Vitutusketju

  • 366 241
  • 1 483

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Tossahan puhutaan vain tuosta yhdestä Lukko-pelistä viime sunnuntaina, joka teki otteluruuhkasta melkoisen. Nämä kotimatsit ovat ihan omaa tekoa.
Ei se nyt ihan noin varmastikaan mene, kyllä CHL-otteluohjelma on varmasti vaikuttanut myös meidän ohjelmaan..
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Ei se nyt ihan noin varmastikaan mene, kyllä CHL-otteluohjelma on varmasti vaikuttanut myös meidän ohjelmaan..

Varmasti, mutta lähinnä juuri otteluita ryppäisiin kokoavasti, ei niinkään vieras- ja kotiotteluita erottavasti.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Eiköhän toi päin persettä oleva otteluohjelma ole monen asian summa. Jossa tietenkin Bluesin toimiston ja Barona-Areenan ratkaisut on näytellyt kuitenkin sitä suurinta roolia. Sikäli ottaa päähän tää päin persettä oleva otteluohjema kun olen tästä asiasta täällä jatkoajassa itkeny ja mussuttanut jo monta vuotta. Toi tän vuoden otteluohjelma näyttää just siltä että hirveästi ei ole päätä vaivattu kun sitä on tehty.

Mutta kai sitä on vain toivottava että kun kerran homma kushtaa oikein kunnolla nilkoille niin siitä sitten otitaan opiksi. Kuitenkin sen verran kalliita oppirahoja nyt maksellaan. Kuitenkin siellä on vielä tammikuun otteluruuhkat edessä jossa on vielä noita kotiotteluruuhkaputkia ihan riittämiin.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Otteluruuhkassa on sekin paska puoli, että näin kausikortin haltijanakin pitää miettiä haluaako olla joka toinen päivä hallilla vai haluaisiko sitä joskus tehdä jotain muutakin. Tasaisemmalla jaottelulla jokainen peli olisi odotetumpi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Perustuuko tämä ajattelutapa, että jokainen liigaseura pystyy ihan oikeasti vaikuttamaan otteluohjelmaansa todella paljon, johonkin faktatietoon vai mutuun? Itse olen elänyt käsityksessä, että otteluohjelma isketään aika pitkälti lukkoon Liigan toimistolla ja seurat pystyvät vaikuttamaan siihen loppupeleissä hyvin vähän. Lähinnä esittämällä toiveita viikonloppukotimatseista tms.
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Ei oikeastaan juuri nyt edes jaksa vituttaa eilinen yleisömäärä. Toivottavasti nousujohteiset peliesitykset saavat väkeä hallille, koska pelien markkinointi on lopetettu näemmä tyystin. Jos jokin vituttaa just nyt, niin tuomaritoiminta on ollut tällä kaudella heikompaa kuin ikinä. Eilinen Zamorskyn "koukkaaminen" oli huikea.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Perustuuko tämä ajattelutapa, että jokainen liigaseura pystyy ihan oikeasti vaikuttamaan otteluohjelmaansa todella paljon, johonkin faktatietoon vai mutuun?
Mä muistan lukeneeni jonkun Jatkoajan jutun aiheesta joku pari-kolme vuotta sitten. Koitin Googelilla etsiä juttua, mutta toi sana otteluohjelma ja sm-liiga nyt anto liikaa hakutuloksia. Mutta jos muistan oikein niin liigan taholta tulee vain vaatimus siitä että tietyllä aikavälillä pitää olla tietty määrä pelejä pelattuna ja jotain tv-peli päivämääriä. Tietenkin myös maaottelu ja CHL-liiga pelit pitää ottaa huomioon. Syy siihen miksi otteluohjelman tekeminen on anettu seurojen päänvaivaksi on se että otteluohjelman laatijan pitäisi ottaa Barona-Areenan, Nordiksen, Hakametsän, HK-arenan ja ennen Hartwallin areenan mahdolliset muut tapahtumat huomioon. Lisäksi jotkut jengit haluaa tehdä näitä parin päivän maakunta vieraskiertueita, joten kun noi kaikki muuttujat lasketaan yhteen niin tossa otteluohjelman laadinassa on niin paljon hommaa että pystyn hyvin kuvittelemaan että se anettaan liigan toimistolta suosiolla seurojen päänvaivaksi.

Ja kun kattelee tota tammikuun alkua niin ei voi kuin ihmetellä että miten ihmeessä Bluesin toimisto on voinut ton otteluohjelman tollaseksi laatia. Kotitottelut joka toinen päivä 3.1. Hifk, 5.1. Tps ja 7.1. Saipa. Sitten vielä sama moka uudestaan 11.1. Lukko, 13.1. Pelicans ja 15.1. Hifk. Vois kuvitella että tossa 5.1. Tps ja 13.1. Pelicans pelissä on vaan kausikorttilaiset ja vierasjengin fanit paikalla. Oikeasti mua vituttaa ja samaan aikaan surettaa että Bluesin toimiston väki ampuu itseään jalkaan näin pahasti. Jos mä olisin tuolla toimistolla duunissa niin tekisin kaikkeni että noi kaksi peliä nyt saatais siirrettyä pelattavaksi helmikuulle.

Mutta kun kerta vitusketjussa ollaan, niin kyllä mua syö toi että Nordiksella Blues on tommonen saatana pisteautomaatti vuodesta toiseen. Vituttaa myös se että en käynyt lyömässä asian puolesta vetoa kun ilmanen raha ois kyllä kelvannut. Tietenkin myös vituttaa että Blues on myös Ilvekselle ja sarjajumbo Sortillekin aika helppo vastus.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Helsingin Sanomissa oli juttu yleisökadosta koko liigassa ja sekä Pelicansin Ilkka Kaarna, että Ilveksen Esa Honkalehto arvostelevat sarjaohjelmaa yhtenä syypäänä huonoon yleisösaldoon. Vieläkö täällä ollaan sitä mieltä, että näiden kaikkien kolmen seuran toimistolla (siis Blues mukaanlaskettuna, aiempaan keskusteluun viitaten) ollaan niin kädettömiä, että ensin ovat itse väsänneet sarjaohjelman periaatteessa itse ja sitten kun pelejä aletaan oikeasti pelaamaan, huomataankin pelien olevan aivan älyttömissä kasoissa? Vai olisiko nyt kuitenkin niin, että sarjaohjelma on lyöty periaatteessa lukkoon Liigan toimistolla ja seurat voivat tehdä vain pientä hienosäätöä tapahtumiin tms. liittyen? Oman lukunsa tähän juttuun teki Liigan toimitusjohtaja Kimmo Rannisto, joka lausui näin:
Ihmiset eivät käytä rahaa niin paljon kuin ennen. Olen enemmän huolissani siitä kuin yksittäisten kuukausien katsojamääristä. Jos mukaan lasketaan Liiga, maajoukkue ja uusi Mestarien liiga CHL, laji kiinnostaa. Mutta se on totta, että Liigan katsojamäärissä ollaan perässä.
Mielestäni paras selitys ja samalla kehitysehdotus tuli Vaasasta, Sportin toiminnanjohtajalta Jyrki Niemeltä:
Se sotkee tilannetta osaltaan. Televisiointi on yhteistyökumppani, mutta myös kilpailija. Liigaa on markkinoitu tehokkaasti kotisohville, kun muu markkinointi on jäänyt pieneksi.
Nelonen Pro mainostaa omia palvelujaan aktiivisemmin kuin mikään aiempi TV-yhteistyökumppani ja se alkaa selvästi purea. Yleisö jää mieluummin katsomaan haluamansa matsin kotoa, kuin että lähtisi hallille. Tässä Liigan pitäisi tukea seuroja paljon voimakkaammin, sanoo Rannisto mitä tahansa..
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Helsingin Sanomissa oli juttu yleisökadosta koko liigassa ja sekä Pelicansin Ilkka Kaarna, että Ilveksen Esa Honkalehto arvostelevat sarjaohjelmaa yhtenä syypäänä huonoon yleisösaldoon. Vieläkö täällä ollaan sitä mieltä, että näiden kaikkien kolmen seuran toimistolla (siis Blues mukaanlaskettuna, aiempaan keskusteluun viitaten) ollaan niin kädettömiä, että ensin ovat itse väsänneet sarjaohjelman periaatteessa itse ja sitten kun pelejä aletaan oikeasti pelaamaan, huomataankin pelien olevan aivan älyttömissä kasoissa?

Yleisömääristä on keskusteltu niin paljon että keskustelu pyörii lähinnä ympyrää. Bluesin osalta on mielestäni syytä muistaa että seura halusi välttää kotipelejä syksyllä, koska se on tunnetusti yleensä huonoin sesoniki. Tästä vääjäämättä seurasi, että loppukauden koyipelit ovat tiheämmässä. Ajatus oli ihan hyvä, mutta toteutus jotain keskinkertaisen ja huonon välillä. Itse näkisin että ei tässä ainakaan suurta vahinkoa tapahtunut.

Kunhan selvitään joulukuusta, niin seuran kulut pienenevät ja tulot kasvavat kun pelataan paljon kotona ja vähemmän vieraissa.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Ei se kuitenkaan automaattisesti noin mene. Hesarin jutussa Ilveksen Honkalehto sanoi järkevästi, että heillä oli lokakuussa kuusi kotipeliä, joista saivat saman tuoton kuin normaalisti neljästä pelistä. Eli vaikka kotipelejä on paljon, niihin pitää saada myös yleisöä, muuten tulot eivät kasva mihinkään. Nyt onkin joka joukkueen markkinointikoneistolla iso homma saada enemmän väkeä hallille loppukaudesta.
 

Jambo78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Jyp
Vaikka Bluesilla on tuo tammikuun tarjouspaketti 80€ 8 peliä niin uskon että koko kuukauden yleisökeskiarvo pyörii 3500 paikkeilla vaikka IFK kohdataan 3 kertaa kotona. Joka toinen päivä peli noilla pelloilla on vaan liikaa. Uskoisin että jopa hc-fanit eivät jaksa/kerkeä joka peliin.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei se kuitenkaan automaattisesti noin mene. Hesarin jutussa Ilveksen Honkalehto sanoi järkevästi, että heillä oli lokakuussa kuusi kotipeliä, joista saivat saman tuoton kuin normaalisti neljästä pelistä.
Eipä yllätä toi tieto. Mutta ihan hyvä että liigapomotkin herää siihen että ottelumääriä lismäällä ei vältämättä ne tulot kasva. Varmaan suurimalle osalle liigakatsojista riittää se yksi peli per viikko ja siihen ei sitten paljoa vaikuta se että niitä on kolme tarjolla. Jos masu on täynnä niin vaikka kuinka ruoka ois hyvää niin ei sinne lisää mene. Tai jos ei ole aikaa taikka rahaa kuin käydä katsomassa X määrä pelejä kaudessa, niin ei se paljoa muuta että niiden määrää lisätään.

Nyt kun noi yleisömäärät on todella alhaalla niin olen miettinyt myös sitä että mikäköhän on se yleisömäärä joka on ns. break-even luku. Eli missä vaiheessa ottelun järjestämisen kustannukset syö kaiken sen voiton mikä matsin järjestämisestä saa. Tällä en tarkoita että siihen laskettaisiin pelaajien ja toimiston palkkoja vaan ihan pelkästään sen hallin vuokara, henkilökunnan palkat jne. Tulin kuitenkin siihen lopputulokseen että ehkä on parempi etten tiedä sitä lukua kun tää Bluesin talousasioista seuraaminen on terpeeksi vittumaista touhua muutenkin.

Vieläkö täällä ollaan sitä mieltä, että näiden kaikkien kolmen seuran toimistolla (siis Blues mukaanlaskettuna, aiempaan keskusteluun viitaten) ollaan niin kädettömiä, että ensin ovat itse väsänneet sarjaohjelman periaatteessa itse ja sitten kun pelejä aletaan oikeasti pelaamaan, huomataankin pelien olevan aivan älyttömissä kasoissa?
Kyllä mä uskon edelleen siihen että oman kuoppansa ovat kaivaneet. Jos ton otteluohjelman olisi suunitellut yksi taho niin siinä olisi saatanut olla jotain järkeäkin. Luin opiskeluaikoina tästä aiheesta erään jenkki artikkelin ja ainakin silloin NHL:län otteluohjelman teki yksi mies. Jos toi otteluohjelma olisi tehty keskitetysti niin sitä olisi oikeasti voitu suunnitella, ottaa paremmin eri muuttujia huomioon ja rytmittää pelitahtia fiksusti. Koska tossa liigan otteluohjelmassa ei ole mitään järkeä on voi olla just seurausta siitä että siellä on ollu 15 kokkia tekemässä soppaa ja sitten jokainen on pistänyt mausteita oman mielensä mukaan. Tommosesta yhdistelmästä on just seurauksena sekasorto joka nyt kuvaa liigan otteluohjelmaa todella hyvin.

Olen muuten vastaavasta aiheesta aikoinaan pro-gradunin vääntänyt. Jos Bluesin toimistolla halutaan niin mä voin tulla ensi keväänä scheduloimaan tota otteluohjelmaa. Palkkioksi riittäs mainioisti se ettei tarviis sitten menettää hermoja tän asian kanssa. :D
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Sen enempää graduasi väheksymättä, ei tuossa hommassa sellaista edes tarvitse että saisi parempaa jälkeä aikaiseksi.. Itse uskon hyvinkin siihen mahdollisuuteen, että yksi henkilö on vääntänyt otteluohjelman ja koska hän on tehnyt paskaa duunia (kuten Liigan toimistolla nähtävästi tehdään melkein joka asian suhteen), seurat kärsivät. CHL on sekoittanut otteluohjelman täysin, koska niillä peleillä oli etuajo-oikeus tietyille päiville. Jos Liigasta olisi osallistunut vain pari jengiä, tilanne olisi täysin eri. Nythän siellä oli melkein koko liiga...
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Itse uskon hyvinkin siihen mahdollisuuteen, että yksi henkilö on vääntänyt otteluohjelman ja koska hän on tehnyt paskaa duunia
Kyllähän se on mahdollista että siellä toimistolla on joku tyyppi on vaan lätkässy noi 420 peliä kalenteriin eikä ole hirveesti ajatellu asiaa. Olen hieman vastaavaa hommaa tehnyt pienemmässä mittakaavassa joten tiedän että siinä on ylättävän paljon hommaa kun pitää ottaa eri asioita huomioon.

Mutta olen tästä asiasta yleensä aina ne jutut jotka on osunut silmään ja yleensä niissä on sanottu että toi otteluohjelman tekeminen on seurojen vastuulla. Se mielestäni esim. selittää sen miksi Kärpillä on ollu perinteisesti paljon lauantaipelejä kun taas ne on Espoossa uupuneet. Junno haluaa takoa rahaa kun taas Barona-Areenaa on haluttu pitää vapaana viikonloppuisin jotta sinne voitaisiin sitten myydä jotain tapahtumia. Joten mä oletan että toi otteluohjelman teko prosessi menee niin että liiga antaa jonkun aikataulun mihin menessä pitää olla X määrä pelejä pelattu, ilmoittaa mahdolliset TV-pelipäivät jolloin pitää olla kotiottelut ja päivät jolloin ei saa olla pelejä (CHL & EHT). Koska liigan otteluohjelmassa pitäisi ottaa 14 joukkueen toiveet ja halli tilanteet huomioon joten siinä on sen verran paljon hommaa/muuttujia että siksi mun on helpompi kuvitella että homma on anettu suosiolla seuroille.

Loppujen lopuksi se on ihan sama onko sen otteluohjelman tehnyt Blues vaiko se liigan toimiston sihteeri. Se on laadittu päin persettä ja se nyt sitten näkyy nyt Bluesin liikevaihdoissa. Koska mua on tää asia rassanut jo pitkään niin olen tavallaan tyytyväinen että nyt sitten mokattiin oikein kunnolla ja niin että se todellakin tuntuu. Jos tää ei herätä Bluesia ja liigaa ajattelemaan asiaa kuluttajan/asiakkaan näkökulmasta niin sitten sitä ei tee mikään. Oikeasti, oppikaa jo!
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Otteluohjelman tekemisessä käytetään algoritmeja, jotta tulos olisi mahdollisimman optimaalinen. Mitä enemmän joukkueita, sitä enemmän myös asioita, jotka tulee ottaa huomioon. Jokaisella paikkakunnalla jäähallit ovat myös muiden käytössä ja niistä tulee yllättäen lisää huomioon otettavia muuttujia. Lisäksi Nelonen Pro yrittää tietenkin saada mahdollisimman kattavan tarjonnan omalle tuotteelleen ja heille on hyvä, että joka päivä on pelipäivä.

Liigasta siis lähetetään seuroille alustava otteluohjelma, johon sitten saa esittää muutostoiveita. Toiset muutokset voidaan ottaa huomioon, toisia ei. Täytyy myös muistaa, että jokaisessa ottelussa on myös vastustajajoukkue, jolla on omat sovitut ohjelmansa ja muutokset vaikuttavat myös muiden otteluohjelmaan. Kaikilla joukkueilla on ihan samat ongelmat: halutaan loppuviikon arkipelejä tai lauantai-pelejä (ja mielellään HIFK-vastustajaksi, koska oman kylän ihmiset tulevat sankoin joukoin katsomaan, kun sikahifki häviää), ihmiset heräävät lätkäkauden alkuun vasta myöhemmin ja olisi hienoa, jos kotiotteluja ei olisi niin paljon heti alkusyksystä, jne.

Mun mielestä suurin ongelma on kuitenkin se, että pelejä yksinkertaisesti on nykyään liikaa. Niitä ei ole mulle liikaa, mutta mä olenkin heavy user. Kaltaisiani ihmisiä on kuitenkin vain rajattu määrä ja ymmärrän itse, että markkinointia ja ottelutapahtumaa ei ole suunnattu minulle. Toivon, että myös minut huomioidaan, mutta se suuri raha tulee niiltä satunnaiskävijoiltä irtolippuina, jotka pitää saada hallille. Pk-seudulla on oikeasti iso määrä lätkädiggareita, jotka eivät fanita mitään jengiä, vaan käyvät katsomassa hyvää kiekkoa. Näistä ihmisistä taistelee niin HIFK, Blues kuin Jokeritkin. Ja tällä hetkellä Jokereilla on tarjota jotain uutta ja mielenkiintoista todella halpaan hintaan, halusimme sitä tai emme.

Liigan markkinointi on ihan nollatasoa, seurojen markkinointi näyttää olevan nykyään pääasiassa somessa, uusia juttuja näyttää tulevan, mutta vain pakon edessä liian myöhäisessä vaiheessa, jne. Nelonen Pro:lla on käytössään Sanoman koneisto ja sen kyllä huomaa. Ei heitä kiinnosta, onko katsomot täynnä vai ei. Mitä vähemmän katsojia, sitä paremmat neuvotteluasemat seuraavaa sopparia varten. Näin se kylmästi menee. Nelonen Pro on luultavasti ensimmäinen tv-kanava, jolle jää jotain rahaa tuosta tv-sopparista käteenkin. Liigaseuroissa ollaan olevinaan ammattilaisia, mutta oikeasti ei olla. En tiedä, onko esim. mikään liigaseura ymmärtänyt ottaa markkinointirepertuaariinsa vierasfaneja. Tuskin. Varsinkin otteluruuhkassa olisi erittäinkin fiksua markkinoida matseja nimenomaan vierasjoukkueen kannattajille. Voisi kuvitella, että liigaseurat voisivat jopa tehdä yhteistyötä tässä asiassa, koska tilanne on lähes kaikilla paikkakunnilla sama. Ja nyt en tarkoita mitään kampanjaa, vaan yhtenä pysyvänä markkinointistrategiana pitäisi olla vierasjoukkueen fanit. Tuskin hekään oravannahoilla operoivat, vaan kyllä heilläkin on rahaa käytettävissään siinä missä oman joukkueen faneilla.

Sori avautuminen. Jatkakaa.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Sori avautuminen. Jatkakaa.

Ei mitään anteeksipyynneltävää, tuo oli erinomainen teksti jonka voin sanasta sanaan myös allekirjoittaa.

Vierasjoukkueen kannattajien rekrytointiin on parhaat edellytykset Helsingissä ja Espoossa jotka ovat kaikkein selkeimmin muualta muuttaneiden liigapaikkakuntia, Espoo kaikkein eniten. En tiedä miksei erityisesti vieraskannattajille haluta markkinoida, ehkä taustalla on Bluesin kohdalla se, että halutaan korostaa Bluesin olevan kaikkien espoolaisten joukkue millä tavallaan kiistetään se, että Espoon väestörakenteesta johtuen suuri osa Espoossa asuvista lätkädiggareista kannattaa muita joukkueita. Tavallaanhan "espoolaisten joukkue" pitää paikkansa sikäli että Bluesia yleensä kannattavat ihmiset jotka pitävät itseään nimenomaan espoolaisina, muita joukkueita taas sellaiset jotka sanovat vain asuvansa Espooossa.

Mielestäni seuroille voisi olla harkinnan arvoinen asia esim. jos tiettyjen seurojen (lähinnä tulee mieleen Kärpät) etäkannattajayhdistysten kanssa voitaisiin sopia erillisestä vieraskannattajakausarista joka pitäisi sisällään matsit HIFK:ta, Bluesia ja ehkä vielä tunnin ajomatkan päässä olevia HPK:ta ja Pelicansia vastaan.
 
Tänään taas kaks ekaa erää neppailtu ilman yritystäkään voittaa. Tällä oksennuskiekollakin ollaan silti tasoissa, vaikka yhtäkään maalipaikkaa ei olla vielä luotu eli jotain positiivistakin, mutta eiköhän se kolmoserässä ratkea, jos ei peli kiinnosta Bluesia.

Nämä ohipelit (ohi erät) pois, niin niitä vaadittuja pisteitä on helpompi saada se vaadittu määrä.
 
Viimeksi muokattu:

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
TPS-peli oli vaikea, mutta jotain kertoo se, että sekin onnistuttiin voittamaan. Jotenkin tuota osasi kuitenkin odottaa, kun takana oli kovan latingin IFK-matsi, jossa tupa oli lähes täynnä ja hyvä fiilis raikui pitkin Baronaa. Siihen perään "joku tepsi", jota oli saapunut katsomaan paljon vähemmän väkeä kuin edellisessä pelissä. Ennusmerkit todellisesta neppailumatsista olivat selvät, mutta yleensä ne ovat päättyneet meidän tappioon.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Timo Favorin. Miksi helvetissä Favorinin vislaa näitä Bluesin matesja niin usein? Pelkästään sen naaman näkeminen vituttaaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Jos Blues on levännyt kolme päivää, kun Lukko pelasi eilen Jyväskylässä jatkoaikaa, niin pitäisikö meidän luistella paremmin? Vai huonommin?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Jos Blues on levännyt kolme päivää, kun Lukko pelasi eilen Jyväskylässä jatkoaikaa, niin pitäisikö meidän luistella paremmin? Vai huonommin?
No nythän me sentään luisteltiin. Keskiviikkona SaiPaa vastaan meidän äijien jalat olivat näköjään niin tukossa että Valtteri Virkkunenkin näytti liigakiekkoilijalta.

Vakavasti: tältä se näyttää kun ei ole riittävästi leveyttä hyökkäyksessä. Lukolla on varaa pitää Ville Niemistäkin välillä rotaatiossa, meillä taas pitää ristiä kädet ettei kukaan loukkaannu sillä vain kaikkien ollessa pelikunnossa meillä tuntuu olevan leveyttä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Kyllä tollaset alle 3000 yleisömäärät vaan vetää hiljaseksi. Tähän kun vielä lisätään tappio matsi niin kyllä tässä on tämä blues-fani taas kerran kuolemassa vitutukseen. Välillä tuntuu että tää on kaikkien aikojen synkin ja hajottavin kausi vaikka välillä noita valonpilkahduksia on nähny.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
En tiedä johtuiko siitä, että olin matsissa lapsen kanssa, eli en ehtinyt vittuuntua vai mistä, mutta minusta eilinen peli ei ollut edes kovin huono.. Pari pahaa mokaa maksoi pari maalia, mutta hienosti taisteltiin jatkoajalle, jonka alussa oli loistopaikkoja iskeä voittomaali. Oli siis hyvin pienestä kiinni, että tuloksena olisi ollut kaksi tai jopa kolme pistettä, sillä myös kolmannen erän lopussa oli vielä paikkoja iskeä yksi lisää. Yleisömäärä oli, mitä oli. Ei ollut suuri yllätys, että jäi noin pieneksi kun ottaa huomioon kotiotteluruuhkan ja ulkona olleen kelin.
 

spede1967

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Ei hyvältä näytä (ei ole vittuilua), Lindorff julkaisi trattaprotestin 9.1.15 840,00 Jääkiekko Espoo Oy (=Blues). Tänään taitaa tulla kauden pohjat yleisömäärässä kun aina kiihkeä ja sytyttävä Pelicans saapuu Baronalle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös