamisessa, koulutuksen lisaamisessa.

Mina naen. Ei se ole edes kovin vaikea yhtalo. Jos siis ei mieti "mita ne voi tehda mun hyvaksi tanaan" vaan "miten me voidaan seuraavien satojen vuosien aikana parantaa ja jarkevoittaa ihmiskuntaa ja ymparistoa".

Jos halusi on (kuten minunkin) etta ihmiset vahenevissa maarin murhaisivat toisiaan kayttaen hopohopoa perusteena, siihen ei auta mikaan muu kuin hopohopon poistaminen. Eika sita voi vaatia vahempiosaisilta ja huonommin koulutetuilta jos ei itse ole siihen myos valmis. Jos haluat muiden luopuvan mielikuvituskavereistaan, niin silloin pitaisi nayttaa esimerkkia itse.

Se ei tule koskaan toimimaan etta sanotaan jollekin muulle etta lopetas nyt fantasioidesi lihallistaminen, jos itse aikoo edelleen pitaa kiinni jostain joulupukeista ja jumalista ja keijuista.
 

Jeffrey

Jäsen
Mista sina tuollaisen kysymyksen keksit, ei kai taalla seksuaalisesta itsemaaraamisoikeudesta ole kysytty vaan turvallisista metodeista tehda abortteja.

Nimimerkki @psychodad esitti tällaisen väitteen tuolla muutama sivu taaempana.

Eli toisin sanoen:

Yhdysvaltain hihhulivaesto (hullut uskikset) rahoittivat Trumpin kampanjaa helvetisti, ja tasta vastineeksi he halusivat kertoa heikompien maiden naisille etta mita saavat vitullaan tehda.

Lisäksi tällaista väitettä on esiintynyt myös erilaisissa medioissa muualla jatkoajan ulkopuolella. Itse ainakin näitä juttuja vähän alusta lukeneena oikeasti kuvittelin, että kyse olisi jostain muustakin kuin populistisesta valheesta.
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kun keskustellaan Suomeen tulleista pakolaisista, maahanmuuttokriitikoiden mielestä apu pitää antaa paikan päällä. Sitten kun keskustellaan paikan päällä annettavasta avusta, maahanmuuttokriitikot kyselevät, että miksi meidän se pitää maksaa. Jep jep.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Huomaatko miten itse harrastat asioiden vääristelyä ja suoranaista valehtelua? Eikö tämä aseta sanomasi hieman outoon valoon, kun pelkästään totuuden kirjoittamisella et saa aikaiseksi tarpeeksi jyrkkiä mielipiteitä, mitkä sitten jotenkin ajaisivat asiaasi ja vastapuolesi muuttuisi joksikin ihmishirviöksi "kuulapääksi", vai minkä muun hassunhauskan sanan nyt heille keksitkään.

Mista mina nyt valehtelin? Niin, jos ymmarsit tekstistani etta niille tarjotaan ilmaisia henkareita niin ehka sitten. Korjataan nyt sitten sen verran, eli ei niille tarjota edes sita henkarivahtoehtoa, mutta se on sitten se ainut vaihtoehto monissa paikoissa jos laakarin avustus otetaan pois.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kylla minulla ymmarrysta tyhmemmille riittaa, tiedan hyvin miten ihmisia ehdollistetaan lapsuudesta asti uskomaan asioihin jotka eivat ole totta, mutta sita minun on vaikea ymmartaa etta aikuisialla ei sitten pysty tuosta taudista paranemaan vaikka maailma tarjoaa vastustamattoman vasta-argumentin sille kannalle.

Kiitos. Hienoa, että ymmärrystä löytyy.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Nimimerkki @psychodad esitti tällaisen väitteen tuolla muutama sivu taaempana.



Lisäksi tällaista väitettä on esiintynyt myös erilaisissa medioissa muualla jatkoajan ulkopuolella. Itse ainakin näitä juttuja vähän alusta lukeneena oikeasti kuvittelin, että kyse olisi jostain muustakin kuin populistisesta valheesta.

Ah, eli sinun ongelmasi oli ettet vaan lukenut koko tekstia ja tuosta paattelit jotenkin etta kyse olisi seksuaalisesta itsemaaraamisoikeudesta, vaikka kyse on itsemaaraamisoikeudesta sen suhteen minkalaisia kasvustoja sita kroppaansa haluaa itamaan, tai lahinna siita etta monilla ihmisilla on niin heikko tilanne ettei heidan tapauksessaan ole mitaan jarkea luoda viela lisaa suita ruokittavaksi koska eivat sita pysty tarjoamaan.

Seksuualinen itsemaaraamisoikeus on aika kaukana tuosta. Se tarkoittaa sita etta ihminen saa itse paattaa harjoittaako seksia ja kenen kanssa. Siihenkin tietysti uskovaiset haluavat aina vaikuttaa, mutta tahan keskusteluun tuo ei kuulu.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä siis nimimerkki joka on täysin vakuuttunut siitä, että WTC-iskujen takana oli salaliitto, julistaa muiden tyhmyyttä ja hyväuskoisuutta ja nimittelee toisia vajakeiksi. Todellako? Sinänsä alleviivaa nykykeskustelun ongelmia kun kaikenmaailman "ajattelijat" ovat julistamassa eri mieltä olevat tyhmiksi heti lähtöhetkellä, vaikka se järjen valo ei omastakaan kupolista kovin kirkkaana loistaisi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eli naet vain ne globaalit ongelmat ja korjaustavat jotka sopivat tamanhetkiseen ideologiaasi. Et nae korrelaatiota omaan elamasi laadun parantamiseen Ghanalaisten naisten aseman parantamisessa, vaeston kasvun jarkevoittamisessa, koulutuksen lisaamisessa.

Mina naen. Ei se ole edes kovin vaikea yhtalo. Jos siis ei mieti "mita ne voi tehda mun hyvaksi tanaan" vaan "miten me voidaan seuraavien satojen vuosien aikana parantaa ja jarkevoittaa ihmiskuntaa ja ymparistoa".

Jos halusi on (kuten minunkin) etta ihmiset vahenevissa maarin murhaisivat toisiaan kayttaen hopohopoa perusteena, siihen ei auta mikaan muu kuin hopohopon poistaminen. Eika sita voi vaatia vahempiosaisilta ja huonommin koulutetuilta jos ei itse ole siihen myos valmis. Jos haluat muiden luopuvan mielikuvituskavereistaan, niin silloin pitaisi nayttaa esimerkkia itse.

Se ei tule koskaan toimimaan etta sanotaan jollekin muulle etta lopetas nyt fantasioidesi lihallistaminen, jos itse aikoo edelleen pitaa kiinni jostain joulupukeista ja jumalista ja keijuista.
Kyllä minä näen muitakin globaaleja ongelmia ja korjaustapoja. Minä en vain jaa sinun kanssasi mielipidettä siitä onko aborttien teko jonkun muun rahoilla korjaustapa mihinkään muuhun kuin siihen että on tungettu kyrpää pilluun ilman suojausta. Koulutuksella ei ole asian kanssa mitään tekemistä, koska tuota ovat pystyneet tekemään jo täysin kouluttamattomat luolamiehetkin, ainakin oletan näin koska me olemme täällä olemassa, jos siellä olisi nussittu napaa, niin tuskin sitten olisimme. Tämä päättylyketju ei toki ole täysin aukoton, mutta voinen silti olettaa sen pitävän paikkaansa. Ja se höpöhöpö ei tästä maailmasta poistu, valitettavasti. Enkä minä ole missään vaiheessa puhunut muutenkaan mitään uskonnoista.
Halveksun jarjen koyhyytta (tahan kuuluu aikuisialla mielikuvituskavereihin uskominen), mutta suvaitsen kylla sen etta ihmiset saavat kuvitella tykonansa mita tahansa kunhan eivat sitten silla mandaatilla vaikuta negatiivisesti muiden ihmisten elamaan (ajetaan rekalla ihmismereen, ammutaan kalashnikovilla ihmisia teatterissa koska on tulkittu etta sita joku olematon haluaisi, kerrotaan ihmisille etta jos tarvitset abortin niin tossa on sulle hyva henkari koska mun mielikuvituskaveri ei tykkaa jos siina avustetaan ammattimaisesti).
Mista mina nyt valehtelin? Niin, jos ymmarsit tekstistani etta niille tarjotaan ilmaisia henkareita niin ehka sitten. Korjataan nyt sitten sen verran, eli ei niille tarjota edes sita henkarivahtoehtoa, mutta se on sitten se ainut vaihtoehto monissa paikoissa jos laakarin avustus otetaan pois.
boldaukset minun. Ja mielestäsi tämä ei ole valehtelua? Että se on amerikkalaisen veronmaksajan vika, että joku on Ghanassa hommautunut raskaaksi ja ei sitä lasta haluakkaan ja että muka siellä sitten joku väittää sille naiselle, että koska jumala, niin ota henkari? Täyttä paskaa tuossa suollat. Tällä retoriikalla ja argumentoinnilla sitten yrität ajaa asiaasi ja vieläpä vertaat tätä väkijoukkoon ajamiseen. Vahvaa suorittamista.

Kyllä minä kannatan mm. koulujen rakentamista köyhiin maihin ja kannattaisin vieläpä länsimaisten opettajien palkkaammista sinne opettamaan. Sillä ei ole silti mitään tekemistä sen kanssa, että onko se veronmaksajien asia maksaa muiden maiden kuluja, siitä kun olen hyvinkin toista mieltä. Jopa noiden koulujen ja opettajien osalta. Ne maksaa keitä asiat kiinnostaa ja joilla on halua itselle hyvää omaatuntoa ostaa, veronmaksajilta kerätään rahaa sen oman maan tarkoituksiin, ei muiden maiden.

Luonnonkatastrofit yms. ovat asia erikseen ja niitä varten meillä on toimiva systeemi. Sen jälkeen tuuppastaan selkään ja taputetaan olkapäälle sen oman infran palauttamiseksi, mutta kyllä sen toiminnan pitää lähteä niissä köyhissä maissa niistä asukkaista itsestään, me ei vain voida, eikä meidän kuulu mennä sinne ja alkaa ottamaan heiltä pois sitä vastuuta omasta maastaan ja terveydestään, se on heidän oma asiansa. Sillä miten tässä on vuosikymmeniä toimittu on vain heikennetty tätä koko touhua, mutta se ei enää ole tämän ketjun asiaa.
 

psychodad

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hal Gill
Täällä siis nimimerkki joka on täysin vakuuttunut siitä, että WTC-iskujen takana oli salaliitto, julistaa muiden tyhmyyttä ja hyväuskoisuutta ja nimittelee toisia vajakeiksi. Todellako? Sinänsä alleviivaa nykykeskustelun ongelmia kun kaikenmaailman "ajattelijat" ovat julistamassa eri mieltä olevat tyhmiksi heti lähtöhetkellä, vaikka se järjen valo ei omastakaan kupolista kovin kirkkaana loistaisi.

Mina vaadin aina asioista todisteita, ja silla tavalla sitten voin kertoa onko asiassa mitaan peraa vai ei.

Jumalasta ei ole minkaanlaista nayttoa. WTC:n rajahdepurusta taas on valtavasti ihan konkreettista nayttoa. Se etta sina et ymmarra todisteita, tai todistetaakkaa, ei millaan tavalla heikenna minun argumenttiani.

Mina olen kayttanyt varmaan tuhansia tunteja ihan fyysisten todisteiden tutkimiseen, ja niiden kertaamiseen WTC ketjussa. Siella on siis tarjolla ihan kiistatonta nayttoa josta voidaan edelleen ottaa era, jos herraa vaan kiinnostaa. Mutta vie se keskustelu oikeaan ketjuun ja kyseenalaista vaitteeni siella, ettei tarvitse tassa ketjussa alkaa jauhamaan asiasta joka ei millaan tavalla tahan ketjuun kuulu.

Jumalista on jauhettu tuhansia vuosia ympari maapalloa ja naytot ovat edelleen luokkaa "katso lapsen hymya tai auringonlaskua ja tulkitse itse".

Ongelma WTC tapauksessa ja Jumala tapauksessa on se etta mina EN usko taikuuteen, ja vastapuoli taas uskoo.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Niin siis Trump käynnistää tutkimuksen vaalivilppiepäilyistä, jotka koskevat kahdessa osavaltiossa onnistuneesti äänestäneitä, laittomasti äänestäneistä, sekä jo kuolleita henkilöitä jotka ovat äänensä vaaleissa antaneet. Tämän tutkimuksen pohjalta on tarkoitus parantaa amerikkalaista äänestyskäytäntöä.

On tosiaan niin penteleen epädemokraattista ja neuvostoliittolaista toimintaa, siis nämä viestit ja tämänkaltainen uutisointi.

Jos Trump on huolissaan amerikkalaisesta äänestyskäytännöstä, hänen ei kannattaisi julistaa asioita etukäteen varmoina kuten nyt on tehnyt. Varsinkin kun otetaan huomioon, ettei hän ole kaikkein uskottavin taho nostamaan aihetta framille. Sinällään tutkimus voi ollakin paikallaan.


Kyllähän tuossa on helppo havaita yhdenmukaisuuksia myös kommunismin jälkeiseen Venäjään. Täysin faktojen sitomatta voidaan toistaa jotain väitettä vasta-argumentit täysin sivuuttaen. Trumpin kohdalla tuo taitaa olla jopa melko sofistikoitunutta ja perustua osin melkoiseen data-analyysiin: yritetään sanoa mitä kohde-yleisö haluaa kuulla. Tämä menee ohi monelta sellaiselta, jotka kokevat mielekkäämmäksi taivastella miten tyhmä Trump on.

Kun keskustellaan Suomeen tulleista pakolaisista, maahanmuuttokriitikoiden mielestä apu pitää antaa paikan päällä. Sitten kun keskustellaan paikan päällä annettavasta avusta, maahanmuuttokriitikot kyselevät, että miksi meidän se pitää maksaa. Jep jep.

Logiikan nimissä kannattaa kuitenkin erottaa kotimaiset maahanmuuttokriitikot yhdysvaltalaisista veronmaksajista. Näiden kahden ryhmän erikseen esittämät mielipiteet kun eivät nähdäkseni sido toista ryhmää.
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mina vaadin aina asioista todisteita, ja silla tavalla sitten voin kertoa onko asiassa mitaan peraa vai ei.

Jumalasta ei ole minkaanlaista nayttoa. WTC:n rajahdepurusta taas on valtavasti ihan konkreettista nayttoa. Se etta sina et ymmarra todisteita, tai todistetaakkaa, ei millaan tavalla heikenna minun argumenttiani.

Mina olen kayttanyt varmaan tuhansia tunteja ihan fyysisten todisteiden tutkimiseen, ja niiden kertaamiseen WTC ketjussa. Siella on siis tarjolla ihan kiistatonta nayttoa josta voidaan edelleen ottaa era, jos herraa vaan kiinnostaa. Mutta vie se keskustelu oikeaan ketjuun ja kyseenalaista vaitteeni siella, ettei tarvitse tassa ketjussa alkaa jauhamaan asiasta joka ei millaan tavalla tahan ketjuun kuulu.

Jumalista on jauhettu tuhansia vuosia ympari maapalloa ja naytot ovat edelleen luokkaa "katso lapsen hymya tai auringonlaskua ja tulkitse itse".

Ongelma WTC tapauksessa ja Jumala tapauksessa on se etta mina EN usko taikuuteen, ja vastapuoli taas uskoo.

Luulen, että ymmärrän todistustaakkaa ihan siinä missä sinäkin. Lisäksi en väitä etteikö "salaliittoja" yms. hämäriä hommia olisi (ei olisi maailmanhistorian ensimmäinen false flag), mutta sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa että olet langennut vahvistusharhaan ja todistellut itsellesi että WTC-case oli salaliitto, koska niin haluat uskoa. Kyllä sitä jumalankin olemassaolosta alkaa kaikenlaisia "todisteita" nähdä, jos on valmiiksi hyvin halukas uskomaan. Ymmärtäisin jonkunlaisen neutraalin kannan, mutta se että puhut "kiistattomista todisteista" osoittaa kyseessä olevan sinulle ihan uskontoon verrannollinen kuvitelma.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Kyllähän tuossa on helppo havaita yhdenmukaisuuksia myös kommunismin jälkeiseen Venäjään. Täysin faktojen sitomatta voidaan toistaa jotain väitettä vasta-argumentit täysin sivuuttaen. Trumpin kohdalla tuo taitaa olla jopa melko sofistikoitunutta ja perustua osin melkoiseen data-analyysiin: yritetään sanoa mitä kohde-yleisö haluaa kuulla. Tämä menee ohi monelta sellaiselta, jotka kokevat mielekkäämmäksi taivastella miten tyhmä Trump on.
.

Toisaalta, nyt on tullut esiin (väitetysti Trumpin lähipiiristä) myös sitä näkemystä että tuo Spicerin naurettava lehdistötilaisuus ei ollutkaan minkään laskelmoidun strategian seurausta, vaan The Donald oli televisiota katsottuaan suuttunut raporteista jotka koskivat virkaanastujaisseremoinioiden yleisömäärää ja vaatinut Spiceriä "tekemään jotain äkkiä" tuolle asialle.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Mina vaadin aina asioista todisteita, ja silla tavalla sitten voin kertoa onko asiassa mitaan peraa vai ei.

Jumalasta ei ole minkaanlaista nayttoa.

Ei ole Jumalasta näyttöä mutta uskonnon perusteella vannotaan valoja (jenkkien pressa) ja tehdään kovia päätöksiä. Sä olet tässä oravanpyörässä mukana vaikka tahtomattasi. Vaadi niitä todisteja vaikkapa omalta mahdolliselta maailman johtajalta. Kuka se sun mielestä usassa on? Ai kaksinaismoralismia...se säkin olet vaikka et halua. Got a point?
 

BigRedCat

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toisaalta, nyt on tullut esiin (väitetysti Trumpin lähipiiristä) myös sitä näkemystä että tuo Spicerin naurettava lehdistötilaisuus ei ollutkaan minkään laskelmoidun strategian seurausta, vaan The Donald oli televisiota katsottuaan suuttunut raporteista jotka koskivat virkaanastujaisseremoinioiden yleisömäärää ja vaatinut Spiceriä "tekemään jotain äkkiä" tuolle asialle.

Juu, siis en tarkoita ottaa kantaa yksittäistapaukseen vaan yleensä Trumpin viestintästrategiaan. Mainintaa aiheesta ainakin täällä:

How statistics lost their power – and why we should fear what comes next | William Davies | Politics | The Guardian

Figures close to Donald Trump, such as his chief strategist Steve Bannon and the Silicon Valley billionaire Peter Thiel, are closely acquainted with cutting-edge data analytics techniques, via companies such as Cambridge Analytica, on whose board Bannon sits. During the presidential election campaign, Cambridge Analytica drew on various data sources to develop psychological profiles of millions of Americans, which it then used to help Trump target voters with tailored messaging.

This ability to develop and refine psychological insights across large populations is one of the most innovative and controversial features of the new data analysis. As techniques of “sentiment analysis”, which detect the mood of large numbers of people by tracking indicators such as word usage on social media, become incorporated into political campaigns, the emotional allure of figures such as Trump will become amenable to scientific scrutiny. In a world where the political feelings of the general public are becoming this traceable, who needs pollsters?


Mutta en tosiaan ajattele että Trump on kaiken kylmästi laskelmoiva supertietokone, joka ei sorru turhamaisuuteen tai muihin virheisiin kuin tarkoituksella. Kuitenkin yhtälailla naiivia olisi ajatella täysin päinvastoin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös