World of Tanks

  • 262 064
  • 2 155

Major Julli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puttosen, Järvelän ja Ranniston potkut
Tänään ilmestyn linjoille HIFKn matsin jälkeen eli n. 21:00 aikoihin. Onko muita tänään tulossa pelailemaan?

-Tinke

Ilmestyn luokkaa 22.45 linjoille, jos kanava on muu kuin Jatkis65, niin laittakaa se tähän ketjuun.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Tekeekö noissa 6 tierin kompissa mitään KV-2:sella? KV-1S ja Hellcat ainakin taitavat olla vakiokalustoa. Ylipäätään mitkä mitkä mahtavat olla käytetyimpiä vehkeitä junior ja medium tasolla?

Kolmas komppanioiden kulmakivi on IS-3 jos vain Tier 8:lle asti pelanneita löytyy. Nyrkkikyllikkisääntönä on että mahdollisimman moni ajaisi samalla tankilla, helpottaa komppanian liikkeiden koordinointia. Yleensä nuo ryssäheavyt(KV:t ja IS:t) kannattaa laittaa yhteen nippuun mahdollisimman suuren tulivoiman saamiseksi ja Hellcatit/mediumit tiedustelevat sen hyökkäys/puolustussuunnan johon tuota raskaiden tankkien iskunyrkkiä ei laiteta.
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kolmas komppanioiden kulmakivi on IS-3 jos vain Tier 8:lle asti pelanneita löytyy. Nyrkkikyllikkisääntönä on että mahdollisimman moni ajaisi samalla tankilla, helpottaa komppanian liikkeiden koordinointia. Yleensä nuo ryssäheavyt(KV:t ja IS:t) kannattaa laittaa yhteen nippuun mahdollisimman suuren tulivoiman saamiseksi ja Hellcatit/mediumit tiedustelevat sen hyökkäys/puolustussuunnan johon tuota raskaiden tankkien iskunyrkkiä ei laiteta.

Kyllä vaan, IS-3 on kasikomppien peruskivi lähes poikkeuksetta. Tulppapuolella sitten T32/T34 ja ehkä joku TD(Ferdi,ISU,JgPantherII,T28,T28Prot) suojaamaan. IS-3 on kasiheveistä se vaunu joka soveltuu parhaiten yleisvaunuksi. Vaunussa ei ole mitään heikkoa kohtaa mutta ei se toisaalta varsinaisesti loistakaan. Pinnat ovat kaltevia ja kimmottavat usein ja tykki on lähietäisyyksiltä hyvä, kauempaa taas ei. Omat pelit IS-3:lla ovat nykyään enää lähinnä komppamatseja koska grindaus tällä linjalla on tehty ja IS-7 on tallissa. Pelejä näytti kuitenkin kasaantuneen himpun alle 400 joten kyllä tämäkin kärry tutuksi on tullut ja 59 näyttää olevan voitto% näissä matseissa.

Muissa heveissä on selkeämmän vahvuutensa ja vastaavasti heikkoutensa. Joissain mapeissa jenkkihevit ovat todella kovia jos pääsee hulldowniin kun taas tasaisilla kaupunkimapeilla niitten kanssa tulee tiukkaa koska vaunun runko on pahvia.

Tuo mitä Uuhis sanoi yllä on totta, sekasoppa vaunuissa on kompassa hyvin vaikea hallita. Esim KV-1S hyökkäysryhmänä on kovin nippu mitä kutosissa voi kasaan saada mutta tilanne siis muuttunee seuraavassa päivityksessä kun 122 millinen tykki viedään vaunusta pois ja ylivoimaisuus loppuu siihen. Tilanne kutoskomppien kaluston osalta tulee muuttumaan mielenkiintoiseksi.

Hellcateja en laittaisi kutoskompassa scoutin rooliin. Vaunulla on hyvä nopeus mutta kiihtyvyys paikalta lähtiessä ei ole kummoinen. Hellcat on snaipperina paras ja tykki on liian arvokas uhrattavaksi scoutin rooliin ja toisekseen kevyet vaunut sailyttävät camoarvonsa myös liikkeessä eivätkä tule huomatuksi likikään niin helposti. Hellcatissä kuudes aisti on must ylipäätäänkin koska panssarointia vaunussa ei käytännössä ole.

Oli mukava kokeilla osastoa Tinken ja Hellreiserin kanssa mutta matchmaking ei oikein suosinut kun taidettiin olla joka matsissa pari tieria alle kärjen. Kolmosilla mentiin ja oltiin vitosen matsissa ja kutosilla päästiin kasimatsiin jne. Tuo ei oikein hääviä ole mutta tätä se WOT on :) Tänään olen varmaan iltasella linjoilla ja kanavallakin joten kun vain CW taistoista joudan niin voidaan laittaa osastoa jos kiinnostusta on.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Oli mukava kokeilla osastoa Tinken ja Hellreiserin kanssa mutta matchmaking ei oikein suosinut kun taidettiin olla joka matsissa pari tieria alle kärjen. Kolmosilla mentiin ja oltiin vitosen matsissa ja kutosilla päästiin kasimatsiin jne. Tuo ei oikein hääviä ole mutta tätä se WOT on :) Tänään olen varmaan iltasella linjoilla ja kanavallakin joten kun vain CW taistoista joudan niin voidaan laittaa osastoa jos kiinnostusta on.

Itse ainakin tykkään pelata enemmän osastoa kuin random otteluita. Ja ymmärtääkseni Jatkis65 porukan keski-ikä alkaa olemaan jonkin verran yli 30v niin mitään kitinöitä ei esiinny vaikka kaikki eivät olekaan maailman parhaita WoTin pelaajia. Mutta hauskaa on ollut pelata Jatkis-porukan kanssa, ei siinä mitään.

-Tinke
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Tänään olen linjoilla noin. klo 21:stä eteenpäin, jos muita jatkislaisia kanavalta löytyy niin komppaa vaan. Ainoaksi ongelmaksi saattaa muodostua luvattoman huono paikallinen nettiyhteyteni, mutta kokeilemallahan tuo selviää.

Edit. Niin ja meikäläiseltä ei alle vitostierin vaunua löydy, valitettavasti. Hetzerin tms. vaunun voin kolmos-nelostieristä hankkia, jos veitsi kurkulla pakotetaan. Hymiö.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Itse ainakin tykkään pelata enemmän osastoa kuin random otteluita. Ja ymmärtääkseni Jatkis65 porukan keski-ikä alkaa olemaan jonkin verran yli 30v niin mitään kitinöitä ei esiinny vaikka kaikki eivät olekaan maailman parhaita WoTin pelaajia. Mutta hauskaa on ollut pelata Jatkis-porukan kanssa, ei siinä mitään.

-Tinke

Mulla on seuraava viikko vielä kiireinen mutta sen jälkeen minäkin osallistun! Minulle millään muulla pelaajan taidolla ole väliä kuin tiimin/osaston eteen pelaamisella. Silloin WoT on parhaimmillaan vaikka häviäisikin sitten.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Voisin yrittää myös samaa, mitäs käytetään keskusteluun matsin aikana? (vaatii vähän erikoisjärjestelyjä minun osaltani...)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Minäkin löin headsetin taas kiinni koneeseen, joten voisi kokeilla teamspeakia, skypeä tai jotain muuta chattiohjelmaa kimppapelien lomassa.
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Minäkin löin headsetin taas kiinni koneeseen, joten voisi kokeilla teamspeakia, skypeä tai jotain muuta chattiohjelmaa kimppapelien lomassa.

Teamspeakia ja steamia olen itse käyttänyt ja todennut molemmat aivan toimiviksi. Steam tosin joskus pätkii yhteyttä.
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Täältäkin ilmoittautuu yksi pelaaja, huomasin vasta että tällainen ketjukin on täällä. Eli nimimerkillä SkOiDeri pelailen, joten saa toki lisäillä listoille. Tieriä löytyy kasiin asti, tosin M103:n on ostoa vailla, mutta vielä oon pihistelly enkä ole raaskinut ostaa.

Täällä tuntuu olevan myös sen verran enemmän pelanneita joten kysyisin tosta enkkujen medeistä, eli Cromwellistä Comettiin hyppääminen, viittiikö edes tehdä vai käyttääkö kultaa että saa Centurionin suoraan. Meinaan vaan kun tuntuu että järjestään pätkyttää Cromiellakin Comettia pataan, vai onko vastustajat noissa vaan sen verran huonompia?
 

Nebula

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Crosbyn Pingviinit ja Lindrosin Flyers
Mumble-serveri löytyisi minulta. Mutta näistä asioista voi hyvin sopia WoTin Jatkis65 kanavalla?

-Tinke

Mulle käy ihan mikä ohjelma vain noista jo mainituista, PAITSI Skype. Päättäkää ohjelmasta ensi kerran, kun pelaatte, niin asentelen koneelle jos ei jo ole.

Skode: En ole itse pelannut brittitankeilla ollenkaan, ainostaan niitä vastaan ja jotenkin vain on, että Cromwell antaa aina kovemman vastuksen, kuin Comet. Tämä siis Hellcatilla näitä vastaan pelattuna.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Mulle käy ihan mikä ohjelma vain noista jo mainituista, PAITSI Skype. Päättäkää ohjelmasta ensi kerran, kun pelaatte, niin asentelen koneelle jos ei jo ole.

Skode: En ole itse pelannut brittitankeilla ollenkaan, ainostaan niitä vastaan ja jotenkin vain on, että Cromwell antaa aina kovemman vastuksen, kuin Comet. Tämä siis Hellcatilla näitä vastaan pelattuna.

Jos mumble kelpaa niin laittakaa WoTin kanavalla viestiä niin annan salasanan.

-Tinke
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Valitettavasti puhuminen ei meikäläisen osalta onnistu, tarvittava välineistö on kotosuomessa tällä hetkellä. Mutta mikäli tämä ei ole ongelma, niin mukana ollaan.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Hellcateja en laittaisi kutoskompassa scoutin rooliin. Vaunulla on hyvä nopeus mutta kiihtyvyys paikalta lähtiessä ei ole kummoinen. Hellcat on snaipperina paras ja tykki on liian arvokas uhrattavaksi scoutin rooliin ja toisekseen kevyet vaunut sailyttävät camoarvonsa myös liikkeessä eivätkä tule huomatuksi likikään niin helposti. Hellcatissä kuudes aisti on must ylipäätäänkin koska panssarointia vaunussa ei käytännössä ole.

Meillä Hellcat päätyy yleensä scoutiksi siitä syystä että muilla 6 tierin(tai alemman) scouteilla ei ole yleensä tulivoimaa jolla pärjätä vastaan todennäköisesti tulevia KV-1S:iä vastaan. Eli toisinsanoen idea yleensä on se että hyökkäys/normaali/kohtaamistaisteluissa Hellcat(it) ajelevat kaasu pohjassa aktiiviskoutteina muita mahdollisia hyökkäysuria pitkin tai sitten vain varmistavat nämä urat(eli kyttäävät puskassa) pyrkien havaitsemaan/pysäyttämään vastaan tulevan KV-1S ryhmän jotta oma iskunyrkki pystyy reagoimaan.

Valitettavasti puhuminen ei meikäläisen osalta onnistu, tarvittava välineistö on kotosuomessa tällä hetkellä. Mutta mikäli tämä ei ole ongelma, niin mukana ollaan.

Huutelen nyt vieraisiin pöytiin, mutta jos et aio komppaniaa johtaa, niin mikki ei välttämättä ole välttämättömyys. Mumblen olisi suotavaa kuitenkin olla päällä jotta kuulet komppanian johtajan ohjeet ja muiden kommentit.
 
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse olen pelannut tuon brittien mediumlinjan t10 asti auki mutta en ole vielä sitä fv 4202sta ostanut koska monta muuta tärkeämpää projektia ennen sitä.

Comet ja Cromwell ovat molemmat hauskoja pelattavia, nopeita liikkumaan ja tarkka sekä nopea latauksinen tykki, lisäksi Cometissa on kestävä torni, joka jopa dingaa jotain.

Centurion mk 1sta en hirveesti tykännyt, ehkä en vaan osannut riittävän hyvin hyödyntää vaunun vahvuuksia, joka tapauksessa lähempänä heavya kuin mediumia.
Centurion omaa pienen maksimi nopeuden, tarkan sekä nopean tykin, helposti ottaa moduuli dmg ja sen takia ammo rack menee helposti sekä syttyy kohtalaisen helposti palamaan joten kultasammutin on pakollinen ja suosittelen safe stowage perkkiä lataajalle.

Centurion mk 7/1 on muuten sama kuin se kasi mutta parempi torni, selvästi parempi tykki ja enemmän hipareita, ysi oli hyvä ja tykkäsin, kympistä ei ole kokemusta kuin testiservulta mutta tämän kymppi mediumin ongelma on kultapanos jonka tyyppi on hesh.
 

Tiityy

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Habs, D Team + Maajoukkue
Kiitoksia peliseuralle! Koko illan manailin Churchill VII:sta ja jäi niin syömään miestä että päätin "ihan yhden" pelin pelata vielä itsekseni. Pääsin oman Tierin peliin ja Karjala suosi: I luokan taitomerkki, Tykkimestari, Teräsmuuri, Spartalainen ja Tarkka-ampuja tuli tienattua. Ilmeisesti opin jotain :). RadarRat kiittää ja kuittaa!
 

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kiitosta vaan mirasanelle ja Tiityylle täältäkin! Vedettiin osastossa kyllä muutama melkoisen vahva matsi ja ihan rehellisesti voin sanoa, että kannateltiin omaa joukkuetta todella hienosti.

Iso-karhu, itse koin tuon brittilinjan melkoisen tuskaiseksi varsinkin Cometin osalta. Tunnen kyllä pelaajia jotka pitävät Cometista ja Cromwellista todella paljon, itse en. Sen sijaan Centurion Mk1 ja 7/1 ovat minun makuuni, varsinkin jälkimmäinen jonka olen pitänyt tallissa. Royal Ordnance tykki on tuonne ysiin poikkeuksellisen hyvä ja kuten WOT Wiki sanoo" your cannon is much too valuable to be lost in an early skirmish".

FV4202 käyttää samaa tykkiä mutta paremmalla tulinopeudella ja nopeammalla tähtäyksellä. Vaunu on erinomainen medikka ja yksi parhaista medeistä X tierissä. Mitään huonoa ominaisuutta en vielä ole keksinyt, tykkään vaunusta. Premi HESH murkulaa olen testannut ja huonoksi havainnut ja normikuulilla olen mennyt CW matseissakin koska normikuti on luotettavampi. En tuolla vaunulla kuitenkaan ole pelannut kuin 43 matsia vasta joten kokemus on melko ohutta vielä. Piti vielä ihan katsoa milla kympillä eniten matseja on tullut ja kyllä se Obj 268 oli. Melko pieniä määriä kuitenkin kympeillä tulee pelattua kun tuollakin oli 191 matsia kasassa kun taas esim FV 215b(183):lla on vasta 20 matsia kasassa eikä tuolla ihan mielellään paljon pelaakaan kun premikudit maksavat 8000 kredittiiä/kipale. Tosin ei niitä matsin aikana montaa ehdi onneksi ampuakaan :)
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Kiitosta vaan mirasanelle ja Tiityylle täältäkin! Vedettiin osastossa kyllä muutama melkoisen vahva matsi ja ihan rehellisesti voin sanoa, että kannateltiin omaa joukkuetta todella hienosti.

Oli kyllä loistavat pelit. Kiitos teille molemmille. Kolmen hengen osastossa en ole aiemmin pelannutkaan, ja kyllähän tuo oli positiivinen kokemus. Ensi kerraksi jos tosiaan saataisiin vielä mikit ja teamspeak tai mumble kuntoon, niin olisi jo kova.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Tänään HIFKn matsin jälkeen tulen linjoille. Jos haluaa sitä ennen kokeilla Mumble-serveriäni niin laittakaa YV:tä niin annan tarvittavat tiedot.

-Tinke
 

skode

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Comet ja Cromwell ovat molemmat hauskoja pelattavia, nopeita liikkumaan ja tarkka sekä nopea latauksinen tykki, lisäksi Cometissa on kestävä torni, joka jopa dingaa jotain.

Pitää paikkansa, monet vastustajat tuntuu aliarvostavan ainakin Cromieta 1vs1 kohtaamisissa. Monta kertaa tullut KV1-S lahdattua jopa huldownista, etenkin jos sen kerran kaks sattuvat vielä ohi ampumaan. Avoimessa maastossa tolla ei pelkää ketää.

Mut Cometissa, vastus vaihtunee kuitenkin sen asteen kovempaan, jolloin tarvittaisiin jo hieman parempaa tykkiä että saisi jotain aikaan. Oman tyylin tuntien hermot ei todennäköisesti kestäis scouttityylin toimintaa, etenkin koska jätin sakujen lighttilinjankin kesken kun halus joskus jonkuu tappaakkin.

IS-3:n grindasin expojen osalta eilen loppuun joten alkoikin pohtiminen kumman noista 9 tiereistä nyt sitten ostais. IS-8 toisaalta hiukan houkuttais, T32 tosin ei maistu jostain syystä itselle yhtään enää, joten taidan sen seuraavaks päivitellä, ja jatkaa jonkin aikaa viel IS-3:lla.
 

Uuhis #97

Jäsen
Suosikkijoukkue
Molomoton TPS, LA Kings, , Newcastle United
Pitää paikkansa, monet vastustajat tuntuu aliarvostavan ainakin Cromieta 1vs1 kohtaamisissa. Monta kertaa tullut KV1-S lahdattua jopa huldownista, etenkin jos sen kerran kaks sattuvat vielä ohi ampumaan. Avoimessa maastossa tolla ei pelkää ketää.

KV-1S yksinään on kyllä aika helppoa kauraa nopeille vaunuille jos siinä on tuo pitkä 122 millinen kiinni(olettaen että se ei osu ensimmäisellä), tornin hidas kääntönopeus+pitkä latausaika ei ole hyvä yhdistelmä. Cromwell on kyllä hauska vekotin, harmi etten aiemmin jaksanut siirtyä Crusaderista siihen. Ainakin paljon hauskempi kuin tällä hetkellä työn alla oleva Jagdpanzer IV jota yritän grindata läpi päästäkseni Jagdpantherin puikkoihin. Vaikka camonet+ ammo rammer ovat kiinni, niin jotenkin tunnen kovaa vastenmielisyyttä pelata tuolla, mikä hidastaa eteenpäin pääsyä.
 

Jarvis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers, JYP (Never stop the madness)
Voisinpa tulla tykittelemään kohta. Kaikki vaan linjoille!

edit: KLO 21 TYKITTELEMÄÄN! Kanavana jatkis65.
 
Viimeksi muokattu:

Jusu7

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nonniin, nyt on julkaistu seuraavan batchin 8.9 uusia juttuja ja niistä tässä lisää http://www.youtube.com/watch?v=Oqizogb45pA

Itselläni mielenkiintoa herättää uusi Saksan td-linja. Kuten pätkässä sanotaan, olemattomalla panssaroinnilla mutta tulevissa 9 & 10 tierin td:issä on molemmissa rullatykit. Tiedossa siis todella paljon vahinkoa...

Juttua on myös ollut foorumeilla, että KV-1S:ää ei nerffattaisikaan vaan Wargamingin kielellä rebalansoidaan. Tuo on tähän asti tarkoittanut valitettavasti sitä, että se on käytännössä nerffausta kuten vaikkapa artyjen rebalansoiminen aikoinaan. Itse tykkäsin pelata artyilla randomeissa ja kompissa ja miksei CW:ssäkin mutta seuraus tuosta rebalansoinnista oli minulla se, että GWPanther ja Lorraine 155 50 lähtivät tallista koska pelattavuus kärsi ja pahasti. Jätin talliin GW E-100:n ja ranskalaiset Bat Chat 155 58 ja Lefh105:n. Saksan kymppiä en ole pelannut viikkoihin mutta onneksi sentään nuo ranskalaiset ovat pelattavia. Pikkuarteista Lefh on tulinopeudellaan hauska ja Bat Chat taas käyttökelpoinen esim CW:ssä. Viime viikolla esim tehtiin kahdella artyllä + 13k damagea yhteen matsiin.

Itse olen huomisesta alkaen reissussa muilla mailla ensi viikon perjantaihin saakka mutta sitten taas jatkuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös