World of Tanks

  • 261 203
  • 2 155

Timppa73

Jäsen
OK, näin kai se menee. Ottaa vaan reilusti pannuun, kun on aikansa vääntänyt 6 ja 7 tierillä IS-3 vastaan, ja sitten kun viimein sen saa, niin suurinosa peleistä pitää sitten vääntää ysi ja 10 tieriä vastaan. Ehkä liian hyvä miehistö sitten. Samaa painimista aina vaan eikä pääsee juurikaan dominoimaan alempien tierien kanssa. Mutta pitää sitten nauttia, kun MM on suosiollinen.
Juuri näin, jos lopettaminen tulee mieleen niin kannattaa käydä ajamassa pari t1 tai t2 matsia ja huomaat että ei ne tomaattiKurwat ole yhtään sen parempia omassa tiimissä sielläkään.
Loppujen lopuksi omilla tekemisilläsi ei ole paljoa vaikutusta lopputulemaan (voitto vai tappio) alle t8 matsissa, jos muu oma tiimi ei saa aikaiseksi mitään (ainoastaan jos tuhoat sen 10+) järkevää. Niin OP vaunua ei ole, jolla tapat sen 5-8 jäljellä olevaa vihua omiin spottauksiin ilman että otat itse osumaa.
T8 tankilla MM kyllä heittää nykyisin T10 matsiin surutta ja mutulla sanoisin että yksi kuudesta osuu t8 matsiin. Iltaisin ehkä parhaita mahdollisuuksia päästä t8 matsiin tiheämmin noin klo 20-21 jälkeen suuren pelaajamäärän ansiosta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Romulumi puhuu Airfieldistä totta, B1 ruutu on alhaalta lähtiessä se mihin koitan nopealla vaunulla ehtiä. Kaupunkiin nousu on vaarallinen jos siihen rinteeseen tulee spotti. Taustalla D9 ruudun paikkeilla on se mainostaulu jossa itse tykkään td:llä lätkiä kaupunkiin nousevia vaunuja ja siinä olen tainnut tuossa mapissa tehdä suurimmat vahinkoni. Kaupungin voittaminen ei ole mikään must ja olen samaa mieltä, yläpuolustus jos on hyvä ja spotteri joella, se riittää mainiosti.

Kyseessä lienee toki Highway. Kartan ongelma alhaalta on se että paras snaippipaikka J6-J7 ei ole mitenkään verrattavissa noihin yläpuolen D7 ja D9 paikkoihin. Varsinkin ison view rangen TD pystyy alkupelin dominoimaan karttaa ruudusta D7. Toinen ongelma on se että yläpesän metsistä on hyvät ampumapaikat alas joka suuntaan, kun taas alapesään pääsee suojassa huomattavasti paremmin. Omasta mielestäni tämä on epätasaisin kartta kunhan yläpuoli ei lähde joukolla kaupunkiin, missä kartan eroilla ei ole merkitystä.

Murovankan koen myös epätasaiseksi koska alhaalta lähtijöillä on oikealla alakulmassa se mäki josta ampua taikametsään. Jos sinne saa kevyen vaunun spottimaan, jälki on nopeasti rumaa. Tätä vaan ei ihmiset lighteilla ymmärrä ja aivan liian usein näkee lightin ajavan suoraan keskeltä kuolemaan. Itse esim T71:llä ajan metsän reunassa niin lähelle kuin vain suinkin pystyn ja pysyn paikallani ja toivon taustalla kämppijöitten hoitavan hommansa.

Murovankassa on itseasiassa pieni kumpare piilossa ylämetsässä, ruudussa D8. Se ei ole metsään ammuttaessa yhtä hyvä kuin se alapuolen mäki, mutta vastapainoksi siitä on erinomainen tulisektori kylään, ja talot blokkaa paljon vähemmän kuin alhaalta. Lisäksi kylään päin ampuessa et tarvitse spotteria. Se kelpaa myös hetken suojaksi vasemmalta mäkien ympäri koukkaavia vastaan. Toki se alhaalta päätöntä hyökkäystä vastaan ampuminen spotterin kanssa on ylivoimaisesti paras tuliasema kartalla, mutta jos sitä hyökkäystä ei tule tai spotteri puuttuu, niin muuten se alapuolen mäki on turha paikka.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Juu no Highwaytä mä Julli tarkoitin, sekoilen vain näitten karttojen nimien kanssa aina :)

Huikea pätkä muuten Wargamingin viimeisin kooste, leuka loksahti auki kun T-28, siis tier 4:n vaunu joka on jonkun idioottiosaston mukana tier 10 matsissa mutta kukaan tuskin kyseenalaistaa tuota osastoa koska kaveri ammorackaa T57 Heavyn :)
http://www.youtube.com/watch?v=WeVvJDDqRYg
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Nyt on projektina Jagdpanther. Panther ja Panther II mulla jo on, joten tuo olisi luonteva lisä perheeseen. Kertokaapa kokemuksia tuosta pst-vaunusta. Alustahan on Pantherin, minkälainen vaunu tuo on käytännössä, kannattaako hommata? Panther I:sestä pidän kuin hullu puurosta, suurimman osan peleistä olen pelannut tuolla vaunulla.

Vituttaa vaan pelailla tuolla Jagdpanzer IV:llä, kun tuntuu, että linnutkin menee tuosta pahvilaatikosta läpi. Tuohon ei liioin auta minun agressiivinen pelityylini, joten olen melko usein jo matsin alkupuolella vainaana. Kokemusta täytyy silti kerätä, joten maltti olisi valttia.

Kannataako tuo vaunu hommata?

Ps. StuG III on muuten melko huikea vaunu myöskin.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Selkeästi parempi kuin JagdPanzer, eli oman Tierin matseissa tykki puhuu. Korkeampi kuin Stug eli varovaineni täytyy olla, ei pysy niin hyvin piilossa. Liikkuvuus ihan ok. Tykki on hauska: suurin tykki alkaa olla kallis käyttää ja vie aikaa ladata, mutta tykki läpäisee yleensä sen mitä haluaa. Monesti käytin pienempää tykkiä, tarkka, nopea, miinuspuolena se, että välillä ei läpäise ja dama ei tietenkään ole samaa luokkaa. Pidin kyllä laitteesta. Jostain syystä tuntui että olin useammin 2 tieriä ylempänä sillä kuin Stugilla, saattoi tosin olla oma vaikutelma. En tiedä miten vertautuu Pantheriin, kun en ole niitä pelannut. JagdPanthrilla voitto% 52,9 ja JagdPanzer 48,2 (Stug 53,6)
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Mulla on nyt grindauksessa:
KV-1s -> paras tykki ja sen jälkeen IS
JagdPz IV -> Jagdpanther
VK36.01H -> Tiger

Noista VK on ihan hirveää tuskaa. Expaa ei tule edes voittopeleistä paljon yhtään kun vaunu on hidas, tykki ei läpäise edes sulaa voita ja jouduin ottamaan miehistön rekrynä. Kuitenkin tankkia kehutaan hyväksi yleistankiksi varsinkin kuutoskomppaan, mutta kiesus kun tulee kasitierin matsia kokoajan.

KV-1s on kuitenkin nopea ja sillä KV-1:n 122mm:n tykillä voi edes osallistua peliin. Jagdpanzer on huippumiehistöllä ja kaikilla varusteilla ihan pelattava, mutta tykin läpäisykyky on välistä raivostuttavan heikko. Camot on kyllä kohdillaan joten hyvissä snaippaustilanteissa sillä kyllä pärjää.

Omat suosikkivehkeet on kyllä Hellcat ja eritoten t40. Olen ampunut kaksi parhaan expan matsiani t40:lla, kun käytössä on xvm niin pääsee exploittaaman sen hurjan viewrangen. Eilen ammuin 8 vihua Live Oaksissa päivystämällä yläaloituksessa D8 ruudun puskissa. Ei yhtään spottia vitosen matsissa.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Germanicus: JagdPanther on hyvin liikkuva ja hyvinkin tulivoimainen vekotin omaan tieriin. Kasissakin sillä pärjää mutta ysimatseissa alkaa olla tiukkaa. Panssari on viisto mutta siihen kovin paljon kannata luottaa, tosin kaukaa ammutut kudit monesti dingaavat. Ero kutosen ehkä huonoimpaan td:hen eli JgIV:hen on joka tapauksessa huima. Kaksi parasta tykkiä ovat sitten se mielipiteitten jakaja. 105 millinen on kallis käyttää koska kudit maksavat paljon(1030/kpl) ja taas paras 88 253/kpl. Vahinko 320/240 ja pene 200/203 eli pelkkiin lukuihin nähden kallistuisin nopeampaan ja halvempaan mutta jotenkin huomasin itse pelissä, että tuo 88 dingasi enemmän, voi olla että olen väärässäkin mutta tämmöinen perstuntuma jäi. Kaiken kaikkiaan kuitenkin erittäin hyvä ja hauska vaunu.

Julli: VK3601 oli ennen medikkana mun suosikkivaunuja mutta on saanut aika rankasti keppiä ja viimeinen pisara oli tämä muutos heviksi. Mulla on vaunulla eniten pelejä kaikista vaunuista mutta enää en vaunulla pelaa. Olen myyntiä harkinnut mutta en ole raaskinut vanhaa työjuhtaa vielä hävittää. Vaunu sai 100 hiparia lisää mutta ei auta. Tykkivalikoimaa on mutta kaikki enemmän tai vähemmän kuraa. Kokeilin viime viikolla Könischiä mutta 135 vahingolla ei kutosessa pelata pitkään vaikka pene olisikin parempi. 88 ei riitä penen kanssa vaikka osuessaan vahinkoa sitten tekeekin joten melko lailla turha vekotin nykyään eritoten kasimatseissa. Todella saa pinnistellä KV-1S:ää vastaan.

Viimeisistä ostoksistani jotain jo mainitsin. T95 on kyllä mielenkiintoinen vekotin. Enää en pelaa yksin yhtään randomia vaunulla vaan menen aina osastoon koska yksin jäädessään tämä hirviö on entinen sellainen. Hieno vekotin snaipperinakin ja osastossa ollessa voit luottaa sivustoihin ja tällöin uskaltaa mennä järkyttävän hyvän panssaroinnin kanssa vaikka etulinjaan, kunhan sinne ehtii :)

KV-3 on ollut mukava tuttavuus. Tykki tekee kovaa vahinkoa, vaunu kimmottaa mukavasti ja olen pitänyt kovasti. Tästä saan KV-4:n piakkoin mutta rahaa pitäisi vaan kovasti grindailla koska isommat odottaa ja taitavat ajaa hankinnoissa edelle.

Ysejä on tallissa nyt T-30,T95,,Foch ja näistä olen miettinyt onko E3 vai E4 ensimmäinen jenkkikymppi. T69 on tallissa ja saan T54E1:n kohtapuolin joten sieltä olisi T57 Heavy avattavissa myös joten mietittävää riittää. Foch155:tä himoitsen mutta en tiedä sitten pitävätkö huhut paikkansa, että tulee saamaan keppiä piakkoin...

Kymppejäkin on tullut pelattua jonkin verran kun niistä sai 30% rahaa enemmän. Saatiin muutamia hienoja matseja. Osastossa kokeiltiin ottaa hieman tulivoimaakin, 1* Fv215b (183) itselläni, kavereilla WT E-100 ja JgPz E-100. Tehtiin Prokhorovkassa ylhäältä lähdössä siitä radan varresta mukavaa jälkeä mäelle ja taisi olla itselleni ensimmäinen oneshotti tuolla vehkeellä kun Jagdtiger tippui laakista. Taidettiin tehdä osastossa ~14k damagea.

Sunnuntaina koitetaan olla linjoilla ja katsotaan josko osastoiltaisiin tai komppaakin pitkästä aikaa.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Nyt on projektina Jagdpanther. Panther ja Panther II mulla jo on, joten tuo olisi luonteva lisä perheeseen. Kertokaapa kokemuksia tuosta pst-vaunusta. Alustahan on Pantherin, minkälainen vaunu tuo on käytännössä, kannattaako hommata? Panther I:sestä pidän kuin hullu puurosta, suurimman osan peleistä olen pelannut tuolla vaunulla.

Perinteinen Panther-perheen jäsen, tarkka tykki, liikkuvampi kuin edelliset Saksan TD:t(Stugissa paha miinus etanamaisesta pakitusnopeudesta) ja jos rahaa on niin tuo 105 mm on aika ehdoton, vaikka pitkän 88:n läpäisy on sen 3 milliä parempi AP-kuulalla, niin parempi damage helpotti ainakin minun elämääni. Panssari ei todellakaan oikein tahdo kestää, mutta tätä voi kompensoida liikkumalla laukausten jälkeen.

World of Tanks Wikipedia on hyödyllinen apuväline tankkien tutkimiseen:

wiki.worldoftanks.com/
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kaksi parasta tykkiä ovat sitten se mielipiteitten jakaja. 105 millinen on kallis käyttää koska kudit maksavat paljon(1030/kpl) ja taas paras 88 253/kpl. Vahinko 320/240 ja pene 200/203 eli pelkkiin lukuihin nähden kallistuisin nopeampaan ja halvempaan mutta jotenkin huomasin itse pelissä, että tuo 88 dingasi enemmän, voi olla että olen väärässäkin mutta tämmöinen perstuntuma jäi.

Ainakin loogisesti ajateltuna tuo 88:n pitäisi vetää parempi pene kauaksi ampuessa ja 105 millinen olisi sitten läheltä läpäisevämpi. Tämä olettaen että 88millisellä on suurempi lähtönopeus ja penet on keskimatkan lukemia.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Jagdpanther on meikäläisen suosikkivaunu, tuolla on tullut lähes viidesosa kaikista matseistani pelattua. Itse käytin parasta 88:a keulilla, mielestäni parempi tulinopeus ja halvemmat kudit nostavat sen 105:n edelle. Tuhoamisennätys taistelussa on tällä kokoonpanolla 8. Ysitierejä vastaan pelatessa läpäisyn kanssa saattaa tulla ongelmia, tällöin kannattaakin ampua teloihin ja heikkoihin kohtiin, mahtava tarkkuus mahdollistaa näihin osumisen turvallisen välimatkan päästä. Ja mikäli pidit Panther I:stä, jonka pelityyli on nimenomaan pysytellä kauempana ja toimia sniperina, tulet varmasti tykkäämään Jagdpantherista. Myös liikkuvuudesta ja viistosta panssarista Jagdille plussaa, etenkin jos onnistut kallistamaan sitä hitusen lisää maaston avulla, dingaa se kyllä mielestäni ihan mukavasti.

Enää tuota saksalaisen insinööritaidonnäytettä ei tallissa ole, vaan sen on korvannut isoveli Jagdpanther II. Tosin monesti tekee mieleni kyllä hankkia myös Jagdpanther takaisin...
 

Germanicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
*HIFK* Germanicus Julius Caesar Claudianus
Metsästyspantteri

Kiitoksia vastauksista veljet, arvostan tietojanne kovasti. Seuraava tankkini on sitten Jagdpanther. Mitä mieltä olette muuten Panther II-vaunusta? Itse en oikein pidä siitä ja ajelen paljon mielummin ykkösellä. Mitään kunnon syytä en tähän osaa sanoa, tuo kakkonen ei vaan tunnu hyvältä mulle.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Itselläni on myös tuo Panther II ja sen pelityylihän on hiukan erilaisempi verrattuna Panther I. Tykki ei ole niin tarkka, eikä myöskään pene parane, vaikka tieri ylöspäin noustaankin. Mielestäni Panther II on enemmän muiden medikoiden tyyppinen, ei niinkään snaipperi.

Ja tuosta JagdPanther I, niin itse tykkäsin erittäin paljon vaunusta. Itse myös pidin enemmän 105mm tykistä, koska tuntui läpäisevän paremmin ja yllättävän hyödyllinen on se tykin tuoma lisädmg.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Komppaa?

Kyselenpä jo näin ennakkoon, että mitenkäs porukka pääsisi lauteille maanantaina klo22->? Voisi ottaa edes sitä 7vs7 komppaa jos ei täyskomppaan saada porukkaa riittävästi. Ja asentakaahan kaikki, joilla ei ole Mumblea vielä se koneelle, niin kommunikointi on helpompaa. Ei haittaa jos ei ole mikkiä (vaikka suotaavaa olisikin), mutta olisi hyvä jos edes kuulee muut. Vastata voi sitten pikanäppäimillä "affirmative" tai "negative".

Mumble -servun tunnukset saa WoTin jatkis -kanavalta.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Pelaamalla läpi World of Warplanesin tutorialin saat 75 kultaa, jonka voit käyttää myös tankeissa. Siinä ja siinä onko vaivan arvoinen, se on sen verran surkea peli tuo lentsikkaversio.
 

stunt cock

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Sharks, HPK
Itseäni kiinnostaisi niin perkeleesti komppa, mutta valitettavasti aamuherätykset ovan niin aikasin, että illalla aika on rajallista. Tankkeihin liittyen moni on suositellut Cromwellia, itse en tankinsta niin hirveästi lämminnyt. Crommy on kiva tankki pelata kutostason ja seiskatason matseissa, mutta kasitason ollessa varmaan suosituin tieri, tuntuu että aina on vastassa kasitason tankkeja.

Crommyn sijasta kinukkien seiskatason light WZ-131 on tuntunut aivan maagisen hyvältä tankilta. Kuten muiden kevyiden vaunujen kohdalla, myös WZ-131:llä ei tee mitään ilman lamppua. Aluksi pelistä ei tullut juuri mitään, miehistön ollessa suhteellisen paska, mutta IS-2:sen johtajan liittyessä vahvuuteen homma alkoi lampun myötä toimimaan. WZ-131:n paras 85 millinen tykki tuntuu paljon paremmalta, kuin 100 millinen nopeamman tähtäyksen ja tulinopeuden takia. Käytännössä 85 millisellä kerkeää ampumaan yleensä kaksi kertaa ennen, kuin vastustajan putki osoittaa kohti omaa tankkia.

Tykkien (85 mm ja 100 mm) läpäisyerolla ei ole loppuen lopuksi niin suurta merkitystä, koska kuitenkaan kummallakaan tykillä ei kunitenkaan ammuta läpi 9 ja 10 tason tankeista edestä. Verrattuna muihin scouttivaunuihin WZ-131 on enemmänkin kevyen ja keskiraskaan tankin sekoitus. Eli molemmat hommat hoituvat. Tiukassa paikassa liikkuvuutta ja tykin kokonaisvaltaista nopeutta hyväksikäyttäen pystyy vielä antamaan kovan vastuksen "paperipanssari" tankeille ja tornittomille TD vaunuille. Kaiken lisäksi WZ-131 tuntuu olevan melkoisen tarkka osumaan myös liikkeestä.
 

Stonewall

Jäsen
Suosikkijoukkue
RoKi, Liverpool
Sain viikonloppuna kerättyä creditit kiinalaisten 110:piin. Vaunu on aika samanlainen kuin IS-3, VIII tierin pelejä molemmat. Tuntuu, että tykkään 110:stä enemmän. Kimmottaa jopa paremmin kun vaan piilottaa sivut, ja suhteellisen harvinaisuutensa takia (tai jostain muusta syystä) MM ei heitä sitä X tieriä vastaan yhtä usein kuin IS-3:lla. Voittoprosenttikin on vielä ainakin aluksi päälle 60, mikä on harvinaista herkkua, vaikka toki tuosta putoaakin varmaan tasaista tahtia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Useamman viikon kestäneet lagiongelmani ovat vihdoin historiaa ja voin olla taas täysillä peleissä mukana. Comebackini kunniakis kävin ostamassa itselleni ensimmäisen IX-vaunun eli Jagdtigerin.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Kympiltä komppaa/plattaa, kaikki mukaan. Kanava on Jatkis65 ja sieltä lisäinfot
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitosta taas, saatiin muutamat kompat väännettyä ja muutama 7 vs 7 matsikin siihen päälle. Niinkus eilen muutamalle totesin, nuo jälkimmäiset kyllä ovat taktisesti melko köyhää settiä kun näyttää edelleen kuitenkin tuo 5 * tier 8 hevivaunu olevan se yleisin vastus ja sitten tullaan mapista riippumatta toiselta laidalta. Riskinähän tuossa joukkojen hajottamisessa on aina se, että esim oma 2-3 hevin ryhmä kohtaa tuon vihun nipun ja häviää. Steppes on siitä hyvä esimerkki, että voimme noin tehdä huoletta jos ja kun meillä oli liikkuvaa td:tä taustalla ja taisimme pari hyvää matsia saada takana Waffenträgerillä & JgPantherII:lla. Se toimii mutta entäs sitten kun tullaan kaupunkimappeihin, tilanne muuttuu tästä esim Himmelsdorfissa tai Abbeyssä.

Kompissa kyyti oli eilen melko kylmää. Toki vastassa oli hyviä tiimejä ja edelleen annamme kyllä rajusti eteen kalustossa. Td-voittoinen tiimi on oikeastaan enemmän puolustusvoittoinen ja silloin meidän täytyisi pystyä käyttämään artyjä hyväksi ja pehmittämään niillä vihuja. Airfieldissä eilen saatiin jotain aikaiseksikin mutta hyökkääminen meidän kalustolla KV-1S & Hellcat tiimejä vastaan ei yksinkertaisesti vain taida olla vaihtoehto. Toisaalta kun kompissa vihu näkee meidän kaluston, 1S:t tulevat aina aggressiivisesti meidän päälle ja meillä ei vain riitä voima ottaa niitä vastaan. Vaunut on kuitenkin levitettävä jottei meitä ihan housut kintuissa yllätetä ja kun jaamme voimia, annamme aina tuollaisille tiimeille mahdollisuuden ajaa voimalla yli. Tosi vaikeita tilanteita kaiken kaikkiaan. Nyt siis vaan grindaamaan kalustoa talliin ja noita KV-1S:iä sinne parhailla kilkkeillä tarvittaisiin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Ensimmäinen peli JagdTigerilla takana ja lupaavalta vaikuttaa. Olin siitä niin innoissani, että unohdin päivittää tankkiin Jagdpanther II:sta tulevan paremman radion. Mutta eka matsi, 4 tappoa, läpäisyjä kahdeksaan viholliseen, reaper, sharpshooter ja sniper -merkit. Ei huono alku uudelle vaunulle.

Nyt on ongelmana se, että rahat on about nollassa ja IS-3 sekä Nashorn on viittä vaille kehitettyjä.
 

Syöttöpiste

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kompissa kyyti oli eilen melko kylmää. Toki vastassa oli hyviä tiimejä ja edelleen annamme kyllä rajusti eteen kalustossa. Td-voittoinen tiimi on oikeastaan enemmän puolustusvoittoinen ja silloin meidän täytyisi pystyä käyttämään artyjä hyväksi ja pehmittämään niillä vihuja. Airfieldissä eilen saatiin jotain aikaiseksikin mutta hyökkääminen meidän kalustolla KV-1S & Hellcat tiimejä vastaan ei yksinkertaisesti vain taida olla vaihtoehto. Toisaalta kun kompissa vihu näkee meidän kaluston, 1S:t tulevat aina aggressiivisesti meidän päälle ja meillä ei vain riitä voima ottaa niitä vastaan. Vaunut on kuitenkin levitettävä jottei meitä ihan housut kintuissa yllätetä ja kun jaamme voimia, annamme aina tuollaisille tiimeille mahdollisuuden ajaa voimalla yli. Tosi vaikeita tilanteita kaiken kaikkiaan. Nyt siis vaan grindaamaan kalustoa talliin ja noita KV-1S:iä sinne parhailla kilkkeillä tarvittaisiin.

Joo kyllä eilen olisi saanut liukkaria olla parissakin matsissa käytössä. Eritoten siinä yhdessä Minesin taistelussa. Itse paukuttelin eilen Hummelilla muutaman matsin ajan ja aika haastavaa oli välillä osua, kun vastustaja pelasi hyvin ja pysyi koko ajan liikkeessä. Tuommoisissa tilanteissa pitäisi itse maalata kohteita, joita on ampumassa ja muiden yrittää ampua teloihin näitä maaleja, jotta liike lakkaisi vähäksi aikaa. Toki omalla henkilökohtaisella harjoittelullakin tässa tulisi varmasti paremmaksi. Mulla ei oikein hevejä vielä ole tallissa, ainoastaan VK 30.01(H), eikä sekään kaksinen purkki ole. Ihan paperinen. Tuohon KV-1s:ään täytyykin lähteä suuntaamaan. Mulla ei tuota linjaa ole tutkittuna ollenkaan, joten lähes alusta saa lähteä. Muita kutosen vehkeitä olisi tallissa Hummelin lisäksi VK 28.01, VK 30.01(M) ja Jagdpanzer IV. Vitosia on enempikin. Viikonloppuna sain hankittua Jagdpantherin, mutta en ole päässyt sitä vielä kokeilemaan. Josko sitä tässä joku ilta ehtisi.
 

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Eilen oli juu aika turisti olo. Kompista tuli tosiaankin rajusti päihin, platat meni hiukan paremmin muttei kovin hyvin nekään. Kiitos kuitenkin peliseuralle ja tuloksista huolimatta kivaa oli taas kerran. Vikassa platassa narahti vielä tilille Billotte-mitali, joka on jonkin verran harvinainen mitali. Tosin se on enempi sattuma kuin taitomitali, mutta yhtä kaikki lämmitti mieltä.

Tallissa on Hellcat kaikilla kilkkeillä ja lamppu 97% sekä KV-1S kaikilla kilkkeillä ja lamppu 27%. Eli komppatankit olisi valmiina. Myös Jagdpanzer vetelee jo pitkällä tokaa skilliä, joten silläkin pystyisi painaa, mutta onhan tuo Hellcat ihan eri vehje.
 

Wilderness

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Minnesota Wild
Tuohan on Tinke aika yleinen tilanne, että päätyy tier IV kevyellä tankilla tier VIII taisteluihin scoutiksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös