Vitutusketju

  • 363 487
  • 1 477

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Keitä junnuja viime kausina olisi pitänyt nostaa liigaan? Seppälä, Tikkinen, Kähkönen, Rooba, Tiivola, Valkonen, Volden, Aaltonen, Ikonen, Järvinen, Virkkunen, Hakanpää, Nyberg, Rutanen ja Mörsky ainakin on ollut viime vuosina Bluesin joukkueen mukana pyörimässä. Näistä tasonsa liigassa on osoittanut Ikonen ja Aaltonen (+Hakanpää).
Tiivola ei ole vielä saanut kunnon roolia joukkueessa, nelosketjussa ei paljoa kehitytä. Valkonen oli pari kautta sitten isommassa roolissa kuin viime kaudella, hänessä olisi ollut potentiaalia esim. uudeksi Jalasvaaraksi, mutta Aho ei nähnyt tätä vaihtoehtona vaan laittoi mieluummin esim. Malmivaaran isoon rooliin. Ikosen keissi on ihan omaa laatuaan ja siitä on jauhettu jo ihan tarpeeksi muualla. Kähkönen saanee TuTossa peliaikaa tällä kaudella ja saapuu Bluesin kakkosmolariksi ensi kaudelle. Järvinen ei koskaan päässyt pelaamaan jatkuvasti, vaan pienissä pätkissä. Potentiaalia oli, mutta valmennuksella ei koskaan riittänyt maltti yrittää kaivaa sitä esille. Sen sijaan joukkueeseen hankittiin mieluummin saman roolin miehiä ulkopuolelta. Nyberg väläytteli osaamistaan viime kaudella ja itse uskoin hänen ottavan ison roolin tällä kaudella, mutta ilmeisesti viime kauden loukkaantuminen oli odotettua pahempi? Rutanen on myös klesana, vaikkakin Ahon suunnitelma hänen peluuttamisen suhteen on täysin auki. Fakta on, että hänen pitää mahtua jatkuvasti vähintään kolmeen ekaan ketjuun, että kehitystä tapahtuu ja potentiaali saadaan ulosmitattua.

Pointti minulla on siis se, että muualla nämä kaikki pelaajat saisivat enemmän aikaa ja mahdollisuuksia kehittyä liigatasolle, kun taas Espoossa on parina viime kautena mieluummin ostettu tuon tontin ukko muualta. Aho on rakastunut tiettyihin pelaajiin ja katsoo heidän virheitään läpi sormien. Sen sijaan omia junnuja ja mahdollisia tähtipelaajia laitetaan popparijonoon ja samalla kehitys pysähtyy.
 
Selkeästi meillä eroaa ajatukset peluutuksessa. Mun mielestä jos junnu saa vaikka 10 minuuttia peliaikaa pelissä, niin tämän 10 minuuttisen aikana hänen pitäisi tehdä jotain, mikä erottaa hänet ketjukavereistaan tai muista pelaajista. Toisaalta siitä olen kyllä samaa mieltä, että viime kaudella Dibot ja Widingit olisi pitänyt heivata helvettiin siinä vaiheessa, kun huomattiin etteivät pärjää liigatasolla. Tilanne on sitten vaikeampi esim Malmivaaran kohdalla, jolle tehtiin kolmen vuoden sopimus ja miehen olisi pitänyt istua viltissä jokainen päivä siitä sopimuksesta, kalliiksihan se olisi Bluesille tullut ja on Malmivaarallakin ollut niitä ajoittaisia hetkiä kun on näyttänyt pärjäävän liigatasolla. Miro Aaltonen teki ensimmäisellä kaudellaan liigassa 1+1, mutta tämän jälkeen hyvä kesä ja seuraavalla kaudella huomattavasti pirteämpi ja huomattavasti paremmat otteet nostivat myös peliaikaa ylöspäin, vaikka edelleen taisivat pelata Ikosen kanssa kolmoskentässä.

Valkosen olisin kyllä itsekin pitänyt mielelläni joukkueessa, mutta tässä tapauksessa en kyllä tiedä, että halusiko Blues pitää miehen vai ajatteliko Valkonen, että Sportissa pääsee pelaamaan enemmän (Bluesilla puolustuksessa piti olla hyvä tilanne ennen kauden alkua: Kaijomaa, Kuukka, Malmivaara, O'Connor, Zamorsky, Tikkinen, Seppälä, Rantakari eli kilpailua ja rotaatiota olisi ollut tiedossa).

Nyberg oli toissa kaudella pelaamissaan kolmessa(ko?) ottelussa pirteä ja ansaitsi niillä otteilla viime kaudelle näytönpaikkansa, mutta viime kauden otteilla mies vain hukkui massaan ja erottui lähinnä väärillä ratkaisuilla. Tuntui, että kaikki ne kikat ja showt mitä oli toissa kaudella kun pääsi ekaa kertaa liigaan katosivat, kun miehen pelipaikka vakiintui.

Siitä ollaan kuitenkin samaa mieltä, että esim nyt kun jotain Korhosta joudutaan peluuttaan kakkosessa, niin Aholla pitäisi olla rohkeutta heittää vaikkapa Tiivola siihen ja siinä ainakin tulisi sitä näytönpaikkaa. Korhonen on ollut lähinnä rasite joukkueelle, joten vaikea uskoa, että saisi sopimusta joukkueeseen.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Hain vitutusta ja katsoin sarjataulukkoa tietäen että Blues on viimeinen. Mitä näenkään? Sport ja Ilves ovat yhden pisteen edellä Bluesia, Pelicans 2 pistettä edellä. Ilveksellä ja Pelicansilla ottelu vähemmän pelattuna. Kun ottaa huomioon että Bluesilla on vasta 2 kotipeliä pelattuna, niin täytyy todeta että ei tunnu missään. Jouduin siis pettymään.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Kukaan ei voi kuitenkaan tuudittautua ajatukseen, että "aina aiemminkin jengi pelaa päin helvettiä alkukaudesta, mutta nousee silti playoffeihin". Huonoja otteita pitää kritisoida ja niihin pitää löytää parannuksia, kuten aina aiemminkin on tehty. Muutoin tuo nousu jää toteutumatta.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Ei voi mitään, mutta kyllä mua vituttaa nähdä Blues tuolla ihan pohjalla sarjataulukossa. Kohta Blueskin rupeaa pelaamaan kotona hieman ahkerammin, niin valitettavasti ollaan semmoisessa tilanteessa että sarjataulkkosijoitus ei ole vaan kovin vetovoimainen just nyt. Eikä Bluesin tilanetta yhtään hepota se että naapuri ladoissa tuntuu homma pelittävän. Хартвалль Арена on kuulema ollut aina tupaten täynnä, voittoja tulee ja siellä maajoukkuetason porukka kasassa. Nordiksellakin on kanssa voittava jengi kasassa ja siinä missä Blues hommaa venäläisiä mestispelaajia niin Hifk hommaa venäläisiä superlupauksia.

Eikä tätä vitutusta yhtään helpota se että paras hyökkääjä on klesana yhdessä top 4 pakin kanssa. Kaiken Bluesin taloudellisesta tilanteesta kertoo se että joku palstaveli tuolla jo pohti että olisiko Ilveksestä poispotkittu Hurtubise hyvä haku try-outille tai että potkisko Kärpät mahdollisesti Deschampsin Oulusta Espooseen. Oikeasti kun tässä pyöritellään näitä muiden jämiä ja floppeja niin kielii vaan siitä että tässä alkaa loppua usko siihen että Ahola sais hommattua jonkun hyvän pelaajan rapakon takaa. Vituttaa kun huomaa että olettaa että se Aholan hommaama "Gretzky" on ennemin mallia Justin DiBenedetto kuin Kent Manderville. Pessmisti ei kai pety.
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Ei paljon mieltä jaksa lämmittää jopa jääkieltolta näyttänyt yksi erä tänään. En usko että paljoa se lämmittää keväälläkään playoffviivojen alapuolella. Voi sitten muistella kuinka aina pelattiin yksi erä jääkiekkoa joka matsissa. Aho ei jatkoon, pelaajat ei jatkoon. Tulis jo se konkurssi.
 
Ei paljon mieltä jaksa lämmittää jopa jääkieltolta näyttänyt yksi erä tänään. En usko että paljoa se lämmittää keväälläkään playoffviivojen alapuolella. Voi sitten muistella kuinka aina pelattiin yksi erä jääkiekkoa joka matsissa. Aho ei jatkoon, pelaajat ei jatkoon. Tulis jo se konkurssi.
Tarkoitatko viimeistä erää? Eipä siinäkään oikein mitään jakoa ollut. Tepsi alkoi puolustamaan.. mutta silti liikkui paremmin vaikka oli eilen pelannut Vs. sinisten viikon tauko. VMP. Liike ei riitä. Rosteri paska. Pelisysteemi paska. Ei jakoa tällä kaudella.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Oikeasti oli ihan OK fiilis lähteä tänään halille mutta jälleen kerran Blues-matsia on tuomitsemassa Timo Favorin. Miten ihmeessä toi yks äijä voi olla jatkuvasti pilaamassa Bluesin matseja?
 

Zdeno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Mikko Kuukka ja 3 täysin idioottimaista jäähyä!

Muutenkin koko jengi on täysin kuriton. Suuri osa jäähyistä on jotain järjettömiä aivopieruja.

Edit. Voitto sentään tuli
 
Viimeksi muokattu:

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Vituttaa kun Blyyys ottaa niin paljon jäähyjä. Oli sitten tuomarina kuka vaan ja varsinkin toi läski-Favorin. Mutta tuleehan noita joka peliin ihan saatanan turhia jäähyjä joihin sitten pisteitä menetetään oikein urakalla. Eli pitää myös peiliinkin katsoa.
 

thnninen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoon jääkiekkojoukkue, millä nimellä milloinkin
Miten helvetissä noi idiootit lähti taas rotsi auki Sportia vastaan? Eikö se nyt jo saatana mene perille että silloin tulee turpaan?

Johan meille nauraa naurismaan aidatkin. Eikä tuota paskaa kukaan halua mennä hallille katsomaan. Jos ei pelaaminen kiinnosta niin vilttiin vaikka koko jengi.

Pelataan ennemmin vaikka B-junnuilla.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mä häpeän.
 

Chris Sharma

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Suomen maajoukkue, Nationalelf
Olihan muniinpuhaltelua Bluesilta. Boxissakin vaan naureskeltiin omille jäähyille.
Yritystä oli ehkä se 95 %, mutta sehän tiedetään, että silloin tulos on 50 % luokkaa, jos sitäkään. Asenne aivan metsässä.

Ei ihme, että hallilla ei käy katsojia. :(
 

K.Nuget

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo, Kiekko-Espoo, Blegi United
Eniten mua hävettää itteni että menin hallille katsomaan tota kun olisi voinut olla lapsen kanssa kotona. Viiden pennin divarijengille, joka osaa hädintuskin luistella, häviäminen ei oo se mun perjantai-illan juttu. Kenkää kaikille.
 
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
Kiinnitin huomiota kans et lähdettiin ylimielisesti pelaamaan liigajumboa vastaan. Pitää nostaa hattua jengin kokoamisesta, jos on ollut tarkoitus tehdä 3 nelosketjua ja 1 kolmosketju. Ois ees yks pelintekoon pystyvä sentteri...kyllä ihmettelen kun meillä on Makkosta ja Liivikkiä pelaamassa yvtä?
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Aikasemmin päivällä vitutti kun mulle tuli viime hetkellä este jonka takia en tänään hallille päässy. No se vaan näköjään oli suojelusenkelin tekosia joka vain varjeli minua. Mutta kyllä v-käyrä on tästä touhusta taas niin korkealla että tässä sitä taas pohtii lätkäfanina olemisen mielekyyttä.
 
Jep turha näitä pelejä on enää kattoo kun vituttaa vaan suurimman osan ajasta. Seuraillaan änäriä, shl ja sit voi bluesin pelien tulokset kuitata nauraen itkun sijaan.

Tomek Valtonen kyykytti tänään Jyrki Ahoa aivan 100-0. Nyt itkettää.
 

costi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues, #33 Timo Hirvonen
Mulle on oikeastaan ihan sama vaihdetaanko nyt valmentaja vai joukkue, mutta jotain tässä nyt on tehtävä. Peli on aivan kauheaa paskaa, maalipaikkoja ei saada luotua, turpaan tulee mennen tullen ja ylivoimallakin kiekot löytyvät vain omasta maalista. Voi vitun vittu mitä paskaa.
 

Blöö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Blues, Kiekko-Espoo
Mä kävin 70-luvun lopulla aika paljon IFKn kotimatseissa. Jos ne hävisi kotonaan, niin ne laittoi lähes poikkeuksetta hulinaksi. Mulle kelpais nyt sekin, mutku Aho on kieltänyt. Et sitten mielummin neppaillaan ja surffaillaan & hävitään hymy huulilla.
P.S. Ja voisko joskus, edes saatana joskus, tapahtuman teemana olla JÄÄKIEKKO eikä hyväntekeväisyys tahi muu pelleily.
 
P.S. Ja voisko joskus, edes saatana joskus, tapahtuman teemana olla JÄÄKIEKKO eikä hyväntekeväisyys tahi muu pelleily.
Hyväntekeväisyyttähän se on, jos joku menee tota paskaa paikanpäälle katsomaan.
 

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Poissa.
Mä kävin 70-luvun lopulla aika paljon IFKn kotimatseissa. Jos ne hävisi kotonaan, niin ne laittoi lähes poikkeuksetta hulinaksi. Mulle kelpais nyt sekin, mutku Aho on kieltänyt. Et sitten mielummin neppaillaan ja surffaillaan & hävitään hymy huulilla.
P.S. Ja voisko joskus, edes saatana joskus, tapahtuman teemana olla JÄÄKIEKKO eikä hyväntekeväisyys tahi muu pelleily.

Word.

Jos matsissa tapahtuis edes jotain, mut ei.... Huoh... Saas nähdä kauanko tätä paskaa jaksaa kattoo...???? Tästä jatkuvasta häviämisestä kotona,vieraissa,edestä,takaa, mennen tullen ja palatessa saattaa todellakin olla lopputulemana se että kuolen lopulta vitutukseen.

Vaikka nyrkkeily ja jääkiekko ovat kaksi eri lajia, niin silti: Jos hävitään niin sitte hävitään ja vikalla vitosella tarjotaan leipää ja sirkushuveja.... Ei tollasta paskahousulaumaa kukaan jaksa kattella.

Olen aikaisemminkin sanonut ja sanon taas: En todella tiedä mitään muuta niin oksettavaa kuin se, että hävinneeen joukkueen pelaajia naurattaa jäältä koppiin mennessä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sitten väitetään että sm-liiga ei enää herättäisi tunteita. Kyllä mua ainakin taas vituttaa kun taas turpaan tuli!
 

Blondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoo Blues
MIKSI SÄ ROISKIT KIEKKOA ALIVOIMALLA KU KUKAAN EI OLE LÄHELLÄKÄÄN SUA. Taas tää paska alkaa ja kaikki pienet optimismin siemenet jotka tossa ehti 2 päivää kytemään hävii taas tietämättömiin. Haistakaa kaikki vittu.
 
Tikkisen vois laittaa Kaijomaan tilalle. Kaijomaa pelkää tällä hetkellä liian paljon eikä pysty tekemään yhtään mitään. Kun kentällä on nössöjä, niin niiltä pelataan aika pois ja sen jälkeen otetaan namu pois ja omissa soi, kuten nyt ekassa maalissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös