Voihan saatana

  • 9 821
  • 71

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähettänyt käyttäjä Lape
Se Laaksosen paikka. Se osui mun mielestä Hnilickan räpylän yläreunaan, josta nousi sen verran että meni yli.

Niin teki. Pomppasi Hnilickan handusta juuri sen verran ylöspäin ettei mennyt byyriin.

Matsin jälkeisistä tunteistakin täytyy sanoa, että ei vituttanut kyllä pätkääkään, eikä pelin aikana jännittänyt edes sitä katsella. Jatkoaikamaalin jälkeen kuivahko hörähdys, että se siitä, sitten tv-kiinni ja hommiin.
MM-kisat ovat kokeneet sellaisen inflaation, että ainakin minulle alkaa olemaan herttaisen yhdentekeviä nuo pelit. Maajoukkue ei sytytä tippakaan enää näköjään edes loppuottelu -vaiheessa, jolleivat parhaat pelaajat ole kaikilla mukana, ei voi mitään.
Sääli sinänsä, sillä tätäkin viestiketjua lukiessa pystyy lukemaan, että joitain ihan oikeasti vituttaa. Minäkin haluaisin kuulua siihen ryhmään, tunnetta olla pitää!, mutta MM-kisat eivät valitettavasti itselleni siihen enää yrityksistä huolimatta riitä.
 

Lape

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähettänyt käyttäjä Mike


MM-kisat ovat kokeneet sellaisen inflaation, että ainakin minulle alkaa olemaan herttaisen yhdentekeviä nuo pelit. Maajoukkue ei sytytä tippakaan enää näköjään edes loppuottelu -vaiheessa, jolleivat parhaat pelaajat ole kaikilla mukana, ei voi mitään.
Sääli sinänsä, sillä tätäkin viestiketjua lukiessa pystyy lukemaan, että joitain ihan oikeasti vituttaa. Minäkin haluaisin kuulua siihen ryhmään, tunnetta olla pitää!, mutta MM-kisat eivät valitettavasti itselleni siihen enää yrityksistä huolimatta riitä.

No kyllä mä vielä vitutti ja aika rankastikin, mutta muuten oon kanssas samaa mieltä. En jaksanut innostua enää Suomen alkusarjan peleistä ja seurasin niitä vain sivu silmällä.
Mun mielestä mm-kisat voitaisiin jättää väliin aina olympia vuosina.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pienestä kii...

...on kaikki.

Jos

1) Joku Ruudun, Lindin ja Ylösen paikoista ois osunut Sami Kapaselle, niin mestareita oltaisiin

2) Upeasti pelannut Pasi Nurminen olisi ollut sen arviolta 0,5% parempi -eli juuri se ero mikä oli veskarien välillä Hnilickan hyväksi- ja ottanut sen Moravecin vedon....niin peli ois jatkunut. Sen tiesi aina streitti ja ihailtavan suorasanainen Nupe itsekin, siksi se mesoaminen Kaarelan kanssa tai paremminkin Kaarelalle.

3) Upeat kisat pelannut Soosi Sihvonen ei olisi sählännyt keskialueella juuri silloin! Mutta silti se olisi ollut Nupen otettavissa.

4) Aki Berg olisi pelannut tasollaan. Onneton suoritus kesken kisoihin roudatulta ammattilaiselta.

Mutta mitä tässä jossittelemaan. Muuten matsista jäi mieleen Toni Virran upea niitti. Lukeudun myös niihin, joiden mielestä Aravirta ei ole ns. voittava valmentaja maajoukkueessa, vaikka Narreissa olikin. Voittamisen taito on luontaista, se vain on - esim. Jortikka! Oisko siitä yrmeästä pallinaamasta meille uudeksi valmentajaksi? Lehdistö olisi varmaan todella innoissaan, kun saisi matsien jälkeen viileää ja analyyttistä lausuntoa ja muutenkin diplomaattista kohtelua!! Mutta tulokset ratkaisee, annettais äijän yrittää tai sitten katsellaan ulkomaille ja annetaan Westerlundin vielä kypsyä tulevaisuutta odottamassa!
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Olet Mike kyllä todellakin oikeassa. MM-kisat ovat kokeneet inflaation. Joskus 3-4 vuotta sitten odotti SM-liigakauden päätyttyä MM-kisoja kuin kuuta nousevaa, mutta ei enää. Minulle MM-kisat merkitsevät samaa kuin nämä naurettavan turhat Euro Hockey Tour-turnaukset. Eli ei siis mitään.

MM-kisat kuuluisi jo jättää jääkiekko-ohjelmistosta kokokaan pois. Koko turnaus kuuluisi haudata, vaikka katsojia kisoille riittääkin aivan mukavasti. Mutta mielestäni nämä kisat eivät ole maailmanmestaruuskisat. Sellaiset ne olisivat vain ja ja ainoastaan, jos kisoissa pelaisivat <u><b>PARHAAT</b></u> pelaajat kaikista maista. Nyt MM-kisoissa parhaat pelaajat eivät ole mukana kuin jostain Japanista ja Valko-Venäjästä. Jippii ilman kyseisten maiden kiekkokulttuurin halveksimista.

Juuri tämän takia minulla ei tunteenpurkauksia tullut. Tämä ei ole tärkeä turnaus, ei ainakaan minulle. Totta kai, katsoin kaikki Suomen matsit ja muutaman muun, mutta vain siksi että näin kiekkoa. En siksi, että ne olisivat olleet tärkeitä. Kiekkoa on kuitenkin aina hieno katsoa. Ja totta kai, olisin toivonut että tämä turnaus olisi päättynyt suomalaisten voittoon ja juhlatunnelmiin, mutta ei se olisi merkinnyt minulle juuri mitään. Eri asia oli vuonna 1995, jolloin kisoja arvosti ja kultainen mitali oli Suomen leijonille ensimmäiset laatuaan.

Paras systeemi arvoturnausten kannalta olisi, että joka toinen vuosi olisi arvoturnaus, jossa olisi NHL-pelaajat mukana. Vuoden 2002 lopputalvesta on olympialaiset, joihin NHL-pelaajat osallistuvat. Muistaakseni vuoden 2004 alkusyksyllä on kahdeksan vuoden tauon jälkeen World Cup, joihin NHL-pelaajat luonnolisesti osallistuvat. Tästä olisi mielestäni hyvä jatkaa. Näkisimme todellisissa mestarussturnauksissa maamme kiekkotason, kosa silloin kohtaisivat maat parhaine mahdollisine pelaajineen, kun NHL-pelaajat olisivat mukana. Lisäksi olympialaiset voitaisiin pelata suuressa kaukalossa ja World Cup pienessä NHL-kaukalossa, joten kaikille maille olisi edullisia turnauksia. Jos on pakko, joka vuosi pelata joitain MM-kisojen kaltaisia turnauksia, niin IIHF voisi perustaa vaikka EM-kisat. Niihin kisoihin ei NHL-ammattilaisia voisi kutsua ja Amerikan mantereen joukkueet eivät kisoihin saapuisi. Tosin niiden välinen kohtaaminen MM-kisoissa oli kenties kisojen parasta antia ilman mitään kahvaamista, koukkimista tai muuta vastaava, joten sinänsä joukkueiden menetys olisi sääli. En tosin pitäisi niitäkään tärkeänä, mutta olen melko varma, että itkua syntyisi, jos MM-kisat lopetettaisiin, johon en kyllä usko. Mutta jos EM-kisat perustettaisiin, niin kiekko-ohjelmisto voisi mennä seuraavasti:

2002 Olympialaiset 2003 EM-kisat 2004 World Cup 2005 EM-kisat 2006 Olympialaiset 2007 EM-kisat 2008 World Cup ja sitä rataa...

Mutta tämä nyt on vain minun mielipiteeni MM-kisoista ja niiden tarpeellisuudesta. Ja uskon, että olen kantoineni vähemmistön joukossa.

Ja Zauli, ymmärsin minäkin, että et tosissasi heittoasi tarkoittanut ja hyvä niin.
 
Viimeksi muokattu:

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähettänyt käyttäjä JHag
Aravirta ei ole ns. voittava valmentaja maajoukkueessa, vaikka Narreissa olikin. Voittamisen taito on luontaista, se vain on - esim. Jortikka! Oisko siitä yrmeästä pallinaamasta meille uudeksi valmentajaksi? Lehdistö olisi varmaan todella innoissaan, kun saisi matsien jälkeen viileää ja analyyttistä lausuntoa ja muutenkin diplomaattista kohtelua!!

En tiedä miten Jortikka maajoukkueessa onnistuisi, vaikka hänet minäkin siellä haluaisin nähdä penkin takana. Jotenkin tuntuisi kuitenkin siltä, että Jortikka on paras valmentaja seuroissa, ei maajoukkueessa. Jortikka itse on kuitenkin sanonut, että maajoukkuevalmentajan työ ei ole häntä varten eikä se häntä kiinnosta.
 

Kynä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
No kylläpä meni uskomattoman heikkotasoiseksi Jatkoajan keskustelu hävityn finaalin jälkeen. Samana päivänä, kun Suomi päätti ehkäpä kaikkien aikojen toiseksi parhaat MM-kisansa, tekivät suomalaiset kiekkoihmiset (ainakin kirjoittavat sellaiset) ehkäpä kaikkien aikojen pohjanoteerauksensa. Yhdyn täysin Muksun häpeäntoivotuksiin.

Finaali oli hyvä ja niin oli Suomikin. Tshekki vain oli parempi voittamisen kulttuureineen kuin voittamisen pelkoaan yhä poteva Suomi. Kovin monta vuotta sai Suomi aikanaan tapella ensimmäistä arvokisamitaliaan ja monta vuotta saadaan näemmä tapella myös finaalivoittojen vakiinnuttamiseksi.

Sääliksi kävi Suomen pelaajia ja Araa haastatteluissa. Kuten itse kertoivat, koko joukkue, henki sen sisällä, taustaryhmä (ja myös pelaajavalinnat) olivat erinomaisia, mutta eipä vaan riittänyt vieläkään. Mutta eihän se varmaan huono ryhmä ollut esim. Tshekeilläkään, eikä varmaan Ruotsilla, USA:lla tai Kanadallakaan. Turnauksissa kun on vaan se yksi erikoinen piirre, että vain yksi joukkue 16:sta voi voittaa, vaikka mukana olisi kuinka paljon hyviä jengejä. Nyt se oli sitten Tshekki.

Itse peli oli jännittävä ja kyllähän tuo ilta vitutuksen merkeissä meni. Ei kuitenkaan tarvinnut ruveta paikkoja hajottamaan ja pahin latauskin purkautui muutamiin kirosanoihin. Analyysi saatiin käyntiin jo minuutin kuluttua loppuvihellyksestä. Saattaa olla, että olin jo etukäteen varannut nuo suurimmat tunteenpurkaukset positiivishenkiseksi ja suunnitellut voitonkarnevaalia. Tappion tullessa paikalle sitten jäikin vain tyhjä olo.

Se on vaan tuo hopea niin raskas ottaa vastaan. Vaikka sijoituksena onkin jälkikäteen miellyttävämpi kuin kolmas, niin kyllä hurreja hymyilytti pronssilätkäkin. Jatkoaika taas päästi tarkkisluokkansa irti, kun pelaajat kaukalossa osasivat sentään hävitäkin tyylikkäästi.

Mietittiin tossa myös sitä syntipukkia ja päädyttiin yksissä tuumin samaan ratkaisuun, hieman TV-maailma-lehden inspiroimana. Kasvatettakoon syntitaakkaa. K-P-Kyrön vika.

Pelillisesti Berg oli tosiaan jättifloppi ja Kiprukin pelasi turnauksen huonoimman pelinsä. Virta, Ruutu ja Laaksonen taas olivat pirun hyviä finaalissa. Ja tietenkin SKapanen, Salo ja Ylönen. Sihvosta on nyt helppo syytellä, mutta hyvän pelinhän Soosikin pelasi. Siinä maalitilanteessa jos missä, näin jälkikäteen ajateltuna olisi ollut paikallaan ottaa se hyväksytty jäähy. Röyhkeä kamppi kehiin ja Sihvonen kakkoselle.

Araa on taas jaksettu urhoollisesti haukkua. Älytöntä. Äijä yllätti kaikki rakentamalla upean joukkueen, jossa joukkuehenki toimi. Jännitysvalinnat, kuten T.Sihvonen pelasivat hyvän turnauksen. Taktinen silmäkin osoitti aika ajoin toimivuutensa.
Ara on nyt päävalmentajana hoitanut Suomelle mitalin viidessä kisasta viidestä. Uskomaton saavutus, johon eivät ole pystyneet sellaiset kiekkomaat kuin Venäjä, Ruotsi, Kanada tai USA:kaan. Ja niillä on pelaajakapasiteettikin sentään hieman eri luokkaa. Kruununa upea venyminen Naganossa pronssille.
Voittoon ei vielä ole pystytty, mutta kauas ei olla jääty. Kolmesta finaalitappiosta kaksi on hävitty onnettarenkin hylkäämänä jatkoajalla ja yksi epäonnistuneen kahden finaalipelikokeilun kautta. Jatkoajalla ne hiton pienet marginaalit on vaan ollut vähän kallellaan vastustajan suuntaan. Meidänkin vuoro vielä tulee.

Annetaan nyt sille Aralle työrauha tonne sopimuskautensa loppuun. Mies näköjään itse tietää, millaisella joukkueella ja keillä pelaajilla hän pystyy menestymään. Salt Lake Cityssä ei ole helppoa päästä edes viiden joukkoon ja mitali olisi kova juttu. Mutta jos vuoden päästä ei Ruotsista kultaa tule, niin vaihdetaan silloin Ara nuorempaan. Pirun hyvää työtä kuitenkin tähän saakka. Välillä vain tuntuu, että Aran suurin synti näiden arvostelijoiden silmissä on tämä värittömyys. Ara kun on enemmän tämmöistä rauhallista suomalaista perheenisä-tyyppiä.

Loppuun vielä tiedoksi, kun ei niitä täällä muuten ole näkynyt julkaistun, kisojen viralliset Allstarsit.

1: Hnilicka
Nummelin-Johnsson
Rucinsky-Reichel-S.Kapanen

2: Nurminen
Kubina-Salo
Pärssinen-Ylönen-Ujcik

Muuten meni kyllä ihan nappiin, mutta olihan Salo paljon terävämpi kuin Numppa.
 
Viimeksi muokattu:

kaasumies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara Tammerfors ja Södertälje Sport Klubb.
Pettymys on vieläkin ihossa eilisen tappion jälkeen. Kuitenkin ainoastaan huono tuuri ja tehottomuus ratkaisevilla hetkillä vei Suomelta mailmanmestaruuden. Suomellahan oli loistavia paikkoja jopa 2-2 tilanteessa, jos näistä olisi saatu kolmas maali aikaan homma olisi kaiken todennäköisyyden mukaan ollut selvä?
Mielestäni joukkue teki sen minkä pystyi ja jossittelut ovat nyt kyllä turhia. Ei voi muuta kun toivoa että tämä huono honeli vielä jossain vaiheessa käänty Suomenkin eduksi? Toivottavasti jo Olympiakisoissa ja Ruotsin MM kisoissa keväällä.
Kenttätapahtumissa Tsekki ei kyllä ollut yhtään Suomea parempi, joten sehän tässä nyt eniten ottaa päähän! Viimeksi kun tuli takkiin Tsekkiä vastaan MM finaalissa Suomi pelasi liian varovaisesti jatkoajalla. Nyt tästä selvästi oltiin jotain opittua ja pelattiin aivan eri lailla. Valitettavasti sekään ei nyt sitten auttanut.
Ikävästä lopusta huolimatta Suomi saa ainakin minulta suuren tunnustuksen hienoista kisoista. ENNEN kisoja olisin hopeamitalliin ollut enemmän kuin tyytyväinen.
Suomi näytti taas kerran kuuluvansa mailman kiekkoeliittiin.
 

Heretic

Jäsen
Suosikkijoukkue
1948
Viestin lähettänyt käyttäjä Habby33
...Mutta mielestäni nämä kisat eivät ole maailmanmestaruuskisat. Sellaiset ne olisivat vain ja ja ainoastaan, jos kisoissa pelaisivat <u><b>PARHAAT</b></u> pelaajat kaikista maista...
---clipeti---
...Ja totta kai, olisin toivonut että tämä turnaus olisi päättynyt suomalaisten voittoon ja juhlatunnelmiin, mutta ei se olisi merkinnyt minulle juuri mitään. Eri asia oli vuonna 1995, jolloin kisoja arvosti ja kultainen mitali oli Suomen leijonille ensimmäiset laatuaan...

Ottamatta vielä kantaa tähän ikuisuuskeskusteluun MM-kisojen tasosta/tarpeellisuudesta, niin utelisin vain, että mikä asia vuonna 1995 (jolloin NHL-pelurien lakon vuoksi <u><b>PARHAITA</b></u> pelaajia ei ollut MM-kaukaloissa senkään vertaa) teki silloisesta arvostuksestasi näin erilaisen kuin tänä Herran Vuonna 2001?
 

Mike

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, KäPa, NUFC
Viestin lähettänyt käyttäjä Heretic


Ottamatta vielä kantaa tähän ikuisuuskeskusteluun MM-kisojen tasosta/tarpeellisuudesta, niin utelisin vain, että mikä asia vuonna 1995 (jolloin NHL-pelurien lakon vuoksi <u><b>PARHAITA</b></u> pelaajia ei ollut MM-kaukaloissa senkään vertaa) teki silloisesta arvostuksestasi näin erilaisen kuin tänä Herran Vuonna 2001?

Omalla kohdallani ainakin se, että silloin Suomi ei ollut vielä juurikaan menestynyt ja vielä enemmän se, että silloin ei näistä todellisista huipputurnauksista oltu montaa kertaa saatu vielä nauttia. Nyt on Olympia -kiekko ja mahdollisesti myös World Cup, joissa kaikilla on koko kerma mukana. Ei MM-kisat tunnu enää missään tuon herkun jälkeen, etenkin kun NHL vielä jatkuvasti laajenee ja vie yhä enemmän pelaajia pois euroopan kaukaloista.
Aivan sama, jos maailman ykköstapahtuma -Jalkapallon MM -kisat pelattaisiin joka kesä ja sieltä puuttuisivat kaikki supertähdet = Ei hotsittaisi juuri ketään.
Jääkiekon MM-kisat ovat itselleni nykyään leppoisa viihdepaukku siinä missä Suomi-Ruotsi yleisurheilu maaottelukin, ei mitään sen kummempaa.

Ikäväähän se on, että siltä tuntuu. Kyllä sitä edelleenkin muistaa ajan jolloin Izvestija -turnaustakin katsottiin vesi kielellä ja huudettiin suomen puolesta, nykypäivänä ei Eurohockeytuurit voisi enää vähempää kiinnostaa. Ts. Ei niitä edes jaksa katsoa. Itse en saa valitettavasti enää tuntemuksia mistään muusta kuin Jokereista, ja noista todellisista huipputurnauksista. MM-kisat menevät ainoastaan viihteenä ja huippukiekkoa tarjoaa Canal+ NHL:n muodossa.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
hopiaa tuli...

Ja siihen olen tyytyväinen, en uskonut että mitalia tulee näistä kisoista. Paikkoja oli siihen kirkkaimpaankin, mutta kun ei saada kiekkoa maaliin niin mikäs teet... Harmi että se kiekon menetys sattui juuri Sihvoselle, Soosi pelasi loistavat kisat. Kokonaisuudessaan hyvät kisat koko Suomen Joukkueelta.

Sen kumminkin sanon, että saa luvan olla viimeinen kerta kun NHL:stä raahataan puolustaja lyhyellä varoitusajalla pelaamaan viimeisiä paria peliä isoon kaukaloon...

YLE:n toimittajien toiminnasta en osaa sanoa mitään... punalamppu kun syttyi jatkoajalla kanava vaihtui välittömästi :)

Ruotsi jäi taakse -> hyvät kisat



Jaa niin meinasin unohtaa... MITÄ HELVETTIÄ MARTIN WUSSYNSKY TEKEE ALL STAR KENTÄSSÄ ?!!
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
jep

etenkin kun miehen kauden piti olla ohi sen jälkeen kun marchment "sikamaisesti" taklas sitä. kaveri itkeä pillitti kun pieni vauva marchmentin sikamaisuudesta ja kuinka ei enää vois pelata tällä kaudella kuitenkin vähän ajan päästä palaten tositoimiin. naurettava pelle sanon minä.
 

Habby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Les Canadiens de Montréal, John Ferguson Sr
Viestin lähettänyt käyttäjä Heretic


Ottamatta vielä kantaa tähän ikuisuuskeskusteluun MM-kisojen tasosta/tarpeellisuudesta, niin utelisin vain, että mikä asia vuonna 1995 (jolloin NHL-pelurien lakon vuoksi <u><b>PARHAITA</b></u> pelaajia ei ollut MM-kaukaloissa senkään vertaa) teki silloisesta arvostuksestasi näin erilaisen kuin tänä Herran Vuonna 2001?

Quote samasta tekstistä: "MM-kisat ovat kokeneet inflaation. Joskus 3-4 vuotta sitten odotti SM-liigakauden päätyttyä MM-kisoja kuin kuuta nousevaa, mutta ei enää."

Eli tuolloin '95 niitä kisoja arvostin, vaikka parhaat eivät mukana olleet. Olin silloin pienempi ja lapsellisempi ja ajattelin, että tällaisilla kisoilla jotain väliä on. Ja kuten Mike sanoi, se oli ensimmäinen kerta kun Suomi ylsi ykköseksi ja siksi se oli silloin hienoa.
 
Viimeksi muokattu:

Tesla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tshekki, Tre Kronor, Frölunda sekä sympatiaa Luleå
Oho, vaan onpas täällä ansiokasta avautumista, etenkin ekalla sivulla. Kehitysmaalaiset, takatukat, skodamiehet, olisi edes kuollut se sekunda "ryssä", ruma kaljupää Dopita jne.. aika asiatonta ja mautonta oikeastaan : (. Itse olin jo tuolloin aika vahvasti Tre Kronorin leirissä ja Morav..minkä lie tekemän ratkaisuosuman tullessa olin syömässä jäätelöä läheisellä terassilla ja sitten kun jossain kalahti juomalasi paskaksi päin seinään ja toisaalla kuului "Vittu!" ja ilmeisesti kova potku oveen tai johonkin, niin jo arvasin(ja yllätyinkin).. melkein teki hyvää nähdä naapuruston ylimieliset(tuolloin) leijonistit pettyneenä kaiken samani vittuilun ja komannen erän johdon jälkeen. Mutta toisaalta en olisi suonot Tshekeille kolmatta perättäistä, mutta ihan sama kun jälkeen päin ajattelee.

Ja toinen asia, on muuten tavoitteet pudonneet muutaman vuoden takaisesta. Silloin hopea oli "kasa paskaa", kun nyt pronssikin aikaan saisi jo melkoiset bakkanaalit. Ja mikä toinen pistää silmään, niin Tshekin tripla tuntuu olevan suurempi inhon aihe täällä, kuin Kanadan tupla. Ja hyvin todennäköinen tripla(+WC). Eli jos Tshekki voittaa, se on paha juttu ja vituttaa. Jos taas Kanada voittaa, niin se on ihan jees. Ai joo, nyt mä hokasin..not. ????

No, kyllä se kulta vielä Suomeenkin tulee. Siihen vaaditaan vain, etteivät vastustajat saa NHL-pelaajia merkittävästi avukseen.
 

Rooster

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, TPS (pesiksessä KPL)
Ja Teslalla on taas hauskaa. Oliko näin vanha ketju nyt ihan pakko nostaa ylös vain sen takia, että pääsee taas kuittailemaan Suomen kannattajille.
 

Master Chief

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Manchester United, Denny Crane
Eikös Scirean eiku Teslan pitänyt pysytellä pois täältä nyt kun EM-kisatkin alkaa? Tässä alkaa jo olla melkoisesti "tekemisen makua".
 
Viimeksi muokattu:

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Viestin lähetti Rooster
Ja Teslalla on taas hauskaa. Oliko näin vanha ketju nyt ihan pakko nostaa ylös vain sen takia, että pääsee taas kuittailemaan Suomen kannattajille.

Joo. Näyttää olevan sama tyyppi, joka jossakin muussa ketjussa hurskasteli, ettei muiden joukkueiden epäonnistumisista saa riemuita. No, hienoa nähdä, että omien julkisesti esitettyjen periaatteiden takana seistään ryhdikkäästi kuin keitetty spagetti.
 

Kampeaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Voi voi pikku Teslaa, ilmeisesti vieläkin vituttaa Ruotsin/Tsekin/Slovakian tappiot... On se muuten vaan kumma miten vieläkin tunnut jaksavan täällä suomalaisjunttien kanssa jutella, kun niin tunnut inhoavan kaikkea omassa maassasi...
 

Vaicci#63

Jäsen
Viestin lähetti Tesla
Eli jos Tshekki voittaa, se on paha juttu ja vituttaa. Jos taas Kanada voittaa, niin se on ihan jees. Ai joo, nyt mä hokasin..not. ????


Hmm, voisin villinä veikkauksena heittää sellaista, että meitä suomalaisia vitutti tuo Tsekin tripla siksi, että olimme kahteen (?) otteeseen häviäjinä loppuottelussa.

Ja toinen villi veikkaus, Miksi Kanadan tupla ei vituta?

Koska kahteen kertaan, ja vielä peräkkäin, häviäjänä noissa loppuotteluissa on ollut svenssonien hanhimaa.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Osoitit tasosi Tesla.

Kovastipa vieläkin tuntuu tympivän tämä Kanadan voitto, kun pitää kaivaa kolme vuotta vanhoja ketjuja joihin sitten purkaa sydäntään.

Mutta on se hyvä juttu, että Kanada voitti. Usan kolmostila täydensi vielä hienosti P-Amerikkalaisen asennekiekon menestystä. Ei näkyny taitavia Slovakkejakaan rankkarikisassa. Heräsikin kysymys, että onpa erikoista, että nämä Usan isot kaverit on aivan älyttömän taitavia maalintekijöitä. Jopa vasen pakki upottaa varmasti kiekon sisään.

Ja ne Tshekit. Voi kun nekin on ihania. Siis aikuisten oikeestihan ne olis niinku paras porukka, ku ne voitti Kanadanki. Harmi vaan että ei oikeen uponnu rankkareissa jenkkejä vastaan, mutta on ne silti taitavia, kun paukautti yhtä monta tolppaa kuin jenkit.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vielä kerran

Kerrassaan mahtavaa, että Pohjois-Amerikka osoitti tasonsa jääkiekossa. USA:n mahtava peli läpi koko turnauksen suht. nimettömällä porukalla, Chris Druryn mahtava taklaus ja muut makoisat pommit slovakkipelaajiin, sekä muihin mikkihiiriin olivat suurta hunajaa kunnon kiekon ystäville.

Kanada, ah, tuo "mother of good old-time hockey!" Mahtava tsemppi ratkaisupeleissä ja kerrassaan suloinen voittomaali Slovakian neitejä vastaan. Kanada osoitti jälleen kuinka murhaavalla asenteella voidaan voittaa kenet vaan ja koska vaan. Taklauksia ja tappeluita, niitä elementtejä joita slaavilainen takatukkakiekkolu ei tule koskaan oppimaan. Kiitos Kanada ja USA, että teitte näistä Suomelle murheellisista kisoista niin kauniit.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös