www.ruutu.fi – lätkä/urheilufanin unelma?

  • 1 596 271
  • 6 774

chubster

Jäsen
Tein sinisilmäisenä ja hyväuskoisena 12kk määräaikaisen sopimuksen. Itsellä Ruudun kanssa hommat alkoi hienosti ja olin aidosti tyytyväinen. Sitten alkoi urhomainen perseily.

Kirjoitin valituksia ja vaadin määräaikaisuuteni purettava, vedoten kuluttujansuojaan ja siihen, että minulle myyty tuote ei vastaa sitä, mitä sen piti olla.
Vastaukseksi sain paskanjauhantaa, 1 päivän LISÄÄ sopimukseni perään hyvityksenä ja selostuksen siitä kuinka sopimusehdoissa on mainittu, ettei määräaikaisuutta pureta.

Purin hammasta ja harmittelin.

Sitten paska lensi tuulettimeen jälleen. Kirjoitin toisen valituksen jatkuvista ongelmista ja sanoin ottavani henkilökohtaiseksi tehtäväkseni sen, että määräaikaisuuteni puretaan pykälistä ja sopimuksista huolimatta. Minua laskutetaan jostain mikä ei vastaa luvattua tuotetta ja se ei minulle käy. Lupasin olla yhteydessä jokaiseen mahdolliseen tahoon, joka auttaisi purun kanssa. Mainitsin erityisesti, että en tahdo ainuttakaan päivää LISÄÄ hyvityksiä vaan ainoastaan sopimuksen purun.
Sain tänään vastauksen, jossa mainittiin, että määräaikainen sopimukseni on purettu ja loppuu kuluvan jakson loppuessa 11.11.2013.

Olen tyytyväinen. Kiitos.
 
Sitten paska lensi tuulettimeen jälleen. Kirjoitin toisen valituksen jatkuvista ongelmista ja sanoin ottavani henkilökohtaiseksi tehtäväkseni sen, että määräaikaisuuteni puretaan pykälistä ja sopimuksista huolimatta. Minua laskutetaan jostain mikä ei vastaa luvattua tuotetta ja se ei minulle käy. Lupasin olla yhteydessä jokaiseen mahdolliseen tahoon, joka auttaisi purun kanssa. Mainitsin erityisesti, että en tahdo ainuttakaan päivää LISÄÄ hyvityksiä vaan ainoastaan sopimuksen purun.
Sain tänään vastauksen, jossa mainittiin, että määräaikainen sopimukseni on purettu ja loppuu kuluvan jakson loppuessa 11.11.2013.

Olen tyytyväinen. Kiitos.
OHOH. My hero. ;) Jos tämä pitää paikkansa, fraasiasi lainaten, niin kakkaa tosiaan tulee lentämään tuulettimeen. Nelonen varmasti tietää, että padot aukeaa KUN tieto alkaa levitä tästä toimenpiteestä.

Ehkä nyt nelonen rupeaa panostamaan hommaansa.

Tuosta Iltalehden jutusta:
tilannetta käsitellään maanantaina tarkemmin. Silloin myös päätetään, millaisia ovat pettyneiden, maksavien asiakkaiden hyvitykset.
Ehkä silloin saa vastauksia muutkin.

Kiitos kaikille jotka ovat lehdistöön ottaneet yhteyttä!
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Tuo olisi mielenkiintoista tietää että mitä hyvityksiä tarvitsee ottaa vastaan jos haluaa vaikkapa rahat takaisin? Jos haluan katsoa Tamperelaisen kaverini kanssa tuon tuplaviikonlopun, niin sitä ei luonnollisesti korvaa esim. HPK-Kalpa peli. Tällä hetkellä tuo toistaiseksi jatkuva sopimus olisi ensi kuun jälkeen loppunut maaottelutauolle, eli periaatteessa kaikki viikon tai alle hyvitykset olisivat itselleni turhia jos jatkaisin pakettia (koska tilaus/hyvitykset olisivat tuona maju-tauolla).
 

Jan Koller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät ♠, Carolina Hurricanes
koska tilaus/hyvitykset olisivat tuona maju-tauolla.

Hehheh, tää olis kyllä helmi ja voin lyödä vetoa, että tänään tulee viestiä, että kaikkien sopimuksia jatketaan viikolla.

Itse olen ilmoittanut kanavapäällikölle ja asiakaspalveluun, että 1 kk on korvaus, johon tyydyn, tai määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Jotenkin sitä on vielä lapsenuskoinen, että ehkä ne saa tän homman vielä toimimaan...
 

xkouhiax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Panthers
Tein sinisilmäisenä ja hyväuskoisena 12kk määräaikaisen sopimuksen. Itsellä Ruudun kanssa hommat alkoi hienosti ja olin aidosti tyytyväinen. Sitten alkoi urhomainen perseily.

Kirjoitin valituksia ja vaadin määräaikaisuuteni purettava, vedoten kuluttujansuojaan ja siihen, että minulle myyty tuote ei vastaa sitä, mitä sen piti olla.
Vastaukseksi sain paskanjauhantaa, 1 päivän LISÄÄ sopimukseni perään hyvityksenä ja selostuksen siitä kuinka sopimusehdoissa on mainittu, ettei määräaikaisuutta pureta.

Purin hammasta ja harmittelin.

Sitten paska lensi tuulettimeen jälleen. Kirjoitin toisen valituksen jatkuvista ongelmista ja sanoin ottavani henkilökohtaiseksi tehtäväkseni sen, että määräaikaisuuteni puretaan pykälistä ja sopimuksista huolimatta. Minua laskutetaan jostain mikä ei vastaa luvattua tuotetta ja se ei minulle käy. Lupasin olla yhteydessä jokaiseen mahdolliseen tahoon, joka auttaisi purun kanssa. Mainitsin erityisesti, että en tahdo ainuttakaan päivää LISÄÄ hyvityksiä vaan ainoastaan sopimuksen purun.
Sain tänään vastauksen, jossa mainittiin, että määräaikainen sopimukseni on purettu ja loppuu kuluvan jakson loppuessa 11.11.2013.

Olen tyytyväinen. Kiitos.

En kyllä ymmärrä edelleenkään, että millä randomilla Ruutu vastaa palautteisiin. Olen laittanut 1,5 kuukauden aikana jo neljä asiallista palautetta, mutta yhteenkään en ole saanut mitään vastausta. Lauantai-iltana lähetin tuon neljännen palautteen, jossa vaadin määräaikaisuuden purkua kaikkiin ongelmiin ja huonoon asiakaspalveluun vedoten. Paketti ei todellakaan ole vastannut lupauksia, joita ostohetkellä olen saanut.

Todella paska ja ylimielinen palvelu, ei voi muuta sanoa. Toivottavasti koko Nelonen media menee konkkaan tämän sekoilun takia. Päätin, että jos ja kun tuo määräaikaisuuden purku onnistuu, niin mieluummin käyn sillä 20 eurolla kerran kuussa Tampereella paikan päällä katsomassa kiekkoa.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Hehheh, tää olis kyllä helmi ja voin lyödä vetoa, että tänään tulee viestiä, että kaikkien sopimuksia jatketaan viikolla.

Itse olen ilmoittanut kanavapäällikölle ja asiakaspalveluun, että 1 kk on korvaus, johon tyydyn, tai määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Jotenkin sitä on vielä lapsenuskoinen, että ehkä ne saa tän homman vielä toimimaan...

Kaikki ketkä tuon paketin ovat ottaneet toistaiseksi voimassa olevana, tulee yksi viikko joulukuussa jossa on maju-tauko (kausi alkoi 12.09 ja 14.12 alkaa maju), joten kaiken järjen mukaan se viikko tulee hyvityksenä. Siihen pitää sitten porukan reagoida kovaan ääneen (tosin en tiedä auttaako se). Itse en ainakaan viikkoa hyväksy suoriltaan, rahat takaisin ja sopimuksen purkaminen tai ilmainen kuukausi kelpaisi.

edit: kyllähän tuo asiakaspalvelu silloin toimii kun on tilausta tekemässä. Itsellä oli paketti katkennut ja kysyin syytä, ei mennyt varmaan tuntiakaan kun ilmoitettiin syy ja toivottiin että ostan paketin uudelleen.
 

Ruukkumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä kauden alusta lähtien lähes aina ongelmien ilmetessä. Ongelmat ovat olleet samoja, joista tässä ketjussa on jauhettu: kuvan nykiminen, kuvan surkea laatu, pätkiminen ja lähetyksien totaalinen toimimattomuus. Huomion arvoista on se, että ongelmat koskevat 95% SM-liigan suoria lähetyksiä. Muu sisältö on toiminut kiitettävästi, mikä viittaa mielestäni ongelmiin nimenomaan nelosen päässä, vaikka nelonen pyrkiikin vierittämään syyn milloin kenenkin harteille.

Sain kauden alussa "kaikille" myönnetyn 7vrk:n hyviyksen ja syys-lokakuun vaihteessa minulle lisättiin 30 ilmaista vuorokautta tilauksen loppuun. Viime viikonlopun ongelmista tuli jälleen 1 vrk. Kerroin asiakaspalveluun, etten ole tyytyväinen tuohon 1 vrk:n hyvitykseen. Mielestäni aiemmin saamani 30 vrk oli hyvitystä siihen asti ilmenneistä ongelmista, eivät tulevista. Ongelmat ovat jatkuneet edelleen koko lokakuun, joskin parannusta on tapahtunut. Kokonaisuudessa palvelun laatu ja toimintavarmuus eivät edelleenkään vastaa odotuksiani.

Tähän mennessä olen kirjoittanut asiakaspalveluun 11 asiallista ja perusteltua viestiä. Nyt alkaa jo kisaväsymys painamaan. Olen pyrkinyt esittämään näkemykseni asiallisesti ja olen ollut vaatimuksissani kohtuullinen. En usko, että vittuilulla ja huutamisella pääsee asiassa yhteisymmärrykseen, mutta kait sekin tie on vielä koitettava.

Vaatikaan te muutkin reilunmpia hyvityksiä. Minulle on arvottu hyvityksiä siis "jo" 38 vuorokautta. Moni muukin on varmasti ansainnut vähintään saman.
 

moxey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Millähän random-generaattorilla nuo noita hyvityksiä oikein jakaa. Ollaan tässä useamman kaverin kanssa valitettu perjantaina noista ongelmista.

Lisäys: Niin ja ongelmahan on kaikilla sama ja myös nelosen tiedossa.

JYP vs. Tappara: Ekaa erää nähtiin viimeiset 5min, koska joku oli päättänyt linkittää live-pelin sijasta arkistoista HIFK-Tappara pelin. Eikä kukaan tajunnut puoleentuntiin korjata sitä.

SaiPa vs. JYP ei toiminut ollenkaan. Varmaan koko maailmassa ei ole yhtään ihmistä, joka tuon pelin olisi nähnyt. Mm. itse koitin jo klo 18 aloittaa pelin katsomisen. Ei toiminut. Loppujenlopuks kaikki meni niin jumiin ettei pystynyt perjantaina katsomaan mitään muutakaan peliä.

Lauantain ongelmat nyt on päässyt jo lehtiinkin saakka.

Kaikki nuo tiedot on varmasti myös asiakaspalvelijoiden tiedossa, mutta jostain syystä korvaukset heittelee silti.

Tulos:

Pari sai pahoittelut ja yhden päivän hyvityksen.

Pari sai pahoittelut ja kahden päivän hyvityksen.

Yksi sai pahoittelut ja kolmen päivän hyvityksen.

Minä sain pelkät pahoittelut ilman mitään mainintaa mistään hyvityksistä.

Mitä vit** nyt taas.
 
Viimeksi muokattu:

cimoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jokipo, Canucks
"Perjantain järjestelmässä ilmennyt virhe aiheutti ketjureaktion, jonka
seurauksena useilla katselijoilla oli ongelmia otteluiden katselemisessa.
Virheen korjaamiseksi tehtiin koko ilta töitä, mutta vikaa ei saatu
otteluiden aikana korjattua. Vika on nyt paikallistettu ja korjattu.

Pahoittelemme tapahtunutta ja siitä aiheutunutta vaivaa. Hyvitämme sinulle
tilaukseesi muutaman korvaavan päivän.

Ystävällisin terveisin...."

Tälläisen vastauksen tänään sain. Ja tässä vastauksessa viitattiin vain perjantainhin. Laittavat ilmeisesti ihan summassa saman palautteen kaikille?!

Vaadin enemmän, kuin tuon kaksi päivää. En ole nähnyt Tappara -JYP peliä, Saipa - JYP peliä enkä JYP - SAIPA peliä. Sain kaksi päivää tähän 12kk sopimukseen lisää. Ei tämä nyt oikein vakuuta. Onko tämä palvelu helppo irtisanoa? En jaksa tätä paskaa enää. Pitääköhän ottaa kuluttajasuojaan yhteyttä vai onnistuuko helpommin?
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Kiitos kaikille jotka ovat lehdistöön ottaneet yhteyttä!

No eipä omasta puolestani kestä kiittää.

Pahoin vain pelkään ettei tästä silti tule mitään hyötyä.

Asiakaspalautteisiini ainoa vastaaja on kanavajohtaja ja palautelaatikon kautta laitettuihin asiallisiin n.7-8 palautteeseen en ole saanut edes sitä puppugeneroitua flash/koneensyy/kaista-vastausta.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
"Hyvitämme sinulle
tilaukseesi muutaman korvaavan päivän.

Ystävällisin terveisin...."

Itselläni oli tuossa että korvaavan päivän. Itselle tuo päivä olisi täysin turha (ei tule kiinnostavia pelejä sinä päivänä) ja jos toisen päivän saisi, näkisin Lukon pelin. Mutta toisesta pelistä menetin yli puolet ja toinen oli huonolaatuista ja pätkivää paskaa, joten eipä edes kaksi päivää paljon lohduta.
 

Jimisola

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers
Lopetin koko roskan (1 kk tilaus), en jaksa jäädä mitään parin päivän hyvityksiä odottelemaan. Katellaan josko keväämmällä saisivat hommat toimimaan.
 

Kuubextra

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokkolan Hermes
Nyt pitäisi ilman muuta antaa KAIKILLE kestotilaajille mahdollisuuden katkaista sopimus parin viikon sisällä. Nyt on osa saanut katkaistua ja osa ei, eihän tämä nyt näin voi mennä.
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Joo perjantain osalta tuli viestiä että saa yhden päivän hyvityksen ja muihin viesteihin ei kai vielä olla vastattu tai sitten sisältyivät tuohon viestiin.

Katsotaan tulisiko huomenna vastausta tuosta määräaikaistilauksen irtisanomisesta jonka sunnuntaina pistin. Ei kovin lupaavalta vaikuta firma jos perjantaina pisti jo palauteta kasin aikaan ja nyt maanantaina saa vastausta, eikö sielä ketään ole töissä vastaamassa viikonloppuna? luulisi noin isossa paikassa olevan ja varsinkin jos ongelmia.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jee! Ihanaa saatana! Sain kaksi (2!) ilmaista päivää!

Ja sitten asiaan. Kuten aikasemmin jo sanoin, otin perjantaina tuohtuneena yhteyttä kuluttajaviranomaiseen. Sieltä tuli tänään vastaus jossa kehoitettiin laittamaan vielä kirjallinen korvauspyynty suoraan ruudun aspaan. Siis sama pyyntö kuin minkä laitoin siinä pe-illan mukinurin kohtauksessa. Liitteenä oli vielä virallinen korvauspyyntöhakemus jonka täytin ja lähetin sitten ruudulle. Asia on nyt niin, että mikäli ruutu.fi ei vastaa 2:n viikon kuluessa asiaan ja suostu korvaamaan lokakuuta (eli ~20€), tulee minun ottaa yhteyttä uudelleen kuluttajaviranomaiseen ja voin vannoa, että se kuuluisa paska lensi tuulettimeen alkaa tosissaan. Pelinhenki on siis selvä, katsotaan tajuavatko ruudun päässä yhtään mitään.

Pointit millä haen korvausta ovat seuraavat:

- Viime viikon pe & la sähläys, jokainen tietää täällä mistä kyse
- Flash pelleily jossa joudun jatkuvasti tietoturvariskin uhalla pudottamaan Flashin uusimmasta --> 11,1,x versioon jotta pystyisi katsomaan lähetystä
- Kuvanlaatu ei ole luvattu HD kuin ajoittaen, 95% ajasta laatu on kaikkea muuta kuin HD (720p).

Näillä mennään ja kakskymppiä takas, kiitos.

Katsotaan mikä sota tästä vielä saadaan aikaiseksi, mutta periksi en anna! Väännän vaikka raastupaan saatana, mutta Nelonen Media/ruutu.fi on korvausvelvollinen tässä täysin selkeässä tapauksessa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Onko tietoa, toimiiko Ruutu-palvelu huomenna normaalisti?

Ovatko siis tiedottaneet asiasta mitään?
 

-pasi-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Onko tietoa, toimiiko Ruutu-palvelu huomenna normaalisti?

Ovatko siis tiedottaneet asiasta mitään?

Eivät varmaan itsekään tiedä, jos ovat jakaneet ilmaiskoodeja lisää liigapörsissä ja sitten ovat vielä hyvityksinä osa saanut uusia koodeja niin voi hyvinkin olla ettei toimi kun on 6 ottelun kieros, tiistai ottelu ja kukaan ei jaksa hallilla lähteä matsia katsoon joten katsotaan telkkarista..
 

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Onko tietoa, toimiiko Ruutu-palvelu huomenna normaalisti?

Ovatko siis tiedottaneet asiasta mitään?

Tiedoittaisivat nyt ensin tästä. Alla oleva sähköposti tullut mulle tänään klo. 11.09. Helvetin luotettavaa kuvaa jakavat kun kanavapäällikkö lupailee jotain mitä ei tapahdu. Päivän aikana ei tarkoita mahdollisesti yöllä tulevaa sähköpostia. Viesti sellaisenaan, ainoastaan Hei, nimeni jätetty pois.

"Kiitos viestistäsi.
Lähetämme vielä tämän päivän aikana kaikille Ruutu+ tilaajille sähköpostin, jossa selvitämme viikonlopun ongelmiin johtaneita syitä sekä hyvitysmallimme.

Pahoittelen omasta puolestani viikonlopun teknisiä ongelmia.

Ystävällisin terveisin:
Iina Eloranta

Kanavapäällikkö
Ruutu ja Ruutu + viihde
Nelonen Prime, Nelonen Nappula, Nelonen Maailma
iina.eloranta@nelonenmedia.fi"

Eli ei ilmeisesti paskanhajuakaan ongelmasta ja siitä mitäs nyt tehdään kun ne asiakkaat oikeasti ei huoli niitä vuorokauden jatkoja. Muuten olisi luullut tuon luvatun mailin meille tilaajille tipahtaneen.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Jaaha, laitoin itse kaksi viestiä eikä minulle ole tullut vielä yhtään mitään sähköpostia heiltä lauantai-aamupäivän jälkeen. Ellei huomenna ole viimeistään ruokiksella tullut, laitan irtisanomispyynnön ja virallisen vahingonkorvausvaateen (eli rahat takaisin).
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Tiedoittaisivat nyt ensin tästä. Alla oleva sähköposti tullut mulle tänään klo. 11.09....


"Kiitos viestistäsi.
Lähetämme vielä tämän päivän aikana kaikille Ruutu+ tilaajille sähköpostin, jossa selvitämme viikonlopun ongelmiin johtaneita syitä sekä hyvitysmallimme.
...

Joo, ei ole mullekaan Ruudun tilaajana mitään tuollaista selvitysviestiä saapunut.

Olisi kyllä hauska tässä selonteossa (JOS SIIS ON TULOSSA) kuulla se tärkein, eli TOIMIIKO PALVELU HUOMENNA??

Yksi asia, mikä heillä toistaiseksi on toiminut moitteetta, on tililtäni hävinnyt kuukausimaksun veloitus 19,95€.
 

MPN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Luulisi muuten että Nelonen tajuaisi SoMen mahdin jo tässä vaiheessa, moni oli kuullut jo ongelmista vaikkeivat jääkiekkoa seuraa. Tähän päälle naurettavat korvaukset ja SoMessa niiden leviäminen. Mikä on imagotappio Neloselle? Alkukauden ongelmasta jokainen sai viikon, Nelosen maine nousi heti, nyt viedään sekin lyhytaikainen maineennousu.
 

3156155

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse olen laittanut 3 viestiä palautteena Ruutu -palvelusta. Näkemättä siis jäi kokonaan perjantain SaiPa - Jyp ja lauantaina 8 viimeistä minuuttia varsinaisesta peliajasta. Mitään eivät ole edes vastanneet palautteisiini jotka olivat vihaisia, mutta silti asiallisia. Tänään työkaverini soitti ja sanoi, että hän oli ottanut kertamaksulla pelin ja toimimattomuuden takia oli laittanut palautetta asiasta! Vastaus tuli ja oli saanut kuukauden ilmaiseksi.

Mitäs tämä nyt tarkoittaa kun osa saa pelin ja osa kaksi hyvitystä ja jotkut saavat kuukauden ilmaiseksi! Minä ja moni muu ei ole kaikenlisäksi saanut edes vastausta palautteisiin. Ihme touhua sanon minä eikä tässä taida olla muuta vaihtoehtoa kuin kirjallinen palaute ja yhteydenotto kuluttajaviranomaisiin. Irtaudun tästä Ruutu paskasta, koska ongelmat jotka olivat viime viikonloppuna eivät ole olleet niitä ainoita ongelmia joita on joutunut kohtaamaan.

Paljon lupasitte, mutta ulosanti on täyttä paskaa ettekä edes vastaa palautteisiin! Hävetkää.
 

Drea

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Itsellä tuli tänään vastaus perjantaina lähettämääni palautteeseen:

"Olen tilaukseesi hyvittänyt 1 päivän ja perunut tilauksesi maksetun kauden loppuun. -valitettavasti en voi hyvittää koko kauden maksettua summaa, sillä tilauskautesi on alkanut jo 13.10"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös