XBOX360: NHL13 GM CONNECTED JATKOAIKA WARRIORS

  • 44 478
  • 710

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
En myönnä puuroja, mutta selvä jatketaan huomenna jossain vaiheessa samasta tilanteesta. Hieman kyllä vaan vituttaa, että kesken pelin häippästää kun itsellä hyvä meno päällä, mutta menkööt tämän kerran jo valmiiksi raivostuneisuuden takia...

En tiedä oliko se ensimmäinen tahaton vai tahallinen ja toista en tosiaan päässyt katsomaan uusintana, vaikka se ensisilmäykseltä sellaiselta vaikutti.

En tokikaan pidä toimintaan esimerkillisenä, mutta siinä vaiheessa oli vaihtoehtoina kapulan lentäminen telkkariin tai laittaminen kiukaalle (jolloin olisit pelannut seisovaa vastaan), kuitenkin näin paremmaksi, että jatketaan kunnolla matsi loppuun jossain vaiheessa.
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Nyt on kyllä pakko tulla avautumaan. Tämä ei kohdistu keneenkään pelaajaan henkilökohtaisesti.

Pelityyli on tämä: haetaan joka aloituksesta tasuria. Tullaan alueelle lauotaan patjoihin ja tehdään maali riparista. Tätä harrastavat muutamat pelaajat koko 60 min. Tiedän, että ei ole kiellettyä mutta se on suunnattoman ärsyttävää.

Seuraavan kerran, kun kohtaan vastaavan pelaajan:
VAIHTOEHTO 1: Lähden menemään ja jätän liigan.
VAIHTOEHTO 2 Teen puuroveivipaskamaaleja ja pelkkiä ripari maaleja sekä otan aloituksista pelkkiä tasureita.

Edes puuroveivipaskamaalit eivät ärsytä niin paljon, kun riparin hakijat/kulmassa pyörijät.

Pakko kysyä, nautitteko tästä pelityylistä?

Oli ensimmäinen avautumiseni NHL 13 pelisarjaa koskien.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Nyt on kyllä pakko tulla avautumaan. Tämä ei kohdistu keneenkään pelaajaan henkilökohtaisesti.

Pelityyli on tämä: haetaan joka aloituksesta tasuria. Tullaan alueelle lauotaan patjoihin ja tehdään maali riparista. Tätä harrastavat muutamat pelaajat koko 60 min. Tiedän, että ei ole kiellettyä mutta se on suunnattoman ärsyttävää.

Seuraavan kerran, kun kohtaan vastaavan pelaajan:
VAIHTOEHTO 1: Lähden menemään ja jätän liigan.
VAIHTOEHTO 2 Teen puuroveivipaskamaaleja ja pelkkiä ripari maaleja sekä otan aloituksista pelkkiä tasureita.

Edes puuroveivipaskamaalit eivät ärsytä niin paljon, kun riparin hakijat/kulmassa pyörijät.

Pakko kysyä, nautitteko tästä pelityylistä?

Oli ensimmäinen avautumiseni NHL 13 pelisarjaa koskien.

Itse en näe tasurialoituksissa ongelmaa, jos niitä ei spämmätä jollain yli 85 aloittajalla koko aika tai sitten sännätä suoraan läpiajoon. Kuitenkin se on yksi osa tuota aloitusten "minipeliä". Tasurialoituksethan voittaa pääosin kämmenaloituksilla.

Muuten tietenkin yhden helpon maalikikan jatkuva spämmääminen on aina perseestä. Oli se sitten etukulmaharhautus, puuroveivi tms.

En kuitenkaan ole nyt varma mitä tuolla "kulmassa pyörimisellä" tarkoitetaan? Itse nimittäin olen saanut "syytöksiä" kerran toisessa liigassa siitä. Siis tarkoitetaanko sillä ihan vain hyökkäysalueen kiekonhallintaan perustuvaa pelityyliä (yleensä sitä tilaa meinat kulmissa/laitojen lähellä enemmän on) vai mitä ihmettä?

Muutenhan tässä pelissä on tässä vaiheessa se suurin suuri ongelma, että tietyissä tilanteissa "kannattaa" tehdä tiettyjä ratkaisuja. Itse olen pikkuhiljaa oppinut sen ihan "lihasmuistiin", että tässä pelissä ei monessakaan tilanteessa pidä pelata autenttisesti intuition avulla. Ja se on varsinkin maalintekoa tehostanut paljon. Paskaa, mutta minkäs teet.
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se ei ole ongelma, jos välillä hakee tasuria mutta, jos niitä hakee koko 60 min niin se alkoo jo hieman nyppiä. Eli homman juoni tarkemmin selitettynä:
1. Tasuri aloitus
2. Kiekko laiturille
4. Noin ringetteviivan kohdalta matala laukaus patjoihin (alas)
5.Takatolpalta rip(uli)ari maali, jos ei mene uudelleen ringetteviivalle ampumaan (tätä tarkoitin kulmassa pyörimisellä)
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Se ei ole ongelma, jos välillä hakee tasuria mutta, jos niitä hakee koko 60 min niin se alkoo jo hieman nyppiä. Eli homman juoni tarkemmin selitettynä:
1. Tasuri aloitus
2. Kiekko laiturille
4. Noin ringetteviivan kohdalta matala laukaus patjoihin (alas)
5.Takatolpalta rip(uli)ari maali, jos ei mene uudelleen ringetteviivalle ampumaan (tätä tarkoitin kulmassa pyörimisellä)

Okei. No tuollainen on kyllä todella rasittavaa. Playoffeissa itselleni teki täysin koko aika tuollaista entinen Coloradon manageri, mutta muuten en ole havainnut tuota.

Kannattaa pistää tuollaista tekevälle ihan suoraan viestiä asiasta, koska se nyt ei ole kenenkään etu, että tuollaista pelitapaa ilmenee laajemmin.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Ei tuollaista pelityyliä tarvitse tässä liigassa katsella. Yleensä suora palaute livessä auttaa asiaan ja tilanne korjaantuu.

Taklaustyyny voisi laittaa valintansa mukaan joko julkisesti tai yksityisviestillä mulle managerin nimen tiedoksi. Jos mulle ilmestyy useampi kuin yksi valitus ko. managerista, niin se on ensimmäinen ja viimeinen varoitus, ja seuraavasta kerrasta pihalle liigasta.
 

Villemix

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Penguins
LA Kings jää vapaaksi, poistun liigasta tänään klo 13. Itelle ei missään vaiheessa tullut sellaista ns. tunnesidettä joukkueeseen ja homma on mennyt kohdallani mauttomaksi puurtamiseksi. Kun alkukausi ei alkanut voitokkaasti, vaan tappioita tuli toinen toisensa jälkeen, ratkaisu oli helpohko tehdä. Aikaa itselläni oli tähän liigaan, mutta tuo JA#2 liiga vie voiton - selkeästi. Jotenkin pelaaminen ja vastustajat tavallaan tutumpia ja mukavempia, en tiedä.

Joukkue ei ole kokonaan raiskattu, puolustus timanttinen ja maalinsuulla Quick edelleen hommia hoitamassa. Hyökkäys - no, voisi se parempikin olla..
 

Taklaustyyny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ruvennut yleisestikin vituttamaan koko NHL 13:n yksin peluu, kun se on pelkkien bugimaalien hakemista. AI ohjailee pelaajia miten sattuu. Kovat ja tarkat laukaukset maalivahdit liimaavat, kun taas heitot siniseltä torjutaan eteen ja pakki katselee vieressä, kun vastustajan hyökkääjä lyö limpun tyhjään reppuun, maalivahdin ollessa noin kaksi metriä väärin sijoittunut. Käsittämätöntä KURAA. Saako edes slidereita säätämällä tästä pelistä yhtään realistisempaa?
Voiko GMC-liigoissa säätää slidereita?

Ainut edes vähän jääkiekko muistuttava pelimuoto tässä EA:n tekeleessä on EASHL 6 vs. 6.

KIITOS, OLEN PUHUNUT.
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Buffalo olis paikanpäällä.

Pelaamatta Columbus, Ottawa, Boston ja San Jose.

GAME ON!
 

Heko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Maple Leafs
Kiitos Dissonanssille vaan pelistä! Vittu! 2-0 mun johto toisen erän alkuun niin kaveri häippäsee vaan menemään.

KAIKKI managerit KUITTAAVAT TÄMÄN AVAUSVIESTIN XBOX LIVEN puolella minulle (GT:rankku41) LUETUKSI JA YMMÄRRETYKSI. Saa kysyä jos joku kohta on epäselvä...

– Peleistä ei lähdetä kesken ottelun, vaan pelit pelataan aina loppuun asti, oli kyse sitten ihmismanagerista tai bottijoukkueesta. Keskeyttämis-% seurataan, joten rikkeistä tulee ANKARAT pelikiellot parhaalla pelaajalle / pelaajille. Jos kuitenkin Internet katkeaa kesken ottelun, siitä ilmoitetaan vastustajalla välittömästi liveviestillä. Jos Internet katkeaa bottijoukkuetta vastaan, netin katkeamisesta raportoidaan tänne palstalla tai minulle livessä (GT: rankku41).

Säännöt tiedossa > tahallinen ja tarkoituksellinen sääntörikkomus > penaltia.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Säännöt tiedossa > tahallinen ja tarkoituksellinen sääntörikkomus > penaltia.

Minkäänlaista pelillistä tai muutakaan etua en tuossa saavuttanut. Rangaistuksia saa toki ehdottaa, mutta huomioida odotan toki, että rangaistuksia ei ole jaettu selvistä ja videoiduista puuroista tai tasurispämmeistä, joilla on selvä pelillinen vaikutus. Minkä lisäksi ilmotin vastustajalle välittömästi. Tältä osin odotan johdonmukaisuutta. Itse olen luonnollisesti jäävi asiassa.
 

Kiekkomies_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Los Angeles Kings
Minkäänlaista pelillistä tai muutakaan etua en tuossa saavuttanut. Rangaistuksia saa toki ehdottaa, mutta huomioida odotan toki, että rangaistuksia ei ole jaettu selvistä ja videoiduista puuroista tai tasurispämmeistä, joilla on selvä pelillinen vaikutus. Minkä lisäksi ilmotin vastustajalle välittömästi. Tältä osin odotan johdonmukaisuutta. Itse olen luonnollisesti jäävi asiassa.

Onhan tuossa selkeä etu sulle. Jos olisit tehnyt kuten kuuluu, niin vastustaja olisi saanut kaksi pistettä. Eli olisit tehnyt sääntöjen mukaan: "Jos ei pää kestä pelata, jätä ohjain pöydälle ja juokse metsään itkemään".

Nyt kun pelaatte uudestaan, sinulla on selkeä hyöty. Olet aivan eri mielentilassa liikenteessa ja kahden maalin takaa voi nousta vielä taistelemaan pisteistä. Lisäksi vastustajan pelihuumori on vaihtunut vitutukseen.

Jos ne kaksi maalia on nyt ollut puuroja, niin siltin ottelu kuuluu pelata loppuun asti ja haukkua vastustaja täällä. Tai lähettää kesken pelin viestiä.

Koska tälläistä ei ole koskaan tapahtunut (poistuu manageria vastaan pelistä) niin nyt täytyy luoda joku linja tämän tyyppiselle rangaistukselle. Mun mielestä rike ei ole niin paha kuin poistua konetta vastaan (koska se menee jo huonon mauan mukaisesti), joten joku muutama peli pelikieltoa jollekkin pelaajalle/pelaajille. Pitäisikö noi penaltyt jakaa suoraan maalivahdille? Se koventaisi sitä rangaistusta.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Onhan tuossa selkeä etu sulle. Jos olisit tehnyt kuten kuuluu, niin vastustaja olisi saanut kaksi pistettä. Eli olisit tehnyt sääntöjen mukaan: "Jos ei pää kestä pelata, jätä ohjain pöydälle ja juokse metsään itkemään".

Nyt kun pelaatte uudestaan, sinulla on selkeä hyöty. Olet aivan eri mielentilassa liikenteessa ja kahden maalin takaa voi nousta vielä taistelemaan pisteistä. Lisäksi vastustajan pelihuumori on vaihtunut vitutukseen.

Jos ne kaksi maalia on nyt ollut puuroja, niin siltin ottelu kuuluu pelata loppuun asti ja haukkua vastustaja täällä. Tai lähettää kesken pelin viestiä.

Koska tälläistä ei ole koskaan tapahtunut (poistuu manageria vastaan pelistä) niin nyt täytyy luoda joku linja tämän tyyppiselle rangaistukselle. Mun mielestä rike ei ole niin paha kuin poistua konetta vastaan (koska se menee jo huonon mauan mukaisesti), joten joku muutama peli pelikieltoa jollekkin pelaajalle/pelaajille. Pitäisikö noi penaltyt jakaa suoraan maalivahdille? Se koventaisi sitä rangaistusta.

Reps. Aika keittiöpsykologi-meininkiä. Tulen aivan varmasti jatkossakin poistumaan pelistä, jos vastustaja on yhtä vittumainen ( esim.vetelee puuroja sekä kattoo joka saatanan uusinnan moneen kertaan eikä voi painaa sitä Y-nappia pelikatkoilla. Huolimatta siitä, että sitä nyt ei erikseen ole kielletty).

Onhan noita poistumisia ollut moniakin, mutta ei niistä koskaan rangaistuksia ole annettu. Jos haluat, niin voin kyllä etsiä viestejä jostakin. Mutta mahdollisen linjanmuutoksen jälkeen oletan, että jokaisesta puurosta tms. tulee penalttia. Ne meinat nostavat vitutuskäyrää ja antavat vastustajalle "psykologisen edgen".
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Kuulostaa hienolta, pistäppä ensi kerralla niitä videoita.

Lapsellista kiukuttelua tollanen.

Olen kyllä laittanut videoita aika saamarin monta kertaa erilaisista asioista. Juuri sen takia, että homma ei mene vain juupas-eipäs-inttämiseksi.

Lapsellisesta itkusta en tiedä, mutta itseäni vain huvittaa, että "yllättäen" täällä ovat penalttia vaatimassa sellaiset nimimerkit, joiden kanssa on kerran jos toisenkin saanut vääntää asioista. Perusteetkin ovat aika mielenkiintoisia.

Kuten totesin, niin asiasta on hyvä keskustella, mutta esim. Hekon osalta huvittaa, että mitään tarkempaa perustelua ei tullut. En tosin ole tällaisesta "ajojahdista" ollenkaan yllättynyt, kun muissa keskusteluissa sen verran siipeensä saanut. Taas toisen nimimerkin kanssa en kyllä enään haluasi hiemankaan monimutkaisemmasta asiasta keskustella, koska viestejä ei silloin ymmärretä enää lukea.

Kovalchuk-kauppa-vääntö oli tätä samaa jatkumoa. Jännä nähdä, kauan ja minkä verran katkeruutta piisaa. :)
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pitäisikö noi penaltyt jakaa suoraan maalivahdille? Se koventaisi sitä rangaistusta.

En todellakaan tiedä, miksi pitäisi näin tehdä, mutta tämä sopii itselleni vallan hyvin.

Voitte määritellä tarkemmat puitteet rangaistuksen perusteille, mutta voin pitää Nabokovin penkillä seuraavasta 2 pelistä.

Onhan tuo hieman huvittavaa, että ensin todetaan rikkeen olleen vähäisempi, mutta sitten perustellaan omaa ehdotusta "kovemmalla vaikutuksella".

Anyway, Nabokov istuu nyt tässä jaksossa kaksi matsia. Jos siihen päälle halutaan jotain rangaistusta, niin sitten tosiaan määritelkää tarkemmat puitteet niin niitä noudatetaan.
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Pelattiin nyt sit matsi loppuun, jatkettiin toisesta erästä 2-0 tilanteesta mihin viimeeksi jäätiin. 4-1 voitto lopulta mulle ja nyt kaikki meni varmaan ihan ok? Ainakin omasta mielestäni kaikki sujui ongelmitta.
 

Dissonanssi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Moderaattorit
Pelattiin nyt sit matsi loppuun, jatkettiin toisesta erästä 2-0 tilanteesta mihin viimeeksi jäätiin. 4-1 voitto lopulta mulle ja nyt kaikki meni varmaan ihan ok? Ainakin omasta mielestäni kaikki sujui ongelmitta.

Joo ei mitään. Mitä nyt Bernier taas seiso päällänsä ja Nabby oli vanha paska ittensä. Tosin viimenen maali menee omaan piikkiin, kun otin moken haltuun vaikka et olis kerenny edes läpiajoon siinä.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Rangaistukseksi ehdotan kahden ottelun pelikieltoa parhaalle San Josen pistemiehelle, joka astuu voimaan ensi jakson alussa. Näin ollen se olisi linjassa edellisiin rangaistuksiin. Miltä vaikuttaa?

Lisäksi viime kaudella oli puhetta maalivahtien peluutuksesta, joten miten olisi tälläinen sääntö:
"Maalivahti saa runkosarjassa pelata maksimissaan 74 ottelua. Jos menee yli, niin kyseinen maalivahti on pelikiellossa playoffien 1. Kierroksella."

Saataisiin realistisuutta maalivahtien peluutukseen tällä säännöllä. Mitäs mieltä porukka on tästä?
 

paki77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rangaistukseksi ehdotan kahden ottelun pelikieltoa parhaalle San Josen pistemiehelle, joka astuu voimaan ensi jakson alussa. Näin ollen se olisi linjassa edellisiin rangaistuksiin. Miltä vaikuttaa?

Lisäksi viime kaudella oli puhetta maalivahtien peluutuksesta, joten miten olisi tälläinen sääntö:
"Maalivahti saa runkosarjassa pelata maksimissaan 74 ottelua. Jos menee yli, niin kyseinen maalivahti on pelikiellossa playoffien 1. Kierroksella."

Saataisiin realistisuutta maalivahtien peluutukseen tällä säännöllä. Mitäs mieltä porukka on tästä?

Ehdottomasti vastaan. Ainoa oikea aika ehdottaa tälläisiä sääntöjä on ennen offseasonia.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Ehdottomasti vastaan. Ainoa oikea aika ehdottaa tälläisiä sääntöjä on ennen offseasonia.
Asiasta oli siis jo puhetta viime kaudella, että sellainen sääntö tulisi. Tässä on kuitenkin n. 60 ottelua jäljellä, joten peluutus on helppo vielä tasapainottaa fiksusti. Itsellänikin vasta 1 ottelu 2. Veskarilla.
 

Unlucky

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Washington Capitals
Äänestys maalivahtien peluutuksesta

Sääntöehdotus:
Maalivahti saa pelata max. 74 ottelua runkosarjassa. Jos menee yli, Maalivahti on pelikiellossa playoffien 1. Kierroksella.

Puolesta:
Unlucky (PHX)
Jaksaja (PHI)
Kiekkomies_ (MTL)
Walkin (DAL)
spädäri (CHI)
PaltryComic (NAS)
Jabbbe (Ana)Jep55s (STL)
Julli23 (DET)
Jontigga (FLO)
Vastaan:
paki77 (NYI)
Nume (BOS)
Fifi93 (TOR)

Päivittelen tätä viestiä aina kun ääniä tulee. Ne joilla ei ole tunnuksia jatkoaikaan, voi laittaa ääneensä Xbox liven puolella. 15 ääntä riittää sääntömuutokseen. Äänensä saa tuoda myös nimettömänä, jos niin erikseen vaatii.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös