World of Tanks

  • 261 192
  • 2 155

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Itellä on tilanne tallissa:

Tutkitut muttei ostetut (rahapula):
- jagdtiger
- t-43
- T28 prota

Grindauksessa

- borsa -> ysin mökkisauna
- is-8 -> is-7
- kv-2 -> s-51
- m7 -> t21 -----> t57 heavy
- t1 heavy -> m6 ---> t29
- Tiger I -> Tiger II ---> e-100

Hupitankit:
Siltsu
PzIV (tier 5)
T40
Marder II

Teambattle/komppavaunut:
jP II
Is-3
T1
kV-1s

Myydään kun tila loppuu:
T2 light
T25/2
Kv-1
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Melkoinen urakka tuli vedettyä tänä viikonloppuna. Tässä on taas muutama viikko ollut omalta kohdaltani vähän hiljaisempaa tämän pelin parissa, mutta nyt parin tehtävän avulla sain premin viikonlopuksi ja tuli otettua siitä kaikki irti. JgTigerilla tuli kerättyä 120k xp tässä parissa päivässä ja JgPz E100:n myötä talliin saatiiin toinen tier 10. Yhteensä 113 peliä tuli hakattua WoTia viikonloppuna, joten ehkä taas pieni breikki tähän väliin.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko muilla ollut viime päivityksen jälkeen ongelmia pelin käynnisää pysymisen kanssa? Minulla peli sammuttaa itsensä nykyään jatkuvasti kesken taistelun eikä samaan taisteluun pääse enää mukaan edes peliä uudelleen käynnistämällä vaan peli kaatuu uudelleen heti kun taistelu taistelu on latautunut. Vasta kun taistelu on päättynyt ja peli pääsee käynnistämään itsensä talliin niin peli ei kaadu.

Tosin itselläni on joitain modejakin käytössä, mutta en ole onnistunut itse paikallistamaan että mistä tämmöinen vika johtuisi. Ennen viime päivitystä peli on toiminut vakaasti. Jossain aiemmassa versiossa oli aikoinaan samaa vikaa, mutta ei mielestäni yhtä suurella tiheydellä kuin tällä hetkellä.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Mulla on 9.0 versiossa ollut sellainen ongelma, että kesken matsit peli jäätyy, käytännössä siis kaatuu. Näyttö menee vaaleaksi eli siis ei vastaa. Pelin sammuttamalla tehtävien hallinnasta ja käynnistämällä uudelleen pääsee matsiin sisään mutta yleensä pääsee katsomaan savuavaa vaunua. Tällaista ongelmaa ei ole ollut koskaan ennen.

Kaiken kaikkiaan versio 9.0 oli mun mielestä versio joka rikkoi peliä entisestään. Tänään on saatavissa 9.1 versio muutoksineen ja mielenkiinnolla odotan josko tämä korjaantuisi.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Jep, en oikein pysty pelaamaan tätä versiota, viikonloppuna kokeilin vähän. No kolminkertaisten takia sain sentään Centurionin viimein talliin ja hauskahan tuo on. Toinen uutuus oli Sture Emil, johon otin vapailla ison tykin ja se onkin aika mörkö.
Pidän hiljaiseloa, eiköhän tilanne muutu 9.1:sen myötä (toivottavasti).
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ekat kokemukset 9.1 versiosta on positiiviset. Mutta ... en tiedä onko ne TD-nerffit oikeasti vielä sisässä, pelasin Hellcatilla ja Borsalla enkä huomannut mitään eroa, puskassa ollessa ei lamput paljoa syttyneet ampumisen jälkeen. Sen lisäksi noteseissa ollut nerffi oli ainakin Hellcattiin tekemättä, pakki oli 20km edelleen ja reload sama. Mutta peli toimi erittäin hyvin muuten.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Ekat kokemukset 9.1 versiosta on positiiviset. Mutta ... en tiedä onko ne TD-nerffit oikeasti vielä sisässä, pelasin Hellcatilla ja Borsalla enkä huomannut mitään eroa, puskassa ollessa ei lamput paljoa syttyneet ampumisen jälkeen. Sen lisäksi noteseissa ollut nerffi oli ainakin Hellcattiin tekemättä, pakki oli 20km edelleen ja reload sama. Mutta peli toimi erittäin hyvin muuten.

Tankkinerffit (mm. Hellcat ja Tiger) siirrettiin tulevaisuuteen, oli joskus uutisissakin. TD:n camobonukset pitäisi kyllä olla poistuneet, mutta niiden vaikutus taisi olla noin camovärien luokkaa eli ei paljon mitään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko muilla ollut viime päivityksen jälkeen ongelmia pelin käynnisää pysymisen kanssa? Minulla peli sammuttaa itsensä nykyään jatkuvasti kesken taistelun eikä samaan taisteluun pääse enää mukaan edes peliä uudelleen käynnistämällä vaan peli kaatuu uudelleen heti kun taistelu taistelu on latautunut. Vasta kun taistelu on päättynyt ja peli pääsee käynnistämään itsensä talliin niin peli ei kaadu.

Tosin itselläni on joitain modejakin käytössä, mutta en ole onnistunut itse paikallistamaan että mistä tämmöinen vika johtuisi. Ennen viime päivitystä peli on toiminut vakaasti. Jossain aiemmassa versiossa oli aikoinaan samaa vikaa, mutta ei mielestäni yhtä suurella tiheydellä kuin tällä hetkellä.
Pelin asetuksista graffa asetuksiin ja advanced tms. mikä suomi junteilla nyt onkaan, niin standrad päälle graffamoodiksi sen advancedin tms. sijaan ja problem solved.
 

Boulerice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Boogaard(R.I.P) ja Twist
Kirjoitellaan taas vähän uusimpia kokemuksia pelistä.
Aloin tuossa viime perjantaina grindaamaan is-8:lla ja tavoitteena oli saada alennuksesta is-7. Matkaa oli perjantaina yhteensä 218k expaa ja pitää sanoa, että is-8 menee myyntiin heti kun alennukset loppuvat ja siitä saa täyden myyntihinnan. Vaunu oli pääasiassa hirveä, mutta myös muutama hyvä peli mahtui joukkoon mm. peli jossa tein is-3 tykillä 6220 damagea.
Tänään vihdoin sain is-7:n talliin ja 10 pelin kokemuksella pitää sanoa, että kyseessä on todella hyvä vaunu ja voitot ovat pienen(10 pelin)otannan jälkeen 70%.
Seuraavaksi sitten jp2:lla kohti jagdtigeria ja ranskan hevilinjaa eteenpäin kohti amx 50 100.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Juu, täytyy sanoa että IS-8 on tervanjuontia, joten onnea! Jonakin päivänä ehkä minäkin saan sen IS-7:n sakujen seuraksi. Olen vähän parempia tuloksia saanut, kun olen pelannut enempi medikan tyyppisenä vaununa, mutta siinäkin tulee tykin tarkkuus sitten vastaan. Olen kuullut muitakin kehuja 9.1.:stä joten toivossa eletään, pahemmaksi ei tilanne voi muuttua...
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Eilen tuli pyöräytettyä muutama matsi. Siviilipuolella on ollut nyt ohjelmaa ja on jääneet pelit melko vähiin mutta otetaas joitain ajatuksia.

Viikonloppuna ostin Indien Panzerin. Ihan omanlaisensa vaunu taas tämäkin. Ihan mukava tykki, panssarointia ei juuri ole mutta torni kimmottelee silloin tällöin. Mm tuntuu olevan tälle vaunulle tosi raaka mutta jotenkin olen tykännyt mäkisillä kartoilla ajella tällä koska tykki taipuu alaspäin mukavasti ja ampuu nopeasti.

Toinen ostos talliin oli A-44. Seiskan medikka joka meni kiukaspäiten ostoon koska en yksinkertaisesti enää pystynyt ajamaan A-43:sta. Tähänastisen WOT historiani selkeästi huonoin vaunu. Ei tosin wot jumalat matchmakingin osalta asiaa helpottaneet koska voittoprosentiksi jäi 32 ja ykkösluokan taitomerkki. Aivan silkkaa paskaa koko kärry enkä oikeastaan keksi yhtään hyvää asiaa tästä kärrystä, paska panssarointi isoilla weakspoteilla(tosin koko vaunu on weakspotti joten ei merkitystä), paska tykki. Jos nyt edes jotain kohtuullista täytyy sanoa niin liikkuvuus on välttävä, ei tosin pärjää esim Cromwellille tai Type58:lle. A-44 on yksi rumimpia vaunuja mutta riemastuttavaa huomata, että vaunussa on tykki verrattuna aiempaan ja tämä vaunu on profiililtaan matala ja ihan mukava jo ajella.

Artyistä täytyy antaa erityismaininta M53/55:lle eli jenkkien ysille. Todella hyvä vekotin ja olen kuullut, että tätä vaunua käyttää "isot pojat" CW:ssäkin. Tämän linjan kymppi eli T92 on hidas ja kohtuullisen epätarkka kun taas tämä on kääntyvän tornin kanssa nopea tähtäämään ja vahinkokin maistuu. Eilen tiputin täysistä Foch155:n laakista ja maistuuhan tuo. Tästä tuli ns keeper talliin.

Uudesta patchistä jäi eilen mieleen uusi mappi Harkova johon pääsin kerran A212 artyllä. Artyllä kaupunkimappina hieman haastava mutta ei huono. Linjoja löytyi ja näytti mielenkiintoiselta. Arctic Regionilla homma on muuttunut paljon ja tätä muutosta en ollut noteerannut etukäteen. Se keskiosan 6-7 linjan iso monttu on nyt pelattavaa aluetta eli sinne pääsee ajamaan pohjalle ja itäpuolen lähtöä suojaa iso vuori. Tästä tulee mielenkiintoista. Täytyy koittaa viikonloppuna tutustua muihinkin muutoksiin.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
On tämä vaan ihmeellinen peli. Alkuviikosta meni monta päivää voitosta voittoon. Vaikka välillä pelasin surkeastikin, niin silti voittoprosentti huiteli päivittäin 70-80%:n pinnassa. Luulin jo, että peli on mennyt jotenkin rikki kun tappiota ei tullut millään. Eilen sitten oli jo peli saatu korjattua. Vaikka pelasin kuinka hyvin, niin en millään saanut voittoja aikaiseksi. Eilinen voittoprosentti jäi varmaan johonkin hieman yli 20%:n tietämille. Erityisesti AMX12t, D2 ja AMX 13 105 AM mle. 50 olivat semmoisia joilla ei voittoa meinannut tulla millään. D2:een sitten kyllästyin ja myin sen pois kun olin päässyt riittävän lähelle expassa seuraavaa vaunua. Käytin noin 200 vapaata expaa avasin B1:n ja yhden kokeilumatsin perusteella on kyllä odotettavissa tosi surkeita pelejä monta kappaletta ennen kuin siitä pääsee eroon.

Muuten talliin on taas tullut hieman lisää vaunuja, joista osa on ollut ihan mukaviakin. Syyllistyn hieman ahneuteen kun yritän grindata montaa linjaa samanaikaisesti, joten eteneminen on aika hidasta. Tällä hetkellä grindauksessa ovat seuraavat linjat:

Venäläiset:
IS-7:n linja on menossa IS-3:ssa, tavoitteena päästä tappiin asti.
T-62A:n linja on menossa T-34-85:ssä, tavoite tässäkin on päästä kymppiin.
IS-4:n linjalla avattuna on ollut jo pitkään T150, mutta en ole vielä ostanut sitä. Kai senkin voisi joskus hankkia ja grindata loppuun asti.
Obj 430:n linjalla saan kohta A-43:n auki ja voi sen jälkeen tutkia T-34:lla vielä SU-85:n ja myydä sotkan pois.

Jenkit:
T57:n linja on menossa vasta M5 Stuartissa. Kai tuossakin joskus pääsee kymppiin asti.
T110E3:n linjalla olen menossa T25/2:ssa ja protoon on matkaa enää hieman. Tavoitteena on tässäkin päästä tuohon E3:een saakka.
M48A1:n linjalla olen menossa M4 Shermanissa vasta. On muuten aika tuskainen vaunu tuo. Toivottavasti linja paranee tuosta tai tulee pitkä matka kymppiin.
T110E5:n linja on menossa M6:ssa ja tämä linja vaikuttaa aika mukavalta tähän asti. Mielenkiintoisia vaunuja pelata.
Mietinnässä on josko sitä vielä ostaisi T40:n kun sitä on täälläkin moni kehunut kivaksi vaunuksi. Sitä linjaahan voisi sitten jatkaa pikkuhiljaa eteenpäin joskus.

Sakut:
E 100:n linja on menossa jo Tiger II:ssa ja ei ole pitkä matka E 75:een. Tällä linjalla eka kymppi on kaikista lähimpänä.
JagdPz E 100:n linja on myös kasissa, JPII:ssa menossa ja melkein yhtä pitkällä kuin Tiger II.
E 50 Ausf M:n linja on menossa Pantherissa. Enää vähän on jäljellä Panther II:een.
WT Auf E 100:n linja junnaa paikaallan toasterissa eli Pz.Slf. IVc:ssä. En ole jaksanut vähään aikaan tuohon linjaan keskittyä. Tuplat ajelen välillä pois tuolla.
Leopard 1:tä olen lähestymässä Aufklärungs Panzerin kautta ja vähän saa tuolla ajella ennen kuin pääsee Indien Panzeriin.
G.W. E 100:n linja on menossa G.W. Pantherissa ja en ole varma jatkanko tuosta eteenpäin. Aika näyttä miten käy. Tuon G.W. Pantherin varmaan pidän kuitenkin tallissa vaikka seuraavan joskus auki saisinkin.

Ranskikset:
Bat Chat 25t:n linja on menossa AMX12t:ssä ja kohta tuostakin pääsee eroon. Vajaa 10k expaa on vajaa ja saan avattua AMX 13 75:n. Sen jälkeen tuo 12t lähtee kuin markan munkki tallista. Välillä kiva vaunu ajella, mutta kuten eilen, aivan jäätävän tuskainen välillä.
Bat Chat 155 58:n linja on menossa AMX 13 105 AM mle. 50:ssä ja tämä linja etenee hitaasti tällä hetkellä. Tuplia ajelen joskus.
AMX 50 B:n linjan aloitin viime viikonloppuna ja eilen sain avattua B1:n. AMX 50 100 on vissiin eka kiva vaunu tällä linjalla. Paljon saa vettä virrata Seinessä ennen kuin sinne pääsen tällä vauhdilla. Kympistä nyt puhumattakaan.

Britit:
Artylinja on menossa Bishopissa ja jäänee Siltsuun. Ei taida jaksaa kymppiin asti noilla brittiartyillä mennä.
Hevilinja menee Churchill I:ssä ja tavoitteena on joskus ennen eläkepäiviä päästä kymppiin asti. en ole oikein oppinut vielä noilla brittiheveillä pelaamaan.

Japsit:
Japanialaisten ainoa linja on menossa V-tierillä. Miten ihmeessä kukaan näillä paperivaunuilla pääsee järkevässä ajassa kymppiin. Kai sekin päivä joskus koittaa. Toivottavasti tuo Chi-Nu ei ruostu puhki ennen kuin saan Chi-ton tutkittua. Ei lupaa hyvää sekään, että tuota seuraavaa vaunua olen jonkun kuullut kutsuvan nimellä Shit too.

Siinä mun grindauksen kohteet tällä hetkellä. Lisäksi tuolla on joitakin ohitettuja linjoja joita ajelen hiljalleen eteen päin. Esimerkiksi Pz III/IV:stä eteenpäin on yksi. Olen ajatellut, että Cromwellia voisi lähteä jossain vaiheessa tavoittelemaan talliin, mutta siinäkin pitäisi aloittaa aivan alusta. Kunhan tuon ranskalaisten hevilinjan saa vaikka VI-tasolle, niin sitten voisi yhden pikkutierin ostaa lisää talliin brittien medilinjalta. Kiinan vaunuilla olen ajanut joskus vissiin 1-tierin vehkeellä pari matsia ja myynyt sen pois. Ka senkin maan kalustoa voisi jossain vaiheessa alkaa grindaamaan. Onkohan siellä mitään semmoista, mitä kannattaisi lähteä tavoittelemaan?

Kaikkinensa tallista löytyy n. 40 vaunua tällä hetkellä ja niistä jo mainittujen lisäksi mainitsemisen arvoisia ovat seuraavat:

Huvitteluun:
E 25, ärsyttävä haamuvaunu. Liikkuu tajutonta kyytiä ja tykki ampuu tarkasti ja nopeasti. Näitä kolmen platta ja puolet vihollisen vaunuista ajaa järveen heti startissa.
Pz 1 c, Mauserin konekiväärillä varustettuna aivan törkeän hauska III-tierin matseissa. Tällä pyörittelee välillä yksin puolet vastustajista kun siihen ei nopeutensa vuoksi tahdo kukaan osua.
T18, Omassa tierissään aivan ylivoimainen vaunu. Joskus tekee mieli mennä metsästämään hylkeitä ja silloin mennään passipaikalle tällä. Itsehän en tosin seal clubbingia juurikaan harrasta. Isot pojat kertoivat, että tällä vaunulla monet niin tekevät.
KV-220. Vitostierin matsissa tämä on hauska. Mikään ei mene omista pelleistä läpi ja vaunun pieni mutta nopea tykki nakuttaa nopealla tahdilla kivan määrän lämää.

Komppiin:
Hellcat, KV-1s

Team Battleen: T1 Cunningham ja mainitut JPII, Tiger II ja IS-3. IS-3:lla kokemukset Team Battleissa on vielä vähissä, mutta JPII on ollut hyvä vehje tuohon touhuun. Kultaa ammuttaessa on aivan sama mistä suunnasta vihollista ampuu. Tuhoa tulee varmasti. Niin jäätävä on mielestäni sen paras tykki.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Jo on Syöttöpisteellä monta linjaa kerralla menossa, no kukin tyylillään. Itse pyrkinyt grindaamaan aina vain muutamalla vaunulla, kunnes kyllästyminen iskee jonka jälkeen vaihdan toiseen. 3x ja 5x:t toki yritän pelata kaikilta pois.

Muutama kommentti noihin linjoihin omasta kokemuksesta:

T57 linjalta kaikki vaunut ovat lähes erinomaisia. M7 on sitten aika puhdas scoutti vaikka medikkana pelissä onkin, tosin tykki on myös hyvä ja damaakin saa tehtyä. T21 oli mielestäni yllättävän hyvä ja T71:n kaikki varmaan tietävätkin. T69 jumitti itsellä pitkään mutta kelpo peli sekin on. T54E1 sitten aivan jäätävä.

Sherman derpillä oli omasta mielestäni suorastaan OP, tosin tätä nerffattiin uusimmassa päivityksessä. Itse pelasin Jumbon Easy8:n sijaan joka oli oikein hauska vaunu. Pelityyli on simppeli, keula suoraan kohti vihua ja annetaan soida. Poiketen monista jenkkivaunuista, keula on pirun kova ja torni puolestaan heikompi, tätä useat eivät tajua ja yrittävät tuloksetta "heikosta" etupellistä läpi koska kyseessähän on jenkkivaunu. Tuota linjaa pitää itsekin jatkaa joskus eteenpäin.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hieno viesti Syöttöpisteeltä, mutta jotakin pitää kommentoida kuitenkin.

AMX 50 B:n linjan aloitin viime viikonloppuna ja eilen sain avattua B1:n. AMX 50 100 on vissiin eka kiva vaunu tällä linjalla. Paljon saa vettä virrata Seinessä ennen kuin sinne pääsen tällä vauhdilla. Kympistä nyt puhumattakaan.
Minä pidin kovinkin paljon Ranskan 5 ja 6 tierin heveistä. Hyvät tykit niissä on ja pelaaminen maistui ainakin minulle. 7 tier oli ehkä tierilleen liian paperinen, mutta ei sekään ollut huono tankki. Ihan muutaman päivän sisään toivon mukaan saan avattua AMX 50 120.

Japsit:
Japanialaisten ainoa linja on menossa V-tierillä. Miten ihmeessä kukaan näillä paperivaunuilla pääsee järkevässä ajassa kymppiin. Kai sekin päivä joskus koittaa. Toivottavasti tuo Chi-Nu ei ruostu puhki ennen kuin saan Chi-ton tutkittua. Ei lupaa hyvää sekään, että tuota seuraavaa vaunua olen jonkun kuullut kutsuvan nimellä Shit too.
Chi-To oli loppujen lopuksi hieno tankki. Siinä on hyvä tykki, joka ampuu nopeaan tahtiin. Paperiahan se on aivan täysin, mutta lopulta opin pitämään siitä. Seuraava Chi-Ri taas ei miellytä minua ollenkaan, eikä sillä tule pelattua käytännössä yhtään.

Paljon on linjoja minullakin menossa, mutta niistä sitten paremmalla ajalla. Mm. kaikki saksalaiset linjat ovat 8-10 tasolla asti.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jo on Syöttöpisteellä monta linjaa kerralla menossa, no kukin tyylillään. Itse pyrkinyt grindaamaan aina vain muutamalla vaunulla, kunnes kyllästyminen iskee jonka jälkeen vaihdan toiseen. 3x ja 5x:t toki yritän pelata kaikilta pois.

On Syöttöpisteellä grindauksessa vaunuja mutta niinhän niitä pitää ollakin. Ihan mielenkiinnosta otin omat grindaukseni sitten tähän mukaan:
- Artyt, kolme ysiä: FV3805, A212, M53/M55
- TD: SU-100, kohti obj 263 linjaa. SU-100 oli eka kutostierin td mutta tämä toinen linja jäi auki.
- Hevit: M103, VK 4502B, ST-1, Conqueror
- Medit: A-44, Indien Panzer, Chi-Ri, WZ-120

Kaiken kaikkiaan aika monta ysiä tuossa siis on(8). Mikään noista linjoista ei ole mitenkään erityisen kovassa grindauksessa, parhaat hilut on kaikissa mutta hissukseen mennään. Toisaalta ei noista avautuviin kymppeihinkään ole rahaa joten hiljakseen mennään.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Listataanpas omatkin, varsinaisesti ei kai voi oikein grindaukseksi kutsua, kun yritän pelailla lähinnä tuplia pois ja joka vaunua ei todellakaan tule joka ilta pelattua.

Hevit:
KV-4 (noin 10k puuttuu ST-I:stä)
IS-3
ARL 44
M6
VK 36.01H
Churchill I

Medit:
T-34-85
VK 30.01P (avattuna, mutta ei tallissa vielä)
Chi-To
Type T-34

TD:t
SU-152
Nashorn
Jagdpanzer IV
Somua
AT2
T25/2

Kevyet
VK 28.01
Covenanter
AMX 38
M3 Stuart

Artyt
SU-8

Tallissa on pari muutakin vaunua vielä (mm. Hellcat, KV-1S, T49, KV-3...) osa lähinnä odottelee, että miehistö siirretään uuteen vaunuun (esim. Pz IV H, T1 Heavy ja BDR G1), kun ne saadaan hankittua.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laitetaan sitten oma tankkitilanne tähän:

Kiina:
Type 58
59-16 (tutkittuna)

Ranska:
AMX 13 75 (tähän asti olen pelannut, mutta myin pois)
AMX 50 120 (ostan kohta, kunhan saan rahaa)
AMX Foch 155
AMX 105 AM mle. 47

Saksa:
VK 45.02 A
E 100
Rhm.-Borsig WT
GW Tiger (P)
Jagdpanzer E 100 (tutkittuna, ei tallissa)
E 50 (tutkittuna, ei tallissa)
Leopard PT A (pelasin pari sataa peliä ja myin pois)

Britit:
Centurion 7/1 (tutkittuna)
AT 7

USA:
M41
T 28 Prot.
M103

Neuvostoliitto:
ISU-152
T-43 (myin pois)
IS-7
KV-4
KV-1 (etenen kohta vielä KV-2 kohti tällä)

Japani:
Chi-Ri

Lisäksi tallissa on 18 muuta tankkia.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Omat tankit:

Kiina:
WZ-131 (WZ-132 on jo tutkittuna). Vaikeaa on, sillä tällä scoutilla joutuu koko ajan ysien ja kymppien matseihin edelleen, mutta seuraava odottaa enään rahaa.
WZ-111 1-4. En ole pitänyt niin paljoa kuin IS-2:sta ja 110:stä, jotka ovat molemmat kelpo hevejä ja hauskoja pelata.

Ranska:
AMX 50 120. Rullalla tekee pahaa jälkeä, mutta paperipanssarin kanssa saa varoa.
AMX 13 75. En ole tykännyt ihan niin paljon kuin pikkuveli AMX 12t:stä. MM:n takia tällä pystyy harvemmin ketään ampumaan. Sarjan edellisellä ja seuraavalla pystyy sitäkin tekemään.

Saksa:
G.W.Panther. Ihan ok tykki. Alemmat tierit ovat one-shotattavia, jotain damaa saa aikaan isommillekin. Tällä olen alkanut päästä sisään arty-pelityyliin.
E 25. Rahan tekemiseen kiva pieni PST. Kova tulinopeus korvaa pienemmän daman ja vauhti riittää asemien vaihtoon.
Tiger I. Jostain syystä tykkään vaunusta ja se on pysynyt tallissa, vaikka linja on edennyt.
E 75. Vaunusta puuttuu vielä paras tykki, mutta näinkin pätevä peli. Panssari kohtuullinen, kun saa alapellin piiloon.
E 50. Tällä pitäisi malttaa pysyä sniperina. Joskus maltan, joskus en. Tulos kertoo miten maltti riitti :)
Lisäksi tutkittuna kaikki PST linjat 7-8 tieriin, mutta en jaksa enään niillä pelata. Ei ole mun juttu.

Britannia:
Centurion 7/1. Tämä on varsinainen snaipperi. Huippu-tykki on hyvä peli. Panssari taas ei pysäytä paljon mitään, joten lähitaistelua pitäisi välttää.
Black Prince. Alempien tierien kanssa pärjää jopa oikein hyvin. Ylempien kanssa taas ei. Artyjä pitää varoa. Toivottavasti linjan päässä on hyvä peli.
Lisäksi tutkittuna AT 15, mutta taidan jättää hankkimatta.

USA:
M46 Patton. Tein aikanaan oman kokemusennätykseni (2400 ja risat, jonka rikoin vasta T-44:lla) M4A3E8 Shermanilla ja sen takia pelailen tätä linjaa toivoen saavani yhtä hyvän vaunun. Ei ole tullut vielä vastaan, mutta toivossa on hyvä elää.
Hellcat. Ostin tämän PST-vaunun takaisin ihan äsken, kun kaikki sitä aina kehuvat. Itse en oikein ole saanut sillä kunnon tehoja, mutta yritän nyt vielä uudestaan tällä yhdellä vaunulla opetella puskajussiksi.
T29. Oma suosikki hevini. Pysyvä vaunu tallissa. Top tierinä tämän kun saa hull downiin, niin monta kertaa on tullut liki/yli kolmekymmentä osumaa, eikä läpäisyjä ja itselle tapot.
M103. Uusi hankinta. Ei ihan niin hyvä torni, kuin joissain jenkeissä, mutta tykki on ok. Toki sitä parasta tykkiä vasta grindailen.
Lisäksi T30 ja T28 PST-vaunut tutkittuna, mutta jätän hankkimatta.

Neuvostoliitto:
T-44. Ryssän medikat sopii jostain syystä pelityyliini kuin hanska käteen. Tällä vaunulla kokemusennätys ja odotan jo vesikielellä T-54:sta.
IS-8. Top-tykki on ok, mutta panssarilla ei pärjää kymppi tierien kanssa. Alempien kanssa hyvä peli.
ST-1. Ysi tierin suosikkini. Tämä vaunu hull downiin ja tulosta syntyy.
Lisäksi tutkittuna SU-100 Pst ja SU-8 arty, mutta jäänevät hankkimatta.

Japani:
Chi-Ri. Ylempien tierien kanssa en tykkää. Rullatykki on kuitenkin omien ja alempien tierien kanssa makea. Panssari vaan on vähän liian pehmeä omaan tyyliini.

Eli summasummarum kahta pst-vaunua lukuunottamatta en niillä enään pelaa, vaikka aikanaan niitä tallissa oli monta. Pitkä ja kivinen tie on opettanut, että olen aika agressiivinen pelaaja. Voittoprosentti on alle 50, eli en ole aina kovin hyvä varomaan vastustajan tulta. Sen takia parhaat tulokseni olen saanut ketterillä medikoilla ja hyvä tornisilla heveillä. PST-linjoilla taas tulee turpaan, niin että tukka lähtee, kun taktiikka ei sovi tyyliini - ja huonosti liikkuvat sekä huonosti panssaroidut vaunut ovat tyylilleni myrkkyä. Mutta ei siinä mitään - kun asian on nyt viimein ymmärtänyt, niin pelaaminen on mukavampaa.
Tallissa olisi kymmenkunta tyhjää paikkaa, mutta en nyt väkisin niitä täytä. Ehkä ostan joitakin lempivaunuja takaisin jahka saan muutaman kympin talliin.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Päätin sitten itsekkin aloittaa taas pari uutta linjaa, patonkien TD:t sekä lightit/medit... Siis ei helvetti mitä romuja nuo alkupään vehkeet! Luulin että AMX 38:a kauheampaa vaunua ei voi tulla vastaan mutta tuo AMX 40 pääsi vielä yllättämään paskuudellaan... Mitä ihmettä noissa on oikein ajateltu kun "light tank" kulkee max 20 km/h tasaisella? Taitaa olla pakko skipata tuo freellä. TD-linjan kolmos tierin rääpäle oli ihan hauska mutta Somua vaikuttaa taas kohtuu paskalta, no kait tolla derpillä jotain saa aikaiseksi kun sen saa käyttöön. Vitostietin vekotin onkin sitten jo kova.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Ostin tuossa t21:n ja T28 proton. Mielenkiintoisia vaunuja, t21 on vähän kuin medilight, samaan tyyliin kuin edeltäjänsä M7 oli lightmedi. Olen pelannut kolmostierin jälkeen tosi vähän lighteilla, ja hakemista on ollut. Olen nyt oppinut olemaan ampumatta hyttysenpistoa heti ekaan tilaisuuteen ja tyytynyt spottaamaan. Mutta ihan helppoa ei ole ollut.

Proton kanssa kävi niin että siirsin T40:n miehistön ja aloin pelaamaan. Jumankauta vaunu oli hidas! Pari peliä ihmeteltyäni huomasin että jäi uudelleen kouluttamatta tuo miehistö, elikkä stokkitankilla ja 50% skillillä ei ihan putkeen mennyt. Ei tuo vaunu nyt paljoa nopeutunut paremmallakaan miehistöllä, että ei sen puoleen. Tämä lienee ihan makea vehje parhaalla tykillä, nyt vedän vielä pari peliä sillä T25/2 tykillä, mikä on tietysti ihan vitsi kasitieriin.

IS-8:lla olen muuten oppinut vihdoinkin pelaamaan ja jopa nauttimaan pelaamisesta. Vaunun paras ase on nopeus, sillä pystyy kiertämään kehää esim jahtipötkön tai -tikun ympärillä. Usein myös kerkiää koittamaan yhtä sivua, ja jos siellä on liian kova vastus niin vaihtaa puolta. Ja tämä vielä ennenkuin on paras tykki tai torni kiinni.
 

Taze

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Red Wings
Eilen eka matsi ST-I:llä, joka on siis lähes stokki (tykin sain IS-3:n kautta paremmaksi) ja ihan pätevältä laitteelta vaikutti. Reilu 2k damagea ja 3,5k armorin blokkaamaa damagea. Kuolin tuoki lopulta sinne kirkon nurkalle Lakevillessä, mutta voitto tuosta tuli. Tulee melkoinen grindi olemaan, että saa telat, tornin ja parhaan tykin kiinni, mutta kun tuollaisenakin toimii ihan kohtuullisesti, niin eipä se varmaan ihan mahdoton kuitenkaan ole. Kävi sama juttu kuin Jullilla, siirsin KV-3:n miehistön tuohon ja unohdin kouluttaa uudelleen, no oli se sentään 80% miehistö ST-I:ssäkin, mutta latausaika oli rammerillakin melko hirveä.
 

VTVH

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
TD-linjan kolmos tierin rääpäle oli ihan hauska mutta Somua vaikuttaa taas kohtuu paskalta, no kait tolla derpillä jotain saa aikaiseksi kun sen saa käyttöön. Vitostietin vekotin onkin sitten jo kova.

Sain itse juuri kahlattua Somuan läpi eli pääsin osatamaan S35 CA vaunun ja onhan tuo V tierin vaunu ihan huippu varsinkin kun sitä ennen on joutunut tahkoamaan tuolla Somualla. 37 taistelua jouduin tuolla hitaalla virtahevolla löntystämään enkä muista että olisin nauttinut yhdestäkään taistelusta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kun laitoin modit uusiksi 9.1-päivityksen yhteydessä, otin myös sen mikä näyttää yksittäisten taistelujen ja sessioiden WN8-lukemat. En ollut aiemmin tietoinen siitä kuinka valtavasti ne eroaa, parhailla vaunuilla yli 2000 keskiarvot eivät ole edes ihmeellisten otteiden takana ja toisaalta taas pahimmilla stokkigrindeillä on täysin mahdoton päästä tonnin yli. Enää en ihmettele unicum-statseja yhtä paljon kuin ennen.
 

Esoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kun laitoin modit uusiksi 9.1-päivityksen yhteydessä, otin myös sen mikä näyttää yksittäisten taistelujen ja sessioiden WN8-lukemat. En ollut aiemmin tietoinen siitä kuinka valtavasti ne eroaa, parhailla vaunuilla yli 2000 keskiarvot eivät ole edes ihmeellisten otteiden takana ja toisaalta taas pahimmilla stokkigrindeillä on täysin mahdoton päästä tonnin yli. Enää en ihmettele unicum-statseja yhtä paljon kuin ennen.

Itsekkin tuota modia käytän ihan puhtaasta uteliaisuudesta noita lukemia kohtaan, eli kuinka kova suoritus mihinkin lukemaan vaaditaan. Vaikka eipä tuo WN8:kaan mitään absoluuttista totuutta kerro ja sitä on myös todella helppo manipuloida, koska suurin vaikuttava tekijä on tehty damage suhteessa vaunulla tehtyyn keskiarvodamageen. Tässä näkyy juuri nuo stockkigrindien alhaiset lukemat.

Vasta itse todetty hyvä esimerkki on ELC. Varmaan 80% tällä pelaajista tekee suiciderushin heti alussa päätyen 0 damageen. Spottidamaa wn8 ei huomioi ollenkaan ja spoteista tulee muistaakseni joku hyvin marginaalinen lisä. Vaunulla pystyy kuitenkin ampumaan kohtuu helposti varovaisella pelaamisella n. 1000 damagea (4-5 osumaa) jolla saakin sitten jo n. 5000 wn8 lukemaksi. Reilulla 1,5k damagella lähennellään jo kymppitonnia! Toisen ääripään esimerkiksi voi ottaa Helcatin. Tällä vaunulla huonokin pelaajaa suorittaa vähintään kohtalaisesti mikä puolestaan nostaa hyvien tulosten rajaa merkittävästi. Yhtä alemman tierin t49:llä saa kuulemma puolestaan taas ihan jäätäviä lukemia juuri tuosta syystä että vaunu on selkeästi vaikeampi aloittelijoille/huonommille pelaajille.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Toisen ääripään esimerkiksi voi ottaa Helcatin. Tällä vaunulla huonokin pelaajaa suorittaa vähintään kohtalaisesti mikä puolestaan nostaa hyvien tulosten rajaa merkittävästi. Yhtä alemman tierin t49:llä saa kuulemma puolestaan taas ihan jäätäviä lukemia juuri tuosta syystä että vaunu on selkeästi vaikeampi aloittelijoille/huonommille pelaajille.

Itseasiassa olen huomannut itse sen että ns. OP-tankeilla (T40, Hellcat, Tiger I, ja jossain määrin IS-3) pystyy ampumaan todella helposti 1500-2500 haitariin. Välistä Tigerilla riittää jo henkiinjääty voittomatsi ja reilu tonni damaa. Veikkaisin että iso syy on se että näillä tankeilla ajelee paljon aloittelijoilta huonoilla miehistöillä ja vajailla moduuleilla, minkä takia keskiarvoon tulee suunnaton määrä huonoja matseja. Esim. T40:lla tulee todella harvoin pelattua voittomatsia ilman 2. luokan badgea, mikä tarkoittaa parempaa kuin 80% viikon pelaajista parhaimmillaan. Tätä teoriaa tukee myös se että Borsigilla, missä pelaajat ovat keskimääräistä kokeneempia (VIII-tier ja moni muita linjoja kolunnut ajaa nyt sakujen kakkoslinjaa), ei noita huippumatseja irtoakaan enää kovinkaan helposti. Toisin sanoen WN8 arvoa maksimoi eniten pelaaminen niillä tankeilla millä porukka pelaa paljon ja päin vittua.

Jos haluaisin maksimoida oman WN8:n niin uusi nicki, jenkkien TD-linjat rinnakkaisgrindiin vitoseen saakka, Hellcat vielä päälle ja jätetään talliin T40, T49 ja Hellcat. Myös sakujen pelaaminen Pz. IV:n kautta Tiger I:een on melkoinen WN8 keräyslinja, eritoten VK36 lienee vaunu jolla jengi ei osaa pelata takapellon snaipperia vaan painuu lähitaisteluun huonoin tuloksin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös