Voiko huippu-urheileva homo olla kannustuksesi arvoinen?

  • 116 438
  • 749

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Ei se mitään teini-iän seurustelusuhteita vaadi: Max:n kootut pätkät vol I-X pyörimään. Itselläni homma alkoi 11-vuotiaana ja Anttilan katalogin rintaliivit täytettynä Janina Frostellin daisareilla tuntui mielettömän houkuttelevalta. Pettymys olikin sitten suuri, kun Janinaa ei enää seuraavassa syys-kuvastossa ollutkaan. Kyllä noiden perusteella selviää onko hetero vai ei.

En tietenkään voi arvioida sinun seksuaalisen identiteetin kehittymistä kun en tiedä tarkalleen taustojasi mutta omani tiedän, enkä laisinkaan pidä ihmeellisenä sitä, että oman seksuaalisen identiteetin löytyminen vei aikaa koska ilmapiiri oman seksuaalisuuden esille tuomiseen oli hyvinkin kielteinen, esimerkkejä en tässä tapauksessa ryhdy kertomaan koska ne ovat ehkäpä liian henkilökohtaisia ja toisaalta jo taakse jäänyttä elämää, joten niitä on turha vatvoa tässä elämäni vaiheessa.

vlad.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Olla oma itsensä? Käsittääkseni kaikki homot eivät ole neitejä ja elämäänsä kiroavia luusereita? Miksi lahjakas urheilija ei keskittäisi kaiken fokuksensa urheiluun, mitä lisäarvoa homouden hyväksyntä siihen toisi? Kaikista SETAn iHQuista julistekampanjoista huolimatta, jokaisessa maan kaikista pukukopeista, yli 90% pelaajista on heteroita. Ei asenteet tule ikinä muuttumaan, pojat ovat poikia(muttei silleen).

Ottaen huomioon miten valtavan paljon asenteet ovat jo muuttuneet, vaikuttaisi aika epä-empiiriseltä sanoa, etteivät asenteet tule ikinä muuttumaan. Epäilisin että jos kehitys jatkuu niin parin sukupolven päästä tästä kysymyksestä on tullut aivan arkipäiväinen. Toki ihmiskunta on perustyperä, perustietämätön ja perusennakkoluuloinen, mutta edistystä silti on tapahtunut sitkeästi: olemme monin paikoin huomattavasti vähemmän typeriä, vähemmän tietämättömiä ja vähemmän ennakkoluuloisia. Toivotaan että kehitys jatkuu edelleen! Toki tälläiset kampanjat tuntuvat usein höpsöiltä ja keinotekoisilta, mutta luulen että niilläkin on oma merkityksensä. Ja kuten jo useasti sanottu niin ei tämän kyseisen kampanjan tarkoituksena näytä olevan mitenkään homouden ylistäminen tai tuputtaminen vaan nuorten (tai itse asiassa kaikenikäisten) urheilijoiden rohkaiseminen olemaan oma itsensä, sen kummemmin mainostamatta tai omia arvojaan tuputtamatta. Tässä mielessä kysymys ei ole mistään homo-keskustelusta vaan aika alkeellisesta yleisen hyvän käytöksen perusperiaatteesta: eletään ja annetaan toisten elää.
 

Hockey 24/7

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hockey Fights and Fighters
Totta kai voi. Pääasia on se kuinka hän pelaa.
Oikeastaan mitä enemmän homoja tässä maailmassa on, sen paremmin se sopii minulle.
Jääpähän muutama missikin vapaille markkinoille kun se kotiseudun kiekkoileva adonis ei lämpeäkkään paikalliselle miss-maitolaiturille.
Tuollaisen tapahtuman jälkeen on minulla ei urheilevalla heterolla suurempi mahdollisuus päätyä tuon missin tisseille.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Maailmassa käytetään hirvittävän iso summa rahaa vuosittain siihen että tietyt eläinlajit säilyvät elossa. Ihminen taitaa olla ainoa eläinlaji jossa yritetään samaa toisinpäin. Kannustetaan lajia hävittämään itse itsensä. Se on merkki sairaudesta ja sen ymmärsivät vielä se sukupolvi joka joutui sotimaan ja jälleenrakentamaan tämän maan. Vaikka nyt uusisukupolvi on kertomassa kuinka tyhmiä juntteja he olivat.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Maailmassa käytetään hirvittävän iso summa rahaa vuosittain siihen että tietyt eläinlajit säilyvät elossa. Ihminen taitaa olla ainoa eläinlaji jossa yritetään samaa toisinpäin. Kannustetaan lajia hävittämään itse itsensä. Se on merkki sairaudesta ja sen ymmärsivät vielä se sukupolvi joka joutui sotimaan ja jälleenrakentamaan tämän maan. Vaikka nyt uusisukupolvi on kertomassa kuinka tyhmiä juntteja he olivat.
Uskotko oikeasti, että sodassa olleissa sotilaissa ja/tai veteraaneissa ei olisi yhtään homoja?
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olla oma itsensä? Käsittääkseni kaikki homot eivät ole neitejä ja elämäänsä kiroavia luusereita? Miksi lahjakas urheilija ei keskittäisi kaiken fokuksensa urheiluun, mitä lisäarvoa homouden hyväksyntä siihen toisi? Kaikista SETAn iHQuista julistekampanjoista huolimatta, jokaisessa maan kaikista pukukopeista, yli 90% pelaajista on heteroita. Ei asenteet tule ikinä muuttumaan, pojat ovat poikia(muttei silleen).

Eli sinusta on ihan okei, että esimerkiksi lätkäjengissä kun puhutaan parisuhdejuttuja, niin seksuaalisesti valtavirrasta poikkeavat joutuvat valehtelemaan, etteivät joutuisi silmätikuiksi? Tai eivät uskalla näyttäytyä kaupungilla samaa sukupuolta olevan mielitiettynsä kanssa? Onhan tuo nyt ihan helvetin skitsofreeninen tilanne, että nuori ihminen voi varsinkin pienemmällä paikkakunnalla ja varsinkin yltiöhetero-voittoisessa joukkueurheilumeiningissä piilottelemaan erästä kohtalaisen tärkeää osa-aluetta elämässään.
 

Harri2001

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liimattiinko korsun seinälle homofobia-vastaisia julisteita?
En tiedä, en ollut paikalla. Olisiko ollut tarvetta?

Ja miksi ihmeessä aina vedetään veteraani-kortti kun halutaan puolustaa jotain äärikonservatiivistä mielipidettä? Kyllähän ikäpolvessa on aina konservatiivisempaa ja liberaalimpaa porukkaa.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Uskotko oikeasti, että sodassa olleissa sotilaissa ja/tai veteraaneissa ei olisi yhtään homoja?

Sodan ajan homoseksuaalisista suhteistahan on nykyisellään jo aika paljon tutkimusmateriaaliakin. Oli toki varmasti arka aihe pitkään ja näille toejoenveikoille vieläkin sitä lienee, mutta silloisessakin populaatiossa homosuhteita oli ns. normaalisti.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
On niitä sairaita aina ollut, ja varmasti ovat lykkineet siellä keskenään. Toki varmasti vähemmän kun nykyään. Koska homous alkaa olla muotia.

Niin hei, te joiden mielestä homous ei ole millään lailla sairaus tai edes minkäänlainen erikoisuus ihmisessä tai edes outoa, niin miten transut? Eikö ne ole sairaita?

Entäs hei, tehän sanoitte, että homoushan on vaan ihmisen mielihaluihin liittyvä, mikä ei ole sairautta. Entäs jos mä oon ihmissyöjä niin en mä oo millään lailla sairas ku ne on vaan mun mielihaluja syödä ihmisen lihaa tai sillee hei.

Aika fantsuu funtsii tällee näit juddui....

E: Ainii, mun kulinäärinen suuntautuminen vaan on ihmisen liha. En mä oo sairas.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ja miksi ihmeessä aina vedetään veteraani-kortti kun halutaan puolustaa jotain äärikonservatiivistä mielipidettä?
Ainahan on homosteltu, vankiloissa ja sodissa varsinkin kun naiset ovat olleet muualla. Sotaväessä ja rintamilla vissiinkin hinttaillaan/on hinttailtu enemmän kuin missään.
 
Olisiko se sinun mukaasi a) lisännyt vai b) vähentänyt inhimillisen kärsimyksen määrää maailmassa, jos olisi liimailtu?


En tiedä siitä, mutta ukkojen keskittymiskykyä olisi voinut häiritä, kun ei tiedä tiiraileeko taistelutoveri metsän laidasta mahdollisesti esiin tulevaa piippalakkia vai palvelustovereiden perseitä.
 

Snakster

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En tiedä siitä, mutta ukkojen keskittymiskykyä olisi voinut häiritä, kun ei tiedä tiiraileeko taistelutoveri metsän laidasta mahdollisesti esiin tulevaa piippalakkia vai palvelustovereiden perseitä.

Eihän sitä tiedä muutenkaan kuka tiirailee mitäkin, mutta entäs jos olisi opeteltu hyväksymään erilaisuutta? Millä tavalla se, että jokainen hyväksyy toisensa kaikkine piirteineen, vaikuttaa keskittymiseen ja yhteisen asian hyväksi tekemisen laatuun?
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Niin hei, te joiden mielestä homous ei ole millään lailla sairaus tai edes minkäänlainen erikoisuus ihmisessä tai edes outoa, niin miten transut? Eikö ne ole sairaita?

Täsmennys:

Kumpaa tarkoitat, transseksuaaleja (eli transsukupuolisia) vai transvestiittejä?

Tarkoitat kumpaa tahansa niin en näe mitään sairasta siinä, että esim. mies joka tuntee/kokee olevansa väärässä kehossa leikkauttaa itsensä naiseksi. Prosessi ei ole lyhyt, joten kukaan ei Suomessa hetken mielijohteestä tähän ryhdy vaan kyseessä on todellakin siitä, että ihminen kokee olevansa väärässä kehossa. Kokee olevansa nainen ja mieltää itsensä naiseksi vaikka hänellä onkin miehen sukupuolielimet.

En myöskään näe siinä mitään sairasta, että joku mies pukeutuu naiseksi tai vastaavasti nainen mieheksi t.s henkilö on transvestiitti. Kukin tavallaan kun ei muita vahingoiteta.

Minusta mikään seksuaalisuuden ilmentymä ei ole sairasta niin kauan kun toiminnassa ei vahingoiteta toista tai käytetä toista hyväksi ilman hänen lupaansa, ts. S/M-leikit on mielestäni normaalia toimintaa koska se perustuu vapaaehtoisuuteen, mikäli ei niin tuolloin kyseinen toiminta on jotain muuta. Toki on eroteltava aikuisten ja lasten välinen suhde, mikä on tuomittavaa, vaikka perustuisikin vapaaehtoisuuteen koska aikuinen voi manipuloida lapsen kumppanikseen ja uskotella tilanteen olevan sellainen, että lapsi suostuu siihen vapaaehtoisesti. Tässäkin on huomioitava ikäero, jos sitä on kymmeniä vuosia siten, että toinen on alaikäinen ja toinen on vaikkapa 30-vuotta niin suhtautumiseni on toinen kuin jos toinen on vain pari kolme vuotta vanhempi.

Suuntautumistani nekrofiliaan en ole oikein osannut määritellä. Toisaalta jos joku haluaisi bylsiä minun ruumistani kuoltuani niin siitä vaan, tai jos joku haluaisi pistellä sen poskeensa. Itse en kuitenkaan tunne viehtämystymistä ruumisiin (tai ruumiin eritteisiin).

Tämä näin asia suppeasti esitettynä.

vlad.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Oli toki varmasti arka aihe pitkään ja näille toejoenveikoille vieläkin sitä lienee, mutta silloisessakin populaatiossa homosuhteita oli ns. normaalisti.
Taisi olla itse asiassa enemmän kuin rauhanajan populaatiossa, rintamahomous oli varsin yleistä. Ainakin Ihminen sodassa-kirjassa on aiheesta mielenkiintoinen artikkeli.
 

Viljuri

Jäsen
Yhdessä maailmahistorian legendaarisimmista sotilaskulttuureistahan harjoitettiin pederastiaa (In English).

Kyllähän tuo 'järkevämmälle' vaikuttaa kuin mitä esimerkiksi puna-armeija laajassa mitassa harrasti valloittamillaan alueilla vuosina 1944 ja 1945, olipa tämä anakronistinen luonnehdinta tai ei.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
en näe mitään sairasta siinä, että esim. mies joka tuntee/kokee olevansa väärässä kehossa leikkauttaa itsensä naiseksi.
Jahas. On tämä maailma mennyt kyllä aikamoiseksi...

Kyllähän se vaan sattuu olemaan aika sairasta jos ihmisen täytyy mennä kikkeli leikkaamaan pois. Elikkä ei se ihminen ole henkisesti kovin terve jos on niin pahasti tärähtänyt, että menee saksimaan kullinsa pois ja keksii jonkun korvikemontun sen tilalle. Hei kelaa vähän.

Onko jollain tähän vastaansanottavaa?

Tuo sun logiikka pätee muuten esim. seuraavanlaiseen hyvin tylsään vertaukseen:

Mä en tunne olevani ihminen vaan olen aina tuntenut olevani eläin. Vaikkapa koira. Sitten mä kävelen tuolla pitkin katuja nelin kontin, niin se ei ole sairasta? Sama asia.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Itse asiassa ku aloin miettimään, että mitä mä edes tässä ketjussa keskustelen, kun ei oikeastaan kiinnosta. Ihan sama kuhan tietää, että itse on hetero.

Niin ja vaikka pidänkin homoutta sairautena, niin mä kyllä ajattelen, että se on sairaus siinä missä muukin. Olen esim. taittanut koulumatkaa noin vuoden verran bi-seksuaalijäbän kanssa. Tai luulisin, että bi, koska se joskus puhui silleen naisista, että kiihottuu niistäkin. Tosin nykyään sillä on boitsuhoitsu.

BTW. on muuten neiti. Samoin kun muutamat muut tyypit, jotka tiedän olevan peppuilijoita. Eli ei oo oo kyllä täysin mikään kliseekään, että homot on hipsuloita.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Onko jollain tähän vastaansanottavaa?

Kyllä sinäkin vielä tässä epäterveessä maailmassa tulet näkemään ja tapaamaan monia erilaisia ihmisiä. Todellakin on vastaansanottavaa, koska jos vaihtoehtoina on täysin masentunut henkilö, joka todennäköisesti esim. miehenä ollessa olisi valmis tappamaan itsensä voi pelastaa itsensä ja tulla onnelliseksi naisena, niin go for it!

Ei tämä elämä ole pelkästään siitä kiinni mikä on valtaväestön mielestä normaalia ja miten kenenkin tulee heidän mielestään elää.

En itse voisi ikinä kuvitella muuttavani sukupuoltani, mutta ymmärrän täysin jos joku ihminen tulee onnelliseksi ja pystyy elämään omaa elämäänsä paremmin niin. Sääliksi käy niitä ihmisiä jotka tuntevat sisällään täysin erilailla, mutta yhteiskunnan paineen takia ei ikinä pysty elämään "normaalisti" ja onnellisesti vaan kärsii koko elämänsä masennuksesta tms.

Itseni mielestä jokaisen kuuluu elää oma elämänsä juuri niin kuin parhaaksi näkee, toki sen pitää mennä lain puitteissa.

Ymmärrän, että koet kyseiset henkilöt kuvottavina, mutta onko se sinulta pois? Jos poikasi olisi homo, niin hakkaisitko hänet siitä hyvästä? Tai potkisitko perheestä ulos? Omassa arvomaailmassani itseni ja läheisteni onnellisuus merkitsee enemmän kuin stereotypiat.
 

Old Ray

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pens
Kyllä sinäkin vielä tässä epäterveessä maailmassa tulet näkemään ja tapaamaan monia erilaisia ihmisiä.
Olen tavannut, paljon. Esim transun kanssa juttelin eräänö päivänä, siinä missä muidenkin ihmisten kanssa. Silti pidän tällaisia sairaina.

Todellakin on vastaansanottavaa, koska jos vaihtoehtoina on täysin masentunut henkilö, joka todennäköisesti esim. miehenä ollessa olisi tappamaan itsensä voi pelastaa itsensä ja tulla onnelliseksi naisena, niin go for it!
Eli ihminen on silloin psyykkisesti sairas, joutuu turvautumaan tällaiseen keinoon. Kappas!
Ei tämä elämä ole pelkästään siitä kiinni mikä on valtaväestön mielestä normaalia ja miten kenenkin tulee heidän mielestään elää.
Olenko väittänyt? En ole sanonut missään vaiheessa, etten hyväksy niitä, vaan puhunu sairaudesta. Edelleen painotan, että hyväksyn sairaat ihmiset- Viimeksi tänään muuten lahjoitin vähäosaisten hyväksi massia.
Itseni mielestä jokaisen kuuluu elää oma elämänsä juuri niin kuin parhaaksi näkee, toki sen pitää mennä lain puitteissa.
Kyllä. Tästä voisi alkaa keskustella myös teologisesti, mutta jätetään muille se homma.

Ymmärrän, että koet kyseiset henkilöt kuvottavina, mutta onko se sinulta pois? Jos poikasi olisi homo, niin hakkaisitko hänet siitä hyvästä? Tai potkisitko perheestä ulos? Omassa arvomaailmassani itseni ja läheisteni onnellisuus merkitsee enemmän kuin stereotypiat.
Ei kävisi näin. Hyväksyisin hänet, mutta uskoisin hänen silti olevan sairas ihminen. En hakkaisi varmasti, olisi rakas lapsi siinä missä muutkin. Läheisteni onnelisuus merkitsee myös minulle, ja paljon.

The case is over?

Varmaan ymmärrät about pointtini.
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Eli ihminen on silloin psyykkisesti sairas, joutuu turvautumaan tällaiseen keinoon. Kappas!

The case is over?

Varmaan ymmärrät about pointtini.

Lisättäköön sen verran ettei itsellä ole mitään pohjaa kommentoida toisen masennuksiin tai muihin syihin ruveta vaihtamaan sukupuolta, koska en ole asiaan sen tarkemmin tutustunut, kunhan koitin itse päätellä.

Ja en itse jaksa tästä asiasta enempää vängätä, sinulla on omat päätelmäsi asiasta ja that's it. Vähän sama kuin väittelisi TOJ:n kanssa Venäjän ongelmista.

Itse uskon sen siinä kohtaa olevan psyykkinen ongelma, kun se saadaan tieteellisesti todistettua. Siihen asti se on itseni mielestä erilaisuutta ja sallittakoon se heille.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Minusta mikään seksuaalisuuden ilmentymä ei ole sairasta niin kauan kun toiminnassa ei vahingoiteta toista tai käytetä toista hyväksi ilman hänen lupaansa, ts. S/M-leikit on mielestäni normaalia toimintaa koska se perustuu vapaaehtoisuuteen, mikäli ei niin tuolloin kyseinen toiminta on jotain muuta.

Itse antaisin avoimen shekin kaikelle sellaiselle seksuaaliselle toiminnalle, joka perustuu toisen osapuolen kunnioitukselle, tasavertaisuudelle, vapaaehtoisuudelle ja pohjimmaiselle hellyydelle (tietysti liberaalina on myös edellytettävä, ettei tämä suhde saa mitenkään rajoittaa sivullisten vapauksia omaan toimintaansa). Jos täyttää nämä kriteerit saa harrastaa ihan mitä lystää. En tosin ole kiinnostunut yksityiskohdista, toisin kuin ilmeisesti monet täällä. Se että jokin identiteetti tai toiminto on harvinainen ja vain pienen vähemmistön omaksuma, ei minusta tee siitä vielä sairautta. Kun nyt seuraa ihmiskunnan suuren enemmistön puuhia, niin minusta jonkun toiminnan tai identiteetin suosio ei vielä ole mikään erityinen edellytys sen toivottavuudelle. Korrelaatio on suorastaan melkoisenkin epäselvä.
 

siffa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Kärpät, Detroit Red Wings
Vastaukseni otsikon kysymykseen on, että urheileva tai huippu-urheileva homo on kannustukseni arvoinen siinä kuin urheileva heterokin. Eihän sukupuolisella suuntautumisella ole mitään tekemistä liikunnan ja urheilun kanssa. En tunnista itsessäni minkäänlaista homofobiaa. Siinä suhteessa tunnen olevani vapaa eikä minun tarvitse pelätä mitään eikä ketään. Huonoja kokemuksia homoista minulla ei yksinkertaisesti ole. Ellei nyt lasketa sitä, että jokunen tuntemani homo (myös huippu-urheilija) on ollut erittäin suosittu tyttöjen/naisten keskuudessa, jolloin omat mahdollisuudet ovat kaventuneet.

Olen nähnyt myös sen varjopuolen, että urheileva homoystäväni suosittuna naistenmiehenä alkoi meidän heterojen tavoin seurustella tytön kanssa ja se johti avioliittoon. Ehkä hän voisi olla vielä elossa, jos olisi voinut olla vapaasti oma itsensä ja elää elämänsä oman suuntautumisensa mukaisesti. Hän sai kaksi lasta, mutta elämän ristiriidat olivat niin suuret, että hän korkeassa yhteiskunnallisessa asemassa olevana henkilönä joutui ampumaan itsensä.

Sairaat, pelokkaat ja ymmärtämättömät ihmiset arvostelevat ja nimittävät toisia sairaiksi. Näin on ollut aina ja näin näyttää olevan vielä vuonna 2009.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös